abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133881560
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 17:15 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Bij compact camera's wordt ook vaak vermeld wat het brandpunt is tov een 35mm sensor maar verkijk je daar niet op. Het is kwalitatief een behoorlijk stuk minder.

[..]

http://www.fotoreflex.nl/?page_id=346
De Sony HX300 schijnt wel een grote sensor te hebben...
pi_133882264
Ik dacht een cropfacor van ca. 6 dus niet heel groot (zeg maar klein ivm dslr).

Hier staat wel een vergelijking:
http://www.camerashop.nl/vergelijken/305859/223169/296796

Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat als je ontevreden bent over de 600d (zelfs met kitlens) dat je tevreden gaat zijn over deze alternatieven.

Je kunt ook overwegen een flitser te kopen, de 430 ex bijvoorbeeld, voor beter resultaat bij slecht licht. Met inzoomen ben je dan niet geholpen. (kost nu dacht ik 175,- euro dankzij cash back)
pi_133886684
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 18:07 schreef Wespensteek het volgende:
Ik dacht een cropfacor van ca. 6 dus niet heel groot (zeg maar klein ivm dslr).

Hier staat wel een vergelijking:
http://www.camerashop.nl/vergelijken/305859/223169/296796

Eerlijk gezegd kan ik me niet voorstellen dat als je ontevreden bent over de 600d (zelfs met kitlens) dat je tevreden gaat zijn over deze alternatieven.

Je kunt ook overwegen een flitser te kopen, de 430 ex bijvoorbeeld, voor beter resultaat bij slecht licht. Met inzoomen ben je dan niet geholpen. (kost nu dacht ik 175,- euro dankzij cash back)
Wie zegt dat ik niet tevreden ben met de 600D????

Ik benut de mogelijkheden te weinig, maar ik vind het een fantastische camera!
pi_133886932
Hoe kan het trouwens dat de Fuji finepix hs50 exr duurder is dan de Sony HX300? Volgens mij is de Sony beter...

[ Bericht 2% gewijzigd door Susanne2611 op 03-12-2013 20:26:03 ]
pi_133887614
Zonder me echt in te lezen op de specs valt me direct al op dat de Fuji F5.6 heeft vs de F6.3 van de Sony. Waardoor de Fuji dus lichtsterker is. Verder doe ik geen uitspraken over welke de beste is omdat ik geen onderzoek naar de twee cams gedaan heb :P

Maar waar berust jij "beter" op? het aantal x zoom? Lijkt me toch vaak genoeg in dit topic aangekaart dat dat juist (in de meeste gevallen) negatief is :P
Het aantal megapixels is ook niet alles zeggend, een Nokia telefoon met 40+ megapixels maakt echt geen betere plaatjes dan een DSLR met 10 megapixels.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-12-2013 20:39:08 ]
pi_133888231
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:17 schreef Susanne2611 het volgende:
Hoe kan het trouwens dat de Fuji finepix hs50 exr duurder is dan de Sony HX300? Volgens mij is de Sony beter...
Voor mij is raw een vereiste maar eerlijk gezegd heb ik verder niet eens een uitgebreide vergelijking gemaakt want ik vind macro mogelijkheden belangrijk en kreeg te horen dat deze daar het best in was.

Of die ander beter is weet ik eigenlijk niet, qua lichtsterkte wint de Fuji het nipt met 2.8-5.6 tegen 2.8-6.3. De verschillen zijn denk ik aardig klein tussen al die toestellen maar ik ben dus geen verkoper van het spul, die zullen er mogelijk anders over denken.

Ik vond ook de Fuji sl1000 (uit mijn hoofd) op papier een goedkoper alternatief met bijna dezelfde specs maar toch voor deze gekozen omdat er intern geheugen inzit, ook dat is denk ik een discutabele keus.
pi_133888380
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:35 schreef CrashO het volgende:
Zonder me echt in te lezen op de specs valt me direct al op dat de Fuji F5.6 heeft vs de F6.3 van de Sony. Waardoor de Fuji dus lichtsterker is. Verder doe ik geen uitspraken over welke de beste is omdat ik geen onderzoek naar de twee cams gedaan heb :P

Maar waar berust jij "beter" op? het aantal x zoom? Lijkt me toch vaak genoeg in dit topic aangekaart dat dat juist (in de meeste gevallen) negatief is :P
Het aantal megapixels is ook niet alles zeggend, een Nokia telefoon met 40+ megapixels maakt echt geen betere plaatjes dan een DSLR met 10 megapixels.
Hihi, daar had ik niet naar gekeken. Maar ze zeiden bij de winkel dat hij een grote sensor had, heeft dat niet te maken met de lichtsterkte? Dacht inderdaad aan het aantal x zoom, het aantal mp en een betere lens.
pi_133888404
quote:
99s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:35 schreef CrashO het volgende:

Waar ik me het meest over verbaas is dat omgerekend tot 1000mm of 1200 mm kan worden gegaan, dat kan eigenlijk niet in acceptabele foto's eindigen denk ik, maar ik heb het nog niet eens uitgeprobeerd tot mijn schande.
pi_133888549
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Voor mij is raw een vereiste maar eerlijk gezegd heb ik verder niet eens een uitgebreide vergelijking gemaakt want ik vind macro mogelijkheden belangrijk en kreeg te horen dat deze daar het best in was.

Of die ander beter is weet ik eigenlijk niet, qua lichtsterkte wint de Fuji het nipt met 2.8-5.6 tegen 2.8-6.3. De verschillen zijn denk ik aardig klein tussen al die toestellen maar ik ben dus geen verkoper van het spul, die zullen er mogelijk anders over denken.

Ik vond ook de Fuji sl1000 (uit mijn hoofd) op papier een goedkoper alternatief met bijna dezelfde specs maar toch voor deze gekozen omdat er intern geheugen inzit, ook dat is denk ik een discutabele keus.
Rauw doe ik niks mee, dus dat maakt voor mij niet uit.

Macro vind ik ook wel belangrijk, heb aquaria met garnalen en kleine visjes en dan is van dichtbij kunnen fotograferen wel heel fijn.

Jij hebt het nu over een heel andere lichtsterkte dan CrashO...

Zal ook eens kijken naar de Fujifilm SL1000 dan. Zou alleen qua naam(sbekendheid) en ervaringen wel eerder voor Sony gaan... Is die lens niet veel beter?
pi_133888615
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Waar ik me het meest over verbaas is dat omgerekend tot 1000mm of 1200 mm kan worden gegaan, dat kan eigenlijk niet in acceptabele foto's eindigen denk ik, maar ik heb het nog niet eens uitgeprobeerd tot mijn schande.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:57 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat valt erg mee hoor, is ook geconstateerd bij een oud topic van mij. Heb een foto gemaakt bij full zoom en zelfs met de extra zoom erbij was het nog een acceptabele foto. Zeker voor zo'n afstand!
pi_133888997
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 20:52 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als meer zoom mindere kwaliteit geeft dan is dat nog een reden waarom de SL1000 minder is, die heeft meer zoom dan de Fuji finepix hs50exr. :P
pi_133889339
snapsort.com/compare/Fujifilm-FinePix-HS50EXR-vs-Sony-Cyber-Shot-DSC-HX300

Als dit een goede vergelijking is dan vind ik de voordelen van de Fujifilm zwaarder wegen dan de voordelen van de Sony, maar toch krijgt de Sony een veel hogere score...

De Fujifilm is ook een stuk duurder.

Kan iemand dit verklaren? Ik snap er niks van!
pi_133889617
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:01 schreef Susanne2611 het volgende:
Macro vind ik ook wel belangrijk, heb aquaria met garnalen en kleine visjes en dan is van dichtbij kunnen fotograferen wel heel fijn.
Maar dat is met al die anderen denk ik ook wel te doen want je gaat niet met de lens in het water.
pi_133889737
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:21 schreef Susanne2611 het volgende:

Als dit een goede vergelijking is dan vind ik de voordelen van de Fujifilm zwaarder wegen dan de voordelen van de Sony, maar toch krijgt de Sony een veel hogere score...

Kijk maar waar de Sony wint en waar de Fuji.
http://snapsort.com/compa(...)Shot-DSC-HX300/score
pi_133889850
De canon wint ook op " vreemde" punten:
http://snapsort.com/compa(...)inePix-HS50EXR/score

De Fuji is duidelijk het slechtst omdat er teveel onbekend is.
pi_133890178
Overigens voor ik het vergeet die HS50 EXR maakt voor autofocus gebruik van een beter systeem dan vele andere (vergelijkbare) camera's.
http://www.dpreview.com/n(...)inepix-hs50-exr-hs35
pi_133902261
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:35 schreef Wespensteek het volgende:
De canon wint ook op " vreemde" punten:
http://snapsort.com/compa(...)inePix-HS50EXR/score

De Fuji is duidelijk het slechtst omdat er teveel onbekend is.
Zou dit laatste anders zijn als er meer bekend zou zijn over de Fuji?
pi_133903530
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 10:55 schreef Susanne2611 het volgende:

[..]

Zou dit laatste anders zijn als er meer bekend zou zijn over de Fuji?
Zeker want unknown levert 0 punten op, daarnaast vind ik het erg vreemd dat men populariteit zo zwaar weegt want daar wordt een camera niet beter of slechter van. Zo bevoordeel je standaard de bekende merken in mijn ogen. Daarnaast wordt hun test daardoor een self-fulfilling profecy want mensen zullen kijken naar de goed scorende camera's, daardoor maakt het nieuwe camera's lastig om oude te vervangen.
pi_133903749
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:21 schreef Susanne2611 het volgende:

Dan koop je de Fuji toch? Ik zie het probleem niet..
pi_133903829
quote:
1s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:50 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dan koop je de Fuji toch? Ik zie het probleem niet..
Omdat de Sony wel een hogere score krijgt en goedkoper is.
pi_133903844
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Zeker want unknown levert 0 punten op, daarnaast vind ik het erg vreemd dat men populariteit zo zwaar weegt want daar wordt een camera niet beter of slechter van. Zo bevoordeel je standaard de bekende merken in mijn ogen. Daarnaast wordt hun test daardoor een self-fulfilling profecy want mensen zullen kijken naar de goed scorende camera's, daardoor maakt het nieuwe camera's lastig om oude te vervangen.
Vind het wel jammer dat ie best aardig duurder is dan de Sony en door de naamsbekendheid van Sony vind ik het toch moeilijk om voor een minder populair en onbekender merk te gaan...
pi_133903983
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:54 schreef Susanne2611 het volgende:

[..]

Vind het wel jammer dat ie best aardig duurder is dan de Sony en door de naamsbekendheid van Sony vind ik het toch moeilijk om voor een minder populair en onbekender merk te gaan...
Over prijzen moet je mogelijk onderhandelen maar in elk geval goed kijken. We hebben laatst een ongehoord voorbeeld gezien, iets stond voor 450,- plus in de winkel en was te koop voor 240,- op internet, maar goed dat we het niet meteen hebben meegenomen wat we bijna gedaan hadden.

Er staat ook nergens dat de Sony niet gaat voldoen aan jouw verwachtingen en wensen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wespensteek op 04-12-2013 12:12:16 ]
pi_133904036
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:53 schreef Susanne2611 het volgende:

[..]

Omdat de Sony wel een hogere score krijgt en goedkoper is.
Je zegt net dat 'ie op de punten die voor jou belangrijk zijn beter scoort. Wat boeit de totaalscore dan? Koop de Fuji gewoon als je het geld daarvoor over hebt (en denkt dat 'ie voor jou beter is), en koop anders de Sony.

Verder: staar je niet te blind op al die specificaties. Als je de camera gewoon gebruikt waar 'ie voor bedoeld is, ga je echt niet merken dat de ene sensor iets groter is dan de ander.

Bedieningsgemak zou voor mij vele malen meer belangrijk zijn, heb je beide camera's al eens getest?
pi_133904056
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 11:58 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Over prijzen moet je mogelijk onderhandelen maar in elk geval goed kijken. We hebben laatst een ongehoord voorbeeld gezien, iets stond voor 450,- plus in de winkel en was te koop voor 240,- op internet, maar goed dat we het niet meteen hadden meegenomen wat we bijna gedaan hadden.

Er staat ook nergens dat de Sony niet gaat voldoen aan jouw verwachtingen en wensen.
Zal ik doen, bedankt!
pi_133904067
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:00 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je zegt net dat 'ie op de punten die voor jou belangrijk zijn beter scoort. Wat boeit de totaalscore dan? Koop de Fuji gewoon als je het geld daarvoor over hebt (en denkt dat 'ie voor jou beter is), en koop anders de Sony.

Verder: staar je niet te blind op al die specificaties. Als je de camera gewoon gebruikt waar 'ie voor bedoeld is, ga je echt niet merken dat de ene sensor iets groter is dan de ander.

Bedieningsgemak zou voor mij vele malen meer belangrijk zijn, heb je beide camera's al eens getest?
De Sony al wel, maar de Fuji nog niet... Alleen echt goed uitproberen kan je ze in de winkel niet, daarvoor zal je toch echt naar buiten moeten.

Ik heb net wat filmpjes en reviews over de Fuji opgezocht, maar de zoom gaat behoorlijk schokkerig. Dat is niet handig en met inzoomen tijdens het filmen ook niet mooi, jammer!

[ Bericht 6% gewijzigd door Susanne2611 op 04-12-2013 13:28:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')