Respect! Wat een project en wat veel draadjes!quote:Op vrijdag 6 december 2013 22:05 schreef BrainTeaser het volgende:
Die tissueboxen, geweldig!![]()
Toch fijn dat je 'm niet voor niets hebt uitgehaald hč Stormqueen?! Succes met de 100 banen!
Update van m'n baby deken:
[ afbeelding ]
Eigen 'patroon'
(Inmiddels al 4 verkocht!)
Die is leuk! En op tijd klaar! Ik ben al twee jaar van plan de muizen van Christel Krukkert voor de kerst te maken, maar zelfs eraan beginnen lukt niet voor de kerst, zucht.quote:Op zaterdag 7 december 2013 14:15 schreef BrainTeaser het volgende:
Nog maar een WIPje van mijn kant (bij gebrek aan projecten die af zijn):
[ afbeelding ]
Kerstslinger
het aantal meters lijkt me inderdaad meer van belang. en zelfs dat zal niet helemaal 1 op 1 overeenkomen, omdat je met dikker garen meer meters nodig hebt voor bochtjes/lusjes. er is gewoon niet echt een precieze formule te geven vrees ik.quote:Op zondag 8 december 2013 11:50 schreef BrainTeaser het volgende:
Vraagje voor de experts iedereen die er iets zinnigs over kan zeggen
Als ik een gehaakt lapje heb van een bepaald garen (waarvan ik het gewicht en aantal meters weet), hoe reken ik dan uit hoeveel garen ik van een ander type/dikte nodig heb om hetzelfde lapje te haken?
Ik heb het nu gehaakt van 'DK' garen en wil opnieuw beginnen met 'Aran' (dus 2 categorieën dikker), maar weet niet of ik genoeg heb.
Als ik uitga van hetzelfde gewicht, heb ik volgens mij ruim genoeg. Maar ik vroeg me af of het aantal meters niet belangrijker is?
Dat laatste, daar was ik al bang voor, aangezien dat eigenlijk precies is waar ik naar op zoek wasquote:Op zondag 8 december 2013 12:17 schreef trui het volgende:
[..]
het aantal meters lijkt me inderdaad meer van belang. en zelfs dat zal niet helemaal 1 op 1 overeenkomen, omdat je met dikker garen meer meters nodig hebt voor bochtjes/lusjes. er is gewoon niet echt een precieze formule te geven vrees ik.
Hier nog een strakke haker. Knuffels worden nooit zo groot als het patroon aangeeft en als ik een kol haak maak ik 'm altijd groter omdat ik 'm anders echt niet over mijn hoofd krijg. (Of misschien heb ik een groot hoofd, dat kan ook)quote:Op zondag 8 december 2013 14:14 schreef BrainTeaser het volgende:
Oké, even m'n frustratie spuien hier..![]()
Ben ik dus net een half uur bezig om uit te rekenen hoe ik alle onderdelen van m'n patroon kan verkleinen, terwijl alle verhoudingen wel hetzelfde blijven (ja, dat is een tic, don't ask) en kan ik eindelijk beginnen... ben ik blijkbaar kampioen strak-haken;
Als ik met hetzelfde garen als in het patroon + een 0.5mm grotere haaknaald het patroon volg, worden mijn onderdelen 17,5 cm i.p.v. 30...![]()
En kan ik dus net zo goed het patroon gewoon volgen, want dan wordt-ie dus maar half zo groot, wat juist mijn bedoeling was...
Grrr.... [/frustratie]
Hmm, dat ligt dus gelukkig niet helemaal aan mij dan.quote:Op zondag 8 december 2013 14:38 schreef MarSuSt het volgende:
[..]
Hier nog een strakke haker. Knuffels worden nooit zo groot als het patroon aangeeft en als ik een kol haak maak ik 'm altijd groter omdat ik 'm anders echt niet over mijn hoofd krijg. (Of misschien heb ik een groot hoofd, dat kan ook)
Ja, ik gebruik meestal ook minder garen dan aangegeven.quote:Op zondag 8 december 2013 14:53 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Hmm, dat ligt dus gelukkig niet helemaal aan mij dan.
Nu hoop ik maar dat ik dan dus ook minder garen gebruik, want ik heb maar ongeveer 3/4 van de benodigde hoeveelheid...
is dat zo goed te zien dan? ik zou gewoon op de nieuwe manier verder gaan.quote:Op zondag 8 december 2013 15:36 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik haak ook strak en kom vaak ook niet met die afmetingen uit....Erg irritant!
Ik was gisteren begonnen aan deze sjaal
http://www.ravelry.com/patterns/library/triangle-crochet-scarf
maar ik vind het patroon zo moeilijk en onduidelijk geschreven..... het telpatroon helpt wel wat maar is ook niet altijd duidelijk.
Zo staat er ergens: haak in de eerste losse lus. Dus ik ging er van uit dat ik in 1 specifieke los moest haken. maar schijnbaar bedoelen ze gewoon in de ruimte van gemaakte losse. (net zoals bij een granny stripe, dat je in de lege ruimte haakt....weet de goede benaming ff niet).![]()
Nu heb ik al een aantal toeren gehaakt en kan ik helemaal overnieuw beginnen....
Ja dat was wel te zien... Heb het ondetussen al helemaal uitgehaald. Begin morgen wel opnieuwquote:Op zondag 8 december 2013 16:16 schreef trui het volgende:
[..]
is dat zo goed te zien dan? ik zou gewoon op de nieuwe manier verder gaan.
Classic, mid brown 339quote:Op zondag 8 december 2013 17:40 schreef Lijnloos het volgende:
Welke kleur van die red hearr heb je nodig BT? Ik heb ook nog wel wat liggen namelijk, zowel classic als supersaver...
Jammer, maar bedankt voor het kijken!quote:
Klinkt leuk!quote:Op zondag 8 december 2013 20:39 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik heb vandaag besteed aan het haken van sneeuwvlokken. Leuk werkje! Ik moet ze nog blocken en met stijfsel behandelen, dan gaan ze voor het raam.En maak ik een fotootje
![]()
Toch erg bevredigend om je eigen kerstversiering te kunnen maken hoor
Deze:http://www.redheart.com/files/patterns/pdf/LW2693.pdf komt aan een tak voor het tuinraam.quote:Op zondag 8 december 2013 20:57 schreef BrainTeaser het volgende:
[..]
Klinkt leuk!
Heb je een patroon gebruikt of geheel naar eigen creativiteit?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |