op universiteiten weten ze wel hoe je kritisch denken moet afstompen. Hoe je een spons moet verstoppen.quote:Op maandag 2 december 2013 17:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Daar zit heel veel verschil tussen. Meeste wetenschappers denken misschien wel kritisch maar wel met oogkleppen op. Maw ze denken niet out-of-the-box.
Klopt dat denk ik ook. Je ziet nu al langzaam steeds meer schandalen openbaar worden. Dat is het mooie van deze tijd. The veil will be lifted!quote:Op maandag 2 december 2013 17:10 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik zelf. Want ik denk namelijk dat dat gaat gebeuren als meer en meer doofpotten geopenbaard worden.
Wat bedoel je daar mee?quote:Op maandag 2 december 2013 17:19 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Daar zit heel veel verschil tussen. Meeste wetenschappers denken misschien wel kritisch maar wel met oogkleppen op. Maw ze denken niet out-of-the-box.
Ik bedoel dat wetenschappers die aan de randen van de gevestigde wetenschap opereren zoals Nassim Harramein vaak belachelijk gemaakt worden door de gevestigde orde. Juist creatievelingen die anders denken dan de rest maken vaak de belangrijke doorbraken waar we wat aan hebben. Bv zo'n Hawkins heb je geen ene reet aan. Die kauwt alleen verder wat anderen al voorgekauwd hebben.quote:Op maandag 2 december 2013 17:37 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wat bedoel je daar mee?
Op het eerste gezicht klonk het als een goede one-liner (als in wetenschappers moeten beter werken, ja duh) maar nu ik er over na ga denken begrijp ik eigenlijk helemaal niet wat je wilt zeggen.
Wat bedoel je met out-of-the-box denken? Moet de wetenschappelijke methode overboord?
Maar wat houdt dat in? Wetenschappelijke methode overboord of mensen dwingen iets te onderzoeken dat ze niet interessant vinden?quote:Op maandag 2 december 2013 17:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat wetenschappers die aan de randen van de gevestigde wetenschap opereren zoals Nassim Harramein vaak belachelijk gemaakt worden door de gevestigde orde. Juist creatievelingen die anders denken dan de rest maken vaak de belangrijke doorbraken waar we wat aan hebben. Bv zo'n Hawkins heb je geen ene reet aan. Die kauwt alleen verder wat anderen al voorgekauwd hebben.
Jij monster!quote:Op maandag 2 december 2013 17:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Misschien nu niet ... maar wel met de toekomstige kennis van dan (wat nu nog de in complotscene zit). Zeg maar in de trent van geopenbaarde doofpotten zoals nu met de NSA gebeurd.
Ik geloof ook best dat iemand met eer en geweten werkt ...maar dat deed men ook ten tijden van oorlog.
Ik zelf maark software om belasting te kunnen indienen. Maar ik heb persoonlijk aversie die belastingdienst. Maar er moet toch brood op plank komen.
In onze maatschappij zijn er maar heel weinig beroepen die 'clean' zijn. Zonder bloed aan je handen te hebben. Als je geen financiele buffer hebt kun je niet clean handelen. Ik ook niet .. en ja dat klinkt hypocriet ... maar zo is de middle class nu eenmaal gedwongen.
Ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik voor die bloedzuigers zou werken...quote:Op maandag 2 december 2013 18:17 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jij monster!Voor de belastingdienst werken!
Die kerel opereert zover over de randen heen dat het niets meer te maken heeft met wetenschap...quote:Op maandag 2 december 2013 17:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik bedoel dat wetenschappers die aan de randen van de gevestigde wetenschap opereren zoals Nassim Harramein vaak belachelijk gemaakt worden door de gevestigde orde. Juist creatievelingen die anders denken dan de rest maken vaak de belangrijke doorbraken waar we wat aan hebben. Bv zo'n Hawkins heb je geen ene reet aan. Die kauwt alleen verder wat anderen al voorgekauwd hebben.
heb ff opgezocht wat de reden is..quote:Op maandag 2 december 2013 17:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Je hebt dus gewoon geen idee en je hebt een te grote bek om een oprechte uitnodiging om je wereldbeeld te verbreden te accepteren.quote:Op maandag 2 december 2013 16:51 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik weet wel hoe dat er uit ziet. Een individu kan wel goed bezig zijn denkt ie. Maar is ook maar een schakel in het groter geheel. Een persoon kan buiten z'n werk in privé aardig zijn maar z'n functie niet. Tijdens de WO2 werden ook gewoon spullen verkocht. Willens en wetens voor wie en wat het gebruikt werd. Het is business as usual.
Wetenschap is niet meer voor (collectieve)kennis of vooruitgang. Het is geforceerd in korte termijn winsten en behoud van subsidies.
(...)
Wetenschap is niet meer integer.
Tja dat bedoel ik nou. Dat zeiden ze vroeger over alle briljante mensen. Briljant en gek ligt heel dicht bij elkaar. Maar de gevestigde orde kan dat niet zien helaas. Die zijn daar te closeminded voor.quote:Op maandag 2 december 2013 18:37 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Die kerel opereert zover over de randen heen dat het niets meer te maken heeft met wetenschap...
Tja wat is dat weer voor site? Skeptic.com of zoiets waarschijnlijk. Geef het tijd en je zal zien dat de Mainstream Science het gaat omarmen.quote:Op maandag 2 december 2013 19:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
heb ff opgezocht wat de reden is..
We zeggen dit overigens niet om Haramein als persoon aan te vallen, het gaat om de inhoud en om de feiten. We proberen zo weinig mogelijk in te kleuren, want we weten dat Haramein een grote schare fans heeft die spontaan jaknikken als hij het woordje kwantum uitspreekt. Velen daarvan kunnen verblind zijn door bepaalde aspecten. Dat moet haast wel, want er is letterlijk geen enkele fysicus te vinden die de Schwarzchild Proton-theorie ernstig neemt. Letterlijk geen enkele. De enigen die hem serieus nemen zijn mensen die geen kaas hebben gegeten van fysica, en zijn wilde hypotheses volgen omwille van het redelijk makkelijk te verteren spirituele randje.
Nou moet ik zeggen de site kraakt hem wel behoorlijk af, maar hij heeft geen enkel diploma, en de gene met een diploma die geven al aan dat er niks van klopt, ondanks het bekijken vanuit een ander perspectiuef komen ze gewoon tot de conclusie: leuk bedacht maar het kan niet.
Nogmaals, wat stel jij dan voor? Moet de wetenschappelijke methode aangepast worden? Andere eisen voor wanneer iets als bewijs of waarheid gezien wordt?quote:Op maandag 2 december 2013 19:36 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja dat bedoel ik nou. Dat zeiden ze vroeger over alle briljante mensen. Briljant en gek ligt heel dicht bij elkaar. Maar de gevestigde orde kan dat niet zien helaas. Die zijn daar te closeminded voor.
quote:Op maandag 2 december 2013 17:45 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Maar wat houdt dat in? Wetenschappelijke methode overboord of mensen dwingen iets te onderzoeken dat ze niet interessant vinden?
Meeste doorbraken komen overigens gewoon uit de reguliere wetenschap, de reden is ook erg logisch, je moet wel geld hebben om wetenschap te kunnen beoefenen.
Als zo'n Nassim Harramein daadwerkelijk iets interessants zou hebben ontdekt, zou ie overal beurzen binnentrekken.
edit: en als het eerste, vervangen door wat? Als het tweede, wie moet dat organiseren?
Noem dan eens een voorbeeld van een briljant persoon waar ze dat vroeger van zeiden?quote:Op maandag 2 december 2013 19:36 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja dat bedoel ik nou. Dat zeiden ze vroeger over alle briljante mensen. Briljant en gek ligt heel dicht bij elkaar. Maar de gevestigde orde kan dat niet zien helaas. Die zijn daar te closeminded voor.
Dat denk ik echt niet.quote:Op maandag 2 december 2013 19:41 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja wat is dat weer voor site? Skeptic.com of zoiets waarschijnlijk. Geef het tijd en je zal zien dat de Mainstream Science het gaat omarmen.
Volgens mij ben jij nog nooit op een universiteit geweest.quote:Op maandag 2 december 2013 17:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
op universiteiten weten ze wel hoe je kritisch denken moet afstompen. Hoe je een spons moet verstoppen.
nee onafhankelijk van de belastingdienst ... maar wel dat je met onze software belastingaangiftes kan indienen.quote:Op maandag 2 december 2013 18:17 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Jij monster!Voor de belastingdienst werken!
Daar kan je zo veel voorbeelden van noemen. Bv Columbus en andere mensen die niet geloofden dat de Aarde plat was zoals de gevestigde orde wel deed. En de uitvinders van het vliegtuig bv waar iedereen tegen zei dat ze gek waren. En ga zo maar door. Alle visionairen door de hele geschiedenis heen werden niet geloofd en tegen gewerkt door de gevestigde orde.quote:Op maandag 2 december 2013 19:56 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Noem dan eens een voorbeeld van een briljant persoon waar ze dat vroeger van zeiden?
Ik stel een compleet andere maatschappij voor. Maar dat gaat te ver om hier te bespreken. Waar het om gaat hier is zien hoe geld de boel verziekt. Je moet eerst zien hoe ziek de situatie is (om het toepasselijk te houden) voordat je verandering zoekt.quote:Op maandag 2 december 2013 19:42 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Nogmaals, wat stel jij dan voor? Moet de wetenschappelijke methode aangepast worden? Andere eisen voor wanneer iets als bewijs of waarheid gezien wordt?
Uitgebreidere versie:
[..]
Daar was ik al bang voorquote:Op maandag 2 december 2013 21:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Daar kan je zo veel voorbeelden van noemen. Bv Columbus en andere mensen die niet geloofden dat de Aarde plat was zoals de gevestigde orde wel deed. En de uitvinders van het vliegtuig bv waar iedereen tegen zei dat ze gek waren. En ga zo maar door. Alle visionairen door de hele geschiedenis heen werden niet geloofd en tegen gewerkt door de gevestigde orde.
lol x2quote:Op maandag 2 december 2013 21:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Daar kan je zo veel voorbeelden van noemen. Bv Columbus en andere mensen die niet geloofden dat de Aarde plat was zoals de gevestigde orde wel deed. En de uitvinders van het vliegtuig bv waar iedereen tegen zei dat ze gek waren. En ga zo maar door. Alle visionairen door de hele geschiedenis heen werden niet geloofd en tegen gewerkt door de gevestigde orde.
Dat is te gemakkelijk, je zegt dat wetenschappers meer "out of the box" moeten denken, wat is out of the box in die context? Ben je het oneens met de huidige bewijslast of de keuze van onderwerpen? Waar is die box waar we uit moeten en waar moeten we dan heen?quote:Op maandag 2 december 2013 21:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik stel een compleet andere maatschappij voor. Maar dat gaat te ver om hier te bespreken. Waar het om gaat hier is zien hoe geld de boel verziekt. Je moet eerst zien hoe ziek de situatie is (om het toepasselijk te houden) voordat je verandering zoekt.
Einsteinquote:Op maandag 2 december 2013 19:56 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Noem dan eens een voorbeeld van een briljant persoon waar ze dat vroeger van zeiden?
een diploma zegt niets echt helemaal niets. Eerder dat je goed in napraten bent en examen uit het hoofdleren.quote:Op maandag 2 december 2013 19:17 schreef theguyver het volgende:
[..]
heb ff opgezocht wat de reden is..
We zeggen dit overigens niet om Haramein als persoon aan te vallen, het gaat om de inhoud en om de feiten. We proberen zo weinig mogelijk in te kleuren, want we weten dat Haramein een grote schare fans heeft die spontaan jaknikken als hij het woordje kwantum uitspreekt. Velen daarvan kunnen verblind zijn door bepaalde aspecten. Dat moet haast wel, want er is letterlijk geen enkele fysicus te vinden die de Schwarzchild Proton-theorie ernstig neemt. Letterlijk geen enkele. De enigen die hem serieus nemen zijn mensen die geen kaas hebben gegeten van fysica, en zijn wilde hypotheses volgen omwille van het redelijk makkelijk te verteren spirituele randje.
Nou moet ik zeggen de site kraakt hem wel behoorlijk af, maar hij heeft geen enkel diploma, en de gene met een diploma die geven al aan dat er niks van klopt, ondanks het bekijken vanuit een ander perspectiuef komen ze gewoon tot de conclusie: leuk bedacht maar het kan niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |