Yep, heel simpel en basic, maar heerlijkquote:Op zondag 1 december 2013 20:43 schreef Brummetje_ het volgende:
is echt Goddelijk lekker!
Ik heb het pas sinds kort ontdekt (tnx to mijn broertje).
Wedden van niet?quote:Op zondag 1 december 2013 20:47 schreef Yi-Long het volgende:
Lap Cheurn/cheong worstjes zul je misschien ook wel lekker vinden.
https://www.google.nl/sea(...)0&es_sm=122&ie=UTF-8
Heerlijk in de (fried) rice.
Vaak heet het gewoon BBQ pork.quote:Op zondag 1 december 2013 22:08 schreef silverhill het volgende:
Dit was altijd ons favoriete gerecht bij onze favoriete Chinees (totdat de zaak van eigenaar wisselde). Ik wist alleen niet dat het een bekend gerecht was, aangezien ik het nergens anders op de kaart heb zien staan.
FYI Hier wordt hondenvlees in verwerkt.quote:Op zondag 1 december 2013 20:47 schreef Yi-Long het volgende:
Lap Cheurn/cheong worstjes zul je misschien ook wel lekker vinden.
https://www.google.nl/sea(...)0&es_sm=122&ie=UTF-8
Heerlijk in de (fried) rice.
quote:Op maandag 2 december 2013 19:54 schreef Draai_kont het volgende:
[..]
FYI Hier wordt hondenvlees in verwerkt.
Chinezen hebben laks aan regels en wetten wat voedsel betreft.quote:
Maar het is wel lekker.quote:Op maandag 2 december 2013 20:40 schreef Draai_kont het volgende:
[..]
Chinezen hebben laks aan regels en wetten wat voedsel betreft.![]()
Enkele voorbeelden: Melkpoeder, nepvlees, gootolie, rattenvlees.
Google maar op voedselschandalen China.
Hollanders die naïef zijn.
Als je een keer tijd over heb;quote:Op maandag 2 december 2013 19:14 schreef Brummetje_ het volgende:
Iemand een recept hoe je zo dicht mogelijk bij de nasi van de chinees kan komen? Die vind ik ook heel erg lekker. Lekkerder dan nasi uit een Honigpakje.
Vreemd, heel jaar 3-4 per dag buiten gegeten in Hong Kong, en nooit ziek of whatever. In China zelf was het trouwens ook prima.quote:Op maandag 2 december 2013 20:40 schreef Draai_kont het volgende:
[..]
Chinezen hebben laks aan regels en wetten wat voedsel betreft.![]()
Enkele voorbeelden: Melkpoeder, nepvlees, gootolie, rattenvlees.
Google maar op voedselschandalen China.
Hollanders die naïef zijn.
Tnx!quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:02 schreef Redcoon het volgende:
[..]
Als je een keer tijd over heb;
http://www.coquinaria.nl/recepten/06.1recept.htm
Het recept is heel erg omslachtig en moeilijk te scannen. Daarentegen kan het soms geen kwaad om ergens de tijd voor te nemen en het echt te lezen.
gast er hoort helemaal geen fruit in cha sieuw te zittenquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:17 schreef kawotski het volgende:
Aah, nummer 101, mijn favoriet maar dan wel zoals ze het hier maken met verse vruchten, gember en groenten of wat er ook in zit maar het is wel vers.. http://restaurant-shanghai.nl/Afhalen/
Ik heb in al mijn enthousiasme wel eens in het westen des lands, ergens in Haarlem, ook Tja Shu gehaald en toen zaten er vruchtjes uit blik in het gerecht (je weet wel van die cocktailvruchtjes).. ik was ontroostbaar.
Of wat t ook wasquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:17 schreef Mirjam het volgende:
[..]
gast er hoort helemaal geen fruit in cha sieuw te zitten
Nope, ik weet wat ik al meer dan 20 jaar eetquote:Op dinsdag 3 december 2013 19:19 schreef Mirjam het volgende:
[..]
koe loe yuk denk ik eerder, da's appels met peren vergelijken hoor
Ga 101 maar eens halen bij Shanghai in Steenwijk. Ze staan op nummer 40 in de top 88 Chinese Restaurants. Het is de echte (zonder fruit)quote:
Kool, meestal?quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:54 schreef Brummetje_ het volgende:
Bij onze cha sieuw lag ook wat op de bodem van het bakje. Geen idee wat, heb dat niet gegeten, alleen de cha sieuw.
Dan heb je een nep Chinees want elke traditionele Chinees heeft Char siu in huis.quote:Op maandag 2 december 2013 20:22 schreef SaucyCock het volgende:
Mijn chinees verkoopt het niet meer.
HEERLIJK!!!quote:Op maandag 2 december 2013 19:54 schreef Draai_kont het volgende:
[..]
FYI Hier wordt hondenvlees in verwerkt.
Ehm, ziet er niet uit als Cha Sieuw.quote:Op donderdag 12 december 2013 13:06 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Dan heb je een nep Chinees want elke traditionele Chinees heeft Char siu in huis.![]()
Vwb de OP.
[ afbeelding ]
Zelfs in Hong Kong is het best prijzig. Hier in Nederland zul je er idd ook wel flink moeten dokken. Goede reden dus om het zelf te leren maken...quote:Op zaterdag 14 december 2013 10:43 schreef Brummetje_ het volgende:
Gister weer geehaald en keek eens naar de prijs. Jemig wat is dat duur zeg!![]()
14,60 voor een bakje zo groot als voor een grote bami/nasi.
Ziet er wel goed gemarineerd en droog uit en da's de lekkerste (vind ik dan)quote:
Dat jij er nooit van gehoord hebt betekent dus dat het niet zo is? Who cares, ik ga bij die Chinees in omgeving Haarlem dus nooit meer dat gerecht bestellen want ik wil het risico niet nemen dat ik met Cha Siu met vruchtjes opgescheept wordt. (en ook nog van die uit blik).quote:Op dinsdag 3 december 2013 21:02 schreef RobinOok het volgende:
Nog nooit van gehoord, char siu met fruit. En ik geloof je dus ook niet.
Nee, het betekent dat ik je niet geloof.quote:Op zondag 15 december 2013 21:52 schreef kawotski het volgende:
[..]
Dat jij er nooit van gehoord hebt betekent dus dat het niet zo is?
dan moet je alle Chinezen in Haarlem en omgeving maar proberen dan kom je die ene wel tegen.quote:Op zondag 15 december 2013 22:29 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Nee, het betekent dat ik je niet geloof.
Gast,voordat je nu verder uitraast over wat die "chinezen" tegen je zeggen of beweren. Vwb Robin,kijk even voor de gein naar zijn flickr foto account en dan zul je zien dat hij heus wel weet waarover hij praat als het eten betreft. In deze dus ook over Cha Siew.quote:Op zondag 15 december 2013 21:52 schreef kawotski het volgende:
Dat jij er nooit van gehoord hebt betekent dus dat het niet zo is? Who cares, ik ga bij die Chinees in omgeving Haarlem dus nooit meer dat gerecht bestellen want ik wil het risico niet nemen dat ik met Cha Siu met vruchtjes opgescheept wordt. (en ook nog van die uit blik).
Overigens noemde ik het, voor wat betreft mijn favoriete Chinees, vruchten omdat ik even geen betere omschrijving wist te geven van wat het dan wel was. Zoals de Chinezen zelf zeggen: 'that's what WE eat! Ik eet het niet vaak en ik zal het hopelijk dit jaar nog eens halen, volgens mij zit er o.a. wortel in, gember en op dit moment ondefinieerbare ingredienten.. etc..
huh? Ik zeg alleen dat ik eens een keer bij een Chinees gegeten heb die blijkbaar een eigen interpretatie had van Tsja Shu/Cha Siew. Ik weet ook wel hoe het eruit hoort te zien vandaar dat ik zeg dat er 1 is die zijn klanten iets verkeerds voorhoudt.quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:12 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Gast,voordat je nu verder uitraast over wat die "chinezen" tegen je zeggen of beweren. Vwb Robin,kijk even voor de gein naar zijn flickr foto account en dan zul je zien dat hij heus wel weet waarover hij praat als het eten betreft. In deze dus ook over Cha Siew.
En als je dan nog twijfelt wil ik nog wel even je hele bewering onderuit halen inzake de traditionele Chinese keuken.
Klopt. Ik laat je even zien welke gerechten ik indertijd genomen heb.quote:Op dinsdag 17 december 2013 11:22 schreef RobinOok het volgende:
Alllllaaaaang! ;![]()
http://www.aziatische-ing(...)t-beijing-rotterdam/
Maar heel eerlijk gezegd was ik toch ook wel een beetje teleurgesteld, bij een tweede bezoek. Sichuan gerechten zonder sichuanpeper en als je er dan om vraagt zeggen ze "we hebben geen sichuanpeper, want Chinezen houden niet van sichuanpeper". Nou ja zeg.![]()
Dat ze het er dan niet door doen, a-la, maar dat ze het gewoon helemaal niet in huis hebben vind ik toch wel enigzins belachelijk. Ik miste het ook echt in het gerecht. (ik geloof dat het mapo was, weet het niet meer zeker, maar de Sichuan keuken is al zo basic, daar mis je het echt al heel snel)
Tegenwoordig nog maar zelden omdatquote:Op dinsdag 17 december 2013 22:22 schreef SiGNe het volgende:
Iwanus, zeg je dat ook allemaal tegen de koks?
Nou..dan zul je verstelt staan hoeveel horeca uitbaters het helemaal niet op prijs stellen als jij alsquote:Zelf zou ik er waarschijnlijk niks van zeggen omdat ik de Vietnamese keuken niet ken en dus
maar zal aannemen dat het zo hoort maar ik denk dat een goede chef het juist fijn vind als er
een criticus met verstand van zaken de tekortkomingen verteld.Een restauranteigenaar wordt
daar ook blij van want dan kan hij/zij de kwaliteit omhoog brengen en meer omzet draaien.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |