abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133714801
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:30 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Vrienden van mij zeggen wel vaker tegen mij dat ik het verkeerde kleurtje heb gekregen..
Dat is toch ook gewoon een belediging toch, niet van jou maar eigenlijk worden alle anderen met dat kleurtje neergehaald.

"Jij hebt het verkeerde kleurtje want je werkt wel hard." Ha, ha, lachen man....
pi_133714805
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:26 schreef Charismatisch het volgende:

[..]

Ja, maar als je zegt ik ben blank van binnen, dan zeg je dus dat een Latino per definitie een straattype is, en je alleen maar goed kunt zijn als je "blank bent van binnen". Bob Marley met zijn rasta was een tuigneger, of niet?
Veel latinos die ik ken zijn idd van die straattypes, maar er zijn ook die zich naar MIJN gevoel gewoon normaal gedragen.

Het probleem is gewoon de cultuur, de omgang met mensen van een andere cultuur is heel anders, en hun zien dingen ook zo anders.

Nja als Bob Marley bij jou bedrijf zou solliciteren met zijn rastas zou jij hem wel aannemen?, ik vind dat rastas onverzorgd zijn en niet bij bedrijven passen (alleen als hij in een coffee shop zou werken of zo weetje..)
Waz met jou!
pi_133714863
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:30 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Ik vind dat het aan jou als persoon is om je te bewijzen, en ik heb daar totaal geen problemen mee.
Ik vind ook dat dat moet maar je hoort mensen niet vooraf al op achterstand te zetten omdat ze een bepaalde huidskleur hebben., van een bepaald geslacht zijn of een bepaalde seksuele voorkeur hebben. Je moet mensen beoordelen op relevante punten.
pi_133714876
quote:

[..]

Ik kan wel merken wanneer iemand echt Nederlandse normen en waarden heeft, en de nuchterheid van Nederlanders.
Ik denk dat je onterecht bepaalde dingen als 'Nederlandse normen en waarden' omschrijft. Verder praat je sowieso onzin wanneer je het over 'de nuchterheid van Nederlanders' hebt.

quote:
maar ik heb ook vaak genoeg gezien dat die gasten echt totale schijt hadden
Je weet niet wat daar het achterliggende verhaal achter is. Een paar weken geleden had je dat racisme experiment van BNN. Nu vond ik dat niet echt geweldig, maar de manier waarop jij kijkt ('je hebt ze die zus en zo zijn, dus ik begrijp de mening wel') wordt wèl prima aangesproken.
quote:
Ik vind dat het aan jou als persoon is om je te bewijzen, en ik heb daar totaal geen problemen mee.
Iedereen moet zichzelf bewijzen, maar de een meer dan de ander, en als het gaat om een andere huidskleur, is dat verschil niet klein.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_133714877
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:32 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Dat is toch ook gewoon een belediging toch, niet van jou maar eigenlijk worden alle anderen met dat kleurtje neergehaald.

"Jij hebt het verkeerde kleurtje want je werkt wel hard." Ha, ha, lachen man....
Zo vat jij het op, ik niet.

ik kan er ook om lachen als collegas tegen me zeiden van "hey waar is je pistool?" dan zei ik gewoon lachend terug van "ja zit in de kluis man, gasten vinden het denk ik niet zo fijn om mijn Glock te zien".

Het is heel moeilijk om mijn punten duidelijk te maken... ik wou echt dat ik al mijn ervaringen had gefilmt, dan zouden veel mensen wel inzien waarom ik en met mij nog redelijk wat mensen op een bepaalde manier denken :P.
Waz met jou!
pi_133715024
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:34 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Ik vind ook dat dat moet maar je hoort mensen niet vooraf al op achterstand te zetten omdat ze een bepaalde huidskleur hebben., van een bepaald geslacht zijn of een bepaalde seksuele voorkeur hebben. Je moet mensen beoordelen op relevante punten.
Je hebt helemaal gelijk.

iedereen heeft wel voordelen of meningen voordat ze daadwerkelijk echt weten hoe iets/iemand in elkaar zit, zo heb ik die ook namelijk:

Als er een persoon bij mij in de buurt staat die ik er een beetje "shady" vind uitzien dan ben ik veel meer op mijn hoede, en ik moet eerlijk zeggen dat ik dit vaker heb bij mijn donkere mede mens dan bij andere mensen maar dat komt door persoonlijke ervaringen. Ik moet trouwens hierbij nog wel duidelijk maken dat ik iedereen gewoon normaal behandel mits ze normaal tegen mij doen, en ze een kans geef.

Is dit racistisch dan?, of is het gewoon een natuurlijk reactie geworden door de ervaringen die ik heb beleeft.
Waz met jou!
pi_133715062
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:35 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Zo vat jij het op, ik niet.

ik kan er ook om lachen als collegas tegen me zeiden van "hey waar is je pistool?" dan zei ik gewoon lachend terug van "ja zit in de kluis man, gasten vinden het denk ik niet zo fijn om mijn Glock te zien".

Het is heel moeilijk om mijn punten duidelijk te maken... ik wou echt dat ik al mijn ervaringen had gefilmt, dan zouden veel mensen wel inzien waarom ik en met mij nog redelijk wat mensen op een bepaalde manier denken :P.
Er is ook niet zoveel mis met af en toe wat grapjes maken en dat is ook niet erg maar als het beledigend is voor een bevolkingsgroep of er is gewoon sprake van discriminatie of het is echt stelselmatig dan loop je als bedrijf een groot risico en dat moet je niet willen nemen. Het moet wel grappig blijven en "Jij krijgt geen promotie want negers werken er niet hard genoeg voor.", zul jij ook geen leuk grapje vinden.
pi_133715257
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:35 schreef Kenju het volgende:

[..]

Ik denk dat je onterecht bepaalde dingen als 'Nederlandse normen en waarden' omschrijft. Verder praat je sowieso onzin wanneer je het over 'de nuchterheid van Nederlanders' hebt.

[..]

Je weet niet wat daar het achterliggende verhaal achter is. Een paar weken geleden had je dat racisme experiment van BNN. Nu vond ik dat niet echt geweldig, maar de manier waarop jij kijkt ('je hebt ze die zus en zo zijn, dus ik begrijp de mening wel') wordt wèl prima aangesproken.

[..]

Iedereen moet zichzelf bewijzen, maar de een meer dan de ander, en als het gaat om een andere huidskleur, is dat verschil niet klein.
Nou, ik vind dat Nederlanders echt makkelijker in de omgang zijn, veel makkelijker kunnen accepteren als iemand de leiding heeft, minder snel problemen maken om iets kleins, minder snel agressief (maar je hebt ook Nederlanders die dat niet kunnen, net zoals dat je wel donkere mensen hebt die dat wel kunnen).

Leuk voorbeeld was: ik werkte heel veel in een hotel, op een gegeven moment deed ik het zo goed dat ik een soort manager werd daar.

7 van de 10 keer dat iemand kwam werken die donker was, konden ze het maar moeilijk hebben als ik zei van "hey man, zou jij dit en dit kunnen klaar maken?" en kreeg ik meteen boze reacties van hoe ik de baas zat te spelen en hun dat maar liet doen omdat ze donker waren bla bla. Als ik dit dan aan een Nederlandse collega vroeg was het gewoon van "Is goed, geen probleem".

Verder werd er bij het omkleden echt ALTIJD maar echt zonder grap zonder te overdrijven ALTIJD door de Marokkanen/Turken/Surinamers gestolen, we moesten ons omkleden in een hok waar drank stond. Ik verraad geen mensen omdat ik er niks mee te maken wil hebben en geen officiele manager was maar godverdomme, de Nederlanders kleden zich netjes om en gaan weg en de rest zat zachtjes te zeggen "ey houd je bek man niks zeggen" terwijl ze snel flessen wijn en bier in hun tas stoppen :')...

Het probleem is dat ze zelf die vooroordelen waarmaken, en daarom moeten de goede zich net even wat meer bewijzen, ik heb daar geen problemen mee omdat ze uiteindelijk toch wel zien dat ik wel eerlijk ben en hard werk en met mij zijn er nog vele andere donkere die het doen.
Waz met jou!
pi_133715369
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:42 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Er is ook niet zoveel mis met af en toe wat grapjes maken en dat is ook niet erg maar als het beledigend is voor een bevolkingsgroep of er is gewoon sprake van discriminatie of het is echt stelselmatig dan loop je als bedrijf een groot risico en dat moet je niet willen nemen. Het moet wel grappig blijven en "Jij krijgt geen promotie want negers werken er niet hard genoeg voor.", zul jij ook geen leuk grapje vinden.
hahaha ik moest serieus wel lachen om die grap _O- :')...

het probleem is dat ik juist nooit problemen heb gehad op mijn werk omdat ik echt voor de volle 100% inzet, waar er heel veel zijn die gewoon echt letterlijk dit zeggen "ey fok die man g, denk maar ik ga dat doen of zo" het werk snel afraffelen en sneaky tijd lopen te rekken om minder te doen, lange wc pauzes nemen en nog meer van dat soort toestanden.

Ik zeg niks maar de leidinggevende merken toch wel wie het zijn.

Overigens hebben leiding gevende ook echt tegen mij gezegd van: "wat is het nou altijd met mensen van die cultuur dat ze altijd zo moeilijk doen?" en ik nam het ze niet kwalijk want het waren echt altijd van die types, en dan krijg je dus die vooroordelen die zich waarmaken en dan krijg je uiteindelijk racisme..
Waz met jou!
pi_133715482
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:54 schreef Just_some_random_dude het volgende:
"wat is het nou altijd met mensen van die cultuur dat ze altijd zo moeilijk doen?"
Eigenlijk waarom de werkgevers nu Polen en Oost-Europeanen willen want die Nederlanders, maar ach dan wordt men wel weer heel boos. Feit blijft dat mensen op ras beoordelen gewoon fout blijft hoeveel slechte voorbeelden er ook zijn geweest.
pi_133715573
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:00 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Eigenlijk waarom de werkgevers nu Polen en Oost-Europeanen willen want die Nederlanders, maar ach dan wordt men wel weer heel boos. Feit blijft dat mensen op ras beoordelen gewoon fout blijft hoeveel slechte voorbeelden er ook zijn geweest.
Klopt, ik denk dat racisme nooit zal ophouden met bestaan maar dat je het wel kan terugdringen mits je mensen daar bewust over maakt.. ik had toen ik jonger was ook haat aan Surinamers/Antilianen omdat ik altijd problemen met ze kreeg als ik tijdens het langslopen even naar ze keek, Later had ik me zelf aangeleerd dat niet iedereen het zelfde is maar dat ik bij dat soort mensen meer op me hoede ben.

ach tjah....
Waz met jou!
pi_133715592
Er is ook gewoon een verschil tussen mensen van een bepaald ras/ van een bepaalde cultuur niet aannemen vanwege rasistische motieven of vanwege negatieve ervaringen. Dat laatste zal bij heel veel bedrijven gebeuren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_133715605
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er is ook gewoon een verschil tussen mensen van een bepaald ras/ met een bepaalde cultuur niet aannemen vanwege rasistische motieven of vanwege negatieve ervaringen. Dat laatste zal bij heel veel bedrijven gebeuren.
Komt op hetzelfde neer.
pi_133715685
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer.
Maar wat wil jij dan dat ze doen?.

Als jij elke keer dat je op straat bijvoorbeeld door een Colombiaan bedreigd wordt omdat je even naar hem kijkt, problemen mee krijgt, of je hebt een bedrijf en elke keer als er een Colombiaan komt en hij zijn werk slecht doet en problemen maakt dan ga je op een gegeven moment toch ook denken van "godverdomme, weer zo een, ik kan maar beter gewoon gelijk nee zeggen bespaart me een hoop gezeik"

Neemt niet weg dat het fout is, maar opzicht kan je het wel begrijpen toch?.
Waz met jou!
pi_133715763
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er is ook gewoon een verschil tussen mensen van een bepaald ras/ van een bepaalde cultuur niet aannemen vanwege rasistische motieven of vanwege negatieve ervaringen. Dat laatste zal bij heel veel bedrijven gebeuren.
Ik weiger vrouwen altijd. Een week per maand strontchagerijnig en anders willen ze zwangerschapsverlof.
pi_133715770
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:05 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Komt op hetzelfde neer.
De meeste zelfstandige ondernemers hebben vooral hart voor hun eigen bedrijf. Bij het aannemen van sollicitanten zijn persoonlijke ervaringen erg belangrijk. Als ze dan sollicitanten met een bepaalde achtergrond minder snel aannemen vanwege persoonlijke ervaringen, dan vind jij zo'n ondernemer racistisch?
pi_133715831
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De meeste zelfstandige ondernemers hebben vooral hart voor hun eigen bedrijf. Bij het aannemen van sollicitanten zijn persoonlijke ervaringen erg belangrijk. Als ze dan sollicitanten met een bepaalde achtergrond minder snel aannemen vanwege persoonlijke ervaringen, dan vind jij zo'n ondernemer racistisch?
Als ze geen donkere mensen meer aannemen of daar heel moeilijk over doen dan ís zo'n ondernemer racistisch.
pi_133716195
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als ze geen donkere mensen meer aannemen of daar heel moeilijk over doen dan ís zo'n ondernemer racistisch.
maar wat nou als ze het wel hebben geprobeerd en keer op keer teleurgesteld werden.
Waz met jou!
pi_133716256
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:11 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik weiger vrouwen altijd. Een week per maand strontchagerijnig en anders willen ze zwangerschapsverlof.
Wil je zeggen dat je geen vrouwenquotum voert?
-
pi_133716422
quote:
7s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Jij vind bij deze bijna iedere ondernemer racistisch/discriminerend. Iedere ondernemer die meerdere malen slechte ervaringen heeft gehad met iemand uit een bepaalde doelgroep of een bepaalde achtergrond zal extra nadenken om weer zo iemand bij zijn bedrijf aan te nemen.
Ongeacht of het dan Marokkanen, katholieken, hippies, babyboomers of moslims zijn.
pi_133716587
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jij vind bij deze bijna iedere ondernemer racistisch/discriminerend.
Nee, dan is bij deze bijna iedere ondernemer racistisch.
pi_133716632
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 17:50 schreef Just_some_random_dude het volgende:

[..]

Nou, ik vind dat Nederlanders echt makkelijker in de omgang zijn, veel makkelijker kunnen accepteren als iemand de leiding heeft
Dit zeg je vanuit je eigen kader. Dat laatste is het internationaal algemeen van bekend dat Nederlanders geen goede volgers zijn. Vaak zelfs positief uitgelegd ook.
quote:
minder snel problemen maken om iets kleins, minder snel agressief (maar je hebt ook Nederlanders die dat niet kunnen, net zoals dat je wel donkere mensen hebt die dat wel kunnen).
En hop weer donkere mensen generaliseren als één groep. Je hebt het kennelijk echt niet door, of denkt dat je een legitieme constatering doet. En 'net als donkere mensen die dat wèl kunnen'? Bij de Nederlanders is het dus een minderheid die dat niet kan, en bij donkere mensen is het een minderheid die dat wel kan kennelijk...

Een geen probleem maken van iets kleins? Zwarte Piet discussie gemist? Of de ontzettende drama die geschreeuwd wordt wanneer iemand vermoord wordt en er meteen een schuldige groep moet worden aangewezen en we met een pan en lepel op De Dam moeten gaan staan voor een lawaai demonstratie?
quote:
Het probleem is dat ze zelf die vooroordelen waarmaken, en daarom moeten de goede zich net even wat meer bewijzen, ik heb daar geen problemen mee omdat ze uiteindelijk toch wel zien dat ik wel eerlijk ben en hard werk en met mij zijn er nog vele andere donkere die het doen.
Ik kan er niets aan doen dat jij je in domme tuig-kringen bevind. Er zijn probleemgroepen, maar 'donkere mensen' zijn niet één etnische groep mensen. Verder is waarschijnlijk de meest criminele allochtone groep blank (Oost Europeanen). Overigens is het ook een misvatting dat allochtonen crimineler zijn, zelfs met het argument van de sociale achterstand. Het is ander type criminaliteit waar autochtonen zich schuldig aan maken.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  Moderator donderdag 28 november 2013 @ 18:43:54 #248
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_133716752
kan een donker persoon ook niet gewoon een Nederlander zijn?
zo heb je ook roomblanke Antillianen waar het stereotype zichzelf nog voor zou schamen *)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_133716759
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Iedere ondernemer
De meeste ondernemers die ik ken doen heel goed hun best om de beste kandidaat te vinden en kijken totaal niet naar ras, afkomst, geloof. Daarna krijg je een proeftijd met tijdelijke contracten en dan heb je tijd genoeg kritisch te kijken aar de praktijk. Mensen die op basis van ras iemand afwijzen zijn gewoon erg dom bezig als dat op papier de beste kandidaat lijkt te zijn. Ik ken ook eigenlijk nauwelijks ondernemers die geen "blanke" probleem gevallen hebben gehad onder hun personeel.

Wat ik wel vaak zie is dat er bij conflicten ineens wel geregeld problemen bestaan met racistische/seksistische grapjes van leidinggevenden of collega's, juist daarom ben ik zo tegen het toestaan van dergelijke "gebruikelijke" dingen.
  donderdag 28 november 2013 @ 19:37:28 #250
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_133718641
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:43 schreef sp3c het volgende:
kan een donker persoon ook niet gewoon een Nederlander zijn?
zo heb je ook roomblanke Antillianen waar het stereotype zichzelf nog voor zou schamen *)
Dan nog kan je iemand discrimineren louter op huidskleur. Louter. :{

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')