We gaan hier weer verderquote:Op vrijdag 29 november 2013 12:33 schreef clint855 het volgende:
Ik date momenteel met een meisje die borderline heeft en dit ook direct heeft gezegd. Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik geen flauw idee heb wat het écht inhoud en waar ik rekening mee moet houden.
Ze zegt alleen dat ze soms met haarzelf in de knoop zit en ze 'moeilijke' tijden heeft, maar wat houdt dat precies in?
Verder is er echt een klik tussen ons, maar wil ik niet verder als het echt alles van mij gaat vergen omdat zij een persoonlijkheidsstoornis heeft.
Zijn hier mensen die ook een partner hebben met borderline of meegemaakt hebben? Of mij hier meer over kunnen vertellen.
Heb namelijk geen flauw idee wat te verwachten want ik ken haar gewoon als een normale vrouw en bespeur nou niet echt een stoornis.
Toen ik het net had gehoord vroeg ik het aan een andere jongen die een borderline vriendin had gehad. Ik zei: Was jouw vriendin ook zo als ik? Nou nee, zei ie, die liet haar kind uit d'r eigen luier eten, deed de hele dag niks en kwam met een mes op 'm af.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:44 schreef LizzyYAY het volgende:
[..]
Ik denk het ook ja. Ben blij dat ik het dan in iets mindere mate heb.
Volgens mij heeft de TS hier ook al dagen niet meer gereageerd. Hij heeft volgens mij het antwoord op zijn vraag ook wel gehad.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:22 schreef formerjellybean het volgende:
Heel eerlijk eigenlijk is het toch de bedoeling van de topicstarter zelf dat die er vervolg op wilt , het hoeft van mij niet echt een reeks te worden ofzo.
Ik vind nou eigenlijk niet dat zolang hij het niet omhoogschopt er steeds een nieuwe reeks aangemaakt hoeft te worden het hoeft nou ook niet het centrale bash een borderliner -topic te worden waar ik het soms toch echt wel op vind lijken.
Het is dan ook een vrij brede stoornis. Ik heb de diagnose 3,5 jaar geleden gekregen en ik kan me er ook niet in herkennen. Veel mensen zullen het van mij ook niet verwachten, omdat de meeste bij borderline gelijk denken aan in een relatie liegen, bedriegen en dreigen met weet ik wat, terwijl dat maar een deel van de stoornis is. En dat terwijl niet bij iedereen de zelfde symptomen even sterk zijn.quote:Op donderdag 20 maart 2014 16:19 schreef LizzyYAY het volgende:
Ik herken me totaal niet in deze verhalen eigenlijk. Misschien dat dat komt omdat ik nog nooit eerder een relatie heb gehad tot nu toe. Ik kan me niet voor stellen dat ik zou gaan liegen en bedriegen tegenover mijn vriend. Liegen kan ik sowieso al niet goed, ik word er zenuwachtig van en voel me schuldig. Klinkt misschien ongeloofwaardig uit de mond van een borderliner maar ik lieg bijna nooit, laat staan dat ik bedrieg. Misschien heb ik ook niet zo'n extreme vorm als de meiden van jullie verhalen.
Maanden.quote:Op donderdag 20 maart 2014 21:28 schreef LizzyYAY het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de TS hier ook al dagen niet meer gereageerd. Hij heeft volgens mij het antwoord op zijn vraag ook wel gehad.
Hier ben ik het wel mee eens ja.quote:Op vrijdag 21 maart 2014 10:47 schreef sitting_elfling het volgende:
Hij kan dicht hoor maar ik vond de vorige 2 topics wel interesting om verhalen van beide kanten te horen.
Maar van de 9 heb je er minimaal tegen de 5 nodig om de diagnose te krijgen. Heb verschillende borderliners gekend, van de 'krassers' en 'branders' tot diegene die dat niet deden en het uit spannende seks moesten halen om bijv. geslagen te worden om 'pijn' te voelen.quote:Op donderdag 27 maart 2014 13:10 schreef Phunked het volgende:
Borderline heb je in verschillende gradaties.. Daarnaast is dit op zijn ergst tussen 18-30 jr.
Ze geeft aan dat ze met zichzelf in de knoop zit soms.. Je kan je dan afvragen of ze daarbij ook automutileert. ( Zelfbeschadigen.) Of zijn het gewoon stemmingswisselingen waar ze last van heeft.
Leven met een borderliner kan heel lastig zijn. Ene moment ben je de wereld, en het andere moment doe je alles fout wat je maar fout kan doen. Dit kan frustrerend zijn.. Ikzelf heb een vriendin die hier aan lijdt, en soms is het enorm vermoeiend. Echter, in haar goede perioden is het een geweldig mens, dus neem ik het zoals het komt. ( Ook al is haar gedrag ontzettend oonvoorspelbaar.) Om haar te begrijpen heb ik me erin verdiept. Voor jou op een rijtje wat de 9 symptomen van Borderline zijn.
Bordeline kenmerkt zichzelf met 9 symptomen:
1.Krampachtig proberen te voorkomen dat iemand je -feitelijk of vermeend- in de steek laat.
2.Een patroon van instabiele en intense relaties, waarbij de ander heel erg wordt geidealiseerd of juist gekleineerd.
3.Identiteitsstoornis: duidelijk en aanhoudend instabiel zelfbeeld of zelfgevoel.
4.Impulsiviteit op ten minste twee gebieden die je mogelijk kunnen schaden (bijvoorbeeld geld verkwisten, seks, misbruik van middelen, winkeldiefstal, roekeloos rijden, vreetbuien).
5.Terugkerende suïcidale gedragingen, gestes of dreigingen, of automutilatie (zelfverwonding).
6.Sterk wisselende stemmingen (bijvoorbeeld periodes van intense dysforie – het tegenovergestelde van euforie, prikkelbaarheid of angst meestal enkele uren durend en slechts zelden langer dan een paar dagen).
7.Een chronisch gevoel van leegte.
8.Inadequate, intense woede of moeite om je kwaadheid te beheersen (bijvoorbeeld regelmatig terugkerende driftbuien, aanhoudende woede of herhaaldelijke vechtpartijen).
9.Voorbijgaande, aan stress gebonden paranoïde ideeën of ernstige dissociatieve verschijnselen (het idee buiten de werkelijkheid te staan).
Vind je dit meisje echt leuk, zie dan waar het schip strandt. Jijzelf kent je grenzen, deze moet je ook heel duidelijk maken. Weet wel dat het heftige situaties met zich kan meebrengen en dat je een brede rug moet hebben.. ( Indien je weer voor rotte vis wordt uitgemaakt) Houdt er rekening mee dat je (valse) beschuldigingen aan je adres krijgt, krokodillen tranen, onredelijke discussies, niet-onderbouwde verwijten en dat, zodra jullie een feit zijn, ze ineens kan veranderen. Borderliners zijn vaak heel spontaan en makkelijk benaderbaar.. Zo kan je er een geweldig leuke dag mee hebben, er mee grollen en grappen en zijn ze vaak intelligent. Alleen, wanneer een relatie serieuze vormen aan gaat nemen, kunnen ze gaan claimen. Zich eraan vast grijpen & dit werkt vaak benauwend.
Het is aan jezelf te gaan vragen of je zoiets wel wilt. Ik voorspel een moeizame relatie, indien je besluit het diepe in te springen en er voor te gaan, maar als zij het waard is: Vooral doen. Iedereen verdient iemand die er onvoorwaardelijk voor ze is.
Alle wijsheid gewenst. Succes!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |