abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 2 december 2013 @ 08:42:31 #101
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133833679
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 11:36 schreef Phlogi2013 het volgende:
Nette brief, weinig reden tot ophef.
Dit, beetje flauw dat iemand de post aan een ander openbaar maakt om retweets te scoren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133834048
Het opvallende van deze tijd is dat religies worden aangevallen. Het enige wat al die aanvallen of bashen doen is zorgen voor verzet in al die miljoenen aanhangers, en verzet in velen leidt tot organisatie van die velen via de politiek.
  maandag 2 december 2013 @ 09:16:08 #103
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_133834074
Met zo een achternaam ben je geen christen. :')
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_133834550
nu alle supermarkten ook open op zondag in omtrek van 100 KM van die nare lui , dan kunnen ze tenminste uitsterven.
pi_133834919
Een keurige, nette brief met een inhoud waar ik het totaal niet mee eens ben.
Als ik de supermarkthouder zou zijn, zal ik er enigzinds rekening mee houden. Heeft er wel mee te maken hoe groot de groep daar woont die bevindelijk gereformeerd is.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
  maandag 2 december 2013 @ 10:08:00 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133834961
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 09:43 schreef kovenant het volgende:
nu alle supermarkten ook open op zondag in omtrek van 100 KM van die nare lui , dan kunnen ze tenminste uitsterven.
100% zeker dat dat niet gaat gebeuren, binnen 100 km zitten diverse streng gereformeerde enclaves en daar gaat de supermarkt echt niet open.

Overigens snap ik het probleem ook niet zo, de supermarkteigenaar krijgt gewoon een briefje waar instaat wat de gevolgen zijn van de zondagopenstelling, en als een flink percentage van zijn klandizie uit (grote) streng gereformeerde gezinnen bestaat dan moet hij dus nu gaan afwegen of de baten van de zondag opwegen tegen het verlies van opbrengst de rest van de week.

Geen probleem dat dat gelijk even in een schrijven wordt uitgelegd, dat is een stuk prettiger dan dat je niet weet hoe het komt dat je klanten kwijt bent.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133835253
Overigens zal het in Zeist wel meevallen, qua inkomstenderving door wegvallende orthodox-gereformeere klanten. Het is hier nou ook geen Barneveld of zo.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  † In Memoriam † maandag 2 december 2013 @ 10:25:46 #108
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_133835301
Bidden op zondag = God's rust verstoren

Stelletje hypocrieten.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_133835325
te belachelijk voor woorden dat een religieus clubje gaat bepalen welke winkelier overleeft en welke niet.
het is goed als je je bezig houdt met religie.
doe dat lekker achter gesloten deuren en laat anderen daar niet van meegenieten.
als ze op zondag niks willen doen laat ze dan lekker niks doen en de rest van de wereld met rust laten.

voor dat soort mensen ook maar de politie op zondag afschaffen.
pi_133835712
quote:
2s.gif Op maandag 2 december 2013 10:26 schreef kovenant het volgende:
te belachelijk voor woorden dat een religieus clubje gaat bepalen welke winkelier overleeft en welke niet.
het is goed als je je bezig houdt met religie.
doe dat lekker achter gesloten deuren en laat anderen daar niet van meegenieten.
als ze op zondag niks willen doen laat ze dan lekker niks doen en de rest van de wereld met rust laten.

voor dat soort mensen ook maar de politie op zondag afschaffen.
En als zoon Arie uit een reformatorisch gezin in de supermarkt wat bij wil verdienen wordt hij niet aangenomen omdat hij alleen van maandag tot zaterdag wil werken en zeker niet op zondag.

En neef Jan die een winkel heeft en wel naar de kerk wil (of dat voor zijn personeel mogelijk wil maken) heeft extra concurentie, dus als iemand op zondag open gaat dan steunt men neef Jan die wat meer mogelijkheden voor de groep geeft.
  maandag 2 december 2013 @ 10:48:13 #111
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_133835812
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 08:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit, beetje flauw dat iemand de post aan een ander openbaar maakt om retweets te scoren.
Nette brief? Hopen dat iemand verlies lijdt omdat die niet aan jouw persoonlijke eisen voldoet? Wat laten de gristenen zich weer kennen m.b.t. naastenliefde zeg :')
pi_133836333
Pen en papier? Dit is duidelijk geschreven door één van die bejaarden die tegenover de C1000 woont in de bejaardenflat. Kan me er wel iets bij voorstellen dat ze balen dat al dat tuig nu ook op zondag voor en rond de C1000 hangt, want het is niet echt een geweldige buurt.
pi_133836443
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 10:36 schreef Stranger het volgende:
Nare post? Woedend?

Ik vind het een nette brief hoor.
Alleen een vervelende schrijfwijze. Onderaan bijvoorbeeld: `.., zodat wij daar ru al orze boodschapperz kunnerz lralerz!'. Say what?
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_133836673
quote:
99s.gif Op zondag 1 december 2013 11:16 schreef Yi-Long het volgende:
Als de zondag zo'n rustdag is voor God.... waarom gaan al die Gristenen hem dan uitgerekend op die dag lastig vallen in Zijn huis met hun domme gezeik...!?

Lijkt me niet echt een relaxte zondag. Dan wil Je toch liever gewoon op Je bank liggen en voetbal kijken, met wat lekkers erbij...
_O_
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 2 december 2013 @ 11:24:15 #115
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133836688
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 10:23 schreef Ferdo het volgende:
Overigens zal het in Zeist wel meevallen, qua inkomstenderving door wegvallende orthodox-gereformeere klanten. Het is hier nou ook geen Barneveld of zo.
Barneveld ligt wel ruimschoots binnen de 100 km grens :D
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 2 december 2013 @ 11:28:11 #116
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_133836782
McD?
Gaan gristenhonden ook naar McDonalds?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_133836800
Als het nou een christelijk dorpje was waar iedereen naar de kerk gaat, ok. Dan snap ik dit. Maar het is Zeist... Komop zeg.

Mensen die geloven, totaal geen moeite mee. Maar als mensen hun geloof op willen dringen, daar heb ik wel moeite mee.
  maandag 2 december 2013 @ 11:34:42 #118
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133836963
Opdringen? :')

Beste Klaas, je hebt een fijne winkel maar nu je ook op zondag open bent kan ik geen boodschappen meer bij je doen, hopelijk blijkt je zondagopenstelling niet rendabel te zijn zodat we onze boodschappen weer bij jou kunnen halen.

Gr. Gr. Piet, Pietje en de kinderen.

Dan is de keuze dus aan Klaas... En als de familie Piet verantwoordelijk is voor een groot deel van z'n omzet dat kiest hij snel genoeg.
Marktwerking... Dat wil de VVD toch zo graag?!
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133837056
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 11:34 schreef Leandra het volgende:

Beste Klaas, je hebt een fijne winkel maar nu je ook op zondag open bent kan ik geen boodschappen meer bij je doen, hopelijk blijkt je zondagopenstelling niet rendabel te zijn zodat we onze boodschappen weer bij jou kunnen halen.

Gr. Gr. Piet, Pietje en de kinderen.

Dan is de keuze dus aan Klaas... En als de familie Piet verantwoordelijk is voor een groot deel van z'n omzet dat kiest hij snel genoeg.
Marktwerking... Dat wil de VVD toch zo graag?!
Zij willen dat die zaak op zondag gesloten blijft vanwege hun godsdienst. En als dat niet gebeurt, dan
dreigen zij dat ze geen boodschappen meer gaan doen en ze hopen dat de super veel verlies draait op een zondag, zodat ze zondag weer sluiten.

Ik vind dat best wel je geloof opdringen ja.
  maandag 2 december 2013 @ 11:41:38 #120
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133837154
Marktwerking... Groot goed voor de VVD die de zondagopenstelling zo belangrijk vindt.
Of moet andersom de klant gedwongen kunnen worden z'n boodschappen te doen bij een winkel waar hij niet achter staat?
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 2 december 2013 @ 11:45:15 #121
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_133837254
quote:
3s.gif Op zondag 1 december 2013 10:53 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Als de consument op zondag wil shoppen dan moeten winkels open kunnen zijn als ondernemers dat willen.
Wie heeft daar baat bij? :?
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_133837631
Tegenwoordig zijn winkels als het ware verplicht om op zondag open te gaan en wel om de volgende 2 redenen:

-Zondag is het nieuwe zaterdag wat betreft boodschappen doen. Er gaat dus veel geld mee gemoeid mocht je open of juist dicht blijven op een zondag.

-Als je niet op zondag open bent, en supers in de dorpen/steden rondom jou wel, ga je dat ook merken in je weekomzet. Mensen gaan op een zondag ergens boodschappen doen, merken dat het fijn winkelen is daar en je bent alweer een klant kwijt in je super.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 2 december 2013 @ 12:02:05 #123
862 Arcee
Look closer
pi_133837765
quote:
1s.gif Op maandag 2 december 2013 11:34 schreef Leandra het volgende:
Ze dreigen met God. :Y)

quote:
10s.gif Op maandag 2 december 2013 11:45 schreef BaasBanaan het volgende:
Wie heeft daar baat bij? :?
Buiten die consumenten en ondernemers, bedoel je?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 2 december 2013 @ 12:04:50 #124
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_133837862
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 12:02 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ze dreigen met God. :Y)

[..]

Buiten die consumenten en ondernemers, bedoel je?
Heeft de ondernemer er baat bij dat ze een dag langer personeel moeten betalen? Op de korte termijn stijgt zijn omzet misschien iets, totdat het standaard is dat winkeliers hun zaak op de zondag open hebben.

En voor de consument is het ook geen voordeel dat er opeens meer personeelskosten in de prijs verwerkt moeten worden.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 2 december 2013 @ 12:07:16 #125
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_133837939
quote:
99s.gif Op zondag 1 december 2013 11:16 schreef Yi-Long het volgende:
Als de zondag zo'n rustdag is voor God.... waarom gaan al die Gristenen hem dan uitgerekend op die dag lastig vallen in Zijn huis met hun domme gezeik...!?

Lijkt me niet echt een relaxte zondag. Dan wil Je toch liever gewoon op Je bank liggen en voetbal kijken, met wat lekkers erbij...
Zondag is geen rustdag voor God. Zowel Oude als Nieuwe Testament spreken van een rustdag in ere van de Heer. Vroeger was de Zondag daar de ideale dag voor ivm werk. En de meesten konden op Zondag samenkomen.
En ik heb God de laatste tijd weinig zien twitteren dat hij een beetje teleurgesteld is in zijn volgers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')