abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133770958
Ik geloof in, bewustzijn (wat we zijn) = liefde = alles dat er is.
God is liefde. God ben jezelf. God zijn we allemaal.

Het leven is ook wel een heel intelligent design. Gemaakt door 'de oneindige creator' waar we allemaal een deel van uitmaken en die we allemaal zelf zijn en spelen.
Dat neemt natuurlijk niet weg dat er nog billjoenen anderen wezens zijn, oneindig veel, engelen, ET's, exotische dieren, bacterie etc. etc. etc.

Maar er is maar 1. In de zin van dat er 1 jij is. 1 ik is. etc.
En dat het een geheel is.

One Love. ;)
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_133771033
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:27 schreef Paapienarwal het volgende:

[..]

Het Boeddhisme is toch geen religie?
het is (net als atheisme trouwens) een overtuiging waar een leefwijze aan hangt dus kan wel onder religies geplaatst worden. Verschilt per persoon en hoe ze het willen invullen.
pi_133771188
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:40 schreef erodome het volgende:

[..]

Onderdeel van de natuur. Geen idee hoe ze zijn ontstaan, evolutie denk ik ;)

[..]

Alleen toen de abrahamisten de dienst uit gingen maken werd magie als iets slechts gezien, de term "zwarte magie" is dan ook een uitvinding uit die koker. In de tijd daarvoor was magie gewoon een "feit", het was niet slecht, het was niet goed, het was wat je ermee deed. Vergelijk het met elektriciteit, je kan het gebruiken om iemands leven te redden, je kan het gebruiken om iemand te doden, de "kracht" veranderd niet, de toepassing wel. Het is het mens dat slecht doet of goed doet, het mens dat je moet beoordelen op de daden.

Maar al met al geld dat de term magie vooral werd misbruikt om mensen zwart te maken(toen het als "slecht" werd beschouwt), er werden vooral erg veel vroedvrouwen vermoord die nog nooit aan magie hadden gedaan en ook niets hadden misdaan, vooral goed deden.
Het ging zo goed als nooit om mensen die een foutje hadden gemaakt, het ging vooral om mensen die de kerkelijke macht onzekerder maakte.

[..]

Zorg voor jezelf, ken mate, maar al dat soort zaken zijn niet slecht, misbruik ervan is slecht. Neem eigen verantwoordelijkheid.
Leef, vier, expirimenteer, maar maak jezelf niet kapot, het leven is waardevol.
oke dankjewel, mooie bijdrage!
pi_133771423
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:18 schreef Fusions het volgende:
is liefde. God ben jezelf. God zijn we allemaal.
Mooie gedachte, de meeste mensen kennen liefde als een positieve emotie en het is goed om in het goede van de mens te geloven. Door mijn persoonlijke ervaring ben ik wel tot de conclusie gekomen dat de meeste mensen niet zo liefdevol naar anderen zijn maar dat ze vooral van zichzelf houden. De mens maakt de natuur en zichzelf kapot, ik zou de mens en ook mezelf omdat wij allemaal tekortkomingen hebben persoonlijk dus niet als God of oneindige creator benoemen maar eerder als schepsels die goede en slechte kanten hebben. Het is wel goed om zoveel mogelijk het goede na te streven en positief te blijven zoals jij :D
pi_133772082
Dankje wel. :)
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_133773089
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 19:32 schreef ems. het volgende:
Mensen zijn overtuigd van hun godsbeeld omdat dat het best bij hun persoonlijke voorkeuren past.
Dat is alleen als je heel simpel denkt....

Vele christelijke stromingen kiezen paar verzen uit de Bijbel die ze leuk vinden en de rest boeit ze niet. Maar iemand die oprecht gelooft doet dat niet.

En serieus wat een trieste reacties op TS in het begin.
Het is juist positief als mensen ook iets over religie willen leren, ipv de kortzichtige atheisten die uit gemak daar maar voor kiezen en geen kennis van religie hebben. Zoals 99% van de niet gelovigen hier op FOK.
pi_133773139
@Ikwilkennisopdoen

Ik gebruikte zelf de lijsten van leerstellingen van de verschillende stromingen bv binnen de christendom. Die zijn als je zoekt van eig alle stromingen wel te vinden.
Dan pak je de Bijbel er onbevooroordeeld erbij (ik was niet gelovig toen en had er niets mee).

Je zoekt dan gewoon de Bijbel in naar de leerstellingen (soms staan er verzen bij waarop ze dat baseren) en kijkt of ze daadwerkelijk in de Bijbel staan. Op die manier kom je heel snel achter bepaalde zaken, zoals de 3-eenheid waar niets over in de Bijbel staat.
Of in de oorspronkelijke taal dat de hel 0x in de Bijbel voorkomt.

Zo heb ik onbevooroordeeld gekeken hierna.
pi_133773472
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:52 schreef bianconeri het volgende:
Of in de oorspronkelijke taal dat de hel 0x in de Bijbel voorkomt.

Zo heb ik onbevooroordeeld gekeken hierna.
Ja zo probeer ik mezelf ook alleen op de bronnen van een religie te focussen en niet op meningen of daden van anderen. Maar voodat ik bijvoorbeeld verschillende stromingen van het christendom doorzoek moet de bijbel in zijn geheel wel al de waarheid zijn zegmaar. Als ik andere religies onderzoek en ook de bijbel bevatten ze eigenlijk allemaal waarheden en wijsheden. Hoe weet je bijvoorbeeld dat het christendom wel waar is en de anderen niet?
pi_133773625
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:50 schreef bianconeri het volgende:

[..]

Dat is alleen als je heel simpel denkt....
Een logisch gevolg van het gelovig zijn.
quote:
Vele christelijke stromingen kiezen paar verzen uit de Bijbel die ze leuk vinden en de rest boeit ze niet. Maar iemand die oprecht gelooft doet dat niet.
Voorwaar, ik denk dat we eindelijk een keer twee handen op één buik zijn wat betreft dit onderwerp :P
Conscience do cost.
  zaterdag 30 november 2013 @ 14:23:17 #35
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_133773845
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:18 schreef ikwilkennisopdoen het volgende:

[..]

Sorry daar ben ik het niet helemaal mee eens, het zijn meestal de heersende machten die mensen dom willen houden zoals tegenwoordig veel in de media gebeurd. Religie spoort over het algemeen aan om dingen te onderzoeken en de regels die er aan verbonden zijn hebben een rechtvaardigheids functie en worden door veel leider figuren gezien als iets dat hen in de weg zit.
In de praktijk denk ik dat het toch anders zit. Kijk naar de geschiedenis van de katholieke kerk. Of het boeddhisme in Japan tijdens en voor WO2. Religie spoort over het algemeen aan om de ander die anders denkt van kant te maken. Vaak ook om economische redenen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Megumi op 30-11-2013 14:38:52 ]
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_133773897
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 19:08 schreef dude232 het volgende:
ikwilkennisopdoen en dan vragen naar religie. :')
Er is best kennis op te doen uit religies. Dat is echter meer een studie naar de mens (gedrag) dan van het zogenaamde "bovenaardse".
pi_133774415
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:23 schreef Megumi het volgende:
pan tijdens en voor WO2. Religie spoort over het algemeen aan om de ander die anders denkt van kant te maken. Vaak ook om economische redenen.
Welke religie spoort aan anders gelovigen van kant te maken? Er is mij geen religie bekend die dit toestaat maargoed. Dat er misbruik van gemaakt word betekent niet dat de religie niet juist is. Van democratie word ook veel misbruik gemaakt.. dus volgens jou niet juist?
  zaterdag 30 november 2013 @ 14:56:32 #38
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_133774513
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:51 schreef ikwilkennisopdoen het volgende:

[..]

Welke religie spoort aan anders gelovigen van kant te maken?
Daarom vindt ik dit soort discussies zo hopeloos altijd. Of je hebt hebt geen kennis van de geschiedenis van de brandstapels waar vrouwen op werden verbrand. Het afslachten van de Indianen in Zuid-Amerika. Enz enz.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_133774650
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:56 schreef Megumi het volgende:
soort discussies zo hopeloos altijd. Of je hebt hebt geen kennis van de geschiedenis van de brandstapels waar vrouwen op werden verbrand. Het afslachten van de Indianen in Zuid-Amerika. Enz enz.
Jij zegt hier letterlijk dat religie mensen hiertoe aanzet, volgens mij zet hebzucht, egoisme en verlangen naar macht en controle juist aan tot dit soort dingen. Als je de bewering maakt dat het vanuit religie komt is het aan jouw om dit aan te tonen vanuit de religieuze bronnen lijkt mij anders is er met jou idd geen discussie mogelijk.
  zaterdag 30 november 2013 @ 15:06:22 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_133774682
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:04 schreef ikwilkennisopdoen het volgende:

[..]

Jij zegt hier letterlijk dat religie mensen hiertoe aanzet, volgens mij zet hebzucht, egoisme en verlangen naar macht en controle juist aan tot dit soort dingen. Als je de bewering maakt dat het vanuit religie komt is het aan jouw om dit aan te tonen vanuit de religieuze bronnen lijkt mij anders is er met jou idd geen discussie mogelijk.
Het komt vanuit de religie zelf. Het geloven in een waarheid sq god en dat desnoods met geweld aan een ander opdringen. Stapels lijken door de eeuwen heen lijkt me verder voldoende bewijs.
pi_133774986
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:06 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het komt vanuit de religie zelf. Het geloven in een waarheid sq god en dat desnoods met geweld aan een ander opdringen. Stapels lijken door de eeuwen heen lijkt me verder voldoende bewijs.
Die stapels lijken zijn meestal tog echt een gevolg van politieke oorlogen en rassen discriminatie geweest. Als een religie in de bron al zegt dat dit niet mag.. en jij zegt dat het tog uit religie komt ben jij tog degene die dit moet aantonen? Ik blijf er bij dat het uit hebzucht, machtszucht en egoisme komt, mensen die dit soort dingen deden wisten wrs heel goed dat ze verkeerd bezig waren of enkel in het belang van hun eigen ras of politieke aanhang.
pi_133777195
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:07 schreef ikwilkennisopdoen het volgende:

Ja zo probeer ik mezelf ook alleen op de bronnen van een religie te focussen en niet op meningen of daden van anderen. Maar voodat ik bijvoorbeeld verschillende stromingen van het christendom doorzoek moet de bijbel in zijn geheel wel al de waarheid zijn zegmaar. Als ik andere religies onderzoek en ook de bijbel bevatten ze eigenlijk allemaal waarheden en wijsheden. Hoe weet je bijvoorbeeld dat het christendom wel waar is en de anderen niet?
Ligt eraan vanaf welk oogpunt je wilt onderzoeken enzo.
Ik denk dat het sowieso belangrijk is de Bijbel te kennen, heelveel mensen ook hier op FOK roepen het hardst over evolutie en christenen terwijl ze de Bijbel niet eens kennen.

Als je dan kennis er van hebt kun je ook iets er over zeggen. Ook al zou je niet gelovig zijn.

Onderzoek de Bijbel en je weet het haha. De Bijbel klopt historisch gewoon (niets is ontkracht of tegenstrijdig). De voorspellingen die er in staan kloppen gewoon. dat is met bv de Koran niet zo.
De Koran staat heust iets van wijsheid in, maar niet in het gehele boek. Bijbel klopt wel volledig.
pi_133777278
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:23 schreef Megumi het volgende:

In de praktijk denk ik dat het toch anders zit. Kijk naar de geschiedenis van de katholieke kerk. Of het boeddhisme in Japan tijdens en voor WO2. Religie spoort over het algemeen aan om de ander die anders denkt van kant te maken. Vaak ook om economische redenen.

[ afbeelding ]
Valse religie is daar idd verantwoordelijk voor.

Religie hoort niet om geld te gaan, christenen is het verboden met oorlog en politiek in te laten.
De Bijbel leert om uw vijand lief te hebben.
Een christelijke stroming die mee doet aan oorlog en politiek doet dat overduidelijk niet en is dus vals.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:14 schreef ems. het volgende:

Een logisch gevolg van het gelovig zijn.
Dit is het meest walgelijke wat je kan zeggen....
Gelovigen zijn dom en simpel zeg je, dat is gewoon heel kwetsend en nog eens onjuist ook.
Kijk eens naar echt wetenschappelijke programma's bv, ook die zeggen vaak dat er een schepper moet zijn. Een Einstein en Stephen Hawking bv ook.

Atheisten/evolutionisten zou eerder gelijk staan aan simpel, want wie ook maar enig onderzoek doet ziet dat het niet waar is. Zijn juist de simpelen die dat domweg volgen.
pi_133777290
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 14:51 schreef ikwilkennisopdoen het volgende:

Welke religie spoort aan anders gelovigen van kant te maken?
Katholieke kerk bv, zijn vele voorbeelden van met de kruistochten en WOII.
Valse christenen zetten daar toe aan, doen mee aan politiek enzo.
pi_133777351
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 18:58 schreef ikwilkennisopdoen het volgende:
Ik wil vragen of hier mensen met kennis van verschillende religies zijn? Ik wil graag van deze mensen horen hoe ze tot de conclusie zijn gekomen dat hun huidige overtuiging de waarheid zou moeten zijn en waar ze dit precies op baseren.

Ben erg benieuwd!
Of je nu religieus bent of niet, iedereen gelooft in zijn/haar eigen regels en waarheid
  zaterdag 30 november 2013 @ 17:23:37 #46
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_133777513
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 15:22 schreef ikwilkennisopdoen het volgende:

[..]

Die stapels lijken zijn meestal tog echt een gevolg van politieke oorlogen en rassen discriminatie geweest. Als een religie in de bron al zegt dat dit niet mag.. en jij zegt dat het tog uit religie komt ben jij tog degene die dit moet aantonen? Ik blijf er bij dat het uit hebzucht, machtszucht en egoisme komt, mensen die dit soort dingen deden wisten wrs heel goed dat ze verkeerd bezig waren of enkel in het belang van hun eigen ras of politieke aanhang.
Precies religieuze mensen handelen net zo goed vanuit de motieven die jij aangeeft. En gebruiken daar geen politieke ideologie maar religie als rechtvaardiging voor. Met uiteindelijk het zelfde resultaat. In het spel der macht. Wat nog geen politicus of strateeg paus of priester ooit helemaal heeft gewonnen. En wat is verkeerd? Dat is subjectief.
pi_133777603
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 17:08 schreef bianconeri het volgende:
De Koran staat heust iets van wijsheid in, maar niet in het gehele boek. Bijbel klopt wel volledig.
Ja uiteraard is het belangrijk maar dat vind ik van iedere religie, ik heb 3 Bijbels maar lees meestal op internet uit de statenvertaling om het beste beeld te krijgen.De Bijbel heeft in zichzelf wel wat tegenstrijdigheden en heel veel met de apocriefen die daarom bewust niet zijn opgenomen. De Koran bevat bijna geen voorspellingen maar juist vooral wijsheden, verhalen, wetten etc. het hele boek door, de voorspellingen staan in de uitspraken van Mohammed en komen overeen met de Bijbelse voorspellingen + nog wat meer voorspellingen die ook uit gekomen zijn en niet in de Bijbel staan. Hoe weetje dus dat een religie de waarheid is als je zonder vooroordelen leest?
pi_133777664
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 17:15 schreef Skillsy het volgende:

[..]

Of je nu religieus bent of niet, iedereen gelooft in zijn/haar eigen regels en waarheid
Ja klopt, mijn vraag is hoe mensen ervan overtuigd zijn geraakt.
pi_133777685
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:18 schreef Fusions het volgende:
Ik geloof in, bewustzijn (wat we zijn) = liefde = alles dat er is.
God is liefde. God ben jezelf. God zijn we allemaal.

Dit geloof ik ook. Liefde overstijgt religie, het is de absolute kern.

Derhalve zou ik god ook niet met een hoofdletter schrijven.
  zaterdag 30 november 2013 @ 17:30:31 #50
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_133777698
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 17:29 schreef ikwilkennisopdoen het volgende:

[..]

Ja klopt, mijn vraag is hoe mensen ervan overtuigd zijn geraakt.
Uit angst voor het onbekende en dat wat anders is denk ik. Geloof geeft een mens een eenvoudig wereldbeeld waar je niet aan hoeft te twijfelen en waar je de verantwoordelijkheden af kan schuiven op een god. En waar binnen alles duidelijk en bekend is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')