abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 december 2013 @ 12:09:02 #126
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_133837987
Mooie brief. :+
Maar goed dit heet keuzevrijheid van de Ondernemer om zijn toko open te gooien en ook de keuzevrijheid van BW Hell om die toko niet te bezoeken op zondag(of op welke andere dag dan ook).
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  maandag 2 december 2013 @ 12:09:13 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133837992
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:02 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ze dreigen met God. :Y)
Dreigen met God maakt niet uit als je toch niet in God gelooft.... dat heeft alleen maar nut als iemand wel in God gelooft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 december 2013 @ 12:10:42 #128
862 Arcee
Look closer
pi_133838030
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:09 schreef Leandra het volgende:
Dreigen met God maakt niet uit als je toch niet in God gelooft.... dat heeft alleen maar nut als iemand wel in God gelooft.
Maar het zegt wel veel over wat zij met de zondagshoppers voor hebben.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 2 december 2013 @ 12:11:07 #129
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133838046
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:09 schreef borisz het volgende:
Mooie brief. :+
Maar goed dit heet keuzevrijheid van de Ondernemer om zijn toko open te gooien en ook de keuzevrijheid van BW Hell om die toko niet te bezoeken op zondag.
Het is alleen wel triest dat een medewerker van het ministerie van financiën en directeur van de belastingdienst het kennelijk geen probleem vindt om een brief die aan een ander geschreven is openbaar te maken.
Was die ander te laf om het zelf te doen?

Van de directeur van het Centrum voor Kennis en Communicatie verwacht je wat meer fatsoen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 2 december 2013 @ 12:15:20 #130
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133838166
quote:
13s.gif Op maandag 2 december 2013 12:10 schreef Arcee het volgende:

[..]

Maar het zegt wel veel over wat zij met de zondagshoppers voor hebben.
Ik zou me daar als heiden niet druk over maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133838500
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:15 schreef Leandra het volgende:

[..]

Heidenen hebben toch ook goden? :+
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 2 december 2013 @ 12:28:56 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133838525
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 12:28 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Heidenen hebben toch ook goden? :+
Oh God, weer een religie waar ik in faal ;(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133838559
Wat kunnen religekkies toch verzuurde pruimen zijn zeg. Ga lekker naar een andere supermarkt dan. Houdoe en wegblijven! :W
"Purple is the last color of the rainbow colors. It means I will trust and love you for a long time"
pi_133839013
weten ze in de kerk niet dat zondag winkels dicht een erfenis uit de 2de wereldoorlog is?
hadden de duitsers ingevoerd om de joden te pesten
pi_133839048
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 10:26 schreef kovenant het volgende:
te belachelijk voor woorden dat een religieus clubje gaat bepalen welke winkelier overleeft en welke niet.
het is goed als je je bezig houdt met religie.
doe dat lekker achter gesloten deuren en laat anderen daar niet van meegenieten.
als ze op zondag niks willen doen laat ze dan lekker niks doen en de rest van de wereld met rust laten.

voor dat soort mensen ook maar de politie op zondag afschaffen.
Het staat elke willekeurige groep consumenten vrij om een winkel te boycotten om wat voor reden dan ook.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_133839160
God's Heilige Dag is natuurlijk ook niet bedoeld
om je te bemoeien met andermans zaken.
uiteindelijk lukt altijd alles
  maandag 2 december 2013 @ 12:59:01 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133839297
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het staat elke willekeurige groep consumenten vrij om een winkel te boycotten om wat voor reden dan ook.
Dit.
Of een product.... het is niet voor niets dat men in de VS "New Coke" en "Coca-Cola Classic" heeft had....

[ Bericht 2% gewijzigd door Leandra op 02-12-2013 13:15:19 (VVT) ]
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133841300
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 11:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Tegenwoordig zijn winkels als het ware verplicht om op zondag open te gaan en wel om de volgende 2 redenen:

-Zondag is het nieuwe zaterdag wat betreft boodschappen doen. Er gaat dus veel geld mee gemoeid mocht je open of juist dicht blijven op een zondag.

-Als je niet op zondag open bent, en supers in de dorpen/steden rondom jou wel, ga je dat ook merken in je weekomzet. Mensen gaan op een zondag ergens boodschappen doen, merken dat het fijn winkelen is daar en je bent alweer een klant kwijt in je super.
Dat ligt er dus aan waar de winkel staat. Als 80% van je publiek bij zo'n sekte hoort en zich zo organiseert als de brief stelt, dan verlies je meer als je zondags opengaat. Hopelijk is het niet zo erg, en kan de winkel die 10 bejaarden van het kerkclubje wel missen.
pi_133841804
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 14:05 schreef zuchtje het volgende:

[..]

Dat ligt er dus aan waar de winkel staat. Als 80% van je publiek bij zo'n sekte hoort en zich zo organiseert als de brief stelt, dan verlies je meer als je zondags opengaat. Hopelijk is het niet zo erg, en kan de winkel die 10 bejaarden van het kerkclubje wel missen.
Afgaande op de uitslag van de laatste gemeenteraadsverkiezingen (CU/SGP 2, CDA 4 van de 33 raadszetels hier) zal het wel meevallen met de pijn die AH, C1000 en de Jumbo gaan voelen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_133844668
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:47 schreef blijfrelax het volgende:
weten ze in de kerk niet dat zondag winkels dicht een erfenis uit de 2de wereldoorlog is?
hadden de duitsers ingevoerd om de joden te pesten
Bron?
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  maandag 2 december 2013 @ 16:01:32 #141
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_133844743
Dan gaan die mensen toch lekker niet op zondag winkelen.

Het gebod is: "Hou de Sabbat in ere", niet: "Verplicht iedereen om de Sabbat in ere te houden en blijf weg bij mensen die dat niet doen"
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_133844881
quote:
7s.gif Op zondag 1 december 2013 11:55 schreef Kowloon het volgende:
Prima brief. Ook het principe van een boycot wordt naar mijn idee goed omschreven; "Wij hopen dat u zoveel verlies zult lijden dat u de zondagsopenstelling zult afschaffen.".
Ik vind de toon enigszins verongelijkt. En dat handschrift echt verschikkelijk. :D
pi_133844946
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:05 schreef Seriemoordenaar het volgende:

[..]

Ik vind de toon enigszins verongelijkt. En dat handschrift echt verschikkelijk. :D
Van de andere kant: hoeveel mensen schrijven er nog echt een brief met de pen, of in dit geval wellicht met de ganzenveer? Dat is toch wel iets wat je moet koesteren, heden ten dage.
pi_133844994
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:07 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Van de andere kant: hoeveel mensen schrijven er nog echt een brief met de pen, of in dit geval wellicht met de ganzenveer? Dat is toch wel iets wat je moet koesteren, heden ten dage.
Op het grote boze internet is natuurlijk meer hel en verdoemenis te vinden dan hemelse zaken. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133845040
jah ieder zijn eigen keuze, en zijn eigen geloof.

ik hoop inderdaad dat meneer de toko eigenaar zijn vestiging niet in een gelovige plaats heeft geplaats want dan gaat meneer goed verlies draaien als hij op zondag zijn toko opengooit.

ik vind dit een keurige brief, als je nagaat dat er in de bijbel staat dat je een ander ook moet overtuigen van het eeuwige leven in god, het had ook heel anders gekunt.

dat ik/jullie/jij niet geloofd dat is prima, maar daarin is het wel de taak van een christen om toch het woord over te brengen naar de gene die het niet horen wil. jij praat toch ook over je nieuwe telefoon. waarom mag een christen dan in eens niet over het geloof spreken?

goed onderwerp dit!,

ben benieuwd wat meneer de eigenaar gaat doen.
No idea
  maandag 2 december 2013 @ 16:11:17 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133845057
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:09 schreef Seriemoordenaar het volgende:

[..]

Op het grote boze internet is natuurlijk meer hel en verdoemenis te vinden dan hemelse zaken. :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Daar waar TV in een hoop zeer streng gereformeerde gezinnen nog steeds niet aanwezig is, hebben ze vrijwel allemaal gewoon internet, zeker de gezinnen met kinderen.

Dat Funda automatisch blockt omdat er huizen te koop zijn in Sexbierum is bijzaak.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 2 december 2013 @ 16:12:15 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133845099
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:10 schreef Williambrons het volgende:

ik hoop inderdaad dat meneer de toko eigenaar zijn verstiging niet in een gelovige plaats heeft geplaats want dan gaat meneer goed verlies draaien als hij op zondag zijn toko opengooit.

ik vind dit een keurige brief, als je nagaat dat er in de bijbel staat dat je een ander ook moet overtuigen van het eeuwige leven in god, het had ook heel anders gekunt.

dat ik/jullie/jij niet geloofd dat is prima, maar daarin is het wel de taak van een christen om toch het woord over te brengen naar de gene die het niet horen wil. jij praat toch ook over je nieuwe telefoon. waarom mag een christen dan in eens niet over het geloof spreken?

goed onderwerp dit!,

Het gaat om Zeist, het is dus meer van belang waar z'n klandizie uit bestaat dan waar z'n toko staat, had de winkel in Kootwijkerbroek gestaan dan had hij het helemaal kunnen schudden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 december 2013 @ 16:12:24 #148
862 Arcee
Look closer
pi_133845108
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:15 schreef Leandra het volgende:
Klopt, ik maak me niet druk om hun onwetendheid.

Maar op basis van die onwetendheid gunnen ze de consument hun zondagshopdag niet.

Het gaat om de trieste gedachte die er van uit gaat. Namelijk, een ander iets vreselijks toewensen als die niet jouw God gehoorzaamt.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_133845122
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:11 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daar waar TV in een hoop zeer streng gereformeerde gezinnen nog steeds niet aanwezig is, hebben ze vrijwel allemaal gewoon internet, zeker de gezinnen met kinderen.

Dat Funda automatisch blockt omdat er huizen te koop zijn in Sexbierum is bijzaak.
Natuurlijk. Maar ik denk zomaar dat er parental controls gebruikt worden.
pi_133845123
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:10 schreef Williambrons het volgende:

ik hoop inderdaad dat meneer de toko eigenaar zijn verstiging niet in een gelovige plaats heeft geplaats want dan gaat meneer goed verlies draaien als hij op zondag zijn toko opengooit.

goed onderwerp dit!,

Gezien het feit dat je ook hier in Zeist niet bepaald struikelt over de orthodox-gereformeerden is het maar de vraag of de eigenaar er erg veel van gaat merken. Hij gaat er waarschijnlijk nog steeds op vooruit in vergelijking met de afgelopen jaren, toen Zeistenaren naar Bunnik, Utrecht of Soest(erberg) uitweken voor hun zondagse boodschappen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')