twitter:susanlammers twitterde op vrijdag 29-11-2013 om 23:40:37Nare post aan vrienden met supermarkt. Het enige wat grappig is, is de naam van de afzender. From hell. http://t.co/KDavRQE22Y reageer retweet
Hier zit helaas wel een kern van waarheid in. 24 uurs economie. Kopen, kopen, kopen, werken, werken werken, zodat je nog meer onzin kan kopen!quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:52 schreef Veldkamp het volgende:
Het staat deze klant van de supermarkt vrij deze brief te schrijven.
Ik begrijp de ophef niet.
Permanente zondagsopening is ook walgelijk. Denk aan omwonenden.
En op den duur moet straks iedereen op zondagen gaan werken, de toeslag eraf en wordt het recht van bijv. kerkgangers op zondagsrust en vrije zondag langzaam afgenomen....
Dat is de VVD....
yup leven om te werken of werken om te leven?quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hier zit helaas wel een kern van waarheid in. 24 uurs economie. Kopen, kopen, kopen, werken, werken werken, zodat je nog meer onzin kan kopen!
Het punt is ook: waar houdt het op?quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hier zit helaas wel een kern van waarheid in. 24 uurs economie. Kopen, kopen, kopen, werken, werken werken, zodat je nog meer onzin kan kopen!
Ja je bent de enige.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:57 schreef fraubitch het volgende:
Ben ik de enige die de "n" in de brief steeds als "rz" leest? Wat verselijk irritant lezen dit.
Gelukkig.quote:
Wat je nu zegt is al een hele tijd ingezet. Support your locals mensen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:57 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Het punt is ook: waar houdt het op?
Ik ben niet voor een Puriteinse sluiting van cafés, restaurants en bijv. een autosnelwegwinkel bij een tankstation.
Maar als alle supermarkten verkopen, moet er straks ook geleverd worden op zondag, staan de vrachtwagens in de rij terwijl de oma's in de appartementen of huizen rondom de supermarkt geen bezoek meer kunnen ontvangen, want parkeergeld wordt dan ook op zondag geheven. En de kleindochter en dochter moeten dan in de winkel staan, hè. Op zondag.... En doordeweeks hebben ze het al druk met hobby's 's avonds en school.
Zondags- en weekendtoeslagen zijn al verdwenen.
Vergeet niet: mensen kunnen maar één keer hun geld uitgeven. Grote warenhuizen en supermarkten willen dat mensen dat bij hen doen en niet meer bij de kleine winkelier, slager, groentewinkel die eigendom van één gezin is dat ook eens wil rusten.....
quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:59 schreef HexHunter het volgende:
Permanente zaterdagsopening is ook walgelijk. Denk aan omwonenden
Kijk, de VVD-directeur van een supermarktketen eet rustig op zondag zijn kaviaar met wat vrinden in de rust van het haardvuur bij de golfclub.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
en wat wil je daarmee bereiken?quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Geen gelovigen meer in je winkel, lijkt me ideaal!
Beter nog, een bord: "Verboden voor gelovigen"!
Het is dan ook een ontwikkeling om de 'gewone werkmens' afhankelijk te maken van de grote ketens en multinationals.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat je nu zegt is al een hele tijd ingezet. Support your locals mensen.
Als ik alleen al kijk naar mijn nichtjes (van nu net 8 en 10) wat die aan huiswerk meekrijgengoddomme man. Laat die blagen kinderen zijn.
Vergeet ook niet dat veel mensen in de financiele sores zitten, dus die pakken een zondagje extra wel mee et voila. Zondag is gewoon een werkdag geworden.
quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Geen gelovigen meer in je winkel, lijkt me ideaal!
Beter nog, een bord: "Verboden voor gelovigen"!
had ik ook, lijkt wel op van die gekke thaise letters.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:57 schreef fraubitch het volgende:
Ben ik de enige die de "n" in de brief steeds als "rz" leest? Wat verselijk irritant lezen dit.
Er wordt geen religie opgedrongen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Geloof opdringen
Het staat je vrij niet te winkelen op zondag.
Het staat je niet vrij iemand te dwingen zijn of haar winkel dicht te houden.
Ja ik ben het met je eens.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:01 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Kijk, de VVD-directeur van een supermarktketen eet rustig op zondag zijn kaviaar met wat vrinden in de rust van het haardvuur bij de golfclub.
Die hoeft niet te werken verplicht.
De gewone werkman straks echter wel.
De winkeltijdenverordening, de sociale wetgeving op zondagsrust voor arbeiders(gezinnen) in de 19e eeuw enz. enz. zijn er niet voor niets gekomen. Die kwamen er niet voor de "Gristenen" van de Veluwe, maar voor het bescherming van gezinswaarden en maatschappelijke vrede en noodzakelijke rust.
In Duitsland is er strenge zondagssluiting en zelfs zondagsrust op de wegen voor niet-noodzakelijk transport. En is Duitsland daar armer en minder concurrerend door geworden? Eten de mensen daar minder of kopen minder kerstcadeaus? Absoluut NIET.
Voor het totaal van de economie maakt het dus niets uit.
Wel voor de ordening en structuur van de economie. De VVD, D666 en PvdA en GroenLinks (de laatsten vooral om tegen de kerken te trappen) willen een soort Amerikaanse economie met alleen grote Walmarts, McDonald's, MegaMarket. Zonder kleine middenstand, zonder ambachtelijke zelfstandige familiebedrijven.
Die vallen allemaal af in een 24-uurs en zevendaagse ratrace om de economische overwinning. In die zin doet de VVD zelfs aan concurrentievervalsing tegen het Midden- en Kleinbedrijf.....
Wel Christelijke religieuze ideeën en opvattingen, daar komt de zondag = rustdag vandaan namelijk. De brief uit de OP is in mijn ogen dan ook niets meer dan een kinderachtige dreigbrief.quote:Op dinsdag 3 december 2013 12:09 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Er wordt geen religie opgedrongen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |