Geen kosten bijvoorbeeldquote:Op woensdag 15 januari 2014 19:41 schreef Maanvis het volgende:
Wat is dat voordeel precies? (SVP vergelijken met gerenommeerde nederlandse banken, niet met buitenlandse crap).
Als Maanvis dingen zou beweren die niet waar zijn zou je dat best anders kunnen pareren zonder dit soort oneliners. Quod nonquote:Op woensdag 15 januari 2014 20:08 schreef µ het volgende:
[..]
Maanvis beweert dingen die niet waar zijn, daar mag ik best wat van zeggen.
liefst wel, in NL heb je thuiswinkel waarborg, wet koop op afstand, amper transactiekosten/bezorgkosten en betrouwbare webwinkels. Dat is bij andere buitenlandse webwinkels allemaal veel onbetrouwbaarder en duurder.quote:
Wat is dan die transactiekosten die je moet betalen om je transfer snel door het netwerk heen te krijgen?quote:
Dat kun je vast inhoudelijk onderbouwen, vooral aangezien ik niet eens in 3 threads in de afgelopen maand heb kunnen reageren omdat ik zo dom ben geweest om te openbaren dat ik achter schermen door een bithead bedreigd ben....quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:17 schreef Jace_TBL het volgende:
Uitgerekend van jou klinkt dat wel erg ironisch. Mijnheer de oost-indisch dove die niet inhoudelijk reageert op argumenten die niet in zijn straatje passen, en om de 3 threads weer dezelfde troll nonsens herhaalt.
Je betaling is vrijwel instant bij bitcoin... Wachten op confirmations is vaak onnodig.quote:Op woensdag 15 januari 2014 20:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Wat is dan die transactiekosten die je moet betalen om je transfer snel door het netwerk heen te krijgen?
Ik heb niet de tijd om overal op te reageren.quote:Op woensdag 15 januari 2014 22:11 schreef crashbangboom het volgende:
Niettegenzeggende dat het negeren van bepaalde constateringen ook veelzeggend zijn.
Ver van wegblijven van deze bluf, dames en heren.
hey mijn mening he, ook al bevestigen jullie die ten enenmale
Dat begrijp ik, je hebt alleen de tijd voor cricle jerks. Carry on then, misschien heeft een ander mod wel tijd voor wat ie voor heeft getekend als semi-vrijwilligerquote:Op woensdag 15 januari 2014 22:15 schreef µ het volgende:
[..]
Ik heb niet de tijd om overal op te reageren.
quote:
Op mijn mobiele wallet hoef ik geen password in te vullen (uiteraard heb ik in een wallet zonder password geen enorme bedragen zitten, net zoals ik ook niet met enorme bedragen cash geld op zak loop).quote:Op woensdag 15 januari 2014 19:41 schreef Maanvis het volgende:
Je moet bij ideal nog je bank password invullen net zoals je bij je bitcoin wallet nog een wachtwoord in moet vullen. Ideal is net zo snel.
Ik bestel regelmatig dingen in het buitenland. Hoeft niet, maar het kan in ieder geval wel, met iDeal niet.quote:We leven in Nederland dus in Nederland heb je die voordelen van Ideal weldegelijk.
Hoe kom jij aan de contactgegevens van de eigenaar van een willekeurige bankrekening?quote:nee hoor, als je perongeluk een verkeerde betaling over maakt kun je de rekeningeigenaar vragen om het terug te storten.
Je kunt berichten bij een transactie invullen (o.a. via blockchain.info) dus je kunt dan 1 satoshi naar dat adres sturen (aanzienlijk goedkoper dan een telefoontje naar een bank) met je verzoek. Dat komt dan in ieder geval direct aan bij de eigenaar, en niet via een bank (die er waarschijnlijk geen reet mee doet).quote:Dat kan bij bitcoin niet aangezien de eigenaasr van de rekening anoniem is.
Altcoins verschijnen en verdwijnen met massa's tegelijk, en Bitcoin blijft alleen maar groeien (qua marktacceptatie, gebruikers, volume, enzovoort). Van al die altcoins tot nu toe geef ik er geen één een realistische kans om Bitcoin van de troon te stoten, want ze voegen niets wezenlijks toe, en lopen qua ontwikkeling van het ecosysteem eromheen en netwerkgrootte wel jaren achter. Maar we zullen zien.quote:denk het niet, denk dat er teveel altcoins zullen zijn die de shine van bitcoin wegnemen.
Gerenommeerde Nederlandse banken zei je? Nou, die voordelen zijn:quote:Wat is dat voordeel precies? (SVP vergelijken met gerenommeerde nederlandse banken, niet met buitenlandse crap).
Ik ga het gewoon proberen met een klein bedrag.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:44 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Hangt van het aantal greater fools af, lastig te beantwoorden dus.
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:29 schreef borbit het volgende:
Ik wil binnenkort mogelijk bitcoins gaan accepteren op mijn werk. Klopt het dat de betalende partij altijd 0.0001 BTC fee betaald? Dat is zo'n 5 cent ik verkoop voornamelijk producten tussen 2 en 4 euro (koffie, bier enz).
Hoelang duurt een transactie? Ik heb 1 keer een transactie tussen 2 telefoons gedaan en dat ging vrij vlot. Kun je daar van uit gaan?
Welke koers gebruikt de standaard app? Is het logisch om die koers aan te houden. Het is natuurlijk wel makkelijker om 2,90 euro in te voeren in de app ipv het zelf omrekenen.
Kijk hier eens naar anders, hoef je helemaal geen koersrisico meer te lopen: https://bitonic.nl/news/23/betaalpagina-bitmerchant-vernieuwdquote:Op dinsdag 11 februari 2014 18:31 schreef borbit het volgende:
Als ik mijn bitcoins aan het eind van mijn dienst inlever bij bittonic om het geld in de kassa te doen maak ik verlies? Als de koers de hele dienst gelijk is gebleven?
Speculeren op de hype...quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:27 schreef Sloddervosje het volgende:
Wat zijn de voordelen van Bitcoins ten opzichte van gewoon euro's op de bank?
Een telefoon is ook een computer. Oh wacht, je hebt het over Afrika, dan gaat het niet werken nee.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:07 schreef Godshand het volgende:
[..]
Speculeren op de hype...
Verder ben ik het eens met Maanvis....
Daarnaast heb je niets aan bitcoins, als er niet ergens een computertje (in wat voor vorm dan ook, mobiel, tablet) in de buurt is. Sta je daar met een usb stick met je wallet in Afrika, terwijl voor de zoveelste keer de stroom daar weer eens is uitgevallen en PC's en communicatienetwerken het niet doen... Ja misschien morgen
Nee, je hebt toch gelijk, digitaal geld gaat nooit werken in Afrikaquote:The foundation is involved in digital money but unlike Bitcoin it would not be anonymous digital money. In Kenya M-pesa is being used for almost half of all transactions. Digital money has low transaction costs which is great for the poor because they need to do financial transactions with small amounts of money. Over the next 5 years I think digital money will catch on in India and parts of Africa and help the poorest a lot.
Dan zou je zelf het koersrisico lopenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 19:29 schreef borbit het volgende:
Ja dat is te officieel. Ik wil het gewoon 1 middag per week doen. En zolang het bij een enkeling blijft het gewoon zelf doen. Dus klant betaald mij in btc en aan het eind van mijn dienst betaal ik zeg maar mijn rekening bij de bar in euros. Mijn werkgever heeft echt geen benul van wat btc is geen zin ook om uit te leggen. Er zijn echter wel enkele vaste klanten die het leuk zouden vinden. Ik schat dat het hoogstend om 20 euro per dag zal gaan. Mocht het meer worden kan ik het altijd officieel aanpakken.
M-Pesa is niet een soortgelijk cryptocurrency als Bitcoin. Je moet kosten betalen voor transacties, iets wat bij bitcoin dus niet hoeft.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:40 schreef Maxbet het volgende:
[..]
Een telefoon is ook een computer. Oh wacht, je hebt het over Afrika, dan gaat het niet werken nee.
Of toch wel, al van m-pesa gehoord? http://en.m.wikipedia.org/wiki/M-Pesa
Nee, je hebt toch gelijk, digitaal geld gaat nooit werken in Afrika
M-Pesa laat wel mooi zien dat dit een non-issue is:quote:Op woensdag 12 februari 2014 09:05 schreef Godshand het volgende:
[..]
M-Pesa is niet een soortgelijk cryptocurrency als Bitcoin. Je moet kosten betalen voor transacties, iets wat bij bitcoin dus niet hoeft.
Maar goed, Kenya is ook een redelijk welvarend Afrikaans land. Niet in alle Afrikaanse landen is het zo goed...
Maar je zegt nu eigenlijk dat Bitcoin nog beter zou zijn voor de mensen daar dan M-Pesaquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:07 schreef Godshand het volgende:
Daarnaast heb je niets aan bitcoins, als er niet ergens een computertje (in wat voor vorm dan ook, mobiel, tablet) in de buurt is. Sta je daar met een usb stick met je wallet in Afrika, terwijl voor de zoveelste keer de stroom daar weer eens is uitgevallen en PC's en communicatienetwerken het niet doen..
Dat klopt ongeveer wel jaquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:46 schreef theunderdog het volgende:
Vele bitcoin exchange firma's rijzen en verdwijnen met de zon. Waardoor dat het niet echt stabiel kan worden genoemd.
Of heb ik dit verkeerd ?
Ook waarquote:Op woensdag 12 februari 2014 20:54 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Aan de andere kun je ook stellen dat bitcoin volledig los staat van de exchanges, toch?
Gaat dat nog veranderen denk je?quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:55 schreef µ het volgende:
[..]
Ook waar. De exchanges zijn niet de 'bazen' van bitcoin. Het is decentraal, het netwerk 'beslist'.
Maar het effect van de exchanges op de prijs is inderdaad nogal groot.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |