Ach, ze gaven mij 20% korting vanwege het belabberde netwerk hier.quote:Op maandag 2 december 2013 00:01 schreef Regenjas het volgende:
Tenzij je T-Mobile hebt natuurlijk, dan heb je nergens bereik.
Daar werd de trein opgeheven 'i.v.m. te grote bezetting'?quote:Op maandag 2 december 2013 07:40 schreef Dr_Flash het volgende:
En dan wordt er omgeroepen dat je ook met de stoptrein naar Arnhem kunt. Wat natuurlijk niemand doet want niemand kan vooruit of achteruit. Vervolgens gaat de ic rijden, wat is de eerste stop? Brummen
Omdat de de trein van 08.51 vanuit Duivendrecht richting Amersfoort niet opgeheven werd en de retour trein van 09.21 toen al opgeheven stond.quote:Op maandag 2 december 2013 09:23 schreef b2py het volgende:
Hoe weet jij zo zeker dat dat laatste gerelateerd is aan jouw vertraging? Er is namelijk te Amersfoort een wissel defect aan de Hilversumse zijde waar die trein overheen moet.
Dat zegt niet zoveel.quote:Op maandag 2 december 2013 09:31 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Omdat de de trein van 08.51 vanuit Duivendrecht richting Amersfoort niet opgeheven werd en de retour trein van 09.21 toen al opgeheven stond.
Kba.quote:Op maandag 2 december 2013 09:36 schreef Ajaxfan het volgende:
Hoe worden IC stops eigenlijk bepaald? Is dat puur gissen van NS of is er een regel met > aantal inwoners bij station = ic stop?
quote:Op maandag 2 december 2013 09:16 schreef Fiorano het volgende:
Ook mooi weer: IC Amersfoort Schothorst komt met +10 minuten binnen op Amersfoort C. Gaat toch nog door richting Schothorst. Komt retour met +7 aan op Amersfoort C. Uiteindelijk met +17 op Duivendrecht. Retour trein IC Schiphol - Enschede is voor het gemak maar opgeheven.
quote:Op maandag 2 december 2013 09:44 schreef Iwanius het volgende:
[..]Jaja...je maakt zelfs tegenwoordig wat mee bij de Spoorwegen. Zoals de Amerikanen zouden zeggen: " Never a dull moment "
Beter:.... Zelfs bij de Spoorwegen maak je tegenwoordig wat mee.quote:Jaja...je maakt zelfs tegenwoordig wat mee bij de Spoorwegen. Zoals de Amerikanen zouden zeggen: " Never a dull moment "
Nee. Maar in Arnhem kregen wij wel te horen dat zowel de vertraging als de tekortheid van de trein te wijten was aan een overwegstoring tussen Olst en Zwolle.quote:Op maandag 2 december 2013 09:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar werd de trein opgeheven 'i.v.m. te grote bezetting'?
Behalve als het een extra trein betrof die pas vanaf Deventer ingezet is. Iets wat regelmatig gebeurt bij verstoringen tussen Zwolle en Deventer.quote:Op maandag 2 december 2013 10:02 schreef Dr_Flash het volgende:
En dat die trein te kort zou zijn door de overwegstoring slaat natuurlijk nergens op
Als dat op dezelfde manier gaat als de materiaalinzet is er meteen een verklaring voor die ieniemienie stations als IC stop.quote:
"Mario, ik heb een puik plan. Wat nou als we eens gewoon daar nog een draadje trekken?"quote:Op maandag 2 december 2013 10:18 schreef James1988 het volgende:
Zou best kunnen, AnsaldoBreda heeft er een handje van om zomaar wat te knutselen aan die treinen.
Lach er maar om, maar dat is dus echt gebeurd.quote:Op maandag 2 december 2013 10:26 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
"Mario, ik heb een puik plan. Wat nou als we eens gewoon daar nog een draadje trekken?"
- Oh. Mijn. God. LUIGI! Wat een ontzettend goed idee!
Welke stations bedoel je? Is een wat nuttiger antwoord te formuleren.quote:Op maandag 2 december 2013 10:24 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Als dat op dezelfde manier gaat als de materiaalinzet is er meteen een verklaring voor die ieniemienie stations als IC stop.
Ja, misschien. Het "alternatieve reisadvies" was omrijden via Amersfoort. Oftewel: denk maar niet dat we bussen gaan regelen.quote:Op maandag 2 december 2013 10:06 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Behalve als het een extra trein betrof die pas vanaf Deventer ingezet is. Iets wat regelmatig gebeurt bij verstoringen tussen Zwolle en Deventer.
Ah never mind. Dat zijn dan stations waar de IC een stoptrein word het laatste stuk. Ik heb niets gezegd.quote:Op maandag 2 december 2013 10:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Welke stations bedoel je? Is een wat nuttiger antwoord te formuleren.
Wat een prutsers zeg...quote:Op maandag 2 december 2013 10:27 schreef James1988 het volgende:
[..]
Lach er maar om, maar dat is dus echt gebeurd.
Toen die V250's net buiten dienst waren genomen wilde Lloyd's een keer een proefrit rijden, toen kwamen ze erachter dat een paar overijverige AB'ers op eigen initiatief en zonder goedkeuring een paar dingen hadden veranderd aan die trein.
quote:Op maandag 2 december 2013 10:44 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ah never mind. Dat zijn dan stations waar de IC een stoptrein word het laatste stuk. Ik heb niets gezegd.
Wel een geniale verbinding trouwens, die knalt in één keer door van Brussel-Noord naar ...Ans.quote:Op zondag 1 december 2013 22:15 schreef J.B. het volgende:
[..]
Of de éénmaal daagse IC van Brussel-Zuid naar Gouvy. Op het laatste stuk past minder dan de helft van de trein langs de perrons
quote:Op maandag 2 december 2013 13:33 schreef b2py het volgende:
Jij ja, maar de honderd andere reizigers liever niet. Ik vind het ook mateloos irritant.
ik heb liever die hinder wel. Het is maar een paar tellen en hoe minder afval in de trein hoe beterquote:Op maandag 2 december 2013 13:30 schreef b2py het volgende:
Hoe het ook kan. Kering van negen minuten te Den Haag Centraal en met vier man trekken ze de complete trein door.
Nu weet ik ook waarom de prullenbakjes altijd vol zijn. Als er al iemand plaats heeft genomen worden de prullenbakken niet gereinigd. Dit om de reiziger niet te hinderen. Maakt ook wel sense toch?
N.b. Gaat om VIRM in dit geval.
Optimistquote:Op maandag 2 december 2013 13:42 schreef b2py het volgende:
Dat je de trein pas mag betreden als de schoonmaak gereed is?
Dit zijn kansen die je moet kunnen pakken. Als jij de reiziger op het perron tijdig informeert met de mededeling dat ze even vier of vijf minuten moeten wachten, zodat de trein gereinigd kan worden is daar zeker begrip voor te winnen. En je pakt je winst mee dat je de trein dus wel goed kan reinigen. Geen reizigers betekent ook dat het proces van reiniging sneller is.quote:Op maandag 2 december 2013 13:46 schreef V2 het volgende:
[..]
Optimistlaten we beginnen met mensen leren dat ze de trein pas kunnen betreden als de uitstappers uit de trein zijn. Dat zou ik al heel wat vinden...
Hoezo? Dat is al tientallen jaren de situatie op Enschede Centraal: binnenkomende trein staat als "Niet instappen, trein wordt gereinigd" op de borden, en pas 5 of 10 minuten voor vertrek komt de echte bestemming erop te staan.quote:Op maandag 2 december 2013 14:28 schreef b2py het volgende:
Jij geeft al op voordat er begonnen wordt, dat is een lekkere insteek wilde je zeggen?
Dan moet je mensen daar op wijzen als organisatie. Het dagelijks daar iemand neerzetten is goedkoper dan de hele rompslomp die het bij NS/Nedtrain kost om dat image weer op te vijzelen en persberichten te schrijven.quote:Op maandag 2 december 2013 14:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hoezo? Dat is al tientallen jaren de situatie op Enschede Centraal: binnenkomende trein staat als "Niet instappen, trein wordt gereinigd" op de borden, en pas 5 of 10 minuten voor vertrek komt de echte bestemming erop te staan.
Denk je dat mensen zich daar aan houden? Nee hoor!
Kan ook inderdaad, mogelijkheden te over. Zal alleen de ene afdeling tegen de ander schreeuwen dat de reiziger dan buiten in de kou moet staan en dat is ook niet lief. Kansen te over.quote:Op maandag 2 december 2013 14:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik kanme nog wel herinneren dat die deuren dan gewoon dichtgingen![]()
Hier word ik zo schijtziek van hé.quote:Op maandag 2 december 2013 13:46 schreef V2 het volgende:
[..]
Optimistlaten we beginnen met mensen leren dat ze de trein pas kunnen betreden als de uitstappers uit de trein zijn. Dat zou ik al heel wat vinden...
Lintjesquote:Op maandag 2 december 2013 16:23 schreef greavy het volgende:
Zondag in Vriezenveen:
[ link | afbeelding ]
Syntus 45 en Arriva 34
En Vroomshoop:
[ link | afbeelding ]
Syntus 45 en Arriva 34
In Vroomshoop werd er ook gekruist. Hier vertrekt treinstel 34 net als Testrit naar Almelo, terwijl treinstel 45 van Syntus, met de oude Twents-kleurstelling, vertrekt richting Mariënberg.
Zoiets had ik gelezen ja, is het dan over en uit voor dm90 op de baan of hoe zit dat, want NS heeft als het goed is ook nog een aantal buffels staan. Stonden tot voor een maand of 2 terug nog in Arnhem zelfs.quote:Op maandag 2 december 2013 16:28 schreef greavy het volgende:
Na zaterdag gaat de laatste Buffel van Syntus ook aan de kant.
Nee hoor, die blijven nog wel even rijden tussen Zwolle - Kampen en Zwolle - Enschedequote:Op maandag 2 december 2013 16:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zoiets had ik gelezen ja, is het dan over en uit voor dm90 op de baan of hoe zit dat, want NS heeft als het goed is ook nog een aantal buffels staan. Stonden tot voor een maand of 2 terug nog in Arnhem zelfs.
Meh dan moet ik dus een keer daarheen om nog eens in zo'n kreng te zitten. Misschien een keer met een maatje mee, dit zit in Enschede op school.quote:Op maandag 2 december 2013 16:32 schreef MTL het volgende:
[..]
Nee hoor, die blijven nog wel even rijden tussen Zwolle - Kampen en Zwolle - Enschede
Ze worden nu gereviseerd om tot 2018 op de baan te blijven, eind volgend jaar neemt een private vervoerder (Arriva, CXX) het over (iemand die trouwens weet of ze DM90 gaan leasen of dat er ander materiaal op Zl-Es komt?) en als het goed is wordt in de tussentijd Zwolle - Enschede geëlektrificeerd.quote:Op maandag 2 december 2013 16:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zoiets had ik gelezen ja, is het dan over en uit voor dm90 op de baan of hoe zit dat, want NS heeft als het goed is ook nog een aantal buffels staan. Stonden tot voor een maand of 2 terug nog in Arnhem zelfs.
Ik dacht dat de provincie besloten had om het eind 2014 af te splitsen.quote:Op maandag 2 december 2013 16:44 schreef greavy het volgende:
Ben je zeker van die overname? Volgens mij is daar nog niks over besloten ...
Ja, ik lees het. Wordt een concessie, maar er is nog geen aanbesteding.quote:Op maandag 2 december 2013 16:47 schreef boriq het volgende:
[..]
Ik dacht dat de provincie besloten had om het eind 2014 af te splitsen.
ah, hier: http://www.destentor.nl/r(...)e-en-regio-1.3773137
verkeerde woordkeuze.quote:Op maandag 2 december 2013 16:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, ik lees het. Wordt een concessie, maar er is nog geen aanbesteding.
Wel opmerkelijk is dat de provincie en regio Twente in een brief aan het ministerie al beginnen over de problemen met de OV-Chipkaart, als straks Wierden - Enschede door NSR én een privaat wordt gereden.
oeh, dankjewel.quote:Op maandag 2 december 2013 16:48 schreef greavy het volgende:
[..]
Zie hier de brief met veel informatie van de provincie Overijssel.
zal wel meevallen denk ikquote:Op maandag 2 december 2013 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Het wordt een leuk politiek theoretisch experimentje, een bestuurlijk wangedrocht 1e klas, en de reiziger is de lul. Zo zal het gaan, dat ziet iedereen aankomen.
Nou ja, als zowel Overijssel als Twente een Mansveldje doen, dan gaat het toch prima. Dan kan de concessiehouder maar gewoon zijn ding doen zonder hinderlijke politiek.quote:Op maandag 2 december 2013 17:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Het wordt een leuk politiek theoretisch experimentje, een bestuurlijk wangedrocht 1e klas, en de reiziger is de lul. Zo zal het gaan, dat ziet iedereen aankomen.
