Volkomen terecht. Kutwijfquote:Op vrijdag 29 november 2013 12:23 schreef FruitLover het volgende:
maar zij vind het achteraf heel erg en voelt zich daarover slecht en schuldig.
Snap ik, maar dat lukt dus niet altijd op afstand. En dat is uiteindelijk niet de oplossing lijkt me.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:26 schreef blessed19 het volgende:
Jij bent de vriend van haar, geen therapeut oid. enige wat je kan doen is accepteren dat ze zo is en haar opbeuren met lieve woorden.
We hopen komend jaar een plekje te vinden voor ons samen, maar ik heb er een hard hoofd in dat het gaat lukken.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:26 schreef Apuleius het volgende:
Je kan proberen ermee te leren leven, of zorgen dat jullie samen kunnen wonen.
Qua woonruimte of in verband met je vriendin?quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:28 schreef FruitLover het volgende:
We hopen komend jaar een plekje te vinden voor ons samen, maar ik heb er een hard hoofd in dat het gaat lukken.
Stuur haar een kaartje met wat erop. Het is een valkuil dat je het persoonlijk gaat maken en je er op een gegeven moment van overtuigd raakt dat het allemaal door jou komt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:28 schreef FruitLover het volgende:
[..]
Snap ik, maar dat lukt dus niet altijd op afstand. En dat is uiteindelijk niet de oplossing lijkt me.
[..]
We hopen komend jaar een plekje te vinden voor ons samen, maar ik heb er een hard hoofd in dat het gaat lukken.
Nouja, we zien elkaar ieder weekend en sowieso een keer doordeweeks. Maar ik bedoelde meer van, als ze het even erg moeilijk heeft kan ik niet direct naar haar toe gaan en haar een knuffel en kus geven zodat alles weer goed is.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:33 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Stuur haar een kaartje met wat erop. Het is een valkuil dat je het persoonlijk gaat maken en je er op een gegeven moment van overtuigd raakt dat het allemaal door jou komt.
Qua woonruimte. We blijven echt wel bij elkaarquote:Op vrijdag 29 november 2013 12:33 schreef Apuleius het volgende:
[..]
Qua woonruimte of in verband met je vriendin?
Ze heeft al hulp gezocht, heeft niet gewerkt. Ze gelooft dus niet meer in een of andere psycholoog. Bij mij kan ze het beste haar verhaal kwijt. Maar ze zadelt me er niet mee op, ik wil haar gewoon helpen. Vaak is een knuffel en kus al voldoende om haar weer goed te laten voelen. Het probleem is echter dat ze zich zo voelt als ze alleen is dus.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:33 schreef Cactus1 het volgende:
Jij moet haar vriend blijven en niet haar problemen proberen te fixen. Waarom zoekt ze geen psychologische hulp voor haar onzekerheden? Ik vind het vrij egoïstisch om jouw daarmee op te zadelen en er zelfs niks tegen te ondernemen.
Uiteraard niet, dat soort aandachtshoeren gaan op den duur irriteren/vervelen.quote:
Als je niet weet waarover je praat, blijf dan weg. Ze heeft wel vriendinnen, maar die wonen niet bepaald om de hoek. Studies, werk enz.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:46 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Uiteraard niet, dat soort aandachtshoeren gaan op den duur irriteren/vervelen.
Gelukkig zijn er ook altijd nog white knight zoals TS die op de één op andere zieke manier de overtuiging hebben dat een ongelijkwaardige relatie iets toevoegt in zijn leven
Man, jij bent zelf degene die dringend psychologische bijstand nodig heeft, dat je er geen probleem in ziet dat je wordt misbruikt als spons voor haar grillen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:23 schreef FruitLover het volgende:
...
De problemen komen dan ook vaak voor als we niet bij elkaar zijn. Ze voelt zich vaak slecht als we niet samen zijn, heeft er erg moeite mee als het een avond niet lukt om langs te komen en dan voelt ze zich weer slecht. Dat reageert ze dan af op mij en na enige tijd voelt ze zich dan daarover weer slecht, met als gevolg dat ze zich nog beroerder voelt.
Ook als ze boos is in het algemeen komt het vaak voor dat ze dit op mij afreageert. Ik vind het niet zo erg, maar zij vind het achteraf heel erg en voelt zich daarover slecht en schuldig.
...
Ik weet inderdaad niet waar ik over praat na een enerverende ervaring van een aantal jaren met iemand die dat ook heeft.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:50 schreef FruitLover het volgende:
[..]
Als je niet weet waarover je praat, blijf dan weg. Ze heeft wel vriendinnen, maar die wonen niet bepaald om de hoek. Studies, werk enz.
En ze is geen aandachtshoer, ik ben zelfs de eerste waarmee ze alles durft te bespreken (op die psycholoog na, wat uiteindelijk niks is geworden).
Ach denk ook maar wat je wilt..
Ze heeft juist wel met de psycholoog gepraat..quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:54 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik weet inderdaad niet waar ik over praat na een enerverende ervaring van een aantal jaren met iemand die dat ook heeft.![]()
Wel typisch, dat ze met de psycholoog niet praat, als je iets verder kijkt dan je neus lang is is dat natuurlijk geen verrassing.
Ze is erheen geweest ja, dat wil niks zeggen natuurlijk.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:55 schreef FruitLover het volgende:
[..]
Ze heeft juist wel met de psycholoog gepraat..
Oftewel ze praat niet meer met iemand die haar kan helpen, ze leeft zich liever uit op jou, die lieve jongen die haar niet kan helpen maar het ook niet erg vind dat ze haar emoties op jou botviert. Opgelost!quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:55 schreef FruitLover het volgende:
[..]
Ze heeft juist wel met de psycholoog gepraat..
Ik probeer zo af en toe ook voorzichtig aan te sturen op een nieuwe poging bij een psycholoog, maar ze wil er voorlopig nog niet van weten.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:00 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Oftewel ze praat niet meer met iemand die haar kan helpen, ze leeft zich liever uit op jou, die lieve jongen die haar niet kan helpen maar het ook niet erg vind dat ze haar emoties op jou botviert. Opgelost!
(not)
....En je zegt dit omdat...?quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:02 schreef Smack10 het volgende:
Ohja TS, heeft ze ook al gezegd dat ze verkracht/misbruikt is?
Ik probeer soms ook rationeel naar onze relatie te kijken. En dan gaat het echt goed, behalve als ze dus alleen is. Dan komen deze dingen soms naar voren helaas.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:03 schreef Ultimate_Original het volgende:
Wees lief voor haar, maar hou tegelijk wat afstand. Je kunt haar problemen niet oplossen, je vriendin is de enige die dat kan.
Houdt tegelijkertijd je oren en ogen goed open, probeer je roze bril af en toe af te zetten en rationeel naar jullie relatie te kijken, controleren of alles nog wel zo goed gaat als je roze bril je vertelt. En het belangrijkste: geduld hebben. Tijd heelt alle wonden, je kunt het een beetje aan- en bijsturen maar that's it.
Dat is goed. Probeer niet te veel te luisteren naar al die zuurpruimen hier, maar vertrouw op je eigen beoordelingsvermogen. In je OP beschrijf je een herkenbare situatie, mijn vriendin heeft ook een moeilijke periode gehad, maar is er, 2 jaar later, grotendeels uit.quote:Op vrijdag 29 november 2013 13:06 schreef FruitLover het volgende:
[..]
Ik probeer soms ook rationeel naar onze relatie te kijken. En dan gaat het echt goed, behalve als ze dus alleen is. Dan komen deze dingen soms naar voren helaas.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |