abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133739706
Ik date momenteel met een meisje die borderline heeft en dit ook direct heeft gezegd. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb wat het écht inhoud en waar ik rekening mee moet houden.

Ze zegt alleen dat ze soms met haarzelf in de knoop zit en ze 'moeilijke' tijden heeft, maar wat houdt dat precies in?

Verder is er echt een klik tussen ons, maar wil ik niet verder als het echt alles van mij gaat vergen omdat zij een persoonlijkheidsstoornis heeft.

Zijn hier mensen die ook een partner hebben met borderline of meegemaakt hebben? Of mij hier meer over kunnen vertellen.

Heb namelijk geen flauw idee wat te verwachten want ik ken haar gewoon als een normale vrouw en bespeur nou niet echt een stoornis.
pi_133739800
Misschien kun je gewoon afwachten hoe het verloopt? Waarom stel je vragen op een anoniem forum over haar terwijl we haar niet kennen. Leg die vragen bij haar neer, aangezien ze er open kaart over speelt, kan ze je waarschijnlijk ook precies uitleggen wat het voor haar inhoudt. Dit is namelijk niet voor elke borderliner hetzelfde en misschien heeft ze wel veel therapie gehad om er beter mee om te gaan. Of het alles van je gaat vergen, kom je alleen achter als je het aangaat.
  vrijdag 29 november 2013 @ 12:40:47 #3
365422 Catatafish
Stories will soon be told.
pi_133739930
Bij mijn ex is na onze relatie ook borderline vastgesteld. Nu kan ik niet zeggen dat elke Borderliner dezelfde eigenschappen heeft, maar als ik naar mijn ervaringen met mijn ex kijk, zeg ik: doe het jezelf niet aan.

Extreme stemmingswisselingen, agressiviteit, verlatingsangst, laag zelfvertrouwen.. met zo'n iemand wil je geen relatie hebben.
pi_133739985
Borderline is gewoon iets dat bij iedere persoon anders is.
Dat weet je van tevoren gewoon niet en kunnen wij je niet bij helpen.
pi_133740011
Ik heb er een paar meegemaakt. Allemaal iets anders maar allemaal even vreselijk om mee om te gaan.
I solemnly swear i'm up to no good
  vrijdag 29 november 2013 @ 12:45:49 #6
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_133740051
Een van mijn is een borderliner, maar ik vind het niet zo erg. In tegenstelling van wat ik hier boven lees dus. Je zou het toch echt bij je vriendin moeten vragen, want wij kennen haar niet iedereen is anders.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_133740064
Ik raad je aan om te praten met Sitting_Elfling.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_133740069
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:44 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Ik heb er een paar meegemaakt. Allemaal iets anders maar allemaal even vreselijk om mee om te gaan.
Jezus een paar mannelijke borderliners? dan zoek je ze bijna op :D
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_133740074
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:33 schreef clint855 het volgende:
Verder is er echt een klik tussen ons
En morgen ben je een klootzak en kan je niks goed doen.

Dumpen die handel nu het nog makkelijk kan. Krassers zijn hele lastige mensen om een relatie mee te hebben.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133740089
Doen, dan ben je meteen genezen voor de rest van je leven!
pi_133740107
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:40 schreef Catatafish het volgende:
Extreme stemmingswisselingen, agressiviteit, verlatingsangst, laag zelfvertrouwen.. met zo'n iemand wil je geen relatie hebben.
Vergeet de manipulatie niet.

@TS:
Wegrennen, zo hard als je kan.
pi_133740132
quote:
10s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:48 schreef karton2 het volgende:

[..]

Vergeet de manipulatie niet.

@TS:
Wegrennen, zo hard als je kan.
Dit en is dit een kloon van TS: R&P / Wil mijn vriendin helpen, maar hoe? ?
pi_133740196
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:46 schreef Seam het volgende:

[..]

Jezus een paar mannelijke borderliners? dan zoek je ze bijna op :D
Nee het waren vrouwen. Ik heb vrienden die ze uitzoeken als partners of iig ze hebben er blijkbaar een thing voor ofzo.

Altijd ellende.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_133740228
Ja altijd doen, echt een aanrader!
pi_133740267
Je zit nu nog in de beginfase waarin ze zich voordoen als normaal en realiseer je dat de klik die je hebt grotendeels gefabriceerd is om je het gevoel te geven dat je iets speciaals hebt.

"At first, a Borderline female may appear sweet, shy, vulnerable and "ambivalently in need of being rescued"; looking for her Knight in Shining Armor.

In the beginning, you will feel a rapidly accelerating sense of compassion because she is a master at portraying herself as she "victim of love" and you are saving her. But listen closely to how she sees herself as a victim. As her peculiar emotional invasion advances upon you, you will hear how no one understands her - except you. Other people have been "insensitive." She has been betrayed, just when she starts trusting people. But there is something "special" about you, because "you really seem to know her."

http://www.bpdfamily.com/bpdresources/nk_a101.htm

Als je jezelf stuk wilt zien, een schim wilt worden van wie je ooit was dan is een relatie met een borderliner beginnen een uitstekend plan.
Hier alvast een aantal "leuke" dingen die je kunt verwachten:

http://outofthefog.net/Disorders/BPD.html
pi_133740371
Echt ik vind het wel raar dat hier alle borderliners over 1 lijn worden gesleept.
Het is ook nog een kwestie van hoe extreem het is.

Heb er zelf 1 gehad wat juist enorm leuk is. Het is net waar je van houdt. En ze hoeven ook niet alle symptonen te hebben.

Gewoon proberen en zien wat er gebeurt. Beetje lullig om iemand van te voren al te gaan veroordelen.
pi_133740381
Meiden met borderline kunnen zich in het begin hartstikke leuk opstellen en merk je helemaal niks van de borderline.

Het komt pas als je wat langer in de relatie zit. En het ligt er ook aan in hoeverre ze er last van heeft. Er zijn uiteraard gradaties.

Als ze het heel ernstig heeft zou ik er niet aan beginnen. Dat is gewoon geen doen. Dan is ze bijv al strontjaloers als je even naar een andere vrouw kijkt op straat. En maakt ze daar een vreselijke scene over, desnoods midden op straat... Maakt ze het 100 keer "uit", maar als je dan gaat is het hommeles.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_133740392
Hangt ook wel een beetje van jezelf af. Mijn nichtje heeft borderline maar heeft echt een superlieve vriend die ontzettend goed voor haar is. Hij kan dat kennelijk wel aan. En ik denk dat je goed je eigen grenzen moet kunnen stellen.
Somebody that I used to know
pi_133740408
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:33 schreef clint855 het volgende:
Ik date momenteel met een meisje die borderline heeft en dit ook direct heeft gezegd. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb wat het écht inhoud en waar ik rekening mee moet houden.

Ze zegt alleen dat ze soms met haarzelf in de knoop zit en ze 'moeilijke' tijden heeft, maar wat houdt dat precies in?

Verder is er echt een klik tussen ons, maar wil ik niet verder als het echt alles van mij gaat vergen omdat zij een persoonlijkheidsstoornis heeft.

Zijn hier mensen die ook een partner hebben met borderline of meegemaakt hebben? Of mij hier meer over kunnen vertellen.

Heb namelijk geen flauw idee wat te verwachten want ik ken haar gewoon als een normale vrouw en bespeur nou niet echt een stoornis.
Als je te stom bent om inhoudelijk te reageren, kan je natuurlijk altijd nog de spelling/gramatica gaan lopen afzeiken om toch nog te kunnen doen alsof je meedoet.
pi_133740610
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:54 schreef TerryStone het volgende:
Je zit nu nog in de beginfase waarin ze zich voordoen als normaal en realiseer je dat de klik die je hebt grotendeels gefabriceerd is om je het gevoel te geven dat je iets speciaals hebt.

"At first, a Borderline female may appear sweet, shy, vulnerable and "ambivalently in need of being rescued"; looking for her Knight in Shining Armor.

In the beginning, you will feel a rapidly accelerating sense of compassion because she is a master at portraying herself as she "victim of love" and you are saving her. But listen closely to how she sees herself as a victim. As her peculiar emotional invasion advances upon you, you will hear how no one understands her - except you. Other people have been "insensitive." She has been betrayed, just when she starts trusting people. But there is something "special" about you, because "you really seem to know her."

http://www.bpdfamily.com/bpdresources/nk_a101.htm

Als je jezelf stuk wilt zien, een schim wilt worden van wie je ooit was dan is een relatie met een borderliner beginnen een uitstekend plan.
Hier alvast een aantal "leuke" dingen die je kunt verwachten:

http://outofthefog.net/Disorders/BPD.html
In dat eerste stukje herken ik de woorden: sweet en vulnerable wel. Maar toch heeft ze een sterk karakter en voel ik niet perse dat ze op zoek is naar haar knight in shining armour. Echt verlegen komt ze niet over op mij.

Daarbij zie ik haar ook niet echt een slachtofferrol aannemen. Ook niet in onze gesprekken en haar stoornis praat ze oppervlakkig over en vermijdt ze.

Als ze het niet gezegd zou hebben, zou ik ook niet denken dat haar iets mankeert. Althans, in deze fase nog niet.

Maar voor de reacties die er zijn gekomen was ik al een beetje bang. Nu dat ik een confirmatie heb van wat ik dacht word het eigenlijk nog moeilijker.
pi_133740614
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:59 schreef BrianGriffin het volgende:
Echt ik vind het wel raar dat hier alle borderliners over 1 lijn worden gesleept.

Heb er zelf 1 gehad wat juist enorm leuk is. Het is net waar je van houdt. En ze hoeven ook niet alle symptonen te hebben.

Gewoon proberen en zien wat er gebeurt. Beetje lullig om iemand van te voren al te gaan veroordelen.
Dat heet zelfbescherming.
Je weet van tevoren niet hoe extreem het is (het begint altijd op dezelfde manier) maar je weet wel dat als het extreem is je helemaal stuk gaat.
Alleen een blinde mongool tekent voor zoiets.
pi_133740642
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:09 schreef clint855 het volgende:

[..]

In dat eerste stukje herken ik de woorden: sweet en vulnerable wel. Maar toch heeft ze een sterk karakter en voel ik niet perse dat ze op zoek is naar haar knight in shining armour. Echt verlegen komt ze niet over op mij.

Daarbij zie ik haar ook niet echt een slachtofferrol aannemen. Ook niet in onze gesprekken en haar stoornis praat ze oppervlakkig over en vermijdt ze.

Als ze het niet gezegd zou hebben, zou ik ook niet denken dat haar iets mankeert. Althans, in deze fase nog niet.

Maar voor de reacties die er zijn gekomen was ik al een beetje bang. Nu dat ik een confirmatie heb van wat ik dacht word het eigenlijk nog moeilijker.
Vind het jammer voor je maar het advies is: heel hard bij wegrennen en niet achterom kijken.
pi_133740793
been there done that, no succes
wegwezen is mijn advies :)
pies on joe toe
pi_133740904
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 13:17 schreef bonke het volgende:
been there done that, no succes
wegwezen is mijn advies :)
  vrijdag 29 november 2013 @ 13:23:58 #25
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_133740930
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:59 schreef BrianGriffin het volgende:

Gewoon proberen inderdaad ts.. Als je haar echt wat vind moet je het doen. Als iedereen zou luisteren naar de mensen hier vinden borderliners nooit liefde. Genoeg gevallen waarin het WEL goed is gegaan.

Je hebt pas echt confirmatie als je er achter komt dat ze toch is wat de mensen hier zeiden. Gewoon proberen en als het toch niet is wat het lijkt kom je daar gauw genoeg achter. Je moet er alleen sterk in zijn en het je niet laten breken, wat misschien moeilijk is..

Verder zou ik ook, voordat je uberhaupt iets onderneemt, er met haar over praten.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')