abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 januari 2015 @ 16:14:58 #51
405038 marlybob
Always forgive your enemies
pi_149141623
Toen ik net tot geloof kwam had ik een Filmpje van Corrie ten Boom bekeken waarin ze al haal zonde en duisternis uit haar hart haalde en bij God bracht, was net tot geloof gekomen en heb toen helemaal nagegaan wat ik dan allemaal gedaan had en opgeschreven en tegen God gezegt, hier mijn .......... neem het weg, heb echt veel dingen gevonden waarvan ik schrok en was beetje onrustig geworden, maar dat ging weg toen Ik alles beleed en heb daarna een super sterke relatie met God gekregen waarbij ik te zien kreeg dat veel mensen waar ik tegen op keek toch vast zaten aan geld of uiterlijk, dat niets van mij leven (waar ik heel erg hoogmoedig/trots om was) voldoende was vanuit Gods oogpunt, ongeveer 5 keer kreeg ik een beeld of visioen te zien dat alles van mij leven onvoldoende was , soms met huilen of diep treuren, ook kon ik de bijbel ineens begrijpen en de preken ook, daarvoor begreep ik er niks van.
Ook paar keer gehad dat ik gewaarschuwd werdt dat het alleen om genade gaat, niets van mij, alleen Geloof , mn oude natuur wilde steeds terug en ik kreeg dan waarschuwing dat Alleen Jezus redt, dat gebeurde soms dat ik super gelukkig ging zingen dat Jezus stierf voor al mijn zonde, gewoon op straat, mensen vreemd kijken ,op dat moment geen spoortje angst.Ervaren dat als je dicht bij God leeft ,geen enkele angst of negativiteit is, echt alleen de vrede die alle verstand te boven gaat.wilde het van de daken schreeuwen , later kwam ook veel strijd en verzoekingen.
The truth is, unless you let go, unless you forgive yourself, unless you forgive the situation, unless you realize that the situation is over, you cannot move forward
  woensdag 28 januari 2015 @ 16:20:37 #52
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_149141816
Dat van de daken willen schreeuwen hoor ik vaak. Heb het zelf nooit gehad.
pi_149142945
Ik zag een aflevering van South Park met de rode koe.
Hilarisch, maar het gaat mij om de rode koe.
Dit komt in de Bijbel voor.
In Numeri ergens wordt er een beschrijving gemaakt van het rituele slachten en offeren van de para aduma (de rode koe!)door de priester
De as van de rode koe moest worden bewaard en met water worden vermengd dat dan kon worden gebruikt om de Israelieten te zuiveren.

Deze ceremonie van de para aduma moest dus een heel belangrijk ritueel zijn geweest van de eerste Israelieten.
De rode koeien zijn maar 9 keer gebruikt bij deze speciale ceremonie (vanaf 'Mozes' totdat het mikkash door de Romeinen werd verwoest in jaar 70)

Waarom as van een roe koe? Waarom zou het as van de rode koe magische krachten bezitten om mensen die een lijk hadden aangeraakt te kunnen reinigen?
Waarom was deze ceremonie zo belangrijk? Wat is de betekenis en de kracht hiervan?
En blijkbaar waren ook niet-Joden geinteresseerd in deze ceremonie van de rode koe

De betekenis van elke para aduma ceremonie is echt onbegrijpelijk.

Waar komt deze 'rode koe' vandaan weet iemand dat? Waren er volkeren uit de Oudheid met deze soort gelijke ceremonie?
  woensdag 28 januari 2015 @ 18:26:50 #54
405038 marlybob
Always forgive your enemies
pi_149145239
Grappig plaatje gezien in een boekje over geestelijke strijd

The truth is, unless you let go, unless you forgive yourself, unless you forgive the situation, unless you realize that the situation is over, you cannot move forward
pi_149229973
quote:
0s.gif Op woensdag 28 januari 2015 16:14 schreef marlybob het volgende:
dat gebeurde soms dat ik super gelukkig ging zingen dat Jezus stierf voor al mijn zonde, gewoon op straat, mensen vreemd kijken ,op dat moment geen spoortje angst.
Ehm... Dat is niet echt een teken van mentale gezondheid, heel eerlijk gezegd.
pi_149242788
Kon het topic niet schoppen dus plaats ik hier de quote

quote:
0s.gif Op zondag 22 mei 2011 10:23 schreef ATON het volgende:
In 1980 wordt in Jeruzalem een graftombe gevonden met beenderkistjes uit de eerste eeuw van onze jaartelling. Het graf blijkt geheel intact en van de inscripties die zes van de tien kistjes dragen wordt vastgesteld dat ze authentiek zijn.
Pas 15 jaar later bemerken programmamakers van de BBC bij toeval dat de namen in de inscripties een wonderlijke combinatie vormen. ' Jezus zoon van Jozef ', ' Maria ', ' Mariamne de lerares ', ' Jozef ', ' Mattheus ' en ' Judas zoon van Jezus '. Deze ontdekking haalt in 1996 de pers, maar daarna wordt het weer stil.
De recente ontdekking van een ander beenderkistje stimuleert verder onderzoek naar het familiegraf. Discovery Channel zendt een documentaire van James Cameron uit over de vondst, maar de theologische wereld blijkt sceptisch. De gevonden namen waren in de tijd van Jezus zeer gebruikelijk. Aan de unieke combinatie wordt gewoon voorbijgegaan.
Wat kan men anders ? De gedachte overwegen dat Jezus niet in het lichaam opgestaan is ? Dat Jezus getrouwd was met Mariamne ( Magdalena ) en dat ze samen een kind hadden ?
Inmiddels heeft DNA-onderzoek plaatsgevonden, hebben wiskundigen een kansberekening gemaakt en wordt uit steeds meer details duidelijk dat naar alle waarschijnlijkheid na tweeduizend jaar het graf van Jezus en zijn naaste familie teruggevonden is.

( tekst rugzijde boek " Het graf van Jezus " J.Slavenburg )

Over hetzelfde onderwerp verschenen: " De Jezus dynastie " James D.Tabor
" Het familiegraf van Jezus " Jacobovici & Pellegrino
Wie heeft hier al iets over gelezen en wat zijn de meningen ?
A few weeks ago while I was visiting in the United States a friend told me about a documentary that was going to be aired on the Discovery Channel. He told me that the makers of the documentary were claiming they found the tomb of Jesus of Nazareth. I was intrigued and agreed to watch the documentary with him. As it happened the documentary aired the night before I was scheduled to return to Israel. After two intense weeks on the road I was very tired and I fell asleep about 20 minutes into the documentary. Thankfully, I got hold of a Tivo recording of the documentary and finally got to watch the whole thing last night.

The documentary focuses on a burial tomb in the "East Talpiot" neighborhood of Jerusalem discovered in 1980. The burial tomb contained 10 ossuaries or bone boxes, some of which had Hebrew and Greek inscriptions on them. One ossuary bore the name Yeshua bar Yehoseph, commonly translated into English as Jesus son of Joseph. Of course, the name Yeshua was very common in Second Temple times. In the Tanach there are about 10 people named Yeshua, mostly from early Second Temple times, and there are many ossuaries from late Second Temple times bearing the name Yeshua. The documentary admitted this but pointed out that the other ossuaries in the "Talpiot Tomb" contained names of people related to Yeshua of Nazareth. According to the film-makers this proved that the ossuary was that of the Yeshua from the New Testament.

There were some obvious errors in the documentary along with some odd claims. For example, one of the ossuaries contained the name Yose, in Hebrew characters YWSH יוסה. According to Mark, the Jews of Yeshua's home town said about Yeshua:

"Is not this the carpenter, the son of Mary and brother of James and JOSES and Judas and Simon, and are not his sisters here with us?" (Mark 6:3 [NRSV])

The name Joses or Yose is correctly identified in the documentary as an abbreviated form of Joseph (Yoseph). However, then the documentary goes on to call it "a rare nickname". Simcha Jacobovici, one of the authors of the documentary, makes a big deal about the uniqueness of the nickname Yose, arguing that only Yeshua of Nazareth had a brother with this nickname. Contrary to this claim, Yose was an extremely common nickname for Joseph. In fact, the name appears in the earliest manuscripts of the Mishnah, written exactly as it appeared on the ossuary: YWSH יוסה. Indeed, there are no less than 20 Rabbis in the Mishnah and Talmud named Yose (YWSH). Rabbi Yose the Galilean may have been the most famous of these rabbis but there were many others such as Rabbi Yose ben Chalafta and Yose ben Yoezer. So the claim that there was something particularly rare about the nickname Yose is simply not factual.

An odd claim in the documentary is that the name "Maria" מריה, written on one of the ossuaries in Hebrew characters, is "a rare Latinized version of Mary". The documentary points out that Yeshua's mother was named Miryam (MRYM מרים) but claims she was called "Maria" by the Latin-speaking followers of Yeshua and therefore the Latin version of her name was written on her ossuary. It is not clear to me why someone would write a Latin form of the name Miryam in Hebrew characters on a 1st century ossuary. If this is the Latinized form of the name shouldn't it appear in Latin letters? And why would Yeshua's Latin-speaking followers thousands of miles away influence the way his mother's name appeared on her ossuary? If the name is in Hebrew characters, it is strange to assume it is a "Latinized form" when it makes perfect sense as a native Hebrew name. The Hebrew letters MRYH מריה would most naturally be read as Merayah, which appears as the name of a male priest in Nehemiah 12:12. So rather than being a Latinized form of Maria, the ossuary in the "Talpiot Tomb" was probably from that of a man named Merayah.

The documentary goes to great lengths to compare the DNA from the Yeshua bar Yehoseph ossuary with the DNA from another ossuary bearing the name "Mariamne Mara". The documentary claims that Mariamne was Mary Magdalene and the fact that the DNA did not match proves they were husband and wife. This is a strange conclusion because they could just as easily have been a man and his sister-in-law. In any event, it is too bad they did not also test the DNA from the Merayah ossuary and compare it with the Yeshua ossuary. According to the documentary Merayah (or as they read it Maria) was the mother of Yeshua. This would have been very easy to prove through DNA tests but the test was never done on the Merayah ossuary.

I cannot make a final judgment about the Yeshua bar Yehoseph ossuary without researching the matter further. It is a fact that they found the tomb of a man named Yeshua son of Joseph. But was this the tomb of Yeshua of Nazareth? The name Yeshua son of Joseph is itself very intriguing and the main claim of the documentary is that this combination is very rare when found together with the names Maria, Yose, and Mariamne. Out of curiosity I did a search on the internet on my own name "Nehemia Gordon". The name Gordon is a very common Jewish name; there is even a Gordon Street in Tel Aviv named after one of Israel's national poets. On the other hand, the name Nehemia is quite rare today. While I am no statistician I would imagine that the combination "Nehemia Gordon" would be at least as rare as "Yeshua son of Joseph" in the 1st century if not more so. To my surprise I found two other Nehemia Gordons who are alive today (although they spell the first name differently in English). One of my professors once told me she had a great uncle who died many years ago named Nehemia Gordon. To my knowledge none of the other Nehemia Gordons are related to me in any way. If there can be four Nehemia Gordons I don't see why there couldn't be more than one Yeshua son of Joseph, especially considering that Yeshua was a very common name in the 1st century CE, far more common than "Nehemia" is today.

When I was done watching the documentary, despite all my criticisms I was intrigued by the possibility, however remote, that this was the tomb of Yeshua of Nazareth. I felt like I needed to go see the tomb. I did a quick search on the internet for the exact location of the tomb but all I could find is that it was in "East Talpiot". While I live only 15-minutes by foot from East Talpiot, I did not recognize the buildings shown in the documentary. I remembered that the documentary had a clip with a woman who claimed she had first discovered the tomb back in 1980 while looking out her window at a nearby construction site. I looked up the woman's name in the Jerusalem telephone directory and found her listed at 272 Dov Gruner Street. I was a little discouraged because this street is in the neighborhood of Armon HaNatziv, not in East Talpiot. On the other hand, the borderlines of Jerusalem neighborhoods are not always clearly defined, so maybe the film-makers got confused and thought this was part of East Talpiot. Or perhaps this was considered part of East Talpiot back in 1980 before Armon HaNatziv was built. In any event, I jumped in the rental car I still had leftover from the Aviv Search and drove to Armon HaNatziv.

It took me about 15 minutes to find 272 Dov Gruner Street. I got out of the car and began to look for the concrete slab that covers the tomb of Yeshua son of Joseph. This part of Armon HaNatziv has a series of government-type housing projects which are very large and spread out. This is also a hilly part of Jerusalem so there are many outdoor staircases to get from one part of the street to another. I came across a man walking his dog and asked him if he knew where the tomb of Yeshua was. He stopped for a minute and looked at me like I was crazy and then quickly moved on without saying word. I walked around for about 35 minutes looking for the tomb. I must have walked up and down hundreds of steps until I finally saw the concrete slab about 30 meters below. I had actually walked past it minutes before but only realized what it was from the street above. I quickly walked down the stairs and was standing in front of the place shown in the documentary where they uncovered the tomb of Yeshua son of Joseph. The tomb was covered again with the concrete slab but it was clearly the site. The tomb is located in a courtyard just in front of the entrance to 273 Dov Gruner Street. The best way to get to the tomb is to walk down the flight of stairs just adjacent to 278 Dov Gruner Street. The entrance to 278 Dov Gruner actually faces Olei HaGardom Street, just opposite the junction with Avshalom Haviv Street. When I got home I was able to easily locate the tomb on Google Earth

http://www.hebrewyeshua.com/articles/yeshua_tomb.html
pi_149269898
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 januari 2015 08:18 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ehm... Dat is niet echt een teken van mentale gezondheid, heel eerlijk gezegd.
Waarom niet?
Ik zing ook vaak, op straat, onder de douche.
Als je daadwerkelijk beseft wat Jezus voor jou heeft gedaan, en dat je toebehoort aan Jezus, kan je toch alleen maar zingen? ;)
Tenminste ik wel.
pi_149269919
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:14 schreef Catnip het volgende:

[..]

Waarom niet?
Ik zing ook vaak, op straat, onder de douche.
Als je daadwerkelijk beseft wat Jezus voor jou heeft gedaan, en dat je toebehoort aan Jezus, kan je toch alleen maar zingen? ;)
Tenminste ik wel.
Nou ja, ieder z'n hobby's, zullen we maar zeggen.
pi_149269934
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, ieder z'n hobby's, zullen we maar zeggen.
Haha ja dat is zo, toevallig vind ik zingen ook heel erg leuk. O-)
pi_149269944
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:16 schreef Catnip het volgende:

[..]

Haha ja dat is zo, toevallig vind ik zingen ook heel erg leuk. O-)
Dan moet je dat lekker blijven doen!
pi_149270025
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dan moet je dat lekker blijven doen!
Zeker! Heerlijk, even alles eruit 'zingen'
En dan ook nog God groot maken. Yessss
pi_149270101
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:19 schreef Catnip het volgende:

[..]

Zeker! Heerlijk, even alles eruit 'zingen'
En dan ook nog God groot maken. Yessss
Vind je God niet groot genoeg dan?
pi_149270177
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vind je God niet groot genoeg dan?
Beetje letterlijk :)
God is groot, dat is een feit. Maar vanuit menselijk oogpunt is dat eigenlijk niet te begrijpen. We kunnen er ook voor kiezen om niks te doen qua aanbidding, maar we kunnen God ook groot maken in de zin van, we aanbidden hem, en we geven hem de aanbidding die Hij verdiend.
pi_149270214
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:23 schreef Catnip het volgende:

[..]

Beetje letterlijk :)
God is groot, dat is een feit. Maar vanuit menselijk oogpunt is dat eigenlijk niet te begrijpen. We kunnen er ook voor kiezen om niks te doen qua aanbidding, maar we kunnen God ook groot maken in de zin van, we aanbidden hem, en we geven hem de aanbidding die Hij verdiend.
Heeft ie dat nodig dan?
pi_149270242
Dat heb ik inderdaad ook nooit begrepen, waarom een almachtig wezen de behoefte zou voelen om een apensoort te scheppen die hem aanbidt.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149270284
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Heeft ie dat nodig dan?
Haha, nodig nee. Ik denk dat het meer is dat God zo ongelofelijk groot is..Iets wat wij ons in de verste verte niet kunnen voorstellen. Iets wat alleen maar aanbeden kan worden. Zo groot!
pi_149270350
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:26 schreef Catnip het volgende:

[..]

Haha, nodig nee. Ik denk dat het meer is dat God zo ongelofelijk groot is..Iets wat wij ons in de verste verte niet kunnen voorstellen. Iets wat alleen maar aanbeden kan worden. Zo groot!
Ik vind het universum echt onvoorstelbaar groot. Zo groot dat ik me het in de verste verte niet kan voorstellen, zo groot. Toch heb ik nooit de neiging gehad om het te aanbidden.
pi_149270371
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik vind het universum echt onvoorstelbaar groot. Zo groot dat ik me het in de verste verte niet kan voorstellen, zo groot. Toch heb ik nooit de neiging gehad om het te aanbidden.
Ik denk dat God nog wel wat groter is dan jou definitie van het universum :D
pi_149270379
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:28 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik denk dat God nog wel wat groter is dan jou definitie van het universum :p
Groter dan 14 miljard lichtjaar?
pi_149270402
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Groter dan 14 miljard lichtjaar?
Sure!
pi_149270412
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:29 schreef Catnip het volgende:

[..]

Sure!
Hoe groot dan? 15?
pi_149270419
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:28 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik denk dat God nog wel wat groter is dan jou definitie van het universum :D
Het lijkt er momenteel op dat het universum oneindig groot is. Dat is het soort groot waar wij ons geen enkele voorstelling van kunnen maken.

Betekent dat dat we het universum zouden moeten aanbidden?
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_149270471
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:29 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het lijkt er momenteel op dat het universum oneindig groot is. Dat is het soort groot waar wij ons geen enkele voorstelling van kunnen maken.

Betekent dat dat we het universum zouden moeten aanbidden?
God heeft het universum gemaakt, dus daar heb je het antwoord. -lijkt me-
pi_149270485
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe groot dan? 15?
Welnee, gooit er nog maar miljoen miljard lichtjaren bij
pi_149270512
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2015 18:31 schreef Catnip het volgende:

[..]

Welnee, gooit er nog maar miljoen miljard lichtjaren bij