Ik denk het echt niet. Ik denk dat hij wel tegen voordehandliggende, domme, homograppen kan, maar het gaat om de context. De context is niet gezellig in een bar, of gezellig in een van zijn programma's (die ik inderdaad nooit kijk, want ik krijg na 3 seconden moordneigingen) maar de context is een mijnheer die auditie doet in een wildvreemde, enge omgeving met een jury die daar de "heersen". In die context zijn dit soort grappen enkel en alleen fout, denigrerend, intimiderend. Wat verwacht je nou hoe iemand zich daartegen weerbaar op kan stellen, in zo'n situatie.quote:
En dat is dus precies wat een groot deel van NL ook denkt en de kern van het 'probleem' vormt volgens mijquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:38 schreef Isabeau het volgende:
En FFT, de denkfout die ik jou vaak zie maken is 'Ik vind het niet erg/kwetsend en dus moet een ander het ook maar niet erg of kwetsend vinden'. Zo werkt het helaas niet.
Dat is dan jouw denkfout want lees maar terug wat ik tegen selestha zei over begrijpen dat anderen t kut vinden.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:38 schreef Isabeau het volgende:
En FFT, de denkfout die ik jou vaak zie maken is 'Ik vind het niet erg/kwetsend en dus moet een ander het ook maar niet erg of kwetsend vinden'. Zo werkt het helaas niet.
Die man zelf kon er om lachen, das nog t mooiequote:Op vrijdag 29 november 2013 23:39 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik denk het echt niet. Ik denk dat hij wel tegen voordehandliggende, domme, homograppen kan, maar het gaat om de context. De context is niet gezellig in een bar, of gezellig in een van zijn programma's (die ik inderdaad nooit kijk, want ik krijg na 3 seconden moordneigingen) maar de context is een mijnheer die auditie doet in een wildvreemde, enge omgeving met een jury die daar de "heersen". In die context zijn dit soort grappen enkel en alleen fout, denigrerend, intimiderend. Wat verwacht je nou hoe iemand zich daartegen weerbaar op kan stellen, in zo'n situatie.
Moet je voorstellen dat een werkgever zulke foute, domme, denigrerende, onleuke, voordehandliggende, stereotiepe grappen maakt in een sollicitatiegesprek? Het is al erg genoeg dat dit soort foute grappen tot in den treeeeeeure op de werkvloer gemaakt worden, maar op een werkvloer is het makkelijker om te reageren/pareren. Tijdens een auditie of sollicitatiegesprek niet.
Leuk! Als peuter zien dat je moeder alleen cadeautjes krijgt is niet leuk nmlquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:57 schreef Stereotomy het volgende:
Pff, morgen naar zus toe voor haar verjaardag. Heb peuter T. gezegd dat de Sint ook langs geweest is bij mij en een cadeau voor haar had meegenomen. Iets van een voorleesboek met een muis in de hoofdrol waarvan m'n zus zei dat het een goed cadeau zou zijn![]()
Voor zus ben ik cadeau vergetenquote:Op vrijdag 29 november 2013 23:59 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Leuk! Als peuter zien dat je moeder alleen cadeautjes krijgt is niet leuk nml
Wat dus maar weer eens bewijst dat het de context is die bepalend is, het is de betekenis die jij er vanuit jouw referentiekader aan geeft. Dan kun je dus ook niet uitsluiten dat iemand vanuit een ander referentiekader er een andere betekenis aan geeft en er dus aanstoot aan neemt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Die man zelf kon er om lachen, das nog t mooie. En Rusland meent de homohaat, Gordon zit clown te spelen. Als iemand mij voor de gein bamibal noemt ofzo en verder wel aardig doet vind ik t minder erg dan een pro-white actieveling die roept dat ik naar 'mn eigen land' moet oprotten. Niet meer dan logisch..
Maar ik ben n simpele boer die andere boeren gewend is
Oh, dat heb ik dan weer niet gezien. Ik zag 'm enkel heel erg "niet reageren" in de zin van denken "what the fuck, waar gaat dit over, wat zegt die nou? Versta/begrijp ik dit wel goed?".quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:56 schreef FutureFairytale het volgende:
[..]
Die man zelf kon er om lachen, das nog t mooie
Ja. Dat is het, want het gaat over dit ene voorbeeld.quote:Op zaterdag 30 november 2013 00:01 schreef Stereotomy het volgende:
Precies FFT, een ander voelt zijn pijn.
Nou ik zag niet iemand die er zelf om kon lachen... meer iemand die zich geen raad met de situatie weet, erg zenuwachtig is en maar een beetje schaapachtig meelacht maar eigenlijk misschien wel heel hard zou willen huilen en schreeuwen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 23:56 schreef FutureFairytale het volgende:
Die man zelf kon er om lachen, das nog t mooie.
Je begint een beetje leuk te worden, qua meeposten hier en qua meningen hebben.quote:Op zaterdag 30 november 2013 00:14 schreef RobinOok het volgende:
Oh, dat heb ik dan weer niet gezien. Ik zag 'm enkel heel erg "niet reageren" in de zin van denken "what the fuck, waar gaat dit over, wat zegt die nou? Versta/begrijp ik dit wel goed?".
Maar hoe dan ook, mijn punt is, kun jij er ook om lachen als iemand je bamibal noemt in zin 1, "sambal bij" vraagt in zin 2, etc etc in een sollicitatiegesprek voor een serieuze baan die je werkelijk erg graag zou willen? Ik weet niet hoe het met jou zit, maar ik was meestal al van mijn a-propos als men op een sollicitatiegesprek vroeg naar mijn kinderwens.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 01:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Nou ik zag niet iemand die er zelf om kon lachen... meer iemand die zich geen raad met de situatie weet, erg zenuwachtig is en maar een beetje schaapachtig meelacht maar eigenlijk misschien wel heel hard zou willen huilen en schreeuwen.
quote:Op zaterdag 30 november 2013 01:42 schreef AnneX het volgende:
En nu maar eens slapen? na een korte nacht en emotionele dag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |