Als meer zoom mindere kwaliteit geeft dan is dat nog een reden waarom de SL1000 minder is, die heeft meer zoom dan de Fuji finepix hs50exr.quote:Op dinsdag 3 december 2013 20:52 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Voor mij is raw een vereiste maar eerlijk gezegd heb ik verder niet eens een uitgebreide vergelijking gemaakt want ik vind macro mogelijkheden belangrijk en kreeg te horen dat deze daar het best in was.
Of die ander beter is weet ik eigenlijk niet, qua lichtsterkte wint de Fuji het nipt met 2.8-5.6 tegen 2.8-6.3. De verschillen zijn denk ik aardig klein tussen al die toestellen maar ik ben dus geen verkoper van het spul, die zullen er mogelijk anders over denken.
Ik vond ook de Fuji sl1000 (uit mijn hoofd) op papier een goedkoper alternatief met bijna dezelfde specs maar toch voor deze gekozen omdat er intern geheugen inzit, ook dat is denk ik een discutabele keus.
Maar dat is met al die anderen denk ik ook wel te doen want je gaat niet met de lens in het water.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:01 schreef Susanne2611 het volgende:
Macro vind ik ook wel belangrijk, heb aquaria met garnalen en kleine visjes en dan is van dichtbij kunnen fotograferen wel heel fijn.
Kijk maar waar de Sony wint en waar de Fuji.quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:21 schreef Susanne2611 het volgende:
snapsort.com/compare/Fujifilm-FinePix-HS50EXR-vs-Sony-Cyber-Shot-DSC-HX300
Als dit een goede vergelijking is dan vind ik de voordelen van de Fujifilm zwaarder wegen dan de voordelen van de Sony, maar toch krijgt de Sony een veel hogere score...
De Fujifilm is ook een stuk duurder.
Kan iemand dit verklaren? Ik snap er niks van!
Zou dit laatste anders zijn als er meer bekend zou zijn over de Fuji?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:35 schreef Wespensteek het volgende:
De canon wint ook op " vreemde" punten:
http://snapsort.com/compa(...)inePix-HS50EXR/score
De Fuji is duidelijk het slechtst omdat er teveel onbekend is.
Zeker want unknown levert 0 punten op, daarnaast vind ik het erg vreemd dat men populariteit zo zwaar weegt want daar wordt een camera niet beter of slechter van. Zo bevoordeel je standaard de bekende merken in mijn ogen. Daarnaast wordt hun test daardoor een self-fulfilling profecy want mensen zullen kijken naar de goed scorende camera's, daardoor maakt het nieuwe camera's lastig om oude te vervangen.quote:Op woensdag 4 december 2013 10:55 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Zou dit laatste anders zijn als er meer bekend zou zijn over de Fuji?
Dan koop je de Fuji toch? Ik zie het probleem niet..quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:21 schreef Susanne2611 het volgende:
snapsort.com/compare/Fujifilm-FinePix-HS50EXR-vs-Sony-Cyber-Shot-DSC-HX300
Als dit een goede vergelijking is dan vind ik de voordelen van de Fujifilm zwaarder wegen dan de voordelen van de Sony, maar toch krijgt de Sony een veel hogere score...
De Fujifilm is ook een stuk duurder.
Kan iemand dit verklaren? Ik snap er niks van!
Omdat de Sony wel een hogere score krijgt en goedkoper is.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:50 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dan koop je de Fuji toch? Ik zie het probleem niet..
Vind het wel jammer dat ie best aardig duurder is dan de Sony en door de naamsbekendheid van Sony vind ik het toch moeilijk om voor een minder populair en onbekender merk te gaan...quote:Op woensdag 4 december 2013 11:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Zeker want unknown levert 0 punten op, daarnaast vind ik het erg vreemd dat men populariteit zo zwaar weegt want daar wordt een camera niet beter of slechter van. Zo bevoordeel je standaard de bekende merken in mijn ogen. Daarnaast wordt hun test daardoor een self-fulfilling profecy want mensen zullen kijken naar de goed scorende camera's, daardoor maakt het nieuwe camera's lastig om oude te vervangen.
Over prijzen moet je mogelijk onderhandelen maar in elk geval goed kijken. We hebben laatst een ongehoord voorbeeld gezien, iets stond voor 450,- plus in de winkel en was te koop voor 240,- op internet, maar goed dat we het niet meteen hebben meegenomen wat we bijna gedaan hadden.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:54 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Vind het wel jammer dat ie best aardig duurder is dan de Sony en door de naamsbekendheid van Sony vind ik het toch moeilijk om voor een minder populair en onbekender merk te gaan...
Je zegt net dat 'ie op de punten die voor jou belangrijk zijn beter scoort. Wat boeit de totaalscore dan? Koop de Fuji gewoon als je het geld daarvoor over hebt (en denkt dat 'ie voor jou beter is), en koop anders de Sony.quote:Op woensdag 4 december 2013 11:53 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Omdat de Sony wel een hogere score krijgt en goedkoper is.
Zal ik doen, bedankt!quote:Op woensdag 4 december 2013 11:58 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Over prijzen moet je mogelijk onderhandelen maar in elk geval goed kijken. We hebben laatst een ongehoord voorbeeld gezien, iets stond voor 450,- plus in de winkel en was te koop voor 240,- op internet, maar goed dat we het niet meteen hadden meegenomen wat we bijna gedaan hadden.
Er staat ook nergens dat de Sony niet gaat voldoen aan jouw verwachtingen en wensen.
De Sony al wel, maar de Fuji nog niet... Alleen echt goed uitproberen kan je ze in de winkel niet, daarvoor zal je toch echt naar buiten moeten.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Je zegt net dat 'ie op de punten die voor jou belangrijk zijn beter scoort. Wat boeit de totaalscore dan? Koop de Fuji gewoon als je het geld daarvoor over hebt (en denkt dat 'ie voor jou beter is), en koop anders de Sony.
Verder: staar je niet te blind op al die specificaties. Als je de camera gewoon gebruikt waar 'ie voor bedoeld is, ga je echt niet merken dat de ene sensor iets groter is dan de ander.
Bedieningsgemak zou voor mij vele malen meer belangrijk zijn, heb je beide camera's al eens getest?
Filmen doe ik er niet mee maar met foto's maken heb ik geen problemen met de handmatige zoom kunnen ontdekken. Maar als je er schokkerig aan draait dan zal hij gegarandeerd schokkerig werken.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:01 schreef Susanne2611 het volgende:
Ik heb net wat filmpjes en reviews over de Fuji opgezocht, maar de zoom gaat behoorlijk schokkerig. Dat is niet handig en met inzoomen tijdens het filmen ook niet mooi, jammer!
Okee. Waar twijfel je nu nog over dan? Als de Sony goed beviel in de winkel zou ik die gewoon kopen.quote:Op woensdag 4 december 2013 12:01 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
De Sony al wel, maar de Fuji nog niet... Alleen echt goed uitproberen kan je ze in de winkel niet, daarvoor zal je toch echt naar buiten moeten.
Ik heb net wat filmpjes en reviews over de Fuji opgezocht, maar de zoom gaat behoorlijk schokkerig. Dat is niet handig en met inzoomen tijdens het filmen ook niet mooi, jammer!
Sowieso mis ik op de HX300 het kantelbare scherm... Ook zou GPS en wifi wel handig zijn.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:14 schreef DonJames het volgende:
[..]
Okee. Waar twijfel je nu nog over dan? Als de Sony goed beviel in de winkel zou ik die gewoon kopen.
Kijk, wij kunnen niet bepalen wat jouw eisen zijn. Probeer dat eerst eens helder te krijgen, want dat maakt het zoeken een heel stuk eenvoudiger.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:24 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Sowieso mis ik op de HX300 het kantelbare scherm... Ook zou GPS en wifi wel handig zijn.
Eigenlijk wil een camera met alles.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:30 schreef DonJames het volgende:
[..]
Kijk, wij kunnen niet bepalen wat jouw eisen zijn. Probeer dat eerst eens helder te krijgen, want dat maakt het zoeken een heel stuk eenvoudiger.
Met een "echte" camera bedoel je dan een spiegelreflex?quote:Op woensdag 4 december 2013 14:31 schreef Wespensteek het volgende:
Hoe meer ik zie hoe meer ik die fuji zijn prijs waard vind, zijn autofocus was in de filmpjes die ik zag veel sneller dan die van de sony. Maar eigenlijk is beide dus gewoon bagger in verhouding tot een "echte" camera maar dat kun je dan ook verwachten.
Dat kan. Gaat je wel flink geld kosten. Maar begrijp je mijn punt dat de zoektocht niks wordt zolang jij niet weet wat je precies wil? Hak knopen door, wat moet er per sé op zitten, wat is je budget etc.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:32 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Eigenlijk wil een camera met alles.
Handmatig is handmatig. Schokkerigheid zal dan ook voornamelijk door de gebruiker worden veroorzaakt, lijkt me.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:34 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Met een "echte" camera bedoel je dan een spiegelreflex?
Het handmatig zoomen gaat zo schokkerig bij de Fuji...
Ja, of een echte filmcamera. Maar goed dit spul kost minder dan 400 euro en dan is vergelijken met een betere dslr eigenlijk oneerlijk en zeker een dslr met een kwaliteits lens.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:34 schreef Susanne2611 het volgende:
Met een "echte" camera bedoel je dan een spiegelreflex?
Ik begrijp je punt, alles wordt dus veel te duur. Dan een compromis, zal er eens goed over nadenken.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:37 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat kan. Gaat je wel flink geld kosten. Maar begrijp je mijn punt dat de zoektocht niks wordt zolang jij niet weet wat je precies wil? Hak knopen door, wat moet er per sé op zitten, wat is je budget etc.
[..]
Handmatig is handmatig. Schokkerigheid zal dan ook voornamelijk door de gebruiker worden veroorzaakt, lijkt me.
Een filmcamera zal voor mij niet de moeite waard zijn op dit moment, zal die te weinig gebruiken voor wat hij me zou gaan kosten.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja, of een echte filmcamera. Maar goed dit spul kost minder dan 400 euro en dan is vergelijken met een betere dslr eigenlijk oneerlijk en zeker een dslr met een kwaliteits lens.
Mijn oude 300D kan het wel eens verliezen als hij het nog doet.
Als ik het samenvat heb je dus de 600d en wilt daar een lens bijkopen of de 600d inruilen voor zo'n Fuji/sony of nog ander merk camera van rond de 400 euro. Wat je wil betalen is ongeveer 250 euro.quote:Op woensdag 4 december 2013 14:45 schreef Susanne2611 het volgende:
[..]
Een filmcamera zal voor mij niet de moeite waard zijn op dit moment, zal die te weinig gebruiken voor wat hij me zou gaan kosten.
Ga eens goed nadenken over wat ik echt belangrijk vind en kom hier later op terug, eventueel in een nieuw topic.
Ik heb inderdaad op dit moment een Canon 600D en een Sony HX9V.quote:Op woensdag 4 december 2013 15:16 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Als ik het samenvat heb je dus de 600d en wilt daar een lens bijkopen of de 600d inruilen voor zo'n Fuji/sony of nog ander merk camera van rond de 400 euro. Wat je wil betalen is ongeveer 250 euro.
Mogelijk kun je gewoon eens wat winkels/webshops bellen, die kunnen je ook adviseren en ook mogelijk nog een deal aanbieden. Om in te ruilen kun je toch niet via internet bestellen dus heb je hun toch nodig.
Succes.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |