abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 december 2013 @ 01:46:43 #226
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_133866246
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 01:45 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Dan hebben we een verschil van begrip.
Ik zie niet in, uit ervaring, waarom mensen elke dag of elk uur hun inkopen zouden moeten kunnen doen. Wat is dat nou voor flauwekul: denk een beetje vooruit of leef met een gebrek.

Jij vond (in mijn optiek) dat mensen inkopen moeten kunnen doen als ze daar behoefte aan hebben, al is dat op zondag.
Mijn antwoord was, dat iemand die beslist op zondag inkopen wil doen, naar een buitenland moet reizen waar dat kan. Of naar een weilandwinkel of zo. En in die weilandwinkels kun je geen boodschappen doen. Maar wel inkopen.
Boodschappen heb je toch in de loop van de week al gedaan?
Niet iedereen koopt gelijk voor de rest van de week eten in :P
pi_133866322
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 01:46 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Niet iedereen koopt gelijk voor de rest van de week eten in :P
Nee, ik kom vrijwel elke dag in een winkel. En voor het weekend of voor een tijdelijke uitval houd ik een voorraad aan. Dus op zondag hoef ik helemaal niet de deur uit en kan ik lekker doen wat ik wil, zonder me zorgen te hoeven maken over mijn voorraad.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_133866332
Zo hoort het. Gewoon je mening uiten op een normale manier en stemmen met je portemonnee, in plaats van anderen je wil opleggen. Buiten dat mensen die gristelijk zijn een steekje los hebben.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_133866355
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 01:57 schreef heiden6 het volgende:
Zo hoort het. Gewoon je mening uiten op een normale manier en stemmen met je portemonnee, in plaats van anderen je wil opleggen. Buiten dat mensen die gristelijk zijn een steekje los hebben.
Die juffrouw uit de TT heeft toch ook gewoon haar mening geuit.

Ik snap niet goed waarom mensen over haar heenvallen. Ze heeft een heel normaal standpunt/mening.
En de eis om de hele dag en week door inkopen te kunnen doen vind ik persoonlijk absurd.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 3 december 2013 @ 02:08:55 #230
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_133866404
Ik vind het wel prettig om elke dag de boodschappen te halen die ik voor die dag nodig heb. Dat past veel beter bij mijn leefpatroon. Niet iedereen is zo'n mongoloïde hamster-tokkie die één keer per week zijn bestelwagentje komt inladen.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_133866410
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 02:00 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Die juffrouw uit de TT heeft toch ook gewoon haar mening geuit.

Ik snap niet goed waarom mensen over haar heenvallen. Ze heeft een heel normaal standpunt/mening.
En de eis om de hele dag en week door inkopen te kunnen doen vind ik persoonlijk absurd.
Dat zeg ik toch? |:(

Om het nu een normaal standpunt te noemen... heb je de brief gelezen? _O-

Wat jij absurd vindt moet je zelf weten, ik vind het absurd dat mensen zich er druk om maken of een winkel op zondag open is. En dat je dat zelf zo hoog opneemt dat je de winkel boycot. :') Die mensen hebben een steekje los. Maar iedereen heeft het recht om een winkel te boycotten, om wat voor reden dan ook. ^O^
pi_133866420
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 01:57 schreef heiden6 het volgende:
Dit. En het is ook nog uitzonderlijk netjes verwoord en in een prachtig handschrift geschreven, ik wou dat iedereen die het ergens mee oneens was zo handelde :')
pi_133866429
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 02:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dit. En het is ook nog uitzonderlijk netjes verwoord en in een prachtig handschrift geschreven, ik wou dat iedereen die het ergens mee oneens was zo handelde :')
Precies. Daar kunnen veel mensen een voorbeeld aan nemen. :)
  dinsdag 3 december 2013 @ 02:17:50 #234
179075 hugecooll
pi_133866455
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 02:11 schreef Tchock het volgende:

[..]

Prachtig handschrift :') Iedereen die ooit van dit persoon een briefje heeft gekregen weet direct om wie het gaat :P
pi_133866460
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 02:17 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Prachtig handschrift :') Iedereen die ooit van dit persoon een briefje heeft gekregen weet direct om wie het gaat :P
Ik wou dat ik zo kon schrijven _O_ Zie je je al voor je dat mijn hoogleraren tien pagina's hiervan door moeten werken _O_
  dinsdag 3 december 2013 @ 02:20:08 #236
179075 hugecooll
pi_133866475
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 02:18 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik wou dat ik zo kon schrijven _O_ Zie je je al voor je dat mijn hoogleraren tien pagina's hiervan door moeten werken _O_
:D
pi_133866488
Ik besef me nu pas dat deze brief naar mijn oude huisbaas geschreven is :') Die heeft hier smakelijk om gelachen terwijl hij de brief verfrommelde en in de open haard gooide. Die c1000 heeft meer dan genoeg klanten om een flink huis te betalen, dus hij maakt zich echt nergens zorgen om.
pi_133866513
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 02:23 schreef Franknfurter het volgende:
Ik besef me nu pas dat deze brief naar mijn oude huisbaas geschreven is :') Die heeft hier smakelijk om gelachen terwijl hij de brief verfrommelde en in de open haard gooide. Die c1000 heeft meer dan genoeg klanten om een flink huis te betalen, dus hij maakt zich echt nergens zorgen om.
Ik heb geen idee om hoe veel mensen dit realistisch gezien gaat maar als dat echt een paar procent omzet is is het natuurlijk totaal misplaatste arrogantie. C1000 is franchise dus dat voelt hij direct in zijn portemonnee, ook al kan hij dan een flink huis betalen.
  dinsdag 3 december 2013 @ 02:31:21 #239
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_133866518
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 02:17 schreef hugecooll het volgende:

[..]

gast mijn hele familie schrijft zo
pi_133866519
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 02:30 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik heb geen idee om hoe veel mensen dit realistisch gezien gaat maar als dat echt een paar procent omzet is is het natuurlijk totaal misplaatste arrogantie. C1000 is franchise dus dat voelt hij direct in zijn portemonnee, ook al kan hij dan een flink huis betalen.
Het is dan ook een bijzonder arrogante man. Maar wel een met een neus voor geld.
  dinsdag 3 december 2013 @ 02:31:58 #241
179075 hugecooll
pi_133866521
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 02:31 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

Serieus?
pi_133866523
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 december 2013 02:31 schreef Keith_Bakker het volgende:

[..]

_O-
  dinsdag 3 december 2013 @ 02:48:59 #243
224960 highender
Travellin' Light
pi_133866556
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 02:30 schreef Tchock het volgende:
Dat wordt (wellicht ruimschoots) gecompenseerd door de extra omzet en winst die hij genereert op zondag.
pi_133866649
quote:
Ik moet wel grinniken. C1000 en andere grote supermarkten concurreren bewust nu en in het verleden de groenteboer en slager kapot, en dan klagen over de klant die niet achter dit besluit staat?
Hoe hypocriet.

Hell en verdoemenis? Ze hopen dat er zo weinig inkomsten op zondag komen zodat ze de zondag weer dicht gaan. Vanuit hun standpunt kan ik ze dat niet kwalijk nemen. Denk ook niet dat ze het vol gaan houden. Beetje overtrokken

Ik ben wel enorm jaloers op het handschrift. Lijkt me van een vrouw trouwens.

Ik maak trouwens zelf uit naar welke winkel ik ga. Sta ik bijvoorbeeld niet achter de Nederlandse manier van slachten, ga ik naar een slager die in mijn ogen vlees haalt waar dieren beter behandelt worden.

Vind ik de C1000 waardeloos vlees hebben? Moet ik dat bijvoorbeeld gewoon kunnen zeggen en desnoods in een concertgebouw of waar dan ook....met hun....ze willen ons kapot maken....zielige gedoe. (terwijl ze elkaar het liefst kapot concurreren).

Dus ik ben egoïstisch wanneer ik niet naar een winkel ga omdat ik niet achter hun personeelsbehandeling of om welke oorzaak dan ook een bepaalde winkel zou mijden?

Onderstreepte is voor mij wel een reden om dit door te brieven aan anderen en een bedrijf te mijden, maar dan ben ik weer egoïstisch?

Het enige wat dit bericht mij duidelijk maakt is dat je beter niet naar vrienden van Supermarkt kan schrijven met een klacht, want voor je het weet staat het overal op internet. Ik denk dus ook door een oudere vrouw geschreven. Dergelijk handschrift zie je tegenwoordig niet meer.

De twitteraar heeft haar aandacht in ieder geval ook weer gehad.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_133866664
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 02:48 schreef highender het volgende:

[..]

Dat wordt (wellicht ruimschoots) gecompenseerd door de extra omzet en winst die hij genereert op zondag.
Is andere discussie, maar gaan mensen nu echt zoveel meer consumeren? Is het niet gewoon meer spreiden van bedragen over zeven dagen i.p.v zes?

Ik neig meer in te slaan omdat zondags winkels niet open zijn namelijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 03-12-2013 03:47:13 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_133866691
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 02:48 schreef highender het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 03:41 schreef paddy het volgende:

[..]

Is andere discussie, maar gaan mensen nu echt zoveel meer consumeren? Is het niet gewoon meer spreiden van bedragen over zeven dagen i.p.v zes?

Totaal off-topic, maar ik sluit me bij Paddy aan. Het feit dat de winkels meer open zijn betekent dat consumenten de keuze hebben om hun aankopen te spreiden, waardoor de inkomsten op zondag logischerwijs toenemen ten koste van de inkomsten op de andere weekdagen. Het is natuurlijk zo dat mensen in een supermarkt altijd dingen kopen die ze anders niet hadden gekocht maar daar tegenover staan personeelskosten en dergelijke. Ik betwijfel of zondagsopening daadwerkelijk meer geld oplevert, al vind ik het persoonlijk altijd wel bijzonder handig :')
  dinsdag 3 december 2013 @ 03:52:44 #247
349086 ClapClapYourHands
Gurbansoltanedzhe
pi_133866701
Waarom bemoeien die ggggggristenen zich mee als een winkel op zondag open wilt gaan? :') Zolang mensen niet gedwongen worden om te werken op zondag is er niks mee. AH is (vaak als enige) ook op zondag vaak open en het is altijd stervensdruk :s)
  dinsdag 3 december 2013 @ 03:54:30 #248
179075 hugecooll
pi_133866705
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 03:41 schreef paddy het volgende:

[..]

Iedereen die zondags naar de winkel wil gaan, doet dat als er op zondag geen winkels open zijn doordeweeks; daar profiteren ze dan dus allemaal van. Als er 1 winkel open is op zondag, dan gaat iedereen die op zondag boodschappen wil doen daarnaartoe, waardoor die ene winkel dus meer spullen verkoopt. De totale weekomzet (van alle winkels dus) hoeft niet te veranderen, maar de winkel die op zondag open is, krijgt er een groter deel van.
pi_133866726
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 03:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Waarom bemoeien die ggggggristenen zich mee als een winkel op zondag open wilt gaan? :') Zolang mensen niet gedwongen worden om te werken op zondag is er niks mee. AH is (vaak als enige) ook op zondag vaak open en het is altijd stervensdruk :s)
Daar heb je een punt trouwens. Net als een alleenstaande moeder of vader (wegens dagverblijven of opvang kinderen) liever niet op zaterdag werken wanneer je nu solliciteren gaat, is de kans enorm hoog dat een werkgever ervoor gaat iemand die daar wel flexibel in kan zijn. Eigenlijk ben je dus vrijwillig verplicht. Heb het vaker zien gebeuren in de detailhandel dat om deze reden iemand zijn/haar contract niet is verlengd.

Ow, en uiteraard zullen (net als vroeger eerst de zaterdagmiddag alle winkels en bedrijven gesloten waren) andere takken volgen met 7 daagse werkweek.

Bankpersoneel kon zich vroeger ook niet voorstellen ooit op zaterdagmiddag te moeten werken. Net als bij vuilstortbedrijven dit bijna onmogelijk leek.
  dinsdag 3 december 2013 @ 04:06:33 #250
179075 hugecooll
pi_133866732
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 04:04 schreef paddy het volgende:

[..]

Daar heb je een punt trouwens. Net als een alleenstaande moeder of vader (wegens dagverblijven of opvang kinderen) liever niet op zaterdag werken wanneer je nu solliciteren gaat, is de kans enorm hoog dat een werkgever ervoor gaat iemand die daar wel flexibel in kan zijn. Eigenlijk ben je dus vrijwillig verplicht. Heb het vaker zien gebeuren in de detailhandel dat om deze reden iemand zijn/haar contract niet is verlengd.
Vrij logisch ook wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')