abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133924072
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:21 schreef Susanne2611 het volgende:
De Panasonic FZ200 heeft niet veel meer zoom dan mijn huidige compactcamera met 16 mp, die heeft namelijk 16x zoom
Dat aantal keer zoom kun je maar beter vergeten. Jouw huidige gaat tot 380mm (omgerekend) en de Panasonic tot 600mm. Die is echt veel beter ook zeker qua lichtsterkte.
pi_133924268
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:37 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat aantal keer zoom kun je maar beter vergeten. Jouw huidige gaat tot 380mm (omgerekend) en de Panasonic tot 600mm. Die is echt veel beter ook zeker qua lichtsterkte.
Met de huidige bedoel je dan de Sony HX9V?

Het is ook een compact camera vergelijken met een bridge camera, lijkt mij geen eerlijke vergelijking.

Wil hem dan liever vergelijken met de andere bridge camera's die ik genoemd heb (qua eigenschappen anders dan de zoom).

Maar als ik jou begrijp dan is de 24x zoom van de Panasonic FZ200 zeker de moeite waard t.o.v. mijn huidige Sony HX9V wat de zoom betreft.
pi_133924740
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:40 schreef Susanne2611 het volgende:
Met de huidige bedoel je dan de Sony HX9V?
Ja

quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 21:40 schreef Susanne2611 het volgende:
Maar als ik jou begrijp dan is de 24x zoom van de Panasonic FZ200 zeker de moeite waard t.o.v. mijn huidige Sony HX9V wat de zoom betreft.
Ja, niet alleen zoom juist de lichtsterke lens.

Verder ken ik het toestel niet maar er zit een topkwaliteit lens op wat ik nu lees.
Zoals ik al eerder aangaf die verre zooms bij deze camera's vind ik erg beperkt doordat de achtergrond vaak te scherp blijft, maar aangezien deze lens dan ook nog f2.8 heeft moet deze wel de beste van het stel zijn als het op inzoomen aankomt.

Daarnaast kent shiznuts de markt veel beter dan ik.

Ik heb net de sinterklaas gedichtjes af dus ga dit topic even vergeten, succes verder.
  woensdag 4 december 2013 @ 22:07:57 #124
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_133925712
Jij vraagt:
quote:
Laat ik het dan zo vragen: als jullie geen spiegelreflex camera zouden kiezen, voor welke camera met een ruim zoombereik, goede foto's in alle lichtomstandigheden en met een draai- en kantelbaar scherm zouden jullie dan gaan?
Ja? Dan:

Reference camera:

HX9V
Ruim zoombereik: x fail | 16x (24-384mm, 35mm equiv.)
Alle lichtomstandigheden: x fail | f/5.9
Draai- en kantelbaar scherm: x fail | fixed

FZ200
Ruim zoombereik: v check | 24x (25 - 600mm, 35mm equiv.)
Alle lichtomstandigheden: v check | f/2.8
Draai- en kantelbaar scherm: v check | fully articulated

HX300
Ruim zoombereik: v check | 50x (24-1200mm (4:3), 26-1300mm (16:9), 35mm equiv.)
Alle lichtomstandigheden: x fail | f/6.3
Draai- en kantelbaar scherm: x fail | tilt only

SX50 HS
Ruim zoombereik: v check | 50x (24-1200mm, 35mm equiv.)
Alle lichtomstandigheden: x fail | f/6.5

HS50EXR
Ruim zoombereik: v check | 42x (24-1000mm, 35mm equiv.)
Alle lichtomstandigheden: x fail | f/5.6
Sensor: v check | 1/2" VS 1/2.3"

FZ72
Ruim zoombereik: v check | 60x (20-1200mm, 35mm equiv.)
Alle lichtomstandigheden: x fail | f/5.9
Draai- en kantelbaar scherm: x fail | fixed

De FZ200 is de enige met constant aperture. Dat is geen misse feature!
Mijn Canon SX1 IS is met 20x optische zoom een factor 2x zoom meer 'maar' dan de voorganger daarvan, de Fujifilm S8000fd, maar 35mm equiv: 28-560 mm (4:3) / 29-580 mm (16:9) versus 27-486mm levert haast een verschil van 100mm op. DAT VOND IK AL MERKBAAR VEEL. Moet je nagaan hoeveel verschil er zit tussen jouw 384mm en de FZ200's 600mm! Dat is haast twee keer zo ver.

Het is al vaker gezegd in dit topic... maar je moet je niet zo focussen op het woordje 'x zoom' en het getalletje ervoor. Kijk naar de maximale 35mm equivalent brandpuntsafstand. En dan moet je je bedenken dat de FZ200 op het tele-einde van 600mm nog een diafragma van f/2.8 packed.

Al die optische elementen trouwens in die zieke zoomranges doen trouwens de fotokwaliteit geen goed. Sowieso kan de optical stabilization daar niet tegenop werken. :N Dus ja, ik ben van mening dat de FZ200 een goeie keuze zou zijn.

Zoom is een gimmick. Je moet je er vooral door laten verleiden hoor, prima. Maar hoeveel mensen met een fullframe camera zie jij met meer dan 600mm lenzen schieten en waarom denk jij dat wel te moeten? Wil je dat en dan inleveren op lichtgevoeligheid? Je wilt toch niet in alle lichtomstandigheden fotograferen zoals je eerst zei? Je wilt toch geen tilty flippy screen? :P De FZ200 checks all the boxes.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_133928129
Aha... Shiznuts met zijn FZ200 is er weer...

Susanne. Hier eentje met een FZ200. Ergens december vorig jaar stelde ik dezelfde vraag als jij nu. Ik had een HX7V en die had 10x zoom. Dat vond ik wat minder. Dus wilde ik een betere camera. En dat is dankzij Shiznuts de FZ200 geworden.

In eerste instantie dacht ik aan Canon of Nikon. Maar 1 van de eisen was dat ik mee moest kunnen inzoomen. En bij een DSLR camera's moet je daar lenzen voor kopen. In principe was het wel mogelijk maar om datgene wat ik wilde bereiken, dan zou ik 3 lenzen moeten meenemen.

Toen dacht ik van.. wat wil ik nou precies? Shiznuts was zo vriendelijk om veel dingen uit te leggen zoals de fragma, belichting en dergelijk. IK heb mij eerst helemaal in moeten lezen wat al die termen betekenden. Ik leerde dat het niets uitmaakte hoeveel zoom een camera heeft, het gaat erom wat een camera kan.

Ik bedachte me dat ik toch graag een camera zou willen hebben die makkelijk mee te nemen is. En dat is een Canon of een Nikon met zijn lenzen niet. Te onhandig en zwaar voor mij. ( de meeste foto's maak ik op vakanties en dan heb ik echt geen zin in extra's kilo ).

Omdat Shiznuts zowat heilig in de FZ200 geloofde, ben ik daar eens goed naar gaan kijken. En op Youtube kon ik filmpjes met de zoomfunctie in werking zien. Voor alles wat ik wilde, was deze camera perfect voor. Hij kostte toen 475 euro.

Binnen 10 maanden al meer dan 5000 foto's mee gemaakt. Omdat ik vaak in een groep reis, kijk ik ook naar wat voor camera's andere mensen hebben. Er was een meisje met een Samsung met 24x zoom. Maar het lukte haar niet om scherpe foto's te nemen vanaf 18x zoom. De foto's werden korrelig. Dat kwam omdat 24x zoom teveel is voor een compact camera. De camera kan dat gewoon niet aan.

Hetzelfde verhaal als van iemand die een Sony had met 60 x zoom. Het was een bridgecamera maar teveel zoom voor zo'n camera.

Ik ben 3 weken geleden van vakantie en dat was qua camera vooral vergelijken wie de beste had. Ik was de enige met bridgecamera. ( de FZ200 dus ). De rest had of compactcamera's zoals HX10V of DSLR. Er was iemand met een DSLR en die wou kijken wie het verst kon. Ik won en ik had ook als voordeel dat ik geen lens hoefde te verwisselen. Mijn camera voelde licht aan, die van hem was zwaar. ( ook omdat ik nooit wist hoe zwaar een DSLR was)

De camera is handig in gebruik. De scherm kun je omdraaien, dus een foto van jezelf nemen gaat makkelijk. En als je 24x zoom niet genoeg vind, dan kun je doorgaan tot 48x digitaal zoom. Heb op deze manier mooie foto's genomen van de maan, waarop de uitstulpingen van de krater zichtbaar was. WAUW. Mensen die DSLR hadden begrepen niet goed hoe dat zo goed lukte. IK probeerde ze wel uit te leggen van f2.8 over 600mm maar dat is lastig uit te leggen aan iemand die niet goed bekend is met de termen.

De camera reageert snel, je kan snel achter elkaar foto's nemen.

Na de vakantie gingen we foto's uitwisselen. Mensen zeggen van mijn foto's dat ze scherp zijn, mooi helder. ( ze weten niet eens dat het in intelligente automatisch stand genomen zijn, we moeten vaak doorlopen dus er is amper tijd om bijvoorbeeld de belichtingstijd aan te passen). En een enkele denkt dat ik fotocursussen genomen heb. Wat niet zo is.

Zoals gezegd heb ik ook een HX7V en die is bij mij vooral broekzakcamera. Zit dus in mijn zak als we uitgaan of ergens zijn waar ik geen zin heb om FZ200 te nemen. Maar ja, na 12000 foto's na 2,5 jaar is hij afgeschreven. Ik zoek nu een nieuwe ervoor, dan zou ik waarschijnlijk 9V of 10V nemen.

Ik zou weer voor de FZ200 gaan.
pi_133928497
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:55 schreef Attitude het volgende:
Aha... Shiznuts met zijn FZ200 is er weer...

Susanne. Hier eentje met een FZ200. Ergens december vorig jaar stelde ik dezelfde vraag als jij nu. Ik had een HX7V en die had 10x zoom. Dat vond ik wat minder. Dus wilde ik een betere camera. En dat is dankzij Shiznuts de FZ200 geworden.

In eerste instantie dacht ik aan Canon of Nikon. Maar 1 van de eisen was dat ik mee moest kunnen inzoomen. En bij een DSLR camera's moet je daar lenzen voor kopen. In principe was het wel mogelijk maar om datgene wat ik wilde bereiken, dan zou ik 3 lenzen moeten meenemen.

Toen dacht ik van.. wat wil ik nou precies? Shiznuts was zo vriendelijk om veel dingen uit te leggen zoals de fragma, belichting en dergelijk. IK heb mij eerst helemaal in moeten lezen wat al die termen betekenden. Ik leerde dat het niets uitmaakte hoeveel zoom een camera heeft, het gaat erom wat een camera kan.

Ik bedachte me dat ik toch graag een camera zou willen hebben die makkelijk mee te nemen is. En dat is een Canon of een Nikon met zijn lenzen niet. Te onhandig en zwaar voor mij. ( de meeste foto's maak ik op vakanties en dan heb ik echt geen zin in extra's kilo ).

Omdat Shiznuts zowat heilig in de FZ200 geloofde, ben ik daar eens goed naar gaan kijken. En op Youtube kon ik filmpjes met de zoomfunctie in werking zien. Voor alles wat ik wilde, was deze camera perfect voor. Hij kostte toen 475 euro.

Binnen 10 maanden al meer dan 5000 foto's mee gemaakt. Omdat ik vaak in een groep reis, kijk ik ook naar wat voor camera's andere mensen hebben. Er was een meisje met een Samsung met 24x zoom. Maar het lukte haar niet om scherpe foto's te nemen vanaf 18x zoom. De foto's werden korrelig. Dat kwam omdat 24x zoom teveel is voor een compact camera. De camera kan dat gewoon niet aan.

Hetzelfde verhaal als van iemand die een Sony had met 60 x zoom. Het was een bridgecamera maar teveel zoom voor zo'n camera.

Ik ben 3 weken geleden van vakantie en dat was qua camera vooral vergelijken wie de beste had. Ik was de enige met bridgecamera. ( de FZ200 dus ). De rest had of compactcamera's zoals HX10V of DSLR. Er was iemand met een DSLR en die wou kijken wie het verst kon. Ik won en ik had ook als voordeel dat ik geen lens hoefde te verwisselen. Mijn camera voelde licht aan, die van hem was zwaar. ( ook omdat ik nooit wist hoe zwaar een DSLR was)

De camera is handig in gebruik. De scherm kun je omdraaien, dus een foto van jezelf nemen gaat makkelijk. En als je 24x zoom niet genoeg vind, dan kun je doorgaan tot 48x digitaal zoom. Heb op deze manier mooie foto's genomen van de maan, waarop de uitstulpingen van de krater zichtbaar was. WAUW. Mensen die DSLR hadden begrepen niet goed hoe dat zo goed lukte. IK probeerde ze wel uit te leggen van f2.8 over 600mm maar dat is lastig uit te leggen aan iemand die niet goed bekend is met de termen.

De camera reageert snel, je kan snel achter elkaar foto's nemen.

Na de vakantie gingen we foto's uitwisselen. Mensen zeggen van mijn foto's dat ze scherp zijn, mooi helder. ( ze weten niet eens dat het in intelligente automatisch stand genomen zijn, we moeten vaak doorlopen dus er is amper tijd om bijvoorbeeld de belichtingstijd aan te passen). En een enkele denkt dat ik fotocursussen genomen heb. Wat niet zo is.

Zoals gezegd heb ik ook een HX7V en die is bij mij vooral broekzakcamera. Zit dus in mijn zak als we uitgaan of ergens zijn waar ik geen zin heb om FZ200 te nemen. Maar ja, na 12000 foto's na 2,5 jaar is hij afgeschreven. Ik zoek nu een nieuwe ervoor, dan zou ik waarschijnlijk 9V of 10V nemen.

Ik zou weer voor de FZ200 gaan.
Bedankt voor je uitgebreide reactie!

Heb je wat foto's van de zoom (zowel optisch als digitaal)? Het liefst van niet zoomen en maximaal zoomen zodat ik kan zien hoe ver hij komt. Eventueel kan je me een pb sturen voor mijn emailadres, is misschien makkelijker dan via het forum.

Ik heb trouwens de Sony HX9V en die bevalt erg goed!
pi_133928660
Dat kan. ik heb er eentje van een maan ( niet ingezoomd ) en eentje met maximaal ingezoomd.
alleen niet genomen vanaf dezelfde plek .ik wil ze wel mailen. stuur een mailadres naar mij pb en ik verstuur ze.

ik vind andere foto's met nul zoom en 18 ingezoomd. kun je goed vergelijken.
pi_133929059
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:06 schreef Attitude het volgende:
Dat kan. ik heb er eentje van een maan ( niet ingezoomd ) en eentje met maximaal ingezoomd.
alleen niet genomen vanaf dezelfde plek .ik wil ze wel mailen. stuur een mailadres naar mij pb en ik verstuur ze.

ik vind andere foto's met nul zoom en 18 ingezoomd. kun je goed vergelijken.
Alvast bedankt!
  woensdag 4 december 2013 @ 23:17:59 #129
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_133929166
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 22:55 schreef Attitude het volgende:

- knip -
Mooi verhaal! :D

Met m'n (inmiddels sterk verouderde) Canon SX1 IS (20x zoom/29-580 mm):

Wat me destijds over de streep trok:

Super camera was dat. Maar f/5.7... verschrikkelijk in low-light. :{
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_133929797
Shiznuts. Jij hebt mij toentertijd heel goed geholpen. ik heb echt veel aan je uitleg gehad!

OT: heb 4 foto's naar susanne gestuurd. nu kijken of ze overstag gaat.
  woensdag 4 december 2013 @ 23:50:50 #131
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_133930475
Goed om te horen! My pleasure. Ben blij dat je er wat aan had! ^O^

Had inmiddels eigenlijk van Panasonic wel een opvolger verwacht. Of van de concurrentie een soortgelijke move. Nu is alleen Sony dat met de constant f/2.8 aperture RX10, maar die plakt er een ziek prijskaartje aan en target net een ander publiek ook. Het lijkt erop dat iedereen zich toch blijft focussen op de megapixel- en zoomrange, wat natuurlijk onzinnig is. Alleen om onwetende mensen te misleiden erin te denken dat meer getalletjes dan vast beter is. :s)
pi_133934399
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:17 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Mooi verhaal! :D

Met m'n (inmiddels sterk verouderde) Canon SX1 IS (20x zoom/29-580 mm):
[ afbeelding ]
Wat me destijds over de streep trok:

Super camera was dat. Maar f/5.7... verschrikkelijk in low-light. :{ [ afbeelding ]
Die foto van de maan is echt geweldig! Vind die eerlijk gezegd mooier dan die van de Attitude... Hoe kan dat?

Jammer van de erg slechte low light prestaties, daar heeft de FZ200 als het goed is geen last van.
pi_133934412
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:33 schreef Attitude het volgende:
Shiznuts. Jij hebt mij toentertijd heel goed geholpen. ik heb echt veel aan je uitleg gehad!

OT: heb 4 foto's naar susanne gestuurd. nu kijken of ze overstag gaat.
4? Heb er maar 2 gehad...

Zie nu ook de andere mail, die zat in mn junk. :(

[ Bericht 11% gewijzigd door Susanne2611 op 05-12-2013 09:49:33 ]
pi_133934465
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:50 schreef shiznuts het volgende:

Had inmiddels eigenlijk van Panasonic wel een opvolger verwacht. Of van de concurrentie een soortgelijke move. Nu is alleen Sony dat met de constant f/2.8 aperture RX10, maar die plakt er een ziek prijskaartje aan en target net een ander publiek ook. Het lijkt erop dat iedereen zich toch blijft focussen op de megapixel- en zoomrange, wat natuurlijk onzinnig is. Alleen om onwetende mensen te misleiden erin te denken dat meer getalletjes dan vast beter is. :s)
Is die FZ200 niet nog maar pas uit dan?
  donderdag 5 december 2013 @ 12:28:21 #135
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_133939588
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 07:53 schreef Susanne2611 het volgende:

[..]

Die foto van de maan is echt geweldig! Vind die eerlijk gezegd mooier dan die van de Attitude... Hoe kan dat?
Je maakt een stuk of dertig foto's, schiet handmatig voor maximale controle en dan kies je de beste eruit. Die doe je dan nog wat nabewerken, kleurcorrectie, contrast, scherpte, enige andere dingen die een afbeelding beter laten ogen en tadaa. Eén keer klikken en klaar, dat kan genoeg zijn, maar meestal wordt een foto beter van wat nabewerking.
quote:
1s.gif Op donderdag 5 december 2013 08:01 schreef Susanne2611 het volgende:

[..]

Is die FZ200 niet nog maar pas uit dan?
Juli 2012. Niet bejaard ofzo, maar meestal is anderhalf jaar wel een cyclus om iets nieuws uit te brengen. Maar goed de FZ200 blijft natuurlijk een fijne camera met relaxte features die je vrijwel alleen met die camera hebt. Ook erg geschikt voor video trouwens.
pi_133940434
Bij Beste Product staat nog wel dat de Panasonic een beetje de boot heeft gemist als het gaat om degelijke ruisonderdrukking.

Er staat nog niks in de planning bij Panasonic? Vind het na 1,5 jaar ook wel weer tijd worden. :P Hoeveel tijd zat er tussen de FZ150 en de FZ200?
pi_133940479
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 23:50 schreef shiznuts het volgende:

Ja ik had ook een opvolger verwacht. Ik zit nu al op 5500 foto's met FZ200 en ik weet dat je na 10000 foto's moet rondkijken naar een nieuwe camera. Het is jammer dat mensen zich zo letten op aantal megapixel en zoomrange, ik denk weleens, als mensen dat niet zouden doen, dan zouden er misschien betere camera komen voor schappelijkere prijs.
pi_133940638
Susanne jij zei in mijn mail dat je man foto had gezien met superzoom camera en die vond je waanzinnig. Misschien dat shiznuts meer kan vertellen hoe dat kan.

Zelf denk ik dat het een Canon of een Nikon geweest is met een superzoom lens maar die kunnen wel 1500 euro kosten. Alleen de lens dan.

Heb jij daar een foto van? Van die maan met die superzoom camera?

Ik zal mijn 2 foto's hier posten dan kan misschien Shiznuts even naar kijken.
  donderdag 5 december 2013 @ 13:02:13 #139
195885 shiz
ŻŻŻŻŻ
pi_133940640
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 12:55 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]

Er staat nog niks in de planning bij Panasonic? Vind het na 1,5 jaar ook wel weer tijd worden. :P Hoeveel tijd zat er tussen de FZ150 en de FZ200?
Niet dat ik weet. De FZ150 werd august 2011 aangekondigd, de FZ200 dus juli 2012. Dus had ik zoals jullie ook een opvolger verwacht. Maar van iets concreets weet ik niet af.

~ http://panasonic.net/avc/lumix/pressrelease/index.html

[ Bericht 8% gewijzigd door shiz op 05-12-2013 13:07:20 ]
pi_133940868
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 12:56 schreef Attitude het volgende:

[..]

Ja ik had ook een opvolger verwacht. Ik zit nu al op 5500 foto's met FZ200 en ik weet dat je na 10000 foto's moet rondkijken naar een nieuwe camera. Het is jammer dat mensen zich zo letten op aantal megapixel en zoomrange, ik denk weleens, als mensen dat niet zouden doen, dan zouden er misschien betere camera komen voor schappelijkere prijs.
Zo, dat zijn er flink wat inderdaad! Dan zit je op de helft. ;)

Vind jij de ruis onderdrukking wel goed?

Ben wel erg enthousiast over wat ik tot nu toe gezien heb van de FZ200
  donderdag 5 december 2013 @ 13:10:27 #141
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133940907
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 12:56 schreef Attitude het volgende:

[..]

ik weet dat je na 10000 foto's moet rondkijken naar een nieuwe camera.
:?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_133941037
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:10 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

:?
Ik had meermaals gelezen dat een camera na 10000 foto's begint te slijten.
Ik heb hier een camera die bij 12000 niet meer goed werkt.

Dan kijk ik beetje rond en wacht ik af hoe lang de camera nog mee doet.

Of klopt het getal van 10000 volgens jou niet?
pi_133941064
Even kijken of het zo werkt.

pi_133941181
Die foto's zijn echt mooi!

Ze hebben van Panasonic wel nog de FZ72 uitgebracht, maar die schijnt niet zo goed te zijn als de FZ200. Die heeft ook nog meer zoom (teveel) en geen draai- en kantelbaar scherm.

Die andere foto van de maan was trouwen bewerkt, daarom was die nog mooier. Maar die van jou is ook echt waanzinnig! Zou je ook een vliegtuig in de lucht goed in beeld kunnen krijgen? Lukt wel met mijn oude Canon SX30 en de kwaliteit was verrassend.
  donderdag 5 december 2013 @ 13:19:57 #145
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133941221
Mooi watermerk
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_133941272
quote:
9s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:19 schreef kanovinnie het volgende:
Mooi watermerk
welke? ik zie hem niet ;)
pi_133941306
quote:
9s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:19 schreef kanovinnie het volgende:
Mooi watermerk
Is voor eerst dat ik wat op internet gooi en wil ik mn naam effe erbij hebben. het eerste beste programma was faststone. ik ben geen pro fotograaf. ;)
pi_133941376
Die andere foto van de maan was trouwen bewerkt, daarom was die nog mooier. Maar die van jou is ook echt waanzinnig! Zou je ook een vliegtuig in de lucht goed in beeld kunnen krijgen? Lukt wel met mijn oude Canon SX30 en de kwaliteit was verrassend.
[/quote]

Vliegtuig in lucht... moet ik even zoeken. maar een vliegtuig beweegt de hele tijd. en de maan staat stil, dan kan ik de camera meer tijd geven om te focussen. ik zal even kijken, ik beloof niets.
pi_133941433
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:24 schreef Attitude het volgende:
Vliegtuig in lucht... moet ik even zoeken. maar een vliegtuig beweegt de hele tijd. en de maan staat stil, dan kan ik de camera meer tijd geven om te focussen. ik zal even kijken, ik beloof niets.
[/quote]

Die beweging was op de foto die ik toen had gemaakt niet te zien.

Ik merk het wel, bedankt dat je er naar wilt kijken.
pi_133941456
quote:
0s.gif Op donderdag 5 december 2013 13:14 schreef Attitude het volgende:

[..]

Ik had meermaals gelezen dat een camera na 10000 foto's begint te slijten.
Het is nog veel erger: hij begint al te slijten na de eerste foto!
quote:
Ik heb hier een camera die bij 12000 niet meer goed werkt.

Dan kijk ik beetje rond en wacht ik af hoe lang de camera nog mee doet.

Of klopt het getal van 10000 volgens jou niet?
Dat kan je gewoon zo niet zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')