juistem de plaats had ik gemist. maar dat is mijn punt inderdaadquote:Op maandag 2 december 2013 16:12 schreef Leandra het volgende:
[..]
Het gaat om Zeist, het is dus meer van belang waar z'n klandizie uit bestaat dan waar z'n toko staat, had de winkel in Kootwijkerbroek gestaan dan had hij het helemaal kunnen schudden.
Zoveel vreselijks wordt er toch niet toegewenst? Alleen dat de zondagsopening niet rendabel blijkt.quote:Op maandag 2 december 2013 16:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
Klopt, ik maak me niet druk om hun onwetendheid.
Maar op basis van die onwetendheid gunnen ze de consument hun zondagshopdag niet.
Het gaat om de trieste gedachte die er van uit gaat. Namelijk, een ander iets vreselijks toewensen als die niet jouw God gehoorzaamt.
"Wie niet met God rekent, heeft smart op smart te vrezen!"quote:Op maandag 2 december 2013 16:14 schreef Leandra het volgende:
Zoveel vreselijks wordt er toch niet toegewenst?
quote:Op maandag 2 december 2013 16:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zoveel vreselijks wordt er toch niet toegewenst? Alleen dat de zondagsopening niet rendabel blijkt.
Ik vraag me overigens ook af of die zondagsopening werkelijk rendabel is, het is niet alsof mijn boodschappenbudget ineens 14% hoger is omdat de supermarkt op zondag open is.
maar als jij geloofd dat iedereen die geen rood draagt dood gaat, dan ga jij daar toch naar handelen?quote:Op maandag 2 december 2013 16:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
"Wie niet met God rekent, heeft smart op smart te vrezen!"
Volgens diverse strenge religieuze varianten heb ik al zoveel van God te vrezen.... Depend zou me moeten sponsoren, zo dun zou het me door de broek lopen als ik me daar druk om zou maken.quote:Op maandag 2 december 2013 16:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
"Wie niet met God rekent, heeft smart op smart te vrezen!"
Niet om het een of ander, maar voor iemand die zich graag als redelijk ontwikkeld voordoet is de vraag of Zeist wel of niet in de biblebelt ligt behoorlijk dom.quote:Op maandag 2 december 2013 16:24 schreef Gia het volgende:
Tja, als het in de biblebelt is, of een overwegend streng gelovige gemeenschap, dan kun je dit verwachten.
Jij weet niet wat 'als' betekent?quote:Op maandag 2 december 2013 16:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar voor iemand die zich graag als redelijk ontwikkeld voordoet is de vraag of Zeist wel of niet in de biblebelt ligt behoorlijk dom.
dat denk ik niet.quote:Op maandag 2 december 2013 16:26 schreef xzaz het volgende:
Sowieso een trollbrief, ik heb nog nooit meegemaakt dat in de Reformatie of ander christelijk blad werdt opgeroepen om bepaalde winkels te mijden omdat ze op Zondag open waren.
Niet naar de winkels gaan op Zondag is nog wat anders dan de winkels die op Zondag open zijn voor de rest van de week ook vermijden.quote:Op maandag 2 december 2013 16:36 schreef Williambrons het volgende:
[..]
dat denk ik niet.
bij ons int dorp is elke winkel gesloten op zondag.
behalve de restaurants en snackbar's en die draaien echt geen winst.
dat is echt iets waar een christen zich mee bezig houd.
ook niet even langs de macdonalds ofzo.
er mag op zondag niet voor je gewerkt worden, met uitzondering van calamiteiten dus brandweer leger etc etc
reactie van de mens, soort van protest op dat de winkel op zondag open is.quote:Op maandag 2 december 2013 16:38 schreef xzaz het volgende:
[..]
Niet naar de winkels gaan op Zondag is nog wat anders dan de winkels die op Zondag open zijn voor de rest van de week ook vermijden.
En waar in de bijbel staat dat exact? Specifiek dat de zondag een definitieve rustdag is...quote:Op maandag 2 december 2013 16:36 schreef Williambrons het volgende:
[..]
dat denk ik niet.
bij ons int dorp is elke winkel gesloten op zondag.
behalve de restaurants en snackbar's en die draaien echt geen winst.
dat is echt iets waar een christen zich mee bezig houd.
ook niet even langs de macdonalds ofzo.
er mag op zondag niet voor je gewerkt worden, met uitzondering van calamiteiten dus brandweer leger etc etc
Nee, niet logisch, ben het ook niet tegengekomen in de bladen binnen Christelijk Nederland. En vaak worden dit soort dingen uitgebreid vermeld.quote:Op maandag 2 december 2013 16:39 schreef Williambrons het volgende:
[..]
reactie van de mens, soort van protest op dat de winkel op zondag open is.
niet meer als logisch toch?
oorspronkelijk is het de sabat dus de zaterdag.quote:Op maandag 2 december 2013 16:40 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En waar in de bijbel staat dat exact? Specifiek dat de zondag een definitieve rustdag is...
Je denkt dat het er niet in staat? Je kan nog twisten over de sabbatdag, de ene zegt Zaterdag de andere zegt Zondag.quote:Op maandag 2 december 2013 16:40 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En waar in de bijbel staat dat exact? Specifiek dat de zondag een definitieve rustdag is...
En geen een heeft het over een definitieve dag. Als maat wordt de Zondag voor christenen genomen. Maar die dag is niet heilig aangezien je ook in staat wordt gesteld een andere dag in de week te nemen.quote:Op maandag 2 december 2013 16:41 schreef xzaz het volgende:
[..]
Je denkt dat het er niet in staat? Je kan nog twisten over de sabbatdag, de ene zegt Zaterdag de andere zegt Zondag.
ja en nee,quote:Op maandag 2 december 2013 16:43 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En geen een heeft het over een definitieve dag. Als maat wordt de Zondag voor christenen genomen. Maar die dag is niet heilig aangezien je ook in staat wordt gesteld een andere dag in de week te nemen.
He?quote:Op maandag 2 december 2013 16:43 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
En geen een heeft het over een definitieve dag. Als maat wordt de Zondag voor christenen genomen. Maar die dag is niet heilig aangezien je ook in staat wordt gesteld een andere dag in de week te nemen.
De kerk drukt helemaal niet zijn stempel. Het is binnen de Christelijke gemeente afgesproken dat Zondag de sabbat is.quote:Op maandag 2 december 2013 16:44 schreef Williambrons het volgende:
[..]
ja en nee,
de kerk drukt hier de stempel.
het is de bedoeling dat je die dag bezig bent met god, en dus in zijn huis komt, de kerk.
de kerk is dus alleen open op zondag, en geloof ook op woensdag avond.
Er staat nergens dat je naar de kerk moet. Jezus zelf zegt zelfs expliciet dat je het geloof in je eentje of samen met gelijkgestemden moet beleven en zet grote vraagtekens bij de kerk. (iig, als je de evangeliën mag geloven).quote:Op maandag 2 december 2013 16:44 schreef Williambrons het volgende:
[..]
ja en nee,
de kerk drukt hier de stempel.
het is de bedoeling dat je die dag bezig bent met god, en dus in zijn huis komt, de kerk.
de kerk is dus alleen open op zondag, en geloof ook op woensdag avond.
Met zoveel gratis reclame in de media zal het de komende zondagen extra druk worden in deze winkel. Al is het maar als een stil protest.quote:Op maandag 2 december 2013 16:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vraag me overigens ook af of die zondagsopening werkelijk rendabel is, het is niet alsof mijn boodschappenbudget ineens 14% hoger is omdat de supermarkt op zondag open is.
jah daar heb je een punt.quote:Op maandag 2 december 2013 16:45 schreef xzaz het volgende:
[..]
De kerk drukt helemaal niet zijn stempel. Het is binnen de Christelijke gemeente afgesproken dat Zondag de sabbat is.
En de kerk is altijd open.
Er zijn een hoop winkels die de rustdag op een andere dag nemen.quote:
maandag is een vaak voorkomende dag zeker?quote:Op maandag 2 december 2013 16:49 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
Er zijn een hoop winkels die de rustdag op een andere dag nemen.
Dan kunnen alle filiaalwinkels die er bijvoorbeeld in Staphorst of Rijssen zijn de deuren wel sluiten, want ook al zullen de lokale AH's en C1000 daar de deuren keurig sluiten op zondag (en op de dankdagen), er zijn van die winkels genoeg filialen die wél op zondag open zijn. Geldt uiteraard dan niet alleen voor de supers, maar ook Blokker/Hema/etc.quote:Op maandag 2 december 2013 16:26 schreef xzaz het volgende:
Sowieso een trollbrief, ik heb nog nooit meegemaakt dat in de Reformatie of ander christelijk blad werdt opgeroepen om bepaalde winkels te mijden omdat ze op Zondag open waren.
My Point, kom ook alleen maar een berichtje tegen op Christenunie over Zeist maar niks over ophef.quote:Op maandag 2 december 2013 16:50 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dan kunnen alle filiaalwinkels die er bijvoorbeeld in Staphorst of Rijssen zijn de deuren wel sluiten, want ook al zullen de lokale AH's en C1000 daar de deuren keurig sluiten op zondag (en op de dankdagen), er zijn van die winkels genoeg filialen die wél op zondag open zijn. Geldt uiteraard dan niet alleen voor de supers, maar ook Blokker/Hema/etc.
jah, een probleem pak je niet aan de grootste kant, zouden ze dat doen gaan ze direct verliezen.quote:Op maandag 2 december 2013 16:52 schreef xzaz het volgende:
[..]
My Point, kom ook alleen maar een berichtje tegen op Christenunie over Zeist maar niks over ophef.
Het is een maatschappelijk probleem waarin de economie 24/7 draait en waarbij 'men' geen tijd meer voor zichzelf heeft. Sleur die kinderen zondag maar mee naar het winkelcentrum.quote:Op maandag 2 december 2013 16:54 schreef Williambrons het volgende:
[..]
jah, een probleem pak je niet aan de grootste kant, zouden ze dat doen gaan ze direct verliezen.
als een actie als dit meer publiciteit zou krijgen worden ook andere plaatsen aangespoord om deze acties te voeren.
en jah ik ben het er wel mee eens en zal met voorkeur bij een winkel kopen die op zondag dicht zit.
de normen en waarden van de mensen worden al steeds minder.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |