Hoi mien jong.quote:Op maandag 2 december 2013 14:00 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Hallo EchtGaaf, van mening veranderd?
Zucht.quote:Op maandag 2 december 2013 14:01 schreef ssebass het volgende:
Je ziet ook mensen die hun kinderen geen normaal eten/kleding kunnen geven, maar wel achter een plasmascherm met een ipad zitten.
Dit is wel een zinvol punt moet ik toegeven maar het verklaart niet waarom de armoedeproblematiek (inclusief aanverwante problemen als dakloosheid en permanente armoede) zo zijn toegenomen.quote:Op maandag 2 december 2013 14:01 schreef ssebass het volgende:
Veel mensen kunnen ook gewoon totaal niet met geld om gaan. Zelfs op wo niveau zie je mensen de domste beslissingen maken. Ik denk dat wanneer je al het geld over iedereen gelijk zou verdelen, dat je na een bepaalde tijd weer precies dezelfde verdeling vind. Je ziet ook mensen die hun kinderen geen normaal eten/kleding kunnen geven, maar wel achter een plasmascherm met een ipad zitten.
Iedereen kan een financiële tegenvaller hebben, een foute investering of weet ik wat. Het is vooral hoe je hiermee omgaat. In NL hoef je niet te verhongeren, dit gebeurt uiteraard wel wanneer je weigert luxe op te geven op momenten dat het financieel slecht gaat.
Las ook een artikel over Amsterdam, dat daar veel mensen in de problemen zaten omdat het zien en gezien worden zo belangrijk is. Mensen wilde geen luxe opgeven want men mocht niet zien dat het slechter ging. Ja op die manier kom je steeds dieper in de problemen.
Waarom heb je je nickname verandert? Vond de ouwe leuker eigenlijk. Want je was ook wel Echt Gaafquote:Op maandag 2 december 2013 14:05 schreef Webschip het volgende:
[..]
Hoi mien jong.
Nee hoor. De vraag is uitdagend bedoeld. Maar het is wel een hele fundamentele vraag, eigenlijk wel de kern.
Het is een heel moeilijk vraagstuk.
En natuurlijk, als meest belangrijke oorzaak, verkeerde beslissingen als het aankomt op vrije tijd vs. werk of plezier nu vs. plezier later. Iets harder werken op de middelbare school, iets harder werken voor de baas, iets later met kinderen beginnen als je weet dat de relatie goed is, iets later spullen kopen als je alle voors en tegens hebt afgewogen.quote:Op maandag 2 december 2013 14:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat je opeens geldzorgen hebt als er een onvoorziene rekening binnenkomt, is larie. Geldzorgen heb je niet op de 1 op andere dag en zeker geen armoede.
Dat je als kind zijnde geen ontbijt mee krijgt van je ouders vanwege geldproblemen snap ik niet. Je kan echt wel 60 cent ergens op beknibbelen om een heel euroshopperbrood te kopen.
Elke dag warm eten is een luxe. Er is echt niks mis mee om eens een boterham met kaas te eten 's avonds.
Misschien heel naief, maar ik denk dat de meeste mensen in armoede (wat is armoede eigenlijk?) er zelf ook een beetje aan mee hebben geholpen. Verkeerde investeringen, verkeerde prioriteiten stellen wat nu eigenlijk eerst betaald moet worden, etc.
Mijn God, nu gaan we ook al elke dag warm eten als een luxe zien. Het wordt steeds gekker terwijl de eisen van de maatschappij steeds groter worden.quote:Op maandag 2 december 2013 14:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat je opeens geldzorgen hebt als er een onvoorziene rekening binnenkomt, is larie. Geldzorgen heb je niet op de 1 op andere dag en zeker geen armoede.
Dat je als kind zijnde geen ontbijt mee krijgt van je ouders vanwege geldproblemen snap ik niet. Je kan echt wel 60 cent ergens op beknibbelen om een heel euroshopperbrood te kopen.
Elke dag warm eten is een luxe. Er is echt niks mis mee om eens een boterham met kaas te eten 's avonds.
Misschien heel naief, maar ik denk dat de meeste mensen in armoede (wat is armoede eigenlijk?) er zelf ook een beetje aan mee hebben geholpen. Verkeerde investeringen, verkeerde prioriteiten stellen wat nu eigenlijk eerst betaald moet worden, etc.
Lol, ik stem altijd SP.quote:Op maandag 2 december 2013 15:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Mijn God, nu gaan we ook al elke dag warm eten als een luxe zien. Het wordt steeds gekker terwijl de eisen van de maatschappij steeds groter worden.
Dalijk is elke dag brood ook nog een luxe.
F*ck de rechtse lijers!
Owja, want de urbane hipsters zijn zo geduldig als het aankomt op nieuwe spullen kopen.quote:Op maandag 2 december 2013 14:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En natuurlijk, als meest belangrijke oorzaak, verkeerde beslissingen als het aankomt op vrije tijd vs. werk of plezier nu vs. plezier later. Iets harder werken op de middelbare school, iets harder werken voor de baas, iets later met kinderen beginnen als je weet dat de relatie goed is, iets later spullen kopen als je alle voors en tegens hebt afgewogen.
Ja, ik vind dat pure armoede.quote:Op maandag 2 december 2013 15:35 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Lol, ik stem altijd SP.
Armoede is ook relatief. Wat is armoede nou eigenlijk? Jij vindt dat als je niet elke avond warm kan eten armoede. Terwijl ik vind van niet.
Het is gewoon voor iedereen weer anders.
Ik eet ook wel eens een gezonde koude salade. Niet duur, wel lekkerquote:Op maandag 2 december 2013 15:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat pure armoede.
Iig kunnen mensen dan niet meer zeuren dat deze mensen maar gezonder moeten gaan eten.
Pure armoede is als je helemaal niks meer te eten kan kopen. Af en toe een bruine boterham met kaas (is ook gezond) daar is echt helemaal niks mis mee.quote:Op maandag 2 december 2013 15:40 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, ik vind dat pure armoede.
Iig kunnen mensen dan niet meer zeuren dat deze mensen maar gezonder moeten gaan eten.
Absolute armoede is er in Nederland ook nauwelijks. Relatieve armoede daarentegen wel.quote:Op maandag 2 december 2013 15:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Pure armoede is als je helemaal niks meer te eten kan kopen. Af en toe een bruine boterham met kaas (is ook gezond) daar is echt helemaal niks mis mee.
quote:Op maandag 2 december 2013 14:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En natuurlijk, als meest belangrijke oorzaak, verkeerde beslissingen als het aankomt op vrije tijd vs. werk of plezier nu vs. plezier later. Iets harder werken op de middelbare school, iets harder werken voor de baas, iets later met kinderen beginnen als je weet dat de relatie goed is, iets later spullen kopen als je alle voors en tegens hebt afgewogen.
En dat is prima. Een gezonde prikkel om je daar aan te ontworstelen.quote:Op maandag 2 december 2013 15:54 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Absolute armoede is er in Nederland ook nauwelijks. Relatieve armoede daarentegen wel.
Het is aan dovemansoren gericht maar elke dag warm eten hoort gewoon bij een gezond eetpatroon.quote:Op maandag 2 december 2013 15:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik eet ook wel eens een gezonde koude salade. Niet duur, wel lekker.
De urbane hipsters zijn nou juist mensen die gezien hun inkomen niet arm zouden hoeven te zijn, maar als je uitgaven voor je inkomsten uitlopen, dan komt die armoede vanzelf. Een boel Nederlanders zouden met een zuiniger levensstijl echt niet arm hoeven te zijn, dan kan je de schuld bij de commercie leggen of bij de individuen, het inkomen is dan niet bepalend maar de uitgaven.quote:Op maandag 2 december 2013 15:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Owja, want de urbane hipsters zijn zo geduldig als het aankomt op nieuwe spullen kopen.
quote:Op maandag 2 december 2013 16:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
En dat is prima. Een gezonde prikkel om je daar aan te ontworstelen.
Ik ben geen raw-food gekkie, maar af en toe een dagje niet warm eten maakt je eetpatroon niet ongezondquote:Op maandag 2 december 2013 16:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is aan dovemansoren gericht maar elke dag warm eten hoort gewoon bij een gezond eetpatroon.
Vaste lasten zijn alleen maar hoger geworden. Dat is domweg een feit.quote:Op maandag 2 december 2013 16:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een boel Nederlanders zouden met een zuiniger levensstijl echt niet arm hoeven te zijn
Zolang je vaste lasten niet hoger geworden zijn dan het inkomen, kan je rondkomen.quote:Op maandag 2 december 2013 16:23 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vaste lasten zijn alleen maar hoger geworden. Dat is domweg een feit.
Punt is dat de meeste van hun boekhouding 1 grote puinhoop maken. Dat zie je ook elke week bij dat programma van John Williams. Ze hebben duizenden euro's schulden, maar waar hun geld allemaal naartoe gaat, daar hebben ze geen idee van. En zo is het bij de meesten.quote:Op maandag 2 december 2013 16:24 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zolang je vaste lasten niet hoger geworden zijn dan het inkomen, kan je rondkomen.
Iets minder consumeren is dan het devies.
RTL = propagandaquote:Op maandag 2 december 2013 16:28 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Punt is dat de meeste van hun boekhouding 1 grote puinhoop maken. Dat zie je ook elke week bij dat programma van John Williams. Ze hebben duizenden euro's schulden, maar waar hun geld allemaal naartoe gaat, daar hebben ze geen idee van. En zo is het bij de meesten.
Dat is echt zo niet waar. Een lekkere (afgeprijsde) maaltijdsalade is ook lekker en gezond.quote:Op maandag 2 december 2013 16:21 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is aan dovemansoren gericht maar elke dag warm eten hoort gewoon bij een gezond eetpatroon.
Wat jij doet moet je zelf weten maar de vraag wat gezond is levert een ander antwoord opquote:Op maandag 2 december 2013 16:22 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben geen raw-food gekkie, maar af en toe een dagje niet warm eten maakt je eetpatroon niet ongezond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |