abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133866816
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 04:37 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Tuurlijk is het goedkoper om 6 i.p.v. 7 dagen open te zijn :P
Tenzij ze bijvoorbeeld op ma t/m za 1 uur korter open zijn en dan op zo 6 uur; dan zou het weinig tot niets uit moeten maken
1 uur korter zie ik niet gebeuren. Het valt me juist mee dat we nog niet op een sluitingstijd van 22:00 zitten.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  dinsdag 3 december 2013 @ 04:44:54 #277
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133866822
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 04:42 schreef paddy het volgende:

[..]

1 uur korter zie ik niet gebeuren. Het valt me juist mee dat we nog niet op een sluitingstijd van 22:00 zitten.
pi_133866826
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2013 04:44 schreef hugecooll het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Verrek, ik loop achter _O-
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_133866830
Bij ons nog niet dus :P

Maandag 08:00 – 21:00 08:00 – 21:00
Dinsdag 08:00 – 21:00 08:00 – 21:00
Woensdag 08:00 – 21:00 08:00 – 21:00
Donderdag 08:00 – 21:00 08:00 – 21:00
Vrijdag 08:00 – 21:00 08:00 – 21:00
Zaterdag 08:00 – 21:00 08:00 – 21:00
Zondag 12:00 – 18:00 12:00 – 18:00
  dinsdag 3 december 2013 @ 04:52:01 #280
179075 hugecooll
pi_133866831
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 04:51 schreef paddy het volgende:
Bij ons nog niet dus :P

Maandag 08:00 – 21:00 08:00 – 21:00
Dinsdag 08:00 – 21:00 08:00 – 21:00
Woensdag 08:00 – 21:00 08:00 – 21:00
Donderdag 08:00 – 21:00 08:00 – 21:00
Vrijdag 08:00 – 21:00 08:00 – 21:00
Zaterdag 08:00 – 21:00 08:00 – 21:00
Zondag 12:00 – 18:00 12:00 – 18:00
Waar kom jij vandaan dan?
pi_133866834
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 december 2013 04:52 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Waar kom jij vandaan dan?
Zeist
  dinsdag 3 december 2013 @ 04:53:03 #282
179075 hugecooll
pi_133866835
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 december 2013 04:52 schreef paddy het volgende:

[..]

Zeist
Hm...schrijf eens een briefje
pi_133866837
quote:
18s.gif Op dinsdag 3 december 2013 04:53 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Hm...schrijf eens een briefje
Hahaha, ik wist dat die zou komen _O-

Hell, wanneer ik zo kon schrijven wilde ik zelfs de koningin wel zo'n brief schrijven.

Lang leve word en een printer :P

Mijn typewerk is al vaag. Mijn handschrift onmogelijk te lezen
  dinsdag 3 december 2013 @ 04:57:28 #284
179075 hugecooll
pi_133866845
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 04:55 schreef paddy het volgende:

[..]

Hahaha, ik wist dat die zou komen _O-

Hell, wanneer ik zo kon schrijven wilde ik zelfs de koningin wel zo'n brief schrijven.

Lang leve word en een printer :P

Mijn typewerk is al vaag. Mijn handschrift onmogelijk te lezen
Sommige letters aan elkaar, sommige letters los :D
pi_133866864
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 december 2013 04:57 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Sommige letters aan elkaar, sommige letters los :D
Ik vergeet mijn leesbril altijd, dus delegeer een ander :P
Kaarten schrijven, en daar gaat het wel mee ophouden.

Maar ontopic, deze mensen moeten gewoon daar gaan winkelen waar ze zich prettig bij voelen.

Het zielige...ze willen ons kapot maken....boehoe... Laten ze dan eerst naar hun eigen beleid kijken van vroeger en nu. Zoveel mogelijk producten verkopen en onder de prijs van andere bedrijven verkopen is egoïstisch want wil je de klanten lokken van andere bedrijven, dus andere bedrijven hun brood afpakken.....Om in hun eigen woorden te spreken.....de ander kapot maken!!

Ik moest er gewoon om gniffelen. Ik denk dat het alleen zo in het nieuws is gekomen omdat het christenen zijn die dit besluit hadden genomen en deze groep is toch al niet populair in de samenleving, dus gratis reclame :P
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 3 december 2013 @ 07:02:02 #286
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_133867056
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 december 2013 04:52 schreef paddy het volgende:

[..]

Zeist
AH in het centrum van Zeist gaat zelfs om 20 uur dicht
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_133867824
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:35 schreef Momo... het volgende:
Je wordt niet gedwongen om naar de supermarkt te gaan op zondag.
Wil je dat niet oke dan ga je niet. Maar als andere mensen dat wel willen so what :')
maar waar staat dat mensen dat niet mogen.
ze verbieden de toko houder niks, ze geven alleen aan dat ze het er niet mee eens zijn en daarom ook door de weeks niet bij hun komen shoppen?

in een plaats zoals kootwijkerbroek kan je dan als winkel op zondag beter je deuren gesloten houden, omdat je dan gewoon verlies gaat maken, en dan niet alleen op zondag maar ook door de weeks verlies.
No idea
pi_133868288
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 16:44 schreef Williambrons het volgende:

[..]

ja en nee,

de kerk drukt hier de stempel.
het is de bedoeling dat je die dag bezig bent met god, en dus in zijn huis komt, de kerk.
de kerk is dus alleen open op zondag, en geloof ook op woensdag avond.
Denk dat het de reden dat protestanten (en zeker calvinisten) zo enorm streng zijn met de zondagsrust. Een praktiserende katholiek kan gerust zondagochtend naar de kerk gaan en zondagmiddag protesteren. Alle grote protestacties tegen het homohuwelijk door katholieken waren op zondag. Er zijn binnen het katholieke geloof meer mogelijkheden om het geloof te beleven buiten de zondag. Zeker in nog zeer actieve katholieke plaatsen kan je nog elke dag een Mis hebben.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_133868449
quote:
Ik ben zo blij dat de katholieke kerk veel soepeler omgaat met de zondag. Calvinistisch geouwehoer. :r
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_133868495
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:20 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Denk dat het de reden dat protestanten (en zeker calvinisten) zo enorm streng zijn met de zondagsrust. Een praktiserende katholiek kan gerust zondagochtend naar de kerk gaan en zondagmiddag protesteren. Alle grote protestacties tegen het homohuwelijk door katholieken waren op zondag. Er zijn binnen het katholieke geloof meer mogelijkheden om het geloof te beleven buiten de zondag. Zeker in nog zeer actieve katholieke plaatsen kan je nog elke dag een Mis hebben.
ik bekijk het verhaal vanuit mijn standpunt en ben zelf hervormd, en dus niet katholiek.

maar ik geloof je best, maar het is niet de bedoeling dat je een ander voor je op zondag laat werken. met calamiteiten uitgezondert.

dus dat betekend dat je best kan protesteren, als je dat wil.
en dat je best langs het strand kan, je gaat als "christen" alleen geen ijsje kopen.
dat een ander dat wel doet strijd dan in tegen je eigen princiepes en dat kan soms vervelend zijn, en is dus soms ook de reden dat een christen zijn verhaal doet. wat dus nu gebeurd.
No idea
pi_133869144
Tolerantie en respect hoeft tegenwoordig maar van 1 kant te komen geloof ik? De termen christenhond, doodsverwensingen en verachtelijking vliegen je hier om de oren.
Maar owe als iemand met een andere levensovertuiging in een brief zijn standpunt kenbaar maakt, dan is de wereld te klein en zijn christenen ( ja echt, meervoud ook al is er maar een schrijver) hypocriet.

Er is hierin maar een groep hypocriet. :')
pi_133869241
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:00 schreef -0- het volgende:
Tolerantie en respect hoeft tegenwoordig maar van 1 kant te komen geloof ik? De termen christenhond, doodsverwensingen en verachtelijking vliegen je hier om de oren.
Maar owe als iemand met een andere levensovertuiging in een brief zijn standpunt kenbaar maakt, dan is de wereld te klein en zijn christenen ( ja echt, meervoud ook al is er maar een schrijver) hypocriet.

Er is hierin maar een groep hypocriet. :')
haha dat is wel een hele korte samenvatting van dit topic. maar zeer zeker aan de orde.
en geloof me christendom word nog eens illegaal in nederland, net zoals in andere landen.
No idea
  dinsdag 3 december 2013 @ 10:21:27 #293
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133869547
Terecht protest.

Koopzondagen zijn walgelijk en overlast gevend.

Zeker permanente openstelling.

Dat is alleen goed voor de zinloze mensen in verveling en de grote winkelbedrijven.

De gewone familiewinkel en kleine ondernemingen zullen gaan verdwijnen door gebrek aan vrije dagen en rust en familieleven....

En wat als straks ook vrachtwagenchauffeurs zondag moeten werken en ambtenaren en mensen op kantoor?

Verliezen wij dan niet de zondag en collectieve rust in gezin, familie en samenleving....

Dit is een bedreiging voor iedereen. Niet alleen voor de omwonenden van supermarkten en voor christenen..... :Y
  dinsdag 3 december 2013 @ 10:25:19 #294
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133869630
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 09:29 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Ik ben zo blij dat de katholieke kerk veel soepeler omgaat met de zondag. Calvinistisch geouwehoer. :r
Absolute onzin.

Slafelijke arbeid op zondagen is ook voor ons katholieken verboden, tenzij het een hoger belang dient.

Supermarkten en V&D dienen zulk een belang niet.

Brandweer, politie, ziekenhuis, maar ook hotels en herbergen wél...

Maar maak geen karikatuur van ons geloof, want de Kerk heeft zondag tot rustdag.

En voor katholieken is het ook verboden om te gaan bouwen, slopen, kopen, handelen enz enz.

Het verschil zit hem alleen in de wettische details bij gereformeerden.
  dinsdag 3 december 2013 @ 10:27:54 #295
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133869687
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 08:49 schreef Williambrons het volgende:

[..]

maar waar staat dat mensen dat niet mogen.
ze verbieden de toko houder niks, ze geven alleen aan dat ze het er niet mee eens zijn en daarom ook door de weeks niet bij hun komen shoppen?

in een plaats zoals kootwijkerbroek kan je dan als winkel op zondag beter je deuren gesloten houden, omdat je dan gewoon verlies gaat maken, en dan niet alleen op zondag maar ook door de weeks verlies.

In Kootwijkerbroek is de enige supermarkt eigendom van iemand die naar de strengste kerk gaat, die is dus over 25 jaar op zondag nog niet open.
Sterker nog, bij de kinderboekjes waar nu voor gespaard kan worden bij de Emté hangt een briefje dat ze niet achter de inhoud van de boekjes staan :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133869840
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

In Kootwijkerbroek is de enige supermarkt eigendom van iemand die naar de strengste kerk gaat, die is dus over 25 jaar op zondag nog niet open.
Sterker nog, bij de kinderboekjes waar nu voor gespaard kan worden bij de Emté hangt een briefje dat ze niet achter de inhoud van de boekjes staan :')
haha geweldig, ach joh. zaterdag je boodschappen halen, en zondag lekker thuis blijven, niks mis mee toch.
No idea
pi_133870052
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:25 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Absolute onzin.

Slafelijke arbeid op zondagen is ook voor ons katholieken verboden, tenzij het een hoger belang dient.

Supermarkten en V&D dienen zulk een belang niet.

Brandweer, politie, ziekenhuis, maar ook hotels en herbergen wél...

Maar maak geen karikatuur van ons geloof, want de Kerk heeft zondag tot rustdag.

En voor katholieken is het ook verboden om te gaan bouwen, slopen, kopen, handelen enz enz.

Het verschil zit hem alleen in de wettische details bij gereformeerden.
Maar hoe kan het dan dat katholieken van o.a. de conservatieve vereniging Civitas in Frankrijk massaal hebben geprotesteerd op zondag 13 januari? Een gereformeerde zal nooit op zondag demonstreren. Sterk nog: dankzij gereformeerde invloed hebben we nog steeds in het hele land nooit verkiezingen op zondag.
pi_133871206
maar toch zou het in die c1000 prettiger winkelen moeten zijn voor die klager,
omdat het, nu hij ook op zondag open is,
op de andere dagen minder druk is [in principe],
en je in de rij staat met minder ongelovigen,
want die zijn op zondag al geweest.
dus gezelliger[nou ja...]
uiteindelijk lukt altijd alles
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:46:19 #299
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133871295
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:46 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Maar hoe kan het dan dat katholieken van o.a. de conservatieve vereniging Civitas in Frankrijk massaal hebben geprotesteerd op zondag 13 januari? Een gereformeerde zal nooit op zondag demonstreren. Sterk nog: dankzij gereformeerde invloed hebben we nog steeds in het hele land nooit verkiezingen op zondag.
Een protest heeft niets met slafelijke arbeid te maken.

En ja, een katholiek zal ook een borreltje drinken, na de Hoogmis een voetbalwedstrijd bekijken, demonstreren, met de Rooms-Katholieke vrouwenvereniging breien voor Ethiopië. Maar ook met het gezin samen eten, uitrusten, wandelen, fietsen (mogen bevindelijk gereformeerden ook niet).

Het is echter heel iets anders of je als ware consumentist en zelfverveelde materialist langs winkels gaat slenteren en de halve maatschappij moet blijven draaien voor jouw materiële verlangens die ook prima zes dagen in de week van 8 u tot 21 u vervuld kunnen worden. De supermarkten en grote winkelbedrijven willen gewoon de kleinere concurrenten kapotconcurreren, zodat zij de markt kunnen overnemen.

Gezamenlijke rustdag heeft ook sociaal enorm veel voordelen.

De doorgeslagen liberalisering en Amerikanisering brengt overigens geen enkel economisch voordeel voor werknemers, kleine ondernemers noch voor de gehele samenleving.... :N

Ik blijf zondag niet thuis, ik rijd het hele land af (wel op zaterdag tanken) op weg naar familie, vrienden enz. enz. Juist omdat iedereen dan vrij is!
  dinsdag 3 december 2013 @ 11:47:32 #300
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_133871321
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 10:36 schreef Williambrons het volgende:

[..]

haha geweldig, ach joh. zaterdag je boodschappen halen, en zondag lekker thuis blijven, niks mis mee toch.
Dat is héérlijk....

Ik walg van zondagsopening, terwijl ik er zelf helemaal niet zo zwaar over denk als de gereformeerden in Zeist.

Zondagsontheiliging en zondagsopening van winkels enz. zullen leiden tot een zevendaagse, 24-uurs-economie. Dodelijk voor de geestelijke gezondheid van een maatschappij. Dodelijk. Altijd onrust, verkeer, drukte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')