Zoiets zie ik altijd als een beetje beledigend want ze geeft zelf aan er geen verstand van te hebben en blijkbaar lukt het ons niet het haar duidelijk te maken. Wie is dan dommer de leek of de deskundigen die het niet kunnen uitleggen?quote:Op woensdag 4 december 2013 16:48 schreef Draai_kont het volgende:
Je komt bij mij een 'beetje' dom over. Vooral omdat je het constant over zoom hebt, alsof je kilometers ver wil gaan fotograferen
Nieuw elders ongeveer 469,- met 30,00 cash back.quote:
Omdat ze ook de IS versie aanbieden, maar dat wist je al.quote:Op woensdag 4 december 2013 16:48 schreef Draai_kont het volgende:
[..]
Waar zie jij dat deze lens zonder IS is?
Uit de foto's die op Bol.com staan, kan ik zien dat dit de Canon 18-55 II is en die heeft wel IS.![]()
Je komt bij mij een 'beetje' dom over. Vooral omdat je het constant over zoom hebt, alsof je kilometers ver wil gaan fotograferen.![]()
Ik zou zeggen stop met deze 'hobby' en ga gezellig breien.
Bedankt en niemand is dom.quote:Op woensdag 4 december 2013 17:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zoiets zie ik altijd als een beetje beledigend want ze geeft zelf aan er geen verstand van te hebben en blijkbaar lukt het ons niet het haar duidelijk te maken. Wie is dan dommer de leek of de deskundigen die het niet kunnen uitleggen?
Gelukkig maar dat wij er zijn dan.quote:Op woensdag 4 december 2013 17:20 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Nieuw elders ongeveer 469,- met 30,00 cash back.
Bol levert blijkbaar nog het oude objectief, ik wist niet eens dat dat nog verkocht werd en was er ingetrapt.
Haal je toch lekker een Panasonic FZ200? http://www.panasonic.nl/h(...)/11956370/index.htmlquote:Op dinsdag 3 december 2013 16:19 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Laat ik het dan zo vragen: als jullie geen spiegelreflex camera zouden kiezen, voor welke camera met een ruim zoombereik, goede foto's in alle lichtomstandigheden en met een draai- en kantelbaar scherm zouden jullie dan gaan?
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 01:45 schreef shiznuts het volgende:
Premium compact
VB. Sony CyberShot RX100 (of RX100 II), Panasonic Lumix LX-7
Voor wanneer je je camera net als je telefoon eigenlijk altijd bij je wilt hebben en zo elk fotogeniek moment kunt benutten.
+ Compact. Vrij grote sensors en lichtsterke lenzen. Grote mate handmatige controle.
- Weinig zoom
Travelcompact
VB. Panasonic Lumix TZ40
Voor degene die bereid is wat in te boeten qua compactheid voor een flexibele range aan zoom.
+ Zoom. Flexibiliteit. Prijs. Gimmicks (GPS, WLAN).
- Compact, maar past niet in je broekzak. Vrij kleine sensor en lenzen laten vaak wat te wensen over. Accuduur is vaak niet zo denderend
Superzoom/bridgecamera
VB. Panasonic Lumix FZ200, Panasonic Lumix FZ72
Voor degenen die in elke situatie een shot willen kunnen framen en dus volle zoomflexibiliteit willen zonder daarvoor lenzen te willen gaan wisselen. Superzooms worden ook wel bridgecamera's genoemd omdat ze een bruggetje slaan tussen compact camera's en spiegelreflexcamera's. Ze beschikken dan ook over een EVF (Electronic View Finder) en allerlei mogelijkheden aan handmatige controle.
+ Zoom. Flexibiliteit en handmatige controle. Features (EVF, draaibaar schermpje, poorten)
- Grootte. Sensor is vrij klein, lenzen zijn niet mega lichtsterk
Mirrorless/EVIL/ILC
VB. Sony NEX-5R, Panasonic Lumix GF6, Panasonic G6, Olympus PEN E-PL5, Samsung NX300
Voor degenen die dSLR-kwaliteit en mogelijkheden willen benaderen maar niet met een grote camera willen rondzeulen.
+ Grote sensor (micro four thirds / M43 of APS-C). Verwisselbare lenzen (pancakes beschikbaar). Handmatige controle
- Veelal het ontbreken van een EVF of draai-/klapbaar schermpje. Missen van accessoirepoorten
dSLR (digital Single Lens Reflex)/spiegelreflexcamera
VB. Nikon D5200, Canon EOS 650D (of 700D), Sony Alpha 58
Voor mensen die het beste uit hun fotografie willen halen. Werken met de grootste sensors en de beste mogelijkheden voor handmatige controle. Vrijheid van het aanschaffen van verschillende lenzen voor verschillende doeleinden; lichtsterke lenzen, lenzen met veel zoom, goedkope lenzen, dure lenzen, etc.
+ Goede fotokwaliteit door grote sensors. Optische zoeker (of EVF). Accessoireporten. Verwisselen lenzen mogelijk.
- Groot en niet zo portable
Hierbij verschillende categorieën van wat je met zo'n 600 euro zou kunnen doen en de camera's die bij mij dan in gedachten schieten en de voor- en nadelen van elke categorie.
Neem a.u.b. de openingspost (OP) door. Daar heb ik links gegooid!
[..]
Erg handig is de site http://snapsort.com (hecht echter geen waarde aan de scores a.u.b.). Om camera's te vergelijken en te zien wat er in die categorie waar je kijkt nog meer beschikbaar is. Zoek je bijvoorbeeld een alternatief voor de Sony CyberShot RX100 kijk je eens naar de competitors.
Hoe je winkelmatig aan de slag gaat staat er ook:
[..]
Ik raad newbies altijd aan om eens Karl Taylor's free photography course te volgen. Dan krijg je een goede grondlaag aan basics mee om je fotografie mee te beginnen.
Om een indruk te krijgen van verschillende focal lenghts (zoomranges) moet je eens kijken op een site als: https://www.tamron-usa.co(...)ength-comparison.php .
Ja, daar had ik TS al even naar willen verwijzen.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:00 schreef shiznuts het volgende:
Dees?
FOT / [centraal] Wie helpt me aan een nieuwe camera #30
[..]
De Panasonic FZ200 heeft niet veel meer zoom dan mijn huidige compactcamera met 16 mp, die heeft namelijk 16x zoom. Is niet echt een noemenswaardige vooruitgang lijkt me.quote:Op woensdag 4 december 2013 20:52 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Haal je toch lekker een Panasonic FZ200? http://www.panasonic.nl/h(...)/11956370/index.html
Sony heeft daar een eigen spin aan gegeven: http://www.sony.nl/product/dsc-r-series/dsc-rx10 .
Dat is alsof de Panasonic FZ200 en de Sony RX100 II een baby hadden. Alleen is 'ie nogal duur.
Wat je krijgt bij travelcompacts is een deteriorating lichtgevoeligheid.
Dan moet je naar premium compacts kijken, maar die hebben maar 3 á 5x zoom.
Bedankt!quote:Op woensdag 4 december 2013 21:00 schreef shiznuts het volgende:
Dees?
FOT / [centraal] Wie helpt me aan een nieuwe camera #30
[..]
Wat bedoel je met sticky?quote:Op woensdag 4 december 2013 21:09 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja, daar had ik TS al even naar willen verwijzen.
Kan dat niet sticky worden?
>> Fotografie <<quote:
Bedoelen jullie dan dat ik een sticky topic moet openen met mijn vragen?quote:Op woensdag 4 december 2013 21:24 schreef shiznuts het volgende:
[..]
>> Fotografie <<
Zie 'sticky topics' en 'open topics'.
Open topics verdwijnen naar onder zodra er nieuwe komen. En verdwijnen sowieso als er te lang niet gereageerd is.
Een sticky topic is een speciaal uitgelicht centraal aandachtstopic dat bovenaan het subforum blijft staan.
Je vindt 16x vergelijkbaar met 24x? Eh... ok.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:21 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
De Panasonic FZ200 heeft niet veel meer zoom dan mijn huidige compactcamera met 16 mp, die heeft namelijk 16x zoom. Is niet echt een noemenswaardige vooruitgang lijkt me.
Zal die Sony eens bekijken. Is die beter dan de FX200? Die is echt veeeeeeeeeeel te duur haha, dat gaat em niet worden.
3 a 5 keer zoom vind ik inderdaad veel te weinig, wil wel echt ruim meer zoom dan mijn Sony HX9V.
Nopes.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:25 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Bedoelen jullie dan dat ik een sticky topic moet openen met mijn vragen?
Nee dat moet een moderator doen (denk ik).quote:Op woensdag 4 december 2013 21:25 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Bedoelen jullie dan dat ik een sticky topic moet openen met mijn vragen?
24x is maar 8x meer dan 16x, zoveel scheelt dat toch niet of vergis ik me nou zo? De nieuwste kunnen 2 keer zover... Ja, die hebben op het eind inderdaad zeker niet dezelfde lichtsterkte, maar de resultaten zijn toch best heel aardig.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:27 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Je vindt 16x vergelijkbaar met 24x? Eh... ok.
Waar ga je dan een lichtsterke lens vinden? Op 24x = 600mm equiv f/2.8?!
FZ200 kost zo'n 389. Kun je je 600D voor inruilen dus.
[..]
Nopes.![]()
Dat de centrale topics, of eerder gezegd: reeksen, die voor lenzen en camera's zijn tot sticky gemaakt zouden kunnen worden omdat ze nu verdwijnen.
Dat aantal keer zoom kun je maar beter vergeten. Jouw huidige gaat tot 380mm (omgerekend) en de Panasonic tot 600mm. Die is echt veel beter ook zeker qua lichtsterkte.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:21 schreef Susanne2611 het volgende:
De Panasonic FZ200 heeft niet veel meer zoom dan mijn huidige compactcamera met 16 mp, die heeft namelijk 16x zoom
Met de huidige bedoel je dan de Sony HX9V?quote:Op woensdag 4 december 2013 21:37 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat aantal keer zoom kun je maar beter vergeten. Jouw huidige gaat tot 380mm (omgerekend) en de Panasonic tot 600mm. Die is echt veel beter ook zeker qua lichtsterkte.
Jaquote:Op woensdag 4 december 2013 21:40 schreef Susanne2611 het volgende:
Met de huidige bedoel je dan de Sony HX9V?
Ja, niet alleen zoom juist de lichtsterke lens.quote:Op woensdag 4 december 2013 21:40 schreef Susanne2611 het volgende:
Maar als ik jou begrijp dan is de 24x zoom van de Panasonic FZ200 zeker de moeite waard t.o.v. mijn huidige Sony HX9V wat de zoom betreft.
Ja? Dan:quote:Laat ik het dan zo vragen: als jullie geen spiegelreflex camera zouden kiezen, voor welke camera met een ruim zoombereik, goede foto's in alle lichtomstandigheden en met een draai- en kantelbaar scherm zouden jullie dan gaan?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |