De overheid die universiteiten gaat verplichten welke boeken zij studenten moeten laten lezen? Dat klinkt eng.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:02 schreef Wegenbouwer het volgende:
[..]
Hij gaf een oplossing : leerlingen op school Atlas Shrugged laten lezen
Onzin. Een universiteit dient onbevooroordeeld te zijn en juist aan beide vlakken wél ruimte te bieden, mits op wetenschappelijk niveau onderbouwd.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:06 schreef 729Sinistra het volgende:
[..]
Daar gaat het niet over. Een universiteit dient politiek neutraal te zijn dat wil zeggen, affiches zoals bv. ''extreem-rechts, Nooit Meer!'' horen niet thuis op een universiteit net zoals er ook geen affiche thuishoren zoals Eigen volk eerst!.
Het zou ook niet mijn oplossing zijn, een leerplicht is al eng genoeg.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:07 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
De overheid die universiteiten gaat verplichten welke boeken zij studenten moeten laten lezen? Dat klinkt eng.
Die frankfurterschule is helemaal niet zo van betekenis geweest voor de verschuiving in de moraal.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:02 schreef 729Sinistra het volgende:
Het is al lang geen geheim meer dan de meeste hogescholen en universiteiten bevolkt worden door linkse tot zelfs extreme linkse docenten en dito studenten en dat is in meerdere landen op dit continent zo, zeker als je vergelijkt met de USA waar dan bv. meer rechtsere opinies dominant zijn. Het is volgens mij serieus beginnen misgaan half de jaren 60 waarbij de ideologie van de Frankfurter Schule(culturee-lmarxisme zoals verwoord door de filosofen Adorno en vooral de onvermijdbare Herbert Marcuse) langzaam aan de basis begon te vormen voor de progressieve revolutie die in mei 1968 tot uitbarsting kwam.
Ook zo'n rechts stokpaardje. Er was een stroming die ging experimenteren met anti-autoritaire opvoeding. Maar dat waren een paar studenten en idealisten.quote:Niemand had ooit gedacht dat vanaf de jaren 70 onze maatschappij zo zou verlinksen op cultureel vlak. Het begin van de anti-autoritaire opvoedingsmethoden,
Weer een vervalsing. Toen Den Uyl 4 jaar premier was , was er een rechtse Kamermeerderheid.quote:de linkse dominatie van premiers zoals Den Uyl, de verlinksing en versofting van onze rechtsstaat,
ai kom jij uit die hoek ? ... heb je het meegemaakt ?quote:met als hoogtepunt de heksenjacht in de jaren 80 en 90 tegen extreem-rechts en nationalistische ideeën,
Rechtse studenten kiezen voor rijk worden en statusverhoging, daarom kiezen ze andere studierichtingen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:13 schreef Kansenjongere het volgende:
Als "rechts" Nederland van mening is dat bepaalde beroepsgroepen, zoals bijvoorbeeld de journalistiek en het onderwijs, te "links" zouden zijn dan zullen ze of moeten aantonen dat "rechtse" sollicitanten omwille van hun politieke voorkeur geweigerd worden of ze moeten de hand in eigen boezem steken en erkennen dat er bij hen gewoon te weinig animo is om die sectoren te gaan werken.
Jeetjequote:Op vrijdag 29 november 2013 00:16 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Rechtse studenten kiezen voor rijk worden en statusverhoging, daarom kiezen ze andere studierichtingen.
De sociale intelligentie van rechtse studenten is ook minder... gelieve dus niet te kiezen voor studies waar men dat nodig heeft.
Dit is een mooi voorbeeld van een onderwerp dat 9/10 eenzijdig belicht wordt.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:02 schreef Euribob het volgende:
[..]
Volgens de Linkse Kerk zijn dingen als slavernij en andere vormen van onderdrukking slecht. Een schande!
En wat is je oplossing hiervoor? Mensen met een positieve mening over Herbert Marcuse verbieden bij een universiteit te gaan werken of mensen met een negatieve mening over hem juist dwingen er te gaan werken?quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:25 schreef 729Sinistra het volgende:
Toch wel. Vraag aan menig docent zijn mening over Herbert Marcuse en je zal versteld staan.
Ben je nu serieus? Op FOK! sta ik nergens meer van te kijken. Volgens mij zijn complottheorieën meer jouw ding.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:25 schreef 729Sinistra het volgende:
Toch wel. Vraag aan menig docent zijn mening over Herbert Marcuse en je zal versteld staan. Er staat nog net geen standbeeld van deze man in menig universiteiten. De Frankfurter Schule heeft van in het begin de theorieën van Lenin toegepast zoals beschreven in '' Staat en Revolutie"" namelijk die van mollenwerk en infiltratie. Lenin schreef nml. ''wij bolsjevieken moeten een lange reis door de instellingen gaan om onze doelen te bereiken, overname van de postkantoren, overname van de scholen, de fabrieken etc...Vernietig die maatschappij van binnen uit, vanaf de basis.
Tast alles aan wat die maatschappij maakte tot wat die was!.
Tast de godsdienst aan.
Val de opvattingen over de verhouding tussen gezin en samenleving aan.
Verleg vervolgens in opvoeding- en leerssituaties het accent van pure kennisverwerving naar te bewandelen wegen naar persoonlijke vrijheid, mondigheid,individuele zelfontplooiing en van daaruit naar maatschappelijke betrokkenheid. Al die studenten die in Mei 68 aan de barricaden stonden hebben langzaam bepaalde functies bij de media en de rechterlijke macht verkregen dankzij uiteraard hun diploma. Linkse mensen(en ja ik ken er veel) hebben steeds veel mollenwerk verricht. Zo ken ik uit mijn school vele leraren die openlijk vertelden dat ze sympathie hadden voor partijen als de PvdA, Groenlinks of D66. Anti-autoritaire opvoedingsmethoden is een typisch links stokpaardje geweest net zoals heel die anti-racisme lobby die compleet is doorgeslagen.
Tis een schande! Kon je er wel van slapen?quote:Zo ken ik uit mijn school vele leraren die openlijk vertelden dat ze sympathie hadden voor partijen als de PvdA, Groenlinks of D66.
Dat een universiteit politiek neutraal blijft of anders haar docenten ook moet dwingen andere meningen en boeken van conservatieven en rechtse filosofen te laten lezen. Overigens heb ik niets met associaal liberalen als Ayn Rand. Ernst Jünger, Carl Schmitt of bv andere rechtse filosofen als Arnold Gehlen. Waarom horen we daar nooit iets over????quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:32 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
En wat is je oplossing hiervoor? Mensen met een positieve mening over Herbert Marcuse verbieden bij een universiteit te gaan werken of mensen met een negatieve mening over hem juist dwingen er te gaan werken?
Vreemd, want je begon je stelling die ik citeerde toch echt met "Vraag aan menig docent zijn mening over Herbert Marcuse". Als ik dat combineer met je huidige stelling lijkt dat te insinueren dat een docent zijn mening, zelfs wanneer hier expliciet om gevraagd wordt, niet mag geven. Dergelijke opgelegde censuur lijkt me sowieso niet wenselijk maar toch al helemaal niet op een universiteit?quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:39 schreef 729Sinistra het volgende:
[..]
Dat een universiteit politiek neutraal blijft
quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:41 schreef Kees22 het volgende:
De lange mars door de instellingen. Ja, zoiets kan ik mij ook herinneren.
Ik heb er wel een voorbeeld van, zelfs.
(ik hoor die gast nu juist orakelen bij P&W)
Hij heeft het net over een statistiek-college waar hij zijn vinger opsteekt.
Nounou.
Ik probeer me voor te stellen wat er zo links was aan mijn vakje landmeten of bodemkunde?
Had hij eigenlijk wel door waar die grap van Freek op sloeg?quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:45 schreef Kees22 het volgende:
Gvd, wat een onbenul is die gast!
"Je moet het Maagdenhuis bezetten.", zegt Freek.
Hij wordt wel gesteund door Verdonk, dat pleit dan wel weer voor hem.![]()
Liberalisme is ook een linkse ideologie. Conservatieven zoals ik bv. geloven niet in de kracht van het individu maar aan de gemeenschap. Het individu gaat niet aan de gemeenschap vooraf dit enkel omdat de mens een sociaal dier is en kan het bestaan van het individu abstract onderscheiden maar niet concreet gescheiden worden van zijn behoren tot gemeenschappen. Het leven van een mens neemt een aanvang en speelt zich onvermijdelijk af in een context die aan ieder oordeel van mensen en groepen over ons bestaan voorafgaat. Liberalen ontkennen dit natuurlijk proces gewoon. Het feit alleen al dat de jongerenorganisatie van de VVD in het verleden een uiterst-links personage als Femke Halsema tot liberaal van het jaar bombardeerde zegt mij meer dan voldoende over het ''rechtse gehalte'' van de VVD. Als u wil geloven dat de VVD rechts is nou prettige wedstrijd dan...quote:[b]Op [
Volgens mij is volgens jou de VVD al als links te typeren. Weten we meteen hoe we jouw interpretaties moeten plaatsen.
Te jong voor het Maagdenhuis. En hij lulde er over heen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:46 schreef Igen het volgende:
[..]
Had hij eigenlijk wel door waar die grap van Freek op sloeg?
Heb jij geluk dat de VVD tegenwoordig allesbehalve liberaal is maar vooral conservatief.quote:Op vrijdag 29 november 2013 00:46 schreef 729Sinistra het volgende:
[..]
Liberalisme is ook een linkse ideologie. Conservatieven zoals ik bv. geloven niet in de kracht van het individu maar aan de gemeenschap. Het individu gaat niet aan de gemeenschap vooraf dit enkel omdat de mens een sociaal dier is en kan het bestaan van het individu abstract onderscheiden maar niet concreet gescheiden worden van zijn behoren tot gemeenschappen. Het leven van een mens neemt een aanvang en speelt zich onvermijdelijk af in een context die aan ieder oordeel van mensen en groepen over ons bestaan voorafgaat. Liberalen ontkennen dit natuurlijk proces gewoon. Het feit alleen al dat de jongerenorganisatie van de VVD in het verleden een uiterst-links personage als Femke Halsema tot liberaal van het jaar bombardeerde zegt mij meer dan voldoende over het ''rechtse gehalte'' van de VVD. Als u wil geloven dat de VVD rechts is nou prettige wedstrijd dan...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |