Dit dus. En goed trekken en duwen. Hier vraag ik nogal snel of vriendlief het voor mij even doetquote:Op woensdag 4 december 2013 14:44 schreef Angelof9 het volgende:
Een naald of haaknaald door het gaatje steken waar je het oogje wilt hebben en het dan even oprekken.
Wat leuk die advent sjaal! Mijn moeder doet dat nu voor het 2e jaar maar dan breit ze een sjaal. Ik heb het voor haar ook via ravelry gevondenquote:Op woensdag 4 december 2013 20:35 schreef HannaHaak het volgende:
Hallo allemaal,
Ik lurk hier al een paar maandjes mee en nu wordt het toch tijd eens actief hier mee te doen. Jullie maken prachtige dingen en ik vind het geweldig dat het hier geen "tut mutsen club" is![]()
Ik maak van alles, heb meestal 3 of meer WIP's en een pinterest bord vol plannen om eens te maken.
Afgelopen tijd veel kerstbomen gehaakt, van die lekkere dingen om in een avondje af te maken.
[ afbeelding ]
Momenteel ben ik ook op Ravelry mee aan het doen aan een Advent sjaal, iedere dag een nieuw patroondeel: http://www.ravelry.com/groups/crochet-advent-scarf-shawl
Het is een lace-achtig gebeuren, al paar leuke steken gemaakt.
Ik heb op de bank ook een granny stripe deken van 'cheap ass' Saskia, maar die wordt heerlijk zacht als je hem wast met wasverzachter en daarna even in de droger doet! (bij mij zit er een 'delicaat' stand op, duurt max 15min)quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:35 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Okee, tnx!
Denk dat ik maar gewoon ga beginnen met die cheap-ass Saskia acryl en dan een ripple proberen, dat vind ik zo mooi
ik weet het niet. als ik die lange franje hou wel ja.quote:
ik kan me gewoon niets voorstellen bij asymmetrische franjeverdeling.quote:Op donderdag 5 december 2013 13:20 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
ik weet het niet. als ik die lange franje hou wel ja.
maar misschien staat korte franje leuker, dan wil ik wel de hele sjaal denk ik.
doe jij franjes aan sjaals?
ik zal er zo voor de beeldvorming een foto bijplaatsen
och jee muck, dat wist ik niet, wat rot zeg. sterkte! en de old rose wrap is zeer de moeite waard, al vond ik 'm wel veel tijd kosten. succes ermee!quote:Op donderdag 5 december 2013 13:38 schreef Muck het volgende:
Nou Mint en Sunny, nummer drie meldt zich ook
Sinds september ben ik vrij onverwacht op een hele nare manier mijn baan kwijt geraakt en dat hakt er meer in dan ik zou willen. Met veel slapen, haken, breien, op tijd mijn pilletjes nemen, taart bakken en veel vers fruit komt het vast wel weer goed, hoop ik.
Anyway... Ik ben de Old Rose Wrap waar ik vorig jaar () aan begonnen ben, aan het afmaken. Het gaat niet zo heel snel, omdat ik ook een trui aan het breien ben (mooi voor-de-tv-project), maar ik blijf hem erg tof vinden. De glitterwol zou niet mijn keuze zijn, maar het is op verzoek, dus ik kijk er maar even doorheen.
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Haken is therapie dus we komen er vast goed doorheen met een huis vol haakwerk als bijverschijnselquote:Op donderdag 5 december 2013 13:38 schreef Muck het volgende:
Nou Mint en Sunny, nummer drie meldt zich ook
Sinds september ben ik vrij onverwacht op een hele nare manier mijn baan kwijt geraakt en dat hakt er meer in dan ik zou willen. Met veel slapen, haken, breien, op tijd mijn pilletjes nemen, taart bakken en veel vers fruit komt het vast wel weer goed, hoop ik.
waarom niet?quote:Op donderdag 5 december 2013 13:23 schreef sararaats het volgende:
ik wil graag zo'n kersttrui maar kan niet tegen wol. is er een mogelijkheid om die te maken met acryl?
ik ben nu met de rechter helft bezig om daar kortere franjes aan te doen.quote:
Van die wol en in een soortgelijke steek heb ik deze gemaakt. Het is echt mijn favo sjaal. Heb hem nu ook om. Lekker zacht en warmquote:Op donderdag 5 december 2013 13:26 schreef Holyme het volgende:
Ik ben net ook weer aan een sjaaltje begonnen, zonder franjesZou idd doen wat jij zelf het mooiste vindt, bij sommige sjaals voegt het wel iets toe, maar wat ik nu maak wordt hopelijk zo'n lekker flubbersjaaltje en daar vind ik 't niet mooi bij (zie foto in link). Als je voor franjes gaat zou ik wel beide uiteindes doen.
[ afbeelding ]
De bedoeling is dus een wat feestelijker sjaaltje voor erbij, dus vandaar ook voor dit garen met 5% metaalgaren gegaanBen alleen nog niet zeker van het patroon, tis dit patroon, erg makkelijk http://ing-things.blogspot.nl/2010/10/de-makkelijkste-das.html
Ik kijk even hoe ie wordt als ie wat langer is, kan zijn dat ik alsnog voor een ander patroon ga
Soberso wil je voor dekens iets wat lekker weg haakt, gewoon knus op de bank en haken maarquote:Op donderdag 5 december 2013 15:28 schreef Stormqueen het volgende:
wat haken granny stripes lekker weg
en dat prikt en krast niet, zoals iemand hier opmerkte?quote:Op donderdag 5 december 2013 15:30 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Van die wol en in een soortgelijke steek heb ik deze gemaakt. Het is echt mijn favo sjaal. Heb hem nu ook om. Lekker zacht en warm
[ afbeelding ]
Nee ik vind 'm helemaal niet prikken. Hij is wel wat zachter geworden door het vele dragen.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:21 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
en dat prikt en krast niet, zoals iemand hier opmerkte?
ik vind m prachtig en de franjes passen hier echt heel mooi bij.
heel wat anders dan bij dat strakke ding wat ik gehaakt heb.
ik denk dat ik die lange dingen eraf sloop en er korte van maak.
Oh dat kan heel goed. Maar als ik die bol wol zo zie dan lijkt het sprekend op wat ik ook heb gebruikt. Zeeman geloof ik. Ik heb er nog 4 of 5 bollen paars en 4 of 5 bollen donkerblauw van liggen ook nogquote:Op donderdag 5 december 2013 16:37 schreef SpaceInvaders het volgende:
Misschien verschilt het per merk of het prikt?
Heb het al meerdere malen door m'n handen laten gaan, denk dat dat met andere soorten zeker zo kan zijn, maar deze lijkt gewoon prima zacht gelukkigquote:Op donderdag 5 december 2013 14:50 schreef Angelof9 het volgende:
Even een waarschuwing aan de glitterwol haaksters: dat spul is echt niet te dragen, het krast verschrikkelijk.
Ja he, vond m'n deken ook erg fijn om te haken omdat het ook prima werkt als je moe bent en minder oplettend, kan die insteekgaten moeilijk missenquote:Op donderdag 5 december 2013 15:28 schreef Stormqueen het volgende:
wat haken granny stripes lekker weg
Oh woah Puckz!quote:Op donderdag 5 december 2013 15:30 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Van die wol en in een soortgelijke steek heb ik deze gemaakt. Het is echt mijn favo sjaal. Heb hem nu ook om. Lekker zacht en warm
[ afbeelding ]
Hehe, heb m'n inner-hoarder tegen kunnen houden en alleen 3x zwart meegenomen, misschien ook zo'n oorwarmer haarband van maken! Die andere kleuren waren idd ook mooi, en ze hadden ook een soort lace garen, wat al gehaakt leek te zijn, al weet ik niet goed hoe je dat mooi uit kan laten komen.quote:Op donderdag 5 december 2013 16:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Oh dat kan heel goed. Maar als ik die bol wol zo zie dan lijkt het sprekend op wat ik ook heb gebruikt. Zeeman geloof ik. Ik heb er nog 4 of 5 bollen paars en 4 of 5 bollen donkerblauw van liggen ook nog
trekt je deken krom?quote:Op donderdag 5 december 2013 16:51 schreef Stormqueen het volgende:
ik ben nu aan m'n achtste toer bezig en ik merk dat ik mijn lossen misschien toch net een tikje te strak heb aangezet. Merk je dat later erg? Als je deken al breder is?
mja, een klein beetje, het is natuurlijk nog geen deken te noemen.quote:Op donderdag 5 december 2013 17:04 schreef Mirjam het volgende:
[..]
trekt je deken krom?
zo ja, dan overnieuw beginnen, dat komt niet meer goed
Ja, zeker als je net begin, pak een naald een maat groter en probeer losser te haken. Geen ginormous lussen, maar wel losser. Anders is het zo zonde van je werkquote:Op donderdag 5 december 2013 17:35 schreef Stormqueen het volgende:
kan ik die eerste rij vasten dan ook beter met de grote naald doen?
Ik heb het tot nu toe bij elke beginner gezien die ik haakles heb gegevenquote:Op donderdag 5 december 2013 17:41 schreef Stormqueen het volgende:
ok, ik maak ze wel lossig justincase
beginnersfouten zijn zaad!!
niet te los haken hoor, als je een grotere naald hebt is het al een stuk beterquote:Op donderdag 5 december 2013 17:44 schreef Stormqueen het volgende:
ik neem aan dat je iets te losse randen nog wel af kan werken met een randje?
ik speel nu heul op safe namelijk
Ik vind die kleuren zo toffquote:Op donderdag 5 december 2013 16:40 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Oh dat kan heel goed. Maar als ik die bol wol zo zie dan lijkt het sprekend op wat ik ook heb gebruikt. Zeeman geloof ik. Ik heb er nog 4 of 5 bollen paars en 4 of 5 bollen donkerblauw van liggen ook nog
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |