abonnement Unibet Coolblue
pi_137386087
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:54 schreef Breuls het volgende:

[..]

Heliport is in de Agniesebuurt. :P
Deels :P
pi_137386096
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:03 schreef SlugGuts het volgende:
Ooooo! Kabouterdorp bedoel je. Neee! Rare mensen wonen daar.
Dank.
pi_137387219
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 15:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Er staan veel koopwoningen te koop bij de noorderhavekade voor een goede prijs voor een starter.
Stonden er zoveel te koop dat ik mij begon af te vragen of het een slechte buurt is ofzo. Kan ook toeval zijn, maar het viel mij op.
Is zeker geen slechte buurt, maar die huizen zijn de afgelopen jaren elke keer voor een paar jaar in het bezit geweest van starters, die niets aan onderhoud hebben gedaan en nauwelijks iets aan VvE hebben opgebouwd. Het zijn leuke, ruime jaren '30 woningen voor de liefhebbers daarvan (denk aan krakende vloeren, muizenplagen, lekke daken, maar dan wel met een schattig stukje glas-in-lood).
pi_137393736
Zijn wel kleine huisjes op de Noordhavekade, mijn zwager heeft er gewoond. Volgens mij willen mensen nu pas wat gaan kopen als ze daar een langere tijd in kunnen wonen en niet door gezinsuitbreiding of iets dergelijks het huis uit groeien.
  dinsdag 4 maart 2014 @ 21:19:02 #280
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_137394962
Ah ok, dat verklaart wel wat ja.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
  woensdag 5 maart 2014 @ 17:22:28 #281
242120 Danielle83
Don’t dream it, be i
pi_137419041
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 20:57 schreef Tem het volgende:
Zijn wel kleine huisjes op de Noordhavekade, mijn zwager heeft er gewoond. Volgens mij willen mensen nu pas wat gaan kopen als ze daar een langere tijd in kunnen wonen en niet door gezinsuitbreiding of iets dergelijks het huis uit groeien.
Ik heb er een aantal jaar geleden wel is gekeken. Zijn idd kleine huisjes en wat hierboven al gezegd werd het onderhoud is niet best. Als je zelf handig bent en er iets leuks van wilt maken dan zit je in een leuke buurt.
pi_137471928
Ik ga komende zaterdag wat mensen rondleiden door Rotterdam, mooie fietstoch voor uit gezet! Eén van de stops is bij een poolcafé'tje in Delfshaven. Van daaruit wil ik Delfshaven te voet even verkennen, maar het is eerlijk gezegd een wijk waar ik jammer genoeg nog helemaal niet zo bekend ben. Iemand tips voor straatjes/hoekjes/bootjes/whatever? ~:)
  vrijdag 7 maart 2014 @ 07:29:48 #283
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_137473670
Nou ja, Oud-Delfshaven is sowieso erg mooi natuurlijk. :)
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_137474546
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 20:09 schreef LadyOracle het volgende:
Zijn er hier overigens mensen die helemaal niet gaan stemmen? En waarom niet?
Ik begin steeds meer te overwegen om gewoon niet te gaan stemmen. Ook niet blanco. Gewoon omdat ik me nergens echt thuis voel.

Ik zou mezelf realistisch links willen noemen en heb op iedere partij wel iets aan te merken.

De PvDA is een natte krant, en ik heb niet het idee dat die voor mijn belangen opkomt. Bijna de hele Rotterdamse PvDA lijkt een Turks bolwerk.

De SP vind ik op zich wel een goede partij maar het Rotterdamse armoedebeleid slaat wat mij betreft iets te ver door. Als ik nu SP stem dan stem ik wel zo ontzettend tegen mijn eigen belangen, dat krijg ik via de gemeentebelastingen keihard op mijn bord. Ik kom namelijk niet in aanmerking voor kwijtschelding en allerlei regelingen.

Groenlinks is van idealistisch veranderd in hopeloos naïeve luchtfietserij met een neoliberaal tintje.

Op religie gestoelde partijen wil ik mij verre van houden.

Leefbaar Rotterdam voel ik me niet bij thuis met populist Joost Eerdmans die campagne voert op punten waar het gemeentebestuur helemaal geen invloed op heeft omdat dat landelijk beleid is. Doen meer partijen overigens.

D66 vind ik te rechts, evenals de VVD.

Wellicht Partij voor de Dieren zou een optie zijn omdat dat denk ik nooit kwaad kan, maar aan de andere kant denk ik dat ik een veel krachtiger signaal afgeef door gewoon niet te gaan. Er zitten zoveel mensen in de politiek om hun eigen bedrijf of mensen te bevoordelen dat ik ze vooral niet het gevoel wil geven dat ze brede steun genieten.

Maar ik ben er nog niet helemaal uit.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_137474600
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 01:17 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

De PvdA was voor behoud van deelgemeenten, SP is tegen allebei en GL was voor deelgemeenten maar wel met meer ruimte voor bewonersinitiatieven en mogelijkheden voor inspraak. Zelf ben ik een dwarse GroenLinkser, tegen deelgemeenten. Gebiedscommissies kunnen aardig werken maar het kan ook helemaal mis gaan, dat risico zit erin. Speelbal van politici vind ik erg cynisch, bovendien blijf je dat tot op zekere hoogte houden bij iedere vorm van vertegenwoordiging. Maar ik denk dat als het lukt om voldoende bewoners te betrekken en goede gebiedsplannen te maken, dat wel serieus genomen zal worden hoor. De buffer is ook niet helemaal waar, want er zijn mogelijkheden om direct naar de wethouder te 'escaleren' bij problemen in een gebied. En individuele raadsleden kunnen natuurlijk ook onderwerpen in de raad agenderen die in de commissies spelen als het daar niet lukt. (Bewonersorganisaties en andere niet-politieke lijsten kunnen moeilijker om steun vragen bij mensen in de stad, maar raadsleden zullen 'hun' commissieleden wel willen steunen.)

Burgerparticipatie verheerlijken of gebruiken als verkapte bezuiniging vind ik ook ergerlijk. Zeker als politici dan ook nog eens dingen uitkramen als 'de burger participeren'. Dan snap je het echt niet.
Deelraden, gebiedscommissies etc allemaal overbodig en geldverslindend.

Ik las enkele tijd geleden dat Los Angeles bestuurd wordt door 17 politici +ambtenaren, en Amsterdam door meer dan 1100 + ambtenaren. Dat zal in Rotterdam niet veel anders zijn. Dat betekent dus 1100 mensen die eigenlijk meer bezig zijn met hun herverkiezing dan met doen wat goed is voor de stad.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_137474790
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 08:10 schreef DancingPhoebe het volgende:

[..]

Scheefwonen is werkelijk het mooiste wat er is :D
Ik heb toch wel het idee mijn huurwoning uitgepest te zijn.

Toen ik er ging wonen 7 jaar geleden gold er voor 50% van het complex een minimale inkomenseis. En een paar jaar later ben je opeens scheefwoner en krijg je maximale huurverhogingen voor je kiezen. Terwijl jij en die andere 50% de enigen zijn die er voor zorgen dat het complex niet compleet verloederd aangezien voor de rest iedereen een uitkering, alcohol- of drugsprobleem, schulden of een combinatie daarvan heeft. Resultaat is dus dat iedereen die wel een baan heeft vertrekt, daarvoor in de plaats komt een gezin met veel te veel kinderen en complete verloedering.

Het mooie is, ik heb vorig jaar een woning gekocht met korting en terugkoopregeling. 2 maal zo groot + een tuin en betere buurt. En dankzij de korting zijn mijn maandlasten nu ca 15 euro lager dan in mijn huurwoning. Betaal ik ook nog 100% af.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:35:25 #287
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_137479929
MVE of MGE?
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
  vrijdag 7 maart 2014 @ 12:51:58 #288
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_137480485
Ja toch?

Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_137480500
Pleurt op man, met je Nederlands.
pi_137480556
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:51 schreef Happel het volgende:
Ja toch?

[ afbeelding ]
_O-
  vrijdag 7 maart 2014 @ 15:29:24 #291
145955 Isegrim
Rotterdam *O*
pi_137485425
:D
Anatomie van een executie
The standard you walk past, is the standard you accept.
~David Morrison
pi_137487458
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:35 schreef Isegrim het volgende:
MVE of MGE?
koopgarant
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_137489718
quote:
14s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 12:51 schreef Happel het volgende:
Ja toch?

[ afbeelding ]
OP JE MUIIIIIIIIIIIL, GAAAAAAAUUUUUUUUW!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_137489811
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 09:20 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik heb toch wel het idee mijn huurwoning uitgepest te zijn.

Toen ik er ging wonen 7 jaar geleden gold er voor 50% van het complex een minimale inkomenseis. En een paar jaar later ben je opeens scheefwoner en krijg je maximale huurverhogingen voor je kiezen. Terwijl jij en die andere 50% de enigen zijn die er voor zorgen dat het complex niet compleet verloederd aangezien voor de rest iedereen een uitkering, alcohol- of drugsprobleem, schulden of een combinatie daarvan heeft. Resultaat is dus dat iedereen die wel een baan heeft vertrekt, daarvoor in de plaats komt een gezin met veel te veel kinderen en complete verloedering.

Het mooie is, ik heb vorig jaar een woning gekocht met korting en terugkoopregeling. 2 maal zo groot + een tuin en betere buurt. En dankzij de korting zijn mijn maandlasten nu ca 15 euro lager dan in mijn huurwoning. Betaal ik ook nog 100% af.
Ik woonde niet meer scheef toen die regeling met versneld verhogen ed inging, maar ik heb jaren vor rond de 450 met zn 2en in een huis met 2 verdiepingen en een zeer grote tuin gewoond. Was niet in Roffa, maar wel geniaal :D
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zaterdag 8 maart 2014 @ 20:24:06 #295
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_137523541
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 maart 2014 09:06 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik begin steeds meer te overwegen om gewoon niet te gaan stemmen. Ook niet blanco. Gewoon omdat ik me nergens echt thuis voel.

Ik zou mezelf realistisch links willen noemen en heb op iedere partij wel iets aan te merken.

De PvDA is een natte krant, en ik heb niet het idee dat die voor mijn belangen opkomt. Bijna de hele Rotterdamse PvDA lijkt een Turks bolwerk.

De SP vind ik op zich wel een goede partij maar het Rotterdamse armoedebeleid slaat wat mij betreft iets te ver door. Als ik nu SP stem dan stem ik wel zo ontzettend tegen mijn eigen belangen, dat krijg ik via de gemeentebelastingen keihard op mijn bord. Ik kom namelijk niet in aanmerking voor kwijtschelding en allerlei regelingen.

Groenlinks is van idealistisch veranderd in hopeloos naïeve luchtfietserij met een neoliberaal tintje.

Op religie gestoelde partijen wil ik mij verre van houden.

Leefbaar Rotterdam voel ik me niet bij thuis met populist Joost Eerdmans die campagne voert op punten waar het gemeentebestuur helemaal geen invloed op heeft omdat dat landelijk beleid is. Doen meer partijen overigens.

D66 vind ik te rechts, evenals de VVD.

Wellicht Partij voor de Dieren zou een optie zijn omdat dat denk ik nooit kwaad kan, maar aan de andere kant denk ik dat ik een veel krachtiger signaal afgeef door gewoon niet te gaan. Er zitten zoveel mensen in de politiek om hun eigen bedrijf of mensen te bevoordelen dat ik ze vooral niet het gevoel wil geven dat ze brede steun genieten.

Maar ik ben er nog niet helemaal uit.
Je hebt er in ieder geval over nagedacht. Da's al meer dan veel mensen kunnen zeggen.
PvdD vind ik zelf te populistisch, die liegen soms echt over de standpunten van andere partijen of over aanwezigheid bij debatten of zo. Een keer meegemaakt, TK-lid kwam net de TK uit lopen, nog geen vijf minuten later twitterde Ester Ouwehand dat GL het debat niet belangrijk vond omdat er niemand bij het debat geweest zou zijn. Bizar. Dat is ook weer politiek waar ik niet van hou.

SP, PvdD en GL zitten in Rotterdam qua standpunten trouwens heel dicht bij elkaar. Landelijk zijn er flinke verschillen tussen SP en GL, maar dat valt hier dus nogal mee. Bijzonder vond ik vooral dat in het Kieskompas voor Rotterdam de PvdA bijna in het midden van de assen stond. Vind je GL lokaal ook naief en neoliberaal? Dat laatste vond ik van landelijk wel een beetje, onder Halsema.

Ik hoor heel vaak dat mensen zeggen wat jij ook zegt, dat mensen hun bedrijf of zichzelf willen bevoordelen, maar heb je daar lokaal ook voorbeelden van? Met uitzondering van de PvdA en de Turkse achterban dan... ;-)
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_137564750
Woon er nu 4,5 jaar maar raak nog elke dag weer verliefder op Rotterdam. *; Begon de zaterdag met een picknick in het Kralingse bos, met uitzicht op de Plas en de Rotterdamse skyline. Daarna via het schattige 'dorpje in een stad' Kralingen (daar naast/onder de Honingerdijk en Oude Zeedijk) naar het Oostplein gefietst en daar boven op het dakterras van die Hoge Wiek (18e verdieping) van het uitzicht over de stad genoten (vriend die me er toeliet via een sleutel wist zo even 5 wolkenkrabbers aan te wijzen die in de 6 jaar dat hij er woont er in het uitzicht bij zijn gekomen :D ). Via de Maasboulevard en Coolsingel het station kapsalon ook maar ff aan mijn bezoek uit het noorden van het land laten zien. Daarna via Schouwburgplein, Witte de With etc. naar Delfshaven gefietst en een paar heerlijkse pilsen in de zon gehad van de stadsbrouwerij Pilgrim aan de Aelbrechtskolk. Dan via de Euromast langs de kades langs de Maas (Veerkade etc., ook al zo mooi) naar de Erasmusbrug gefietst en overgestoken, terrasje gedaan op de Wilhelminakade bij Hotel New York en via De Kuip en Katendrecht weer de Willemsbrug over te steken, de kubushuisjes en nieuwe markthal te laten zien. Daarna lekker gegeten en wezen stappen in het centrum.

Met name het alom vertegenwoordigde maritieme vind ik prachtig. Overal havens, bootjes en vrachtschepen, werven, handel, industrie etc. geeft zo'n heerlijk romantisch beeld, de stad is met name rond de Maas zo lekker ruim opgezet, de diversiteit in buurten, de enige stad in Nederland die 'voelt' als een stad doordat het de enige met hoogbouw is, de spontane Rotterdammer met wie je op straat altijd wel een grapje kan maken, het lef dat de gemeente toont door alleen maar gedurfde concepten door architecten te laten bouwen... Vandaag ook weer lekker in de oude haven wezen terrassen. Wat een heerlijke stad, man man man..... :9

Bezoek vond het ook prachtig en heeft een compleet ander beeld van Rotterdam gekregen. Ze associeerden het met criminaliteit ("in dat politieprogramma op tv is het altijd in R'dam") en een kille grauwe sfeer gekenmerkt door lelijke grijze gebouwen, industrie en norse arbeiders maar vinden het nu een schitterende wereldstad waarbij "Amsterdam maar een uit zijn kluiten gegroeid dorp is". :D
pi_137565144
quote:
14s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:34 schreef Kaas- het volgende:
Woon er nu 4,5 jaar maar raak nog elke dag weer verliefder op Rotterdam. *; Begon de zaterdag met een picknick in het Kralingse bos, met uitzicht op de Plas en de Rotterdamse skyline. Daarna via het schattige 'dorpje in een stad' Kralingen (daar naast/onder de Honingerdijk en Oude Zeedijk) naar het Oostplein gefietst en daar boven op het dakterras van die Hoge Wiek (18e verdieping) van het uitzicht over de stad genoten (vriend die me er toeliet via een sleutel wist zo even 5 wolkenkrabbers aan te wijzen die in de 6 jaar dat hij er woont er in het uitzicht bij zijn gekomen :D ). Via de Maasboulevard en Coolsingel het station kapsalon ook maar ff aan mijn bezoek uit het noorden van het land laten zien. Daarna via Schouwburgplein, Witte de With etc. naar Delfshaven gefietst en een paar heerlijkse pilsen in de zon gehad van de stadsbrouwerij Pilgrim aan de Aelbrechtskolk. Dan via de Euromast langs de kades langs de Maas (Veerkade etc., ook al zo mooi) naar de Erasmusbrug gefietst en overgestoken, terrasje gedaan op de Wilhelminakade bij Hotel New York en via De Kuip en Katendrecht weer de Willemsbrug over te steken, de kubushuisjes en nieuwe markthal te laten zien. Daarna lekker gegeten en wezen stappen in het centrum.

Met name het alom vertegenwoordigde maritieme vind ik prachtig. Overal havens, bootjes en vrachtschepen, werven, handel, industrie etc. geeft zo'n heerlijk romantisch beeld, de stad is met name rond de Maas zo lekker ruim opgezet, de diversiteit in buurten, de enige stad in Nederland die 'voelt' als een stad doordat het de enige met hoogbouw is, de spontane Rotterdammer met wie je op straat altijd wel een grapje kan maken, het lef dat de gemeente toont door alleen maar gedurfde concepten door architecten te laten bouwen... Vandaag ook weer lekker in de oude haven wezen terrassen. Wat een heerlijke stad, man man man..... :9

Bezoek vond het ook prachtig en heeft een compleet ander beeld van Rotterdam gekregen. Ze associeerden het met criminaliteit ("in dat politieprogramma op tv is het altijd in R'dam") en een kille grauwe sfeer gekenmerkt door lelijke grijze gebouwen, industrie en norse arbeiders maar vinden het nu een schitterende wereldstad waarbij "Amsterdam maar een uit zijn kluiten gegroeid dorp is". :D
O+
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_137565297
Kap effe Kaas-, dadelijk komen ze allemaal hierheen. Laat ze lekker wegblijven.
pi_137565695
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:42 schreef Tem het volgende:
Kap effe Kaas-, dadelijk komen ze allemaal hierheen. Laat ze lekker wegblijven.
_O-
pi_137566274
Je had ook een prachtig weekend uitgekozen ook!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')