abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133732626
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:41 schreef Kees22 het volgende:
De lange mars door de instellingen. Ja, zoiets kan ik mij ook herinneren.
Ik heb er wel een voorbeeld van, zelfs.
(ik hoor die gast nu juist orakelen bij P&W)
Hij heeft het net over een statistiek-college waar hij zijn vinger opsteekt.
Nounou.
Ik probeer me voor te stellen wat er zo links was aan mijn vakje landmeten of bodemkunde?
:D

Off-topic: Gemeentepolitiek is ook zoiets waarbij dit speelt. Neem nou de vraag of een weg op een talud of op het maaiveld moet worden aangelegd. Daar sta je dan met je VVD-ideaal over de vrije markt, je PvdA-ideaal van eerlijk delen of je D66-ideaal van onderwijs en gelijke kansen. :+
pi_133732628
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:45 schreef Kees22 het volgende:
Gvd, wat een onbenul is die gast!
"Je moet het Maagdenhuis bezetten.", zegt Freek.
Hij wordt wel gesteund door Verdonk, dat pleit dan wel weer voor hem. _O-

Had hij eigenlijk wel door waar die grap van Freek op sloeg?
pi_133732633
quote:
0s.gif [b]Op [
Volgens mij is volgens jou de VVD al als links te typeren. Weten we meteen hoe we jouw interpretaties moeten plaatsen.
:W
Liberalisme is ook een linkse ideologie. Conservatieven zoals ik bv. geloven niet in de kracht van het individu maar aan de gemeenschap. Het individu gaat niet aan de gemeenschap vooraf dit enkel omdat de mens een sociaal dier is en kan het bestaan van het individu abstract onderscheiden maar niet concreet gescheiden worden van zijn behoren tot gemeenschappen. Het leven van een mens neemt een aanvang en speelt zich onvermijdelijk af in een context die aan ieder oordeel van mensen en groepen over ons bestaan voorafgaat. Liberalen ontkennen dit natuurlijk proces gewoon. Het feit alleen al dat de jongerenorganisatie van de VVD in het verleden een uiterst-links personage als Femke Halsema tot liberaal van het jaar bombardeerde zegt mij meer dan voldoende over het ''rechtse gehalte'' van de VVD. Als u wil geloven dat de VVD rechts is nou prettige wedstrijd dan...
pi_133732675
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:46 schreef Igen het volgende:

[..]

Had hij eigenlijk wel door waar die grap van Freek op sloeg?
Te jong voor het Maagdenhuis. En hij lulde er over heen.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_133732699
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:46 schreef 729Sinistra het volgende:

[..]

Liberalisme is ook een linkse ideologie. Conservatieven zoals ik bv. geloven niet in de kracht van het individu maar aan de gemeenschap. Het individu gaat niet aan de gemeenschap vooraf dit enkel omdat de mens een sociaal dier is en kan het bestaan van het individu abstract onderscheiden maar niet concreet gescheiden worden van zijn behoren tot gemeenschappen. Het leven van een mens neemt een aanvang en speelt zich onvermijdelijk af in een context die aan ieder oordeel van mensen en groepen over ons bestaan voorafgaat. Liberalen ontkennen dit natuurlijk proces gewoon. Het feit alleen al dat de jongerenorganisatie van de VVD in het verleden een uiterst-links personage als Femke Halsema tot liberaal van het jaar bombardeerde zegt mij meer dan voldoende over het ''rechtse gehalte'' van de VVD. Als u wil geloven dat de VVD rechts is nou prettige wedstrijd dan...
Heb jij geluk dat de VVD tegenwoordig allesbehalve liberaal is maar vooral conservatief.

Kijk alleen maar naar hun standpunt wat betreft softdrugsgebruik, en hun privacy-schendende justitie-apparaat, of hun openlijke vrijage met de christelijke partijen, om maar enkele voorbeelden te noemen.

Maar goed, dit gaat behoorlijk offtopic. Maar bewijst wel dat ik goed zat met m'n inschatting.

Zegt genoeg. ^O^
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_133732771
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:56 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Waarschijnlijk bij het onderwerp global warming, kan ik me zo voorstellen.
Wat is dan het 'rechtse' standpunt bij global warming bijvoorbeeld? Het meeste wat mij verteld werd op de middelbare school/universiteit over global warming vond ik toch objectief. Het is nou eenmaal zo'n beetje een feit dat het er is en dat wij westerlingen er de grootste oorzaak van zijn. Het is nou eenmaal een feit dat een groot deel van de oplossing ligt in 'linkse', antikapitalistische schone energie.

Maargoed, ik vind het niet meer dan logisch dat studenten voornamelijk in 'linkse' invloedssferen komen. Als je gaat studeren en probeert te denken wat het beste voor de wereld is kom je eigenlijk vanzelf wel bij 'linkse' idealen. Het is vervolgens de realiteit na de studie die deze idealen verzwakt en personen 'rechtser' maakt, zonder idealen.
pi_133732790
Allemaal veel geblaat en weinig wol want er is geen rellallochtoon minder in dit land dankzij de VVD. Je ziet het nou ook weer. Als de verkiezingen naderen gaat de VVD wat ''rechtse'' praat brallen en na de verkiezingen zijn ze weer links als vanouds. Ooit afgevraagd waarom Mark Rutte in 2004 partijleider werd en niet Rita Verdonk? Nou, ik denk dat je het antwoord wel weet....

Echt rechts dat is voor mij de Republikeinen in Amerika. Centrum-rechts de Democraten. In Nederland heb je 2 rechtse partijen; de PVV en de SGP.
pi_133732859
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:25 schreef 729Sinistra het volgende:
Toch wel. Vraag aan menig docent zijn mening over Herbert Marcuse en je zal versteld staan. Er staat nog net geen standbeeld van deze man in menig universiteiten.
Je kletst uit je nek. Zijn populariteit is voorbij. Al 30 jaar ofzo
Maar jij hebt natuurlijk nooit iets gelezen van Marcuse

quote:
De Frankfurter Schule heeft van in het begin de theorieën van Lenin toegepast zoals beschreven in '' Staat en Revolutie"" namelijk die van mollenwerk en infiltratie
Welnee.. dat zijn van die extreemrechtse verzinsels

quote:
. Lenin schreef nml. ''wij bolsjevieken moeten een lange reis door de instellingen gaan om onze doelen te bereiken,
Nee hoor... iemand fantaseerde dat Lenin dat zei, maar het is een kreet van studenten eind jaren zestig in de diskussie 'het systeem aanvallen' of van binnenuit veranderingen doorvoeren.
En dat van binnenuit betekende de revolutionaire idealen verlaten en je aansluiten bij gematigd links bijvoorbeeld. Of gewoon werken en daar iets maatschappijveranderd inleggen.
Niks Lenin en dus echt niet een strategie om een communistische revolutie te bereiken.
Eerder een strategie om een vrijere samenleving te bereiken. Geweldloos en democratisch.
quote:
Dutschke pleitte echter voor een "lange mars door de instituten van macht" om zo van binnenuit de overheid en de samenleving radicaal te veranderen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rudi_Dutschke
.
quote:
Zo ken ik uit mijn school vele leraren die openlijk vertelden dat ze sympathie hadden voor partijen als de PvdA, Groenlinks of D66.
Zij moeten dat niet vertellen dan ? Zij moeten stilletjes indoctrineren?

quote:
Anti-autoritaire opvoedingsmethoden is een typisch links stokpaardje geweest
Dat is niet waar. Die stroming, nooit populair geweest in brede kring, is doodgebloed in de zeventiger jaren.. en waarom?
Omdat men erkende dat een opvoeder op tijd simpelweg de baas moet spelen.
pi_133732900
Toen die gast bij P&W over een parlementaire enquête begon en zelfs Rita Verdonk hem niet meer serieus nam, wist ik genoeg.
pi_133732940
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:56 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Wat is dan het 'rechtse' standpunt bij global warming bijvoorbeeld? Het meeste wat mij verteld werd op de middelbare school/universiteit over global warming vond ik toch objectief. Het is nou eenmaal zo'n beetje een feit dat het er is en dat wij westerlingen er de grootste oorzaak van zijn. Het is nou eenmaal een feit dat een groot deel van de oplossing ligt in 'linkse', antikapitalistische schone energie.
Schone energie is niet per definitie links.Er bestaan ook vele groenrechtse groepen zoals bv, de Vrijbuiter in België. Deze rechtse anarchisten verzetten zich oa tegen de afbraak van het dorp Doel in de Antwerpse Haven en velen van hen zijn radikaal tegen autogebruik.

quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:56 schreef JaJammerJan het volgende:
Maargoed, ik vind het niet meer dan logisch dat studenten voornamelijk in 'linkse' invloedssferen komen. Als je gaat studeren en probeert te denken wat het beste voor de wereld is kom je eigenlijk vanzelf wel bij 'linkse' idealen. Het is vervolgens de realiteit na de studie die deze idealen verzwakt en personen 'rechtser' maakt, zonder idealen.
Linksen geloven tegen beter weten in nog steeds in de maakbaarheid van de mens, Dat is gewoon de realiteit totaal negeren. Bovendien wordt in onze huidige neo-liberale maatschappij conservatief-rechts op 1 hoopje gegooid met ultra-liberalisme en andere vormen van sociaal-darwinisme. De traditionele links-rechts tegenstelling wordt gemakkelijk vertaald naar links (pro arbeid, pro sociale zekerheid,...) en rechts (pro kapitaal, pro werkgevers,...). Deze vorm van ''rechts'' die overal zeer gemakkelijk aanvaard wordt maar niet meer is dan het libertarische gedachtegoed , is in wezen de meest asociale vorm van "rechts"! En toch wordt deze vorm meer geapprecieerd dan conservatief rechts" die VEEL socialer is dan libertarisch rechts en links liberalisme. Conservatief rechts verdedigt de sociale zekerheid en sociale verworvenheden, in zekere zin zijn het als volkspartijen zelfs de echte arbeiderspartijen, die de arbeiders niet meesleuren in een onzinnige en kunstmatige "klassenstrijd zoals extreem-links wel doet.

Mijn economische visies staan dicht bij het solidarisme en dat is een sociale leer die de sociale consequenties van het marxisme en kapitalisme afwijst, en zichzelf positioneert als middenweg tussen deze twee uitersten. In het Engels staat deze term vooral bekend als de Third Position (de Derde Weg). Het is haast vanzelfsprekend gestoeld op een religieuze, bepaaldelijk christelijke[1], maatschappijvisie. De PVV bv. is een zuiver solidaristische partij net als de SGP...
pi_133732941
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:58 schreef 729Sinistra het volgende:
Allemaal veel geblaat en weinig wol want er is geen rellallochtoon minder in dit land dankzij de VVD. Je ziet het nou ook weer. Als de verkiezingen naderen gaat de VVD wat ''rechtse'' praat brallen en na de verkiezingen zijn ze weer links als vanouds. Ooit afgevraagd waarom Mark Rutte in 2004 partijleider werd en niet Rita Verdonk? Nou, ik denk dat je het antwoord wel weet....
De VVD-leden kozen voor Mark Rutte, toch ?
Ze wilden een fatsoenlijk rechtse leider. Geen populist met weinig inhoud.

quote:
In Nederland heb je 2 rechtse partijen; de PVV en de SGP.
Je verengt het begrip rechts.
Rechts= PVV, VVD, CDA, SGP, CHU en 50+ werd tot voor kort ook door een rechtse bal geleid.
pi_133733023
Mark Rutte is gewoon een linkse liberaal hoor(stijl Hans Dijkstal) enkel gebruikt hij voor de verkiezingen wat ''rechtse'' praat. Wat je zegt over die studenten is idd waar. Extreem-linkse subversieven gingen zich aansluiten bij gematigde partijen om zo hun nog even extreem gedachtegoed in de maatschappij beter te laten doorsijpelen. Iedereen wist dat partijen als bv, de CPN(communistische partij van Nederland) en de PSP nooit een meerderheid achter zich zouden krijgen dus gingen ze maar fuseren met anderen om tot een zogenaamde ''gematigde'' partij als groenlinks te komen. Rechts denken is Gemeenschapsdenken. Bij echte conservatieven is er geen plaats voor individualisme en liberalisme. Dat is anti-gezin, anti-gemeenschap en maakt van een nette organische samenleving slechts een chaos-samenleving vol geweld en onveiligheid omdat men het maximum aan hebzucht voor zichzelf er wil uithalen.
pi_133733052
Hij heeft gewoon gelijk.

Daarom moet Harm Beertema minister van onderwijs worden.
pi_133733798
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:
Als "rechts" Nederland van mening is dat bepaalde beroepsgroepen, zoals bijvoorbeeld de journalistiek en het onderwijs, te "links" zouden zijn dan zullen ze of moeten aantonen dat "rechtse" sollicitanten omwille van hun politieke voorkeur geweigerd worden of ze moeten de hand in eigen boezem steken en erkennen dat er bij hen gewoon te weinig animo is om die sectoren te gaan werken.
Precies. Altijd dat verongelijkte, misnoegde toontje van de 'rechtse' mens. Waren het voorheen al de ambtenarij, de rechterlijke macht, de cabaretiers en de media die het moesten ontgelden, nu zijn de universiteiten kennelijk ook aan de beurt. Wat zou het volgende doelwit zijn?
pi_133733937
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 november 2013 03:19 schreef k_man het volgende:

[..]

Precies. Altijd dat verongelijkte, misnoegde toontje van de 'rechtse' mens. Waren het voorheen al de ambtenarij, de rechterlijke macht, de cabaretiers en de media die het moesten ontgelden, nu zijn de universiteiten kennelijk ook aan de beurt. Wat zou het volgende doelwit zijn?
artsen
  vrijdag 29 november 2013 @ 08:19:38 #136
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_133734619
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:25 schreef Rezania het volgende:
Trouwens, je mag toch hopelijk van studenten verwachten dat ze zelf kunnen nadenken? En niet gewoon alles wat hun docent vertelt klakkeloos aannemen? :')
Grappenmaker. Vanaf de kleuterschool voeren ze je die vuilnis. Zelfstandig nadenken heb je al afgeleerd voor je aan je studie begon.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 29 november 2013 @ 08:21:53 #137
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_133734630
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Onzin. Een universiteit dient onbevooroordeeld te zijn en juist aan beide vlakken wél ruimte te bieden, mits op wetenschappelijk niveau onderbouwd.
Ik denk dat een universiteit onbevooroordeeld alle visies op een onderwerp onder de aandacht van de student moet brengen zodat die uiteindelijk een eigen oordeel kan vormen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  vrijdag 29 november 2013 @ 08:28:46 #138
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_133734694
Zienswijze :o?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  vrijdag 29 november 2013 @ 08:31:12 #139
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_133734718
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 00:08 schreef Igen het volgende:

[..]

Onzin. Een universiteit dient onbevooroordeeld te zijn en juist aan beide vlakken wél ruimte te bieden, mits op wetenschappelijk niveau onderbouwd.
Hoewel ik het eens ben dat het onbevooroordeeld moet zijn is het denk ik goed om te onthouden dat wetenschap niet altijd van toepassing is op elk vak. Vooral economie is soms een erg wazig woordspelletje met uiteindelijk in de basis van theorieën over menselijke psychologie, wederom een zachte wetenschap.

Dus als een professor economie zegt "monopolies worden door overheidsingrijpen voorkomen" dan spreekt in dat geval meer een consensuspositie van een hoop economen doorgegeven door een leraar ipv een hardline ideologische indoctrinatie. Maar die vanuit de positie van een hardliner natuurlijk onacceptabel klinkt.

Zo word elke studie een lastig spelletje van woorden wegen. Je kan elke studie wel reduceren tot "de studenten liefde voor het leren geven" maar uiteindelijk wil je natuurlijk ook informatie overbrengen zonder steeds te moeten zeggen "sommige mensen denken dat.... en anderen denken dat...."

[ Bericht 0% gewijzigd door SpecialK op 29-11-2013 09:05:10 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_133734773
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:27 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat is het punt niet he.

Daarbij, studenten zijn ook geen übermenschen. Ook hen zijn vatbaar voor indoctrinatie.
Dat laatste heb je wel een tikje last van als je ayn rand fanboy wordt inderdaad :D.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')