abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133762191
En FFT, de denkfout die ik jou vaak zie maken is 'Ik vind het niet erg/kwetsend en dus moet een ander het ook maar niet erg of kwetsend vinden'. Zo werkt het helaas niet.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:39:24 #92
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_133762230
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:05 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Tuurlijk wel.
Ik denk het echt niet. Ik denk dat hij wel tegen voordehandliggende, domme, homograppen kan, maar het gaat om de context. De context is niet gezellig in een bar, of gezellig in een van zijn programma's (die ik inderdaad nooit kijk, want ik krijg na 3 seconden moordneigingen) maar de context is een mijnheer die auditie doet in een wildvreemde, enge omgeving met een jury die daar de "heersen". In die context zijn dit soort grappen enkel en alleen fout, denigrerend, intimiderend. Wat verwacht je nou hoe iemand zich daartegen weerbaar op kan stellen, in zo'n situatie.

Moet je voorstellen dat een werkgever zulke foute, domme, denigrerende, onleuke, voordehandliggende, stereotiepe grappen maakt in een sollicitatiegesprek? Het is al erg genoeg dat dit soort foute grappen tot in den treeeeeeure op de werkvloer gemaakt worden, maar op een werkvloer is het makkelijker om te reageren/pareren. Tijdens een auditie of sollicitatiegesprek niet.
pi_133762243
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:38 schreef Isabeau het volgende:
En FFT, de denkfout die ik jou vaak zie maken is 'Ik vind het niet erg/kwetsend en dus moet een ander het ook maar niet erg of kwetsend vinden'. Zo werkt het helaas niet.
En dat is dus precies wat een groot deel van NL ook denkt en de kern van het 'probleem' vormt volgens mij :)
pi_133762773
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:38 schreef Isabeau het volgende:
Dat is dan jouw denkfout want lees maar terug wat ik tegen selestha zei over begrijpen dat anderen t kut vinden.
Het woord 'vaak' ook nog poeh..

Iets anders: te weinig gegeten vnv want krijg ineens een craving naar speklappen haha
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_133763061
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:39 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Ik denk het echt niet. Ik denk dat hij wel tegen voordehandliggende, domme, homograppen kan, maar het gaat om de context. De context is niet gezellig in een bar, of gezellig in een van zijn programma's (die ik inderdaad nooit kijk, want ik krijg na 3 seconden moordneigingen) maar de context is een mijnheer die auditie doet in een wildvreemde, enge omgeving met een jury die daar de "heersen". In die context zijn dit soort grappen enkel en alleen fout, denigrerend, intimiderend. Wat verwacht je nou hoe iemand zich daartegen weerbaar op kan stellen, in zo'n situatie.

Moet je voorstellen dat een werkgever zulke foute, domme, denigrerende, onleuke, voordehandliggende, stereotiepe grappen maakt in een sollicitatiegesprek? Het is al erg genoeg dat dit soort foute grappen tot in den treeeeeeure op de werkvloer gemaakt worden, maar op een werkvloer is het makkelijker om te reageren/pareren. Tijdens een auditie of sollicitatiegesprek niet.
Die man zelf kon er om lachen, das nog t mooie :). En Rusland meent de homohaat, Gordon zit clown te spelen. Als iemand mij voor de gein bamibal noemt ofzo en verder wel aardig doet vind ik t minder erg dan een pro-white actieveling die roept dat ik naar 'mn eigen land' moet oprotten. Niet meer dan logisch..

Maar ik ben n simpele boer die andere boeren gewend is 8-)
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:57:13 #96
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_133763080
Pff, morgen naar zus toe voor haar verjaardag. Heb peuter T. gezegd dat de Sint ook langs geweest is bij mij en een cadeau voor haar had meegenomen. Iets van een voorleesboek met een muis in de hoofdrol waarvan m'n zus zei dat het een goed cadeau zou zijn :D :@
Confidence through competence
pi_133763100
Om 19u stortte ik in en nu lig ik eindelijk op bed en voel ik me niet moe meer 8)7
pi_133763162
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:57 schreef Stereotomy het volgende:
Pff, morgen naar zus toe voor haar verjaardag. Heb peuter T. gezegd dat de Sint ook langs geweest is bij mij en een cadeau voor haar had meegenomen. Iets van een voorleesboek met een muis in de hoofdrol waarvan m'n zus zei dat het een goed cadeau zou zijn :D :@
Leuk! Als peuter zien dat je moeder alleen cadeautjes krijgt is niet leuk nml :P
  vrijdag 29 november 2013 @ 23:59:59 #99
55709 Stereotomy
pi_133763190
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:59 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Leuk! Als peuter zien dat je moeder alleen cadeautjes krijgt is niet leuk nml :P
Voor zus ben ik cadeau vergeten 8)7 8)7 8)7 8)7

Bosje bloemen halen op Utrecht CS dan maar weer... c_/
  zaterdag 30 november 2013 @ 00:00:41 #100
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_133763218
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 23:56 schreef FutureFairytale het volgende:

[..]

Die man zelf kon er om lachen, das nog t mooie :). En Rusland meent de homohaat, Gordon zit clown te spelen. Als iemand mij voor de gein bamibal noemt ofzo en verder wel aardig doet vind ik t minder erg dan een pro-white actieveling die roept dat ik naar 'mn eigen land' moet oprotten. Niet meer dan logisch..

Maar ik ben n simpele boer die andere boeren gewend is 8-)
Wat dus maar weer eens bewijst dat het de context is die bepalend is, het is de betekenis die jij er vanuit jouw referentiekader aan geeft. Dan kun je dus ook niet uitsluiten dat iemand vanuit een ander referentiekader er een andere betekenis aan geeft en er dus aanstoot aan neemt.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
  zaterdag 30 november 2013 @ 00:01:24 #101
55709 Stereotomy
pi_133763246
Precies FFT, een ander voelt zijn pijn.
pi_133763582
So, at last credits voor Joop Visser die niet werd herkend door Robert ten Brink
et al. bij HGT. _O_
Ik kijk nu DWDD herhaling met teevee recensenten van nrc en vk. _O_
Mijn vermoeden is ook, dat Joop dit zelf geregisseerd heeft om de zooi aan te tonen van de commerciėle tv.
  zaterdag 30 november 2013 @ 00:14:37 #103
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_133763789
quote:

[..]

Die man zelf kon er om lachen, das nog t mooie :)
Oh, dat heb ik dan weer niet gezien. Ik zag 'm enkel heel erg "niet reageren" in de zin van denken "what the fuck, waar gaat dit over, wat zegt die nou? Versta/begrijp ik dit wel goed?".

Maar hoe dan ook, mijn punt is, kun jij er ook om lachen als iemand je bamibal noemt in zin 1, "sambal bij" vraagt in zin 2, etc etc in een sollicitatiegesprek voor een serieuze baan die je werkelijk erg graag zou willen? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik was meestal al van mijn a-propos als men op een sollicitatiegesprek vroeg naar mijn kinderwens.
  zaterdag 30 november 2013 @ 00:24:57 #104
43675 TAV74
We're a virus with shoes
pi_133764179
quote:
8s.gif Op zaterdag 30 november 2013 00:01 schreef Stereotomy het volgende:
Precies FFT, een ander voelt zijn pijn.
Ja. Dat is het, want het gaat over dit ene voorbeeld.
"The whole image is that eternal suffering awaits anyone who questions God's infinite love. Believe or die! Thank you, forgiving Lord, for all those options.”
pi_133766319
Isa, lieve beeb, gefeliciteerd met je 28e verjaardag meis :* *O*
pi_133766366
Oooh *; dan doe ik mee: Isa- modje:

Van Harte met je verjaardag en een
mooie dag met leuke kadootjes en verrassingen
w/
pi_133766400
Isa jarig :o *O* Feli :*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_133766408
quote:

Die man zelf kon er om lachen, das nog t mooie :).
Nou ik zag niet iemand die er zelf om kon lachen... meer iemand die zich geen raad met de situatie weet, erg zenuwachtig is en maar een beetje schaapachtig meelacht maar eigenlijk misschien wel heel hard zou willen huilen en schreeuwen.
  zaterdag 30 november 2013 @ 01:39:02 #109
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_133766414
Lieve Isa, van harte gefeliciteerd . :*
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 30 november 2013 @ 01:41:22 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_133766477
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 00:14 schreef RobinOok het volgende:

Oh, dat heb ik dan weer niet gezien. Ik zag 'm enkel heel erg "niet reageren" in de zin van denken "what the fuck, waar gaat dit over, wat zegt die nou? Versta/begrijp ik dit wel goed?".

Maar hoe dan ook, mijn punt is, kun jij er ook om lachen als iemand je bamibal noemt in zin 1, "sambal bij" vraagt in zin 2, etc etc in een sollicitatiegesprek voor een serieuze baan die je werkelijk erg graag zou willen? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik was meestal al van mijn a-propos als men op een sollicitatiegesprek vroeg naar mijn kinderwens.
Je begint een beetje leuk te worden, qua meeposten hier en qua meningen hebben.
Ga zo door! ^O^
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_133766494
Isa jarig?! Gefeli :* en een fijne dag!
Ga je nog wat leuks doen? *O*

@ AX, dat weet ik wel zeker dat ie het zelf heeft bedacht - Jaap Fisher/HGT :D
pi_133766502
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 01:38 schreef Bluezz het volgende:

[..]

Nou ik zag niet iemand die er zelf om kon lachen... meer iemand die zich geen raad met de situatie weet, erg zenuwachtig is en maar een beetje schaapachtig meelacht maar eigenlijk misschien wel heel hard zou willen huilen en schreeuwen.
:Y dat zag ik ook.

Net las - en ik weet niet waar - dat hij bij terugkijken / luisteren zag, wat er werd gezegd en hoe onaangenaam het klonk.

Oh hier: http://www.nu.nl/achterkl(...)van-grap-gordon.html

En nu maar eens slapen? na een korte nacht en emotionele dag.
pi_133766742
Hopen dat je een beetje kan slapen AX.
Heftige dag en in korte tijd 2 uitvaarten ;( :*
pi_133766806
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 01:42 schreef AnneX het volgende:
En nu maar eens slapen? na een korte nacht en emotionele dag.
:*
pi_133766830
Dat werkt echt voor geen meter bij mij :D
  zaterdag 30 november 2013 @ 01:56:39 #116
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_133766850
Met een halve liter alcohol erbij wil het wel werken. :')
Poef.....gone! ©golfer
pi_133768282
Dank dank dank *) Meestal word ik tegenwoordig vergeten. Omdat ik geen facebook heb :'( De nieuwe verjaardagskalender van iedereen om me heen.

Uitslapen heb ik ook verleerd zeg.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_133768336
Gefeliciteerd Isa! *O* Hoop dat je een leuke dag hebt vandaag.. :)

Goedemorgen iedereen ;)

Ik ga lekker kerst-shoppen in York vandaag, zal onderweg wel wat plaatjes schieten! :D
pi_133768396
Van harte gefeliciteerd Isa! Op zaterdag jarig zijn *O*
Wens je een hele gezellige dag toe waarbij niemand je verjaardag vergeet :*
pi_133768397
Seles veel plezier vandaag met kerstshoppen in York O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')