Een bank gaf informatie over hypotheken en hoe betaal krachtig de eigenaren zijn. Op basis daarvan kwam er een triple A uit. Een krediet beoordelaar kan niet zien hoe betaal krachtig een huiseigenaar is. Dat is op basis van gegevens die ze .. jaja krijgen van de bank.quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:54 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Hoe zijn die rotte hypotheken dan in die pakketjes terecht gekomen?
Nou dat vind ik een vrij gewaagde uitspraak. Tuurlijk zijn er Big Corporates te vinden die dat niet doen (zoals bv die mexicaanse miljardair van die Tegenlicht uitzending) maar de meeste natuurlijk wel. Hell een bedrijf als Monsanto verkacht het milieu, probeert uit alle macht het monopolie over ons eten te krijgen en boeren het leven zuur te maken enkel en alleen om het geld. En bij de banken is nog het veel en veel erger. Het is niet voor niks dat sommige CEO's van banken waanillusies hebben dat ze en ik quote "Gods werk doen". Het gaat hier over Big Pharma en de zucht naar geld maar banken zijn wat dat betreft natuurlijk de grootste kankergezwel van onze maatschappij.quote:Op vrijdag 20 december 2013 21:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Een bank gaf informatie over hypotheken en hoe betaal krachtig de eigenaren zijn. Op basis daarvan kwam er een triple A uit. Een krediet beoordelaar kan niet zien hoe betaal krachtig een huiseigenaar is. Dat is op basis van gegevens die ze .. jaja krijgen van de bank.
Om toch terug te komen op dit topic. Alle mens gerelateerde zaken zijn slechts half evidence based. Bij elke toko heb je mensen die puur alleen achter het geld aan zitten. Maar het is niet zo dat 'the big corporates' alleen maar geld willen.
Hoezo de meeste wel? Hoezo?quote:Op vrijdag 20 december 2013 21:36 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nou dat vind ik een vrij gewaagde uitspraak. Tuurlijk zijn er Big Corporates te vinden die dat niet doen (zoals bv die mexicaanse miljardair van die Tegenlicht uitzending) maar de meeste natuurlijk wel. Hell een bedrijf als Monsanto verkacht het milieu, probeert uit alle macht het monopolie over ons eten te krijgen en boeren het leven zuur te maken enkel en alleen om het geld. En bij de banken is nog het veel en veel erger. Het is niet voor niks dat sommige CEO's van banken waanillusies hebben dat ze en ik quote "Gods werk doen". Het gaat hier over Big Pharma en de zucht naar geld maar banken zijn wat dat betreft natuurlijk de grootste kankergezwel van onze maatschappij.
dat is natuurlijk de grootste bullshit, het is blijkbaar een taboe om geld te kunnen verdienen in een zeer strikt gereguleerde markt waarbij de ontwikkelingskosten een van de grootste in de algehele industrie is.quote:Op vrijdag 20 december 2013 17:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Wil je van dit gezeik af, zul je die healthcare giganten van de beurs moeten afhalen. Ben je de grootstse issues kwijt.
Oh, ik heb er ook geen issues mee, wat mij betreft verdienen ze nog meer hoorquote:Op vrijdag 20 december 2013 22:11 schreef Re het volgende:
[..]
dat is natuurlijk de grootste bullshit, het is blijkbaar een taboe om geld te kunnen verdienen in een zeer strikt gereguleerde markt waarbij de ontwikkelingskosten een van de grootste in de algehele industrie is.
Tja jij wil dus hier discussieren over het Kapitalisme. Jouw stelling is dat Kapitalisme meer om andere dringen draait dan geld. Sorry hoor, maar dan ben je echt zwaar in denial over deze wereld. En al helemaal over Monsanto. Dat die CEO's daar niet aan de top zitten kwaar salaris zegt toch helemaal niks. Wat jij weinig vindt, vind ik waarschijnlijk veel. Als je je een beetje zal verdiepen in de praktijken van dit bedrijf dan kan je alleen maar anders concluderen. Je hebt te weinig info om je er een goed beeld over te kunnen vormen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 22:01 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoezo de meeste wel? Hoezo?
Als Monsanto zo geld belust was geweest, hadden de executives en de CEO wel meer geld verdient. Salaris technisch zitten ze vrij laag terwijl het bedrijf zakken met geld heeft. Zij verkrachten het milieu niet bewust. Als ik geldbelust was geweest, en CEO bij Monsanto, nou dan wist ik het wel hoor. Ze hebben 2bn $ free cash flow op de banken liggen. Boe-fucking-hoe wat zijn ze geldbelust.
Zo'n quote als "god's werk doen", dat neem je toch niet serieus? Die president van de VS gebruikte toch ook altijd god in zijn uitspraken? So what? Natuurlijk worden er boeren weg gedrukt. Boehoe hoor! De wereld is niet eerlijk, dat mag je ook niet verwachten. Toen de blu-ray on demand kwam, was het niet meer nodig om VHS/DVD te huren bij de videotheek, die gingen kopje onder. Boehoe, jammer, maar klagen helpt niet. Get over it. Veel mensen hebben waanillusies,
Ik kan me nog herinneren dat ik met die mars in Londen heb meegedaan toen de banken crisis daar in 08/09 bezig was. Ik heb me rotgelachen met mijn collega's.
De zucht naar geld is onzin van banken en BigPharma. De zucht naar ambitie en het beter willen zijn ivg met de ander, die is er inderdaad wel.
Beetje overdreven natuurlijk. Apple heeft zo veel geld op de plank liggen dat ze elke werknemer 20 jaar lang een modaal inkomen kunnen uitbetalen. En dan zelfs nog door kunnen gaan als bedrijf ..quote:Op vrijdag 20 december 2013 22:16 schreef PontifexMaximus het volgende:
Het is voor alle bedrijven van levensbelang om zoveel mogelijk geld te verdiennen om te overleven in de ratrace. Dat is nou eenmaal het systeem.
Lulkoek. Echt lulkoek. De incentive is inderdaad onder andere geld verdienen. maar dat is niet de hoofdreden. Dan kunnen ze het namelijk nog veel beter doen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 22:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja jij wil dus hier discussieren over het Kapitalisme. Jouw stelling is dat Kapitalisme meer om andere dringen draait dan geld. Sorry hoor, maar dan ben je echt zwaar in denial over deze wereld. En al helemaal over Monsanto. Dat die CEO's daar niet aan de top zitten kwaar salaris zegt toch helemaal niks. Wat jij weinig vindt, vind ik waarschijnlijk veel. Als je je een beetje zal verdiepen in de praktijken van dit bedrijf dan kan je alleen maar anders concluderen. Je hebt te weinig info om je er een goed beeld over te kunnen vormen.
De zucht naar geld is onzin van banken en Big Pharma........Kom nou toch......
Precies. Dat zei ik toch ook. Dat banken het allerergste zijn wat betreft de greed en het winstbejag. En het verschil tussen 21 miljoen en 14 miljoen is voor de normale sterveling niet te zien hoor.quote:Op vrijdag 20 december 2013 22:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Lulkoek. Echt lulkoek. De incentive is inderdaad onder andere geld verdienen. maar dat is niet de hoofdreden. Dan kunnen ze het namelijk nog veel beter doen.
Wil je weten wie de echte geld beluste eikhols zijn? De echte kapitalisten, de echte gasten die centjes willen zien? Dan kom je in de buurt van hedgefund managers. De CEO van Monsanto heeft 14 miljoen meegepakt. Goldman's CEO zit op 21 miljoen. De eigenaar van Bridgewater Associates zit bijvoorbeeld op 3 billion!!!
Een bedrijf gaat niet bewust het milieu verzieken. Men kan wel het milieu indirect bevuilen omdat bevuilende technologie gewoon goedkoper is.
Inderdaad. En dan verwacht onze regering van ons dat we gaan "participeren". Terwijl ze banken die hele landen in de schuld storten en Big Company die willens en wetens het milieu vervuilen en belasting ontduiken met rust laten........Hoezo de wereld op zijn kop.quote:Op vrijdag 20 december 2013 22:16 schreef PontifexMaximus het volgende:
Het is voor alle bedrijven van levensbelang om zoveel mogelijk geld te verdiennen om te overleven in de ratrace. Dat is nou eenmaal het systeem.
oh gelukkig, las wat mixed emotions in je postquote:Op vrijdag 20 december 2013 22:13 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Oh, ik heb er ook geen issues mee, wat mij betreft verdienen ze nog meer hoor. Ik bedoelde meer dat voor de mensen die er enorm op tegen zijn, tegen die enorme salarissen, dat men zich meer moet richten op dit soort giganten van de beurs halen. Dat helpt al enorm. Anders blijft de drijfveer de aandeelhouder, die alleen maar winst op zijn aandeeltje wil zien.
Denk maar niet dat omdat het familiebedrijven staan winst maken niet voorop staat hoor.quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:11 schreef Re het volgende:
[..]
oh gelukkig, las wat mixed emotions in je post
en ja, vele amerikaanse pharma (waar we het hier over hebben) is beursgenoteerd en de gehele werkvloer zit in de aandelen, het eerste wat die gasten doen 's ochtends als ze de computer aanzetten is de beurs bekijken... Vele Europese pharma is (niet alle maar ok) zijn familiebedrijven wat al een heel andere sfeer brengt.
Dat mag toch? Het zijn tenslotte geen charitatieve instellingen.quote:Op vrijdag 20 december 2013 23:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Denk maar niet dat omdat het familiebedrijven staan winst maken niet voorop staat hoor.
http://www.voicesforvaccines.org/growing-up-unvaccinated/quote:Growing up unvaccinated
I am the 70s child of a health nut. I wasn’t vaccinated. I was brought up on an incredibly healthy diet: no sugar til I was one, breastfed for over a year, organic homegrown vegetables, raw milk, no MSG, no additives, no aspartame. My mother used homeopathy, aromatherapy, osteopathy, we took daily supplements of vitamin C, echinacea, cod liver oil. I had an outdoor lifestyle; I grew up next to a farm, walked everywhere, did sports and danced twice a week, drank plenty of water. I wasn’t even allowed pop; even my fresh juice was watered down to protect my teeth, and I would’ve killed for white, shop-bought bread in my lunch box once in a while and biscuits instead of fruit like all the other kids. We only ate (organic local) meat maybe once or twice a week and my mother and father cooked everything from scratch – I have yet to taste a Findus crispy pancake and oven chips were reserved for those nights when mum and dad had friends over and we got a “treat.”
As healthy as my lifestyle seemed, I contracted measles, mumps, rubella, a type of viral meningitis, scarlatina, whooping cough, yearly tonsillitis, and chickenpox, some of which are vaccine preventable. In my twenties I got precancerous HPV and spent 6 months of my life wondering how I was going to tell my two children under the age of 7 that mummy might have cancer before it was safely removed.
quote:
Ik haak al af als die ene mevrouw zegt: "Mijn zoon is overleden aan de chemotherapie, niet aan kanker".quote:
Never.quote:
Kan, maar chemo is toch het minste van twee vuren.quote:Op zondag 22 december 2013 12:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik haak al af als die ene mevrouw zegt: "Mijn zoon is overleden aan de chemotherapie, niet aan kanker".
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |