abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 december 2013 @ 00:00:09 #157
238141 SevD
Boventitel
pi_134104036
quote:
6s.gif Op maandag 9 december 2013 09:32 schreef Iwanius het volgende:
Tegenwoordig moet je gewoon blij zijn met elke 'baan' die je losmaakt van het uitkeringsgebeuren en bijbehorende Gemeentelijke rompslomp. Daarom koester ik de mijne ook elke dag en mijn vriendin de hare ook.
Dit dus. Morgen gesprek, 't werk stelt denk ik niet zoveel voor maar ik ben dan iig van t UWV af en gelukkig 3 weken voor t einde van m'n uitkering en de stap naar de sociale dienst. :)
  dinsdag 10 december 2013 @ 09:46:14 #158
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_134108800
quote:
6s.gif Op maandag 9 december 2013 09:32 schreef Iwanius het volgende:
Laten we hopen. Tegenwoordig moet je gewoon blij zijn met elke 'baan' die je losmaakt van het uitkeringsgebeuren en bijbehorende Gemeentelijke rompslomp. Daarom koester ik de mijne ook elke dag en mijn vriendin de hare ook.
Dit klopt en is ook begrijpelijk. Er zit totaal geen beweging in de arbeidsmarkt.

Ik heb net een sollicitatie gedaan waar ik een goede kans kan maken. Eerder in de tweede ronde nét niet meegenomen bij werkgever omdat ik mijn callcenterervaring niet genoeg had aangestipt, volgens detacheringsbureau. Soms toch wel fijn dat iemand even meedenkt. Is weer voor drie maanden, waarschijnlijk begin van het jaar al en ook nog op fietsafstand, dus fingers crossed!

Wat ik zelf best lastig vind is die concurrentie wvb vacatures, op mijn werk. Je moet echt heel erg oppassen dat je je niet verspreekt. Met sommige mensen deel ik wel vacatures maar dat zijn mensen die mij ook vacatures doorsturen. It's a jungle out there ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door eefje801 op 10-12-2013 10:02:56 ]
pi_134142403
Sinds aantal dagen ook in het bezit van een baan.
Betreft wel een 0-uren contract (pm-er op buitenschoolse opvang), maar goed het is iig iets.
Schijnt wel regelmatig werk te zijn, dus ben benieuwd.
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
  Moderator / Redactie FP woensdag 11 december 2013 @ 10:19:49 #160
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_134142417
Ik heb ook al zo'n nep vacature van LEK Consulting ontvangen :')

Eigenlijk zijn het ook een stel vieze smeerlappen. Misbruik maken van werkzoekend Nederland. Bah :r
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 11 december 2013 @ 10:40:15 #161
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_134142913
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:19 schreef roos85 het volgende:
Sinds aantal dagen ook in het bezit van een baan.
Betreft wel een 0-uren contract (pm-er op buitenschoolse opvang), maar goed het is iig iets.
Schijnt wel regelmatig werk te zijn, dus ben benieuwd.
Welke regio zit je? BSO is vaak wel werk, KDV niet zo.
pi_134143888
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:19 schreef El_Thijs het volgende:
Ik heb ook al zo'n nep vacature van LEK Consulting ontvangen :')

Eigenlijk zijn het ook een stel vieze smeerlappen. Misbruik maken van werkzoekend Nederland. Bah :r
Waar kan je eigenlijk aan zien dat die vacature niet in de haak is?
  Moderator / Redactie FP woensdag 11 december 2013 @ 11:26:10 #163
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_134144103
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2013 11:17 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Waar kan je eigenlijk aan zien dat die vacature niet in de haak is?
Als ze op een sollicitatieformulier al meteen om mijn bankrekeningnummer vragen plus gerelateerde gegevens (IBAN, BIC) dan vertrouw ik het al niet.

Hier een reactie van LEK zelf:

http://www.lek.com/lek-consulting-privacy-policy

[ Bericht 12% gewijzigd door TheStigsDutchCousin op 11-12-2013 11:31:52 ]
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_134145012
Op de valreep van 2013 toch nog een sollicitatiegesprek weten te scoren!
pi_134145221
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 10:40 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Welke regio zit je? BSO is vaak wel werk, KDV niet zo.
Rotterdam.
pi_134145675
Gesprek met "werkcoach" gehad en ga waarschijnlijk gekort worden op m'n uitkering. :')
Hallon!
pi_134145807
quote:
15s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:21 schreef BlueMage het volgende:
Gesprek met "werkcoach" gehad en ga waarschijnlijk gekort worden op m'n uitkering. :')
W'rom?
  woensdag 11 december 2013 @ 12:26:07 #168
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_134145812
quote:
15s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:21 schreef BlueMage het volgende:
Sowieso bezwaar indienen, lijkt mij.
pi_134145952
Als ik daadwerkelijk gekort ga worden ga ik zeer zeker bezwaar aantekenen idd. Ik sta bij alle uitzendbureaus ingeschreven maar ze verwacht gewoon meer dan 1 sollicitatie per dag van me, tsja dat gaat met deze arbeidsmarkt niet werken maar nee...ik zoek verkeerd, tientallen mensen komen bij haar bij 't bureau en die kunnen wel veel vacatures die passen vinden, die lopen iedere week bij uitzendbureaus binnen en die vinden wel werk en etc etc etc. Ben eigenlijk vooral pissig nu.

Vooral ook omdat mevrouw zelf natuurlijk niks in de aanbieding heeft qua werk. :')
Hallon!
  woensdag 11 december 2013 @ 12:35:48 #170
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_134146074
quote:
15s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:31 schreef BlueMage het volgende:
Als ik daadwerkelijk gekort ga worden ga ik zeer zeker bezwaar aantekenen idd. Ik sta bij alle uitzendbureaus ingeschreven maar ze verwacht gewoon meer dan 1 sollicitatie per dag van me, tsja dat gaat met deze arbeidsmarkt niet werken maar nee...ik zoek verkeerd, tientallen mensen komen bij haar bij 't bureau en die kunnen wel veel vacatures die passen vinden, die lopen iedere week bij uitzendbureaus binnen en die vinden wel werk en etc etc etc. Ben eigenlijk vooral pissig nu.

Vooral ook omdat mevrouw zelf natuurlijk niks in de aanbieding heeft qua werk. :')
Mijn vriend kreeg als passende vacature burgemeester in één of andere plaats van z'n werkcoach. Hij is technisch afgestudeerd, duurzame energie. En hij is 28, nooit politiek actief geweest of zoiets.
pi_134146179
quote:
99s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:35 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Mijn vriend kreeg als passende vacature burgemeester in één of andere plaats van z'n werkcoach. Hij is technisch afgestudeerd, duurzame energie. En hij is 28, nooit politiek actief geweest of zoiets.
Kwam ze daar maar mee aan, zou d'r gelijk op gaan solliciteren. :D Dit is trouwens van de gemeente zelf, van de bijstand dus ik kan me wel voorstellen dat ze heel streng zijn enzo maar het slaat allemaal zo als een tang op 'n varken, maar goed ze heeft dan wel vanmiddag afspraak bij Olympia Uitzendbureau geregeld.
Hallon!
  woensdag 11 december 2013 @ 12:44:13 #172
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_134146288
quote:
15s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:39 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Kwam ze daar maar mee aan, zou d'r gelijk op gaan solliciteren. :D Dit is trouwens van de gemeente zelf, van de bijstand dus ik kan me wel voorstellen dat ze heel streng zijn enzo maar het slaat allemaal zo als een tang op 'n varken, maar goed ze heeft dan wel vanmiddag afspraak bij Olympia Uitzendbureau geregeld.
Ja, hij had ook bijstand. Dat was volgens haar een voorbeeld dat er wel vacatures op niveau zijn.
pi_134146327
quote:
99s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:44 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Ja, hij had ook bijstand. Dat was volgens haar een voorbeeld dat er wel vacatures op niveau zijn.
Tsja ik heb meerdere malen aangegeven dat ik graag de procestechnologie in wil, vapro wil halen en dat dat iets is wat ik écht graag wil. Nou ze heeft dus aan 'n collega doorgegeven dat "BlueMage graag met machines werkt" ja de grasmaaier ofzo zeker. :')
Hallon!
pi_134146695
quote:
99s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:35 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Dat valt nog mee ik kreeg als passend werk kunstschaatser bij holiday on ice :') :') :')
pi_134146879
Vanmiddag mijn gesprek bij dat detacheringsbureau..

Ik hoop vooral dat ik niet in huilen uitbarst.. Gisteravond is mijn 6 maanden oude katje namelijk doodgereden :'(

Ik twijfel nog of ik het moet zeggen of niet. Maar ik wil wel naar dat gesprek, ten eerste is het afleiding en ten tweede wil ik gewoon ontzettend graag aan het werk!!
  woensdag 11 december 2013 @ 13:08:56 #176
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_134146984
Nou..tegen verwachting in en ondanks mondelinge toezegging dat we tot 31 december konden blijven vandaag gehoord dat we de 20ste al weg moeten.

Er is snel nog een mail gekomen dat dat ook de prognose was om in te dekken en heb eigenlijk ook geen zin om het aan te vechten, geen einddatum in fase A contract dus geen poot om op te staan.

Ga hard verder zoeken en een herleving aanvragen maar dit is geen leuk vervroegd kerstcadeau
pi_134146990
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:05 schreef Crohnjurist het volgende:
Vanmiddag mijn gesprek bij dat detacheringsbureau..

Ik hoop vooral dat ik niet in huilen uitbarst.. Gisteravond is mijn 6 maanden oude katje namelijk doodgereden :'(

Ik twijfel nog of ik het moet zeggen of niet. Maar ik wil wel naar dat gesprek, ten eerste is het afleiding en ten tweede wil ik gewoon ontzettend graag aan het werk!!
Das klote zeg… :'(
Sterkte daar mee. Afhankelijk van hoe je je vlak voor het gesprek voelt kan je altijd kijken of het toegevoegde waarde heeft om het te melden.
Aangezien het bij een detacheringsbureau is en nog niet bij een sollicitatiegesprek, kan je het best melden lijkt mij.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_134147071
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:09 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Das klote zeg… :'(
Sterkte daar mee. Afhankelijk van hoe je je vlak voor het gesprek voelt kan je altijd kijken of het toegevoegde waarde heeft om het te melden.
Aangezien het bij een detacheringsbureau is en nog niet bij een sollicitatiegesprek, kan je het best melden lijkt mij.
Dankjewel. En ja dat lijkt mij ook wel.. Inderdaad maar afwachten hoe ik me dan voel. Ik zie wel op tegen de reis erheen, alleen maar meer tijd om eraan te denken :'(
pi_134147242
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:11 schreef Crohnjurist het volgende:

[..]

Dankjewel. En ja dat lijkt mij ook wel.. Inderdaad maar afwachten hoe ik me dan voel. Ik zie wel op tegen de reis erheen, alleen maar meer tijd om eraan te denken :'(
Hoe vervelend het prive ook is dit zou je toch voldoende opzij moeten kunnen zetten voor een uurtje om te kunnen functioneren. Dat zal je op je werk ook wel eens moeten. Succes in elk geval.
Probeer te focussen op je gesprek. Neem hem in je hoofd door.

De standard vragen kan jeredelijk voorbereiden.

Wie ben je? Wat heb je tot nu toe gedaan? Zwakke en sterke punten, etc
pi_134147592
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:59 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Dat valt nog mee ik kreeg als passend werk kunstschaatser bij holiday on ice :') :') :')
_O-

Beweeg je zo sierlijk? :D
pi_134147837
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:26 schreef roos85 het volgende:

[..]

_O-

Beweeg je zo sierlijk? :D
Helaas beschik ik over de lenigheid van gewapend beton dus ik ben niet door de selectie heengekomen ;( weer een droom in duigen :'(
pi_134148907
quote:
15s.gif Op woensdag 11 december 2013 12:31 schreef BlueMage het volgende:

Sorry, maar een paar sollicitatie-activiteiten per dag is toch niet zo moeilijk? Volgens het UWV is al het werk passend, dus je kunt overal op reageren. Of je die baan ook krijgt is een ander verhaal, maar het gaat erom dat je het doet. En hoe lang ben je er nou mee bezig? Uurtje per dag??

Toen ik in de bijstand zat twee jaar geleden moest ik 20 sollicitaties per week doen. En terecht.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 11 december 2013 @ 14:21:41 #183
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_134149504
Nog 2 weken en dan fulltime aan het werk *O*. En gisteren gehoord dat er bezuinigingsronden aankomen -O- .

Ik hou m'n CV nog maar even paraat. Heb er niet zoveel vertrouwen in dat ik in de zomer een 3e verlenging krijg.
  woensdag 11 december 2013 @ 14:28:24 #184
231633 Xummon
of toch niet?
pi_134149728
gister solliciatiegesprek gehad, helaas was ik wel al paar dagen flink verkouden wat zich sinds gistermorgen om begon te zetten in een griep. toch maar gewoon gegaan, hierdoor wel laten zien dat ik bereidt ben om dus echt voor een baan te gaan. alleen doordat ik me niet helemaal jovelvoelde wel het gevoel dat ik niet vol heb kunnen overtuigen
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_134150093
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:28 schreef Xummon het volgende:
gister solliciatiegesprek gehad, helaas was ik wel al paar dagen flink verkouden wat zich sinds gistermorgen om begon te zetten in een griep. toch maar gewoon gegaan, hierdoor wel laten zien dat ik bereidt ben om dus echt voor een baan te gaan. alleen doordat ik me niet helemaal jovelvoelde wel het gevoel dat ik niet vol heb kunnen overtuigen
Ik had hetzelfde. Maar bij mij ging het anders. Ik had er een goed gevoel over, en terecht.
ik heb de baan *O* *O* *O*
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_134150516
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:07 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Sorry, maar een paar sollicitatie-activiteiten per dag is toch niet zo moeilijk? Volgens het UWV is al het werk passend, dus je kunt overal op reageren. Of je die baan ook krijgt is een ander verhaal, maar het gaat erom dat je het doet. En hoe lang ben je er nou mee bezig? Uurtje per dag??

Toen ik in de bijstand zat twee jaar geleden moest ik 20 sollicitaties per week doen. En terecht.
Het boeit haar dus wel waarop ik solliciteer en ja in mijn regio is 20 sollicitaties per week niet mogelijk.
Hallon!
pi_134152166
Als je in de WWB zit moet je ook buiten je regio solliciteren.
pi_134152619
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:36 schreef Mint_Clansell het volgende:
Als je in de WWB zit moet je ook buiten je regio solliciteren.
Maar het moet wel haalbaar zijn qua vervoer. In mijn regio zijn ook niet genoeg vacatures. Ik zoek vaak genoeg op vacatures in Groningen, Utrecht, Drenthe, Gelderland. Ik woon zelf in Overijssel. Maar ik ga niet verder naar het westen of het zuiden want dat is gewoon niet haalbaar met het openbaar vervoer. Aan 20 sollicitaties per week kom ik dan ook niet. Meestal is het tussen de 7 en de 15 sollicitaties per week. Maar dat verschilt ook per week.
pi_134152826
Leuk dat mijn topic nog steeds loopt, ik werk in maart alweer 3 jaar bij hetzelfde bedrijf, moest er wel 220 kilometer voor verhuizen, maar je moet er iets voor over hebben.

Good luck all! :)
pi_134152889
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 13:15 schreef Godtje het volgende:

[..]

Hoe vervelend het prive ook is dit zou je toch voldoende opzij moeten kunnen zetten voor een uurtje om te kunnen functioneren. Dat zal je op je werk ook wel eens moeten. Succes in elk geval.
Probeer te focussen op je gesprek. Neem hem in je hoofd door.

De standard vragen kan jeredelijk voorbereiden.

Wie ben je? Wat heb je tot nu toe gedaan? Zwakke en sterke punten, etc
Je hebt gelijk! Ik heb het van me af gezet en daardoor een heel prettig gesprek gehad! Het was bij een detacheringsbureau dus heb niet gelijk een baan, maar ze lieten tijdens het gesprek al merken dat ze erg te spreken waren over mij! Als ze een project krijgen waar ik bij pas dan nemen ze contact met me op. Echt een goed gevoel erover :)
pi_134153104
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:48 schreef diertjuh het volgende:

[..]

Maar het moet wel haalbaar zijn qua vervoer. In mijn regio zijn ook niet genoeg vacatures. Ik zoek vaak genoeg op vacatures in Groningen, Utrecht, Drenthe, Gelderland. Ik woon zelf in Overijssel. Maar ik ga niet verder naar het westen of het zuiden want dat is gewoon niet haalbaar met het openbaar vervoer. Aan 20 sollicitaties per week kom ik dan ook niet. Meestal is het tussen de 7 en de 15 sollicitaties per week. Maar dat verschilt ook per week.
Jawel, maar een sollicitatie is wat anders dan een sollicitatie-activiteit. De tweede is veel breder (informeren bij een bedrijf of uzb, inschrijven, open sollicitatie, etc) en dat geldt ook.
pi_134153216
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 15:54 schreef JDx het volgende:
Leuk dat mijn topic nog steeds loopt, ik werk in maart alweer 3 jaar bij hetzelfde bedrijf, moest er wel 220 kilometer voor verhuizen, maar je moet er iets voor over hebben.

Good luck all! :)
Jouw topic?

Edit: ik zie het al. :P

quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:21 schreef Swetsenegger het volgende:
Nog 2 weken en dan fulltime aan het werk *O*. En gisteren gehoord dat er bezuinigingsronden aankomen -O- .

Ik hou m'n CV nog maar even paraat. Heb er niet zoveel vertrouwen in dat ik in de zomer een 3e verlenging krijg.
Dat zouden ze eigenlijk niet kunnen maken naar je. Je hebt tenslotte andere banen afgeketst om deze te kunnen behouden. Ik zou me toch wel flink genaaid voelen als ze dan zouden aankomen met ontslag ivm bezuinigingen.
  woensdag 11 december 2013 @ 16:27:26 #193
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_134153904
Hou vol werkzoekenden ... ! Na maandenlang solliciteren had ik eind-oktober ook zoiets van "flikker maar een eind op ook", maar ineens kwam de ommekeer en werk nu deeltijd bij een overheidsinstelling in nota bene Midden-Limburg, daarbij ook nog 5 tot 10 uur p/w bij de post. Totaal 30 uur per week. Had liever meer richting de 40 uur gezeten, maar het is genoeg om de afbrokkeling van mijn bankrekening weer om te zetten in een (lichte) groei. Vanwege het DHL-fiasco afgelopen zomer vreesde ik de eerste twee weken nog voor een vroegtijdig einde van de werkbetrekking vanwege gepruts mijnerzijds ofzo, maar het loopt echter allemaal zonder problemen van betekenis.

Een maat van me was tot april dit jaar maar liefst 13 maanden achtereen volledig werkloos, maar na ook een lange 'sollicitatie-strijd' heeft ie nu ook een werkplek gevonden. Moge jullie spoedig ook in de prijzen vallen ... !
pi_134154028
Ok eventjes voor de duidelijkheid: ik heb geen rijbewijs en dus geen auto, veel dingen buiten de regio zouden daarom dus ook verhuizen betekenen voor mij. ...en ze bedoelde sollicitatie, bij 'n uitzendbureau binnen lopen telt niet.
Hallon!
pi_134154251
Vandaag maar eens bij de gemeente een afspraak gemaakt. Eens kijken wat zij kunnen betekenen. Ik had vernomen van een kennis dat ie werk aangeboden kreeg (wel niet zijn vakgebied) namelijk als lasser.

Ik heb wel gemerkt dat de mensen die bij de gemeente werken een stuk onvriendelijker zijn dan voorheen. Ze zijn zeer kortaf en als je zegt "ik heb een volle maand gewerkt" lachen ze je uit. De beveiliger heeft mijn naam trouwens fout gespeld op de afsprakenkaart terwijl hij mijn ID-kaart in de handen had. Het voorspeldt dus weinig goeds.
pi_134154298
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:37 schreef ManianMan het volgende:
De beveiliger heeft mijn naam trouwens fout gespeld op de afsprakenkaart terwijl hij mijn ID-kaart in de handen had. Het voorspeldt dus weinig goeds.
Hier moest ik een beetje om lachen.
pi_134154390
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:38 schreef Sloggi het volgende:

[..]

Hier moest ik een beetje om lachen.
Ik heb zeker een spelfout gemaakt :p maar kom op je kunt toch wel een naam goed overschrijven? :D
pi_134154449
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:31 schreef BlueMage het volgende:
Ok eventjes voor de duidelijkheid: ik heb geen rijbewijs en dus geen auto, veel dingen buiten de regio zouden daarom dus ook verhuizen betekenen voor mij. ...en ze bedoelde sollicitatie, bij 'n uitzendbureau binnen lopen telt niet.
We hebben ook nog zoiets als het OV?

Daarbij vind ik klagen over 5 sollicitaties per week redelijk onacceptabel.
pi_134154500
In Vapro/procestechnologie heb ik me ook verdiept en het komt volgens mij op het volgende neer.

Heb je geen vapro, krijg je geen baan en heb je geen baan, kun je geen Vapro doen.

Hierop zijn wel een aantal uitzonderingen, bijvoorbeeld leer-werktraject bij een werkgever (momenteel redelijk moeilijk om in aanmerking voor te komen) of via bijvoorbeeld een uitzendorganisatie als SWA weet van werken. Bij Vapro zelf zijn ze niet enthousiast om je te helpen, wanneer je niet werkzaam bent in de procesindustrie, dan is zelfstudie of via bijvoorbeeld Technicom (duur!) nog een mogelijkheid om het theoretische gedeelte te halen.

Wat ik zou adviseren om toch bezig te blijven, kijk op Dirksen opleidingen of het ROVC voor een technische studie (redelijk betaalbaar), begin hieraan wat tevens goed is om je gedachte te verzetten en reageer op techniek vacatures voor starters.

quote:
Tsja ik heb meerdere malen aangegeven dat ik graag de procestechnologie in wil, vapro wil halen en dat dat iets is wat ik écht graag wil. Nou ze heeft dus aan 'n collega doorgegeven dat "BlueMage graag met machines werkt" ja de grasmaaier ofzo zeker.
pi_134154562
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:42 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

OV is niet altijd acceptabel. Een goede nachrust is ook nodig en vaak liggen bedrijven in industrieterreinen buiten de stad ver buiten het openbaar vervoer.
pi_134154828
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 14:39 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Ik had hetzelfde. Maar bij mij ging het anders. Ik had er een goed gevoel over, en terecht.
ik heb de baan *O* *O* *O*
Gefeliciteerd! Blijkbaar is het vrij plotseling, want je was een week geleden nog niet zo positief over je kansen:
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 december 2013 14:52 schreef Mirjam het volgende:

[..]

Da's onzin hoor.
Ik heb MBO en kom ook nergens aan de bak.
pi_134155090
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:42 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik doe meer als 5 sollicitaties per week, ik heb 't over 5 sollicitaties per dag en ja het OV kan idd een oplossing zijn maar je hebt bij sommige bedrijven in mijn branche toch een probleem omdat ze slecht met het OV bereikbaar zijn.
Hallon!
pi_134155143
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:43 schreef Adrie072 het volgende:
In Vapro/procestechnologie heb ik me ook verdiept en het komt volgens mij op het volgende neer.

Heb je geen vapro, krijg je geen baan en heb je geen baan, kun je geen Vapro doen.

Hierop zijn wel een aantal uitzonderingen, bijvoorbeeld leer-werktraject bij een werkgever (momenteel redelijk moeilijk om in aanmerking voor te komen) of via bijvoorbeeld een uitzendorganisatie als SWA weet van werken. Bij Vapro zelf zijn ze niet enthousiast om je te helpen, wanneer je niet werkzaam bent in de procesindustrie, dan is zelfstudie of via bijvoorbeeld Technicom (duur!) nog een mogelijkheid om het theoretische gedeelte te halen.

Wat ik zou adviseren om toch bezig te blijven, kijk op Dirksen opleidingen of het ROVC voor een technische studie (redelijk betaalbaar), begin hieraan wat tevens goed is om je gedachte te verzetten en reageer op techniek vacatures voor starters.

[..]

Arcuscollege biedt ook een werk/leertraject aan, heb ze al tijden geleden gemaild (ik zit in de regio Limburg) maar weinig van teruggehoord, ik ga er nog wel achteraan maar hou ook deze namen zeker in gedachte. :)
Hallon!
pi_134155365
quote:
7s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:00 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Arcuscollege biedt ook een werk/leertraject aan, heb ze al tijden geleden gemaild (ik zit in de regio Limburg) maar weinig van teruggehoord, ik ga er nog wel achteraan maar hou ook deze namen zeker in gedachte. :)
Ik ben bij Arcus college geweest ook bij de opendag ik was helemaal om alleen moet je de opleiding terugbetalen na het behalen van de diploma ook mag je geen jaar blijven zitten. Daarom ben ik afgetaaid.
pi_134155425
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:08 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Ik ben bij Arcus college geweest ook bij de opendag ik was helemaal om alleen moet je de opleiding terugbetalen na het behalen van de diploma ook mag je geen jaar blijven zitten. Daarom ben ik afgetaaid.
Ja ik ga in februari naar de open dag, ik heb 'n half jaar hts gedaan dus ik denk dat dit niet zo'n probleem gaat worden maar ja we zullen zien. :)
Hallon!
pi_134155709
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:58 schreef BlueMage het volgende:

Ik doe meer als 5 sollicitaties per week, ik heb 't over 5 sollicitaties per dag en ja het OV kan idd een oplossing zijn maar je hebt bij sommige bedrijven in mijn branche toch een probleem omdat ze slecht met het OV bereikbaar zijn.
Ik hoop niet dat je naar die werkcoach ook zo negatief doet, je ziet echt overal beren op de weg hè :o
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_134155742
quote:
10s.gif Op woensdag 11 december 2013 16:58 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Heb je WW of WWB? Bij de tweede is nl. elk werk passend en hoef je ook niet gericht te solliciteren, maar moet je alles aanpakken, wat het vacature-aanbod ook gelijk een stuk breder maakt.
pi_134156232
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 17:19 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik hoop niet dat je naar die werkcoach ook zo negatief doet, je ziet echt overal beren op de weg hè :o
Ach flikker toch op. Ik ga hier niet meer posten. Je spreekt hier met iemand die 40 km heen en terug heeft gefietst voor 'n baantje op oproepbasis maar nee ik zie overal beren op de weg.

We spreken mekaar nog wel als je door je werkcoach op je uiterlijk wordt aangevallen.

De groeten, hier heb ik geen zin meer in.
Hallon!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')