abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133869617
Omdat ik teveel twijfelde en de prijs die hij me zou opleveren me teveel teleurstelde, heb ik toch besloten om mijn Canon 600D te houden.

Maar nu wil ik er toch een telelens bij hebben.

Welke lens kan is dan de beste keus en waarom?

Echt een budget heb ik niet, maar 250 euro vind ik wel echt de max.

Tenslotte vind ik het belangrijk dat hij niet te zwaar is en dat hij ook bij slechte lichtomstandigheden goede foto's maakt.
  dinsdag 3 december 2013 @ 10:28:21 #2
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133869697
Wat ga je ermee doen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_133869812
Foto's maken. :P

Foto's maken van onze huisdieren, op gelegenheden (verjaardagen, kooroptredens etc), van de natuur, op vakantie, van de zonsondergang etc etc.

Blijf toch twijfelen tussen een spiegelreflex en een superzoom (allebei mag niet van mn vriend :P), maar in de verkoop levert mn spiegelreflex zoveel minder op dan wat ik ervoor betaald heb...
pi_133869861
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:34 schreef Susanne2611 het volgende:
Foto's maken van onze huisdieren, op gelegenheden (verjaardagen, kooroptredens etc), van de natuur, op vakantie, van de zonsondergang etc etc.
Heb je daar echt een tele voor nodig? :? Wat heb je nu?
pi_133869877
Als je je 600d als superzoom wilt gebruiken en niet te hoge eisen stelt aan de kwaliteit, dan is binnen je budget de Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II een goede optie.
  dinsdag 3 december 2013 @ 10:38:39 #6
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133869894
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:37 schreef xibalba het volgende:
Als je je 600d als superzoom wilt gebruiken en niet te hoge eisen stelt aan de kwaliteit, dan is binnen je budget de Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II een goede optie.
:')

Binnen foto's maken, lichtstrerke lens?
pi_133869905
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:37 schreef CrashO het volgende:

[..]

Heb je daar echt een tele voor nodig? :? Wat heb je nu?
Een 18-55 mm. Is vaak toch te weinig zoom om ook van wat verder weg dingen goede foto's te maken.
pi_133869907
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:38 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

:')

Binnen foto's maken, lichtstrerke lens?
Dan heeft hij nog geld voor een Canon EF 50mm f/1.8 II
  dinsdag 3 december 2013 @ 10:40:22 #9
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133869933
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:39 schreef xibalba het volgende:

[..]

Dan heeft hij nog geld voor een Canon EF 50mm f/1.8 II
Die is binnen ook niet zo handig hoor, beter gaat TS voor een 35mm
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 3 december 2013 @ 10:43:34 #10
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_133869998
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:34 schreef Susanne2611 het volgende:maar in de verkoop levert mn spiegelreflex zoveel minder op dan wat ik ervoor betaald heb...
had je wat anders verwacht bij een gebruiksvoorwerp?
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_133870055
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:43 schreef Tokus het volgende:

[..]

had je wat anders verwacht bij een gebruiksvoorwerp?
Heb hem nauwelijks gebruikt, dat is het juist. En heb hem ook nog maar 1,5 jaar. En heb er wel 662 euro voor betaald toen...
  dinsdag 3 december 2013 @ 10:46:50 #12
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133870064
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:46 schreef Susanne2611 het volgende:

[..]

Heb hem nauwelijks gebruikt, dat is het juist. En heb hem ook nog maar 1,5 jaar. En heb er wel 662 euro voor betaald toen...
Kreeg je er nog 400 euro ofzo voor?
pi_133870087
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:40 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Die is binnen ook niet zo handig hoor, beter gaat TS voor een 35mm
Ik wil sowieso een telelens, maar ga me dan afvragen of ik dan toch niet beter voor een superzoom camera kan gaan, ook omdat ik eigenlijk alleen maar de ' auto-stand' gebruik. Wat denken jullie?'

Ben onmogelijk, ik weet het...
pi_133870099
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:46 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Kreeg je er nog 400 euro ofzo voor?
Mag 350 euro tot nu toe.
  dinsdag 3 december 2013 @ 10:49:27 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133870126
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:48 schreef Susanne2611 het volgende:

[..]

Ik wil sowieso een telelens, maar ga me dan afvragen of ik dan toch niet beter voor een superzoom camera kan gaan, ook omdat ik eigenlijk alleen maar de ' auto-stand' gebruik. Wat denken jullie?'

Ben onmogelijk, ik weet het...
Tsja, wil je je er ooit nog in gaan verdiepen? Nee? Dan zit je straks de hele tijd te kutten met een zware camera, moet je weer lensen wisselen enzo. Ik denk dat je beter voor een superzoom kan gaan.
pi_133870160
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:49 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Tsja, wil je je er ooit nog in gaan verdiepen? Nee? Dan zit je straks de hele tijd te kutten met een zware camera, moet je weer lensen wisselen enzo. Ik denk dat je beter voor een superzoom kan gaan.
Ik weet het niet, wil het wel maar of ik het ook echt ga doen en het dan ook allemaal ga onthouden betwijfel ik.
pi_133872319
Mogelijk is deze tweede hands iets voor je:
http://www.fotokonijnenbe(...)-if-di-ii-ld-can-occ
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:42:20 #18
307755 Draai_kont
Nee heb je, ja kun je krijgen.
pi_133872631
een Canon 18-135mm is een mooie lens met goede bereik.
voor rond 175,- heb je m al.
Op woensdag 18 augustus 2010 15:37 schreef Schenkstroop het volgende:
Als een vrouw zich als een eikel gedraagt mag je dr als een eikel behandelen. gelijke rechten enzo.
pi_133872871
Bedankt voor het meedenken, maar ik weet het gewoon echt niet...

Straks investeer ik nog meer in een camera die ik toch niet ga gebruiken.

Wat is dit ontzettend moeilijk zeg! Of ik maak het mezelf gewoon moeilijk...
pi_133873023
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:49 schreef Susanne2611 het volgende:

Ik zou eerder de boel verkopen, die 250 euro erbij leggen en een goede compact kopen. Een 600D is een prima camera maar geen wonder bij slechte lichtomstandigheden. Je kunt iets winnen door een lichtsterke prime te kopen maar daar ga je je vast heel beperkt mee voelen.

Dan kun je beter het bedieningsgemak en het formaat van een compact hebben. Die bieden tegenwoordig ook prima low light mogelijkheden. En vaak een ingebouwde zoom lens.
pi_133873149
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:49 schreef Susanne2611 het volgende:

De eerste belangrijke vraag is dan natuurlijk of je fotograferen wel leuk vindt of dat je het alleen doet om wat eenvoudige herinneringen vast te leggen.

Duidelijk is wel dat je geen topprestaties kunt verwachten bij een minimale investering, hoge eisen hebben kost geld als je ze wilt realiseren.
pi_133873539
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:54 schreef Uncle het volgende:

[..]

Ik zou eerder de boel verkopen, die 250 euro erbij leggen en een goede compact kopen. Een 600D is een prima camera maar geen wonder bij slechte lichtomstandigheden. Je kunt iets winnen door een lichtsterke prime te kopen maar daar ga je je vast heel beperkt mee voelen.

Dan kun je beter het bedieningsgemak en het formaat van een compact hebben. Die bieden tegenwoordig ook prima low light mogelijkheden. En vaak een ingebouwde zoom lens.
350 euro bedoel je (dat kan ik nog krijgen voor mijn spiegelreflex camera)? En is er een betere compactcamera bij slechte lichtomstandigheden dan de 600D? Ik heb al een compactcamera, de Sony HX9V met 16x zoom, maar vind het nog vrij weinig en met name bij slechtere lichtomstandigheden treedt er toch wel kwaliteitsverlies op.

Wil dus in ieder geval meer zoom dan die, mijn andere eisen heb ik al eerder genoemd. Welke camera stel jij dan voor?
pi_133874026
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

De eerste belangrijke vraag is dan natuurlijk of je fotograferen wel leuk vindt of dat je het alleen doet om wat eenvoudige herinneringen vast te leggen.

Duidelijk is wel dat je geen topprestaties kunt verwachten bij een minimale investering, hoge eisen hebben kost geld als je ze wilt realiseren.
Ik vind het zeker wel leuk, maar uit de afgelopen 1,5 jaar is gebleken dat ik zonder al teveel gedoe gewoon goede foto's wil maken. Dus niet -tig instellingen, gewoon lekker op de auto-stand en dan erg mooie plaatjes schieten. Wel ben ik die zoom blijven missen bij de spiegelreflex...

Ik wil er ook wel iets in investeren, maar het moet niet te gek worden. Duizenden euro's investeren is teveel van het goede.
pi_133874183
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:24 schreef Susanne2611 het volgende:
Wel ben ik die zoom blijven missen bij de spiegelreflex...
Het is waarschijnlijk beter om dichterbij te gaan staan dan te gaan inzoomen, de lichtsterkte gaat (vooral bij goedkoper spul en telezoom) achteruit door inzoomen.

"If your photographs aren't good enough, you're not close enough."
Aldus Robert Capa.
pi_133874223
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:29 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Het is waarschijnlijk beter om dichterbij te gaan staan dan te gaan inzoomen, de lichtsterkte gaat (vooral bij goedkoper spul en telezoom) achteruit door inzoomen.

"If your photographs aren't good enough, you're not close enough."
Aldus Robert Capa.
Soms gaat dat dus niet...
  dinsdag 3 december 2013 @ 13:33:14 #26
307755 Draai_kont
pi_133874278
Veel zoom zorgt alleen maar voor meer kwaliteitsverlies. -> compactcamera

Welke zoombereik dacht je aan?

Een goede zoomlens die bij slechte lichtomstandigheden goede foto's kan maken is over het algemeen een wat zwaardere en tevens een duurdere lens. (Denk maar aan de L-lenzen van Canon)
Daarnaast als je enige kennis hebt van ISO, diafragma en sluitertijd kun je de prachtigste foto's maken bij slechte lichtomstandheden. Met de auto-stand lukt dat inderdaad niet nee. :')

Met 250,- zul je niet ver komen. Je moet eerder denken aan 400-600 euro.
Voor huis-tuin-en-keuken foto's heb je echt geen telezoom nodig.
Voor landschapfotografie en feestjes is juist een kleine brandpunt nodig.

Als je toch alleen maar de auto-stand gebruikt, lijkt het me inderdaad verstandiger om over te stappen naar een compactcamera.

Ik snap niet waarom mensen een DSLR aanschaffen als ze zich er geeneens in verdiepen en de camera alleen op de auto-stand gebruiken. :')
Als een vrouw zich als een eikel gedraagt mag je dr als een eikel behandelen. gelijke rechten enzo.
  dinsdag 3 december 2013 @ 13:34:43 #27
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133874310
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:33 schreef Draai_kont het volgende:
Ik snap niet waarom mensen een DSLR aanschaffen als ze zich er geeneens in verdiepen en de camera alleen op de auto-stand gebruiken. :')
Hoe fotografeer jij dan? Met een lichtmeter het licht meten en daarna aan de hand daarvan sluitertijd/iso instellen? Of op AV of TV?
pi_133874331
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:31 schreef Susanne2611 het volgende:

[..]

Soms gaat dat dus niet...
Bij de door jou gewenste onderwerpen kan ik me dat bij natuur een beetje voorstellen alhoewel zelfs daar door deskundige benadering je vaak dichterbij kunt komen dan je denkt, maar bij de andere onderwerpen speelt het veel minder. Desondanks kun je terecht wel kiezen voor een zoom maar besef je wel dat dit dus vaak automatisch kwaliteitsverlies oplevert ten opzicht van een lens met vaste brandpunt afstand.
pi_133874432
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:34 schreef kanovinnie het volgende:
Of op AV of TV?
Op AV of TV heb je iig nog controle. Schiet zelf altijd op AV (of P) en ga alleen naar manual als ik met een statief werk.
  dinsdag 3 december 2013 @ 13:40:40 #30
307755 Draai_kont
pi_133874512
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:34 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Hoe fotografeer jij dan? Met een lichtmeter het licht meten en daarna aan de hand daarvan sluitertijd/iso instellen? Of op AV of TV?
De DSLR heeft ook indicatoren die je kunnen helpen bij instellen van je camera. Daarnaast je verstand (weten hoe ISO, diafragma en sluitertijd als driehoek werkt) en logica gebruiken.
pi_133874610
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:33 schreef Draai_kont het volgende:
Veel zoom zorgt alleen maar voor meer kwaliteitsverlies. -> compactcamera

Welke zoombereik dacht je aan?

Een goede zoomlens die bij slechte lichtomstandigheden goede foto's kan maken is over het algemeen een wat zwaardere en tevens een duurdere lens. (Denk maar aan de L-lenzen van Canon)
Daarnaast als je enige kennis hebt van ISO, diafragma en sluitertijd kun je de prachtigste foto's maken bij slechte lichtomstandheden. Met de auto-stand lukt dat inderdaad niet nee. :')

Met 250,- zul je niet ver komen. Je moet eerder denken aan 400-600 euro.
Voor huis-tuin-en-keuken foto's heb je echt geen telezoom nodig.
Voor landschapfotografie en feestjes is juist een kleine brandpunt nodig.

Als je toch alleen maar de auto-stand gebruikt, lijkt het me inderdaad verstandiger om over te stappen naar een compactcamera.

De nieuwe zoomcamera's hebben een zoom van 30 tot 60x (degene die ik wil 50x).

Dat van dat kleinere brandpunt wist ik niet, dat bedoel ik dus... Ik weet er gewoon te weinig van.

Lenzen van 400 tot 600 euro vind ik echt teveel geld, dan wordt het wel een heel erg duur geheel.

Ik heb wel een cursus gedaan via de winkel waar ik de camera gekocht heb, maar helaas was dit niet wat ik ervan verwacht/gehoopt had en het lukte me ook niet om de dingen die er vertelt werden te houden. Hier heb ik dus helaas niks aan gehad. Het was dus zeker niet mijn bedoeling om alleen de ' auto-stand' te gebruiken.
pi_133874692
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Bij de door jou gewenste onderwerpen kan ik me dat bij natuur een beetje voorstellen alhoewel zelfs daar door deskundige benadering je vaak dichterbij kunt komen dan je denkt, maar bij de andere onderwerpen speelt het veel minder. Desondanks kun je terecht wel kiezen voor een zoom maar besef je wel dat dit dus vaak automatisch kwaliteitsverlies oplevert ten opzicht van een lens met vaste brandpunt afstand.
Welke camera zou een ideale combi zijn dan? De Panasonic FZ200 heeft een een lichtsterkte van F2.8 over het hele zoombereik, maar deze heeft maar 8x meer zoom dan mijn compact camera, heeft het dan wel zin om mijn spiegelreflex in te ruilen voor de FZ200?
pi_133874721
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:40 schreef Draai_kont het volgende:

[..]

De DSLR heeft ook indicatoren die je kunnen helpen bij instellen van je camera. Daarnaast je verstand (weten hoe ISO, diafragma en sluitertijd als driehoek werkt) en logica gebruiken.
Dat weet ik dus niet...
  dinsdag 3 december 2013 @ 13:47:59 #34
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133874726
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:40 schreef Draai_kont het volgende:

[..]

Reageer eens op mijn vraag ipv zo ontwijkend te reageren.
pi_133876875
TS, het aantal keer zoom zegt helemaal niets.. Je moet kijken naar de brandpuntsafstand.
pi_133877676
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:43 schreef Susanne2611 het volgende:

[..]

Dat van dat kleinere brandpunt wist ik niet, dat bedoel ik dus... Ik weet er gewoon te weinig van.

Lenzen van 400 tot 600 euro vind ik echt teveel geld, dan wordt het wel een heel erg duur geheel.

Ik heb wel een cursus gedaan via de winkel waar ik de camera gekocht heb, maar helaas was dit niet wat ik ervan verwacht/gehoopt had en het lukte me ook niet om de dingen die er vertelt werden te houden. Hier heb ik dus helaas niks aan gehad. Het was dus zeker niet mijn bedoeling om alleen de ' auto-stand' te gebruiken.
Bedenk wel dat dslr lenzen vaak lang mee gaan ook als de body/het toestel al verouderd zijn, zeker als je er zelf goed mee omgaat kun je dan een nieuwe body (van passend type) kopen en de lenzen handhaven.

Gebrek aan (basis) kennis kun je juist met een digitaal toestel redelijk goedkoop "oplossen" door zelf te oefenen en te lezen.
pi_133878361
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:12 schreef DonJames het volgende:
TS, het aantal keer zoom zegt helemaal niets.. Je moet kijken naar de brandpuntsafstand.
En dat wil zeggen?

Welke camera's zouden dan een goede keuze zijn en waarom?

De full zoom van de nieuwe bridge camera's zijn anders behoorlijk indrukwekkend, zelfs van mijn oude Canon SX30 en de opvolgers zijn alleen maar beter geworden.
pi_133878461
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Bedenk wel dat dslr lenzen vaak lang mee gaan ook als de body/het toestel al verouderd zijn, zeker als je er zelf goed mee omgaat kun je dan een nieuwe body (van passend type) kopen en de lenzen handhaven.

Gebrek aan (basis) kennis kun je juist met een digitaal toestel redelijk goedkoop "oplossen" door zelf te oefenen en te lezen.
Dat geloof ik, maar dan moet je de camera wel optimaal benutten en dat kan ik op dit moment (nog) niet. En betwijfel of ik dit in de toekomst wel ga doen, dan is het nog steeds zonde van het geld.

Om te oefenen moet je er wel een beetje verstand van hebben, ik zou niet weten waar ik moet beginnen. Bovendien moet ik dan ook nog alles onthouden dat ik doe en lees...
  dinsdag 3 december 2013 @ 16:05:06 #39
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133878488
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:39 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ja, want als je je 600D gaat upgraden neem je ook echt je 55-250 en 18-55 mee :')
pi_133878545
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Ja, want als je je 600D gaat upgraden neem je ook echt je 55-250 en 18-55 mee :')
Dit klinkt sarcastisch...
  dinsdag 3 december 2013 @ 16:08:01 #41
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_133878569
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:07 schreef Susanne2611 het volgende:

[..]

Dit klinkt sarcastisch...
Zo is dat ook bedoeld, richting wespensteek dan.
pi_133878716
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Zo is dat ook bedoeld, richting wespensteek dan.
Maar nou weet ik nog steeds niet wat voor mij de beste keuze is... Maar als ik heel eerlijk en reeel ben naar mezelf, denk ik niet dat dit een spiegelreflexcamera is.
pi_133878787
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:05 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Okay een 600d is denk ik niet snel aan vervanging toe om technische redenen. Maar desondanks kan TS voor 400 tot 600 euro wel een objectief kopen dat de 600d ruimschoots kan overleven.
pi_133878800
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:12 schreef Susanne2611 het volgende:

[..]

Maar nou weet ik nog steeds niet wat voor mij de beste keuze is...
Dat zul je dus ook zelf moeten bepalen.
pi_133878830
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Okay een 600d is denk ik niet snel aan vervanging toe om technische redenen. Maar desondanks kan TS voor 400 tot 600 euro wel een objectief kopen dat de 600d ruimschoots kan overleven.
Ik wil en ga geen 400 tot 600 euro uitgeven aan alleen een lens...
pi_133878896
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat zul je dus ook zelf moeten bepalen.
Laat ik het dan zo vragen: als jullie geen spiegelreflex camera zouden kiezen, voor welke camera met een ruim zoombereik, goede foto's in alle lichtomstandigheden en met een draai- en kantelbaar scherm zouden jullie dan gaan?
pi_133879206
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:19 schreef Susanne2611 het volgende:

[..]

Laat ik het dan zo vragen: als jullie geen spiegelreflex camera zouden kiezen, voor welke camera met een ruim zoombereik, goede foto's in alle lichtomstandigheden en met een draai- en kantelbaar scherm zouden jullie dan gaan?
Zelf heb ik laatst een Fuji finepix hs50 exr gekocht. Bevalt me best goed maar kan lang niet tippen aan DSLR en dat verwacht ik er dus ook niet van. (het is een noodoplossing omdat ik op het moment geen gewicht kan dragen en toch het leuk vind wat foto's te maken.)
pi_133879730
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:43 schreef Susanne2611 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:12 schreef DonJames het volgende:
Klein beetje uitleg kan TS dus wel gebruiken.

een lens 18-300 MM dat is +/- 16 x zoom
een lens 200-400 mm is maar 2 x zoom

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2013 16:44:30 ]
pi_133879792
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:44 schreef m1st1g het volgende:

[..]

[..]

Klein beetje uitleg kan TS dus wel gebruiken.

een lens 18-300 MM dat is +/- 16 x zoom
een lens 200-400 mm is maar 2 x zoom
Dat klinkt logisch, bedankt. :)
pi_133880722
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:45 schreef Susanne2611 het volgende:

[..]

Dat klinkt logisch, bedankt. :)
Bij compact camera's wordt ook vaak vermeld wat het brandpunt is tov een 35mm sensor maar verkijk je daar niet op. Het is kwalitatief een behoorlijk stuk minder.

quote:
De compact camera truukendoos: aangezien een compactcamera een zeer kleine sensor heeft, is de FOVCF enorm groot. Daarom haalt een dergelijke camera ook een enorm zoombereik met een klein objectief. Maar de scherptediepte is over het gehele zoombereik dus vrij groot. Soms een voordeel, maar vaak mis je het creatieve effect. Omdat juist het tele scherptediepte-effect zo mooi is om het scherpe hoofdonderwerp te scheiden van de onscherpe achtergrond. Daarom zijn compact camera’s het meest geschikt voor eenvoudige snapshots en niet voor mooie scherptediepte effecten, etc.
http://www.fotoreflex.nl/?page_id=346
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')