quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:49 schreef Ingetje79 het volgende:
Niet mee rijden Nip, als je wat gebeurt en je rijdt jezelf of een ander het ziekenhuis in, heb je kans dat er niet wordt uitgekeerd.
En in dat geval koop je nooit weer een auto, omdat je de rest van je leven krom kunt liggen voor de kosten.
Plus het "had ik maar nooit...."
Dan maar een maandje OV, tenminste zo zou ik denken
Toen ik mijn Smart kocht (toen ik single was en alleen woonde) hebben mijn ouders een best groot bedrag voorgeschoten, maar dan wel onder voorwaarde dat ik het met een paarhonderd euro tegelijk per maand zou terugbetalen. Niet omdat ze dat perse snel terug wilden, maar omdat ze wilden dat de auto dan heel snel aan hen afbetaald was (en niet dat je nog afbetaalt terwijl de auto eigenlijk al 'op' is).quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:49 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja dat. Misschien ga ik teveel uit van mijn eigen situatie, maar aan de andere kant, ik had een geweldige band met mijn vader en ik denk niet dat ik het zou durven vragen...
quote:
Irritant hè, die ouwe zeikwijvenquote:
Nou ja, mijn ouders zouden er -denk ik- ook niet moeilijk over doen. Alhoewel, who the fuck am I kidding. Dat ga ik elke week minimaal 1x aanhoren.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:53 schreef Ingetje79 het volgende:
Als ik zou zeggen "pap, mag ik 2000 euro lenen, krijg je eind januari weer terug" zou hij dat geen probleem vinden, in het geval van veilig in het verkeer.
Als het zou zijn, omdat ik helemaal los wil gaan op Iebietsaaaa, denk ik dat ie minder welwillend is
Ben jij ook zo'n oud zeikwijf dan?quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:55 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Irritant hè, die ouwe zeikwijven
Goede beslissing!
ik zie 79 staanquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:57 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Ben jij ook zo'n oud zeikwijf dan?
Ik had het uiteraard niet over mezelfquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:57 schreef knoblaucha6 het volgende:
[..]
Ben jij ook zo'n oud zeikwijf dan?
Dat is heel tofquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:53 schreef Greys het volgende:
[..]
Toen ik mijn Smart kocht (toen ik single was en alleen woonde) hebben mijn ouders een best groot bedrag voorgeschoten, maar dan wel onder voorwaarde dat ik het met een paarhonderd euro tegelijk per maand zou terugbetalen. Niet omdat ze dat perse snel terug wilden, maar omdat ze wilden dat de auto dan heel snel aan hen afbetaald was (en niet dat je nog afbetaalt terwijl de auto eigenlijk al 'op' is).
Ze hadden honderd keer liever dat zij dacht 'mochten' voorschieten dan dat ik het tegen teveel rente via een regeling bij de Smart zelf zou doen. Daar was dus zo'n 'koop nu en betaal later' regeling, maar 'later' ging je nogal veel rente betalen en mijn ouders vroegen nul rente![]()
En ze hadden dit liever dan dat ik een of ander oud brikkie zou kopen waar binnen no time weer allerlei reparaties voor nodig waren. Ze wisten natuurlijk wel dat ik toen goedkoop leefde en fulltime werkte, dus makkelijk 300 eu per maand kon terugbetalen.
Ja echt nietquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:02 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ben jij nog zo jong!Broekie!
De mijne heeft dat ook daadwerkelijk gedaanquote:Op dinsdag 3 december 2013 18:03 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Dat is heel tof
Ik zou dat nooit kunnen bij mijn moeder. Ook letterlijk niet, trouwens, ze heeft alles opgemaakt en ik verwacht de vraag eerder een keer van haar
Dat, geld lenen, zeker van familie is al heel vaak zo'n dingetje dat je amper op bezoek gaat wnt ja, die lening...quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:57 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou ja, mijn ouders zouden er -denk ik- ook niet moeilijk over doen. Alhoewel, who the fuck am I kidding. Dat ga ik elke week minimaal 1x aanhoren.Ik zou serieus eerder naar mijn schoonouders gaan
Ik denk dat we de auto gewoon bij de garage laten staan en dan een dealtje met hem maken morgenquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:54 schreef Greys het volgende:
[..]![]()
Zonde van je centjes, welke reparatie dan ook, nu. Goede beslissing!
En ik hoef niet te zeggen 'en niet stiekem toch rijden' want dat gaat toch niet met die rem
Nee, zo veel wijsheidquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:55 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Irritant hè, die ouwe zeikwijven
Goede beslissing!
Hopen op een dealtje dus maar veiligheid boven alles.quote:Op dinsdag 3 december 2013 18:04 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ik denk dat we de auto gewoon bij de garage laten staan en dan een dealtje met hem maken morgen
[..]
Nee, zo veel wijsheid
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |