abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133701607
Zwangerschap & geboorte

27 november: Purple010 (jongetje)

05 december: Sethiwe
05 december: P8 (papa)
06 december: angelatje (jongetje)
***11 december: ProjSkippy & KixAss456***
***14 december: Soempie & Wiebelkont*** (meisje)

2014

03 januari: ikke_84 (jongetje)
07 januari: Vanyel (jongetje)
08 januari: Flowerbox (meisje)
14 januari: Oksel (papa)
30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
09 februari: RunForrestRun (meisje)
10 februari: Axia (jongetje)
***16 februari: Burdie & WebSpider***
18 februari: Alixia (meisjestweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
Eind februari: gateway (papa)

05 maart: klaprooss (jongetje)
17 maart: Kimpossible (meisje)
18 maart: _NIKKI_ (tweeling, 2 jommetjes)
18 maart: Dot. (jongen)
25 maart: Theeleuter (jongen)
26 maart: Rijstebuiltje

04 april: Bolletje (jongen)
05 april: Mevr_Mus
06 april: Babbel1
07 april: Butterflower (meisje)
11 april: Aisly
11 april: Musique (meisjestweeling)
15 april: Tienervader (papa)
26 april: Poppejans (meisje)

06 mei: Cocotrimonium
13 mei: Ikina
13 mei: Fazzoletti
16 mei: StefanieV
18 mei: Kursor
18 mei: Take_A_Picture
23 mei: Thistleweed

01 juni: Soohr (papa)
04 juni: Enfermera
08 juni: Hobbesje
10 juni: Kwisted
10 juni: JaleesaJoia
11 juni: Cantare
***12 juni: Chanty & DirtyHarry***

2 juli: BlueEyes
11 juli: LaLouchi
29 juli: Tennisballetje

3 augustus: Sugarsnap

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)
pi_133701628
Laat maar weten of ik iets moet wijzigen.
Ga nu eerst weer verder slapen, dus het kan even duren :)
pi_133701688
Hier nog een die weer in bed is gedoken! Buik is erg rustig...
pi_133701765
Jaleesa, als je geen goed gevoel hebt bij de gyn en ook niet bij de interne en de cardio, wegwezen dan. Ander ziekenhuis opzoeken. Je hebt nog een flink zorgtraject voor je liggen namelijk.
pi_133701951
*Klopt aan de deur bij de top 10* Beetje doorlopen! :X
pi_133702138
KP lektetten :D

Nobono bijna in de top 10. *O* nog even en je bent papa. O+

JJ wat een eikel die vent. Zoals Wup zegt... op zoek naar een beter ziekenhuis. Zo wil je niet nog 6 maanden behandeld worden lijkt me.
pi_133702162
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 08:35 schreef NoBoNo het volgende:
*Klopt aan de deur bij de top 10* Beetje doorlopen! :X
Doe eens niet zo ongeduldig :D :P

Jaleesa, wat WupWup zegt, als je zo wordt behandeld moet je meteen weg daar hoor :N
pi_133702292
Oh en 31 week!

Lekkende tetten, pijnlijke tetten! *O* tetten!!!! *O* *O* :X
pi_133703105
KP, je lijf doet het dus prima! :D Hier nog niks gezien... En zo brak geslapen, vriend kon niet slapen vanwege vanalles en toen heb ik dus ook twee uur wakker gelegen :O
  donderdag 28 november 2013 @ 10:09:44 #10
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133703433
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 09:07 schreef NoBoNo het volgende:
Oh en 31 week!

Lekkende tetten, pijnlijke tetten! *O* tetten!!!! *O* *O* :X
Die Bonobo-aapdrift blijft aanwezig hè? :P

--

Meld! Met voorwerk! Maar weinig spannends vindt mijn hoofd nog, dus het valt waarschijnlijk wel mee.
pi_133703626
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:09 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

--

Meld! Met voorwerk! Maar weinig spannends vindt mijn hoofd nog, dus het valt waarschijnlijk wel mee.
Maar toch spannend!! Oeeeeh *O*

KP, lekkende tieten, je lichaam reageert idd top. Laten we het maar als een voordeel zien voor straks ;), als je borstvoeding wikt geven dan :')
♥ J & S
  donderdag 28 november 2013 @ 10:23:17 #12
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_133703716
quote:

[..]

Rrrrrrrrrrr....hubba hubba! :P
Als iedereen nou eens wat meer als de Bonobo zou zijn, zou het er een stuk vrediger aan toe gaan op deze aardkloot. Bovendien zou het ook een stuk bevredigender zijn... O-)
  donderdag 28 november 2013 @ 10:41:43 #13
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133704138
Skips, voorwerk! Spannend! *O*

Ik had vanmorgen een groei-echo, baby heeft het heel erg naar z'n zin bij me, want is wat aan de grote kant (hoofdje op P98). Verder helemaal volgens het boekje, hij was alleen wat aan het slaapkoppen O+.
KuikenGuppy
  donderdag 28 november 2013 @ 10:57:19 #14
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_133704422
Spannend skips :D

En Burdie fijn dat alles verder volgens het boekje gaat :)

Vandaag 12 weken en vanochtend echo gehad en uitslag combinatietest.

Syndroom van Down: 1:13709, syndroom van Edwards 1: 31915 en syndroom van Patau 1: 100636 *O* Uitslagen van het ziekenhuis waren ook binnen en ook helemaal goed.

En op de echo zag alles er ook fantastisch uit. Alles is goed bekeken: hart, longen, armen en beentjes, hoofdje :) Placenta ligt aan de voorkant dus het zal nog een tijd duren voor ik iets voel.

Ennnnn... het meest opzienbarende nieuws: hij kon met 85% zekerheid zeggen dat het een jongetje is :D O+

In week 16 wil ik een pretecho plannen, kijken of het dan nog steeds een jongetje is :+ ik was zo overtuigd van een meisje _O-
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_133704475
Chanty wat een mooi nieuws! O+ En waarschijnlijk een jongetje. Moet je omschakelen nu? :D

Meld, zonder voorwerk. :P Vanmiddag het vorige topic bijlezen.

Skips, spannend! *O* Voorwerk leverde me vorige zwangerschap 3 cm op zonder er wat voor te hoeven doen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_133704481
mooie scores chanty!

Nobo, van mij hoeft het niet zo snel hoor... pfff, gaat allemaal veel te hard hier!

zand weer baby gespiekt O+

JJ stomme arts -O-

rest vergeten.

oh, mezelf nog: misselijkheid is minder geworden. Ben echt reuzebeniewd hoe de kleine meneer er bij ligt, of ie echt in lanceerpositie is gaan liggen. Je ziet hem zo goed liggen joh, vooral als ik plat op mijn rug lig. Vind dat echt bizar hoor, zo'n kleine alien onder je huid. O+
morgen weer controle vk.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 28 november 2013 @ 11:01:32 #17
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133704515
Wat leuk Chanty :D fijn dat je een goede uitslag had! Wel dapper om zo vroeg al iets over het geslacht te roepen, de meeste echoscopisten wagen zich daar nog niet aan. Maar misschien was het overduidelijk? ;).

Pretecho is sowieso heel leuk O+.
KuikenGuppy
pi_133704538
quote:

[..]

--

*O* Ik heb best wel lang voorwerk gehad, maar ik weet bijna zeker dat dat heeft bijgedragen aan de duur van mijn bevalling. Voorwerkt helpt! :*
pi_133704573
oh skipp heeft voorwerk! spannend hoor!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 28 november 2013 @ 11:10:44 #20
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_133704731
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:02 schreef Limone het volgende:

[..]

*O* Ik heb best wel lang voorwerk gehad, maar ik weet bijna zeker dat dat heeft bijgedragen aan de duur van mijn bevalling. Voorwerkt helpt! :*
Hoeft niet maar ik hoop het voor Skips :*
pi_133706058
Merk echt dat ik moe wordt. Ben echt niet scherp, vergeet dingen en concentratie vermogen van nul.

Daarom ook weinig reactie op posts, sorry! Blij met de kladblokposts. Leef wel met iedereen mee hoor! Voel me al echt een ervaren rot, hahaha.

Probeer het overtijd gaan een beetje los te laten, babe heeft het blijkbaar goed.
pi_133706059
Skippy voorwerk! *O*

Chanty wat een mooie uitslag van de combinatietest! En een 85% jongetje. O+

Daarover gesproken... ondanks dat de uitslag bij ons goed was is er toch een stemmetje in mijn hoofd dat zegt: "de uitslag is bij een tweeling minder betrouwbaar". Ik heb zelfs een commode die ik op MP had gevonden niet genomen. Toen we er waren om het ding te bezichtigen bleek dat het kindje waar hij van was down had. Ik kan het niet uitleggen en ik kan me ook voorstellen dat mensen het vreemd vinden dat ik er zo mee bezig ben, maar die commode voelde als jinxen ofzo. En eigenlijk heb ik alles mee, mijn leeftijd, de testuitslag etc., maar het gaat gewoon niet uit mijn hoofd. Ik ben er echt dagelijks mee bezig en ik begin het zo langzamerhand niet leuk meer te vinden en ik weet echt niet wat ik er nu mee moet. :(
  donderdag 28 november 2013 @ 12:08:12 #23
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_133706193
Nikki, zit het in de familie? Of in die van je vriend?
Je moet er ook bij stil staan dat veruit de meeste babies gezond worden geboren.

En ga bij je zelf na, wat als je een kindje met syndroom van Down krijg of een andere aandoening? Is het dan minder welkom?
  donderdag 28 november 2013 @ 12:10:03 #24
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133706249
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:14 schreef Alixia het volgende:
En bedankt voor jullie lieve reacties op mijn twee meiden en de goede controle. O+

Ik vond het best lastig om me hier in de groep te gooien, maar ik ben blij dat ik heb doorgezet. :Y
Hihi :D We bijten niet :+

quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 21:26 schreef Twinkle20 het volgende:
Kwis ik ben jaloers op de mooie echo! Nu al een knap kindje!

Enf ... ik weet niet hoe ver ik ben maar ik begin ook al aardig last van mijn bekken te krijgen. Stom he!? Kind weegt nog niks en het ergste moet nog komen....

O boy wat kijk ik uit naar maandag. Dan mag de hele wereld het weten. Manlief heeft al een mooie foto gemaakt die we op facebook gaan knallen. Eens kijken of de mensen iets in de gaten hebben dan ... :D
Oh echt jij ook al... Ja precies :o :X
Spannend hoor meis! Whihi :D
Wat voor foto heb je gemaakt? O+

JJ klinkt idd helemaal niet leuk, zo'n gyn, bah -O- Moet je nog bij hem terug of kan je ook bij 'n ander?

Nobono hihi :D *O* Tetten! Mag je er nog aanzitten? :+

Chanty fijn dat alles goed was!! O+ Wow, een jongetje! :D Hihi idd, wel ff zeker weten :+ Grappig dat je gevoel zo anders was! :P

DjMomo fijn dat de misselijkheid minder is!! :*

Oeh Skips spannend, voorwerk! :D Dat vond ik ook zo spannend nu, zo van oeh, het begint! Duurde toen nog 2 dagen voordat het echt doorzette magoed :')

Purple vervelend he die laatste loodjes :* geeft niks, lekker in je coconnetje zitten hoor! Hoop dat beeb snel besluit te komen O+

Nikki ach wat lastig zeg ;( Vervelend he die onzekerheid en dat je dingen niet zeker kunt weten. :* Ik vind dat ook wel lastig hoor. Heb zelf de combitest niet gedaan, en nu is het te laat om nog te twijfelen, dus gewoon wachten tot de 20w. Maar dat maakt het niet minder spannend.
Ik probeer het wat meer los te laten, de zorgen om je kindje(s) zijn er nu eenmaal, en dat houdt niet op als ze geboren zijn. Ze kunnen ook niet alles zien op een echo of met een test, helaas. Misschien helpt mijn verhaal niet magoed :') Ik vind het zelf ook lastig. Knuf iig. :*
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:12:01 #25
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_133706299
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:10 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Hihi :D We bijten niet :+

[..]

Nobono hihi :D *O* Tetten! Mag je er nog aanzitten? :+
Ja zeker wel, mag alleen niet meer zo hard in tepels knijpen als anders... :o :X
  donderdag 28 november 2013 @ 12:12:22 #26
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_133706313
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:12 schreef NoBoNo het volgende:

[..]

Ja zeker wel, mag alleen niet meer zo hard in tepels knijpen als anders... :o :X
:D _O-
I never look back, darling. It distracts from the now.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:15:53 #27
52229 Chanty
pi_133706413
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:01 schreef Burdie het volgende:
Wat leuk Chanty :D fijn dat je een goede uitslag had! Wel dapper om zo vroeg al iets over het geslacht te roepen, de meeste echoscopisten wagen zich daar nog niet aan. Maar misschien was het overduidelijk? ;).

Pretecho is sowieso heel leuk O+.
Volgens hem was het vrij duidelijk, maar hij doet dit ook als sinds 1988 :P Dus denk dat er heel wat ervaring bij zit. Maar wie weet, er blijft een 15% kans dat hij het fout heeft.

Moet inderdaad wel even omschakelen maar dat gaat eigenlijk nu al goed :) Ik vind het gewoon helemaal tof :D
  donderdag 28 november 2013 @ 12:18:50 #28
52229 Chanty
pi_133706486
Nikki lastig als je gevoel je zo parten speelt. Maar denk dat loslaten toch het beste is want je doet er nu toch niks aan. En wat nobono zegt: de meesten worden gezond geboren :*
pi_133706669
Meld!
Had niemand mij nog gemist?? :o
Drukke ochtend gehad. Auto weggebracht voor kleine reparatie en nog ff snel wat geshopt en boodschappen gedaan. Nouja zo snel ging het dus niet met mijn bekken. Heb het gevoel alsof ik een marathon gelopen heb }:|
Dus ik ga nog even :Z
pi_133706672
Nobono, Down is echt een van mijn worst fears. Ik denk ook dat ik zo'n kindje geen liefde kan geven. Ik verwacht er echt een soort aversie tegen te hebben. En het klinkt heel erg en kwetst mensen misschien, maar het is eigenlijk gewoon no-go voor mij. Al snap ik echt dat er ook mensen zijn die down kindjes gewoon als normaal zien en er totaal geen probleem mee hebben. Ik kan dat echter niet.

Het komt in mijn familie helemaal niet voor overigens, dus ook van daaruit geen factoren die van invloed zijn. Op de 20 weken ook geen darmafwijkingen of hartafwijkingen gezien dus allemaal positief en toch zit het me niet lekker.

Enf ik kan me voorstellen dat het spannend is. Wij waren voor de 20 weken echo ook nog mega zenuwachtig terwijl we ook met 16 weken nog hadden gezien dat alles oké was.

Morgen moet ik weer naar de gyn en ik ga het denk ik toch even ter sprake brengen. Soms zou ik willen dat ik gewoon het iq van een goudvis had, zodat ik me over dit soort dingen niet druk hoefde te maken.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:28:33 #31
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_133706802
Nikki, ik kan me er wel iets bij voorstellen hoor, ik heb dat ook wel een beetje. Wat ik dan denk en soms een beetje kwaad om word op anderen, overal om me heen en ook hier tot nu toe, zie ik alleen maar gezonde kinderen geboren worden, dus de kans dat die van mij dan niet gezond geboren wordt, wordt elke keer een beetje groter. Het slaat nergens op, maar ik doe het wel.

1 van de wijsheden waar ik me wel eens aan probeer te houden (maar lukt me met de zwangerschap dan ook weer totaal niet hoor):
Maak je druk om dingen waar je invloed op hebt en laat de dingen los waar je geen invloed op hebt.

Iq van een goudvis? Doe maar niet joh....dat zou betekenen dat je ook niet zo veel van je kind kan houden zoals wij mensen dat kunnen. O+

[ Bericht 16% gewijzigd door NoBoNo op 28-11-2013 12:34:41 ]
pi_133706893
Chanty wat een mooie uitslag van de nekplooi!
pi_133706931
Dat heeft niks met je IQ te maken hoor, hoe druk je je maakt Nikki.
pi_133706987
Och Nikki, zo herkenbaar!
En het is inderdaad moeilijk uit te spreken en uit te leggen, maar het is jouw gevoel en mening, en daar kan iedereen naar mijn mening alleen maar respect voor hebben dat je er eerlijk over bent.

Ik heb het zelf heel erg de angst voor een 'slechte' combinatietest straks.
Het blijft een kansberekening en zul je net zien, dat ik dan een keus moet maken.
Beetje wat Nobono zegt, gaat zo vaak goed bij anderen, dus dan zal het bij mij wel mis gaan.
Plus dat ik ook nog eens kinderverpleegkundige ben, en zoveel nare dingen zie en heb gezien, dat ik serieus er nu al buikpijn van kan hebben.
Maarjah, ik heb er geen grip op, dus zal proberen het los te laten.

Maar wat ik zeggen wilde, ik snap je volkomen, en zou je graag willen geruststellen, maar kan dat helaas niet... :*
pi_133707152
En Nikki, ik wil niet rellen, maar schrik wel een beetje van wat je zegt over kindjes met Down. Hoe kijk je tegen andere handicaps aan eigenlijk, er kan zoveel mis gaan natuurlijk. :)
pi_133707278
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:28 schreef NoBoNo het volgende:

Iq van een goudvis? Doe maar niet joh....dat zou betekenen dat je ook niet zo veel van je kind kan houden zoals wij mensen dat kunnen. O+
Schattig. :)

BlueEyes, die angst voor de combitest had ik ook. Toen was er euforie dat het goed was en nu sinds een week of 4 week enorme angst dat het toch niet oké is. Vanuit jouw beroep kan ik me helemaal voorstellen dat je je zorgen maakt. Maar jij krijgt ook vast gewoon een mooie uitslag hoor. :*

Ik ga het morgen in ieder geval even melden bij de gyn ook al kan er niets aan gedaan worden door hem/haar. Misschien dat een gesprekje al helpt.
  donderdag 28 november 2013 @ 12:53:05 #37
52229 Chanty
pi_133707507
Ik denk dat als je een kindje krijgt met een afwijking, dat je er toch van houdt, no matter what... Maar lijkt me goed om je gevoelens met de arts te bespreken.
pi_133707551
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
En Nikki, ik wil niet rellen, maar schrik wel een beetje van wat je zegt over kindjes met Down. Hoe kijk je tegen andere handicaps aan eigenlijk, er kan zoveel mis gaan natuurlijk. :)
Ik heb niets tegen kindjes met down of andere handicaps, het is nu eenmaal het risico dat bij het krijgen van kinderen komt kijken. Garanties zijn er niet en het kan ook later nog misgaan bijvoorbeeld door een ziekte of ongeval. Maar ik moet ook bekennen dat ik voor abortus zou gaan als ik de uitslag down zou krijgen bij een vruchtwaterpunctie/vlokkentest. Ik snap dat het voor andere mensen anders kan zijn en dat het kindje dan wel welkom is, maar daarin moet ieder zijn eigen beslissing nemen.
En qua andere handicaps... we hebben veel moeite gedaan om Huntington (en CF) uit te sluiten bij onze kindjes. Misschien dat dat ook meespeelt in mijn gedachten. We zijn vanaf voordat ik überhaupt zwanger werd al bezig met ziekten voorkomen. Kan best dat daar nu ook mijn angst vandaan komt.
Ik heb dezelfde angst, maar in mindere mate ook gehad tijdens de zwangerschap van L. trouwens.
pi_133707591
Chanty: fijn voor de goede echo en uitslag!

Nikki: ik denk dat die angst blijft. De uitslag bij mij was ook goed maar toch blijft er angst.. Wat als ze iets over het hoofd hebben gezien ofzo. Je kan het idd even melden, het kan opluchten.

Ik weet trouwens nog altijd niet hoe die smileys werken, niemand die me kan helpen? Ik zie ze gewoon niet!
pi_133707596
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 10:18 schreef klaprooss het volgende:
KP, lekkende tieten, je lichaam reageert idd top. Laten we het maar als een voordeel zien voor straks , als je borstvoeding wikt geven dan
Lekken staat helemaal los van het wel of niet slagen van borstvoeding.
Het blijft toch echt een trucje dat je aan moet leren na de bevalling ;)

En de rest dankjewel voor de lieve woorden O+
  donderdag 28 november 2013 @ 13:04:48 #41
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133707806
Nikki, misschien kan een pretecho je gerust stellen? Ik heb daar zelf echt enorm veel aan gehad. Met 16 weken om gewoon eens op een leuke, niet-medische manier naar je kindje te kijken, en met 27 weken hebben we een perfect en prachtig gezichtje gezien in 3D O+.
Het is zo leuk, dat het de zorgen even naar de achtergrond verdringt, en ik weet dat het nog niet alles zegt, maar in extreme gevallen is down op een 3D echo ook al zichtbaar.
KuikenGuppy
  donderdag 28 november 2013 @ 13:05:54 #42
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_133707827
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:56 schreef StefanieV het volgende:
Chanty: fijn voor de goede echo en uitslag!

Nikki: ik denk dat die angst blijft. De uitslag bij mij was ook goed maar toch blijft er angst.. Wat als ze iets over het hoofd hebben gezien ofzo. Je kan het idd even melden, het kan opluchten.

Ik weet trouwens nog altijd niet hoe die smileys werken, niemand die me kan helpen? Ik zie ze gewoon niet!
Reageer je via internet of via de telefoon? Dat laatste weet ik even niet.
Via internet zie je onder het invoeren van je tekst 2 knoppen staan, 1 met preview en de ander met invoeren. Daarnaast staat 1 smiley. Als je daar op klikt verschijnen er veeeeeel meer.
pi_133707976
Via mijn ipad, mss heeft het daarmee te maken, vroeger lukten smileys ook, nu niet meer dus.. Ahja, zonder smileys lukt het ook ;-) ik heb onder mijn kader enkel een cameratje staan om een foto toe te voegen..
  donderdag 28 november 2013 @ 13:14:12 #44
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133708044
Ik typ ze altijd gewoon in, dus:

: ) of : + of * O * of : % of O +

alleen dan zonder spaties er tussen :).
KuikenGuppy
pi_133708082
Oh het is dus zonder streepje ook :)

Edit: gelukt! Ik steeds met dat streepje proberen, bedankt!
pi_133708146
Steef. Klik op je naam helemaal rechtsbovenin
Dan opties
Dan emoticons bij quick reply op ja zetten.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 28 november 2013 @ 13:19:28 #47
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133708182
Edit, nevermind ;).
KuikenGuppy
pi_133708204
Dank je Mo! Hier werkt het dus wel, nu zie ik de smileys. *O*
pi_133708259
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:20 schreef StefanieV het volgende:
Dank je Mo! Hier werkt het dus wel, nu zie ik de smileys. *O*
*O*
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 28 november 2013 @ 13:22:21 #50
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133708264
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:16 schreef StefanieV het volgende:
Oh het is dus zonder streepje ook :)

Edit: gelukt! Ik steeds met dat streepje proberen, bedankt!
Je kunt bovenaan op je profielnaam klikken, dan opties en daar staat onder 'weergave' iets over emoticons. Dat moet je even aanzetten. 8-)

Edit: Ja kak Mo! Ik dat he-le-maal uitzoeken enzo.. -O-
pi_133708378
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:18 schreef DJMomo het volgende:
Steef. Klik op je naam helemaal rechtsbovenin
Dan opties
Dan emoticons bij quick reply op ja zetten.
Jemig en ik op de iPad altijd die dingen maar uit mijn hoofd typen. :') 8)7
Thanks Mo!
  donderdag 28 november 2013 @ 13:29:38 #52
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133708451
quote:
17s.gif Op donderdag 28 november 2013 11:10 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Hoeft niet maar ik hoop het voor Skips :*
Ik ga er gewoon van uit dat het nog vier weken kan duren. Ik ben ook nog niet klaar met het zwanger-zijn en geniet er nog heel veel van dus op zich maakt het allemaal niet zo veel uit. Zeg ik nu nog. Zul je zien dat ik straks twee weken lang idioot pijnlijk voorwerk heb. ;( En ik vind mezelf zo mooi!

Tot nu toe is het niet echt pijnlijk. Net wel even lekker lang onder de douche gestaan.

En daarvoor een wipstoel besteld (St. Klaas cadeau van ouders) en dé draagdoek gevonden. Ik voel me echt lekker :).
  donderdag 28 november 2013 @ 13:32:04 #53
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133708518
En Nikki :*. Bespreken met de gyn kan nooit kwaad. En misschien een pretecho oid. Wat die Zandvogel zegt.

--

Even uit m'n hoofd nog, volgens mij kon Purple een :* gebruiken. En zo niet, dan vast ook wel.

--

Hoi Angela! :W Ik moet weer even goed in m'n hoofd prenten wie ook alweer de LLM's zijn, dan kan ik ze als een echte Sherlock in de gaten houden.

--

En Chanty! Wat fijn! Met je kerol!
  donderdag 28 november 2013 @ 13:34:19 #54
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_133708575
Skips wat klink je heerlijk O+

Nikki :* ik vind het begrijpelijke angsten, maar houd vast aan de rationele wereld, waarin geen aanleiding te vinden is. Jij gaat gewoon 2 gezonde mannekes op de aarde zetten! O+
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_133708758
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:32 schreef ProjSkippy het volgende:
En Nikki :*. Bespreken met de gyn kan nooit kwaad. En misschien een pretecho oid. Wat die Zandvogel zegt.

--

Even uit m'n hoofd nog, volgens mij kon Purple een :* gebruiken. En zo niet, dan vast ook wel.

--

Hoi Angela! :W Ik moet weer even goed in m'n hoofd prenten wie ook alweer de LLM's zijn, dan kan ik ze als een echte Sherlock in de gaten houden.

--

En Chanty! Wat fijn! Met je kerol!
Zandvogel. _O- :+

Ik ga maar proberen weer gewoon te denken inderdaad KP. En misschien toch maar een echo doen, gewoon voor het gevoel. Al vond ik die echo's eigenlijk te duur. En dat terwijl ik er vorige zwangerschap 3 gedaan heb. :X :')
pi_133709195
Nikki, ik vind het juist wel goed dat je ervoor durft uit te komen, daarmee rationaliseer je je angst denk ik al best wel wat :) Ik ben soms ook bang voor ernstige afwijkingen die kunnen geboren bij de geboorte bijvoorbeeld, maar ik probeer er niet te erg op te focussen, want je kunt er nu toch vrij weinig aan doen. Ja, ik ga al naar een ziekenhuis dat ik vertrouw :)

Mn moeder mailde net dat een collega van haar nog een Tripp Trapp stoel had staan, of we die wilden hebben. Ze wist niet wat het was, maar heeft maar ja gezegd. Super leuk! Van diezelfde collega hebben we ook al twee autostoeltjes gekregen voor als Arie groter is en ze wilde er helemaal niks voor O+

En een goede uitslag voor Chanty *O* En voorwerk voor Skips!
pi_133709983
Zo, terug van de gyn. Ze heeft het nog steeds. En die andere eigenwijs heeft zich met dr billen naar beneden gedraaid.

Woensdag weer naar het zkh
Lotte!
Noah!
pi_133710122
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:55 schreef _NIKKI_ het volgende:

[..]

Ik heb niets tegen kindjes met down of andere handicaps, het is nu eenmaal het risico dat bij het krijgen van kinderen komt kijken. Garanties zijn er niet en het kan ook later nog misgaan bijvoorbeeld door een ziekte of ongeval. Maar ik moet ook bekennen dat ik voor abortus zou gaan als ik de uitslag down zou krijgen bij een vruchtwaterpunctie/vlokkentest. Ik snap dat het voor andere mensen anders kan zijn en dat het kindje dan wel welkom is, maar daarin moet ieder zijn eigen beslissing nemen.
En qua andere handicaps... we hebben veel moeite gedaan om Huntington (en CF) uit te sluiten bij onze kindjes. Misschien dat dat ook meespeelt in mijn gedachten. We zijn vanaf voordat ik überhaupt zwanger werd al bezig met ziekten voorkomen. Kan best dat daar nu ook mijn angst vandaan komt.
Ik heb dezelfde angst, maar in mindere mate ook gehad tijdens de zwangerschap van L. trouwens.
Dat heb ik ook, als er iets te vinden is en het is een ernstige handicap, dat ik dan abortus zal overwegen.
Maar je hebt nergens garantie bij en niks is uit te sluiten en als er nu iets zou zijn is het zoals het is en zou ik denk ik toch van mijn kind houden en het liefde kunnen geven. Hij/zij kan er immers ook niks aan doen.
  donderdag 28 november 2013 @ 14:45:23 #59
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_133710429
Heb geen zin meer voor vandaag? Iedereen zin in koffie/thee met gebak?? c_/
pi_133710575
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:34 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Dat heb ik ook, als er iets te vinden is en het is een ernstige handicap, dat ik dan abortus zal overwegen.
Maar je hebt nergens garantie bij en niks is uit te sluiten en als er nu iets zou zijn is het zoals het is en zou ik denk ik toch van mijn kind houden en het liefde kunnen geven. Hij/zij kan er immers ook niks aan doen.
Misschien zou dat mij uiteindelijk ook wel lukken, maar het zou altijd anders blijven dan de liefde die ik voor L. voel bijvoorbeeld. En L. speelt ook een rol in dit verhaal. Ik zou het vreselijk vinden als zij benadeeld wordt, in wat voor opzicht dan ook, omdat er een broertje is dat alle aandacht nodig heeft. L. is zo'n meisje wat lief in een hoekje kan spelen de hele dag, we zouden echt het risico lopen haar te 'vergeten'. En omdat we twee kindjes krijgen moeten we daar sowieso al voor oppassen.

Hè nee Linda. Trek je het wel een beetje? :*

Edit:Nobono no thanks, ik heb net een half pak scholiertjes leeggegeten. :@ altijd als ik thuiswerk heb ik enorme honger. Het is maar goed dat dat maar een paar keer per jaar voorkomt.
  donderdag 28 november 2013 @ 14:50:53 #61
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133710585
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:45 schreef NoBoNo het volgende:
Nee man, daar worden we bol van! Je zou m'n buik eens moeten zien!
  donderdag 28 november 2013 @ 14:52:00 #62
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_133710614
Nee ik bedoel echt koffie met gebak, niet dat synoniem voor een geheim afspraakje! :*
  donderdag 28 november 2013 @ 15:00:32 #63
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_133710828
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:52 schreef NoBoNo het volgende:
Nee ik bedoel echt koffie met gebak, niet dat synoniem voor een geheim afspraakje! :*
Oh. Oké! In dat geval niet. :+

--

Linda, ik ben even aan het graven, wat was het ook al weer? Iets met een onregelmatige hartslag toch? Sorry dat ik het even kwijt ben. Knuffel voor jou in ieder geval! Wat willen ze nu gaan doen?
pi_133710912
Linda wat vervelend, hoe voel je je?

Blijven die emotionele onrealistische buien ook zo gedurende de rest van je zwangerschap, of is dat net als de misselijkheid een beginnerskwaaltje?
Heb gisteren eerst zitten miepen hoe lief ik m'n vriendin vond toen ze me een kadootje had gegeven voor de baby, in de avond serieus zitten snuffen bij Hotter then my daughter :') en als klapstuk daarnet bij thuiskomst van het boodschappen doen, toen ik er achter kwam dat het bakje salade dat ik zo lief voor m'n vriend had meegenomen over datum is (en-ik-kan-het-echt-niet-meer-om-terug-te-lopen-en-te-ruilen-en stennis-te-maken :'( )
pi_133711133
En ik zou me nog voorstellen bedenk ik me net, dus bij deze:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_133711903
BlueEyes, nog gefeliciteerd met je zwangerschap O+ Ik vind het zo leuk voor je! :*
pi_133712011
Hallo lieve zwangeren en vaders in spé! Even een ego-berichtje vanuit huize Mabawa.!
Bedankt voor alle felicitaties O+

Hier gaat het goed met ons jongetje O+ Hij is zo lief en leuk en knap en lief! Bv gaat goed en is ook al aardig op gang. Zelf moet ik nog even bijkomen maar ook dat gaat de goede kant op.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Naam liever niet gebruiken
pi_133712046
Mabawa! Wat een schatje, en mooie naam!
pi_133712154
Mababy! O+

En momo held van de dag haha iedereen aan de smiley! Volgende keer beetje vlotter zijn skippp :6
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  donderdag 28 november 2013 @ 16:03:01 #70
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_133712468
Mabawa, wat een droppie O+.
Fijn dat hij het zo goed doet, je klinkt zo verliefd O+.
KuikenGuppy
pi_133712722
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:03 schreef _NIKKI_ het volgende:
Skippy voorwerk! *O*

Chanty wat een mooie uitslag van de combinatietest! En een 85% jongetje. O+

Daarover gesproken... ondanks dat de uitslag bij ons goed was is er toch een stemmetje in mijn hoofd dat zegt: "de uitslag is bij een tweeling minder betrouwbaar". Ik heb zelfs een commode die ik op MP had gevonden niet genomen. Toen we er waren om het ding te bezichtigen bleek dat het kindje waar hij van was down had. Ik kan het niet uitleggen en ik kan me ook voorstellen dat mensen het vreemd vinden dat ik er zo mee bezig ben, maar die commode voelde als jinxen ofzo. En eigenlijk heb ik alles mee, mijn leeftijd, de testuitslag etc., maar het gaat gewoon niet uit mijn hoofd. Ik ben er echt dagelijks mee bezig en ik begin het zo langzamerhand niet leuk meer te vinden en ik weet echt niet wat ik er nu mee moet. :(
Dat wat je probeert weg te drukken, wordt alleen maar groter. Dus gun jezelf die zorgen, hoe raar dat ook klinkt. Schrijf ze op. Maak elke dag tijd (tien minuten of zo) om te 'zwelgen' in die zorgen, te erkennen dat ze er zijn. Probeer je dan te focussen op je ideaalbeeld, visualiseer hoe je wenst dat het gaat zijn. Spreek vertrouwen uit dat jij, wat er ook gebeurt en hoe je kinderen ook gaan zijn, een goede moeder zult zijn. Wellicht is de basis voor je zorgen wel dat laatste. Uiteindelijk gaat het dus volgens mij om vertrouwen hebben, in je eigen kracht geloven, en er vanuit gaan dat jij (en je gezin) wat er ook op je pad komt, daar wel mee om zal kunnen gaan.

Ik schrijf dit trouwens uit ervaring en heb laatst een zwangerschapscursus gedaan waarin dit werd geoefend. :P .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_133713055
Mabawa, wat is hij mooi O+
  donderdag 28 november 2013 @ 16:24:59 #73
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_133713141
Wat een moppie Mabawa O+ Die heb je mooi afgebakken! Geniet ervan, kom lekker bij.
pi_133713166
Wat een mooi kereltje Mawaba. O+
pi_133713174
quote:
2s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:10 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Dat wat je probeert weg te drukken, wordt alleen maar groter. Dus gun jezelf die zorgen, hoe raar dat ook klinkt. Schrijf ze op. Maak elke dag tijd (tien minuten of zo) om te 'zwelgen' in die zorgen, te erkennen dat ze er zijn. Probeer je dan te focussen op je ideaalbeeld, visualiseer hoe je wenst dat het gaat zijn. Spreek vertrouwen uit dat jij, wat er ook gebeurt en hoe je kinderen ook gaan zijn, een goede moeder zult zijn. Wellicht is de basis voor je zorgen wel dat laatste. Uiteindelijk gaat het dus volgens mij om vertrouwen hebben, in je eigen kracht geloven, en er vanuit gaan dat jij (en je gezin) wat er ook op je pad komt, daar wel mee om zal kunnen gaan.

Ik schrijf dit trouwens uit ervaring en heb laatst een zwangerschapscursus gedaan waarin dit werd geoefend. :P .
En toen werd ik er helemaal emo van. :'(
Thanks voor je tips, het klinkt eigenlijk heel logisch allemaal. :)

Het stomme is dat ik altijd enorm positief ben, wat er ook gebeurd, maar dit trek ik op een of andere manier niet. Zwanger zijn en positief zijn gaat op een of andere manier niet samen bij mij. En misschien heeft het heeft het wel met mijn controlfreakerigheid te maken en het feit dat ik hier heb ik geen controle over heb.

Mabawa wat een mooie naam! En wat een enorm mooi mannetje hebben jullie gebakken. O+
pi_133713189
Wat een mooi ventje Mabawa! Mooie naam ook! O+

Tot gauw in het babytopic :*
pi_133713225
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:45 schreef NoBoNo het volgende:
Ja! Mokka gebak
pi_133713282
Mabawa, wat een schat! En jij sterkte
  donderdag 28 november 2013 @ 16:30:00 #79
149959 SQ
snelle trees
pi_133713283
mabababy O+
disclaimer
pi_133713306
Vandaag is onze kleine geboren!! Vannacht werd ik wakker gemaakt, omdat blijkbaar haar water gebroken was. We zijn weer verder gaan slapen en in de ochtend werd mijn vrouw weer wakker van het lekken. We zijn naar het ziekenhuis gegaan en de dokter constateerde dat het water gebroken was en 3cm ontsluiting was. De hele dag in de wachtruimte wachten, maar de weeen werden maar niet sterker en de ontsluiting bleef 3cm.

Toen heeft de dokter besloten om een keizersnede toe te passen ivm het risico op infecties. Om 15:40 is onze kleine geboren! Mijn vrouw heeft nog 3 uur op de uitslaapruimte van de OR moeten liggen. Terwijl ik onze kleine zag liggen in de couveuse in de nursery. Mijn vrouw ligt nu op onze kamer te slapen en maakt het goed. Onze kleine slaapt vannacht in de Nursery. Morgen kan ik hem pas vasthouden ;(

Mijn vrouw kan 3 nachten op een privekamer blijven slapen om bij te komen. Gelukkig is er een slaapbank in de kamer waar ik kan slapen. Vanavond zijn er al veel vrienden en familie komen kijken bij de nursery naar onze kleine. Morgen zal het wel druk worden op de kamer ben ik bang. :)

SPOILER
Bijna Papa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')