1 uur korter zie ik niet gebeuren. Het valt me juist mee dat we nog niet op een sluitingstijd van 22:00 zitten.quote:Op dinsdag 3 december 2013 04:37 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Tuurlijk is het goedkoper om 6 i.p.v. 7 dagen open te zijn
Tenzij ze bijvoorbeeld op ma t/m za 1 uur korter open zijn en dan op zo 6 uur; dan zou het weinig tot niets uit moeten maken
quote:Op dinsdag 3 december 2013 04:42 schreef paddy het volgende:
[..]
1 uur korter zie ik niet gebeuren. Het valt me juist mee dat we nog niet op een sluitingstijd van 22:00 zitten.
Verrek, ik loop achterquote:
Waar kom jij vandaan dan?quote:Op dinsdag 3 december 2013 04:51 schreef paddy het volgende:
Bij ons nog niet dus
Maandag 08:00 – 21:00 08:00 – 21:00
Dinsdag 08:00 – 21:00 08:00 – 21:00
Woensdag 08:00 – 21:00 08:00 – 21:00
Donderdag 08:00 – 21:00 08:00 – 21:00
Vrijdag 08:00 – 21:00 08:00 – 21:00
Zaterdag 08:00 – 21:00 08:00 – 21:00
Zondag 12:00 – 18:00 12:00 – 18:00
Zeistquote:
Hahaha, ik wist dat die zou komenquote:
Sommige letters aan elkaar, sommige letters losquote:Op dinsdag 3 december 2013 04:55 schreef paddy het volgende:
[..]
Hahaha, ik wist dat die zou komen
Hell, wanneer ik zo kon schrijven wilde ik zelfs de koningin wel zo'n brief schrijven.
Lang leve word en een printer
Mijn typewerk is al vaag. Mijn handschrift onmogelijk te lezen
Ik vergeet mijn leesbril altijd, dus delegeer een anderquote:Op dinsdag 3 december 2013 04:57 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Sommige letters aan elkaar, sommige letters los
maar waar staat dat mensen dat niet mogen.quote:Op maandag 2 december 2013 17:35 schreef Momo... het volgende:
Je wordt niet gedwongen om naar de supermarkt te gaan op zondag.
Wil je dat niet oke dan ga je niet. Maar als andere mensen dat wel willen so what
Denk dat het de reden dat protestanten (en zeker calvinisten) zo enorm streng zijn met de zondagsrust. Een praktiserende katholiek kan gerust zondagochtend naar de kerk gaan en zondagmiddag protesteren. Alle grote protestacties tegen het homohuwelijk door katholieken waren op zondag. Er zijn binnen het katholieke geloof meer mogelijkheden om het geloof te beleven buiten de zondag. Zeker in nog zeer actieve katholieke plaatsen kan je nog elke dag een Mis hebben.quote:Op maandag 2 december 2013 16:44 schreef Williambrons het volgende:
[..]
ja en nee,
de kerk drukt hier de stempel.
het is de bedoeling dat je die dag bezig bent met god, en dus in zijn huis komt, de kerk.
de kerk is dus alleen open op zondag, en geloof ook op woensdag avond.
Ik ben zo blij dat de katholieke kerk veel soepeler omgaat met de zondag. Calvinistisch geouwehoer.quote:Op maandag 2 december 2013 19:16 schreef Ferdo het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)van-supermarkt.dhtml
[..]
De C1000 buigt dus niet.
ik bekijk het verhaal vanuit mijn standpunt en ben zelf hervormd, en dus niet katholiek.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:20 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Denk dat het de reden dat protestanten (en zeker calvinisten) zo enorm streng zijn met de zondagsrust. Een praktiserende katholiek kan gerust zondagochtend naar de kerk gaan en zondagmiddag protesteren. Alle grote protestacties tegen het homohuwelijk door katholieken waren op zondag. Er zijn binnen het katholieke geloof meer mogelijkheden om het geloof te beleven buiten de zondag. Zeker in nog zeer actieve katholieke plaatsen kan je nog elke dag een Mis hebben.
haha dat is wel een hele korte samenvatting van dit topic. maar zeer zeker aan de orde.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:00 schreef -0- het volgende:
Tolerantie en respect hoeft tegenwoordig maar van 1 kant te komen geloof ik? De termen christenhond, doodsverwensingen en verachtelijking vliegen je hier om de oren.
Maar owe als iemand met een andere levensovertuiging in een brief zijn standpunt kenbaar maakt, dan is de wereld te klein en zijn christenen ( ja echt, meervoud ook al is er maar een schrijver) hypocriet.
Er is hierin maar een groep hypocriet.
Absolute onzin.quote:Op dinsdag 3 december 2013 09:29 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Ik ben zo blij dat de katholieke kerk veel soepeler omgaat met de zondag. Calvinistisch geouwehoer.
In Kootwijkerbroek is de enige supermarkt eigendom van iemand die naar de strengste kerk gaat, die is dus over 25 jaar op zondag nog niet open.quote:Op dinsdag 3 december 2013 08:49 schreef Williambrons het volgende:
[..]
maar waar staat dat mensen dat niet mogen.
ze verbieden de toko houder niks, ze geven alleen aan dat ze het er niet mee eens zijn en daarom ook door de weeks niet bij hun komen shoppen?
in een plaats zoals kootwijkerbroek kan je dan als winkel op zondag beter je deuren gesloten houden, omdat je dan gewoon verlies gaat maken, en dan niet alleen op zondag maar ook door de weeks verlies.
haha geweldig, ach joh. zaterdag je boodschappen halen, en zondag lekker thuis blijven, niks mis mee toch.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
In Kootwijkerbroek is de enige supermarkt eigendom van iemand die naar de strengste kerk gaat, die is dus over 25 jaar op zondag nog niet open.
Sterker nog, bij de kinderboekjes waar nu voor gespaard kan worden bij de Emté hangt een briefje dat ze niet achter de inhoud van de boekjes staan
Maar hoe kan het dan dat katholieken van o.a. de conservatieve vereniging Civitas in Frankrijk massaal hebben geprotesteerd op zondag 13 januari? Een gereformeerde zal nooit op zondag demonstreren. Sterk nog: dankzij gereformeerde invloed hebben we nog steeds in het hele land nooit verkiezingen op zondag.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:25 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Absolute onzin.
Slafelijke arbeid op zondagen is ook voor ons katholieken verboden, tenzij het een hoger belang dient.
Supermarkten en V&D dienen zulk een belang niet.
Brandweer, politie, ziekenhuis, maar ook hotels en herbergen wél...
Maar maak geen karikatuur van ons geloof, want de Kerk heeft zondag tot rustdag.
En voor katholieken is het ook verboden om te gaan bouwen, slopen, kopen, handelen enz enz.
Het verschil zit hem alleen in de wettische details bij gereformeerden.
Een protest heeft niets met slafelijke arbeid te maken.quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:46 schreef StarmanFR het volgende:
[..]
Maar hoe kan het dan dat katholieken van o.a. de conservatieve vereniging Civitas in Frankrijk massaal hebben geprotesteerd op zondag 13 januari? Een gereformeerde zal nooit op zondag demonstreren. Sterk nog: dankzij gereformeerde invloed hebben we nog steeds in het hele land nooit verkiezingen op zondag.
Dat is héérlijk....quote:Op dinsdag 3 december 2013 10:36 schreef Williambrons het volgende:
[..]
haha geweldig, ach joh. zaterdag je boodschappen halen, en zondag lekker thuis blijven, niks mis mee toch.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |