In die "piel foto"liet ik de eigenaar zien dat
• Het kipgerecht met de bladeren nergens opsloeg daar dit gestoomd moet zijn
en niet als geheel in een oventje moet worden gegooid en opgewarmd.
Vlees keihard/uitgedroogd en bladeren ook.
• De Garnalen hetzelfde lot ondergingen en dus ook waardeloos was.
Over de soep heb ik helemaal hem de oren gewassen.Leek gvd wel een chinese soep!
Enige wat redelijk was,was de salade maar om te zeggen "geweldig..zo hoort het."
En dan te bedenken dat ik fan was van zijn vorig restaurantje Nok Noi op de straatweg
in Hilligersberg die altijd prima was.
Ik ben trouwens in 2012! al naar die Vietnamees geweest waar jij het over hebt en was
toen best goed. Originele gerechten en dito voorbereidt. Jij bedoelt Little V. Foto's heb
ik nog ergens liggen.
Waar die positieve recensies vandaan komen weet ik wel. Vaak gekochte recensies
helemaal als het van die grote sites zijn daar ik inmiddels bewijs heb (wat ik al wist )
dat men gewoon geen negatieve recensies toelaat op grond van contacten en bijbehorende
goede verhoudingen. Kortom vriendjes politiek. Hoe vaak men dit ook tegenspreekt naar
buiten toe. Daarbij speelt ook een rol dat de meeste recensenten totaal geen besef hebben hoe
en op welke wijze men keukens als deze moet beoordelen. Meestal redeneert men vanuit een erg
oppervlakkig perspectief zonder het origine te kennen. Vaak gooit men ook alles op 1 hoop
bekeken vanuit hun zondag chinees op de hoek. Jij en ik zijn of in die landen geweest,kennis en
smaakervaringen opgedaan en weten dus hoe het moet smaken en wat zo een beetje de basis
moet zijn qua ingrediënten. Meesten weten dat niet eens en laten zich veelal imponeren door
het feit dat het "nieuw"is en "anders"en het folderverhaal wat de eigenaar ze wijsmaakt.
Ook een mooie die het altijd goed doet: "Ik heb een Thaise kok in de keuken staan en die weet
wel wat koken is."

als ze je proberen monddood te maken.
FYI: Elke kenner weet dat de beste Thaise koks meestal vrouwen zijn daar die in Thailand het meeste werk doen
- meer dan mannen! - en het meest bedreven zijn in het koken en bijbehorende smaken,maar dit terzijde.)[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2013 17:48:21 ]