Bij hoge nood wijkt hij daar wel naar uit (hoewel vrij korte baan); maar over het algemeen ga je het liefst terug naar home base.quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
Newcastle was een stuk dichterbij, maar misschien te dichtbij ivm de hoogte
Not quite.quote:Op zaterdag 7 december 2013 00:09 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dus als ik het goed begrijp...
Vliegt er een paneel of deurtje uit de vleugel
Door de wind vliegt de antiskidmodule er uit en trekt een draadje los of zo
Zonder antiskidmodule heeft een van de remmen geen ABS
Door het ontbreken van de ABS klapt er een band
Met een lekke band is het vliegtuig moeilijk te besturen en hobbelt bij het taxiën het gras is.
Oei dat is ernstiger. Beetje Concorde syndroom.quote:Op zondag 8 december 2013 12:49 schreef OEM het volgende:
[..]
Not quite.
Bij takeoff kreeg ie al de klapband, wat schade veroorzaakte aan het een en ander.
Keert terug en landt op Madrid.
Daarna volgens de gast die avherald runt:
The aircraft vacated runway by exit LB at high speed, then sorted a roundabout and took taxiway J3. Once on J3 the crew most probably directed the aircraft deliberately off the taxiway as the only chance to stop it. The crew had never full control of the aircraft on ground.
Antiskid is zeg maar het ABS systeem op een vliegtuig. Als daar niet werkt kun je nog wel remmen, maar heb je een vrij grote kans op geblokkeerde remmen. En met deze snelheden en gewichten is en geblokkeerd wiel al snel een klapband en dan helemaal geen rem kracht meer.quote:Op zondag 8 december 2013 12:54 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Oei dat is ernstiger. Beetje Concorde syndroom.
Hij landde dus met al een geklapte band (=geen ook geen remming, denk ik?) en zonder "Anti Skid" wat denk ik ook het remmen beinvloedt.
Even een vraagje. Behalve het volgen via Flightradar, luister je ook naar de ATC van Schiphol over internet?quote:Op zaterdag 7 december 2013 16:40 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Bij hoge nood wijkt hij daar wel naar uit (hoewel vrij korte baan); maar over het algemeen ga je het liefst terug naar home base.
Een kist (en helemaal een MD11) met technische problemen op een dergelijk vliegveld zetten is een logistiek drama.
Vast geen enorm probleem, maar wel groot genoeg om vervangend toestel in te zetten.
En PH-AOD naar Bonaire maakte vreemd genoeg een tussenstop op Charles de Gaulle.
Medisch probleem?
Nee, dat doe ik niet.quote:Op zondag 8 december 2013 22:13 schreef Nieuwschierig het volgende:
Even een vraagje. Behalve het volgen via Flightradar, luister je ook naar de ATC van Schiphol over internet?
En zo ja via welke site?
Ik gebruik meestal liveatc.net maar de kwaliteit is erg slecht de laatste tijd.
Nou, het is interessant om te zien hoe de piloten de aangegeven headings en snelheden opvolgen zodat ze precies in het patroon passen.quote:Op zondag 8 december 2013 22:48 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Nee, dat doe ik niet.
Zo bijzonder interessant lijkt me dat niet. (of wel? Overtuig me )
Moet eigenlijk nog wel eens wat meer gaan luisteren; kijken of ik het kan (leren) volgen.
Dat moet je natuurlijk ook wel nét treffen.quote:Op zondag 8 december 2013 22:59 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Nou, het is interessant om te zien hoe de piloten de aangegeven headings en snelheden opvolgen zodat ze precies in het patroon passen.
En vooral Nederlandse piloten willen nog wel eens gaan zeuren ( in het Nederlands) dat ze vanuit het zuiden rechtstreeks op de Kaagbaan willen landen in plaats van helemaal omvliegen naar de Polderbaan.
Scanner heb ik wel maar woon te ver van Schiphol.quote:Op zondag 8 december 2013 23:03 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Dat moet je natuurlijk ook wel nét treffen.
Heb het wel eens gedaan maar net zoals je al zei; de kwaliteit was bedroevend. Erg veel ruis en daarom haast niet te volgen (naast het feit dat je als leek even moet 'inkomen' in de snelheid en jargon).
Je kunt natuurlijk ook een echte scanner kopen.
Mijn gok is dat deze kist z'n laatste landing heeft gemaakt...quote:A Veteran Airlines Boeing 747-200 freighter on behalf of Saudi Arabian Airlines, registration EK-74798 performing flight SV-6814 from Jeddah (Saudi Arabia) to Abuja (Nigeria), landed on Abuja's runway 04 at about 22:00L (21:00Z) but overrun the displaced runway end, collided with a number of building machines and trucks, veered right off the runway and came to a stop with all gear off the runway and the building equipment wedged under its right hand wing and engine. The equipment was totalled, the aircraft received substantial damage to right hand wing and engines #3 and #4 (both right hand) as well as even more substantial damage to the left hand wing with engine #2 (inboard left) detached from the engine pylon and engine #1 damaged. There are traces of a brief fire where the #2 engine broke off the engine pylon severing supply lines.
Nigeria's Transport Ministry reported there had been no injuries or fatalities, the occurrence has not been a crash other than Nigerian media reported.
The airport reported there were maintenance works ongoing expanding the runway, the aircraft went into the maintenance area.
The airport is closed until the aircraft and remains of the lorry can be separated and moved off the runway. All domestic flights scheduled for Thursday (Dec 5th) have been cancelled.
quote:C5-M Super Galaxy
Volg de bemanning van de C-5 Galaxy, het grootste transportvliegtuig van de Amerikaanse luchtmacht, tijdens een gevaarlijke missie naar het door oorlog geteisterde Afghanistan.
Denk het ook, dit is echt een schade van vele miljoenen.quote:Op maandag 9 december 2013 17:20 schreef Iemand91 het volgende:
Oops ...
Accident: Veteran B742 at Abuja on Dec 4th 2013, overran displaced runway end and collided with trucks
[..]
Mijn gok is dat deze kist z'n laatste landing heeft gemaakt...
Naar Londen gaan een shitload aan A380's per dag hè .quote:Op maandag 9 december 2013 22:50 schreef Nieuwschierig het volgende:
Er vertrekt nu net een 747 en meteen erna een 777 van Emirates naar Dubai.
Di kunnen elkaar mooi uit de wind houden
Edit: En nog een 777 van Birmingham naar Dubai en vlak achteraan
[ afbeelding ]
Aparte livery maar niet slechtquote:Op dinsdag 10 december 2013 18:33 schreef Thetallguy het volgende:
Talkin bout A380s, de eerste van Qatar staat inmiddels volledig geverfd en wel buiten http://www.aviation-frien(...)wthread.php?tid=7821
Bron.quote:Finance Director Harald Wilhelm said Airbus was expected to meet a breakeven target on the Airbus A380 superjumbo in 2015 following a recent deal to sell 50 jets to Emirates airline, according to a webcast of an investor event.
There had been doubts over whether Airbus would meet the goal due to a shortage of orders.
de US vlucht is gecancelled, KLM heeft gewoon een andere 737 ingezetquote:Op vrijdag 13 december 2013 12:07 schreef Sunri5e het volgende:
Die zal voor vandaag wel gecanceld worden
Duur geintje:quote:Op vrijdag 13 december 2013 11:53 schreef Thetallguy het volgende:
Oops https://twitter.com/112Schiphol/status/411441917478453248
De -BXK die naar Rome zou gaan mist nu een stukje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |