echter wel een tijdelijk probleem van pakweg 25 jaarquote:Op dinsdag 3 december 2013 11:12 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Niet per se, maar het is wel een tijdelijk probleem. Oude mensen willen namelijk nog wel eens overlijden. Het probleem lost zichzelf dus op, maar aan het eind van de rit zitten we wel met een enorme schuldverhoging, en daarop moet een oplossing worden gevonden.
En zijn bij al die 1,2 miljoen Nederlanders de inkomsten gemaximaliseerd en de uitgaven geminimaliseerd? Misschien is mijn bias dat ik in een verkeerd deel van de samenleving verkeer maar ik zie het niet om me heen dat 1 op de 15 geen geld heeft om te eten. Wel zie ik ontzettend veel klagers om me heen die er goed aan zouden doen eerst in de spiegel te kijken voordat ze de maatschappij danwel de overheid de schuld geven.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:58 schreef Disana het volgende:
Vanochtend hoorde ik op de radio dat 1,2 miljoen Nederlanders onder de armoedegrens leven, en dat de verwachting is dat dit er nog meer worden.
Doe maar leuk met je participatiemaatschappij, als mensen amper nog geld hebben om van te eten.
Nou moet je echt eens ophouden met dit topic te vervuilen met je onzin.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het minimumloon is in 2013 ¤1939.96 per maand incl vakantiegeld en werkgeverslasten. Dat is dus wat een minimumloner echt verdiend. De doorbetaalde vrije dagen zijn daar nog niet in meegenomen.
Dat klopt, maar ik beweer ook niet dat tijdelijke problemen niet moeten worden aangepakt.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
echter wel een tijdelijk probleem van pakweg 25 jaar
15-jarigen zijn lekker goedkoop, daar moeten we er meer van hebben.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:14 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Nou moet je echt eens ophouden met dit topic te vervuilen met je onzin.
http://www.rijksoverheid.(...)het-minimumloon.html
Verdiep je even in de definitie van armoede.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:14 schreef Coelho het volgende:
[..]
En zijn bij al die 1,2 miljoen Nederlanders de inkomsten gemaximaliseerd en de uitgaven geminimaliseerd? Misschien is mijn bias dat ik in een verkeerd deel van de samenleving verkeer maar ik zie het niet om me heen dat 1 op de 15 geen geld heeft om te eten. Wel zie ik ontzettend veel klagers om me heen die er goed aan zouden doen eerst in de spiegel te kijken voordat ze de maatschappij danwel de overheid de schuld geven.
Als die mensen nog genoeg geld hebben voor zaken als roken, dan leven ze dus niet onder de armoedegrens. Ik mag dus aannemen dat het hier om mensen gaat die werkelijk de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:14 schreef Coelho het volgende:
[..]
En zijn bij al die 1,2 miljoen Nederlanders de inkomsten gemaximaliseerd en de uitgaven geminimaliseerd? Misschien is mijn bias dat ik in een verkeerd deel van de samenleving verkeer maar ik zie het niet om me heen dat 1 op de 15 geen geld heeft om te eten. Wel zie ik ontzettend veel klagers om me heen die er goed aan zouden doen eerst in de spiegel te kijken voordat ze de maatschappij danwel de overheid de schuld geven.
Zo lang je geen inzage in de financiën krijgt weet je het nooit zeker toch?quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:16 schreef Disana het volgende:
[..]
Als die mensen nog genoeg geld hebben voor zaken als roken, dan leven ze dus niet onder de armoedegrens. Ik mag dus aannemen dat het hier om mensen gaat die werkelijk de eindjes niet meer aan elkaar kunnen knopen.
Ik mag toch aannemen dat het CBS die inzage wel heeft?quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:17 schreef waht het volgende:
[..]
Zo lang je geen inzage in de financiën krijgt weet je het nooit zeker toch?
Ik zou ze daar geen toestemming voor geven om in mijn financiele zaken te bemoeien.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik mag toch aannemen dat het CBS die inzage wel heeft?
Vertel eens wat jij onder armoede verstaat dan?quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Verdiep je even in de definitie van armoede.
Het punt lijkt mij dat sommigen hier twijfelen aan het gegeven dat 1,2 Nederlanders onder de armoedegrens leven. Dan moet de vraag dus zijn met welke reden daar twijfel aan is. Liegt het CBS?quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:18 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Ik zou ze daar geen toestemming voor geven om in mijn financiele zaken te bemoeien.
Of de armoedegrens is hoog.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Het punt lijkt mij dat sommigen hier twijfelen aan het gegeven dat 1,2 Nederlanders onder de armoedegrens leven. Dan moet de vraag dus zijn met welke reden daar twijfel aan is. Liegt het CBS?
Ik vermoed dat het CBS zich enkel met macro-data bezig houdt. Overheidsinstellingen mogen niet zo maar je bankgegevens opvragen, en wat er contant gebeurt is nog minder makkelijk te achterhalen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is ook vooral een berekening. Die komen op basis van kengetallen en ervaringscijfers uit op een bedrag per type huishouden wat gaat functioneren als armoedegrens. Of ze dan rekening houden met prioriteiten in uitgaven weet ik niet.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is geen argument. Jij twijfelt kennelijk aan het onderzoek van het CBS. Misschien vind je dat mensen nog wel meer op een houtje mogen bijten; je zegt het maar.quote:
Ik twijfel nergens aan. Het CBS kan het goed hebben. Ik weet niet wat hun armoedegrens is namelijk.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:21 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat is geen argument. Jij twijfelt kennelijk aan het onderzoek van het CBS. Misschien vind je dat mensen nog wel meer op een houtje mogen bijten; je zegt het maar.
Dat zijn mensen die menen dat iemand pas arm is wanneer ze bv geen woning meer kunnen betalen ondanks de huursubsidie. Zelfs dan zijn ze vergeleken met donker Afrika nog erg rijk dus kunnen ze niet onder de noemer 'arm' vallen. Het is wat flauw allemaal.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:20 schreef Disana het volgende:
[..]
Het punt lijkt mij dat sommigen hier twijfelen aan het gegeven dat 1,2 Nederlanders onder de armoedegrens leven. Dan moet de vraag dus zijn met welke reden daar twijfel aan is. Liegt het CBS?
Waar zag jij die bedragen, 99.999? Ik heb het slechts van de radio.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is ook vooral een berekening. Die komen op basis van kengetallen en ervaringscijfers uit op een bedrag per type huishouden wat gaat functioneren als armoedegrens. Of ze dan rekening houden met prioriteiten in uitgaven weet ik niet.
Maar hetgaat wel om bedragen die niet bepaald overhouden, zag ik al wel.
Ik hoorde het inderdaad voorbij komenquote:Op dinsdag 3 december 2013 11:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Waar zag jij die bedragen, 99.999? Ik heb het slechts van de radio.
Maar ik neem toch aan dat ze wel een vrij accurate berekening kunnen maken. Je brengt zo'n bericht niet zomaar naar buiten.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:21 schreef waht het volgende:
[..]
Ik vermoed dat het CBS zich enkel met macro-data bezig houdt. Overheidsinstellingen mogen niet zo maar je bankgegevens opvragen, en wat er contant gebeurt is nog minder makkelijk te achterhalen.
Dat is wel een hele gedurfde aanname die ik niet zomaar zou maken.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:23 schreef Disana het volgende:
[..]
Maar ik neem toch aan dat ze wel een vrij accurate berekening kunnen maken. Je brengt zo'n bericht niet zomaar naar buiten.
Dat heb ik gedaan. Echter de definitie die ik tegenkwam (het leven op het bijstandsniveau) zegt nog niks over hoe iemand het geld besteedt. Het zal zeker geen vetpot zijn, een bijstandsuitkering is echter ook een (tijdelijk) vangnet waar je zo snel mogelijk uit moet zien te komen. Bovendien geloof ik niet dat áls er echt 1.2 miljoen Nederlanders op bijstandsniveau leven, ook al die 1.2 miljoen mensen niet beter zouden kunnen.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:15 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Verdiep je even in de definitie van armoede.
Volgens het CBP en SCP, kort door de bocht: als je na aftrek van vaste lasten niet genoeg geld overhoudt voor kleding, huisraad, verjaardagscadeaus, vervoer en sociale activiteiten zoals sport of vakantie.quote:Op dinsdag 3 december 2013 11:19 schreef sjorsie1982 het volgende:
[..]
Vertel eens wat jij onder armoede verstaat dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |