#ANONIEM | maandag 2 december 2013 @ 06:05 |
Zó veel komt er in december doorgaans niet meer bij; een topic als dit kan al best gestart worden. Kortom: dump hier je jaarlijstjes qua 'losse nummers'. Singles, albumtracks, b-kantjes, maakt niet uit. In die van mij is het voor het eerst sinds 2008 dat er een heuse hit bovenaan staat; in dat jaar was het 'American boy'. Van 2009 t/m 2012 zijn het steeds vrij merkwaardige keuzes geweest. Al gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat de nummer 1 en de (nogal naar goede oude house-tijden van een paar decennia terug ruikende) 'vage' nummer 2 hieronder nagenoeg gelijk staan. 2012-favorieten die dit jaar uitgroeiden tot een hit (6, 9) zijn ook maar even meegenomen. 1. Robin Thicke ft. T.I. And Pharrell – Blurred lines 2. John Barera & Will Martin – Reality 3. Lord Echo – Molten java 4. Bigott – The reno poem 5. Stromae – Papaoutai 6. Macklemore & Ryan Lewis - Thrift shop 7. Mystica Tribe – Flowers 8. Hot Natured – Reverse skydiving (Deetron Dub Mix) (Alleen een heel kort stukje en mét vocalen aanwezig op YouTube) 9. Duke Dumont ft. A*M*E - Need you 100% 10. Arat Kilo – Babur part 1 (S.Mos Remix) 11. Quasimoto – Planned attack 12. Zaki Ibrahim, Kid Fonque & Dj Whiskey – 2Sides 13. Cris Cab – Liar liar 14. Shuko & F. Of Audiotreats – Sunset Niet op YT, op het moment dat ik dit tik nog wel op deze 22Tracks-pagina: http://22tracks.com/#!bru/globalsounds/38824 En de 'bubbling unders' zoals die in het lijstje op m'n site staan (mocht er toevallig iemand hetgene hierboven leuk vinden, dan zijn deze eventueel ook nog te proberen, voor zover nog niet bekend): Bonobo – Sapphire Booker T. Jones ft. Mayer Hawthorne – Sound the alarm Chase & Status ft. Moko – Count on me Daft Punk ft. Pharrell Williams And Nile Rodgers – Lose yourself to dance David Vangel – Cold day Bruce Lee Freddie Gibbs ft. BJ The Chicago Kid – Shame (VECT Slow House Mix) The Gene Dudley Group – The new lots of Cooperstown Georgia Anne Muldrow – Akosua Ike Release – Cosmic supreme The James Hunter Six – Heartbreak Leopard Davinci – Every inch of your body (Le Serveur Remix) Makam – Lion king Mop Mop ft. Fred Wesley & Anthony Joseph – Run around Mount Kimbie – Made to stray Pharrell Williams – Happy Randee Jean – You got it (Dexter & Awanto3 Mix 2) Roberto Rodriguez – Dance like nobody’s watching Souleance – Mais um Stromae – Ave Cesaria Stromae – Huymain à l'eau Stuff – D.o.g.g. Ten Walls – Requim (Original Mix) Thiefs – Sans titre (Huile sur toile) ...en wat zijn júllie favoriete nummers van het afgelopen jaar? [ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2013 06:31:37 ] | |
Pino112 | maandag 2 december 2013 @ 07:37 |
Katy Perry - Roar | |
richolio | maandag 2 december 2013 @ 07:40 |
. /ontopic Hier ga ik later nog eens achteraan. Wordt een leuk lijstje. | |
Pino112 | maandag 2 december 2013 @ 07:58 |
TS vergeet mijn nummer 1: Can't Hold Us van Macklemore. Wat een plaat is dat | |
Mexicanobakker | maandag 2 december 2013 @ 11:30 |
1. The History of Apple Pie - Tug 2. Macklemore and Ryan Lewis - 10.000 Hours (feitelijk 2012) 3. Tessa Rose Jackson - All The King's Horses 4. iceage - Ecstasy 5. Shining - I Won't Forget 6. Lily Allen - Hard out Here 7. Kendrick Lamar - Bitch, don't kill my vibe 8. Arcade Fire - Reflektor 9. Tyler, the Creator - Domo23 10. Savages - She Will | |
#ANONIEM | maandag 2 december 2013 @ 12:26 |
Die behoort voor mezelf tot de groep nummers die er nét buiten viel, waar ook Daft Punk's 'Get lucky' + het rijtje Justin Timberlake-singles bij horen (mocht er nog een opmerking komen dat ik díe vergeten was). Maar dan heb je het nog stééds over 'ruime zevens'. [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2013 15:00:05 (Gezeur verwijderd) ] | |
methodmich | dinsdag 3 december 2013 @ 17:07 |
Mooi topic voor later in december! | |
#ANONIEM | dinsdag 3 december 2013 @ 17:08 |
Ach, terugblikken begint gewoonlijk toch al begin december. Maar goed, kom je later in december dan ook nog met een lijstje? | |
methodmich | dinsdag 3 december 2013 @ 17:16 |
Ja, dan heb ik er meer tijd voor, vandaar dat ik het een mooi topic voor later in december vind. | |
PaRoDiUzZ | zondag 8 december 2013 @ 12:43 |
geen lijstje maar een nummer dat ik het laatste jaar tof vond | |
PaRoDiUzZ | zondag 8 december 2013 @ 12:49 |
de belangrijke albums/singles worden normaal gesproken al eind oktober gereleased, in December heb je alleen nog maar kerst CDs | |
#ANONIEM | zondag 8 december 2013 @ 12:55 |
...en 'best of'-cd's van allerhande bekende artiesten, en 'Best of Hitzone 2013', en dat soort dingen. | |
PaRoDiUzZ | zondag 8 december 2013 @ 13:00 |
ik tel verzamelaars niet mee... | |
Norrage | zondag 8 december 2013 @ 15:05 |
Leuk de beste nummers Albumlijstje leuk, maar nummers leuker | |
#ANONIEM | zondag 8 december 2013 @ 21:21 |
En wat zijn jouw eigen favorieten dan? | |
Arcee | zondag 8 december 2013 @ 22:03 |
Leuk, de lijst van female81. Smaak komt redelijk overeen en ik ken er meestal niet veel van en daarom leuk om de lijst door te nemen. | |
#ANONIEM | zondag 8 december 2013 @ 22:08 |
Veel nummers met een vage (of zelfs duidelijke knipoog) naar de 90's & omstreken, dat zal het zijn. Een paar ervan hadden zowaar naadloos op Good Vibrations gepast als ze uiterlijk tien jaar terug zouden zijn uitgebracht. Zou voor m'n luisteraars alleen een beetje vreemd overkomen om opeens Thrift shop of Blurred lines te horen, gezien releasejaar. + dingen die qua manier van produceren weliswaar niet naar de 90's knipogen, maar op een andere manier ook niet heel 'typisch 2013' zijn, als je naar de massatrends (dubstep, nog steeds electropop, enzovoort) kijkt. Een bepaald soort tijdloosheid, zeg maar. Die zitten er ook aardig wat tussen. [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2013 08:35:25 (Tekst beter geformuleerd) ] | |
starla | zondag 8 december 2013 @ 22:17 |
Deze is voor mij by far het grootste kutnummer van 2013. Grappig dat meningen zo kunnen verschillen. Zal even nadenken over een lijstje. | |
#ANONIEM | zondag 8 december 2013 @ 22:23 |
Wat vind je er zo erg aan? Die productie vind ik sowieso al prettig minimalistisch, in de zin van: er zit genoeg in om de aandacht te trekken, zonder heel erg 'over the top' te zijn (zoals Lady Gaga en zo; dat geluid trek ik heel slecht). [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-12-2013 22:24:40 ] | |
starla | zondag 8 december 2013 @ 22:25 |
Laten we beginnen met die hoge 'oooh', die 1/723ste tel voor de tel komt ofzo. Daarnaast zéér eentonig. Niets voor mij. Verlaat ook meteen de dansvloer als dit nummer komt, terwijl dan juist de vloer volstroomt (dus blijkbaar heeft het nummer wel iets, of het is gewoon teveel gehyped). | |
#ANONIEM | zondag 8 december 2013 @ 22:28 |
Dat Michael Jackson-gilletje bedoel je zeker. Dat maakt het voor mezelf nou net af. Inderdaad grappig hoe meningen zo kunnen verschillen. Bij mezelf heeft het met hypen in ieder geval niks te maken, want daar ben ik totaal niet gevoelig voor. Het past gewoon naadloos tussen wat ik sowieso al luister. Hooguit kom je ergens makkelijker mee in aanraking als de reguliere fm-zenders het oppikken. | |
Norrage | zondag 8 december 2013 @ 23:40 |
Blurred Lines en Get Lucky zijn heerlijk. Samen met Gotye vorig jaar, lijken de echte wereldhits eindelijk eens leuk, vrolijk en pakkend te zijn. En nu is dat nieuwe Pharell nummer Happy ook heerlijk, met 24 uurs clip http://24hoursofhappy.com/ | |
Norrage | zondag 8 december 2013 @ 23:42 |
Ik ben er mee bezig, het is nogal een lijst | |
Mexicanobakker | maandag 9 december 2013 @ 23:09 |
Foals is me dit jaar trouwens positief opgevallen. Al is die plaat natuurlijk van vorig jaar. | |
Arcee | maandag 9 december 2013 @ 23:28 |
Twee jaar geleden. | |
Moody | maandag 9 december 2013 @ 23:46 |
Mijn top-10 nummers 2013 in redelijk willekeurige volgorde: Jonas Winterland - De Figurant Junip - Line of Fire Darkside - Golden Arrow Torres - Honey Typhoon - Post Script Phosphorescent - Song for Zula Israel Nash Gripka - Rain Plans Postiljonen - Atlantis Turin Brakes - Blindsided Again Matt Elliott - The Right to Cry Geen video te vinden, daarom: http://3voor12.vpro.nl/lu(...)rogram.32063872.html [ Bericht 2% gewijzigd door Moody op 09-12-2013 23:52:39 ] | |
richolio | maandag 9 december 2013 @ 23:58 |
• Stubborn Love - The Lumineers • Love Illumination - Franz Ferdinand • Stolen Dance - Milky Chance • High Hopes - Kodaline ( ) • Do I Wanna Know - Arctic Monkeys • Can't Pretend - Tom Odell • I know - Tom Odell • Supersoaker - Kings of Leon • Round and Round - Imagine Dragons • On Top Of The World - Imagine Dragons (eigenlijk heel het album van hun, maar hou het maar hierbij ) • A Ton Of Love - The Editors • You & I - Crystal Fighters ( ) • Een Barkie - De Jeugd Van Tegenwoordig • Biblical - Biffy Clyro • Alive - Empire Of The Sun • Loud Like Love - Placebo Mooi lijstje, al zeg ik het zelf. Geeft goed weer wat voor een prima muziek er dit jaar gemaakt is. Benieuwd wat 2014 ons brengt. | |
Moody | dinsdag 10 december 2013 @ 01:04 |
Lumineers is begin 2012 | |
RhytmicalRemedy | dinsdag 10 december 2013 @ 01:23 |
#ANONIEM | dinsdag 10 december 2013 @ 05:54 |
Toch nog een klein beetje nagekomen materiaal (weliswaar bij de 'bubbling unders'); heeft Arcee trouwens al wat leuks ontdekt tussen de relatief onbekende dingen in mijn lijst? Chromeo x Joe Bataan x Boz Scaggs - Hot Mess (Lowdown Party Mix) --> eigenlijk een mash-up van diverse óude dingen Plukk.inn - iCutTheRain [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2013 05:54:35 ] | |
starla | dinsdag 10 december 2013 @ 06:01 |
Get lucky daarentegen gooit bij mij ook hoe ogen | |
Arcee | dinsdag 10 december 2013 @ 18:29 |
Ja, je nummer 2. Of het een blijvertje wordt weet ik niet, maar meerdere keren beluisterd de afgelopen dagen. | |
PaRoDiUzZ | dinsdag 10 december 2013 @ 18:45 |
ohja, deze ook vergeten [edit] Deze ook[/edit] [ Bericht 30% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 10-12-2013 19:31:57 ] | |
Mexicanobakker | dinsdag 10 december 2013 @ 22:36 |
Albums vind ik lastiger. Wakin on a Pretty Daze, Silence Yourself, Settle, Out of View, m b v... | |
kciR | dinsdag 10 december 2013 @ 23:15 |
Holy Fire is gewoon van dit jaar (maart) Goede band inderdaad! | |
Mexicanobakker | dinsdag 10 december 2013 @ 23:21 |
Van dit jaar? Ik dacht echt van vorig jaar. | |
Arcee | dinsdag 10 december 2013 @ 23:26 |
Fijne lijst ook van Moody. | |
Norrage | dinsdag 10 december 2013 @ 23:29 |
Ik ook maar een soort van lijstje gemaakt. Niet zo veel aandacht hoor als ik normaal erin steek, maar wel gewoon 75 hele goede nummers van dit jaar ALlemaal waard om er in te staan (en ik mis er nog heel veel, en van veel albums hadden er veel meer nummers ingekund (heel Reflektor had wel in de top 10 kunnen staan) maar ik heb het beperkt bij 3 per artiest. 1 ::: Arcade Fire ::: Reflektor 2 ::: Nick Cave & The Bad Seeds ::: Higgs Boson Blues 3 ::: Darkside ::: Golden Arrow 4 ::: Arcade Fire ::: Porno 5 ::: Bill Callahan ::: Ride My Arrow 6 ::: !!! ::: Get That Rhythm Right 7 ::: Arcade Fire ::: It's Never Over (Hey Orpheus) 8 ::: Autre Ne Veut ::: Counting 9 ::: Jonathan Wilson ::: Lovestrong 10 ::: Matt Elliott ::: The Right to Cry 11 ::: Darkside ::: Paper Trails 12 ::: Nick Cave & The Bad Seeds ::: Jubilee Street 13 ::: Foals ::: Late Night 14 ::: The Leisure Society ::: Fight For Everyone 15 ::: Iron & Wine ::: Lovers Revolution 16 ::: Daft Punk ::: Get Lucky 17 ::: Darkside ::: Heart 18 ::: Okkervil River ::: It Was My Season 19 ::: Bill Callahan ::: Small Plane 20 ::: Low ::: Amethyst 21 ::: The Flaming Lips ::: Look…The Sun Is Rising 22 ::: Eefje de Visser ::: De Bedoeling 23 ::: Nick Cave & The Bad Seeds ::: Mermaids 24 ::: Suuns ::: Bambi 25 ::: Forest Swords ::: The Weight of Gold 26 ::: Suuns ::: Sunspot 27 ::: The Flaming Lips ::: You Lust 28 ::: Bill Callahan ::: Summer Painter 29 ::: Gregory Porter ::: Free 30 ::: Jonathan Wilson ::: Fazon 31 ::: Peace ::: Bloodshake 32 ::: Primal Scream ::: River of Pain 33 ::: Rhye ::: The Fall 34 ::: Eefje de Visser ::: Schip 35 ::: James Blake ::: Voyeur 36 ::: Jonas Winterland ::: Maak me wakker voordat ik slaap 37 ::: Laura Marling ::: Undine 38 ::: Justin Timberlake ::: Suit & Tie 39 ::: Phosphorence ::: Song for Zula 40 ::: The National ::: Pink Rabbits 41 ::: Gregory Porter ::: Liquid Spirit 42 ::: Mozes and the Firstborn ::: Heaven 43 ::: Yo La Tengo ::: Ohm 44 ::: Arctic Monkeys ::: Fireside 45 ::: Forest Swords ::: Thor's Sword 46 ::: Portugal. The Man ::: Plastic Soldiers 47 ::: Low ::: Clarence White 48 ::: The Weeknd ::: Belong to the World 49 ::: Wooden Shjips ::: Servant 50 ::: Forest Swords ::: Onward 51 ::: Steve Mason ::: Fight Them Back 52 ::: Kurt Vile ::: Wakin on a pretty Day 53 ::: Howe Gelb ::: The Coicendentalist 54 ::: The Flaming Lips ::: The Terror 55 ::: Eleanor Friedberger ::: She's A Mirror 56 ::: Black Milk ::: Perfected on Puritan Ave 57 ::: Peace ::: Drain 58 ::: CocoRosie ::: After the Afterlife 59 ::: Portugal. The Man ::: Modern Jezus 60 ::: Bombino ::: Azamane Tiliade 61 ::: Volcano Choir ::: Tiderays 62 ::: Janelle Monae ::: Q.U.E.E.N 63 ::: Mount Kimbie ::: Made To Stray 64 ::: Robin Thicke ::: Blurred Lines 65 ::: Follakzoid ::: Trees 66 ::: Gregory Porter ::: I Fall In Love Too easily 67 ::: Jose James ::: Trouble 68 ::: James Blake ::: Retrogade 69 ::: John Grant ::: Pale Green Ghosts 70 ::: Kurt Vile ::: Pure Pain 71 ::: The Weeknd ::: Kiss Land 72 ::: Junip ::: Line of Fire 73 ::: Devendra Banhart ::: Golden Girls 74 ::: Peace ::: Delicious 75 ::: Mikal Cronin ::: Weight 76 ::: Vampire Weekend ::: Diane Young 77 ::: Willis Earl Beal ::: What's The Deal | |
Norrage | dinsdag 10 december 2013 @ 23:33 |
En hier mijn gespotifiede lijstje (55 van de 77 staan erin) top 2013, a playlist by Melchior Van Wessem on Spotify | |
Atmosphere72 | woensdag 11 december 2013 @ 00:40 |
Mijn top10 tracks van 2013: 1. Queens of the Stone Age - I Appear Missing (live) 2. The National - Pink Rabbits 3. Queens of the Stone Age - Like Clockwork 4. Steven Wilson - Drive Home 5. Radical Face - The Gilded Hand 6. Riverside - Deprived (Irretrievably Lost Imagination) 7. Airbag - Call Me Back 8. Glen Hansard - Drive All Night 9. James Blake - Retrograde 10. Savages - Shut Up | |
starla | woensdag 11 december 2013 @ 10:24 |
Mijn top 10 (vast wel een aantal vergeten): 1. Coheed And Cambria - Gravity's Union 2. Mikal Cronin - Shout It Out 3. Daniel Lohues - Liefzeer 4. Paul McCartney - Save Us 5. Vampire Weekend - Step 6. Robbie Williams - Go Gentle 7. Soror Dolorosa - Sound & Death 8. Daft Punk - Get Lucky 9. Buckethead - Track 3 (Pike 11) 10. Portugal. The Man - Hip Hop Kids | |
ikbennieuwopfok | woensdag 11 december 2013 @ 15:23 |
25 toppers 1. ACIDMAN - 白光 2. The Strokes - Welcome to Japan 3. David Bowie - Where Are We Now? 4. Foals - Bad Habit 5. Placebo - Too Many Friends 6. Queens of the Stone Age - My God Is The Sun 7. De Staat - Down Town 8. Soap&Skin - Me and The Devil 9. Boy & Bear - Southern Sun 10. Tom Odell - Hold Me 11. Vampire Weekend - Diane Young 12. Two Door Cinema Club - Changing of the Seasons 13. These New Puritans - Organ Eternal 14. Son Lux - Lost It To Trying 15. Paul McCartney - New 16. MGMT - Your Life Is A Lie 17. Gambles - Safe Side 18. Toad the Wet Sprocket - New Constellation 19. Arcade Fire - Joan of Arc 20. Arctic Monkeys - Knee Socks 21. Beck - I Won't Be Long 22. Editors - Formaldehyde 23. The National - Don't Swallow The Cap 24. Boards of Canada - Reach for the Dead 25. Suede - Barriers | |
Arcee | woensdag 11 december 2013 @ 16:10 |
Deze doet me denken aan: | |
Eenskijken | woensdag 11 december 2013 @ 20:51 |
Mag je ook oudere nummers noemen die je nu pas ontdekt hebt? | |
#ANONIEM | donderdag 12 december 2013 @ 03:18 |
Die associatie had ik nog niet gemaakt. Kende je Liar liar trouwens nog niet? Is juist wél een bekende. Maak dáár maar een nieuw topic voor aan. [ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 12-12-2013 03:21:12 ] | |
Crushly | donderdag 12 december 2013 @ 16:43 |
01. James Blake - Retrogade 02. Nils Frahm - Hammers 03. Nosaj Thing - Eclipse / Blue 04. James Holden - The Caterpillar’s Intervention 05. Giraffage - All That Matters 06. Greg Haines - So it Goes 07. Eefje de Visser - Ongeveer 08. Ghostpoet - Melt Down 09. The Knife - A Tooth for an Eye 10. Snow Ghosts - Secret Garden | |
PaRoDiUzZ | zaterdag 14 december 2013 @ 00:57 |
ik luister gewoon te weinig recente muziek, want ik vond er nog eentje | |
ranja | zaterdag 14 december 2013 @ 14:37 |
Ik wilde een top 40 maken, toch 50 geworden. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk en waar bekend een single van een band te kiezen. Verder 1 song per artiest/album en alleen songs van albums die in 2013 uitkwamen of in 2013 op single zijn verschenen/een hit zijn geworden. 01 Zaz - On Ira 02 Baby Animals - Email 03 Swearin' - Dust in the Gold Sack 04 Minor Alps - Waiting for You 05 Chrvches - Gun 06 Splashh - Vacation 07 Blood Red Shoes - Idle Hands 08 Spotlight Kid - Sugar Pills 09 The Julie Ruin - Oh Come On 10 Pearl Jam - Mind Your Manners 11 Sky Larkin - Newsworthy 12 The Cold and Lovely - Ellis Bell 13 The Silhouettes - Upside Down 14 Waxahatchee - Coast to Coast 15 Vanessa Paradis - Les espaces et les sentiments 16 Tanya Donelly - Mass. Ave 17 Best Coast - Fear of My Identity 18 Laura Jansen - Smalltown (Come Home) 19 Gabrielle Aplin - Panic Cord 20 The History of Apple Pie - See You 21 Tegan and Sara - I Was a Fool 22 Tessa Rose Jackson - All the Kings Horses 23 Superchunk - FOH 24 BlackoxRed - Stripper 25 Lily Allen - Hard Out Here 26 Jake Bugg - What Doesn't Kill You 27 Elisa - L'anima vola 28 Laura Marling - Master Hunter 29 The Primitives - Lose the Reason 30 Eefje de Visser - Er is 31 Nouveau Vélo - Kite 32 Alex Hepburn - Under 33 Britta Persson - Grunge Girls 34 Christina Stürmer - Auf und davon 35 Savages - She Will 36 Kate Nash - 3AM 37 Amber Arcades - ITGWO 38 Franz Ferdinand - Love Illumination 39 Stevie Ann - Dirty Feelings 40 Leanne Harte - Restless Sleepers 41 Reena Riot - Strung Out 42 Paramore - Still into You 43 Sophie Ellis-Bextor - Young Blood 44 Editors - A Ton of Love 45 Emmelie de Forest - Only Teardrops 46 Texas - Dry Your Eyes 47 Janneke Nijhuijs en Henk Koorn - Vluchten kan niet meer 48 Amandine Bourgeois - L'enfer et moi 49 Sandra van Nieuwland - Hunter 50 Pink ft Lily Allen - True Love | |
Slobeend | zaterdag 14 december 2013 @ 21:05 |
De 13 van 2013: 1. Arcade Fire - Here Comes the Night Time 2. The Veils - Through the Deep, Dark Wood 3. Phosphorescent - Song for Zula 4. Junip - Line of Fire 5. Unknown Mortal Orchestra - Swim and Sleep [Like a Shark] 6. Moderat - Bad Kingdom 7. Janne Schra - Downhill 8. Vampire Weekend - Step 9. David Lemaitre - Pandora Express 10. Eefje de Visser - Ongeveer 11. Milky Chance - Stolen Dance 12. Ásgeir - Torrent 13. Girls in Hawaii - Misses | |
BoerBert | zondag 15 december 2013 @ 00:48 |
Ik blijf Swim and Sleep een moeilijk geval vinden. Single is van vorig jaar dacht ik, album natuurlijk dit jaar. | |
Slobeend | zondag 15 december 2013 @ 10:55 |
Oke, dat wist ik niet. Ik heb 'em pas een paar maanden geleden ontdekt van het album, dus voor mij persoonlijk is het wel 2013 | |
op_quoter | zondag 15 december 2013 @ 11:45 |
BoerBert | zondag 15 december 2013 @ 12:36 |
Ik heb m ook gewoon nog in mn lijst staan hoor | |
tennis_jongen | zondag 15 december 2013 @ 16:34 |
1 hey brother 2 royals 3 monster 4 happy 5 papaoutai 6 cant hold us 7 talk dirty to me 8 blurred lines 9 happy 10 get lucky | |
tennis_jongen | zondag 15 december 2013 @ 16:35 |
Eigenlijk best willekeurig | |
Maxerazzi | zondag 15 december 2013 @ 17:29 |
De top 10 voor dit jaar: 1. James Blake - Retrograde 2. Jon Hopkins - Sun Harmonics 3. Bill Callahan - Small Plane 4. My Bloody Valentine - She Found Now 5. Julia Holter - Hello Stranger 6. Arcade Fire - Afterlife 7. Atoms For Peace - Amok 8. Darkside - Freak, Go Home 9. Yo La Tengo - I'll Be Around 10. Lubomyr Melnyk - Pockets of Light
[ Bericht 11% gewijzigd door Maxerazzi op 15-12-2013 17:41:42 ] | |
takkfyrir | zondag 15 december 2013 @ 22:28 |
Met Peter Broderick. Waarom heb ik dat gemist? | |
Norrage | zondag 15 december 2013 @ 22:34 |
Mooi Maxi Maar, maar 10 nummers? | |
BoerBert | zondag 15 december 2013 @ 22:44 |
Freak Go Home . | |
Kerftminister | zondag 15 december 2013 @ 23:17 |
Doe hooguit een per act, anders was het een gehele Qotsa lijst geworden: 1. Queens of the Stone Age - Smooth Sailing 2. tricot - 初耳 3. Thundercat - Oh Sheit, It's X 4. Peace - Delicious 5. Portugal. The Man - Creep in a T-Shirt 6. Black Milk - Perfected on Puritan Ave. 7. Deltron 3030 - What is this Loneliness 8. Janelle Monáe - Primetime 9. Great Minds - De Flexte 10. Tyler, the Creator - Rusty 11. Daft Punk - Fragments of Time 12. Earl Sweatshirt - Hive 13. Bill Callahan - Javelin Unlanding 14. Czarface - Air 'em Out 15. The Underachievers - The Mahdi 16. Bombino - Amidinine 17. Bassekou Kouyaté & Ngoni Ba - Wagadou 18. Girl's Day - Expectation 19. R.A. the Rugged Man - Learn Truth 20., Justin Timberlake - Let the Groove Get In Pfoe, vond dit al behoorlijk moeilijk. | |
Norrage | zondag 15 december 2013 @ 23:18 |
Puritan Ave Dat hele album sowieso. En Bill is helemaal lastig. Elk nummer op dat album is even goed | |
Kerftminister | zondag 15 december 2013 @ 23:21 |
Acidman eens geprobeerd, klinkt leuk. | |
Kerftminister | zondag 15 december 2013 @ 23:22 |
Heb die ook een beetje random gepickt als ik eerlijk ben, net als bij Bassekou Kouyate. Verder heb je nog wel wat goede albums waarvan ik zo even geen nummer kan bedenken (mbv, Yo La Tengo, Primal Scream, BoC etc.) | |
IAmKloot | zondag 15 december 2013 @ 23:25 |
mijn top 3 | |
Maxerazzi | zondag 15 december 2013 @ 23:52 |
Tja, dat vind ik op 't eind toch iets plezieriger. Ik had veel meer songs kunnen noemen natuurlijk, maar met een top 10 dwing ik mezelf keuzes te maken, waardoor ik zekerder ben van het uiteindelijke lijstje. | |
Norrage | zondag 15 december 2013 @ 23:58 |
en wtf is Ludomyr Melnyk? | |
Maxerazzi | maandag 16 december 2013 @ 00:06 |
Lubomyr Melnyk. Een briljante pianist die op Erased Tapes een prachtige plaat heeft uitgebracht dit jaar. Ik heb 'm in de Vondelkerk gezien samen met Sarah Neufeld (violiste Arcade Fire). Echt briljant. | |
#ANONIEM | maandag 16 december 2013 @ 17:05 |
Wéér een paar nagekomen nummers (toch te vroeg geopend, dit topic? Feitelijk blijft zoiets tot in het einde der tijden doorgaan; op m'n site komen de vers toegevoegde nummers werkelijk in alle mogelijke jaarlijsten van de 50's tot nu terecht.). De eerste is voor de liefhebbers van gitaargetokkel, de tweede voor de liefhebbers van de wat meer jazzy vormen van hiphop e.d.. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2013 17:07:17 ] | |
Mexicanobakker | maandag 16 december 2013 @ 17:16 |
wat een knotsgekke lijst | |
#ANONIEM | maandag 16 december 2013 @ 17:18 |
'Het beste uit de Top 40 van 2013', of zoiets. Als je het zó ziet, zit er wel degelijk een bepaalde samenhang in. Die van Jason Derulo, Talk dirty, vind ik trouwens zo gek nog niet; ik ken hem van autotune-zooi en meer van dergelijke ongein. Nooit verwacht dat deze man ooit nog een nummer uit zou gaan brengen waar ik iets aan vind. [ Bericht 22% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2013 17:21:23 ] | |
takkfyrir | maandag 16 december 2013 @ 17:56 |
In willekeurige volgorde: Farao - Tell A Lie Farao viel me vorig jaar bij de Alternativ Julekalender voor het eerst op, en dit jaar heeft ze druk aan de weg getimmerd. Erg fijn nummer, fijne stem. Hopelijk komt er na haar prima EP ook snel een cd. These New Puritans - V (Island Song) Ik houd van These New Puritans en vind hun hele derde album geweldig. Het is daarom moeilijk om er een favoriet uit te kiezen, want eigenlijk had ik elk nummer van Field Of Reeds in dit lijstje kunnen zetten. Het is V (Island Song) geworden, maar dat is de waan van de dag. TNPS. ByeAlex - Kedvesem Omdat het kan. Mijn favoriet bij het Songfestival dit jaar: Hongarije. Ja, die zanger is een vreselijke hipster en nee, zingen kan hij inderdaad niet, maar ik vind het een lief, aanstekelijk liedje. Douze points voor Hongarije dus, en bonuspunten voor de gitarist. Woodkid - Boat Song In theorie zou ik ´s werelds allergrootste Woodkidfan moeten zijn. Rijk georkestreerde nummers, soms bombastisch, soms verstild. Blazers bijna altijd in de hoofdrol. De teksten, die een beetje melodramatisch over de moeilijkheden van het opgroeien gaan, kan ik ook best hebben. Kat in het bakkie, zou mijn moeder zeggen. Maar op de één of andere manier heeft de cd me nooit gepakt. De nummers - net als het gehele Woodkidconcept naar mijn mening vaak té perfect - zijn individueel prima tot zeer goed, maar als geheel beklijft het niet. Toch verdient Boat Song een plekje in mijn lijst. Het samenspel tussen trompet en trombone is namelijk prachtig. Jammer haast, dat Woodkid meent er nog omheen te moeten zingen. Greg Haines - So It Goes Gewoon geweldig. Nadeel: nu ik het live hebt gehoord, valt de studioversie een beetje tegen. Moddi - En Sang Om Fly Na twee Engelstalige cd´s heeft Moddi nu ook een cd in het Noors uitgebracht: Kæm Va Du? Veel nummers waren al langer op internet te vinden - mijn eerste kennismaking met Moddi was met één van zijn Noorstalige nummers - maar nu zijn ze bij elkaar gebundeld, met het eiland Senja in de hoofdrol. Mijn favoriet is de afsluiter van de cd: En Sang Om Fly. Jan Swerts - Een Verlangen Naar Ontroostbaarheid Het album Weg uit 2010 heb ik grijsgedraaid, maar opvolger Anatomie Van De Melancholie vind ik zo mogelijk nog wat beter. Het hele concept klopt gewoon en de blazers voegen echt wat toe. Een Verlangen Naar Ontroostbaarheid is zo´n nummer dat ik eenvoudig een hele avond achter elkaar kan luisteren. Zo. Mooi. Sebastian Plano - Impetus Na zijn debuutalbum The Arrhythmical Parts Of Hearts in 2011 kwam dit jaar opvolger Impetus uit. Vergelijkingen met bijvoorbeeld Ólafur Arnalds, Jóhann Jóhannsson, Nils Frahm, Max Richter en Dustin O´Halloran zijn snel gemaakt. En dat het een klein wereldje is, blijkt ook wel uit het feit dat Nils Frahm de cd gemasterd heeft. De cello heeft bij Plano vaak de hoofdrol, maar doordat hij soms bijvoorbeeld een bandoneon gebruikt, blijkt dat hij zijn Argentijnse roots niet is vergeten. Vooralsnog is de titeltrack ook mijn favoriet. Nephew ft. Marie Key - Gå Med Dig Zo´n nummer dat ik dus niet meer uit mijn hoofd krijg. Tevens met memorabele clip. Marram ft. Owen Pallett - With Us Instead Mijn recentste ´ontdekking.´ Hysterische kinderen in een koortje en fijn getoeter: succes bij mij verzekerd. In januari komt het debuutalbum van Marram uit. Ik ben benieuwd of me dat net zo bevalt, of dat het hier vooral de invloed van Owen Pallett is die me enthousiast maakt. | |
Moody | woensdag 18 december 2013 @ 00:03 |
Fantastisch lijstje Je nr 1 en Sebastian Plano zijn goede tips Moddi, Swerts, Woodkid, sowieso goed. | |
Norrage | woensdag 18 december 2013 @ 00:13 |
Mooi lijstje inderdaad Niks ten nadele van jou, maar word ondertussen wel een beetje erg moe van al die neo-klassieke piano platen de laatste tijd...wat een gehype, en nu is er nog een goede plaat die best lekker klinkt die ik nog niet kende...echt beetje overkill... En ik denk dat ik ook nog wel ergens mijn lijstje ga updaten. In vergelijking met me albumlijstje, was deze in 10 minuten in elkaar gezet en mis ik echt heeeeel veel nummers | |
LovatosMusicFan | woensdag 18 december 2013 @ 16:39 |
1. Demi Lovato - Let It Go 2. Demi Lovato - Heart Attack 3. Demi Lovato - Made In The USA (Ik kan hier wel alle Demi Lovato liedjes zetten maar daar zouden jullie gek van worden dus ik laat het hierbij xD) 4. Miley Cyrus - Wrecking Ball 5. Imagine Dragons - Demons 6. Katy Perry - Roar 7. Katy Perry - Unconditionally 8. Little Mix - Little Me 9. Coldplay - Atlas (Catching Fire soundtrack) 10. Miley Cyrus - We Can't Stop Ik kan eigenlijk wel een top 214789234 maken, aangezien ik superveel artiesten en liedjes leuk vind maar je vroeg om een top tien dus heb ik die gemaakt Eigenlijk is dit niet de top tien die ik echt zou doen, maar ik wou ook andere artiesten hier in verwerken en alleen singles gebruiken [ Bericht 6% gewijzigd door LovatosMusicFan op 18-12-2013 16:48:26 ] | |
tennis_jongen | woensdag 18 december 2013 @ 18:26 |
[quote] Op woensdag 18 december 2013 16:39 schreef LovatosMusicFan het volgende: 5. Imagine Dragons - Demons x 999999999999999 | |
tennis_jongen | woensdag 18 december 2013 @ 18:28 |
Eigenlijk wel ja Ik kan ook allemaal onbekende nummers gaan posten maar dan moet ik lang zoeken, Dus hou ik het hierbij | |
MrBanaan1 | woensdag 18 december 2013 @ 18:46 |
Ooeh, mooi lijstjes maken Ik ga gewoon even een paar nummers (albums ) waarvan ik dit jaar genoten heb noemen, want een echte lijst heb ik niet en ik vergeet waarschijnlijk toch de helft 1) Chase & Status - Brand New Machine [album] Wat een geweldig album Zo vaak geluisterd en nog steeds niet verveeld. Ik ben dan wel fan, dus dan kijk je er anders tegenaan. 2) Beady Eye - Flick of the Finger / Soul Love Goed album, maar die zijn toch verreweg mijn favorieten! 3) Katy Perry - Roar Ok ok, niet mijn stijl maar een guilty pleasure als hij op de radi langskomt (+ haar uiterlijk ) 4) Fotosynthese & Ares - Geslepen EP Is eigenlijk de enige rap/hiphop die ik luister, en ze zijn ook niet super bekend. Wel enorm goed vind ik, goeie teksten ook. 5) Queens of the Stone Age - I sat by the Ocean Ik kende de band eigenlijk alleen van naam, maar toen ik dit nummer een paar keer op de radio langs heb horen komen ben ik er toch meer van op gaan zoeken, heel aparte stijl. 6) Bullet for my Valentine - Tears don't Fall part II Heb een tijdje heel veel van deze muziek geluisterd, maar dat is weer weggeebt. Tears don't fall was een van mn favoriete nummers, en toen ik zag dat er een deel 2 van was moest ik toch even luisteren, en ik was aangenaam verrast! 7) Daft Punk - Get Lucky Toch wel een zomerhit. Het blijft enorm hangen, en ik kon wel van die vrolijkheid genieten zo met dat warme weer. X) Muse - Live at Rome [album] Ik weet dat dit eigenlijk geen nieuwe nummers zijn, vandaar de X. Toch moet ik hem even noemen, want ik vind Muse een geweldige band en dit is een supergoed live optreden, dat ook op cd tot zn recht komt. Nou, een behoorlijk gevarieerde smaak zoals jullie zien, maar dit zijn de nummers/albums die er voor mij dit jaar uit sprongen | |
Norrage | woensdag 18 december 2013 @ 18:48 |
Voor albums, kan je ook in het officiele lijstjestopic posten, waar ook echt een eindlijst in gemaakt gaat worden! MUZ / Jaarlijstjes 2013! | |
kciR | zaterdag 28 december 2013 @ 12:19 |
Normaal ben ik niet zo'n single persoon, maar dit jaar toch maar eens een lijstje. Met beschrijving ook.. 1. Arctic Monkeys - Do I Wanna Know? Deze eerste single van het vijfde album kwam een paar maanden voor de release van het nieuwe album uit en was daarmee het eerste teken van leven sinds een lange tijd (R U Mine daargelaten). Deze single was vanaf de eerste keer draaien raak en is uitgegroeid tot mijn favoriete Arctic Monkeys’ plaat ooit. Die lekkere baslijn, die op AM meer naar voren is gekomen, legt een goede basis voor de zang van Alex (en drummer Matt). Ik hou er van als er meer afwisseling in het nummer zit, dat zit hier goed en maakt het een gouden nummer. 2. Darkside - Paper Trails Het duurde even voor ik mij over heb gegeven aan de Darkside hype in het plaatselijke Indie topic. Ik weet niet meer wie hem postte, maar de tien minuten lange live versie (RA session) van Paper Trails heeft mijn mond laten open vallen. De ‘beats’ van Nicolas Jaar als zeer gelaagde ondergrond en dan dat zeer fijne gitaarspel van Dave Harrington er over heen. Geen noot teveel, maar verre van minimalistisch. Vanaf hier toch maar de rest van de plaat ontdekt, maar dit is toch mijn favoriet gebleven. Heerlijk om bij af te wassen. 3. Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street Ik zal het maar eerlijk zeggen, ik was nooit echt een grote Nick Cave van. Maar voordat ik in april naar Japan ging had ik alle recente muziek op mijn mp3 speler gezet, waaronder bovenstaande. Bij Nick Cave bleef ik maar terug komen. Een van de laatste dagen van mn reis heb ik de hele dag in een park in Tokyo gezeten, luisterend naar dit album. Het verhalende Jubilee Street is, samen met Higgs Bossom Blues de favoriet van dit album. En ondanks dat ik geen prostituee heb bezocht (zoals in het nummer) tijdens mijn reis, herinnerd dit nummer mij toch aan Japan. 4. Portugal. The Man - Creep In A T-Shirt Portugal. The Man, een band waar ik al heel wat jaar groot fan van ben. Een hardwerkend gezelschap uit Alaska (zowat elk jaar een nieuw album) van altijd hoge kwaliteit. Dit is album nummer acht. Op de eerste albums zie ik overeenkomsten met de rauwheid van bands als The White Stripes, maar sinds een paar jaar hebben ze echt een eigen geluid ontwikkeld. Ergens tussen rock, psychedelica en steeds meer pop bevinden ze zich. Dit samen met het unieke stemgeluid en hier en daar een joeh-oeh-oeh koortje maakt dit een geweldige band, met dit als één van de beste nummers van die laatste plaat Evil Friends. 5. Forest Swords - The Weight Of Gold Alsof de geluiden van een donkere avondwandeling gesampled zijn, vervolgens geloopd, samen met een gitaargeluid (met echo) en een gesamplede stem. Klinkt erg elektronisch, maar de geluiden vormen een erg donker en organisch geheel. Precies de goede balans. Vergelijkbaar met Darkside, al is dit veel donkerder. Live komt het helaas allemaal uit een laptopje zag ik op Le Guess Who? Dat heeft voor mij helaas wat van de magie weggenomen. 6. Vampire Weekend - Step Vampire Weekend is voor mij het synoniem voor vrolijke, mainstream popmuziek met een indie randje. Toch heeft dit New Yorkse viertal met hun derde album een veel volwassener album afgeleverd, met Step als één van de hoogtepunten. Mede door het veelzijdig stemgebruik. 7. Daughter - Youth Live raakte de gevoeligheid en het schuchtere van Daughter mij. De band rond de Londense zangeres Elena Tonra kreeg de hele tent stil op Lowlands. Dit nummer springt er voor mij toch echt uit. In Youth hoor ik een soort schreeuwerigheid in de tekst, terwijl het muzikaal erg rustig blijft. Dat contrast vind ik erg goed gedaan. 8. The Weeknd - Belong To The World Weer een nummer over dames van lichte zeden, een thema dat wel vaker terugkomt in de nummer van The Weeknd. Na een aantal succesvolle mixtapes in 2011 is dit de eerste single van z’n officiële debuut. The Weeknd heeft mij geïnteresseerd voor R&B (samen met Frank Ocean), door goede samples en hoge zang eroverheen. In dit nummer springt de agressievere ‘sample’ (is niet officieel een sample, maar nagemaakt) van Portishead’s Machine Gun er uit. 9. Douglas Dare - Lungful Ontdekt een paar uur voor ik naar het concert op Le Guess Who? ging (bedankt Maxerazzi). Het nieuwste lid op het Erased Tapes, waar eerder Ólafur Arnalds opzat en nu oa Nils Frahm. Past goed in het rijtje neo- klassieke artiesten. Begeleid door slechts een piano en een rustige beat (live een percussionist) zet Douglas Dare met zijn breekbare stem een sfeer neer, waar jij bijna op wilt dansen. Heel organisch en vloeiend. Ik kijk uit naar het debuut. 10. Moonface - Barbarian Nog een artiest die op LGW stond, maar niet gezien. Het hele album doet mij minder, met uitzondering van dit nummer. Moonface begeleid zichzelf ook alleen met piano, en heeft ook een breekbare stem. Licht gespeeld en gezongen, wat contrasteert met de tekst ‘I am a barbarian’. Zijn plaat komt trouwens uit bij Jagjaguwar, voor mij toch al een stempel van goede kwaliteit. 11. Barbarossa - The Load Getipt door Moody in het Indie topic. Het zou bijna saai worden, weer een rustig gezongen mannenstem. Deze keer wel met voltallige band. Muzikaal valt vooral de hiphop- achtige beat op. Beetje, zoals Arctic Monkeys nu ook doet, al vallen beide bands niet te vergelijken. 12. SOHN - Bloodflows Doet mij denken aan een soort James Blake light. Iets trager en een net iets andere stem. Door dit nummer verwacht ik veel van het debuut wat hopelijk volgend jaar verschijnt. 13. Poliça - Warrior Lord Geestenkind van Ryan Olson en Channy Leaneagh. Vriendjes van Justin Vernon, doet ook een gastrol op het album. Poliça is georiënteerd op oudere R&B en synthpop als basis voor het nummer met de hoge stem van Channy. In dit nummer zijn beide goed vertegenwoordigd en blijft een favoriet van het album. 14. Josef Salvat - Hustler Ontdekt via een playlistje van Atze (van 3voor12). Soort Active Child / How To Dress Well, maar dan een iets minder herkenbare stem. Wel zelfde gebruik van piano, drums en manier van zingen. Niet echt het soort nummer dat je bij de titel Hustler zou verwachten, maar het dekt wel de lichte porno sfeer. 15. Phoenix - Entertainment Alsof je ergens in Azië terecht bent gekomen, met die hankiepankieshanghai geluiden uit de synthesizer begint het. Het altijd fijne Phoenix heeft zich duidelijk laten inspireren voor deze eerste single van het gelijknamige album. Het opwekkende van dit nummer zorgt voor een positief gevoel. Geen vernuftig gedoe, gewoon een leuk nummer met een koortje hier en een belletje daar. 16. Money - Bluebell Fields De WU LYF van 2013, dat is een beetje het gevoel dat ik krijg bij Money. Al is het net iets minder vaag en hoop ik dat zij ook niet na één album stoppen. Wel iets minder rauw en iets meer melancholiek. 17. The Child Of Lov - Call Me Up Zijn overlijden vorige maand maakt de mystiek om deze man alleen maar groter. Ik zal eerlijk zeggen dat ik het album pas echt goed ben beluisteren na zijn overlijden. Dit had een hele grote artiest kunnen worden, helaas heeft het niet zo mogen zijn. Wel heeft hij een paar mooie nummers achtergelaten, waaronder Call Me Up. 18. Pharell Williams - Happy Hits kunnen ook leuk zijn, dat bewijst Pharell maar weer eens met dit über vrolijke nummer, met een zeer passende titel. Tevens soundtrack voor de geweldige film Dispicable Me 2. Ik wordt hier wel Happy van. 19. Drake - Hold On We’re Going Home Dit nummer kwam precies uit toen mijn relatie uitging. Heb ik toen veel geluisterd. Uiteindelijk zijn we weer bij elkaar gekomen. Klinkt heel cliché nu met dit nummer, maar past er wel goed bij. 20. The Don’t Touch My Croque Monsieurs - Helikopter Punk-rap uit Amsterdam Noord, vorig jaar hun album gemist. Maar ze kwamen in januari met een EPtje. Maatschappij kritische teksten zijn kenmerkend voor deze band. Dat we in de gaten gehouden worden gehouden en alles wordt bepaald voor ons. Lekker lo-fi, maar wel met potentie. | |
Norrage | zaterdag 28 december 2013 @ 12:28 |
Wow vet hoor singles met omschrijvingen ik moet mijn geüpdatet lijstje ook nog ff posten | |
Moody | zaterdag 28 december 2013 @ 12:36 |
Douglas Dare kende ik nog niet, klinkt goed | |
#ANONIEM | zaterdag 28 december 2013 @ 19:42 |
Dat deed ik jaren terug ook vaak, bij zelfgemaakte lijstjes. En recensies schrijven, voor zowel m'n eigen site als die van een ander. Maar op de een of andere manier is deze bezigheid een beetje weggezakt. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-12-2013 19:42:46 ] | |
#ANONIEM | zondag 29 december 2013 @ 07:08 |
Deze (genre: soul) mag ook nog in m'n lijstje gezet worden --> https://soundcloud.com/in(...)mes-ft-jesse-boykins En deze ook (Le Motel - This is where they stay crunk; een nummer uit de idm-hoek) --> https://soundcloud.com/le-motel/crunk (Ik ga zowaar hopen dat dit in 2013 de laatste ontdekkingen zijn, qua nummers van dit jaar. ) [ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-12-2013 17:05:01 ] | |
methodmich | zondag 29 december 2013 @ 16:25 |
Heb er geen volgorde aan gegeven, maar hierbij mijn (op dit moment) 10 favoriete songs van 2013: Nick Cave & The Bad Seeds - Mermaids Meerdere nummers van dit album komen in aanmerking, zoals Jubilee Street. Maar ik ga toch voor Mermaids. Qua sfeer doet het me denken aan het album The Boatman's Call, mijn favoriete Cave-plaat. Een donkere sfeer, thema's als liefde en geloof verpakt in een vaag verhaal over zeemeerminnen. Geweldig! The Child Of Lov - Warrior In dit nummer komt veel samen van de dingen die mij aanspreken in de muziek van The Child Of Lov: de combinatie van beats en 'ouderwetse soulachtige zang', de aparte stem van de zanger, een wat vage tekst, maar desondanks pakt het me. (kan hem helaas niet los vinden, even scrollen naar 30:46) The Epstein - Another Band Has Gone Weinig wereldschokkends, maar toch vind ik het een mooi folkpopliedje. Lekker gitaarloopje, beetje zomers gevoel. Kate Nash - Sister Het laatste album van Kate Nash is een mix van haar vroegere catchy liedjes met haar wat meer punkgerichte aanpak van nu. Dit album bevat het allebei. Kate begint vrij lieflijk, maar gaat naarmate het nummer vordert steeds meer los. Ze schreeuwt je toe, je voelt de wanhoop. Phosphorescent - Song For Zula Relaas van een stukgelopen liefde. De zang sleept zich min of meer voort, maar de melodie is behoorlijk stuwend. De hoofdpersoon spaart zichzelf niet. Eindigend met de fantastische regels I could kill you with my bare hands, if I was free. Foxygen - Shuggie Heerlijk psychedelisch en zomers jaren zestig liedje. Dromerige zang, het schiet qua melodie alle kanten op en lijkt dus meerdere nummers in één. Willis Earl Beal - Coming Through Willis Earl Beal is een zanger met een ongepolijst stemgeluid. Vooral op zijn eerste plaat, heerlijk lo-fi, zong hij heerlijk rauw. Dat hij ook 'netjes' kan zingen, bewijst hij op dit nummer. Het is bijna R&B die op de radio kan. Met bijdrage van Cat Power. Joseph Arthur - I Miss The Zoo Joseph Arthur bracht dit jaar een veelzijdig dubbelalbum uit. Dit nummer, met spaarzame begeleiding, is voor mij een van de hoogtepunten van die plaat. Een weemoedige terugblik op de jeugd. Alela Diane - Hazel Street De laatste plaat van Alela Diane is een ultieme scheidingsplaat. Ze verwerkt haar stukgelopen relatie in soms pijnlijk eerlijke songs. Dit nummer is misschien nog wel het mooist. Een soort engelenkoortje op de achtergrond, spaarzame begeleiding en vooral de heldere voordracht van Diane zelf. The Baptist Generals - Dog That Bit You Mooie comeback van lo-fi koningen The Baptist Generals, nu met een rijkere sound. Belangrijkste kracht is nog altijd de meeslepende zangstem. Eerlijk en doorleefd. | |
ranja | dinsdag 31 december 2013 @ 10:59 |
Voor albums waar geen duidelijke singles vanaf komen vind ik het lastig om een nummer te kiezen (geldt zowel voor deze lijst als voor - wat ik sommige zie doen - een beste track kiezen in de albumlijst). Ik denk toch meer in albums dan in liedjes tegenwoordig. Zo staan in m'n songlijst dus weinig liedjes van albums die hoog staan in m'n albumlijst. Oh mocht iemand denken dat ik hieronder een lijst had willen plaatsen, nee dat had ik al eerder gedaan MUZ / (Jaarlijstjes-topic) Jouw favoriete nummers van 2013 | |
methodmich | dinsdag 31 december 2013 @ 16:10 |
Ben ik het mee eens hoor. Veel albums die ik erg waardeer hebben niet eens een single, denk ik. En als ze die wel hebben, weet ik meestal niet welke dat is. Dus dan krijg je inderdaad gewoon albumtracks die in mijn ogen tot de hoogtepunten van 2013 hoorden. | |
#ANONIEM | dinsdag 31 december 2013 @ 17:22 |
Wat nog als een 'single' beschouwd kan worden, wordt sowieso steeds onduidelijker. Ja, de radio drukt je wel specifieke nummers door de strot. Maar zing als artiest zijnde in een of ander tv-programma een willekeurige albumtrack, en het kan de volgende dag zomaar hoger in iTunes staan dan je (zogenaamde) échte single. [ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2013 17:23:18 ] | |
Grobbel | dinsdag 31 december 2013 @ 17:38 |
Mijn eindlijstje van het jaar: (songs) 1 . Youth Lagoon - Dropla 2 . David Bowie - Where Are We Now? 3 . I Am Kloot - Some Better Day 4 . My Bloody Valentine - New You 5 . Temples - Colours To Life 6 . Local Natives - Heavy Feet 7 . Warpaint - Love is to Die 8 . Splashh - Feels Like You 9 . Suuns - 2020 10 . Young Dreams - Footprints 11 . Parquet Courts - Stoned And Starving 12 . Temples - Mesmerise 13 . Mazes - Ores & Minerals 14 . Surfer Blood - Demon Dance 15 . Unknown Mortal Orchestra - Swim And Sleep (Like A Shark) 16 . Thee Oh Sees - Minotaur 17 . Balthazar - Sinking Ship 18 . Steve Mason, Emiliana Torrini & Toy - I Go Out 19 . Summer Camp - Fresh 20 . Cults - High Road 21 . Courtney Barnett - Avant Gardener 22 . Porcelain Raft - Think Of The Ocean 23 . Savages - She Will 24 . The Dismemberment Plan - Invisible 25 . Clinic - Seamless Boogie Woogie, BBC2 10pm (rpt) 26 . Brazos - How The Ranks Was Won 27 . Popstrangers - Rats In The Palm Trees 28 . Junip - Line of Fire 29 . Tame Impala - Mind Mischief 30 . Stephen Malkmus & The Jicks - Lariat Inclusief handige Spotify-link, die de komende tijd nog wat zal worden aangevuld (nerd als ik ben loopt deze lijst natuurlijk een stuk verder door dan slechts 30 nummers): Spotify link | |
#ANONIEM | dinsdag 31 december 2013 @ 18:00 |
Mijn lijst is (als vanouds) wat meer pop-dance georiënteerd: 20: April Towers - Marisol https://soundcloud.com/april_towers/marisol 19: Studio Killers - Jenny 18: Mapei - Don't Wait 17: Empress Of - Realize You 16: Young Dreams - First Days Of Something 15: Caro Emerald - I Belong To You 14: Wintergatan - Starmachine2000 13: Clean Bandit - Dust Clears 12: Pet Shop Boys - Odd Man Out 11: CEO - Whorehouse 10. Hozier - Take Me To Church 09: Rasmus Faber featuring Frida Sundemo - Indian Summer 08: Flyte – Words Come Easily 07: Foxes - Beauty Queen 06: MS MR - Think of You 05: London Grammar - Wasting My Young Years 04: Fryars - Cool Like Me 03: Woodkid - I Love You 02: Coldplay - Atlas 01: Woodkid - Ghost Lights | |
#ANONIEM | woensdag 1 januari 2014 @ 17:52 |
Ik ben Moody's lijstje nader aan het bekijken. Over de gehele linie inderdaad een beetje 'moody', maar moet zeggen dat ik die van Turin Brakes best wat vind hebben. *noteert* | |
BoerBert | maandag 6 januari 2014 @ 14:38 |
Had nog een lijstje staan, vond het zonde 'm niet te posten . Opmaak is wat lelijk want het is copy/paste vanuit Excel (kan dat snel makkelijk en mooi omgezet worden? ). Ik denk dat het wel te ontcijferen valt. Ik heb maar niet te veel nummers van een artiest erin gezet. 1 | The National - Pink Rabbits 2 | Darkside - Freak, Go Home 3 | Arcade Fire - Reflektor 4 | Nick Cave and the Bad Seeds - Jubilee Street 5 | Unknown Mortal Orchestra - Swim and Sleep (Like a Shark) 6 | Atoms for Peace - Judge Jury and Executioner 7 | Darkside - Paper Trails 8 | Foxygen - Shuggie 9 | Jonathan Wilson - Dear Friend 10 | Suuns - Sunspot 11 | The National - I Should Live In Salt 12 | Arcade Fire - We Exist 13 | Atoms for Peace - Default 14 | Beck - Defriended 15 | Moderat - Bad Kingdom 16 | Nick Cave and the Bad Seeds - Higgs-Boson Blues 17 | Atoms for Peace - Stuck Together Pieces 18 | White Denim - Distant Relative Salute 19 | The National - Humiliation 20 | Phoenix - Entertainment 21 | Jonathan Wilson - Fazon 22 | James Blake - Overgrown 23 | Eels - Peach Blossom 24 | The Strokes - Tap Out 25 | Vampire Weekend - Unbelievers 26 | Daft Punk - Instant Crush 27 | Ariel Pink and Jorge Elbrecht - Hang on to Life 28 | Arctic Monkeys - Do I Wanna Know? 29 | Phosphorescent - The Quotidian Beasts 30 | Queens of the Stone Age - I Sat By The Ocean 31 | Unknown Mortal Orchestra - Faded in the Morning 32 | White Denim - Corsicana Lemonade 33 | Steven Wilson - Drive Home 34 | Queens of the Stone Age - Like Clockwork 35 | Mutual Benefit - Advanced Falconry 36 | Portugal. The Man - Creep In A T-Shirt 37 | Jon Hopkins - Open Eye Signal 38 | Deerhunter - Monomania 39 | The National - Graceless 40 | MGMT - Your Life Is A Lie 41 | Arcade Fire - Normal Person 42 | Arctic Monkeys - Mad Sounds 43 | Beck - I Won't Be Long 44 | Daft Punk - Giorgio by Moroder 45 | Deerhunter - Leather Jacket II 46 | Darkside - The Only Shrine I've Seen 47 | Queens of the Stone Age - My God Is The Sun 48 | Mutual Benefit - C.L. Rosarian 49 | Grizzly Bear - Will Calls 50 | Suuns - Bambi 51 | Atoms for Peace - AMOK 52 | Jon Hopkins - Collider 53 | Blood Orange - Uncle Ace 54 | White Denim - New Blue Feeling 55 | The Strokes - Slow Animals 56 | Arctic Monkeys - I Want It All 57 | Phoenix - S.O.S. in Bel Air 58 | Unknown Mortal Orchestra - No Need For A Leader 59 | Vampire Weekend - Hannah Hunt 60 | James Blake - Retrograde 61 | Foxygen - On Blue Mountain 62 | Jon Hopkins - We Disappear 63 | Sébastien Tellier - L'amour naissant 64 | Radical Face - The Gilded Hand 65 | Disclosure - When a fire starts to burn 66 | These New Puritans - V (Island Song) 67 | Jonathan Wilson - New Mexico 68 | Deerhunter - Dream Captain 69 | Primal Scream - Goodbye Johnny 70 | Vampire Weekend - Diane Young 71 | Editors - A Ton of Love 72 | Band Of Skulls - Asleep at the Wheel 73 | Fuck Buttons - The Red Wing 74 | Son Lux - Lost It To Trying 75 | Nils Frahm - Hammers [ Bericht 6% gewijzigd door BoerBert op 06-01-2014 14:51:05 ] | |
Norrage | maandag 6 januari 2014 @ 14:40 |
CONCATENATE http://spreadsheets.about(...)t/07-concatenate.htm En leuk lijstje | |
BoerBert | maandag 6 januari 2014 @ 14:44 |
Dank voor de link, zal het mij maar eens eigen maken want dit ziet er niet uit . | |
Norrage | maandag 6 januari 2014 @ 14:47 |
Een statement als dit maken: =CONCATENATE(A1,". ",B1," - ",C1) en dan naar beneden trekken | |
BoerBert | maandag 6 januari 2014 @ 14:52 |
Ik heb nu zoiets gedaan ja, is wel een stuk beter al in ieder geval | |
methodmich | maandag 6 januari 2014 @ 17:51 |
Hier kwam verder geen eindlijst van toch? Op zich wel aardig om te zien wat dat zou opleveren. |