abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 december 2013 @ 17:20:42 #51
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_134371506
Stiekem, heel stiekem was ik vorig jaar ook nog 2 keer bij delibird en was ik al een stuk minder enthousiast. Net alsof hun verse kruiden die dag op waren, maar ik vreesde al dat het gewoon standaard minder was geworden. Op de 1 of andere manier heb ik dan toch niet zo'n zin om mijn recensie aan te passen. Moet ik missschien toch eens doen. Nog 1 keer gaan en als het dan niet okay is ook gewoon toevoegen aan de recensie...

Maar wat moet ik zien aan die "hier-piel-foto" van je? :-)

Een goede Vietnamees moet ik nog meemaken. Was een tijdje terug bij ViVu of hoe heet dat ding en heb mijn hoofdgerecht teruggestuurd en hoefde er ook niks voor in de plaats. Voorgerecht was ook kut (opgewarmde, vieze garnalen). God, wat was dat erg. En dan al die enthousiaste recensies lezen. Dat het zo authentiek en heerlijk en vers is. Pfff, echt niet.
pi_134371959
In die "piel foto"liet ik de eigenaar zien dat

• Het kipgerecht met de bladeren nergens opsloeg daar dit gestoomd moet zijn
en niet als geheel in een oventje moet worden gegooid en opgewarmd.
Vlees keihard/uitgedroogd en bladeren ook.

• De Garnalen hetzelfde lot ondergingen en dus ook waardeloos was.

Over de soep heb ik helemaal hem de oren gewassen.Leek gvd wel een chinese soep!
Enige wat redelijk was,was de salade maar om te zeggen "geweldig..zo hoort het." :N

En dan te bedenken dat ik fan was van zijn vorig restaurantje Nok Noi op de straatweg
in Hilligersberg die altijd prima was.

Ik ben trouwens in 2012! al naar die Vietnamees geweest waar jij het over hebt en was
toen best goed. Originele gerechten en dito voorbereidt. Jij bedoelt Little V. Foto's heb
ik nog ergens liggen.

Waar die positieve recensies vandaan komen weet ik wel. Vaak gekochte recensies
helemaal als het van die grote sites zijn daar ik inmiddels bewijs heb (wat ik al wist )
dat men gewoon geen negatieve recensies toelaat op grond van contacten en bijbehorende
goede verhoudingen. Kortom vriendjes politiek. Hoe vaak men dit ook tegenspreekt naar
buiten toe. Daarbij speelt ook een rol dat de meeste recensenten totaal geen besef hebben hoe
en op welke wijze men keukens als deze moet beoordelen. Meestal redeneert men vanuit een erg
oppervlakkig perspectief zonder het origine te kennen. Vaak gooit men ook alles op 1 hoop
bekeken vanuit hun zondag chinees op de hoek. Jij en ik zijn of in die landen geweest,kennis en
smaakervaringen opgedaan en weten dus hoe het moet smaken en wat zo een beetje de basis
moet zijn qua ingrediënten. Meesten weten dat niet eens en laten zich veelal imponeren door
het feit dat het "nieuw"is en "anders"en het folderverhaal wat de eigenaar ze wijsmaakt.

Ook een mooie die het altijd goed doet: "Ik heb een Thaise kok in de keuken staan en die weet
wel wat koken is." :') als ze je proberen monddood te maken.

FYI: Elke kenner weet dat de beste Thaise koks meestal vrouwen zijn daar die in Thailand het meeste werk doen
- meer dan mannen! - en het meest bedreven zijn in het koken en bijbehorende smaken,maar dit terzijde.)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 17-12-2013 17:48:21 ]
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:26:01 #53
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_134373707
Nee, ik bedoel niet Little V. ;-)
Ik bedoel deze: http://www.iens.nl/restaurant/26792/rotterdam-vivu

(zelfde als Chinese koks, die zijn 9 van de 10 keer nooit opgeleid als kok. Die doen maar wat)
pi_134374599
Oh die. :') Daar ga ik al niet eens heen want alles schreeuwt al van ver af "Ik ben nep"

Laatst na 5 jaar weer eens langs Asian Glories geweest. Nou...niets bijzonders en voor wat je betaalt heel matig. Maar goed,echte chinezen of voor mij part de aficionados van de Lu - Jiangsu - Xiang - Sichuan - Kantonese keuken eten al jaren niet meer bij Jenny die maar blijft bazelen dat haar man zoveel keukenstijlen beheerst. Ze wordt gelukkig door de belangrijkste Chinese horeca-ondernemers allang niet meer serieus genomen met haar achterhaalde keuken daar inmiddels een nieuwe generatie goede en jonge koks hun opwachting maken, en al die verschillende keukenstijlen niet alleen beheerst maar ook zelf verbetert. Tai Wu heeft er sinds kort 1.

Of zoals in de Chinese community Jenny nu wordt genoemd: Die laowai

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2013 08:05:33 ]
  dinsdag 17 december 2013 @ 18:53:41 #55
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_134374728
Maar Jenny is wel lief. :-) En favoriet bij heel veel chefs.
Ik vind haar eten ook leuk en lekker, maar het zijn wel klassiekers, die ik thuis ook maak, maar dan voor heel wat minder geld. Dus weinig verrassend en daarbij nogal aan de prijzige kant. Maar verder niks mis mee. Sterker nog: gewoon goed.
pi_134375112
Jenny heeft haar voorkomen mee en dat werkt vertederend bij een hoop mensen.

Haar eten was 10 jaar geleden goed tot erg goed en traditioneel. Toen.. voor mij en een hoop mensen naast Tai Wu de beste van Rotterdam. Dat is anno 2013 helemaal weg en zij heeft de fout gemaakt dat zij niet is meegegaan met haar tijd. In haar keuken is er niets,letterlijk niets, wat ik in andere restaurants niet kan krijgen! Wat zeg ik: Wat ik bij haar kan krijgen en waarmee zij dweept als zijnde haar signatuur dishes (alsof zij de Kantonese keuken heeft uitgevonden :') ) kun je nu in minstens zo goed zo niet beter bij een Tau Wu,Lange muur, Deli China Town, Deli Bejing of zelfs toko May Fung krijgen. En dan laat ik voor het gemak een aantal eetzaken in Amsterdam weg.

Ze richt zich met haar restaurant helemaal op de Hollandse klandizie met bijbehorende smaak en heeft weinig van doen nog met de traditionele Chinese keuken. Trouwens Jenny is helemaal geen mainland Chinese want ze komt van origine uit Maleisië. Mijn allergrootste bezwaar tegen haar huidige keuken is nog wel het overdadig gebruik van sojasaus die werkelijk overal in heerst.

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2013 08:12:13 ]
  dinsdag 17 december 2013 @ 22:22:50 #57
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_134385490
Iwanus, zeg je dat ook allemaal tegen de koks?
Zelf zou ik er waarschijnlijk niks van zeggen omdat ik de Vietnamese keuken niet ken en dus maar zal aannemen dat het zo hoort maar ik denk dat een goede chef het juist fijn vind als er een criticus met verstand van zaken de tekortkomingen verteld.
Een restauranteigenaar wordt daar ook blij van want dan kan hij/zij de kwaliteit omhoog brengen en meer omzet draaien.

Liever persoonlijk van iemand horen dan dat de omzet daalt terwijl je geen benul hebt waar het door komt of dat je slechte recenties in de krant of online krijgt lijkt mij.
pi_134385584
Broodje cha sieuw of cha saw zoals de suri's het kennen :9~
pi_134395403
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 22:22 schreef SiGNe het volgende:
Iwanus, zeg je dat ook allemaal tegen de koks?
Tegenwoordig nog maar zelden omdat

• Ik meestal met de eigenaar/bedrijfsleider krijg te maken
• Ik intussen alle eetgelegenheden waar ik al kan vermoeden dat het niks is voor mij mijd
• Ik intussen allen maar in de voor mij bekende zaken eet en waar ik bekend ben.

quote:
Zelf zou ik er waarschijnlijk niks van zeggen omdat ik de Vietnamese keuken niet ken en dus
maar zal aannemen dat het zo hoort maar ik denk dat een goede chef het juist fijn vind als er
een criticus met verstand van zaken de tekortkomingen verteld.Een restauranteigenaar wordt
daar ook blij van want dan kan hij/zij de kwaliteit omhoog brengen en meer omzet draaien.
Nou..dan zul je verstelt staan hoeveel horeca uitbaters het helemaal niet op prijs stellen als jij als
klant hun haarfijn weet uit te leggen waarom iets niet deugt. Het interesseert ze in de basis
helemaal niet om echte kwaliteit op te tafel neer te zetten ook al blèren ze in de media over
"kwaliteit"en allerlei andere welbekende standaard kreten.

Tegenwoordig wil men je een beleving "verkopen". Gerechten die worden opgesmukt en
geparfumeerd en er vaak fraai uitzien. Ik wil als ik buiten de deur ga eten smaak sensaties proeven.
Ik wil smaak combinaties die juist op elkaar zijn afgestemd ervaren.Ik ben een beetje klaar met dat
standaard schuimpje hier,schuimpje daar gedoe in Nederland. Dat bepaalde top restaurants waar
ik graag kom het nog hebben begrijp ik wel maar die kies ik dan ook niet als gerecht.

Sterker nog. Zij die mij kennen weten wat mijn smaken zijn (vooral de keuken weet dan dat ze
lekker los kunnen gaan!) en welke gerechten naar alle waarschijnlijkheid veelvuldig bij
goedkeuring zal worden uitgevraagd. :D

Ik houd van koks die gedurfd durven te koken en out of the box denken. 1 van de topkoks
in Rotterdam waarvan ik het jammer vind dat hij nog steeds geen erkenning door Michellin krijgt is
Floris van In de keuken van... die naast het kitscherige FRED is gelegen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-12-2013 09:56:02 ]
  woensdag 18 december 2013 @ 12:09:25 #60
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_134399342
En Jim?
pi_134443048
Bij Jim moet nog worden langsgegaan. Ik heb goede berichten over hem gehoord,w.o.jouw ervaring, en ben dus hoopvol. Vervelende is echter dat ik een hekel heb om te lang ergens te gaan zitten (tenzij het een feestelijk gezelschap is) eten als ik weet dat het allemaal niet zo lang hoeft te duren. Voor 3 of 4 gangen een uur of drie zitten is voor mij sowieso te lang en ik ga mij dan irriteren en wil ik weg.

Kijk...als het FG of soortgelijke restaurants is,dan is het een ander verhaal omdat ik dan echt zit te genieten en mijzelf (en vriendin) laat verwennen. Maar goed,dat is ook een hele ander categorie dan het gemiddelde top segment wat we kennen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-12-2013 11:07:28 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')