Sinister-D- | zaterdag 30 november 2013 @ 15:06 | |
![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams ![]() WCC 2013 Chassis/Motor: RB10 - Renault V6 turbo 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12/13 02. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W05 - Mercedes V6 turbo 03. Nico Rosberg 04. Lewis Hamilton WDC 2008 ![]() Chassis/Motor: Ferrari ??? - Ferrari V6 05. Fernando Alonso WDC 2005/06 06. Kimi Räikkönen WDC 2007 ![]() Chassis/Motor: Lotus E22 - Renault V6 Turbo 07. Romain Grosjean 08. Pastor Maldonado ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-29 - Mercedes V6 Turbo 09. Jenson Button WDC 2009 10. Kevin Magnussen ![]() Chassis/Motor: Force India VJM07 - Mercedes V6 Turbo 11. TBA 12. TBA kanshebbers: Adrian Sutil, Paul Di Resta, Nico Hulkenberg, Sergio Perez, James Calado, Max Chilton, Giedo van der Garde, Robin Frijns ![]() Chassis/Motor: Sauber C33 - Ferrari V6 Turbo 14. TBA 15. TBA Kanshebbers: Sergei Sirotkin, Esteban Gutierrez, Adrian Sutil, Nico Hulkenberg, Vitaly Petrov, Giedo van der Garde. ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR9 - Renault V6 Turbo 16. Jean-Éric Vergne 17. Daniil Kvyat ![]() Chassis/Motor: Williams FW36 - Mercedes V6 Turbo 18. Felipe Massa 19. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-03 - Ferrari V6 Turbo 20. Jules Bianchi 21. TBA Kanshebbers: Max Chilton, Vitaly Petrov, Rodolfo Gonzalez, Stoffel Vandoorne ![]() Chassis/Motor: Caterham CT04 - Renault V6 Turbo 22. TBA 23. TBA Kanshebbers: Charles Pic, Giedo van der Garde, Marcus Ericsson, Heikki Kovalainen, Alexander Rossi, Robin Frijns Voor meer info zie de [F1] Silly season topics F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder de topics over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Voorlopige kalender van 2014, bestaande uit 19 races
* = circuit wacht op goedkeuring Wijzigingen 2014 uitgelegd Verwachte uiterlijk voor de 2014 wagens. ![]() ![]() [ Bericht 52% gewijzigd door Sinister-D- op 01-12-2013 12:11:06 ] | ||
Sinister-D- | zaterdag 30 november 2013 @ 15:49 | |
Wijzigingen in de OP: - Chassis' genoemd naar de vermoedelijke namen voor 2014. - Wagen nummers gekoppeld aan bevestigde namen. - Motoren gewijzigd bij diverse klantenteams, officieel type nummer moet nog toegevoegd worden. - Url Silly season topic gewijzigd naar topic-chain pagina ipv het laatste topic. - Idem voor de Nederlandse Talenten topics. - Voorlopige kalender 2014 toegevoegd - Zaken die betrekking hadden op 2013 verwijderd. - Wijzigingen die in 2014 worden doorgevoerd toegevoegd. Als nu nog iemand zo vriendelijk zou willen zijn om een 2014 banner te willen maken ![]() btw: als er zaken toegevoegd moeten worden, laat maar weten voor zondag avond ![]() [ Bericht 7% gewijzigd door Sinister-D- op 01-12-2013 19:22:11 ] | ||
Gebraden_Wombat | zaterdag 30 november 2013 @ 15:52 | |
Uit het vorige topic: Perez deed het prima inderdaad. Maar dat is niet genoeg. McLaren heeft al een prima coureur: Button. Ze zijn op zoek naar een nieuwe Vettel, een nieuwe Alonso, een nieuwe Hamilton. En dat is Perez duidelijk niet. | ||
Sinister-D- | zaterdag 30 november 2013 @ 16:09 | |
Iemand interesse om de verlichting van Bahrein komend jaar al te keuren? Op dit moment de WEC 6 uur van Bahrein ![]() Live op http://live.fiawec.com/ of http://www.dailymotion.com/video/xpg7wv_fia-wec-live_auto?start=2 | ||
JohnB52 | zaterdag 30 november 2013 @ 16:46 | |
Ook op MotorsTV | ||
Geralt | zaterdag 30 november 2013 @ 16:54 | |
Dit is neem ik aan niet de verlichting zoals die komend jaar tijdens de F1 gaat zijn wel? Erg veel heel erg donkere stukken zie ik ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 30 november 2013 @ 17:30 | |
Is om het spannend te houden vosss! | ||
Tarado | zaterdag 30 november 2013 @ 17:36 | |
![]() ![]() | ||
Ferry_76 | zaterdag 30 november 2013 @ 17:38 | |
Felix Da Costa mogelijk naar het DTM: http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/rtlgp/)/sport/rtl_gp/components/dtm/nieuws/2013/11_november/131130_DaCosta_test_BMW.xml | ||
SiGNe | zaterdag 30 november 2013 @ 17:55 | |
Komt Kubica weer terug? ![]() | ||
Ferry_76 | zaterdag 30 november 2013 @ 18:04 | |
Over lichten gesproken, iemand die weet waar de lichten in de rollbar op een Japanse Super Formula wagen voor dienen? Positie op de baan voor de eerste vijf?![]() | ||
SiGNe | zaterdag 30 november 2013 @ 18:26 | |
Zou goed kunnen, bij de LMS hebben ze ook zoiets, ik weet alleen niet meer of dat nou om aan te geven op welke plek in de top 3 de bewuste wagen heeft of om aan te geven welke coureur er in de auto zat. Ik gok het eerste. | ||
H_T | zaterdag 30 november 2013 @ 18:39 | |
Die laten zien wanneer de coureur push-to-pass gebruikt
| ||
Ferry_76 | zaterdag 30 november 2013 @ 19:03 | |
Dank je! | ||
sasquatsch | zaterdag 30 november 2013 @ 21:46 | |
Sinister-D- | zondag 1 december 2013 @ 12:13 | |
Ik kreeg gisteren een PM-tje van Dery1990 met een link van een nieuwe nieuwtjes banner die hij heeft gemaakt ![]() ![]() | ||
Geralt | zondag 1 december 2013 @ 12:45 | |
Bij dat voorlaatste stukje tijdens die rooie vlag situatie; daar hadden dooien kunnen vallen. ![]() | ||
Geralt | zondag 1 december 2013 @ 12:47 | |
Mooi plaatje, alleen staat Kimi er in het verkeerde pak op. Of heeft Grosjean Kimi zn helm opgedaan of iets? http://dailyshniz.com/formula-one-driver-helmet-designs-2013/ | ||
Sinister-D- | zondag 1 december 2013 @ 12:56 | |
heb jij dan al een foto van Raikkonen in zijn nieuwe Ferrari outfit ![]() | ||
Geralt | zondag 1 december 2013 @ 12:57 | |
Dat niet, maar had er dan een genomen van zijn vorige periode. Toen had hij nagenoeg dezelfde helm volgens mij en de overall is ook niet heel veel veranderd ![]() | ||
nils7 | zondag 1 december 2013 @ 13:11 | |
In 2012 bij de GP van Belgie hadden een maat van mij en ikzelf de kans om Pastor met scooter en al van een klifje te duwen..... toen ie achter ons langs reed. Oh jongens wat heb ik een spijt dat we t niet gedaan hebben als ik dat filmpje zo zie... ik had er veel miljoenen mee bespaard. | ||
Schunckelstar | zondag 1 december 2013 @ 13:16 | |
ik zal wel de enige zijn ![]() ![]() hij kan wel snel zijn, maar hij is gewoon veel te lomp. mischien een doubledate met grosjean naar de psycholoog, die is er ook niet slechter van geworden | ||
sasquatsch | zondag 1 december 2013 @ 13:19 | |
Helm uit 2009 is wel anders.![]() | ||
Breaker.Faker | zondag 1 december 2013 @ 14:04 | |
Echt raar dat hij nog steeds in de formule1 zit echt een brokkenpiloot. Vroeger hadden we Takuma Sato en Yuji Ide maar dit is nog erger. Yuji Ide mocht na de botsing met Albers niet meer in de formule1 rijden maar Maldonado wel. Echt bizar dit. | ||
nils7 | zondag 1 december 2013 @ 14:43 | |
![]() | ||
Marks | zondag 1 december 2013 @ 14:59 | |
Wat een onzin allemaal. Gewoon alleen dit: wie een F1 race kan winnen, is sowieso geen koekenbakker. Vergeet daarbij niet dat hij bijvoorbeeld ook een 2e (!) startplek had in Singapore vorig jaar, toch een van de moeilijkste banen. Wie Maldonado erger noemt dan Ide heeft weinig te zoeken op dit forum zou ik zeggen. | ||
Geralt | zondag 1 december 2013 @ 15:28 | |
ING als sponsor bij Luca Badoer??? Welke GP was dit?? ![]() Gokje: Spa-Francorchamps? En Fisico in de FI op het podium? [ Bericht 5% gewijzigd door Geralt op 01-12-2013 15:35:23 ] | ||
Geralt | zondag 1 december 2013 @ 15:36 | |
Doh! Zie nu pas dat er BEL in de link staat. Dat zal dus inderdaad België geweest zijn lijkt me dan. Is me nooit opgevallen dat ING daar zo prominent aanwezig was. Dat of ik was het alweer vergeten. | ||
Fer | zondag 1 december 2013 @ 15:42 | |
ING was jarenlang dikke hoofdsponser. Heel ING zat dan ook op de tribunes tijdens de wedstrijden. | ||
Geralt | zondag 1 december 2013 @ 15:49 | |
Hoofdsponsor van wat? Van de Belgische GP? Of van heel de F1??? Volgens mij begin ik dement te worden ![]() ![]() | ||
Marks | zondag 1 december 2013 @ 16:24 | |
vd Garde trouwens lekker eerlijk en niet politiek correct in de formule1.nl. Over Austin: eigenlijk is die baan niet zo speciaal, de eerste sector heeft wat leuke bochten maar de rest is weinig opvallends. ![]() En opnieuw een coureur die ''tegen'' de Tilke banen is. Want het ligt niet aan de coureurs hoor, die willen gewoon op old school circuits racen, met af en toe en keer wat anders in plaats van af en toe een old school baan zoals het nu helaas is. | ||
Peterselieman | zondag 1 december 2013 @ 16:37 | |
Van de Grand Prix van België, net zoals ze enkele jaren sponsor van Renault/Lotus waren of hoe het team toen ook heette | ||
opreis | zondag 1 december 2013 @ 16:38 | |
Dat nieuwe KERS systeem lijkt me wel riskant voor sommige teams, RB heeft in het verleden heel vaak KERS issues gehad, en het nieuwe systeem levert meer pk/voor langere tijd (als ik het goed begrijp), wanneer het weg valt dan is je wagen ook in 1x een heel stuk langzamer | ||
Geralt | zondag 1 december 2013 @ 16:42 | |
Van Renault wist ik het wel. Het verbaasde me alleen ze zo pontificaal boven de pit van Ferrari te zien staan. Dat is me toen compleet niet opgevallen. Of ik ben het inmiddels vergeten. | ||
Geralt | zondag 1 december 2013 @ 16:43 | |
Horner verwacht in Melbourne een kans van 50/50 voor alle teams dat de auto's de finish halen. Dus de helft van het veld zou dan moeten uitvallen ![]() | ||
Fer | zondag 1 december 2013 @ 16:47 | |
![]() ![]() | ||
Geralt | zondag 1 december 2013 @ 16:54 | |
Moeilijk te missen ![]() ![]() | ||
Geralt | zondag 1 december 2013 @ 16:55 | |
Ow ik weet het alweer. Die race is de eerste race sinds begin jaren 90 die ik live moest missen omdat dat klotevakantiehuisje in Frankrijk de zender wel zou moeten hebben maar dus niet had ![]() ![]() | ||
Peterselieman | zondag 1 december 2013 @ 16:56 | |
ik schat de betrouwbaarheid wel wat hoger in, maar de verschillen zullen in het begin wel wat groter zijn dan je nu gewend bent | ||
Geralt | zondag 1 december 2013 @ 16:56 | |
Aan de andere kant, die race ben ik wel de vrijdag nog naar de training geweest in Spa. 's Avonds naar huis gereden, paar uurtjes geslapen en vertrokken op vakantie. Compleet raadsel hoe ik dat heb kunnen missen ![]() =edit= Toen heb ik nog van iemand hier 2 kaartjes gekregen. Van wie weet ik niet meer. ![]() | ||
Fer | zondag 1 december 2013 @ 17:23 | |
Waarschijnlijk een ING medewerker. Bijna iedereen kreeg 2 kaartjes. Denk trouwens dat die krachtbronnen iets betrouwbaarder zullen zijn. Ze moeten nu als complete unit incl. kers meerdere races meegaan. | ||
Geralt | zondag 1 december 2013 @ 17:25 | |
Geen idee. Volgens mij was het wel iemand die vaker in de F1 topics rondhing. Hij had kaartjes voor het hele weekend maar kon de vrijdag niet. ![]() | ||
wimderon | zondag 1 december 2013 @ 18:09 | |
En het ligt ook niet aan Tilke, die legt vooral de banen neer die de FIA vraagt. Met een minimale bandbreedte waartussen hij dingen kan doen. Austin is trouwens niet eens van de hand van Tilke. | ||
Fir3fly | zondag 1 december 2013 @ 18:16 | |
Meer van de hand van Kevin Schwantz ![]() | ||
Nober | zondag 1 december 2013 @ 18:59 | |
Maken Kobayashi en Alguersuari nog kans bij Sauber of Force India? Ik denk overigens dat Hamilton nummer 3 krijgt. | ||
Sinister-D- | zondag 1 december 2013 @ 19:29 | |
Koba denk ik niet, die is een leuke carrière in het WEC aan het opbouwen met Ferrari waar die voor betaald krijgt ![]() En Algersuari is al te lang uit beeld en komt ook niet meer voor in geruchten circuits voor zover ik weet. Is ook een rijder die geen of nauwelijks geld ter beschikking heeft (althans afgelopen jaar toch) en daardoor al automatisch een mindere kans heeft bij een van die twee teams, zeker nu Perez beschikbaar is en Petrov weer met flappen staat te wapperen. En betreffende de nummers van Mercedes: dat blijft onduidelijk totdat de deelname lijst wordt vrijgegeven door de FIA. Heb de even/oneven nummers gewoon aangehouden voor dit moment, maar het kan goed zijn dat Mercedes gaat kiezen voor de stand in het WK en dan draaien die idd om... | ||
Nattekat | zondag 1 december 2013 @ 21:14 | |
Die spin bij de demonstratie, pfffff ![]() | ||
Nieuwschierig | zondag 1 december 2013 @ 23:26 | |
Maldonado is een idioot. Net als Bianchi en Grosjean trouwens | ||
H_T | zondag 1 december 2013 @ 23:37 | |
Zou mooi zijn, eindelijk weer een race met veel uitvallers ![]() | ||
Haags | maandag 2 december 2013 @ 10:30 | |
Gaat Vettel volgend seizoen weer met 2 vingers in ze neus wereldkampioen worden? 5/5? Wat is de verwachting? | ||
sasquatsch | maandag 2 december 2013 @ 10:34 | |
Nee, niet met twee vingers in de neus. Hoop ik niet althans. Het grote voordeel van Red Bull dit seizoen (de geblazen diffuser die ze als geen ander voor elkaar hadden) zijn ze volgend jaar kwijt door de nieuwe regels. Daarnaast is het de vraag hoe sterk de Renault motor is ten opzichte van Ferrari en Mercedes. | ||
JohnB52 | maandag 2 december 2013 @ 10:37 | |
Het kan erger: | ||
Fer | maandag 2 december 2013 @ 11:51 | |
Kijk naar voorgaande resultaten. 2009 & 2010 was het net niet en net aan. 2011 vingers in de neus. Echter 2012 werd de geblazen diffuser verboden, toen was het weer net aan. Maar 2013 was weer makelijk ja, zeker na de bandenaanpassing. 2014 zal die zijn coanda uitlaat kwijt zijn de Pirelli's wat harder/duurzamer zijn. Teams/rijders die goed zijn in snelle bochten en agressief rijden zullen wat meer kans hebben. | ||
sasquatsch | maandag 2 december 2013 @ 13:36 | |
Race of Champions afgelast vanwege politieke onrust in Thailand. | ||
Marks | maandag 2 december 2013 @ 14:06 | |
Wat moet dat ook daar.. ..eigen schuld, altijd maar die expansiedrift. Gewoon in europa of vs doen | ||
Karstman | maandag 2 december 2013 @ 14:09 | |
jammer vind het wel een geining evenement. | ||
JohnB52 | maandag 2 december 2013 @ 14:20 | |
Terug naar Parijs! Jammer, keek er graag naar | ||
Sinister-D- | maandag 2 december 2013 @ 17:00 | |
Vind die met de marshalls toch erger ![]() ![]() | ||
Marks | maandag 2 december 2013 @ 17:05 | |
![]() ![]() ''"Ik hoop dat we er - nu we V6-motoren krijgen die helaas minder toeren maken - niet op achteruitgaan qua motorvermogen, net zoals ik hoop dat we ook het spektakel en de 'beleving' van de sport die ik in 1992 als jonge fan had, niet verliezen. Ik vind dat Formule 1-auto's moeten ruiken, lawaaiig moeten zijn en voor een ervaring moeten zorgen die je niet meer vergeet, zoals ik dat ook niet heb gedaan."' | ||
nils7 | maandag 2 december 2013 @ 20:22 | |
jonge fan... toen was ie 5 ![]() | ||
Geralt | maandag 2 december 2013 @ 20:24 | |
Button heeft aangegeven dat komend jaar het jaar wordt met het meeste koppel waarmee hij in zn 14 jaar mee gereden heeft. Afhankelijk van welk rubber geleverd gaat worden kan dat mooie acties opleveren. Een hoop gedrift door de bochten hopelijk ![]() | ||
sasquatsch | maandag 2 december 2013 @ 22:05 | |
Ik kwam als 13 jarige voor het eerst bij een F1 wedstrijd toen Ferrari o.a. met de V12 rond reed. Indrukwekkend inderdaad. Maar de turbo periode er na vond ik niet minder indrukwekkend. Nog steeds veel geluid (met minder toeren dan nu). Dus ik verwacht dat het wat dat betreft wel mee zal vallen. | ||
Fer | maandag 2 december 2013 @ 22:59 | |
Ben bang dat met die 100kg brandstoflimiet, ze de motoren net zo zuinig afstellen als een 14% Blue motion. Daarnaast die dikke geluidsdemper/turbo in de uitlaat. Dat zal meer van het geluid kappen, dan het werkelijk aantal cilinders en toeren. Luister maar naar de rauwheid van die oude wagens, dat is misschien wel over. | ||
Geralt | maandag 2 december 2013 @ 23:08 | |
Nouja geblazen auto;'s maken imo wel een vet geluid. Mijn Delta hoorde je letterlijk op 1 km afstand nog overschakelen en weer op het gas gaan ![]() | ||
Marks | maandag 2 december 2013 @ 23:46 | |
Ik vind het jammer dat er geen verschillende motoren worden toegelaten, zoals begin jaren 90 het geval was en eigenlijk nu in de WEC ook. Dan had je bijvoorbeeld een Red Bull v6 turbo, tegen een Ferrari v8, vs een Merecedes in een al dan niet geknepen v10. ![]() Gaat het regenen, heeft Red bull een probleem t.o.v. de rest met het hogere koppel met de turbo en minder grip daardoor. En de banen met rechte stukken geven voordeel voor de v10 power. Al met al wordt het dan wel gelijk getrokken over het seizoen, maar toch wat leuke karaktereigenschappen erbij zou dit betekenen. | ||
THEFXR | maandag 2 december 2013 @ 23:51 | |
ik wil die banden uit de jaren 70 er weer onder ![]() | ||
Fiorano | dinsdag 3 december 2013 @ 16:09 | |
Weet niet of ie al voor bij gekomen is, maar Ferrari heeft vermoedelijk de nieuwe V6 in een LaFerrari geschroeft en is op Fiorano gaan testen. Mag dat? Ja zeker, je mag de motor namelijk niet testen in een F1 auto volgens de reglementen. Over andere voertuigen staat niets beschreven in de reglementen. Renault zou hun nieuwe motor als in een WSR geprobeerd hebben. | ||
IkWilbert | dinsdag 3 december 2013 @ 16:24 | |
Nico Hulkenberg naar Force India. Zojuist bevestigd | ||
Fer | dinsdag 3 december 2013 @ 16:40 | |
Tijdens de 3l tijd had iedereen een v10 omdat het het beste was. De beste oplossing voor een 1.6 zal wel een i4 zijn, maar v6 is voor het chassis goedkoper. | ||
dery1990 | dinsdag 3 december 2013 @ 16:43 | |
v/d Garde (McGregor) naar Williams? ![]() | ||
Tarado | dinsdag 3 december 2013 @ 16:47 | |
Lijkt me niet, die hebben Bottas en Massa toch al of is Bottas nog niet zeker? | ||
IkWilbert | dinsdag 3 december 2013 @ 16:51 | |
Ja Bottas en Massa. Vdg naast Nico bij FI? Ik denk echter nog een jaar bij Caterham. | ||
kepler | dinsdag 3 december 2013 @ 21:55 | |
![]() ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 4 december 2013 @ 16:06 | |
FIA publiceert definitieve F1 kalender voor 2014: 16/03 Grand Prix of Australia 30/03 Grand Prix of Malaysia 06/04 Grand Prix of Bahrain 20/04 Grand Prix of China 11/05 Grand Prix of Spain 25/05 Grand Prix of Monaco 08/06 Grand Prix of Canada 22/06 Grand Prix of Austria 06/07 Grand Prix of Great Britain 20/07 Grand Prix of Germany 27/07 Grand Prix of Hungary 24/08 Grand Prix of Belgium 07/09 Grand Prix of Italy 21/09 Grand Prix of Singapore 05/10 Grand Prix of Japan 12/10 Grand Prix of Russia 02/11 Grand Prix of USA (Austin) 09/11 Grand Prix of Brazil 23/11 Grand Prix of Abu Dhabi | ||
Marks | woensdag 4 december 2013 @ 18:21 | |
Wat een grap, weer geen 20races. ... | ||
LWD-Godius | woensdag 4 december 2013 @ 19:55 | |
Breaker.Faker | donderdag 5 december 2013 @ 18:52 | |
"De financiële problemen van Lotus zijn met de komst van Pastor Maldonado en zijn sponsor PDVSA niet in één klap opgelost. Volgens Motorsport-Total blijft het team in zwaar weer verkeren. Motorsport-Total weet te melden dat Lotus haar personeel op 22 november een brief heeft gestuurd waarin het haar excuses maakte voor het feit dat het salaris voor die maand nog niet was overgemaakt. Hoewel het team beloofde dit zo snel mogelijk recht te zetten en stelde dat het achterstallige salaris 'in het ergste geval eind van de maand' overgemaakt zou worden, is het personeel volgens de informatie waarover Motorsport-Total beschikt nog altijd niet betaald. Wat het personeel verder tegen de borst zou hebben gestuit, is dat 'teambaas Eric Boullier en de rest van het management' afgelopen maandag niet op de fabriek in Enstone aanwezig waren om tekst en uitleg te geven. De grofweg vijfhonderd Lotus-medewerkers verkeren daardoor in onzekerheid, zo stelt de Duitse publicatie, met als gevolg dat 'een aantal al bij andere teams heeft aangeklopt om te informeren of ze daar kunnen werken'. Maldonado Dat Lotus afgelopen vrijdag een grote vis aan de haak sloeg in de persoon van Pastor Maldonado, die met zijn sponsor PDVSA naar verluidt zo'n dertig miljoen euro in het team pompt, is volgens Motorsport-Total niet genoeg om zowel Lotus' schulden af te dekken alsmede de gebruikelijke betalingen te verrichten die nodig zijn om het team draaiende te houden. Behalve het personeel, zouden ook 'meerdere leveranciers' nog rekeningen open hebben staan, terwijl Lotus verder het enige team is dat nog altijd geen motordeal op zak heeft voor 2014. Lotus reed de afgelopen jaren met Renault-motoren en de renstal en de autofabrikant hebben de intentie uitgesproken met elkaar verder te gaan, maar van een officiële overeenkomst is nog geen sprake. Quantum Tenzij eigenaar Genii Capital zelf wil bijpassen om de schulden van Lotus te voldoen en het budget voor 2014 sluitend te maken, lijkt de toekomst van het team in grote mate afhankelijk te zijn van de deal met investeringsmaatschappij Quantum Motorsports. Genii Capital is al sinds de zomer met Quantum in gesprek over het verkopen van 35 procent van het team in ruil voor een aanzienlijke som geld. Quantum komt echter maar niet over de brug en binnen de Formule 1 wordt er ernstig aan getwijfeld of de deal wel echt is.' formule1.nl Het gaat dus echt slecht met Lotus. Is Lotus nou van Renault of is Lotus zelfstandige team zonder Renault tussenkomst? | ||
sasquatsch | donderdag 5 december 2013 @ 19:18 | |
Sinds Crashgate (2008) bekend werd (in 2009) heeft Renault in een aantal stappen het team verkocht aan Genii Capital Investments. Die zijn dus eigenaar en Renault is alleen maar motoren leverancier. Al gingen er wel weer geruchten dat Renault een belang wil nemen in Lotus zodat ze hun naam weer aan het team kunnen verbinden om meer zichtbaarheid te krijgen. Want ondanks dat ze het winnende team van motoren voorzien krijgen ze hiervoor weinig zichtbaarheid. | ||
Peterselieman | donderdag 5 december 2013 @ 19:26 | |
De deal met Quantum gaat niet door. Als er nu nog mensen in geloven dan geloven ze ook nog in alle sprookjes van de Gebroeders Grimm. Het had eind oktober rond moeten zijn. Ieder uitstel betekent stront aan de knikker en dat blijkt wel met die Ijaz. | ||
Fer | donderdag 5 december 2013 @ 20:08 | |
Renault is inderdaad niet zo;n opvallende naam naast Redbull en die Infinity reclame helpt ook niet. Crashgate is alweer 5 jaar geleden dus grote kans dat Renault terug komt, in 2000 waren zo ook na 3 jaar wegblijven teruggekomen. | ||
Meike26 | donderdag 5 december 2013 @ 20:37 | |
Is dit goed nieuws of wil ik goed nieuws zien ?? ![]() M.a.w. Wat heeft Giedo in een Renault fabriek te zoeken als zijn zitje onzeker zou zijn ? Waarom zouden ze hem dan eventuele belangrijke informatie willen toespelen als hij naar ander team zou gaan ? Mijn idee is dus dat Giedo ook volgend jaar voor Caterham rijdt ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | donderdag 5 december 2013 @ 21:16 | |
Renault is in principe nooit weggeweest tijdens die periode ![]() ![]() | ||
THEFXR | donderdag 5 december 2013 @ 21:24 | |
oh ja supertec, dat ding ging als de brandweer | ||
Beach | donderdag 5 december 2013 @ 21:48 | |
Inderdaad wat was de BAR goed in 1999 met die motor erin ![]() | ||
M.Melandri | donderdag 5 december 2013 @ 21:54 | |
Dat was gewoon een scam, en dan was er nog een dronken journalist die zei dat Quantum Lotus even uit de schulden ging trekken. Huilen met de pet op bij dat team. | ||
Fer | donderdag 5 december 2013 @ 22:03 | |
De supertec was gewoon de Renaultmotor uit 97, zonder enige ontwikkeling. De belangrijkste reden dat Ferrari en Mclaren Mercedes in 98 zoveel sneller waren dan Williams. Zij hebben hun motoren wel weer verder ontwikkeld. Supertec was slechts een motorenfabriek, er zat geen sponsering of ontwikkeling van Renault in. | ||
nils7 | donderdag 5 december 2013 @ 22:20 | |
Supertec en later Asiatech nog zelfs is gewoon al die jaren dezelfde fabriek geweest netzoals Ilmor de Mercedes bakkies maakt (wellicht in beide gevallen weer onder de vlag van t automerk) | ||
Waffle | donderdag 5 december 2013 @ 23:32 | |
Asiatech was Peugeot volgens mij. De supertec zorgde dat de arrows als de brandweer ging volgens mij. Toen de asiatech er in kwam was dat duidelijk een stap terug. Editie: even opgezocht mecachrome, supertec en playlife waren allemaal Renault motoren. Asiatech was inderdaad Peugeot. | ||
Marks | vrijdag 6 december 2013 @ 00:11 | |
Zou goed kunnen ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 6 december 2013 @ 00:15 | |
ik denk het wel ja | ||
Geralt | vrijdag 6 december 2013 @ 07:47 | |
Boekhoorn heeft in elk geval gezegd dat Giedo volgend jaar 100% zeker rijdt. Alleen zei hij niet waar. Maar zoals ik al eerder zei, een coureur rijdt pas zodra de lichten op groen gaan in Melbourne ![]() | ||
JohnB52 | vrijdag 6 december 2013 @ 09:00 | |
Nog 99 dagen dus... | ||
opreis | vrijdag 6 december 2013 @ 10:34 | |
afscheidsfeestje voor giedo ![]() | ||
Rossdale | vrijdag 6 december 2013 @ 12:16 | |
Heeft hij ook gezegd in welke klasse? ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 6 december 2013 @ 12:19 | |
Formule 1.
| ||
Marks | vrijdag 6 december 2013 @ 13:20 | |
En Sutil dan naar Sauber? | ||
Rossdale | vrijdag 6 december 2013 @ 13:31 | |
Ik denk dat het bij Force India tussen Giedo of Perez gaat. En ik weet niet of Telmex zowel Gutierrez als Perez blijft sponsoren. Dus hij zal inderdaad wel een aardige kans maken verwacht ik | ||
Fiorano | vrijdag 6 december 2013 @ 15:20 | |
Todt herkozen voor de 2e termijn als voorzitter van de FIA | ||
Peterselieman | vrijdag 6 december 2013 @ 21:27 | |
McLaren heeft ondertussen de P1 een rondje laten rijden over de Nordschleife. Ze zeggen onder de 7 minutengrens te zijn gebleven, maar hoe snel er precies is gereden is nog niet bekend gemaakt. http://recombu.com/cars/a(...)ute-nurburgring-club | ||
Marks | zaterdag 7 december 2013 @ 00:26 | |
Quote eruit: ''One of the fastest ever lap times was completed by Stefan Bellof on the 29th of May, 1983, in a Porsche 956. He managed a time of 6:25.91.'' KUNST ![]() Een van de grootsten in de racerij, generatie Senna. Misschien, of beter gezegd wellicht, zelfs beter. | ||
Sinister-D- | zaterdag 7 december 2013 @ 09:21 | |
Vroeger was alles beter!!!! De banen waren dodelijker en gaver!!! De coureurs hadden grotere ballen!!! Veel grindbakken!!!!![]() | ||
Bluurgh | zaterdag 7 december 2013 @ 10:59 | |
Met je pik in je hand voor je TV wachten tot er weer een coureur crasht!!!111 | ||
Ferry_76 | zaterdag 7 december 2013 @ 12:17 | |
Zelfs 6:11.13 in de kwalificatie, nog steeds officieel de snelste rondetijd. Nick Heidfeld heeft ooit met een moderne F1 auto gereden maar mocht niet voluit gaan, maar: Maar dat zal in de praktijk vast niet bewezen gaan worden. Edit: De P1 zou volgens geruchten 6:47 op straatbanden en zelfs 6:33 op slicks gedaan hebben: http://bridgetogantry.com(...)o-mclaren-p1-under-7 [ Bericht 24% gewijzigd door Ferry_76 op 07-12-2013 14:39:38 ] | ||
Ferry_76 | zaterdag 7 december 2013 @ 12:26 | |
Jeej, doden!! ![]() Waar is toch die tijd gebleven waar elke boerenlul met twee rechterhanden wat buizen aan elkaar kon lassen, een Cosworth blok en Hewland bak kon kopen en in kon bouwen om er vervolgens levend in te verbranden langs een circuit na een ongeluk! Ja, vroeger was alles beter mensen! Lees nu net dat er in 2002 nog een coureur verongelukt is in de EuroBOSS serie, in de Arrows waar Verstappen in 1996 nog in reed, en op Spa nog een enorme klapper maakte. | ||
LWD-Godius | zaterdag 7 december 2013 @ 14:54 | |
Kan iemand mij uitleggen of volgend jaar de uitlaat op de Y75 winglet (Monkey seat) gericht mag zijn? Op internationale fora lees ik hierover tegenstrijdige berichten. | ||
Ferry_76 | zaterdag 7 december 2013 @ 15:10 | |
http://www.autosport.com/news/report.php/id/108682Als ik het zo lees, mag een monkey seat nog wel, maar mag de uitlaat er niet op gericht zijn. Maar ongetwijfeld zullen de techneuten van de topteams er wel weer een eigen interpretatie aan geven. | ||
LWD-Godius | zaterdag 7 december 2013 @ 15:16 | |
Bedankt, het is dus een interpretatiekwestie, met een handigheidje zoals coandă zou het kunnen dus. Al denk ik dat het wel moeilijk wordt, de afstand tussen uitlaat en winglet is niet zo groot namelijk. EDIT: Ik heb het over de uitlaatstroom (voor de duidelijkheid) [ Bericht 2% gewijzigd door LWD-Godius op 07-12-2013 15:26:54 ] | ||
Ferry_76 | zaterdag 7 december 2013 @ 15:34 | |
Voor het Coanda effect is er toch een geleider nodig, en volgens de regels mag er zich geen bodywork meer achter de uitlaat bevinden. | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 7 december 2013 @ 19:52 | |
Auw.. ![]() | ||
THEFXR | maandag 9 december 2013 @ 17:52 | |
Het andere Red Bull: http://dopingzaak.nl/blog/2013/08/01/bernd-pansold/ | ||
Schunckelstar | maandag 9 december 2013 @ 18:23 | |
daar komt ie goed weg, over een paar jaar is ie blij dat ze nee zei ![]() | ||
Nieuwschierig | maandag 9 december 2013 @ 18:26 | |
Die gasten zijn sowieso nooit langer dan een jaar of drie getrouwd. Maar wel drie kinderen. | ||
JohnB52 | maandag 9 december 2013 @ 19:02 | |
http://www.fia.com/formula-one-regulation-changes Zelf een nummertje kiezen, en Red bull haalt in de laatste race dubbele punten... | ||
Geralt | maandag 9 december 2013 @ 19:07 | |
Die dubbele punten ben ik het niet mee eens. | ||
kepler | maandag 9 december 2013 @ 19:07 | |
Die laatste regel is wel een beetje apart, maar begrijpelijk ![]() | ||
SiGNe | maandag 9 december 2013 @ 19:08 | |
Alleen als ze in de punten eindigen en de anderen krijgen de laatste race ook dubbele punten dus het is niet zo dat Red Bull persé wordt voorgetrokken. | ||
Geralt | maandag 9 december 2013 @ 19:14 | |
Wat is daar apart aan? ![]() | ||
kepler | maandag 9 december 2013 @ 19:16 | |
![]() ![]() | ||
Gebraden_Wombat | maandag 9 december 2013 @ 19:34 | |
Wat een achterlijk idee. | ||
nils7 | maandag 9 december 2013 @ 19:44 | |
Idd... nog meer kunstmatige spanning. Dan was Vettel in Austin WK geweest ipv India... nou nou wat een verschil. | ||
Gebraden_Wombat | maandag 9 december 2013 @ 20:10 | |
Gewoon halve punten voor Vettel het hele seizoen lang. Dan is het nog spannend tot het einde. | ||
Peterselieman | maandag 9 december 2013 @ 20:11 | |
Red Bull uitsluiten omdat er samengewerkt wordt met een dopingarts ![]() | ||
sasquatsch | maandag 9 december 2013 @ 20:13 | |
Helemaal mee eens. ,Zo maak je de laatste race belangrijker dan alle andere races. Het idee zou juist moeten zijn dat elke race even belangrijk is. Maar goed, de FIA maakt ook bij straffen onderscheid tussen coureurs, dus waarom niet tussen races. | ||
Fiorano | maandag 9 december 2013 @ 20:14 | |
| ||
Fir3fly | maandag 9 december 2013 @ 20:19 | |
Bah, stommer nummers. Is in de MotoGP ook zo en het is vooral irritant dat er nooit een nummer 1 is. | ||
sasquatsch | maandag 9 december 2013 @ 20:20 | |
In de IndyCar ook, maar daar koos Ryan Hunter-Reay dit jaar wel nummer 1. | ||
Gebraden_Wombat | maandag 9 december 2013 @ 20:22 | |
Nummer 1 is volgens de F1-regels gereserveerd voor de wereldkampioen (als hij hem wil). | ||
Gramulanion | maandag 9 december 2013 @ 20:23 | |
Slechte ideeën. | ||
Fir3fly | maandag 9 december 2013 @ 20:24 | |
Maar dat doen ze bijna nooit. Dit is puur commercieel, zo kan je ook nog oudere shirtjes/petjes/troep verkopen met het nummer erop. | ||
Fiorano | maandag 9 december 2013 @ 20:25 | |
![]() | ||
Fer | maandag 9 december 2013 @ 20:26 | |
Laatste race dubbele punten, zodat teams iets moeilijker doen als een coureur de laatste 2 races wil nokken (zoals Kimi deed) Budget cap, zeker op 200M ofzo... en 2014 extra euro's om die motor te ontwikkelen, nu kan het nog. | ||
Fir3fly | maandag 9 december 2013 @ 20:28 | |
Kan nog een mooi jaar worden dan, ik verwacht dat Red Bull, Ferrari en Mercedes alles er tegenaan gooien wat ze in 2015 niet mogen uitgeven ![]() Hoop ik althans. | ||
Beach | maandag 9 december 2013 @ 20:30 | |
Zullen toch wel 1000en manieren zijn om die budgetcap te omzeilen. | ||
Gebraden_Wombat | maandag 9 december 2013 @ 20:33 | |
"Ik verdien de wereldtitel want mijn overwinning in Abu Dhabi moet twee keer zo zwaar tellen als mijn concurrent zijn overwinning in Monaco." - Geen enkele coureur ooit. | ||
wimderon | maandag 9 december 2013 @ 20:39 | |
Vettel kan gewoon de #1 pakken, die pakt hem de komende tien jaar toch wel ![]() | ||
M.Melandri | maandag 9 december 2013 @ 20:40 | |
Sjeiks zullen wel een aardig bedrag overgemaakt hebben voor deze regel. | ||
sasquatsch | maandag 9 december 2013 @ 20:41 | |
Daar durf ik wel wat op te zetten dat hem dat niet gaat lukken. ![]() | ||
wimderon | maandag 9 december 2013 @ 20:44 | |
Ik ook wel hoor. Ook al vind ik hem op dit moment de meest complete coureur, dan nog is dat uiteraard absoluut geen garantie op de titel. Laat staan een hele reeks. | ||
Peterselieman | maandag 9 december 2013 @ 20:44 | |
daar is wel een verschil, want het is het team dat een auto met een startnummer inzet en niet de coureur die het startnummer kan kiezen | ||
Sinister-D- | maandag 9 december 2013 @ 20:46 | |
Eerlijk gezegd zie ik daar wel een Alonso uitspraak in ![]() | ||
franklop | maandag 9 december 2013 @ 20:49 | |
Als Vettel een baas is kiest hij voor 8; het aantal titels wat hij wil halen ![]() | ||
Peterselieman | maandag 9 december 2013 @ 20:54 | |
er heeft nog nooit iemand met startnummer 8 de wereldtitel behaald, al was Alonso er in 2010 dichtbij | ||
LWD-Godius | maandag 9 december 2013 @ 20:54 | |
Als ze dubbele punten gaan uitdelen op de laatste race dan moeten ze er op zijn minst voor zorgen dat het een medium downforcebaan is en geen high downforce baan zoals interlagos. Want dan hebben teams als RBR veel voordeel. | ||
sasquatsch | maandag 9 december 2013 @ 20:59 | |
Maar Hunter-Reay heeft wel dat startnummer gekozen. Via het Andretti team dan, maar dat nummer heeft een speciale betekenis voor hem. Het staat namelijk voor de 28 miljoen kanker patienten die er op de wereld zijn. Zijn moeder is aan kanker overleden. | ||
sasquatsch | maandag 9 december 2013 @ 21:00 | |
Wie zegt dat ze dat voordeel volgend jaar ook nog hebben? Die downforce behaalden ze vooral door de geblazen diffuser. Die is er volgend jaar niet meer omdat de uitlaat achter de diffuser uitkomt. | ||
THEFXR | maandag 9 december 2013 @ 21:10 | |
maar wel een Renault turbo motor achterin hebben liggen.... | ||
sasquatsch | maandag 9 december 2013 @ 21:19 | |
Net zoals 3 andere teams. | ||
nils7 | maandag 9 december 2013 @ 21:24 | |
![]() Toch hopen dat Vettel m eerder binnen harkt zodat dat voor niks is geweest hahahah ![]() | ||
kepler | maandag 9 december 2013 @ 21:25 | |
Tja, het zal nooit eerlijk zijn. Op een medium downforce baan hebben misschien andere teams weer voordeel. Stom idee in zijn algemeenheid dus die dubbele punten ![]() | ||
Peterselieman | maandag 9 december 2013 @ 21:27 | |
of je zou de teams de mogelijkheid moeten geven om eenmaal per jaar de joker in te zetten zodat ze dat weekend dubbele punten kunnen behalen | ||
kepler | maandag 9 december 2013 @ 21:34 | |
Dat is wel een goed idee ![]() ![]() | ||
Marks | maandag 9 december 2013 @ 21:36 | |
Allemaal grappig, maar ik zeg hou het bij de basis. Of doe anders de NASCAR puntentelling, wat eigenlijk aangeeft wat je gemiddelde finishpositie is. P 1 = 22 punten (bij 22 auto's) en p 22 is 1 punt. De hoogste GEMIDDELDE finisher is de kampioen, eigenlijk dus gewoon de beste over een heel seizoen. En eigenlijk (eigenlijk vaak eigenlijk in deze post:P) zou dat de normale manier moeten zijn, omdat het racen daar om gaat... Want iedereen weet toch dat eigenlijk de Caterham beter was dit jaar dan de Marussia, maar vanwege een vage uitschieter gaat Marussia er met het geld van p 10 van door. Met de gemiddelde finishplekken zou dat denk ik niet gebeurd zijn. | ||
zBus | maandag 9 december 2013 @ 21:37 | |
Laatste race is volgend jaar in Abu Dhabi toch? | ||
sasquatsch | maandag 9 december 2013 @ 21:42 | |
Ik vind dat een overwinning best wel meer gewaardeerd mag worden dan een tweede of derde plek. Dus het verschil tussen 1 en 2 moet groter zijn dan tussen 2 en 3 enzovoort, totdat er maar 1 punt tussen de laatste twee plekken zit. Dat maakt dat mensen extra vechten om een plek hoger te eindigen omdat de beloning naar verhouding groter is. Wel zou er voor iedere coureur punten moeten zijn. Dus heb ik liever de IndyCar puntentelling dan een puntentelling die gelijk staat aan de gemiddelde finishpositie. | ||
Marks | maandag 9 december 2013 @ 21:51 | |
Ook goed inderdaad, per positie een verschil in waardering is goed, maar per race niet. | ||
JohnB52 | maandag 9 december 2013 @ 21:57 | |
Jammer dat Webber niet meer meedoet, die had natuurlijk (multiple) 21 gekozen ![]() | ||
4-elements | maandag 9 december 2013 @ 22:37 | |
Wat een vertoning zeg, dubbele punten voor de laatste race. De Formule begint zo op een merkencupje op Zandvoort te lijken. Zie geen enkele reden waarom de laatste race belangrijker zou moeten zijn qua punten. Ze hadden net zo goed Monaco (of elk ander circuit) uit kunnen kiezen. Op dit jaar en 2011 na hadden we de afgelopen jaren spannende ontknopingen. Waar was dit nou toch voor nodig? | ||
kepler | maandag 9 december 2013 @ 23:18 | |
Ja, echt belachelijk... Begin wel steeds meer mn interesse te verliezen op deze manier KERS en DRS kan ik me nog iets bij voorstellen, dat heeft tenminste direct invloed op de races en voor iedereen gelijk (in principe ![]() ![]() | ||
Nieuwschierig | maandag 9 december 2013 @ 23:31 | |
Vroeger was er een systeem dat je maar voor 8 van de 12 races (of iets dergelijks) punten kon halen. De races met minder punten liet je dan vallen. | ||
sasquatsch | maandag 9 december 2013 @ 23:40 | |
Zelfs bij 16 races was het zo dat je per helft een race mocht laten vallen. Dus scoorde je met 14 van de 16 races punten voor het kampioenschap. Dat is altijd nog beter dan dit belachelijke systeem. | ||
JohnB52 | dinsdag 10 december 2013 @ 08:13 | |
Wat heb je daar dan aan, als je een race mag laten vallen? Je valt toch wel een keer uit per seizoen, vooral toen. | ||
Tarado | dinsdag 10 december 2013 @ 08:40 | |
Of een ander, lijkt me ook wel leuk, wat een kut regel ![]() | ||
Tarado | dinsdag 10 december 2013 @ 08:44 | |
http://www.gpupdate.net/e(...)st-confirmed-by-fia/ | ||
Bluurgh | dinsdag 10 december 2013 @ 09:00 | |
Ja dat is ook zo eerlijk, zie 1988. | ||
Marks | dinsdag 10 december 2013 @ 10:14 | |
Anders was Prost 5x kampioen geworden. En in mijn ogen is hij dat ook eigenlijk van dat jaar, al weet ik dat het natuurlijk niet zo werkt... | ||
Marks | dinsdag 10 december 2013 @ 10:17 | |
DRS mag van mij ook weg op het merendeel van de circuits. Het komt nu vaak voor dat men een inhaalactie NIET plaatst, omdat je dan net voor een activatiezone zit en als je wel zou inhalen, kan de andere jou later met DRS voorbij gaan. | ||
Bluurgh | dinsdag 10 december 2013 @ 10:28 | |
Ja alsof dat uit moet maken. | ||
sasquatsch | dinsdag 10 december 2013 @ 10:41 | |
Nog steeds beter dan dubbele punten in de laatste race. En daarbij tellen de betere resultaten dan meer dan consistentie. Dus vaker winnen en af en toe uitvallen telde toen meer dan alleen maar tweede worden. En daar gaat het om. Dus imho is Senna de terechte wereldkampioen in 1988. ![]() | ||
bloodymary1 | dinsdag 10 december 2013 @ 10:44 | |
Welke mongool heeft dat nou weer verzonnen? ![]() | ||
Marks | dinsdag 10 december 2013 @ 10:59 | |
Mwoah, Senna 8x gewonnen tov Prost 7x. Ja dat is vaker, maar niet denderend veel. Prost had ''eigenlijk'' 105 punten, tegen 94 voor Senna. Prost viel 2 x uit, 2x door mechanische pech. Senna crashte zelf 1 x uit de race. Wat ook niets is, maar dus wel 1x vaker dan Prost. (bron http://en.wikipedia.org/wiki/1988_Formula_One_season ) Het is een kwestie van wat je waardeert, en we hoeven het niet eens te worden. Maar hierboven staan de redenen waarom Prost voor mij de eigenlijke kampioen is van 1988... ![]() | ||
JohnB52 | dinsdag 10 december 2013 @ 11:10 | |
Met deze nieuwe regel zou Alonso vorig jaar kampioen zijn geworden, en Massa in 2008, dus typisch weer Fiarrari dit dit verzint ;-) | ||
Racerblade | dinsdag 10 december 2013 @ 11:17 | |
Ja, want de regel gaat met terugwerkende kracht in. ![]() | ||
Fiorano | dinsdag 10 december 2013 @ 11:36 | |
Ja tuurlijk, want die kunnen de toekomst voorspellen en winnen altijd de laatste race. ![]() | ||
JohnB52 | dinsdag 10 december 2013 @ 11:56 | |
Op mobiel kan je geen PI doen, doe ik er ;-) achter, snappen jullie nog niet dat ik met dat laatste n grapje maak? | ||
Ferry_76 | dinsdag 10 december 2013 @ 12:14 | |
Zie het al gebeuren:Vettel met 49 punten voorsprong de laatste race in, krijgt hij in de eerste bocht een beuk van Maldonado.. | ||
Bluurgh | dinsdag 10 december 2013 @ 13:06 | |
Nee wij zijn F1 fans wij hebben een negatief IQ! | ||
LWD-Godius | dinsdag 10 december 2013 @ 13:10 | |
Die teams die niet meedoen moeten wel in ernstige geldnood zitten want in principe wil je deze bandentest voor geen goud missen. | ||
sasquatsch | dinsdag 10 december 2013 @ 13:17 | |
Het zijn dan ook de 5 teams die het het moeilijkst hebben en geld van betalende coureurs nodig hebben om te kunnen overleven. | ||
Lokale_Notabele | dinsdag 10 december 2013 @ 13:53 | |
Al die kunstmatige ingrepen om er een "spannende show" van te maken zijn lachwekkend. Alsof we met de Toyota Yaris Cup van doen hebben. Formule 1 is op deze manier geen pure sport meer, maar eerder weggooi entertainment als WWE of Nascar. We hebben zat jaren gehad dat het kampioenschap wel in de laatste race beslist is, maar omdat dat dit jaar toevallig niet zo was moeten de reglementen op hun kop gezet worden. Formule 1 is zo ver afgedwaald sinds de jaren 90. Het gaat alleen nog maar om geld en entertainment in plaats van de sport zelf. | ||
M.Melandri | dinsdag 10 december 2013 @ 14:01 | |
Het is gewoon een miljardencircus, zodra er veel geld op tafel komt is alles bespreekbaar, zo ook dubbele punten bij de laatste race. [ Bericht 0% gewijzigd door M.Melandri op 10-12-2013 14:08:00 ] | ||
Lokale_Notabele | dinsdag 10 december 2013 @ 14:06 | |
Ja idd. Vermoedelijk wordt het in de toekomst voor race organistoren mogelijk om van hun evenement ook een "dubbele punten race" te maken, mits ze met voldoende geld over de brug komen uiteraard. Het heeft allemaal weinig meer met pure sport te maken. | ||
M.Melandri | dinsdag 10 december 2013 @ 14:08 | |
Is gewoon de huidige wereld, Qatar koopt stemmen om het WK voetbal te organiseren. In Abu Dhabi betalen ze geld om hun race extra spannend te maken. | ||
JohnB52 | dinsdag 10 december 2013 @ 14:56 | |
![]() | ||
Meike26 | dinsdag 10 december 2013 @ 15:30 | |
Zouden die gasten van Abudhabi die 2 achterlijke nep Sjeiks van Powned geleend hebben? Fia is er goed ingestonken zeg ![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 10 december 2013 @ 17:37 | |
Heb ik toch nog iets gemeen met een 4-voudig WK F1 ![]() | ||
JohnB52 | dinsdag 10 december 2013 @ 18:28 | |
Je hebt ook n kind samen met Hanna Prater ![]() | ||
LWD-Godius | dinsdag 10 december 2013 @ 18:56 | |
McLaren en Force India nemen toch niet deel aan de bandentests, ze hebben te weinig tijd om de logistiek te regelen. Pirelli kwam ook relatief laat met het voorstel om de test voor alle teams beschikbaar te maken, de top 3 was al weken geleden uitgenodigd. | ||
Bluurgh | dinsdag 10 december 2013 @ 18:59 | |
Ook al iets waar ie z'n vinger bij gebruikt in combinatie met 'de champagne'. Hopelijk haalt ie niks door elkaar als ie volgend jaar weer wint. | ||
Geralt | dinsdag 10 december 2013 @ 19:16 | |
Het idee van dubbele punten leek me uitermate verkeerd, maar:Lewis geen titel, Alonso 3 titels, Vettel 3 titels, Kimi 2 titels, Massa een titel en Villeneuve ook een titel. De tering, ik ben ineens heel er vóór!!!! ![]() ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 10 december 2013 @ 19:36 | |
Afgezien van het feit dat Massa ten koste van Hamilton die titel zou krijgen, is het resultaat niet verkeerd. Maar dat vond ik ook van het medaillesysteem. ![]() Alleen dat de laatste race zwaarder meetelt dan de andere races is gewoon belachelijk. | ||
Meike26 | dinsdag 10 december 2013 @ 19:42 | |
Ik heb gewoon het idee dat er heel manipulatief met die laatste race word omgegaan. Niet alleen technisch, ook coureurs zullen met een heel andere gedachte aan de start beginnen. Hoe zal de start ronde verlopen ? Ik denk zelf een slagveld. Je kan een koploper in de wk strijd of 3e en 4e plek in 1 beweging uitschakelen. Meer dan ooit. Nee, ik blijf tegen, ook al lijken de cijfers nu ten gunste zijn van die dubbele punten zooi. Ik vind het echt 3 keer niks. | ||
JohnB52 | dinsdag 10 december 2013 @ 19:47 | |
De FIFA gaat dit waarschijnlijk ook invoeren, dat de laatste wedstrijd ook dubbel telt ![]() | ||
Lokale_Notabele | dinsdag 10 december 2013 @ 20:11 | |
Dit is juist een reden om tegen te zijn, want zo zie je maar hoeveel invloed deze gekunstelde maatregel kan hebben op de uitkomst van een kampioenschap. Er is geen enkele sportieve reden om voor de winst in de Grand Prix van Abu Dhabi twee keer zoveel punten uit te keren als dat je krijgt voor winst in Monaco of welke ander Grand Prix dan ook. | ||
Lokale_Notabele | dinsdag 10 december 2013 @ 20:23 | |
Olav Mol zijn mening hierover is als volgt: "het zou in 2010 Alonso kampioen gemaakt hebben en in 2008 Massa. daarmee meer afwisseling en dus wat mij betreft prima." Het maakt hem dus niet uit of de beste coureur wereldkampioen Formule 1 wordt, als iemand mazzelt in de laatste race dan is dat juist leuk voor de afwisseling. Wat een drama die man. | ||
opreis | dinsdag 10 december 2013 @ 20:30 | |
Dan nog moet Alonso eerste worden in de laatste race waar het om gaat, dus wordt vettel alsnog kampioen | ||
4-elements | dinsdag 10 december 2013 @ 20:46 | |
Hij glijdt steeds meer van zijn voetstuk. Jammer. ![]() | ||
Fir3fly | dinsdag 10 december 2013 @ 21:03 | |
Persoonlijk vind ik nog steeds dat Massa in 2008 had moeten winnen. Hij is volledig gescrewd door Briatore in Singapore en zijn motor die opblies in Hongarije. | ||
Sinister-D- | dinsdag 10 december 2013 @ 21:06 | |
loterij ![]() ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 10 december 2013 @ 21:13 | |
Hamilton had het in 2007 moeten worden, maar hij kwam een grindbak tegen in China en was in Brazilië vervolgens nergens | ||
sasquatsch | dinsdag 10 december 2013 @ 21:16 | |
Ben ik het volledig niet mee eens. Hamilton is de terechte winnaar van 2008. Massa is me dat seizoen te vaak bevoordeeld (o.a Valencia en Japan). En Hamilton benadeeld (o,a. Frankrijk en Spa). | ||
Peterselieman | dinsdag 10 december 2013 @ 21:19 | |
nah, in Spa had Hamilton gewoon zijn geduld moeten bewaren. Had hij dat gedaan dan was de straf niet nodig geweest. Verder was zijn actie in Canada oerdom. Niet stoppen voor rood licht en Räikkönen uit de race knikkeren | ||
sasquatsch | dinsdag 10 december 2013 @ 21:24 | |
In Spa had McLaren nog gevraagd of de inhaalactie nu goed was. Dat werd bevestigd door Charlie Whiting. Achteraf werd Hamilton alsnog bestraft (waarschijnlijk onder druk van Ferrari), terwijl in het verleden zulke acties wel goedgekeurd zijn (Alonso vs Klien in Japan in 2005) of anders werd gezegd tijdens de race dat de plek teruggegeven moest worden. Dat is hier niet gebeurd en dus is Hamilton onterecht benadeeld. Pas na de race werd er een nieuwe regel uitgevaardigd dat men een bocht moest wachten, maar dat was pas daarna, dus niet geldig voor deze race. En dan hebben we het nog niet eens over de actie waardoor Hamilton zijn plek moest teruggeven, want de fout van die actie lag echt bij Raikkonen, zoals toentertijd op sommige blogs ook werd aangegeven. Hamilton werd toen door Raikkonen van de baan gedrukt, terwijl de bocht ervoor hij Raikkonen wel de ruimte had gegeven (terwijl Hamilton toen voor lag) Canada ben ik absoluut met je eens. Maar ook het meermalen bevoordelen van Massa in 2008 geeft mij het gevoel dat Hamilton de terechte kampioen was. Als Massa had gewonnen was het een imho dubieuze wereldtitel geweest. ![]() | ||
Fir3fly | dinsdag 10 december 2013 @ 21:27 | |
Bevoordeeld? Door wie? Spa was volledig terecht. Hamilton werd just bevoordeeld door het hele gedoe in Singapore. | ||
Fir3fly | dinsdag 10 december 2013 @ 21:30 | |
Dat is dus zijn eigen schuld. Is iets anders dan door domme toevalligheden benadeeld worden. | ||
sasquatsch | dinsdag 10 december 2013 @ 21:31 | |
Nogmaals, niet mee eens. Zie mijn reactie waarom. De stewards gaven Hamilton tijdens de race gelijk om achteraf dat terug te draaien, terwijl ze het in eerdere jaren wel goedgekeurd hebben. En Hamilton moest om Raikkonen voorbij te laten afremmen, waardoor Raikkonen sneller was en Hamilton het voordeel weer kwijt was. Hij had er dus totaal geen voordeel van. | ||
Fir3fly | dinsdag 10 december 2013 @ 21:33 | |
Voor de chicane ligt hij er achter. Na de chicane er voor. Hij had er voordeel van. Zo simpel is het. En stewards mogen van gedachten veranderen, zeker als ze eerst naast zaten. | ||
sasquatsch | dinsdag 10 december 2013 @ 21:38 | |
En hij heeft die plek toen terug gegeven waardoor dat voordeel weer weg was om vervolgens weer in te halen, waarbij hij geen illegaal voordeel verkrijgt omdat Raikkonen hem inhaalt en dus sneller is om vervolgens weer gas te geven en in te halen. En daar werd hij voor bestraft. Terwijl dat daarvoor in het verleden wel goedgekeurd werd. Maar zelfs de manier waarop hij die chicane afsneed, was de fout van Raikkonen omdat die hem van de baan duwde door hemgeen ruimte te geven, daar waar Hamilton Raikkonen de bocht ervoor wel de ruimte gaf. Hier kun je dat allemaal goed zien. | ||
Waffle | dinsdag 10 december 2013 @ 21:38 | |
Hij zat er na de chicane achter en zette hem bij de volgende bocht er tussen. Wat mij betreft was het legaal en werd Hamilton genaaid. | ||
Fir3fly | dinsdag 10 december 2013 @ 21:40 | |
Ah, maar het cruciale dat die plaatjes handig weg laten is dat Hamilton veel wijder uit de chicane komt en dus veel meer snelheid het rechte stuk op neemt. Dus: voordeel. Zo simpel is het. Overigens houdt Raikkonen gewoon de ideale lijn en had Hamilton eerder het gas los kunnen laten. | ||
sasquatsch | dinsdag 10 december 2013 @ 21:42 | |
Dat kan niet als Raikkonen hem inhaalt omdat Hamilton zijn plek teruggeeft. Raikkonen was op dat moment dus sneller, maar gaat wijdt de volgende bocht in waar Hamilton gebruik van maakt. Het gaat niet om de actie in de chicane, maar om de actie erna. | ||
Peterselieman | dinsdag 10 december 2013 @ 21:45 | |
je hebt teruggeven en teruggeven. In dit geval was het snelheidsverschil tussen Räikkönen en Hamilton dusdanig laag dat van echt teruggeven van de plaats geen sprake was, daar Hamilton direct erna weer in de aanval kon gaan. Had hij tot na de bocht gewacht dan was er niets aan de hand geweest. | ||
sasquatsch | dinsdag 10 december 2013 @ 21:50 | |
Hamilton ging niet eens van zijn lijn af, dat deed Raikkonen. En het ging tegen eerdere beslissingen in de jaren ervoor van de stewards in. Om deze beslissing enigszins te verantwoorden kwamen ze met de regel dat je een bocht moet wachten nadat je de plek teruggegeven hebt. Maar laten we er maar over ophouden want eens worden we het toch niet. | ||
Fir3fly | dinsdag 10 december 2013 @ 21:51 | |
Onzin. Hamilton snijdt de chicane af, Raikkonen neemt de ideale lijn. Hamilton komt achter Raikkonen terecht maar kan door zijn wijdere baan eerder op het gas. Dat levert hem voordeel op bij de volgende bocht. Oud nieuws dit, dat mensen nog steeds niet snappen hoe het in elkaar zat is verwonderlijk ![]() | ||
Fir3fly | dinsdag 10 december 2013 @ 21:58 | |
Dat linkje is zo biased, en bovendien spreekt de schrijver zichzelf tegen. Hij vraagt zich af waarom Raikkonen niet bestraft wordt voor een minder maar vergelijkbaar vergrijp. Met andere woorden, de Hamilton-fans hadden en hebben oogkleppen op. | ||
Marks | dinsdag 10 december 2013 @ 21:58 | |
Tja, en over de dingen als ´´met deze puntentelling was die en die kampioen geworden´´ Ik denk dan: Butterfly effect / chaos theorie. De wetenschap dat het puntensysteem zo zou zijn, had ALLES vanaf het begin van het seizoen anders gemaakt. Alle gedachten en bewegingen waren erdoor beïnvloed, wat uiteindelijk resulteert in een feit dat je dit nooit zo kan zeggen zoals men altijd doet. ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 10 december 2013 @ 22:03 | |
Klopt niet helemaal. Hamilton zit na de chicane voor Raikkonen, laat hem vervolgens (aan de rechterkant) voorbij om er daarna (omdat Kimi naar links uitwijkt om de bocht aan te snijden) zelf weer rechts voorbij te gaan. Met andere woorden, Hamilton reed wel degelijk langzamer om Kimi voorbij te laten en geeft pas weer gas als Kimi voorbij is. Dus hij kan helemaal niet eerder op het gas gaan. En nee, ik heb geen oogkleppen op. Dat zijn de feiten zoals ik ze zie. | ||
Marks | dinsdag 10 december 2013 @ 22:03 | |
Precies mijn idee en wat een topgevecht was dat trouwens gewoon ![]() | ||
Marks | dinsdag 10 december 2013 @ 22:28 | |
Ennuh... Vettel OOK tegen nieuwe regel: http://www.autosport.com/(...)1?source=mostpopular | ||
Fir3fly | dinsdag 10 december 2013 @ 22:34 | |
Omdat hij afsnijdt. Bovendien krijgt hij daardoor een betere exit. Dus voordeel. dat hij Raikkonen een seconde voor zich laat maakt niet echt uit. | ||
sasquatsch | dinsdag 10 december 2013 @ 22:35 | |
Voor dat verkregen voordeel laat hij Raikkonen voorbij en kan dus daarvoor niet meer bestraft worden. En doordat hij Raikkonen voorbij laat is dus Raikkonen op dat moment sneller. En is er ook bi jde volgende actie geen voordeel meer. | ||
Fir3fly | dinsdag 10 december 2013 @ 22:37 | |
Eh, nee. Je kunt bij de bewegende beelden duidelijk zien dat Hamilton dankzij het afsnijden een goede exit krijgt. Raikkonen kruist voorlangs maar vrijwel meteen daarna zit Hamilton er weer naast. Dát is het voordeel. Dat hij verkregen heeft door het afsnijden. | ||
nils7 | dinsdag 10 december 2013 @ 22:38 | |
Vettel wordt papa las ik ergens... | ||
sasquatsch | dinsdag 10 december 2013 @ 22:44 | |
We worden het niet eens. Dat is duidelijk. | ||
Fir3fly | dinsdag 10 december 2013 @ 22:49 | |
Het enige waar je gelijk in hebt is dat er geen jurisprudentie was. Maar dat vind ik geen geldig argument, nieuwe situaties kunnen best nieuwe wetten creëren. | ||
sasquatsch | dinsdag 10 december 2013 @ 22:54 | |
Ook daar ben ik het niet mee eens. ![]() Er was jurisprudentie (Alonso Klien in Japan 2005, dailymotion video), en beslisten de stewards na enig beraad precies tegengesteld. Namelijk dat Alonso de plek in eerste instantie terug moest geven, maar even later besluiten ze toch van niet en was het dus een goede inhaalactie. | ||
Fir3fly | dinsdag 10 december 2013 @ 23:00 | |
Ok. Ze veranderen dus soms van mening. Dat is hier ook gebeurd. | ||
Geralt | dinsdag 10 december 2013 @ 23:18 | |
Jezus man, dat was lang geleden en daar hebben we het toen ook uitgebreid over gehad.Toen vloog mijn tv bijna van mn balkon. Godverdomme. Niet dattie die ander beukt. Nee, Kimi moest gebeukt worden. ![]() | ||
kepler | woensdag 11 december 2013 @ 00:01 | |
Als ik me goed kan herinneren gaat Raikkonen een paar bochten later heel wijd een bocht uit, met vier wielen over de lijn, neemt vervolgens veel meer snelheid mee het rechte stuk op en haalt vervolgens Hamilton in. Als Hamilton voor de chicane gestraft was, dan had Raikkonen voor die latere actie bestraft moeten worden. Beetje meten met twee maten dus. Verder is de regel daarna aangepast, als het zo duidelijk was geweest dan was dat ook niet nodig geweest. | ||
Fir3fly | woensdag 11 december 2013 @ 00:05 | |
Volgens mij haalt hij Hamilton juist niet in. Hij verliest nauwelijks tijd, dat is het verschil. | ||
kepler | woensdag 11 december 2013 @ 00:15 | |
Das toch precies hetzelfde als met Hamilton na de chicane? ![]() Beelden zijn een beetje vaag, maar het is wel duidelijk dat hij voordeel behaalt door buiten de baan te rijden. Anders was hij er nooit vlak achter gekomen en vlak daarna kreeg hij de kans om Hamilton in te halen. Voordeel is voordeel ![]() | ||
Fir3fly | woensdag 11 december 2013 @ 00:17 | |
Wellicht. Maar als dat waardig is voor een straf, wat dus zou kunnen, dan is wat Hamilton deed dus al helemaal terecht bestraft. | ||
kepler | woensdag 11 december 2013 @ 00:20 | |
Ja, maar dan wordt er dus met twee maten gemeten ![]() Aan de andere kant, Raikkonen spint wel twee bochten later. Misschien telde dat ook mee | ||
Marks | woensdag 11 december 2013 @ 00:47 | |
Misschien dat het toch nog teruggedraaid kan worden, als er zoveel kritiek op komt. | ||
Meike26 | woensdag 11 december 2013 @ 06:42 | |
Het is toch ook bizar dat ze zo'n regel al willen invoeren in een jaar wat al zoveel regel wijzigingen heeft ? Teams en constructeurs moeten al hard an de bak om betrouwbaarheid te meten. De kans op een heel gemixed seizoen + verrassingen is al groot door de switch naar V6 motoren en dat deze ook gelijk 5 races mee moeten gaan. Dat is niet niks. Heb je een heel jaar hard gewerkt als team, kom je in Abudhabi en ALLE TEAMS besluiten een penalty te nemen door toch nog motor bakwissel te doen (het beeld dat de hele grid 5 plekken achteruit gaat ![]() Stel dat regel word ingevoerd, dan denk ik dusdat we een heel vuige race gaan zien. | ||
JohnB52 | woensdag 11 december 2013 @ 09:48 | |
Hij is niet alleen op de baan erg snel, maar Hanna moet deze of volgende maand al bevallen. | ||
JohnB52 | woensdag 11 december 2013 @ 12:25 | |
Nog wat extra nieuwe regels (van Lotus)![]() | ||
Ermanon | woensdag 11 december 2013 @ 12:46 | |
LOL!! Zou wel geniaal zijn als ze dat doen ![]() | ||
Fer | woensdag 11 december 2013 @ 13:41 | |
Al nu Redbull zo serieus is geworden is een nieuw Rock 'n Roll team wel prettig. Net als Jordan vroeger.![]() | ||
M90 | woensdag 11 december 2013 @ 14:18 | |
![]() ![]() | ||
SimtekF1 | woensdag 11 december 2013 @ 16:04 | |
Mooie auto was dat zeg. Net zo fraai als de Prosts eind jaren negentig. | ||
H_T | woensdag 11 december 2013 @ 18:05 | |
Ik vond de horzel mooier | ||
Fer | woensdag 11 december 2013 @ 18:15 | |
Bee agressive, kon hem niet vinden. | ||
Sinister-D- | woensdag 11 december 2013 @ 18:18 | |
Buzzin' Hornets ![]() edit: bijbehorend plaatje.... ![]() | ||
JohnB52 | woensdag 11 december 2013 @ 18:33 | |
Daar hebben we Lotus (vooralsnog) voor! | ||
Geralt | woensdag 11 december 2013 @ 18:40 | |
Nr 17 van die lijst ben ik het wel mee eens. ![]() | ||
Earl_J_Hickey | woensdag 11 december 2013 @ 18:44 | |
Een van de mooiste auto's ooit! En nog snel ook met der HHF | ||
Geralt | woensdag 11 december 2013 @ 18:47 | |
De lul ![]() | ||
Earl_J_Hickey | woensdag 11 december 2013 @ 18:50 | |
Dat kwam pas in de jaren '00 in 1999 kon ik hem wel waarderen! ![]() | ||
wimderon | woensdag 11 december 2013 @ 18:59 | |
| ||
sasquatsch | woensdag 11 december 2013 @ 22:07 | |
Dan vind ik JH een grotere lul. | ||
sasquatsch | woensdag 11 december 2013 @ 22:58 | |
FIA opent een nieuwe tender voor nieuwe teams om in 2015 of 2016 toe te treden
| ||
JohnB52 | woensdag 11 december 2013 @ 23:28 | |
James Hunt! | ||
sasquatsch | woensdag 11 december 2013 @ 23:41 | |
Johnny Herbert. Omdat hij tot twee keer toe Verstappen verving en vervolgens een race won. | ||
Waffle | donderdag 12 december 2013 @ 02:06 | |
Ik mocht HHF sowieso niet. Ook niet in 1997 toen hij nog voor Williams reed. Oké ik was als klein jochie ook Schumi fan natuurlijk ![]() | ||
Kleffe_Dop | donderdag 12 december 2013 @ 13:12 | |
"3. Any driver replying with "for sure" to a press conference question will be slapped. Every time." Poor Massa ![]() ... ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 12 december 2013 @ 13:12 | |
Naar verwachting maakt Force India vandaag de tweede rijder bekend. Vijay Mallya zou in Londen zijn voor een persconferentie. Twee uur geleden werd onderstaande foto op FB geplaatst.![]() Mogelijke kanshebbers zijn: Sergio Perez, Adrian Sutil, Paul di Resta, Giedo van der Garde, James Calado en Max Chilton | ||
IkWilbert | donderdag 12 december 2013 @ 13:28 | |
Ik zet mijn geld op Perez, maar hoop natuurlijk Giedo ![]() | ||
Meike26 | donderdag 12 december 2013 @ 15:54 | |
Perez inderdaad, staat nu op Formule1.nl Gedo blijft dus bij Caterham, ook geen straf | ||
sasquatsch | donderdag 12 december 2013 @ 15:54 | |
Perez dus. | ||
sasquatsch | donderdag 12 december 2013 @ 15:55 | |
Giedo is ook nog in gesprek met Sauber. | ||
Tarado | donderdag 12 december 2013 @ 15:56 | |
Is dat al zeker dan? | ||
Fiorano | donderdag 12 december 2013 @ 15:56 | |
Of Giedo rijdt helemaal niet ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 12 december 2013 @ 15:57 | |
Nee! | ||
Tarado | donderdag 12 december 2013 @ 15:58 | |
![]() | ||
Nober | donderdag 12 december 2013 @ 16:15 | |
Zolang Boekhoorn met genoeg geld over de brug komt zit Giedo volgend jaar wel weer in de F1. | ||
Meike26 | donderdag 12 december 2013 @ 16:25 | |
Giedo heeft imo heel watbewezen in zijn eerste jaar. Heeft zich goed laten zien en is een coureur die team echt verder kan helpen. Als ik Heikki zo zag rijden de laatste 2 races bij Lotus, heeft hij niets te vrezen voor hem. Ook Gitaarles heeft zich alleen laatste 4 a 5 races laten zien en omdat er 2 stoeltjes te verdelen zijn bij Caterham, geen concurrent maar slechts een kans dat ze teamgenoten worden. Of hij gaat naar Sauber, maar die kans acht ik zelf heel heel erg klein. | ||
sasquatsch | donderdag 12 december 2013 @ 16:27 | |
Meerdere bronnen noemen hem daar als serieuze kandidaat. | ||
Rossdale | donderdag 12 december 2013 @ 16:27 | |
Als Telmex met Perez naar FI gaat, kan ik me voorstellen dat Gutierrez bij Sauber gewipt wordt en er plek voor Giedo + de centjes van schoonpa is. Ik verwacht ook dat Petrov naar Sauber gaat (om de russische geldschieters gerust te stellen) en er nog een jaartje de tijd wordt genomen om Sirotkin op te leiden. | ||
sasquatsch | donderdag 12 december 2013 @ 17:42 | |
Naast de al genoemde wijzigingen zoals het vaste startnummer en dubbele punten voor de laatste race, zijn er nog meer wijzigingen in de Sporting Regulations terug te vinden. Nog meer wijzigingen betreffen het verduidelijken van de regel bij het buiten de baan inhalen (je kan worden verzocht om de positie terug te geven) en minder motoren (5) en versnellingsbakken (6 races per versnellingsbak) die gebruikt mogen worden. | ||
Marks | donderdag 12 december 2013 @ 22:19 | |
Ik denk dat de laatste stoeltjes naar Sutil en Vd Garde gaan... En, die pole troffee, lijkt me een behoorlijke wassen neus. Het gaat nergens om, het gaat om de races. Ik denk echt niet dat men alle risico's gaat nemen voor een troffee, die men nu ineens in het leven roept. Uiteraard is de dubbele punten regel voor de laatste race helemaal belachelijk, heb ook nog niemand gezien die het er mee eens is. Maar gelukkig luistert men altijd naar de fans. ![]() | ||
nils7 | donderdag 12 december 2013 @ 22:33 | |
Het nummer moet ook groot op de helm staan... eh WTF | ||
JohnB52 | donderdag 12 december 2013 @ 23:28 | |
Dan heeft Vettel elke race een ander nummer ![]() | ||
opreis | vrijdag 13 december 2013 @ 02:09 | |
Vettel en Kimi hebben er een handje van om de snelste ronde te pakken in een race, winnen ze niks mee maar toch riskeren ze af en toe hun punten ervoor. | ||
Sinister-D- | vrijdag 13 december 2013 @ 06:38 | |
dat had Kimi ook de afgelopen 2 jaren. In het design weggewerkt. Voor een coureur die elke GP van design wisselt allemaal geen probleem, voor een die van tradities houdt en nauwelijks wisselt (Alonso/Massa bv.) word het al moeilijker. | ||
Toekito | vrijdag 13 december 2013 @ 06:46 | |
Zien jullie dat graf daar *wijst* daar rust de F1 zacht wat mij betreft. Ik kap met kijken. Neppe shit. | ||
Funzel | vrijdag 13 december 2013 @ 10:30 | |
Deze vind ik wel positief. Toch iets maar kans voor jonge talenten. | ||
Nattekat | vrijdag 13 december 2013 @ 10:33 | |
Jammer dat dit niet een jaar eerder kwam (Frijns) ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 13 december 2013 @ 14:15 | |
Weliswaar geen F1 nieuws, maar Robert Kubica gaat volgend seizoen WRC rijden in een Ford Fiesta RS WRC voor het M-Sport team. | ||
sasquatsch | vrijdag 13 december 2013 @ 14:17 | |
Caterham is het tweede team dat de crashtesten doorstaat.. En ze hebben het gefilmd. | ||
sasquatsch | vrijdag 13 december 2013 @ 15:38 | |
Sutil naar Sauber | ||
Gramulanion | vrijdag 13 december 2013 @ 15:39 | |
Koekoek. | ||
Tarado | vrijdag 13 december 2013 @ 16:00 | |
![]()
![]() Mooi is anders | ||
Sinister-D- | vrijdag 13 december 2013 @ 16:17 | |
mooi ja ![]() Knap gezien van die kerel trouwens. Je ziet een keer die vanity plaat heen en weer stuiteren na de eerste test, maar de neus zelf werd heel zorgvuldig uit beeld gehouden of weg gemonteerd. Dus of het ding echt zo uit gaat zien.... Ik hoop van niet ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 13-12-2013 16:39:32 ] | ||
Marks | vrijdag 13 december 2013 @ 17:49 | |
Het kan me om eerlijk te zijn behoorlijk weinig schelen. 2 jaar terug ging het over die getrapte neus, maar na een paar races wist ik niet beter. Daarbij zijn er altijd ´´lelijke´´ f1 wagens geweest en is het een kwestie van smaak. | ||
Nattekat | vrijdag 13 december 2013 @ 17:52 | |
Toch was ik wat minder negatief over die getrapte neus, ik wist dat ik er wel aan zou wennen. Maar dit ziet er echt absoluut niet uit ![]() | ||
Geralt | vrijdag 13 december 2013 @ 20:17 | |
Dit lijkt me nogal een voorbarige conclusie. Of hij moet meer gezien hebben dan te zien is in het filmpje, want daar is geen kut in te zien. | ||
Geralt | vrijdag 13 december 2013 @ 20:17 | |
Zo een piemelneus ook niet trouwens.![]() | ||
M.Melandri | vrijdag 13 december 2013 @ 21:10 | |
Ze kopieren gewoon alles van de MotoGP, eigen startnummer, strafpunten systeem, pole trofee ![]() | ||
M.Melandri | vrijdag 13 december 2013 @ 21:11 | |
Zou mij niet verbazen als de DTM een bedreiging gaat vormen de komende jaren, toeschouwersaantallen liggen al hoger en nu ze Azie erbij gaan betrekken verwacht ik dat het nog meer gaat groeien. | ||
Beach | vrijdag 13 december 2013 @ 21:14 | |
Nu nog races van 22 rondes. | ||
Marks | vrijdag 13 december 2013 @ 21:38 | |
De kern is gewoon dat het mis aan het gaan is sinds het groene gedachtegoed zijn entree heeft gemaakt in de F1. In mijn ogen is de F1 niet bedoeld om goedkoop te zijn voor deelnemers en niet bedoeld om milieuvriendelijk te zijn. Het gaat om entartainment in combinatie met sport. Het verzinnen van regels om het ´´goedkoper´´ te maken en tevens milieuvriendelijker, zorgt voor aanpassingen die de afstand naar de echte fans vergroot. Concreet is het in mijn optiek fout gegaan toen pakweg 8 jaar geleden de fundamentele regels werden aangepast: -v8 ipv v10 -punteninflatie, winnaar 25 ptn ipv 10 en eerste 10 plaatsen punten ipv eerste 6 -Verdwijnen reserve auto -Verdwijnen van vrijdagcoureur -Eisen m.b.t. gebruik van maximaal aantal motoren en versnellingsbakken en sancties daarop. -Hoogmoedige expansiedrift, naar exotische en F1-vreemde oorden als China, Bahrein, Rusland, Abu Dhabi, India ten koste van Imola, Frankrijk. Daarbij zijn de auto's langzamer dan 10 jaar terug, aanzienlijk veiliger en zijn de banen over het algemeen minder uitdagend/veeleisend. Dat zien de mensen, het maakt de sport steriel, wat het niet hoeft te zijn en ook nog niet helemaal is in mijn ogen. Maar het gaat wel die kant op, helemaal als er straks electrisch in de pits gereden gaat worden... ![]() | ||
PPL | vrijdag 13 december 2013 @ 21:58 | |
Nog even over de vaste startnummers, hoe zit die toewijzing nu precies? Ik weet dat ze mogen kiezen en als meerderen hetzelfde nummer kiezen, dat dan de hoogst geklasseerde van vorig jaar het krijgt. • Hoe zit het als iemand tijdelijk afscheid neemt van F1 en later weer terugkomt? Opgestaan, Plaatsje vergaan? Ik bedoel dus dat iemand een nummer heeft, weggaat en later toch weer terug komt. Bijvoorbeeld M. Schumacher, Raikkonen, Kubica. Wat als Guido volgend jaar rijdt en nummer 19 kiest en krijgt. Daarna gekicked wordt en in 2017 coureur is bij Mercedes? Zelfde nummer? En wat als een rookie dan ondertussen ook nummer 19 heeft gekozen? • Hoe zit het bij twee rookies die hetzelfde nummer kiezen? Coin Flip? | ||
Peterselieman | vrijdag 13 december 2013 @ 22:01 | |
goeie vragen. Ik denk dat het inderdaad opgestaan plaats vergaan is. En bij de rookies kijken ze denk ik eerst naar of iemand kampioen is geworden en anders misschien een coinflip. | ||
opreis | vrijdag 13 december 2013 @ 22:33 | |
Ik heb ergens gelezen dat wanneer een driver een gridpenalty van 10 plaatsen krijgt opgelegd en hij daardoor effectief maar 3 naar achtere gaat (door dat hij niet hoogt kwalified) en dus nog 7 plekken overhoud deze meegaan naar de volgende gp. Als dat zo is hebben sommige aan het eind nog 50 plaatsen te goed ofzo | ||
Nattekat | vrijdag 13 december 2013 @ 23:15 | |
Dat is onzin. Stel dat Giedo een 10 plaatsen straf krijgt, dan moet hij minstens 3 races van achteren starten. Dat slaat nergens op. | ||
opreis | vrijdag 13 december 2013 @ 23:33 | |
http://www.formule1.nl/ni(...)ervangen-v6-motoren/ "Strafplaatsen sparen Een andere verandering in het strafboek van de FIA, is dat coureurs die te ver achteraan de grid staan om bijvoorbeeld een straf van tien plaatsen in zijn geheel te kunnen inlossen - bijvoorbeeld door van de negentiende naar de laatste plek te worden teruggezet en zo in essentie maar drie plekjes in te leveren - het resterende aantal strafplaatsen voortaan zullen meenemen naar de volgende Grand Prix." | ||
Nattekat | vrijdag 13 december 2013 @ 23:34 | |
Blijft onzin, officieel of niet. | ||
Marks | zaterdag 14 december 2013 @ 01:15 | |
Simpel weer: stel je hebt p 20, maar 10 strafplekken, reken dan uit waar plek 30 zou zijn.... Problems solved. | ||
Geralt | zaterdag 14 december 2013 @ 01:49 | |
Gewoon een x meter verder naar achter op de grid starten (waarbij x het aantal meters tussen P10 en P20 is) zou dan inderdaad nog logischer zijn dan die straf meenemen naar de volgende GP. | ||
Marks | zaterdag 14 december 2013 @ 02:23 | |
Veel circuits hebben ook wel zoveel startslots vanwege overige raceklassen. | ||
Sinister-D- | zaterdag 14 december 2013 @ 08:43 | |
dicht |