Jazeker wel. Vooral als er slechts 1 ICM-3tje aankwam. Na de laatste reiziger gingen de deuren dicht en trein werd bestormd door mensen in gele hesjes. Na het reinigen (minuut of 5) kwamen ze er weer uit, maar de deuren bleven dicht. Wel vrijgegeven, dus je kon de deuren zo open maken. Maar niemand die in zijn hoofd haalde om op het knopje te duwen.quote:Op maandag 2 december 2013 14:31 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
Hoezo? Dat is al tientallen jaren de situatie op Enschede Centraal: binnenkomende trein staat als "Niet instappen, trein wordt gereinigd" op de borden, en pas 5 of 10 minuten voor vertrek komt de echte bestemming erop te staan.
Denk je dat mensen zich daar aan houden? Nee hoor!
Bekend probleem inderdaad, helemaal als je aankomt met een dubbeldekker op een half afgezet perron.quote:Op maandag 2 december 2013 16:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Hier word ik zo schijtziek van hé.
Laatst ook in Arnhem, we rollen binnen en we zaten goed vol. Ik zie al dat er een hele horde mensen op het perron staat en ze allemaal lekker slim naar de deuren lopen. Nu staan er wat hekken vanwege werkzaamheden, dus ruimte is er al niet.
Wat krijg je dus, niemand kan er dus in of uit.![]()
heb mezelf letterlijk met flink wat kracht door de groep heen moeten duwen. Werd ik door zo'n yup nog glazig aangekeken ook, dus ik draai m'n hoofd om en kijk die oetlul recht aan en zeg ''gast. ben je nou zo tyfusdom of kijk je altijd zo uit je ogen, zo kan er toch niemand langs?'' Een paar anderen kijken me ook aan en zachtjes hoor ik ''nou nou nou nou''
Godverdomme mensen. Zo moeilijk is het niet. Eerst de mensen eruit, dan mensen erin.
Maar Zwolle - Kampen is dan ook een concessie die geen flikker voorstelt. Geen wonder dat er geen vervoerder was te vinden die dat wilde rijden.quote:Op maandag 2 december 2013 17:45 schreef Peter het volgende:
Overijssel kan het bij de vechtdallijnen ook. (al liep Kampen-Zwolle in de soep..)
Zo kent Den Haag wel meer aartslelijke gebouwen.quote:Op maandag 2 december 2013 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijft alleen jammer van het gedrocht Stichtshage
Ah, heet die bende zo?quote:Op maandag 2 december 2013 19:48 schreef Peterselieman het volgende:
Het blijft alleen jammer van het gedrocht Stichtshage
Zijn de kopsporen op +2 voor de RandstadRail of de NS zelf?quote:Op maandag 2 december 2013 19:42 schreef b2py het volgende:
Voor de bouw van de stationshal staat tot voorjaar 2014, de bouw van station Den Haag Centraal is allerminst af. In 2014 wordt gestart met de bouw van twee keersporen op +2 (Boven het busstation) en zal gereedkomen in 2015. Voorlopig zal het station dus nog een bouwput blijven, voor uiteindelijk een betere integratie tussen verschillende vervoersmodaliteiten.
vind het niet eens opvallend nieuws, aangezien Stadler al vanaf het begin van de levering van de Nederlandse stellen nauw samenwerkte met Voith Nederland.quote:Op maandag 2 december 2013 20:10 schreef James1988 het volgende:
Stadler heeft de onderhoudstak van Voith Nederland opgekocht. Onderhoud aan de GTW's van Veolia en Arriva zal voortaan dus direct door Stadler worden gedaan.
Er staat een tender uit voor 35 (uit mijn hoofd) lage vloer trams, misschien zijn erg zeker van hun bieding?quote:Op maandag 2 december 2013 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
vind het niet eens opvallend nieuws, aangezien Stadler al vanaf het begin van de levering van de Nederlandse stellen nauw samenwerkte met Voith Nederland.
Wel opvallend is dat de sneltrams in Utrecht kennelijk ook onder het contract vallen
het gaat om het onderhoud en ik denk dat daarover al afspraken zijn gemaakt met BRU/Kubusquote:Op maandag 2 december 2013 20:42 schreef bork het volgende:
[..]
Er staat een tender uit voor 35 (uit mijn hoofd) lage vloer trams, misschien zijn erg zeker van hun bieding?
Wat zijn GTW`s?quote:Stadler heeft de onderhoudstak van Voith Nederland opgekocht. Onderhoud aan de GTW's van Veolia en Arriva zal voortaan dus direct door Stadler worden gedaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |