Is die 55 euro de rem(men) (want er moeten er vlgs mij altijd twee tegelijk vervangen) incl het monteren?quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:19 schreef Oognip het volgende:
Vraagje he.
Onze auto is bij de garage voor de APK en wat andere dingen. APK verloopt eind januari. Op dit moment zou de auto laten repareren 750 euro gaan kosten (ding is iets van 400 euro waard). Nu zit ik er aan te denken om 1 dingetje te laten fixen en dat is de rem, kost iets van 55 euro. Dan kunnen we tot eind januari met deze auto doorrijden en tegen die tijd hebben we iets meer geld zodat we een betere auto kunnen kopen.
Maar ja, dat ie nu niet door de APK zou komen is natuurlijk wel een dingetje en misschien niet het veiligste idee. Wat zouden jullie doen?
quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:21 schreef ferrari_rood het volgende:
waarop is hij allemaal afgekeurd?
De details ben ik al weer vergeten dus misschien kunnen jullie er wel helemaal niks meequote:Op dinsdag 3 december 2013 17:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Is die 55 euro de rem(men) (want er moeten er vlgs mij altijd twee tegelijk vervangen) incl het monteren?
Wat zegt de garage er over? Want je GING naar de garage alleen omdat de rem vast liep, wat moet er dan nu ineens nog meer gedaan worden zodat je aan die 750 komt zeg maar?Daar hebben we wel iets meer info over nodig om een advies te kunnen geven.
wat is er allemaal aan de auto?quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:19 schreef Oognip het volgende:
Vraagje he.
Onze auto is bij de garage voor de APK en wat andere dingen. APK verloopt eind januari. Op dit moment zou de auto laten repareren 750 euro gaan kosten (ding is iets van 400 euro waard). Nu zit ik er aan te denken om 1 dingetje te laten fixen en dat is de rem, kost iets van 55 euro. Dan kunnen we tot eind januari met deze auto doorrijden en tegen die tijd hebben we iets meer geld zodat we een betere auto kunnen kopen.
Maar ja, dat ie nu niet door de APK zou komen is natuurlijk wel een dingetje en misschien niet het veiligste idee. Wat zouden jullie doen?
Nee, weet ik niet zeker. Maar dan nog. Stel dat het 100 euro meer is dan geldt hetzelfde verhaal.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:25 schreef Ynske het volgende:
[..]
wat is er allemaal aan de auto?
en weet je zeker dat t 55 euro inclusief werkplaatskosten is?
En waarom komt hij niet door de APK? Kijk als het vanwege bv je lichten zijn oid, lekker boeie. Als het iets belangrijkers is zoals je remschijven, oid dan zou ik hem weg doen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:19 schreef Oognip het volgende:
Vraagje he.
mjaquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:25 schreef Oognip het volgende:
[..]
[..]
De details ben ik al weer vergeten dus misschien kunnen jullie er wel helemaal niks mee![]()
Maar we gingen naar de garage vanwege de remmen ja en omdat APK bijna is afgelopen, meteen APK meegenomen.
De handrem was niet goed,
niet mee doorrijdenquote:de gordel zat niet goed vast,
kunt doorrijden maar kunt een enorme boete risicoquote:gat in de uitlaat,
zou ik niet mee doorrijdenquote:remmen moeten schoongemaakt worden (eigenlijk vervangen worden dus, maar op deze manier kan ie weer even mee (hebben we al eerder gedaan). Als je remt/gas geeft stuurt de auto naar links/rechts. Dat soort dingen.
Zie posts er boven.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
En waarom komt hij niet door de APK? Kijk als het vanwege bv je lichten zijn oid, lekker boeie. Als het iets belangrijkers is zoals je remschijven, oid dan zou ik hem weg doen.
Plus, ik zou ook langs een andere garage gaan nip, second opinion zeg maar. De ene zei hier dat mijn bougies en remschijven vervangen moesten worden, 2 andere zeiden van nietquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:21 schreef Greys het volgende:
[..]
Is die 55 euro de rem(men) (want er moeten er vlgs mij altijd twee tegelijk vervangen) incl het monteren?
Wat zegt de garage er over? Want je GING naar de garage alleen omdat de rem vast liep, wat moet er dan nu ineens nog meer gedaan worden zodat je aan die 750 komt zeg maar?Daar hebben we wel iets meer info over nodig om een advies te kunnen geven.
remmen is essentieel dus dat moet meteen. zijn het de blokken of de schijven??quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:25 schreef Oognip het volgende:
[..]
[..]
De details ben ik al weer vergeten dus misschien kunnen jullie er wel helemaal niks mee![]()
Maar we gingen naar de garage vanwege de remmen ja en omdat APK bijna is afgelopen, meteen APK meegenomen.
De handrem was niet goed, de gordel zat niet goed vast, gat in de uitlaat, remmen moeten schoongemaakt worden (eigenlijk vervangen worden dus, maar op deze manier kan ie weer even mee (hebben we al eerder gedaan). Als je remt/gas geeft stuurt de auto naar links/rechts. Dat soort dingen.
Ik hoor van D nog: iets met de stoel () en nieuwe aandrijfshoes of zo.
Ja, mja dat is ook weer dubbele kosten. Dan moet die auto 2x helemaal onderzocht worden.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Plus, ik zou ook langs een andere garage gaan nip, second opinion zeg maar. De ene zei hier dat mijn bougies en remschijven vervangen moesten worden, 2 andere zeiden van niet
Handrem gebruik je niet zo heel vaak, zou ik niet zo boeiend vinden. Gordel niet goed vast vind ik iets boeiender. Gat in uitlaat, mja, ach, gevaarlijk is het niet volgens mij. En uitlijnen / balanceren is ook niet heel boeiend IMHO.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:25 schreef Oognip het volgende:
[..]
[..]
De handrem was niet goed, de gordel zat niet goed vast, gat in de uitlaat, remmen moeten schoongemaakt worden (eigenlijk vervangen worden dus, maar op deze manier kan ie weer even mee (hebben we al eerder gedaan). Als je remt/gas geeft stuurt de auto naar links/rechts. Dat soort dingen.
Ik hoor van D nog: iets met de stoel () en nieuwe aandrijfshoes of zo.
Dat van die gordel heb ik ook niet gemerkt en weet ik niet van de remmen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:28 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
remmen is essentieel dus dat moet meteen. zijn het de blokken of de schijven??
gat in de uitlaat even dicht smeren of laten lassen= geen gevaar voor jullie hoogstens een boete vanwege teveel geluid
aandrijfhoes hoeft niet meteen red je wel tot januari
gordel??? euh ja lijkt mij wel belangrijk maar geen idee hoe los die zit
Dus jij zou gordel laten fixen en de gewone remmen?quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:29 schreef Qwea het volgende:
[..]
Handrem gebruik je niet zo heel vaak, zou ik niet zo boeiend vinden. Gordel niet goed vast vind ik iets boeiender. Gat in uitlaat, mja, ach, gevaarlijk is het niet volgens mij. En uitlijnen / balanceren is ook niet heel boeiend IMHO.
Aandrijfhoes, geen idee
Ik hoefde niks te betalen. Ik ging heen, legde het verhaal uit met mijn mening erbij en heb niks betaald bij beide.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:29 schreef Oognip het volgende:
[..]
Ja, mja dat is ook weer dubbele kosten. Dan moet die auto 2x helemaal onderzocht worden.
Als we de auto daar laten en geen nieuwe kopen krijgen we er max 250 voor. Als we een nieuwe daar uitzoeken 500. We willen er max. 750 bijleggen (meer hebben we nu niet). In januari kunnen we een auto kopen van rond de 2200 dus dat zal een iets betere zijn.
Jezusquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:30 schreef Laysa het volgende:
Ik zou gewoon niet rijden met een auto die ondeugdelijk is...maar je kan natuurlijk ook denken: ach het is maar mijn leven en misschien die van een ander als ik verongeluk....kan allemaal
Nou ja, kijk als je hem gaat gebruiken voor stukjes binnen de stad, zou IK (maar dat ben ik he) me er die ene maand niet zo druk over maken. Ga je naar Rotterdam, Utrecht, Den Haag, afstanden, doe dan maar niet.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:30 schreef Oognip het volgende:
[..]
Dus jij zou gordel laten fixen en de gewone remmen?
met het weer wat eraan komt met remmen die niet goed werken en een niet uitgelijnde autoquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou ja, kijk als je hem gaat gebruiken voor stukjes binnen de stad, zou IK (maar dat ben ik he) me er die ene maand niet zo druk over maken. Ga je naar Rotterdam, Utrecht, Den Haag, afstanden, doe dan maar niet.
Ja maar ik zou hem serieus niet helemaal laten maken als ze over een maand een nieuwe auto koopt. Dan zou ik liever nu nog die 750 euro vangenquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:31 schreef Ynske het volgende:
ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou hem zeker laten maken en niet mee doorrijden.
Nee, doorrijden terwijl de remmen niet goed zijn is sowieso geen optie. Maar ja, gat in de uitlaat.... Lekker boeiend.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:31 schreef Ynske het volgende:
ik kan niet in je portemonnee kijken, maar ik zou hem zeker laten maken en niet mee doorrijden.
waarom niet meenemen en voor oud ijzer laten ophalen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja maar ik zou hem serieus niet helemaal laten maken als ze over een maand een nieuwe auto koopt. Dan zou ik liever nu nog die 750 euro vangen
In principe zouden we er wat langere stukken mee gaan rijden ja (1.5 uur ong). Maar goed, we kunnen hem ook alleen voor in de stad gebruiken tot januari en dan inruilen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:31 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou ja, kijk als je hem gaat gebruiken voor stukjes binnen de stad, zou IK (maar dat ben ik he) me er die ene maand niet zo druk over maken. Ga je naar Rotterdam, Utrecht, Den Haag, afstanden, doe dan maar niet.
maar t is niet alleen de remmenquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:32 schreef Oognip het volgende:
[..]
Nee, doorrijden terwijl de remmen niet goed zijn is sowieso geen optie. Maar ja, gat in de uitlaat.... Lekker boeiend.
Remmen moet ze sowieso laten fixen. Niet uitgelijnde auto heb ik ook wel eens een poosje mee gereden, enkel binnen de stad.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:31 schreef Ynske het volgende:
[..]
met het weer wat eraan komt met remmen die niet goed werken en een niet uitgelijnde auto
750 euro vangen?quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:32 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja maar ik zou hem serieus niet helemaal laten maken als ze over een maand een nieuwe auto koopt. Dan zou ik liever nu nog die 750 euro vangen
Nou, omdat ik er vanuit ga dat ze een auto nodig heeft?quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:32 schreef Ynske het volgende:
[..]
waarom niet meenemen en voor oud ijzer laten ophalen.
of laten staan voor de komende maand voor de deur en dan de korting op de nieuwe auto krijgen
Ja, als je hem inruilt bij die garage.quote:
in hoeverre is nodig nodig?quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, omdat ik er vanuit ga dat ze een auto nodig heeft?
Ik zou die 1.5u echt niet aandurven met een auto die niet goed in elkaar zit. Ritje van 10 min naar de bakker oke...quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:33 schreef Oognip het volgende:
[..]
In principe zouden we er wat langere stukken mee gaan rijden ja (1.5 uur ong). Maar goed, we kunnen hem ook alleen voor in de stad gebruiken tot januari en dan inruilen.
Dat is 500 en het punt is dus dat we dan een auto kopen van 1000 euro, dat is natuurlijk geen hoogwaardige kwaliteit. Als we tot januari wachten dan al iets meer.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, als je hem inruilt bij die garage.
Nou ja 'nodig'... Ik vind het heel fijn om hem te hebben maar in principe kan het tot februari wel allemaal met het OV (liever niet maar ok...). Vanaf februari loop ik stage in Hengelo en ook late diensten dus dan wil ik sowieso een auto hebben.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
Nou, omdat ik er vanuit ga dat ze een auto nodig heeft?
Ik zou echt geen second opinion gaan vragen als je toch al zeker weet dat je de auto weg doet over anderhalve maand.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:27 schreef Qwea het volgende:
[..]
Plus, ik zou ook langs een andere garage gaan nip, second opinion zeg maar. De ene zei hier dat mijn bougies en remschijven vervangen moesten worden, 2 andere zeiden van niet
Nee, echt geen geld voor. In januari krijg ik geld van mijn oma en heeft D. iets meer gespaard dus dan hebben we wat meer ruimte.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:36 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik zou echt geen second opinion gaan vragen als je toch al zeker weet dat je de auto weg doet over anderhalve maand.
Ik zou geloof ik niets meer laten maken en hem nu al inruilen op een andere. Of is er echt geen geld voor, ook niet op de spaarrekening?
quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:36 schreef Laysa het volgende:
Is er niemand in je omgeving waarvan je geld kan lenen en in januari terug betaalt? ik begrijp nl dat je in januari wel genoeg geld zal hebben?
Ik wil echt NIET lenen. Dat is voor mij echt een no go. Dan maar zonder auto.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:38 schreef Greys het volgende:
Ja wat Laysa zegt... ik zou dan nu al inruilen en een betere kopen.
En dan vragen of je het verschil van iemand kunt lenen en die in januari terugbetalen.
dan zou ik gewoon echt de tijd met OV overbruggen en eventueel de auto voor oud ijzer verkopen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:37 schreef Oognip het volgende:
[..]
Nee, echt geen geld voor. In januari krijg ik geld van mijn oma en heeft D. iets meer gespaard dus dan hebben we wat meer ruimte.
Zou jij dat doen dan, iemand geld lenen voor de aanschaf van een auto? Ik hoor dat vaker als suggestie, maar ik vind dat zo'n onrealistisch scenario...quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:38 schreef Greys het volgende:
Ja wat Laysa zegt... ik zou dan nu al inruilen en een betere kopen.
En dan vragen of je het verschil van iemand kunt lenen en die in januari terugbetalen.
Dan zou ik idd die anderhalve maand met OV overbruggenquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:38 schreef Oognip het volgende:
[..]
[..]
Ik wil echt NIET lenen. Dat is voor mij echt een no go. Dan maar zonder auto.
Van mijn familie? ja hoor, maar ik weet dat dat goed zit....dat geldt natuurlijk niet voor iedereen realiseer ik me nuquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zou jij dat doen dan, iemand geld lenen voor de aanschaf van een auto? Ik hoor dat vaker als suggestie, maar ik vind dat zo'n onrealistisch scenario...
Oh als ik mijn ouders zou zeggen dat december een dure maand is maar dat ik het geld in januari ZEKER heb, dan zouden ze dat echt nul probleem vindenquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:39 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Zou jij dat doen dan, iemand geld lenen voor de aanschaf van een auto? Ik hoor dat vaker als suggestie, maar ik vind dat zo'n onrealistisch scenario...
Ja heb je eigenlijk wel helemaal gelijk inquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:40 schreef Greys het volgende:
[..]
Dan zou ik idd die anderhalve maand met OV overbruggen
En dan nu niets laten maken, echt zonde van je geld... elke reparatie die je er nu aan doet. Voor dat geld kan je dan beter nog een keer een dagje een auto huren als het nodig is en jullie ver moeten.
Wilde net zeggen, ik zou dat voor mijn fam niet doenquote:Op dinsdag 3 december 2013 17:40 schreef Laysa het volgende:
[..]
Van mijn familie? ja hoor, maar ik weet dat dat goed zit....dat geldt natuurlijk niet voor iedereen realiseer ik me nu
Ja dat. Misschien ga ik teveel uit van mijn eigen situatie, maar aan de andere kant, ik had een geweldige band met mijn vader en ik denk niet dat ik het zou durven vragen...quote:Op dinsdag 3 december 2013 17:46 schreef Qwea het volgende:
[..]
Wilde net zeggen, ik zou dat voor mijn fam niet doen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |