Hmmm op die manier... wat ik wel gelezen heb is dat de, in eerste instantie vrij eensgezinde demonstranten, uiteengevallen zijn in een heel aantal groepen waarvan het grootste deel nog steeds demonstreert voor een democratische transitie naar westers model maar er ook een stel nazigroeperingen actief zijn. Volgens mij komen ze wel overeen in die mate dat ze nog steeds anti-Janoekovitsj en anti-Rusland zijn. Maar ja, ik zit niet in Kiev dus het zijne weet ik er ook niet van.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:29 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ja, maar die vriendin zegt dus dat het juist nu de ultra-rechtse zijn die beginnen te rellen. Dus voor rusland. terwijl er eerst tegen de invloed van rusland gedemonstreerd werd... Ik vat het niet meer
Volgens mij is de politie vertrokken.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zijn er nou mensen in dat gebouw de boel aan het slopen?
Edit: nee dus. Althans volgens Reddit staan er agenten juist binnen omdat ze al zagen aankomen dat het bestormd zou worden.
Ze gaf me een link naar dit kaartje en wat ik begreep is rood = slecht. Maar ik begrijp er verder geen barst vanquote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:40 schreef J.B. het volgende:
[..]
Hmmm op die manier... wat ik wel gelezen heb is dat de, in eerste instantie vrij eensgezinde demonstranten, uiteengevallen zijn in een heel aantal groepen waarvan het grootste deel nog steeds demonstreert voor een democratische transitie naar westers model maar er ook een stel nazigroeperingen actief zijn. Volgens mij komen ze wel overeen in die mate dat ze nog steeds anti-Janoekovitsj en anti-Rusland zijn. Maar ja, ik zit niet in Kiev dus het zijne weet ik er ook niet van.
Ik kan cyrillisch lezen, in dat gele staat massaprotest, oranje sturm en iets wat lijkt op blokkade en de rest begrijp ik nietquote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ze gaf me een link naar dit kaartje en wat ik begreep is rood = slecht. Maar ik begrijp er verder geen barst vanIk vroeg nog of rood zich nou uitbreidt of inkrimpt en toen zei ze dat ik het kaartje moest lezen. Ja, leuk, maar ik kan het niet begrijpen in die taal
Google het maar zei ze. Volgens mij is ze geïrriteerd door de situatie
http://cs14102.vk.me/c7007/v7007528/813a/fS2EDquWiPU.jpg
Egypte en Syrie zijn al 3 jaar bezig?quote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:16 schreef Baklava95 het volgende:
Over Syrië zijn er nu 109 topicreeks-delen.
Over Egypte zijn er nu 206 topicreeks-delen.
Maar OEkranine heeft na 1 a 2 maanden nog geeneens de eerste deel gehaald.![]()
![]()
Hoe zou dat komen.
Inderdaad, volgens mij werd er hetzelfde gepost over Egypte toendertijd (dat ik er geen topics over waren)quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Egypte en Syrie zijn al 3 jaar bezig?
Rood is goed. Als in regeringsgebouwen bezet door demonstranten. Tenminste dat lees ik op reddit. Je moet /r/europe eens checken.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ze gaf me een link naar dit kaartje en wat ik begreep is rood = slecht. Maar ik begrijp er verder geen barst vanIk vroeg nog of rood zich nou uitbreidt of inkrimpt en toen zei ze dat ik het kaartje moest lezen. Ja, leuk, maar ik kan het niet begrijpen in die taal
Google het maar zei ze. Volgens mij is ze geïrriteerd door de situatie
http://cs14102.vk.me/c7007/v7007528/813a/fS2EDquWiPU.jpg
Dan is ze pro-Rusland.quote:Op zaterdag 25 januari 2014 23:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ze gaf me een link naar dit kaartje en wat ik begreep is rood = slecht.
Vaagheid. Want ik weet namelijk dat ze juist heel erg anti-rusland is. Ze had het er onlangs nog over hoe rusland Oekraine vaak express dwars zit met hele lullige zaken (export opeens stilleggen voor bepaalde producten bijvoorbeeld) en ze wil maar wat graag weg daar.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan is ze pro-Rusland.
De oppositie is misschien verdeeld, maar heel oost-ukraine is pro-Rusland, en die zouden nu ook gaan demonstreren.
De radicale rechtsen zijn anti-regering, en zijn het geweld begonnen. Maar de rest van de oppositie is het daar niet volmondig mee eens of oneens.
Ik heb vandaag een duidelijker kaartje gezien, ik kan hem natuurlijk niet meer vinden.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:06 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Vaagheid. Want ik weet namelijk dat ze juist heel erg anti-rusland is. Ze had het er onlangs nog over hoe rusland Oekraine vaak express dwars zit met hele lullige zaken (export opeens stilleggen voor bepaalde producten bijvoorbeeld) en ze wil maar wat graag weg daar.
Herkenbaar.quote:Op zondag 26 januari 2014 00:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik heb vandaag een duidelijker kaartje gezien, ik kan hem natuurlijk niet meer vinden.
Ze hebben nog humor ook de demonstrantentwitter:djmoskou twitterde op zaterdag 25-01-2014 om 23:33:31Omsingelaars Huis Van Oekraïne bieden oproerpolitie die daar binnen zit een vrije aftocht. Zou de ultieme vernedering zijn. reageer retweet
twitter:Yaro_RT twitterde op zondag 26-01-2014 om 00:39:40The police have turned on a huge light towards protesters' barricades at Hrushevskogo http://t.co/447xHgjbtt reageer retweet
Jij weet blijkbaar een slim antwoord gezien jequote:Op zaterdag 25 januari 2014 22:16 schreef Baklava95 het volgende:
Over Syrië zijn er nu 109 topicreeks-delen.
Over Egypte zijn er nu 206 topicreeks-delen.
Maar OEkranine heeft na 1 a 2 maanden nog geeneens de eerste deel gehaald.![]()
![]()
Hoe zou dat komen.
twitter:aleidsteenman twitterde op zondag 26-01-2014 om 00:47:46Ontvoerde #Euromaidan-demonstrant dood gevonden in Noord Kiev, handen samengebonden en sporen van marteling. http://t.co/1JCEPD21pj reageer retweet
Dat is geen phalanx.quote:Op woensdag 22 januari 2014 23:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Phalanx!!!!!
Zo vet om te zien. Hoe oud is dat wel niet?
Ok.quote:
Kijk geen films over die tijd. Niet vooroordelen.quote:Op zondag 26 januari 2014 10:29 schreef Dementor het volgende:
[..]
Dat lijkt op een testudo formatie.
Iemand die phalanx roept heeft alleen wat films gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |