abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 december 2013 @ 23:48:03 #1
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133864000

Wat?

[warning]Dit topic is voor leuke versiertips. "Ik zie een leuk persoon, maar hoe krijg ik die zover dat hij/zij wat met me gaat drinken", bijvoorbeeld. Ongedwongen leuke tips en wie weet verslagjes.

Het PUA topic heb ik hernoemd: R&P / PUA en andere hardcore versiermethodes #6
Wil je vooral je 'game' oefenen en je 'core versterken' of wat dan ook, en heb je minder behoefte aan gerichte versiertips, maar wil je gewoon via versieren als een soort van activiteit/hobby je zelfvertrouwen opkrikken, post dan daar.

Ieder z'n voorkeur, maar dít topic gaat NIET meer vervuild worden met 'maar als je geen 20 vrouwen aanspreekt in een club dan leef je niet/faal je'. Dat bewaar je maar voor het andere topic. Dat soort posts gaan hier gewoon verwijderd worden. [/warning]

------------------------------------------------------------------------------------
Geen slowchat hier!
Dit is ook geen PUA-topic!

Filosofeer hier verder over de methodiek van het menselijke baltsgedrag.
  maandag 2 december 2013 @ 23:49:37 #2
416931 yats
(non) Average Joe
pi_133864053
Aangezien Cue de topic geopend heeft ga ik maar even verder met een vraag aan haar : Waar herken je vrouwen aan die voor de one night stand gaan?
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
pi_133864060
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2013 23:45 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Uiteindelijk ja, maar niet als ze voor de one night stand gaan. En dat heb je op zo'n avond al wel snel genoeg door.
Dan hoef je daar echt niet bang voor te zijn
Klopt en daarom is alles ook bespreekbaar, dat het nu om een one night stand gaat of een relatie.
1) No love without freedom, no freedom without love
2) Dansen is mijn grootste passie
3) "Simplicity is the keynote of all true elegance" , Coco Chanel
  maandag 2 december 2013 @ 23:51:06 #4
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133864097
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:49 schreef yats het volgende:
Aangezien Cue de topic geopend heeft ga ik maar even verder met een vraag aan haar : Waar herken je vrouwen aan die voor de one night stand gaan?
Pff hoe ze doen denk ik vooral. Misschien al sneller handtastelijk. Weet het nie precies, aangezien ik zelf een vrouw ben en daar dus eigenlijk mee te maken krijg.
Tis gewoon de sfeer die er hangt tussen de personen.
  maandag 2 december 2013 @ 23:51:40 #5
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133864114
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:49 schreef complicate het volgende:

[..]

Klopt en daarom is alles ook bespreekbaar, dat het nu om een one night stand gaat of een relatie.
Ik heb dat volgens mij nog nooit besproken met iemand (Van te voren of achteraf). Het loopt gewoon zoals het loopt.
pi_133864121
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:49 schreef yats het volgende:
Je kan ze niet 'herkennen' maar jullie bespreken dat op één of ander manier. En meestal zijn ze wel meer losser in omgang ed en ze stralen meer iets uit van niets meer dan dat te willen.
pi_133864179
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2013 23:51 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Ik heb dat volgens mij nog nooit besproken met iemand (Van te voren of achteraf). Het loopt gewoon zoals het loopt.
Ja ok op die manier, maar zodra iemand iets meer wilt, is dat een ander verhaal.
  maandag 2 december 2013 @ 23:54:49 #8
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133864219
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:53 schreef complicate het volgende:

[..]

Ja ok op die manier, maar zodra iemand iets meer wilt, is dat een ander verhaal.
Dan is het achteraf een "was gezellig, maar meer voel ik niet voor je" en is het ook wel klaar.
pi_133864288
quote:
7s.gif Op maandag 2 december 2013 23:54 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dan is het achteraf een "was gezellig, maar meer voel ik niet voor je" en is het ook wel klaar.
Exact! En dan hopen dat de persoon dan ook ophoudt met zeuren van iets meer te willen ed.
Maar goed ik spreek uit mijn ervaring.
  dinsdag 3 december 2013 @ 00:01:34 #10
416931 yats
(non) Average Joe
pi_133864431
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:51 schreef complicate het volgende:

[..]

Je kan ze niet 'herkennen' maar jullie bespreken dat op één of ander manier. En meestal zijn ze wel meer losser in omgang ed en ze stralen meer iets uit van niets meer dan dat te willen.
Jullie als in mannen onderling? Ik denk eerlijk gezegd dat vrouwen onderling meer bespreken dan mannen. Wij zien elkaar toch eerder als 'concurrentie'...
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
pi_133864493
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:01 schreef yats het volgende:

[..]

Jullie als in mannen onderling? Ik denk eerlijk gezegd dat vrouwen onderling meer bespreken dan mannen. Wij zien elkaar toch eerder als 'concurrentie'...
Ik bedoelde daarmee dat je het kan "bespreken" met haar dat je niets meer wilt dan seks ed, maar op een "diplomatische" manier ofzo. Maar goed, normaal gezien gebeurt het gewoon en zie je wel hoe het afloopt zoals Cue_ ook zegt.
  dinsdag 3 december 2013 @ 00:07:12 #12
416931 yats
(non) Average Joe
pi_133864591
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:03 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik bedoelde daarmee dat je het kan "bespreken" met haar dat je niets meer dan seks ed, maar op een "diplomatische" manier ofzo. Maar goed, normaal gezien gebeurt het gewoon en zie je wel hoe het afloopt zoals Cue_ ook zegt.
Dat laatste sowieso. Als het bij mij gebeurt, is dat überhaupt altijd spontaan en meestal onverwacht. Ik heb een keer gehad dat er vooraf gevoelens waren van mijn kant en ik op een relatie hoopte (die er ook kwam). De andere keren werd het van 1 avond/nacht twee avonden/nachten, toen drie etc en voordat je het weet zit je ineens in een (lange) relatie...
pi_133864658
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:07 schreef yats het volgende:

[..]

Dat laatste sowieso. Als het bij mij gebeurt, is dat überhaupt altijd spontaan en meestal onverwacht. Ik heb een keer gehad dat er vooraf gevoelens waren van mijn kant en ik op een relatie hoopte (die er ook kwam). De andere keren werd het van 1 avond/nacht twee avonden/nachten, toen drie etc en voordat je het weet zit je ineens in een (lange) relatie...
Jep, been there done that, vandaar dat ik nu subtiel signalen geef dat ik geen relatie wil.
  dinsdag 3 december 2013 @ 00:12:09 #14
416931 yats
(non) Average Joe
pi_133864738
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:09 schreef complicate het volgende:

[..]

Jep, been there done that, vandaar dat ik nu subtiel signalen geef dat ik geen relatie wil.
Dat is nu net vaak het probleem, subtiele signalen. Wij versiertechnisch minder handige mannen hebben duidelijkheid nodig en geen subtiele signalen. Iets zegt me dat dat ook voor vrouwen geldt... :X
pi_133864800
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:12 schreef yats het volgende:

[..]

Dat is nu net vaak het probleem, subtiele signalen. Wij versiertechnisch minder handige mannen hebben duidelijkheid nodig en geen subtiele signalen. Iets zegt me dat dat ook voor vrouwen geldt... :X
Ja hoor, maar die subtiele signalen worden meestal non-verbaal gecommuniceerd dan verbaal en toch probeer ik nu als ik merk dat de jongen iets meer zou willen, over te gaan tot wat verbaal duidelijk maken dat het geen relatie zal worden (punt). Snap je? Is moeilijk om via een forum uit te leggen hoe je de juiste signalen geeft/stuurt oid.
  dinsdag 3 december 2013 @ 00:21:32 #16
416931 yats
(non) Average Joe
pi_133864952
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:14 schreef complicate het volgende:

[..]

Ja hoor, maar die subtiele signalen worden meestal non-verbaal gecommuniceerd dan verbaal en toch probeer ik nu als ik merk dat de jongen iets meer zou willen, over te gaan tot wat verbaal duidelijk maken dat het geen relatie zal worden (punt). Snap je? Is moeilijk om via een forum uit te leggen hoe je de juiste signalen geeft/stuurt oid.
Ik vermoed dat ik snap wat je bedoeld. Is het niet ook zo dat het grootste punt van versieren vooral de uitstraling is die iemand heeft? En dat is nu eenmaal puur non-verbaal...
pi_133864976
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:21 schreef yats het volgende:

[..]

Ik vermoed dat ik snap wat je bedoeld. Is het niet ook zo dat het grootste punt van versieren vooral de uitstraling is die iemand heeft? En dat is nu eenmaal puur non-verbaal...
Jep jep.
  dinsdag 3 december 2013 @ 00:23:43 #18
416931 yats
(non) Average Joe
pi_133864990
Kortom, de theorie begrijp ik wel. Nu de praktijk nog...
pi_133865184
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:23 schreef yats het volgende:
Kortom, de theorie begrijp ik wel. Nu de praktijk nog...
Oefening baart kunst en van niets doen (in jouw geval) bereik je niets, maar dat weet je wel. Als je iemand leuk en of aantrekkelijk vindt zal je wel kunnen op haar afstappen maar er zijn ook wel vrouwen die echt initiatief nemen hoor. Anyway eens je een gesprek hebt met haar, gewoon spontaan zijn en van het een komt het ander. (hopelijk)

P.S. :O (bedtijd).
pi_133865231
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:32 schreef complicate het volgende:

[..]

Oefening baart kunst en van niets doen (in jouw geval) bereik je niets, maar dat weet je wel. Als je iemand leuk en of aantrekkelijk vindt zal je wel kunnen op haar afstappen maar er zijn ook wel vrouwen die echt initiatief nemen hoor. Anyway eens je een gesprek hebt met haar, gewoon spontaan zijn en van het een komt het ander. (hopelijk)

Hoax, vrouwen doen dat heul nie.
Nou vooruit, heel soms.

Punt is meer dat je subtiele dingetjes beter kunt interpreteren als overduidelijke interesse (Wat het volgens mij best vaak ook gewoon is) - oogcontact van 1 tot 2 tellen bijvoorbeeld...
Doen vrouwen wel vaker als je goed in je vel zit en een soort van plezier uitstraalt, gewoon iets wat mensen aantrekt dus eigenlijk.
Rustig aan.
  dinsdag 3 december 2013 @ 00:41:47 #21
416931 yats
(non) Average Joe
pi_133865405
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:32 schreef complicate het volgende:

[..]

De eerste vrouw die in een kroeg op mij afstapt en me overduidelijk laat merken me naar haar bed mee te willen slepen moet ik nog tegen komen. Heel soms stapt er eens een vrouw op mij af i.p.v. dat ik de eerste stap moet zetten maar zelfs dan ben ik een held in verkeerde timing... 8)7

Vooralsnog zal het er wel bij blijven dat ik bij het uitgaan diverse vrouwen aanspreek, prima met ze ouwehoer en een leuke avond heb, maar uiteindelijk toch alleen de kroeg verlaat. Jammer maar helaas...
pi_133865478
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:41 schreef yats het volgende:

[..]

De eerste vrouw die in een kroeg op mij afstapt en me overduidelijk laat merken me naar haar bed mee te willen slepen moet ik nog tegen komen. Heel soms stapt er eens een vrouw op mij af i.p.v. dat ik de eerste stap moet zetten maar zelfs dan ben ik een held in verkeerde timing... 8)7

Vooralsnog zal het er wel bij blijven dat ik bij het uitgaan diverse vrouwen aanspreek, prima met ze ouwehoer en een leuke avond heb, maar uiteindelijk toch alleen de kroeg verlaat. Jammer maar helaas...
Je spreekt dus wel meisjes aan?
Heb je dan nooit het gevoel dat er ''meer in zat''
Rustig aan.
pi_133865576
Ik zit met een keuzevak bij een hele leuke dame, waar ik beide keren (van de week de derde keer) even mee gepraat heb. Waren prima gesprekjes, gewoon de standaard "hoi, hoe gaat t? waar kom je vandaan?" en wat over t vak en daaruit wat afgegleden. Ze moest een paar keer om me lachen en volgens mij vond ze t ook wel gezellig, omdat ze best open doch een beetje verlegen is.

Een complimentje nog gegeven, maar niet heel direct. Waar ook een beetje de crux zit. Ik vind t lastig om in te schatten hoe ik die t beste kan geven, direct of indirect, in welke mate en wat voor onderwerpen. Dit ligt natuurlijk ook aan de situatie, maar zou wat advies toch op prijs stellen.

En hoe ik het beste kan hinten om iets leuks te gaan doen. Of het gesprek zo twisten dat ik haar direct mee vraag. Ik denk dat ik na de les ga proberen samen, al pratende, naar buiten te lopen en dan te vragen wat ze gaat doen. Bedenk me dan gelijk dat is misschien beter kan initiëren van "ga je mee ergens wat drinken?", of iets in die trant...

En waar ik ook nog wel eens last van heb, is dat ik niks meer weet te zeggen. Waardoor ik iets (een beetje) geforceerd wat leuks probeer te zeggen, wat ook averechts uit kan pakken. Ik dacht er aan om meer open vragen proberen te stellen, maar kan dit ook een beetje lastig inkleuren.

Dit zijn allemaal wel globale punten, maar omdat ik haar nog maar een paar keer zie en het lang geleden is dat ik zo'n leuk meisje ontmoet heb, vereist het extra effort.

Ik hoop dat jullie me een beetje de goede richting op kunnen sturen. :)
pi_133865701
Volgens mij ben je goed bezig, complimentjes kun je altijd wel geven toch als je het echt van mening bent en de situatie zich ertoe leent om dat complimentje te geven.... Verteld ze net dat haar oma dood is gegaan is het misschien niet handig om te zeggen dat ze een mooi handschrift heeft, maar als ze iets aan het schrijven is en je vindt haar handschrift mooi...
Rustig aan.
pi_133865859
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:59 schreef kingtoppie het volgende:
Volgens mij ben je goed bezig, complimentjes kun je altijd wel geven toch als je het echt van mening bent en de situatie zich ertoe leent om dat complimentje te geven.... Verteld ze net dat haar oma dood is gegaan is het misschien niet handig om te zeggen dat ze een mooi handschrift heeft, maar als ze iets aan het schrijven is en je vindt haar handschrift mooi...
Ik snap dat complimentjes een beetje subtiel en goed geplaatst moeten zijn, maar daar zit dan ook mijn vraag. "Wat heb je een mooi handschrift" vind ik niet echt een pakkende, wat voor dingen kan ik wel wat leuks over zeggen zonder gelijk overduidelijk aan te geven dat ik graag in dr broekje wil grabbelen... ?
pi_133866441
Eerst wurgen, dan is het versieren een eitje.
pi_133866463
Een bruine polo aantrekken, gaten knippen ter hoogte van je tepels, en dan stijf van de heroine haar kerstliederen toezingen. Dit heeft mij absoluut geen seksuele windeieren gelegd!
pi_133866472
Of voorzichtig openen met: hoe sta jij tegenover het klaarkomgebeuren?
pi_133866625
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 02:19 schreef Poolbal het volgende:
Een bruine polo aantrekken, gaten knippen ter hoogte van je tepels, en dan stijf van de heroine haar kerstliederen toezingen. Dit heeft mij absoluut geen seksuele windeieren gelegd!
Hier moest ik hard om lachen, dank je wel _O- _O-
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 01:11 schreef HansVaak het volgende:

[..]

Ik snap dat complimentjes een beetje subtiel en goed geplaatst moeten zijn, maar daar zit dan ook mijn vraag. "Wat heb je een mooi handschrift" vind ik niet echt een pakkende, wat voor dingen kan ik wel wat leuks over zeggen zonder gelijk overduidelijk aan te geven dat ik graag in dr broekje wil grabbelen... ?
Hier ga je al de mist in Hans ;)
Het gaat er niet om dat je een bepaald compliment moet analyseren in gradatie qua wat kan en wat niet om haar te batsen.
Het gaat er om dat je het meent, en dat je uitstraalt dat je dat ook vind. Daarmee geef je aan dat je het plezierig vind om haar handschrift te lezen. Dan straal je uit dat je je op je gemak voelt bij haar.
Dit zal de dame in kwestie een fijn/leuk/spontaan compliment vinden en je maakt er gelijk een grapje bij, bijvoorbeeld:
'Hey, wist jij al dat jij echt een heel mooi handschrift hebt? [1] Hiermee heb je de prijs gewonnen voor mooiste handschrift van de dag, Ober, een drankje voor deze dame hier!'

Voorbeeldje natuurlijk. Maar je geeft haar een compliment (vrouwen houden hier altijd van, zolang je het maar niet creepy brengt als bijv: Je hebt echt een mooie kont en dan je lippen bevochtigen terwijl je in je tepels knijpt :') ), je gebruikt humor en het belangrijkst; je geeft een gesprek een onverwachts spontane draai die meestal wel gewaardeerd wordt. Zo niet, dan is die persoon klaarblijkelijk niets voor jou en dan lach je er om bij je maten en tik je een pilsje weg en ga je verder met je kroegleven :)

[1] glimlach er bij en kijk haar aan als je dat zegt. Je hebt dan oogcontact. Mensen kijken graag naar mensen die lachen en plezier hebben, dat straalt geluk uit.
pi_133867159
"Het uiterste uit je leven halen" is geen concreet doel ook_gek.

Er zijn meerdere eigenschappen die een "Alpha man" heeft die je gemakkelijk ook kunt krijgen. Bijvoorbeeld:

- Emotionele stabiliteit.
- Mogelijkheid om besluiten te kunnen nemen.

Deze twee punten worden flink versterkt als je ervaring op doet. Je veranderd namelijk flink door je omgeving, je voeding enz. Zo komt het voor dat twee identieke tweelingen, die allebei in een andere omgeving opgroeien er totaal anders uit beginnen te zien over de jaren. Niet alleen zien ze er steeds meer verschillend uit, de 1 is ook heel anders van binnen geworden.

Om nog meer vrouwen in je leven te kunnen krijgen moet je van binnen veranderen door nog meer in contact te komen met vrouwen waardoor alles nog natuurlijker wordt. Het gaat er niet echt om wat je doet, maar alleen òf je jezelf in zo'n situatie stort en af en toe iets anders doet wat je normaal niet doet (om je hersenen te laten prikkelen)

[ Bericht 10% gewijzigd door firefly3 op 03-12-2013 07:35:25 ]
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_133867217
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:49 schreef complicate het volgende:

[..]

Van tevoren afspreken of je een "one night stand gaat houden of iets serieus" is de ultieme manier om de sfeer te doden :{w Ik denk dat je de kans wel heel erg verkleind hebt als je het zo klungelig bespreekt, of ze moet haar benen willen spreiden voor iedereen.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  dinsdag 3 december 2013 @ 08:57:27 #32
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133867922
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:52 schreef HansVaak het volgende:
Ik zit met een keuzevak bij een hele leuke dame, waar ik beide keren (van de week de derde keer) even mee gepraat heb. Waren prima gesprekjes, gewoon de standaard "hoi, hoe gaat t? waar kom je vandaan?" en wat over t vak en daaruit wat afgegleden. Ze moest een paar keer om me lachen en volgens mij vond ze t ook wel gezellig, omdat ze best open doch een beetje verlegen is.
Dat klinkt goed ^O^
quote:
Een complimentje nog gegeven, maar niet heel direct. Waar ook een beetje de crux zit. Ik vind t lastig om in te schatten hoe ik die t beste kan geven, direct of indirect, in welke mate en wat voor onderwerpen. Dit ligt natuurlijk ook aan de situatie, maar zou wat advies toch op prijs stellen.
Waarom nadenken over complimentjes geven? Dat moet je enkel doen wanneer je het echt meent en wanneer het in het gesprek past. Zelf zou ik anders het compliment niet als compliment aannemen, dus bereik je ook weer niets.
quote:
En hoe ik het beste kan hinten om iets leuks te gaan doen. Of het gesprek zo twisten dat ik haar direct mee vraag. Ik denk dat ik na de les ga proberen samen, al pratende, naar buiten te lopen en dan te vragen wat ze gaat doen. Bedenk me dan gelijk dat is misschien beter kan initiëren van "ga je mee ergens wat drinken?", of iets in die trant...
Je kan toch tijdens een gesprek iets zeggen van "he, vind het hartstikke gezellig, zin om wat te gaan drinken?" Dan gelijk of een ander keertje als ze geen tijd heeft.
quote:
En waar ik ook nog wel eens last van heb, is dat ik niks meer weet te zeggen. Waardoor ik iets (een beetje) geforceerd wat leuks probeer te zeggen, wat ook averechts uit kan pakken. Ik dacht er aan om meer open vragen proberen te stellen, maar kan dit ook een beetje lastig inkleuren.
Open vragen zijn altijd goed, daarbij kan je op ja/nee vragen ook inspelen op het antwoord. Tis gewoon voortborduren op wat iemand zegt.
pi_133868109
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 11:46 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Als zij niks tegen jou zegt dan heb jij ook niet echt iets tegen haar gezegd of wel. Samen met niet zo spontaan zijn tegenwoordig e.d... Vrouwen willen op hun gemak worden gesteld, beetje praten met diegene waar je thuis bent kan helpen. Misschien durfde ze niet zo goed en als jij dan haar geen aandacht schenkt dat zij denkt dat je haar niet zo mag... En dan een knikje in de supermarkt... Zou er perfect bij passen als jij haar niet zou mogen. De meeste mensen beginnen dan een kort gesprekje of zeggen in ieder geval even 'hey, hoe gaat het'.
Nja, ook niet niks. Gewoon toen ze binnen kwam gezegd welkom, kom binnen, wat wil je drinken, pak wat te eten, etc. Toen heeft ze samen met haar vriend zonder schaamte te halve voorraad bittergarnituur op zitten eten dus kennelijk voelde ze zich nogal op haar gemak :P

Het valt me gewoon op dat het echt al-tijd vanuit mij moet komen. Natuurlijk praat ik wel eens met vrouwen, ik ben niet bang voor ze ofzo. Maar als ik geen stap onderneem, is er andersom ook nooit een vrouw die eens een keer tegen mij begint te praten oid..

Ik hink daarbij een beetje tussen 2 gedachtes : Of ik ben op de een of andere manier gewoon niet zo interessant voor ze. Ik ben een beetje een ander ''type'' dan mijn vrienden: Zij zien er erg studentikoos uit met lange glimmende matten, en ik heb gewoon kort haar. Mijn ervaring is dat vooral veel jonge, naïeve meisjes van die studentikoze types toch een beetje uit hun broek glijen….

Andere gedachte is, dat ik door mijn lengte van 2 meter misschien iets moeilijker te benaderen ben voor vrouwen die toch vaak ruim een kop kleiner zijn. Kan me voorstellen dat je misschien minder snel iemand benadert die je niet op ooghoogte kunt aanspreken..

Dunnow.
  dinsdag 3 december 2013 @ 09:19:24 #34
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133868275
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:09 schreef BenjaminLinus het volgende:

Ik hink daarbij een beetje tussen 2 gedachtes : Of ik ben op de een of andere manier gewoon niet zo interessant voor ze. Ik ben een beetje een ander ''type'' dan mijn vrienden: Zij zien er erg studentikoos uit met lange glimmende matten, en ik heb gewoon kort haar. Mijn ervaring is dat vooral veel jonge, naïeve meisjes van die studentikoze types toch een beetje uit hun broek glijen….
De vraag is of jij dat soort meisjes wil hebben. Ik zou afknappen op een lange glimmende mat. Daarbij denk ik dat er wel meer bij komt kijken dan enkel haardracht mbt redenen waarom meisjes wel op hen afstappen en niet op jou.
quote:
Andere gedachte is, dat ik door mijn lengte van 2 meter misschien iets moeilijker te benaderen ben voor vrouwen die toch vaak ruim een kop kleiner zijn. Kan me voorstellen dat je misschien minder snel iemand benadert die je niet op ooghoogte kunt aanspreken..
Vrouwen houden van een langere man, dus ooghoogte lukt zelden dan. 2 meter is (te) lang (vind ik), dus daar moet je dan wel weer van houden.
Bij zittende gesprekken zou je daar dan weer minder last van moeten hebben.
pi_133870225
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 07:40 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Van tevoren afspreken of je een "one night stand gaat houden of iets serieus" is de ultieme manier om de sfeer te doden :{w Ik denk dat je de kans wel heel erg verkleind hebt als je het zo klungelig bespreekt, of ze moet haar benen willen spreiden voor iedereen.
:{w In deel 138 waren we overeengekomen dat je me niet meer zou quoten/spreken. Aangezien het altijd leidt tot onnodige machiavellistische tactieken/discussies van jouw kant met veel trekjes van “ik vind dat, je vindt dat”. Dus nogmaals (aub) als ik iets zeg, beschouw het als lucht, want dat doe ik nu als je iets zegt. Dank. :O
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:38:41 #36
416931 yats
(non) Average Joe
pi_133871161
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 00:46 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je spreekt dus wel meisjes aan?
Heb je dan nooit het gevoel dat er ''meer in zat''
Achteraf (als ik op de fiets of in de auto zit) gaat er bij mij vaak een lampje branden waarin ik ontdek dat iemand toch interesse had en komen de dingen die ik had moeten zeggen ineens naar boven. Op het moment zelf spreek ik 8 van de 10 keer het meisje wel aan, maar kom ik meestal niet verder dan wat ouwehoeren en ga ik zodra ik zover ben aan mezelf twijfelen. Dan hou ik mezelf vaak voor 'dat ze waarschijnlijk toch geen interesse in mij zal hebben' en haak ik af zonder echt iets te proberen (een nummer te vragen of een zoen uit te lokken). Dat is helaas iets uit mijn verleden (die onzekerheid) en schakel je niet zomaar uit...
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:40:00 #37
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133871180
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 11:38 schreef yats het volgende:

Achteraf (als ik op de fiets of in de auto zit) gaat er bij mij vaak een lampje branden waarin ik ontdek dat iemand toch interesse had en komen de dingen die ik had moeten zeggen ineens naar boven. Op het moment zelf spreek ik 8 van de 10 keer het meisje wel aan, maar kom ik meestal niet verder dan wat ouwehoeren en ga ik zodra ik zover ben aan mezelf twijfelen. Dan hou ik mezelf vaak voor 'dat ze waarschijnlijk toch geen interesse in mij zal hebben' en haak ik af zonder echt iets te proberen (een nummer te vragen of een zoen uit te lokken). Dat is helaas iets uit mijn verleden (die onzekerheid) en schakel je niet zomaar uit...
Gooi er een extra drankje in en probeer het gewoon eens. Je zal zien hoe makkelijk het soms kan gaan.
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:45:50 #38
416931 yats
(non) Average Joe
pi_133871286
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2013 11:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Gooi er een extra drankje in en probeer het gewoon eens. Je zal zien hoe makkelijk het soms kan gaan.
Een extra drankje als ik met de auto ben is niet zo'n goed idee... :X
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:57:28 #39
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133871523
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 11:45 schreef yats het volgende:
Een extra drankje als ik met de auto ben is niet zo'n goed idee... :X
Hmm.. nee dat lijkt me ok niet. Vaker uitgaan zonder auto :P
pi_133871612
quote:

[..]

Dit had ik eerst ook heel erg. Vooral dat achteraf eracher komen en geen initiatief tonen tot meer.

Alleen tegenwoordig ga ik er 'gewoon' van uit dat alle vrouwen waar ik een gesprek mee heb mij willen :')
Dus ik vraag altijd een nummer of probeer een zoen uit te lokken, helaas lukt dit ook niet altijd :') Toch vind ik het helemaal niet erg om in een discotheek afgewezen te worden als je elkaar toch alleen nog maar die avond gezien hebt. Niemand anders weet namelijk dat je afgewezen bent en van je 'vrienden' die erbij zijn en het wel in de gaten hebben(vaak kanslozen die toch alleen rond aan het gapen zijn) die durven toch geen vrouwen aan te spreken. Dus hun respect heb je toch al doordat je het tenminste probeerd ;)
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:10:43 #41
416931 yats
(non) Average Joe
pi_133871819
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2013 11:57 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Hmm.. nee dat lijkt me ok niet. Vaker uitgaan zonder auto :P
Aangezien mijn eigen stad weinig voorstelt op uitgaansgebied (enkel de donderdag en zaterdag zijn wel ok) ontkom ik er helaas niet aan om 30 kilometer zuidelijker uit te gaan. Dan is een auto bijna onmisbaar helaas. Om nu enkel vanwege het uitgaan te gaan verhuizen...
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:21:24 #42
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133872088
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:10 schreef yats het volgende:
Aangezien mijn eigen stad weinig voorstelt op uitgaansgebied (enkel de donderdag en zaterdag zijn wel ok) ontkom ik er helaas niet aan om 30 kilometer zuidelijker uit te gaan. Dan is een auto bijna onmisbaar helaas. Om nu enkel vanwege het uitgaan te gaan verhuizen...
That sucks ;(
Zelf vind ik totaal nuchter uitgaan echt weinig aan.
pi_133872203
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:10 schreef yats het volgende:

[..]

Wat bindt je verder aan je huidige woonplaats dan? Als je verder ook niet veel hebt om er voor te blijven wonen, dan is verhuizen helemaal geen verkeerde optie.
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:37:45 #44
416931 yats
(non) Average Joe
pi_133872491
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

That sucks ;(
Zelf vind ik totaal nuchter uitgaan echt weinig aan.
Ik heb gelukkig geen alcohol nodig om het leuk te hebben qua uitgaan. Maar inderdaad, soms is het handig als je wel flink kan drinken...
  dinsdag 3 december 2013 @ 12:47:06 #45
416931 yats
(non) Average Joe
pi_133872810
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:25 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wat bindt je verder aan je huidige woonplaats dan? Als je verder ook niet veel hebt om er voor te blijven wonen, dan is verhuizen helemaal geen verkeerde optie.
Enkel mijn vrienden. Maar daarvan woont een deel ook in die andere (studenten)stad. Ik overweeg de laatste tijd dat verhuizen zeker...
pi_133873395
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 12:37 schreef yats het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig geen alcohol nodig om het leuk te hebben qua uitgaan. Maar inderdaad, soms is het handig als je wel flink kan drinken...
Me2.
Maar Yats, wat zijn jouw 'plannen'? Ik refereer naar deel 138 waar we het hadden over versieren met oog voor alleen seks ed. :P Ik zou zeggen volg gewoon jouw gevoel en wees spontaan, want je hebt al 1 groot 'ingrediënt' en dat is dat je wél op meiden durft afstappen. Dus, go with the flow. Overingens ben ik blij voor de meid die je zal tegenkomen omdat je geen PUA-type bent. haha

P.S.: PUA is echt :')
  dinsdag 3 december 2013 @ 13:28:03 #47
416931 yats
(non) Average Joe
pi_133874128
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:05 schreef complicate het volgende:

[..]

Me2.
Maar Yats, wat zijn jouw 'plannen'? Ik refereer naar deel 138 waar we het hadden over versieren met oog voor alleen seks ed. :P Ik zou zeggen volg gewoon jouw gevoel en wees spontaan, want je hebt al 1 groot 'ingrediënt' en dat is dat je wél op meiden durft afstappen. Dus, go with the flow. Overingens ben ik blij voor de meid die je zal tegenkomen omdat je geen PUA-type bent. haha

Nou ja, laat ik het zo zeggen, ik heb de laatste weken eigenlijk steeds meer zoiets van 'heb nu lol en zorg dat je over 10 jaar niet kan zeggen dat je niet alles eruit gehaald hebt'. Dat is ook meteen het nadeel van een lange relatie in je studententijd, dan beleef je die tijd toch anders dan als vrijgezel.

Ik denk dat als mijn vorige relatie niet uit gegaan was ik binnen nu en een paar jaar een paar koters gehad had (dat wilde mijn ex ook graag), en de kans best aanwezig is dat er na een paar jaar alsnog een scheiding zou volgen. Ik was al zover dat ik in Parijs op mijn knieën gegaan ben voor haar, maar gelukkig is de bruiloft op tijd geannuleerd omdat we er op tijd achter kwamen dat onze ambities en gedachten over het leven toch teveel van elkaar verschilden...

En of die andere houding me nu daadwerkelijk een paar one night stands op gaat leveren weet ik niet. Het zou natuurlijk mooi zijn gezien de droogteperiode. Zo niet heb ik (waarschijnlijk) ook wel lol, al denk ik dat ik me dan over een jaar of 10 alsnog afvraag of ik alles eruit gehaald heb.
pi_133874710
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:28 schreef yats het volgende:

[..]

Nou ja, laat ik het zo zeggen, ik heb de laatste weken eigenlijk steeds meer zoiets van 'heb nu lol en zorg dat je over 10 jaar niet kan zeggen dat je niet alles eruit gehaald hebt'. Dat is ook meteen het nadeel van een lange relatie in je studententijd, dan beleef je die tijd toch anders dan als vrijgezel.

Ik denk dat als mijn vorige relatie niet uit gegaan was ik binnen nu en een paar jaar een paar koters gehad had (dat wilde mijn ex ook graag), en de kans best aanwezig is dat er na een paar jaar alsnog een scheiding zou volgen. Ik was al zover dat ik in Parijs op mijn knieën gegaan ben voor haar, maar gelukkig is de bruiloft op tijd geannuleerd omdat we er op tijd achter kwamen dat onze ambities en gedachten over het leven toch teveel van elkaar verschilden...

En of die andere houding me nu daadwerkelijk een paar one night stands op gaat leveren weet ik niet. Het zou natuurlijk mooi zijn gezien de droogteperiode. Zo niet heb ik (waarschijnlijk) ook wel lol, al denk ik dat ik me dan over een jaar of 10 alsnog afvraag of ik alles eruit gehaald heb.
Eerst en vooral denk ik dat je je te veel projecteert in de toekomst ("over 10 jaar ..."), je leeft vandaag en wat er morgen zal gebeuren maakt niet uit. Het gaat om wat je nu doet en niet wat er zal komen. Maar ik kan eigenlijk wel begrijpen dat als je al een leven met iemand had gepland dat je dan veel toekomst gericht denkt. En toch zou ik je zeggen dat het geen verrijking is om naar de toekomst te kijken met een pejoratief gevoel.

Ik bedoel lange-termijn doelstellingen zijn wél ok. Maar probeer te denken in termen van: “het is vandaag en ik ga dit doen, en probeer het ook te doen”. Voor de rest vind ik het moedig van je dat je je verleden niet op een sombere manier bekijkt. En zoals ik al eerder zei, je hebt nog veel tijd om nog veel te bereiken dat je zou willen, maar doe er iets aan en niet te veel nadenken. Je durft op meiden afstappen en dat is goed, dus heb lol in het nu.
  dinsdag 3 december 2013 @ 14:01:42 #49
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133875078
Ik snap wel dat je evt naar de toekomst kijkt, zeker als je wat ouder wordt en je het gevoel hebt dat je vroeger niet alles eruit hebt gehaald. Heb ik zelf ook wel een beetje.

Al kijk ik door die bewustwording wel meer in het 'nu'. En probeer ik nu meer lol te hebben.

@yats. Waarom wil je zo graag 'rondneuken'. Want dat haal ik veel uit je verhalen. Zie je dat als iets ultiems ofzo? Aangezien je graag een paar one night stands uit stappen wilt halen.
Het lijkt mij meer iets dat leuk is als het gebeurd, maar ook niet erg is als het niet gebeurd.
  dinsdag 3 december 2013 @ 14:20:07 #50
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_133875574
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 13:05 schreef complicate het volgende:

[..]

Me2.

En.. Vertel. Hoe zou jij het verschil zien tussen een coole gast en een ''PUA''.. ;- )
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:08:37 #51
416931 yats
(non) Average Joe
pi_133876765
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:01 schreef Cue_ het volgende:
Ik snap wel dat je evt naar de toekomst kijkt, zeker als je wat ouder wordt en je het gevoel hebt dat je vroeger niet alles eruit hebt gehaald. Heb ik zelf ook wel een beetje.

Al kijk ik door die bewustwording wel meer in het 'nu'. En probeer ik nu meer lol te hebben.

@yats. Waarom wil je zo graag 'rondneuken'. Want dat haal ik veel uit je verhalen. Zie je dat als iets ultiems ofzo? Aangezien je graag een paar one night stands uit stappen wilt halen.
Het lijkt mij meer iets dat leuk is als het gebeurd, maar ook niet erg is als het niet gebeurd.
Ik denk dat je mijn posts verkeerd begrijpt cue, Ik zou het leuk vinden om eens wat one night stands te hebben in plaats van dat het meteen op een langere relatie uitdraait (zoals me nu tot drie keer toe gebeurt is), maar zie dat niet als ultiem doel in het leven. Als dat mijn doel in het leven zou zijn vrees ik dat ik niet ver ga komen aangezien ik nogal moeite heb met signalen inschatten en de laatste stap zetten. Mijn huidige doel is veel meer om gewoon lol te hebben en soms ietwat gekke dingen te doen die je anders niet zo snel zou doen.

Als het echter toch een keer gebeurt ga ik het niet afwijzen en ervaar ik ook eens hoe dat is (ik ben sowieso veel van het 'je moet het gewoon eens proberen'). Wat dat betreft ben ik sinds mijn laatste relatie momenteel even klaar met relaties, en als je seks wilt zonder relatie kom je toch weer bij one night stands (of fuckbuddy's) terecht. Naarmate ik langer droog sta groeit de behoefte daartoe natuurlijk ook. Ik ben tenslotte een man...
pi_133876957
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:08 schreef yats het volgende:

[..]

Naarmate ik langer droog sta groeit de behoefte daartoe natuurlijk ook. Ik ben tenslotte een man...
Je hebt een "Sexual Healing" nodig, niks mis mee, zeker na een lange relatie (7 jaar) + bijna een jaar droogstaan. Als je daar behoefte aan hebt, dan moet je ervoor gaan :).
  dinsdag 3 december 2013 @ 15:20:37 #53
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133877118
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:08 schreef yats het volgende:

Ik zou het leuk vinden om eens wat one night stands te hebben in plaats van dat het meteen op een langere relatie uitdraait (zoals me nu tot drie keer toe gebeurt is),
..
Maar dan is het toch heel simpel? Gewoon niet meer afspreken met iemand waar je seks mee hebt gehad ;)
pi_133878841
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:20 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

En.. Vertel. Hoe zou jij het verschil zien tussen een coole gast en een ''PUA''.. ;- )
Oké om te beginnen een coole gast hoeft geen PUA, hij is gewoon cool. Maar goed, George Clooney was ( I guess) ook geen coole gast tot hij PUA ging toepassen, maar of hij nu ook een cool gast is, is de vraag :P . Er is namelijk een verschil tussen wat men pretendeert te zijn en wie men is in werkelijkheid. Maar dit even terzijde hé

Het nadeel van PUA is dat men ‘verhaaltjes’ instudeert en dat het op lange termijn een tweede natuur wordt. En die ‘verhaaltjes’ zijn dan niet wie je bent. Dus ergens is dat een vorm van zelfbedrog (zichzelf iets wijsmaken) vandaar dat het gevaarlijk is omdat je op lange termijn echt begint te geloven dat PUA , dé waarheid ‘aankondigt’, terwijl jezelf zijn meer waard is dan ‘acteren’ volgens een bepaalde rol die men wilt vervullen. Op die manier ontstaat er een kans dat men niet dichter komt bij wie men is, maar meer een ander probeert te zijn, wie men niet is. Maar goed, ik kan daar een heel boek overschrijven over het belang aan “jezelf zijn en zelfontwikkeling” en dat betekent niet dat je niets moet doen om iets te bereiken, maar dat zelfkennis gewoon meer waardevol is dan aan normen van een ander voldoen. Nu wil ik ook jouw mening ;) .
  dinsdag 3 december 2013 @ 16:31:15 #55
416931 yats
(non) Average Joe
pi_133879268
quote:
7s.gif Op dinsdag 3 december 2013 15:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Maar dan is het toch heel simpel? Gewoon niet meer afspreken met iemand waar je seks mee hebt gehad ;)
Haha, dat is inderdaad de simpelste oplossing. Maar ofwel ik doe iets erg goed, ofwel ik tref vooral vrouwen die meer verwachten na een keer seks en zeer overtuigend zijn om dat ook te bereiken...
  dinsdag 3 december 2013 @ 16:34:42 #56
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133879379
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:31 schreef yats het volgende:
Haha, dat is inderdaad de simpelste oplossing. Maar ofwel ik doe iets erg goed, ofwel ik tref vooral vrouwen die meer verwachten na een keer seks en zeer overtuigend zijn om dat ook te bereiken...
Ik heb ook wel eens dat een one night stand wat langer doorgaat. Maar ik kom nooit tot het punt dat ik er een relatie mee wil. Ik raak nogal snel mijn interesse kwijt in de mannen, dus na een paar keer is het dan ook afgelopen.

Je gaat er zelf ook op in en blijkbaar wil jij dus op een gegeven moment ook meer van die vrouwen. Heb je daar geen zin (even) in, dan moet je gewoon niet meer afspreken. Maakt het je niet uit, dan moet je idd afspreken zovaak je wil en dan is de kans dat er uiteindelijk weer een relatie uitvloeit.

Hoe overtuigend een vrouw ook is, het zijn je eigen gevoelens die mee gaan spelen.
pi_133881758
Ik zou niet weten wat voor verhaaltjes ik moet instuderen. Ik heb zelfs geen openingszin. Gewoon zeggen wat je denkt. Yats: om door te groeien zou je toch nummers moeten vragen, ongeacht of je ze krijgt of niet is het een kans om door te groeien.

[ Bericht 35% gewijzigd door firefly3 op 03-12-2013 18:07:49 ]
pi_133883306
quote:
14s.gif Op dinsdag 3 december 2013 03:24 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Hier moest ik hard om lachen, dank je wel _O- _O-

Graag gedaan :)

"I play my drum for thee" is meestal het moment dat ze breken.
  dinsdag 3 december 2013 @ 19:42:28 #59
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_133885487
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:17 schreef complicate het volgende:

[..]

Oké om te beginnen een coole gast hoeft geen PUA, hij is gewoon cool. Maar goed, George Clooney was ( I guess) ook geen coole gast tot hij PUA ging toepassen, maar of hij nu ook een cool gast is, is de vraag :P . Er is namelijk een verschil tussen wat men pretendeert te zijn en wie men is in werkelijkheid. Maar dit even terzijde hé

Het nadeel van PUA is dat men ‘verhaaltjes’ instudeert en dat het op lange termijn een tweede natuur wordt. En die ‘verhaaltjes’ zijn dan niet wie je bent. Dus ergens is dat een vorm van zelfbedrog (zichzelf iets wijsmaken) vandaar dat het gevaarlijk is omdat je op lange termijn echt begint te geloven dat PUA , dé waarheid ‘aankondigt’, terwijl jezelf zijn meer waard is dan ‘acteren’ volgens een bepaalde rol die men wilt vervullen. Op die manier ontstaat er een kans dat men niet dichter komt bij wie men is, maar meer een ander probeert te zijn, wie men niet is. Maar goed, ik kan daar een heel boek overschrijven over het belang aan “jezelf zijn en zelfontwikkeling” en dat betekent niet dat je niets moet doen om iets te bereiken, maar dat zelfkennis gewoon meer waardevol is dan aan normen van een ander voldoen. Nu wil ik ook jouw mening ;) .
Hmm. Goedlopend verhaal. Ik snap wat je bedoelt.

Mijn mening, heel hard streven om de beste versie van jezelf te worden. Relationeel, spiritueel, sportief, financieel, noem maar op. ''PUA'' is daar een goede manier voor, omdat het je heel makkelijk inzicht geeft in de dingen waar aan je kunt werken. Bovendien leer je heel veel succesvolle mensen kennen en die kunnen je laten zien hoe je je doelen op andere vlakken kunt realiseren ;)

Waar ik mee bezig ben zijn echter geen routines (zoals verhaaltjes uit je hoofd leren, pickuplines, etc). Hetzelfde geldt voor veel van m'n vrienden die hier mee bezig zijn. Het oude ''mystery'' gebeuren is al een tijdje aan het verdwijnen. Ik hou me meer bezig met dingen als oogcontact, fysiek zijn, intonatie van je stem, en mindsets. Gewoon ''Hey, ik ben ...., vond dat je er leuk uit zag, dus ik kom even met je praten'', een beetje op deze dingen letten, leiden, en het gesprek ergens heen brengen. Het blijft dus vrij dicht bij jezelf. Al probeer je soms natuurlijk wat nieuwe dingen uit (haar optillen, haar spinnen en haar hand in je nek leggen, haar hand pakken en door de club leiden), het blijft allemaal vrij dicht bij jezelf.

Vandaar mijn vraag. Het verschil zie je namelijk niet. Het enige wat we doen is meisjes een mooie ervaring meegeven. Vrienden van me die hier al erg goed in zijn zijn gewoon hartstikke toffe gasten, laid back, relaxt, en zelfverzekerd. Het is een proces dat je doorloopt. In het begin ''doe je'' alsof je een natuurlijk aantrekkelijke gast bent, als je er genoeg ervaringen mee opdoet realiseer je je op een dag dat je een aantrekkelijke gast bent.
''Even if he fails again and again to accomplish his purpose (as he necessarily must until weakness is overcome), the strength of character gained will be the measure of his true succes''
pi_133889192
quote:
Toch ook weer wel, tis een hoge drempel maar als je eroverheen bent ben je eroverheen, en in principe hoef je daarvoor alleen over de drempel te stappen.
Rustig aan.
pi_133889971
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 19:42 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Hmm. Goedlopend verhaal. Ik snap wat je bedoelt.

Mijn mening, heel hard streven om de beste versie van jezelf te worden. Relationeel, spiritueel, sportief, financieel, noem maar op. ''PUA'' is daar een goede manier voor, omdat het je heel makkelijk inzicht geeft in de dingen waar aan je kunt werken. Bovendien leer je heel veel succesvolle mensen kennen en die kunnen je laten zien hoe je je doelen op andere vlakken kunt realiseren ;)

Al probeer je soms natuurlijk wat nieuwe dingen uit (haar optillen, haar spinnen en haar hand in je nek leggen, haar hand pakken en door de club leiden), het blijft allemaal vrij dicht bij jezelf.

Vandaar mijn vraag. Het verschil zie je namelijk niet. Het enige wat we doen is meisjes een mooie ervaring meegeven. Het is een proces dat je doorloopt. In het begin ''doe je'' alsof je een natuurlijk aantrekkelijke gast bent, als je er genoeg ervaringen mee opdoet realiseer je je op een dag dat je een aantrekkelijke gast bent.

1. Mooi gezegd ^O^ , zolang het inderdaad niet alleen draait om "versieren", maar ook om zelfontwikkeling op andere vlakken.

2. Amai, die nieuwe dingen die je uitprobeert zijn best wel :9 , als het maar niet geforceerd is hé.

3. Klopt, het verschil zie je niet, maar ik herken wel het verschil tussen een player en een coole gast ed.

4. "in begin doe je alsof je....bent", daar had ik het dus over, "doen alsof" kan een tweede natuur worden op lange terwijn, vandaar mijn stelling over "niet dichter bij jezelf staan ed", maar ik snap zeker je punt, want je spreekt hier over een proces.

5. Jouw visie vind ik interessant. Probeer jezelf wel te blijven hé, ik vermoed dat je jezelf bent en probeert te blijven ;)
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:50:48 #62
350332 Pope-of-Dope
Lead. Inspire. Change.
pi_133890396
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:39 schreef complicate het volgende:

[..]

1. Mooi gezegd ^O^ , zolang het inderdaad niet alleen draait om "versieren", maar ook om zelfontwikkeling op andere vlakken.

2. Amai, die nieuwe dingen die je uitprobeert zijn best wel :9 , als het maar niet geforceerd is hé.

3. Klopt, het verschil zie je niet, maar ik herken wel het verschil tussen een player en een coole gast ed.

4. "in begin doe je alsof je....bent", daar had ik het dus over, "doen alsof" kan een tweede natuur worden op lange terwijn, vandaar mijn stelling over "niet dichter bij jezelf staan ed", maar ik snap zeker je punt, want je spreekt hier over een proces.

5. Jouw visie vind ik interessant. Probeer jezelf wel te blijven hé, ik vermoed dat je jezelf bent en probeert te blijven ;)
Thanks!

2. Forceren hoeft niet erg te zijn, als je jezelf forceert om 4 x per week naar de gym te gaan ben je daar na 2 jaar ongetwijfeld ongelooflijk blij mee ;)

3. Als hij zich als player voordoet kan hij nog aan dingen werken en komt hij waarschijnlijk niet congruent over ;) Geen player dus, maar een tryhard.

4. Zolang je in de gaten houdt dat het een tweede natuur wordt die jou en je omgeving beter maakt is daar niks mis mee lijkt me.

5. Tja. Jezelf blijven.. Je leert wat mindsets en basic psychologie waar je je eigen persoonlijkheid in kan leggen. Reken maar dat ''mezelf'' zijn op dit moment heel iets totaal anders inhoud dan een jaar geleden.
  dinsdag 3 december 2013 @ 21:55:23 #63
416931 yats
(non) Average Joe
pi_133890593
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:17 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Toch ook weer wel, tis een hoge drempel maar als je eroverheen bent ben je eroverheen, en in principe hoef je daarvoor alleen over de drempel te stappen.
En hoe stap je over die drempel?
pi_133890701
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:55 schreef yats het volgende:

[..]

De makkelijkste manier is nog wel zeggen dat je haar wel leuk denkt te vinden oid.
Als je dat zegt op zo een moment dat je je een beetje onzeker begint te voelen ben je wel redelijk over die drempel heen gestapt.
Rustig aan.
pi_133890710
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:55 schreef yats het volgende:

[..]

Door gemotiveerd te raken door de drempel telkens langzaam op te hogen en steeds meer successen mee te krijgen.
pi_133890765
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:57 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

De makkelijkste manier is nog wel zeggen dat je haar wel leuk denkt te vinden oid.
Als je dat zegt op zo een moment dat je je een beetje onzeker begint te voelen ben je wel redelijk over die drempel heen gestapt.
En hoe vaak heeft dat al bij jou gewerkt???
pi_133890828
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:59 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik heb er geen last van, meestal gaat dit dan ook na een keer of 3x doen gewoon weg.
Zelfde als dat de eerste keer zoenen nogal spannend was en nu dus niet.
Rustig aan.
  dinsdag 3 december 2013 @ 22:03:23 #68
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_133890942
Hallo KT, nog successen geboekt recentelijk?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_133890973
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 22:00 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik heb er geen last van, meestal gaat dit dan ook na een keer of 3x doen gewoon weg.
Zelfde als dat de eerste keer zoenen nogal spannend was en nu dus niet.
Juist als je zoiets zegt op een moment dat je het meest onzeker voelt heb je de grootste kans dat je haar juist niet krijgt.

Het is een beetje een wanhoopsactie zeg maar om te zeggen dat je haar leuk vind , puur om je eigen emoties te kalmeren in plaats van het op een leuk moment oprecht tegen haar te zeggen met een positieve sfeer. Juist als je zeker bent van jezelf hoor je zulke dingen te zeggen, dan weet ze dat je het meent en dat je verwacht dat jullie bij elkaar horen ipv op een onzekere manier.
pi_133891000
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:50 schreef Pope-of-Dope het volgende:

[..]

Thanks!

2. Forceren hoeft niet erg te zijn, als je jezelf forceert om 4 x per week naar de gym te gaan ben je daar na 2 jaar ongetwijfeld ongelooflijk blij mee ;)

3. Als hij zich als player voordoet kan hij nog aan dingen werken en komt hij waarschijnlijk niet congruent over ;) Geen player dus, maar een tryhard.

4. Zolang je in de gaten houdt dat het een tweede natuur wordt die jou en je omgeving beter maakt is daar niks mis mee lijkt me.

5. Tja. Jezelf blijven.. Je leert wat mindsets en basic psychologie waar je je eigen persoonlijkheid in kan leggen. Reken maar dat ''mezelf'' zijn op dit moment heel iets totaal anders inhoud dan een jaar geleden.
Mmmm interessant:

2. Ik weet eigenlijk niet in hoeverre een persoon in staat is om zich te forceren voor iets dat ie initieel niet echt wilt met oog voor een goede doel/resultaat. Maar volgens mij heb je veel wilskracht om dingen te bereiken die jij wilt, maar geloof mij niet alle mannen/vrouwen hebben die wilpower. Dus op dat vlak mag je wel best fier zijn op jezelf dat je dat kan! :Y

3. Ach ja, een player merk ik al van ver afkomen :O , dat we het nu een tryhard noemen of een player, het is en blijft een player hé. Het kind een ander naam geven verandert niets aan zijn "aardheid". ;)

4. Klopt!

5. Dat is dus wat ik bedoelde, ik ken je niet, maar jouw manier van denken zou ik echt wel 'vooruitgaand' durven noemen. Maar goed, het heeft misschien ook met jouw ervaring ed te maken. En niet alleen op "versier"-vlak vermoed ik zo, maar ook als persoon.
pi_133891022
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 22:04 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Juist als je zoiets zegt op een moment dat je het meest onzeker voelt heb je de grootste kans dat je haar juist niet krijgt.

Het is een beetje een wanhoopsactie zeg maar om te zeggen dat je haar leuk vind , puur om je eigen emoties te kalmeren in plaats van het op een leuk moment oprecht tegen haar te zeggen met een positieve sfeer. Juist als je zeker bent van jezelf hoor je zulke dingen te zeggen, dan weet ze dat je het meent en dat je verwacht dat jullie bij elkaar horen ipv op een onzekere manier.
Ach flikker toch op, jij bent het persoon van de zelfontwikkeling, geef hem dan die kans.
Het is niet puur om zijn emoties te kalmeren hij heeft oprecht interesse in haar maar durft het niet kwijt, de enige manier om dat wel kwijt te kunnen is door het te uiten.

De makkelijkste manier om dat te uiten is door woorden te gebruiken
Rustig aan.
pi_133891181
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 22:05 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ach flikker toch op, jij bent het persoon van de zelfontwikkeling, geef hem dan die kans.
Het is niet puur om zijn emoties te kalmeren hij heeft oprecht interesse in haar maar durft het niet kwijt, de enige manier om dat wel kwijt te kunnen is door het te uiten.

De makkelijkste manier om dat te uiten is door woorden te gebruiken
Het doet verder niets ofzo. Zij heeft in principe al onbewust voor zichzelf besloten of hij datemateriaal is of niet. Daar heb je geen controle over met wat woorden.

Het belangrijkste is om ervanuit te gaan dat ze hem al ziet zitten, en de deal te gaan sluiten. Dus telefoonnummer vragen/afspreken/ enz. En wat ik geleerd heb: Het beste is om haar juist aan de twijfel te laten totdat je haar redelijk hebt zeg maar, dat is voor beiden veel spannender.
pi_133891302
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 22:04 schreef complicate het volgende:

[..]

Mmmm interessant:

2. Ik weet eigenlijk niet in hoeverre een persoon in staat is om zich te forceren voor iets dat ie initieel niet echt wilt met oog voor een goede doel/resultaat. Maar volgens mij heb je veel wilskracht om dingen te bereiken die jij wilt, maar geloof mij niet alle mannen/vrouwen hebben die wilpower. Dus op dat vlak mag je wel best fier zijn op jezelf dat je dat kan! :Y

3. Ach ja, een player merk ik al van ver afkomen :O , dat we het nu een tryhard noemen of een player, het is en blijft een player hé. Het kind een ander naam geven verandert niets aan zijn "aardheid". ;)

4. Klopt!

5. Dat is dus wat ik bedoelde, ik ken je niet, maar jouw manier van denken zou ik echt wel 'vooruitgaand' durven noemen. Maar goed, het heeft misschien ook met jouw ervaring ed te maken. En niet alleen op "versier"-vlak vermoed ik zo, maar ook als persoon.
Sommige PUA's hebben zichzelf inderdaad getraind om niet hunzelf te zijn, die groeien ook niet en blijven hangen omdat het zo nep is. (Volgens wat goede natuurlijke PUA's kost het dan zelfs jaren om dit onnatuurlijk gedrag uit iemand te stampen!). Vrouwen hebben dit als eerste door, dus als je je resultaat niet langzaam omhoog ziet gaan per jaar, ga je misschien de verkeerde kant op.
pi_133891445
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 22:09 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Het doet verder niets ofzo. Zij heeft in principe al onbewust voor zichzelf besloten of hij datemateriaal is of niet. Daar heb je geen controle over met wat woorden.

Het belangrijkste is om ervanuit te gaan dat ze hem al ziet zitten, en de deal te gaan sluiten. Dus telefoonnummer vragen/afspreken/ enz. En wat ik geleerd heb: Het beste is om haar juist aan de twijfel te laten totdat je haar redelijk hebt zeg maar, dat is voor beiden veel spannender.
Je bent enorm hypocriet nu, dat weetje?
Rustig aan.
pi_133891506
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 22:15 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je bent enorm hypocriet nu, dat weetje?
Waar precies :? Ik volg je niet helemaal
pi_133892028
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 21:59 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook niet echt een openingszin paraat, maar ik heb wel dates overgehouden aan de volgende zin: "Hoi, jij bent veel interessanter dan de krant die ik lees".
Een andere zin die bij mij gewerkt heeft was:
"Je kunt niet zomaar afscheid nemen zonder mij een kusje te geven hoor".

Het is niet zo dat ik openingszinnen paraat heb liggen en in veruit de meeste gevallen komt er niet meer dan een "hoi, hoe gaat het met je?" uit, maar bovenstaande gevallen hebben wel een leuke ervaring opgeleverd. Ik heb ook een keer een langdurige date gehad (zeg maar meerde malen binnen een half jaar afgesproken met zoenen en seks, maar geen relatie) toen ik op een zekere avond besloot om naast het knapste meisje in de coupé te gaan zitten en haar aan te spreken. Kennelijk kwam ik zelfverzekerd over. Gelukkig kon ze niet in mijn hersenen kijken ;)
pi_133892210
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 22:26 schreef jaha het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook niet echt een openingszin paraat, maar ik heb wel dates overgehouden aan de volgende zin: "Hoi, jij bent veel interessanter dan de krant die ik lees".
Een andere zin die bij mij gewerkt heeft was:
"Je kunt niet zomaar afscheid nemen zonder mij een kusje te geven hoor".

Het is niet zo dat ik openingszinnen paraat heb liggen en in veruit de meeste gevallen komt er niet meer dan een "hoi, hoe gaat het met je?" uit, maar bovenstaande gevallen hebben wel een leuke ervaring opgeleverd. Ik heb ook een keer een langdurige date gehad (zeg maar meerde malen binnen een half jaar afgesproken met zoenen en seks, maar geen relatie) toen ik op een zekere avond besloot om naast het knapste meisje in de coupé te gaan zitten en haar aan te spreken. Kennelijk kwam ik zelfverzekerd over. Gelukkig kon ze niet in mijn hersenen kijken ;)
Het is niet de zin dat gewerkt heeft, maar hoe je was op dat moment. Een wereld van verschil :) Je kunt met de meest onromantische zinnen de boel romantisch maken, met de meest rare zinnen aantrekkingskracht opwekken of het verpesten met de meest mooie zinnen die je maar kunt verzinnen. Het gaat allemaal om de plek waar het vandaan komt. Als die plek onzekerheid is, zal het zeker niet werken. Dat is wat ik wilde zeggen zeg maar.
  Moderator dinsdag 3 december 2013 @ 23:04:57 #78
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_133893960
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 16:17 schreef complicate het volgende:

[..]

Oké om te beginnen een coole gast hoeft geen PUA, hij is gewoon cool.
Je riep? 8-)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_133894136
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 23:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je riep? 8-)
8-) *)

pi_133899794
Een nieuwe studie laat zien dat vrouwen hersenen anders verbonden is dan die van mannen en dat hun sociale intuitie het sterkst is en daardoor op emotioneel gebied. Grappig dat ze er nu pas achter komen :P
  woensdag 4 december 2013 @ 12:57:19 #81
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_133905649
Hoe gaan jullie om met spanningen en zenuwen? Ik had dus laatst een date die achteraf vroeg of ik zenuwachtig was. Terwijl ik voor mijn eigen gevoel alles wel onder controle had. Er was wel wat spanning ja, maar niet heel erg.

Vandaag had ik een sollicitatiegesprek waarvan ik dacht dat ik de zenuwen ook wel onder controle had, en dat ik relaxt was. Kreeg ik aan het eind weer de vraag of ik zenuwachtig was. :?

Nu maakt het voor sollicitaties niet uit, daar gaat het om de inhoud. Maar voor daten is het dus gewoon killing. Ik denk dat nu ook het mysterie is opgelost waarom ik nooit verder kom dan 1 date ;).
  woensdag 4 december 2013 @ 13:16:15 #82
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133906091
Vroegen ze het omdat je er zenuwachtig uitzag of waren ze gewoon benieuwd, aangezien het juist niet zo te zien was?
  woensdag 4 december 2013 @ 13:21:10 #83
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_133906231
Blijkbaar kwam het zo over ja.
  woensdag 4 december 2013 @ 13:38:54 #84
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133906717
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 13:21 schreef Illiberal het volgende:
Blijkbaar kwam het zo over ja.
Tja, blijbkaar straal je dan toch wat uit, lichaamshouding, hoe je kijkt, zweterige handen, etc.
  woensdag 4 december 2013 @ 13:39:47 #85
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_133906734
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2013 13:38 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Tja, blijbkaar straal je dan toch wat uit, lichaamshouding, hoe je kijkt, zweterige handen, etc.
Snap ik. Maar oogcontact doe ik heel bewust en ik kijk niet weg.

Maargoed, blijkbaar sijpelt er toch nog wat door. Hoe kom ik daar vanaf?
  woensdag 4 december 2013 @ 13:42:32 #86
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133906818
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 13:39 schreef Illiberal het volgende:
Hoe kom ik daar vanaf?
Tja hoe wil je ergens vanaf komen als je niet weet wat datgene dan precies is.
Als je zelf nou door hebt van "daar of daar" kan het door komen.. Dan kan je daaraan werken. heb je het niet, zal je toch eerst antwoorden moeten krijgen.
  woensdag 4 december 2013 @ 13:45:27 #87
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_133906910
Algemene spanningen denk ik dus als ik onder de mensen ben. Mensen pikken dat op, en blijkbaar is dat niet te verbloemen met rustig ademhalen of bewust zijn van je lichaam.
  woensdag 4 december 2013 @ 13:47:46 #88
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133906983
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 13:45 schreef Illiberal het volgende:
Algemene spanningen denk ik dus als ik onder de mensen ben. Mensen pikken dat op, en blijkbaar is dat niet te verbloemen met rustig ademhalen of bewust zijn van je lichaam.
Spanningen worden al snel opgepakt.
Daarbij als je erg bewust bent van je lichaam, zal je dus ook minder natuurlijke bewegingen maken, dan wanneer je 'gewoon doet'. Dus daar kan men het dan evt ook in zien.
pi_133906984
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 13:45 schreef Illiberal het volgende:
Als iemand je vraagt “ben je zenuwachtig?” betekent niet altijd dat je zenuwachtig bent hé. Het kan zijn dat het een gewone vraag is en dat je gewoon een onzeker persoon bent die zichzelf in vragen stelt als anderen een opmerking maken. Terwijl die opmerking echt onschuldig kan zijn. Dus als iemand het je volgende keer zegt, zeg dan “Oh zie ik er zenuwachtig uit? Ik voel mij best prima” en je zult wel zien dat de persoon zal zeggen “nee je ziet er niet zo uit, ik vroeg het maar”.

Het kan zelfs zijn dat de persoon je zo een vraag stelt omdat die persoon juist zenuwachtig is en niet je. Snap je? Dus als je je niet zenuwachtig voelt dan moet je er geen probleem van maken hé omdat iemand het je vraagt.
  woensdag 4 december 2013 @ 13:53:59 #90
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_133907204
Ok, maar in deze gevallen was het dus wel zo dat ik nerveus overkwam. En ja, dan zal het wel die spanning zijn die opgepikt wordt. Ik las ergens dat je daar vanaf kunt komen door aan het begin te zeggen dat je zenuwachtig bent. Dan is meteen de druk er vanaf. Maar die tip heb ik nog niet uitgevoerd.
pi_133907289
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 13:53 schreef Illiberal het volgende:
Ok, maar in deze gevallen was het dus wel zo dat ik nerveus overkwam. En ja, dan zal het wel die spanning zijn die opgepikt wordt. Ik las ergens dat je daar vanaf kunt komen door aan het begin te zeggen dat je zenuwachtig bent. Dan is meteen de druk er vanaf. Maar die tip heb ik nog niet uitgevoerd.
Klopt, elk persoon wordt weleens zenuwachtig en dat is normaal, wat niet normaal zou zijn, is het zien als een abnormaal gevoel. Dus volgende keer gewoon zeggen "ja ik ben wat zenuwachtig (punt)" met een klein beetje 'humor'. *)
  woensdag 4 december 2013 @ 14:09:17 #92
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_133907716
Ja, inderdaad wel een plan voor de volgende keer. Om de druk er vanaf te halen, toegeven dat je zenuwachtig ben met wat humor.
  woensdag 4 december 2013 @ 14:22:12 #93
416931 yats
(non) Average Joe
pi_133908222
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 12:57 schreef Illiberal het volgende:
Hoe gaan jullie om met spanningen en zenuwen? Ik had dus laatst een date die achteraf vroeg of ik zenuwachtig was. Terwijl ik voor mijn eigen gevoel alles wel onder controle had. Er was wel wat spanning ja, maar niet heel erg.

Vandaag had ik een sollicitatiegesprek waarvan ik dacht dat ik de zenuwen ook wel onder controle had, en dat ik relaxt was. Kreeg ik aan het eind weer de vraag of ik zenuwachtig was. :?

Nu maakt het voor sollicitaties niet uit, daar gaat het om de inhoud. Maar voor daten is het dus gewoon killing. Ik denk dat nu ook het mysterie is opgelost waarom ik nooit verder kom dan 1 date ;).
Ik heb het meestal juist andersom, dat ik te zeker overkom en daardoor 'foutjes' maak terwijl ik in werkelijkheid bloednerveus ben...
  woensdag 4 december 2013 @ 14:25:53 #94
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_133908357
Maar met die sollicitatie maakte het dus niet uit. Want ze hadden een goede indruk en ik mocht door naar het volgende gesprek.

Maar bij dates is het dus wel belangrijk om te weten waar de afwijzing nou inzit. Lastige is dat dit niet concreet wordt gemaakt ("ik zit nog met mijn ex", "ik weet het niet zo met dat 'daten'", "voel geen klik"). Je krijgt dus moeilijk feedback op die manier.

Overigens is bij het zoeken van werk hetzelfde aan de hand, bij een afwijzing is het ook lastig om concrete feedback te krijgen: "Je profiel sluit niet aan bij onze vraag.", "Wij zien geen mogelijkheden", "wij zoeken een zwaarder profiel".
  woensdag 4 december 2013 @ 14:33:15 #95
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_133908612
Dat is ook lastig. Mensen vinden het uberhaupt lastig om te zeggen wat er 'mis' is met iemand. Maar het is ook iets gevaarlijks. Want er hoeft helemaal niets 'mis' met je te zijn. Net als met dates, kan je gewoon iemands type niet zijn, zegt dat dan wat over jou? Of zegt dat dan puur over dat jullie niet bij elkaar passen.

Je moet ervoor zorgen dat je tevreden bent met jezelf en dan maakt het niet uit wat een ander daar van zal vinden.
pi_133908650
quote:
7s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:33 schreef Cue_ het volgende:
Je moet ervoor zorgen dat je tevreden bent met jezelf en dan maakt het niet uit wat een ander daar van zal vinden.
^O^
  woensdag 4 december 2013 @ 14:39:47 #97
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_133908821
Klopt, ik weet van mijzelf dat ik kwaliteit werk lever. Maar dat weerhoudt een bedrijf er niet van mij buiten de deur te zetten na 5 minuten in het eerste gesprek. Het lijkt mij dan niet dat ik dan afgewezen ben om mijn kennis en kunde.

Hetzelfde met een relatie. Ik zal heus wel "kwaliteit" kunnen leveren. Maar na een snelle afwijzing zal ik niet afgewezen zijn om mijn "kwaliteit". Immers, ze hebben die kwaliteit nog niet kunnen ervaren. Echte afwijzingen bestaan dus niet. ;)

Edit:

Een afwijzing heb je dus te pakken als iemand een relatie van x maanden/jaar met je uitmaakt.
pi_133909176
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:39 schreef Illiberal het volgende:
Klopt, ik weet van mijzelf dat ik kwaliteit werk lever. Maar dat weerhoudt een bedrijf er niet van mij buiten de deur te zetten na 5 minuten in het eerste gesprek. Het lijkt mij dan niet dat ik dan afgewezen ben om mijn kennis en kunde.

Hetzelfde met een relatie. Ik zal heus wel "kwaliteit" kunnen leveren. Maar na een snelle afwijzing zal ik niet afgewezen zijn om mijn "kwaliteit". Immers, ze hebben die kwaliteit nog niet kunnen ervaren. Echte afwijzingen bestaan dus niet. ;)

Edit:

Een afwijzing heb je dus te pakken als iemand een relatie van x maanden/jaar met je uitmaakt.
Ik denk dat je een non-lineair verband maakt in die context. Je mag het volgens mij niet op die manier vergelijken. Een relatie met een meid in date verband is iets anders dan een relatie met je baas in sollicitatie verband. Probeer op een of ander manier die twee van elkaar te houden, zeker ook qua "aanvaard worden" en "afwijzing". De vereiste "kwaliteiten" zijn immers zo verschillend dat je afwijzen niet gelijkaardig kunt interpreteren in termen van daten of solliciteren..
(I guess) :)
  woensdag 4 december 2013 @ 14:54:12 #99
277515 Illiberal
Clever tagline here
pi_133909318
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:49 schreef complicate het volgende:

[..]

Ik denk dat je een non-lineair verband maakt in die context. Je mag het volgens mij niet op die manier vergelijken. Een relatie met een meid in date verband is iets anders dan een relatie met je baas in sollicitatie verband. Probeer op een of ander manier die twee van elkaar te houden, zeker ook qua "aanvaard worden" en "afwijzing". De vereiste "kwaliteiten" zijn immers zo verschillend dat je afwijzen niet gelijkaardig kunt interpreteren in termen van daten of solliciteren..
(I guess) :)
Ik denk dat je het wel zo kunt vergelijken. ;)

Maar goed, dit is een topic over daten en niet over solliciteren dus ik zal de focus verleggen naar daten.
pi_133909363
quote:
0s.gif Op woensdag 4 december 2013 14:54 schreef Illiberal het volgende:

[..]

Ik denk dat je het wel zo kunt vergelijken. ;)

Maar goed, dit is een topic over daten en niet over solliciteren dus ik zal de focus verleggen naar daten.
je hebt wel gelijk als je zegt "afwijzen" bestaat niet. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')