En toch is het er wel volgens verschillende studies. Maar ik ga er niet verder meer op in.quote:Op maandag 2 december 2013 17:29 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Een groep is klein en overzichtelijk. Ik kan me voorstellen dat iedereen die zondag in de Lutherse kerk zit er een zelfde moraal op na houdt. In een multiculturele samenleving bestaat er natuurlijk niet zoiets als een volksmoraal.
Sterker nog, die minima heeft een hoger netto loon, maar dat is maar gedurende een korte tijd.quote:Op maandag 2 december 2013 17:31 schreef ssebass het volgende:
Alsof wel of geen warme maaltijd uberhaupt een issue is hier in NL. Men krijgt bijna overal subsidies en compensatie voor wanneer het inkomen laag genoeg is. Als je dit geld aan andere dingen besteedt dan gaat het mis ja. Ik heb hier tijden geleden nog wel eens berekeningen gemaakt met alle subsidies en dergelijke. Geloof mij een beginnend academicus en iemand met minimaal loon houdt netto ongeveer hetzelfde over.
Omstandigheden kunnen ook veranderen als de kinderen er al zijn. En dat de ouders verkeerde keuzes maken bij het uitgeven van hun geld, daar kunnen de kinderen natuurlijk niks aan doen, dus dat er kinderen zijn die zonder ontbijt naar school moeten of zo is toch wel triest.quote:Op maandag 2 december 2013 17:43 schreef Haksekura het volgende:
Hoeveel pakjes shag en kratten bier zouden er per week in zo'n gezin er doorheen gaan? En daarbij, het is niet wettelijk verplicht om meer dan 1 kind te nemen.
Dank je.quote:Op maandag 2 december 2013 14:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Waarom heb je je nickname verandert? Vond de ouwe leuker eigenlijk. Want je was ook wel Echt Gaaf
Zeker. De discussies van alle discussies.quote:Vooral die serie over topgraaiers was echt tof.
Meer dan schandalig. Geeft aan dat het systeem (moreel) volstrekt failliet is.quote:Eigenlijk wel schandalig hoe die er 50% hebben bijgekregen sinds de crisis... voor achterlaten van puinhopen
Kan inderdaad maar hoeft niet. Zat bijstandtrekkers die fokken als ratten terwijl ze in de bijstand zitten. Dat kinderen zonder ontbijt naar school moeten in inderdaad triest maar ja wat wil je dan? Bijstand naar ¤ 2.000 per maand?quote:Op maandag 2 december 2013 17:48 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Omstandigheden kunnen ook veranderen als de kinderen er al zijn. En dat de ouders verkeerde keuzes maken bij het uitgeven van hun geld, daar kunnen de kinderen natuurlijk niks aan doen, dus dat er kinderen zijn die zonder ontbijt naar school moeten of zo is toch wel triest.
Natuurlijk niet, over het algemeen zullen dat soort ouders dan ook wel weer wat vinden om die 2000 euro aan uit te geven zodat hun kinderen nog steeds zonder ontbijt naar school moeten. Denk dat ze beter kunnen kijken hoe ze het leven voor die kinderen wat aangenamer kunnen maken, bijvoorbeeld door ontbijten op school of zo, of een cadeautje voor ze te regelen met sinterklaas, ipv geld geven aan die ouders.quote:Op maandag 2 december 2013 17:54 schreef Haksekura het volgende:
[..]
Kan inderdaad maar hoeft niet. Zat bijstandtrekkers die fokken als ratten terwijl ze in de bijstand zitten. Dat kinderen zonder ontbijt naar school moeten in inderdaad triest maar ja wat wil je dan? Bijstand naar ¤ 2.000 per maand?
Die uitvoerder met die afwachtende houding had al lang als ZZPer aan de slag kunnen gaan. Als hij het slecht heeft is dat zijn eigen schuld.quote:Op maandag 2 december 2013 17:44 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Als je bijvoorbeeld als uitvoerder in de bouw hebt gewerkt, dan heb je een riant salaris. Krijg je dan ontslag omdat er geen werk meer is dan krijg een 3 jaar WW. Daarna kom je in de bijstand. Ben je boven de 45 dan kom je niet meer aan het werk. Ze zitten niet meer op ouwe knarren te wachten dus die bijstandsuitkering die zit er aan te komen. Heb dan een hypotheek van 700 euro en opgroeiende kinderen dan sta je mooi te kijken met je goede gedrag. Neem van mij aan dat je het dan heel slecht hebt.
Als je dus 3 maanden in de ww zit, je huis te koop zettenquote:Op maandag 2 december 2013 17:44 schreef HarryVanDeSunwep het volgende:
Als je bijvoorbeeld als uitvoerder in de bouw hebt gewerkt, dan heb je een riant salaris. Krijg je dan ontslag omdat er geen werk meer is dan krijg een 3 jaar WW. Daarna kom je in de bijstand. Ben je boven de 45 dan kom je niet meer aan het werk. Ze zitten niet meer op ouwe knarren te wachten dus die bijstandsuitkering die zit er aan te komen. Heb dan een hypotheek van 700 euro en opgroeiende kinderen dan sta je mooi te kijken met je goede gedrag. Neem van mij aan dat je het dan heel slecht hebt.
En daar dan nog een jaar of 5 in zitten.quote:Op maandag 2 december 2013 18:07 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Als je dus 3 maanden in de ww zit, je huis te koop zetten
Jij wilt je gewoon niet aanpassen aan veranderende omstandigheden en vooral alles afwentelen op een ander.quote:Op maandag 2 december 2013 18:11 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
En daar dan nog een jaar of 5 in zitten.
Soms zit je nu eenmaal in een situatie waar je weinig aan verandert.quote:Op maandag 2 december 2013 18:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Jij wilt je gewoon niet aanpassen aan veranderende omstandigheden en vooral alles afwentelen op een ander.
Als je gaat zitten afwachten wel ja.quote:Op maandag 2 december 2013 18:18 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Soms zit je nu eenmaal in een situatie waar je weinig aan verandert.
Tuurlijk, vanachter je bureau denken dat je alles naar je hand kunt zetten is nogal makkelijk. De realiteit is iets weerbarstiger.quote:Op maandag 2 december 2013 18:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als je gaat zitten afwachten wel ja.
Ik bevind me dagelijks in de realiteit. Alleen voor initiatieflozen is het leven een probleem.quote:Op maandag 2 december 2013 18:24 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Tuurlijk, vanachter je bureau denken dat je alles naar je hand kunt zetten is nogal makkelijk. De realiteit is iets weerbarstiger.
realiteit?quote:Op maandag 2 december 2013 18:26 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik bevind me dagelijks in de realiteit. Alleen voor initiatieflozen is het leven een probleem.
Ik heb die verzekeringen ook niet. Ik heb dat geld gewoon gespaard.quote:Op maandag 2 december 2013 18:27 schreef john2406 het volgende:
[..]
realiteit?
Hoeveel ZZp ers zouden verzekering hebben voor als ze iets ?
Wat voor werk doe je als ik vragen mag?quote:Op maandag 2 december 2013 18:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik heb die verzekeringen ook niet. Ik heb dat geld gewoon gespaard.
Ik verkoop online belegde broodjes.quote:Op maandag 2 december 2013 18:40 schreef john2406 het volgende:
[..]
Wat voor werk doe je als ik vragen mag?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |