Dat is toch ook gewoon een belediging toch, niet van jou maar eigenlijk worden alle anderen met dat kleurtje neergehaald.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:30 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Vrienden van mij zeggen wel vaker tegen mij dat ik het verkeerde kleurtje heb gekregen..
Veel latinos die ik ken zijn idd van die straattypes, maar er zijn ook die zich naar MIJN gevoel gewoon normaal gedragen.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:26 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ja, maar als je zegt ik ben blank van binnen, dan zeg je dus dat een Latino per definitie een straattype is, en je alleen maar goed kunt zijn als je "blank bent van binnen". Bob Marley met zijn rasta was een tuigneger, of niet?
Ik vind ook dat dat moet maar je hoort mensen niet vooraf al op achterstand te zetten omdat ze een bepaalde huidskleur hebben., van een bepaald geslacht zijn of een bepaalde seksuele voorkeur hebben. Je moet mensen beoordelen op relevante punten.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:30 schreef Just_some_random_dude het volgende:
Ik vind dat het aan jou als persoon is om je te bewijzen, en ik heb daar totaal geen problemen mee.
Ik denk dat je onterecht bepaalde dingen als 'Nederlandse normen en waarden' omschrijft. Verder praat je sowieso onzin wanneer je het over 'de nuchterheid van Nederlanders' hebt.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:30 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Ik kan wel merken wanneer iemand echt Nederlandse normen en waarden heeft, en de nuchterheid van Nederlanders.
Je weet niet wat daar het achterliggende verhaal achter is. Een paar weken geleden had je dat racisme experiment van BNN. Nu vond ik dat niet echt geweldig, maar de manier waarop jij kijkt ('je hebt ze die zus en zo zijn, dus ik begrijp de mening wel') wordt wèl prima aangesproken.quote:maar ik heb ook vaak genoeg gezien dat die gasten echt totale schijt hadden
Iedereen moet zichzelf bewijzen, maar de een meer dan de ander, en als het gaat om een andere huidskleur, is dat verschil niet klein.quote:Ik vind dat het aan jou als persoon is om je te bewijzen, en ik heb daar totaal geen problemen mee.
Zo vat jij het op, ik niet.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:32 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is toch ook gewoon een belediging toch, niet van jou maar eigenlijk worden alle anderen met dat kleurtje neergehaald.
"Jij hebt het verkeerde kleurtje want je werkt wel hard." Ha, ha, lachen man....
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:34 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik vind ook dat dat moet maar je hoort mensen niet vooraf al op achterstand te zetten omdat ze een bepaalde huidskleur hebben., van een bepaald geslacht zijn of een bepaalde seksuele voorkeur hebben. Je moet mensen beoordelen op relevante punten.
Er is ook niet zoveel mis met af en toe wat grapjes maken en dat is ook niet erg maar als het beledigend is voor een bevolkingsgroep of er is gewoon sprake van discriminatie of het is echt stelselmatig dan loop je als bedrijf een groot risico en dat moet je niet willen nemen. Het moet wel grappig blijven en "Jij krijgt geen promotie want negers werken er niet hard genoeg voor.", zul jij ook geen leuk grapje vinden.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:35 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Zo vat jij het op, ik niet.
ik kan er ook om lachen als collegas tegen me zeiden van "hey waar is je pistool?" dan zei ik gewoon lachend terug van "ja zit in de kluis man, gasten vinden het denk ik niet zo fijn om mijn Glock te zien".
Het is heel moeilijk om mijn punten duidelijk te maken... ik wou echt dat ik al mijn ervaringen had gefilmt, dan zouden veel mensen wel inzien waarom ik en met mij nog redelijk wat mensen op een bepaalde manier denken.
Nou, ik vind dat Nederlanders echt makkelijker in de omgang zijn, veel makkelijker kunnen accepteren als iemand de leiding heeft, minder snel problemen maken om iets kleins, minder snel agressief (maar je hebt ook Nederlanders die dat niet kunnen, net zoals dat je wel donkere mensen hebt die dat wel kunnen).quote:Op donderdag 28 november 2013 17:35 schreef Kenju het volgende:
[..]
Ik denk dat je onterecht bepaalde dingen als 'Nederlandse normen en waarden' omschrijft. Verder praat je sowieso onzin wanneer je het over 'de nuchterheid van Nederlanders' hebt.
[..]
Je weet niet wat daar het achterliggende verhaal achter is. Een paar weken geleden had je dat racisme experiment van BNN. Nu vond ik dat niet echt geweldig, maar de manier waarop jij kijkt ('je hebt ze die zus en zo zijn, dus ik begrijp de mening wel') wordt wèl prima aangesproken.
[..]
Iedereen moet zichzelf bewijzen, maar de een meer dan de ander, en als het gaat om een andere huidskleur, is dat verschil niet klein.
hahaha ik moest serieus wel lachen om die grapquote:Op donderdag 28 november 2013 17:42 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Er is ook niet zoveel mis met af en toe wat grapjes maken en dat is ook niet erg maar als het beledigend is voor een bevolkingsgroep of er is gewoon sprake van discriminatie of het is echt stelselmatig dan loop je als bedrijf een groot risico en dat moet je niet willen nemen. Het moet wel grappig blijven en "Jij krijgt geen promotie want negers werken er niet hard genoeg voor.", zul jij ook geen leuk grapje vinden.
Eigenlijk waarom de werkgevers nu Polen en Oost-Europeanen willen want die Nederlanders, maar ach dan wordt men wel weer heel boos. Feit blijft dat mensen op ras beoordelen gewoon fout blijft hoeveel slechte voorbeelden er ook zijn geweest.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:54 schreef Just_some_random_dude het volgende:
"wat is het nou altijd met mensen van die cultuur dat ze altijd zo moeilijk doen?"
Klopt, ik denk dat racisme nooit zal ophouden met bestaan maar dat je het wel kan terugdringen mits je mensen daar bewust over maakt.. ik had toen ik jonger was ook haat aan Surinamers/Antilianen omdat ik altijd problemen met ze kreeg als ik tijdens het langslopen even naar ze keek, Later had ik me zelf aangeleerd dat niet iedereen het zelfde is maar dat ik bij dat soort mensen meer op me hoede ben.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Eigenlijk waarom de werkgevers nu Polen en Oost-Europeanen willen want die Nederlanders, maar ach dan wordt men wel weer heel boos. Feit blijft dat mensen op ras beoordelen gewoon fout blijft hoeveel slechte voorbeelden er ook zijn geweest.
Komt op hetzelfde neer.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er is ook gewoon een verschil tussen mensen van een bepaald ras/ met een bepaalde cultuur niet aannemen vanwege rasistische motieven of vanwege negatieve ervaringen. Dat laatste zal bij heel veel bedrijven gebeuren.
Maar wat wil jij dan dat ze doen?.quote:
Ik weiger vrouwen altijd. Een week per maand strontchagerijnig en anders willen ze zwangerschapsverlof.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Er is ook gewoon een verschil tussen mensen van een bepaald ras/ van een bepaalde cultuur niet aannemen vanwege rasistische motieven of vanwege negatieve ervaringen. Dat laatste zal bij heel veel bedrijven gebeuren.
De meeste zelfstandige ondernemers hebben vooral hart voor hun eigen bedrijf. Bij het aannemen van sollicitanten zijn persoonlijke ervaringen erg belangrijk. Als ze dan sollicitanten met een bepaalde achtergrond minder snel aannemen vanwege persoonlijke ervaringen, dan vind jij zo'n ondernemer racistisch?quote:
Als ze geen donkere mensen meer aannemen of daar heel moeilijk over doen dan ís zo'n ondernemer racistisch.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:11 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
De meeste zelfstandige ondernemers hebben vooral hart voor hun eigen bedrijf. Bij het aannemen van sollicitanten zijn persoonlijke ervaringen erg belangrijk. Als ze dan sollicitanten met een bepaalde achtergrond minder snel aannemen vanwege persoonlijke ervaringen, dan vind jij zo'n ondernemer racistisch?
maar wat nou als ze het wel hebben geprobeerd en keer op keer teleurgesteld werden.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als ze geen donkere mensen meer aannemen of daar heel moeilijk over doen dan ís zo'n ondernemer racistisch.
Wil je zeggen dat je geen vrouwenquotum voert?quote:Op donderdag 28 november 2013 18:11 schreef Ulx het volgende:
[..]
Ik weiger vrouwen altijd. Een week per maand strontchagerijnig en anders willen ze zwangerschapsverlof.
Jij vind bij deze bijna iedere ondernemer racistisch/discriminerend. Iedere ondernemer die meerdere malen slechte ervaringen heeft gehad met iemand uit een bepaalde doelgroep of een bepaalde achtergrond zal extra nadenken om weer zo iemand bij zijn bedrijf aan te nemen.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als ze geen donkere mensen meer aannemen of daar heel moeilijk over doen dan ís zo'n ondernemer racistisch.
Nee, dan is bij deze bijna iedere ondernemer racistisch.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Jij vind bij deze bijna iedere ondernemer racistisch/discriminerend.
Dit zeg je vanuit je eigen kader. Dat laatste is het internationaal algemeen van bekend dat Nederlanders geen goede volgers zijn. Vaak zelfs positief uitgelegd ook.quote:Op donderdag 28 november 2013 17:50 schreef Just_some_random_dude het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat Nederlanders echt makkelijker in de omgang zijn, veel makkelijker kunnen accepteren als iemand de leiding heeft
En hop weer donkere mensen generaliseren als één groep. Je hebt het kennelijk echt niet door, of denkt dat je een legitieme constatering doet. En 'net als donkere mensen die dat wèl kunnen'? Bij de Nederlanders is het dus een minderheid die dat niet kan, en bij donkere mensen is het een minderheid die dat wel kan kennelijk...quote:minder snel problemen maken om iets kleins, minder snel agressief (maar je hebt ook Nederlanders die dat niet kunnen, net zoals dat je wel donkere mensen hebt die dat wel kunnen).
Ik kan er niets aan doen dat jij je in domme tuig-kringen bevind. Er zijn probleemgroepen, maar 'donkere mensen' zijn niet één etnische groep mensen. Verder is waarschijnlijk de meest criminele allochtone groep blank (Oost Europeanen). Overigens is het ook een misvatting dat allochtonen crimineler zijn, zelfs met het argument van de sociale achterstand. Het is ander type criminaliteit waar autochtonen zich schuldig aan maken.quote:Het probleem is dat ze zelf die vooroordelen waarmaken, en daarom moeten de goede zich net even wat meer bewijzen, ik heb daar geen problemen mee omdat ze uiteindelijk toch wel zien dat ik wel eerlijk ben en hard werk en met mij zijn er nog vele andere donkere die het doen.
De meeste ondernemers die ik ken doen heel goed hun best om de beste kandidaat te vinden en kijken totaal niet naar ras, afkomst, geloof. Daarna krijg je een proeftijd met tijdelijke contracten en dan heb je tijd genoeg kritisch te kijken aar de praktijk. Mensen die op basis van ras iemand afwijzen zijn gewoon erg dom bezig als dat op papier de beste kandidaat lijkt te zijn. Ik ken ook eigenlijk nauwelijks ondernemers die geen "blanke" probleem gevallen hebben gehad onder hun personeel.quote:
Dan nog kan je iemand discrimineren louter op huidskleur. Louter.quote:Op donderdag 28 november 2013 18:43 schreef sp3c het volgende:
kan een donker persoon ook niet gewoon een Nederlander zijn?
zo heb je ook roomblanke Antillianen waar het stereotype zichzelf nog voor zou schamen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |