abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 december 2013 @ 17:20:51 #126
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_133847371
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:19 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Daar zit heel veel verschil tussen. Meeste wetenschappers denken misschien wel kritisch maar wel met oogkleppen op. Maw ze denken niet out-of-the-box.
op universiteiten weten ze wel hoe je kritisch denken moet afstompen. Hoe je een spons moet verstoppen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 2 december 2013 @ 17:21:13 #127
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_133847384
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:10 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik zelf. Want ik denk namelijk dat dat gaat gebeuren als meer en meer doofpotten geopenbaard worden.
Klopt dat denk ik ook. Je ziet nu al langzaam steeds meer schandalen openbaar worden. Dat is het mooie van deze tijd. The veil will be lifted! :)
Feyenoord!
pi_133847816
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:19 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Daar zit heel veel verschil tussen. Meeste wetenschappers denken misschien wel kritisch maar wel met oogkleppen op. Maw ze denken niet out-of-the-box.
Wat bedoel je daar mee?

Op het eerste gezicht klonk het als een goede one-liner (als in wetenschappers moeten beter werken, ja duh) maar nu ik er over na ga denken begrijp ik eigenlijk helemaal niet wat je wilt zeggen.

Wat bedoel je met out-of-the-box denken? Moet de wetenschappelijke methode overboord?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 2 december 2013 @ 17:42:20 #129
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_133847948
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:37 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar mee?

Op het eerste gezicht klonk het als een goede one-liner (als in wetenschappers moeten beter werken, ja duh) maar nu ik er over na ga denken begrijp ik eigenlijk helemaal niet wat je wilt zeggen.

Wat bedoel je met out-of-the-box denken? Moet de wetenschappelijke methode overboord?
Ik bedoel dat wetenschappers die aan de randen van de gevestigde wetenschap opereren zoals Nassim Harramein vaak belachelijk gemaakt worden door de gevestigde orde. Juist creatievelingen die anders denken dan de rest maken vaak de belangrijke doorbraken waar we wat aan hebben. Bv zo'n Hawkins heb je geen ene reet aan. Die kauwt alleen verder wat anderen al voorgekauwd hebben.
Feyenoord!
pi_133847989
Ik denk dat wetenschappers kunnen en willen hun werk beter doen zonder de drukte van bepaalde organisaties die gooien heel veel geld aan hun toe om bepaalde cijphers te krijgen.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_133848044
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:42 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik bedoel dat wetenschappers die aan de randen van de gevestigde wetenschap opereren zoals Nassim Harramein vaak belachelijk gemaakt worden door de gevestigde orde. Juist creatievelingen die anders denken dan de rest maken vaak de belangrijke doorbraken waar we wat aan hebben. Bv zo'n Hawkins heb je geen ene reet aan. Die kauwt alleen verder wat anderen al voorgekauwd hebben.
Maar wat houdt dat in? Wetenschappelijke methode overboord of mensen dwingen iets te onderzoeken dat ze niet interessant vinden?

Meeste doorbraken komen overigens gewoon uit de reguliere wetenschap, de reden is ook erg logisch, je moet wel geld hebben om wetenschap te kunnen beoefenen.

Als zo'n Nassim Harramein daadwerkelijk iets interessants zou hebben ontdekt, zou ie overal beurzen binnentrekken.

edit: en als het eerste, vervangen door wat? Als het tweede, wie moet dat organiseren?
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  maandag 2 december 2013 @ 18:17:31 #132
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_133848918
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Misschien nu niet ... maar wel met de toekomstige kennis van dan (wat nu nog de in complotscene zit). Zeg maar in de trent van geopenbaarde doofpotten zoals nu met de NSA gebeurd.

Ik geloof ook best dat iemand met eer en geweten werkt ...maar dat deed men ook ten tijden van oorlog.

Ik zelf maark software om belasting te kunnen indienen. Maar ik heb persoonlijk aversie die belastingdienst. Maar er moet toch brood op plank komen.

In onze maatschappij zijn er maar heel weinig beroepen die 'clean' zijn. Zonder bloed aan je handen te hebben. Als je geen financiele buffer hebt kun je niet clean handelen. Ik ook niet .. en ja dat klinkt hypocriet ... maar zo is de middle class nu eenmaal gedwongen.

Jij monster! :o Voor de belastingdienst werken!
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_133849058
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 18:17 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik voor die bloedzuigers zou werken... :N kun je toch beter in de wetenschap zitten O+
Ja doei.
  maandag 2 december 2013 @ 18:37:01 #134
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_133849517
quote:

[..]

Die kerel opereert zover over de randen heen dat het niets meer te maken heeft met wetenschap...
Onikaan ni ov dovah
  maandag 2 december 2013 @ 19:17:55 #135
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133851071
quote:

[..]

heb ff opgezocht wat de reden is..

We zeggen dit overigens niet om Haramein als persoon aan te vallen, het gaat om de inhoud en om de feiten. We proberen zo weinig mogelijk in te kleuren, want we weten dat Haramein een grote schare fans heeft die spontaan jaknikken als hij het woordje kwantum uitspreekt. Velen daarvan kunnen verblind zijn door bepaalde aspecten. Dat moet haast wel, want er is letterlijk geen enkele fysicus te vinden die de Schwarzchild Proton-theorie ernstig neemt. Letterlijk geen enkele. De enigen die hem serieus nemen zijn mensen die geen kaas hebben gegeten van fysica, en zijn wilde hypotheses volgen omwille van het redelijk makkelijk te verteren spirituele randje.

Nou moet ik zeggen de site kraakt hem wel behoorlijk af, maar hij heeft geen enkel diploma, en de gene met een diploma die geven al aan dat er niks van klopt, ondanks het bekijken vanuit een ander perspectiuef komen ze gewoon tot de conclusie: leuk bedacht maar het kan niet.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 2 december 2013 @ 19:34:31 #136
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_133851772
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:51 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik weet wel hoe dat er uit ziet. Een individu kan wel goed bezig zijn denkt ie. Maar is ook maar een schakel in het groter geheel. Een persoon kan buiten z'n werk in privé aardig zijn maar z'n functie niet. Tijdens de WO2 werden ook gewoon spullen verkocht. Willens en wetens voor wie en wat het gebruikt werd. Het is business as usual.

Wetenschap is niet meer voor (collectieve)kennis of vooruitgang. Het is geforceerd in korte termijn winsten en behoud van subsidies.

(...)

Wetenschap is niet meer integer.
Je hebt dus gewoon geen idee en je hebt een te grote bek om een oprechte uitnodiging om je wereldbeeld te verbreden te accepteren.

1. Door te zeggen dat een wetenschapper blind is omdat hij DENKT goed werk te doen maar het niet te doen, classificeer je jezelf als de grootste ezel.
2. Een Godwin, echt???
3. Mijn werk is slechts deels subsidiegedreven, en feitelijk aantoonbaar WEL voor vooruitgang. Als je mijn bijdrage aan dit topic beter volgde, had je zelfs geweten dat ik iets ontwikkel wat een financiële bedreiging zou kunnen zijn voor de door jou verfoeide BigPharma! Oogkleppen, iemand?
4. Wetenschap niet integer? Dat jij dat durft te beweren terwijl je te chicken bent om bij mijn werk langs te komen.

Man, jij faalt zooooo hard...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 2 december 2013 @ 19:36:45 #137
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_133851879
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 18:37 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die kerel opereert zover over de randen heen dat het niets meer te maken heeft met wetenschap...
Tja dat bedoel ik nou. Dat zeiden ze vroeger over alle briljante mensen. Briljant en gek ligt heel dicht bij elkaar. Maar de gevestigde orde kan dat niet zien helaas. Die zijn daar te closeminded voor.
Feyenoord!
  maandag 2 december 2013 @ 19:41:23 #138
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_133852114
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:17 schreef theguyver het volgende:

[..]

We zeggen dit overigens niet om Haramein als persoon aan te vallen, het gaat om de inhoud en om de feiten. We proberen zo weinig mogelijk in te kleuren, want we weten dat Haramein een grote schare fans heeft die spontaan jaknikken als hij het woordje kwantum uitspreekt. Velen daarvan kunnen verblind zijn door bepaalde aspecten. Dat moet haast wel, want er is letterlijk geen enkele fysicus te vinden die de Schwarzchild Proton-theorie ernstig neemt. Letterlijk geen enkele. De enigen die hem serieus nemen zijn mensen die geen kaas hebben gegeten van fysica, en zijn wilde hypotheses volgen omwille van het redelijk makkelijk te verteren spirituele randje.

Nou moet ik zeggen de site kraakt hem wel behoorlijk af, maar hij heeft geen enkel diploma, en de gene met een diploma die geven al aan dat er niks van klopt, ondanks het bekijken vanuit een ander perspectiuef komen ze gewoon tot de conclusie: leuk bedacht maar het kan niet.
Tja wat is dat weer voor site? Skeptic.com of zoiets waarschijnlijk. Geef het tijd en je zal zien dat de Mainstream Science het gaat omarmen.
Feyenoord!
pi_133852149
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:36 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tja dat bedoel ik nou. Dat zeiden ze vroeger over alle briljante mensen. Briljant en gek ligt heel dicht bij elkaar. Maar de gevestigde orde kan dat niet zien helaas. Die zijn daar te closeminded voor.
Nogmaals, wat stel jij dan voor? Moet de wetenschappelijke methode aangepast worden? Andere eisen voor wanneer iets als bewijs of waarheid gezien wordt?

Uitgebreidere versie:

quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:45 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Maar wat houdt dat in? Wetenschappelijke methode overboord of mensen dwingen iets te onderzoeken dat ze niet interessant vinden?

Meeste doorbraken komen overigens gewoon uit de reguliere wetenschap, de reden is ook erg logisch, je moet wel geld hebben om wetenschap te kunnen beoefenen.

Als zo'n Nassim Harramein daadwerkelijk iets interessants zou hebben ontdekt, zou ie overal beurzen binnentrekken.

edit: en als het eerste, vervangen door wat? Als het tweede, wie moet dat organiseren?
  maandag 2 december 2013 @ 19:56:13 #140
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_133852765
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:36 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Noem dan eens een voorbeeld van een briljant persoon waar ze dat vroeger van zeiden?
Onikaan ni ov dovah
  Moderator maandag 2 december 2013 @ 20:19:42 #141
249559 crew  Lavenderr
pi_133853928
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:41 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tja wat is dat weer voor site? Skeptic.com of zoiets waarschijnlijk. Geef het tijd en je zal zien dat de Mainstream Science het gaat omarmen.
Dat denk ik echt niet.
pi_133854667
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:20 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

op universiteiten weten ze wel hoe je kritisch denken moet afstompen. Hoe je een spons moet verstoppen.
Volgens mij ben jij nog nooit op een universiteit geweest. :')
  maandag 2 december 2013 @ 21:21:08 #143
52357 Lambiekje
pi_133857098
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 18:17 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

nee onafhankelijk van de belastingdienst ... maar wel dat je met onze software belastingaangiftes kan indienen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 2 december 2013 @ 21:21:43 #144
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_133857133
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:56 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Noem dan eens een voorbeeld van een briljant persoon waar ze dat vroeger van zeiden?
Daar kan je zo veel voorbeelden van noemen. Bv Columbus en andere mensen die niet geloofden dat de Aarde plat was zoals de gevestigde orde wel deed. En de uitvinders van het vliegtuig bv waar iedereen tegen zei dat ze gek waren. En ga zo maar door. Alle visionairen door de hele geschiedenis heen werden niet geloofd en tegen gewerkt door de gevestigde orde.
Feyenoord!
  maandag 2 december 2013 @ 21:23:37 #145
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_133857248
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:42 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Nogmaals, wat stel jij dan voor? Moet de wetenschappelijke methode aangepast worden? Andere eisen voor wanneer iets als bewijs of waarheid gezien wordt?

Uitgebreidere versie:

[..]

Ik stel een compleet andere maatschappij voor. Maar dat gaat te ver om hier te bespreken. Waar het om gaat hier is zien hoe geld de boel verziekt. Je moet eerst zien hoe ziek de situatie is (om het toepasselijk te houden) voordat je verandering zoekt.
Feyenoord!
  maandag 2 december 2013 @ 21:28:22 #146
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_133857515
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:21 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Daar kan je zo veel voorbeelden van noemen. Bv Columbus en andere mensen die niet geloofden dat de Aarde plat was zoals de gevestigde orde wel deed. En de uitvinders van het vliegtuig bv waar iedereen tegen zei dat ze gek waren. En ga zo maar door. Alle visionairen door de hele geschiedenis heen werden niet geloofd en tegen gewerkt door de gevestigde orde.
Daar was ik al bang voor :) Slecht geinformeerd. In de tijd van Columbus wist de wetenschap allang dat de aarde rond was, al zo'n 2000 jaar zelfs. En welke uitvinder van het vliegtuig precies? Daar is een mooie ontwikkeling over duizenden jaren in te zien. Van simpele vliegers naar de eerste powered flight.

Dus ik herhaal, heb je een paar voorbeelden van briljante mensen waar ze dat vroeger van zeiden?
Onikaan ni ov dovah
pi_133857635
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:21 schreef Japie77 het volgende:

[..]

lol x2

ten eerste wisten mensen in die tijd al lang dat de aarde rond was, ten tweede was Columbus een tyran die ook nog tegen alle bewijzen in dom bleeg geloven dat hij in India zat, niet echt een visionair te noemen :P

quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 21:23 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ik stel een compleet andere maatschappij voor. Maar dat gaat te ver om hier te bespreken. Waar het om gaat hier is zien hoe geld de boel verziekt. Je moet eerst zien hoe ziek de situatie is (om het toepasselijk te houden) voordat je verandering zoekt.
Dat is te gemakkelijk, je zegt dat wetenschappers meer "out of the box" moeten denken, wat is out of the box in die context? Ben je het oneens met de huidige bewijslast of de keuze van onderwerpen? Waar is die box waar we uit moeten en waar moeten we dan heen?

Je klaagt al maandan dat mensen niet serieus dingen willen weten en alleen maar one-liners posten, maar nu reageer ik met interesse en wil ik graag weten hoe jij er dan over denkt en lever je niet...

edit: shit door mijn tweede reactie was a-tuin sneller ;(
  maandag 2 december 2013 @ 21:31:26 #148
52357 Lambiekje
pi_133857676
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:56 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Einstein
pi_133857761
  maandag 2 december 2013 @ 21:36:03 #150
52357 Lambiekje
pi_133857891
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 19:17 schreef theguyver het volgende:

[..]

een diploma zegt niets echt helemaal niets. Eerder dat je goed in napraten bent en examen uit het hoofdleren.

Het is als met met je rijbewijs dat je hebt behaald, je mag rijden maar je kunt het (nog) niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')