abonnement Unibet Coolblue
pi_134019330
Newcastle was een stuk dichterbij, maar misschien te dichtbij ivm de hoogte
Wie dit leest is gek
pi_134019597
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 december 2013 16:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
Newcastle was een stuk dichterbij, maar misschien te dichtbij ivm de hoogte
Bij hoge nood wijkt hij daar wel naar uit (hoewel vrij korte baan); maar over het algemeen ga je het liefst terug naar home base.
Een kist (en helemaal een MD11) met technische problemen op een dergelijk vliegveld zetten is een logistiek drama.

Vast geen enorm probleem, maar wel groot genoeg om vervangend toestel in te zetten.

En PH-AOD naar Bonaire maakte vreemd genoeg een tussenstop op Charles de Gaulle.
Medisch probleem?
  zondag 8 december 2013 @ 12:42:25 #53
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_134044111
De tailfin van de Ethiopian 787 zit er weer op en de achterste tent is weg. Zou voor het einde van dit jaar weer moeten vliegen.



Was:

  zondag 8 december 2013 @ 12:49:39 #54
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_134044370
quote:
99s.gif Op zaterdag 7 december 2013 00:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dus als ik het goed begrijp...
Vliegt er een paneel of deurtje uit de vleugel
Door de wind vliegt de antiskidmodule er uit en trekt een draadje los of zo
Zonder antiskidmodule heeft een van de remmen geen ABS
Door het ontbreken van de ABS klapt er een band
Met een lekke band is het vliegtuig moeilijk te besturen en hobbelt bij het taxiën het gras is.

:?
Not quite.

Bij takeoff kreeg ie al de klapband, wat schade veroorzaakte aan het een en ander.
Keert terug en landt op Madrid.

Daarna volgens de gast die avherald runt:

The aircraft vacated runway by exit LB at high speed, then sorted a roundabout and took taxiway J3. Once on J3 the crew most probably directed the aircraft deliberately off the taxiway as the only chance to stop it. The crew had never full control of the aircraft on ground.
  zondag 8 december 2013 @ 12:54:35 #55
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_134044527
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 12:49 schreef OEM het volgende:

[..]

Not quite.

Bij takeoff kreeg ie al de klapband, wat schade veroorzaakte aan het een en ander.
Keert terug en landt op Madrid.

Daarna volgens de gast die avherald runt:

The aircraft vacated runway by exit LB at high speed, then sorted a roundabout and took taxiway J3. Once on J3 the crew most probably directed the aircraft deliberately off the taxiway as the only chance to stop it. The crew had never full control of the aircraft on ground.
Oei dat is ernstiger. Beetje Concorde syndroom.
Hij landde dus met al een geklapte band (=geen ook geen remming, denk ik?) en zonder "Anti Skid" wat denk ik ook het remmen beinvloedt.
Wie dit leest is gek
pi_134045991
quote:
99s.gif Op zondag 8 december 2013 12:54 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Oei dat is ernstiger. Beetje Concorde syndroom.
Hij landde dus met al een geklapte band (=geen ook geen remming, denk ik?) en zonder "Anti Skid" wat denk ik ook het remmen beinvloedt.
Antiskid is zeg maar het ABS systeem op een vliegtuig. Als daar niet werkt kun je nog wel remmen, maar heb je een vrij grote kans op geblokkeerde remmen. En met deze snelheden en gewichten is en geblokkeerd wiel al snel een klapband en dan helemaal geen rem kracht meer.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zondag 8 december 2013 @ 22:13:31 #57
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_134064228
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 december 2013 16:40 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Bij hoge nood wijkt hij daar wel naar uit (hoewel vrij korte baan); maar over het algemeen ga je het liefst terug naar home base.
Een kist (en helemaal een MD11) met technische problemen op een dergelijk vliegveld zetten is een logistiek drama.

Vast geen enorm probleem, maar wel groot genoeg om vervangend toestel in te zetten.

En PH-AOD naar Bonaire maakte vreemd genoeg een tussenstop op Charles de Gaulle.
Medisch probleem?
Even een vraagje. Behalve het volgen via Flightradar, luister je ook naar de ATC van Schiphol over internet?
En zo ja via welke site?
Ik gebruik meestal liveatc.net maar de kwaliteit is erg slecht de laatste tijd.
Wie dit leest is gek
pi_134066208
quote:
99s.gif Op zondag 8 december 2013 22:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Even een vraagje. Behalve het volgen via Flightradar, luister je ook naar de ATC van Schiphol over internet?
En zo ja via welke site?
Ik gebruik meestal liveatc.net maar de kwaliteit is erg slecht de laatste tijd.
Nee, dat doe ik niet.

Zo bijzonder interessant lijkt me dat niet. (of wel? Overtuig me :P)
Moet eigenlijk nog wel eens wat meer gaan luisteren; kijken of ik het kan (leren) volgen.
  zondag 8 december 2013 @ 22:59:43 #59
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_134066703
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:48 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Nee, dat doe ik niet.

Zo bijzonder interessant lijkt me dat niet. (of wel? Overtuig me :P)
Moet eigenlijk nog wel eens wat meer gaan luisteren; kijken of ik het kan (leren) volgen.
Nou, het is interessant om te zien hoe de piloten de aangegeven headings en snelheden opvolgen zodat ze precies in het patroon passen.

En vooral Nederlandse piloten willen nog wel eens gaan zeuren ( in het Nederlands) dat ze vanuit het zuiden rechtstreeks op de Kaagbaan willen landen in plaats van helemaal omvliegen naar de Polderbaan.
Wie dit leest is gek
pi_134066886
quote:
99s.gif Op zondag 8 december 2013 22:59 schreef Nieuwschierig het volgende:

[..]

Nou, het is interessant om te zien hoe de piloten de aangegeven headings en snelheden opvolgen zodat ze precies in het patroon passen.

En vooral Nederlandse piloten willen nog wel eens gaan zeuren ( in het Nederlands) dat ze vanuit het zuiden rechtstreeks op de Kaagbaan willen landen in plaats van helemaal omvliegen naar de Polderbaan.
Dat moet je natuurlijk ook wel nét treffen. :P

Heb het wel eens gedaan maar net zoals je al zei; de kwaliteit was bedroevend. Erg veel ruis en daarom haast niet te volgen (naast het feit dat je als leek even moet 'inkomen' in de snelheid en jargon).

Je kunt natuurlijk ook een echte scanner kopen. :P
  zondag 8 december 2013 @ 23:10:17 #61
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_134067177
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 23:03 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Dat moet je natuurlijk ook wel nét treffen. :P

Heb het wel eens gedaan maar net zoals je al zei; de kwaliteit was bedroevend. Erg veel ruis en daarom haast niet te volgen (naast het feit dat je als leek even moet 'inkomen' in de snelheid en jargon).

Je kunt natuurlijk ook een echte scanner kopen. :P
Scanner heb ik wel maar woon te ver van Schiphol.
Maar als ik eens ga kijken neem ik 'm wel mee.
Jammer dat de mooiste plekken langs de Kaagbaan en Zwanenburgbaan verdwenen zijn.
Wie dit leest is gek
pi_134086003
Oops :+ ...

Accident: Veteran B742 at Abuja on Dec 4th 2013, overran displaced runway end and collided with trucks
quote:
A Veteran Airlines Boeing 747-200 freighter on behalf of Saudi Arabian Airlines, registration EK-74798 performing flight SV-6814 from Jeddah (Saudi Arabia) to Abuja (Nigeria), landed on Abuja's runway 04 at about 22:00L (21:00Z) but overrun the displaced runway end, collided with a number of building machines and trucks, veered right off the runway and came to a stop with all gear off the runway and the building equipment wedged under its right hand wing and engine. The equipment was totalled, the aircraft received substantial damage to right hand wing and engines #3 and #4 (both right hand) as well as even more substantial damage to the left hand wing with engine #2 (inboard left) detached from the engine pylon and engine #1 damaged. There are traces of a brief fire where the #2 engine broke off the engine pylon severing supply lines.

Nigeria's Transport Ministry reported there had been no injuries or fatalities, the occurrence has not been a crash other than Nigerian media reported.

The airport reported there were maintenance works ongoing expanding the runway, the aircraft went into the maintenance area.

The airport is closed until the aircraft and remains of the lorry can be separated and moved off the runway. All domestic flights scheduled for Thursday (Dec 5th) have been cancelled.
Mijn gok is dat deze kist z'n laatste landing heeft gemaakt...




[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 09-12-2013 20:43:27 ]
pi_134097901
Nu op Discovery Science: Mighty Planes
quote:
C5-M Super Galaxy
Volg de bemanning van de C-5 Galaxy, het grootste transportvliegtuig van de Amerikaanse luchtmacht, tijdens een gevaarlijke missie naar het door oorlog geteisterde Afghanistan.
pi_134098869
quote:
0s.gif Op maandag 9 december 2013 17:20 schreef Iemand91 het volgende:
Oops :+ ...

Accident: Veteran B742 at Abuja on Dec 4th 2013, overran displaced runway end and collided with trucks

[..]

Mijn gok is dat deze kist z'n laatste landing heeft gemaakt...

Denk het ook, dit is echt een schade van vele miljoenen.
pi_134100908
Er vertrekt nu net een 747 en meteen erna een 777 van Emirates naar Dubai.
Di kunnen elkaar mooi uit de wind houden

Edit: En nog een 777 van Birmingham naar Dubai en vlak achteraan :o


Wie dit leest is gek
pi_134104188
quote:
99s.gif Op maandag 9 december 2013 22:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Er vertrekt nu net een 747 en meteen erna een 777 van Emirates naar Dubai.
Di kunnen elkaar mooi uit de wind houden

Edit: En nog een 777 van Birmingham naar Dubai en vlak achteraan :o

[ afbeelding ]
Naar Londen gaan een shitload aan A380's per dag hè ;).

Nu ook, en deze mensen (nu) onderweg naar Australië (via Dubai) mogen nóg langer onderweg :X :

pi_134123553
Talkin bout A380s, de eerste van Qatar staat inmiddels volledig geverfd en wel buiten http://www.aviation-frien(...)wthread.php?tid=7821
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  woensdag 11 december 2013 @ 17:48:40 #68
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_134156676
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 december 2013 18:33 schreef Thetallguy het volgende:
Talkin bout A380s, de eerste van Qatar staat inmiddels volledig geverfd en wel buiten http://www.aviation-frien(...)wthread.php?tid=7821
Aparte livery maar niet slecht
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_134162552
Mooi! Maar nog meer benieuwd naar de Etihad livery.
pi_134172720

Sommigen balen flink denk ik :P

In other news:
quote:
Finance Director Harald Wilhelm said Airbus was expected to meet a breakeven target on the Airbus A380 superjumbo in 2015 following a recent deal to sell 50 jets to Emirates airline, according to a webcast of an investor event.

There had been doubts over whether Airbus would meet the goal due to a shortage of orders.
Bron.

Volgens Airbus zelf hebben ze nou 259 orders voor de A380.
Productiekosten dus. Programma schijnt geloof ik nooit meer echt winstgevend te worden.

En de 7e (op 1 vrachtversie na) BA 747-400 is uit de vloot; G-BNLM naar Victorville. Hier vertrekkende vanaf Cardiff op 9 december. Heb geloof ik nog de vlucht van Heathrow naar Cardiff gezien op Flightradar. ;(



[ Bericht 22% gewijzigd door Iemand91 op 11-12-2013 23:44:32 ]
pi_134219446
Oops https://twitter.com/112Schiphol/status/411441917478453248

De -BXK die naar Rome zou gaan mist nu een stukje.
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  vrijdag 13 december 2013 @ 12:07:52 #72
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_134219894
Die zal voor vandaag wel gecanceld worden ;)
pi_134220091
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 12:07 schreef Sunri5e het volgende:
Die zal voor vandaag wel gecanceld worden ;)
de US vlucht is gecancelled, KLM heeft gewoon een andere 737 ingezet :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_134222109
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 december 2013 11:53 schreef Thetallguy het volgende:
Oops https://twitter.com/112Schiphol/status/411441917478453248

De -BXK die naar Rome zou gaan mist nu een stukje.
Duur geintje:




pi_134222497
Verzekering.. Tenminste voor KLM. De uitgevallen vlucht van US is denk ik wel een duur geintje...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')