abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 november 2005 @ 19:42:34 #101
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_32652699
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:07 schreef Roellio het volgende:
300 euro bruto voor 2 dagen per week.

Volgend jaar met een beetje geluk 2200 euro bruto voor 4 dagen!
Maar dan is het vast geen stage meer
Wat ga je doen volgend jaar?
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_32652794
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:41 schreef MaLo het volgende:

[..]

Ik krijg 416 euro bruto en daar hou ik 410 euro netto van over. Jij houdt dus grofweg 197 euro over
dank je voor je reactie
ik hou maar rekening met 180 euro netto per maand dan kan het alleen maar meevallen
pi_32652809

[ Bericht 100% gewijzigd door mie_at_work op 28-11-2005 19:46:42 ]
pi_32652948
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:42 schreef MaLo het volgende:

[..]

Maar dan is het vast geen stage meer
Wat ga je doen volgend jaar?
4e jaar van m'n studie, maar ze betalen me maar gewoon hoor. Ik vervul dan gewoon een volledige vacature.

* Roellio is leraar Engels in opleiding.
  dinsdag 29 november 2005 @ 09:30:03 #105
38984 yaero
De kop is eraf!
pi_32664426
Ik kreeg tijdens mijn eerste stage 700 gulden bruto...2e stage idem bedrag. Afstudeerstage 800 gulden.

Vooropleiding HBO informatica.
2 + 2 = 5
pi_32667746
quote:
Op maandag 28 november 2005 19:15 schreef mie_at_work het volgende:

[..]

zo weinig?
er zijn speciale regelingen betreft loonheffingen voor stagevergoedingen onder minimumloon hoor
Nee, bedrijf is vrij om een stagiair te vergoeden voor de werkzaamheden die zij verrichten. Ze betalen de school ook al om een stagiair te krijgen !
Fingerspitzgefühl
pi_32667933
Ik kreeg niks in mijn stagetijd (20 jr geleden); stagiaires bij mij op het werk krijgen 250 euro per maand.
pi_32668242
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:07 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Nee, bedrijf is vrij om een stagiair te vergoeden voor de werkzaamheden die zij verrichten. Ze betalen de school ook al om een stagiair te krijgen !
Wellicht op sommige 'scholen', maar bij de universiteit is hier al helemaal geen sprake van. Op hbo niveau ook niet, lijkt me? Wat voor een opleidingen doe je precies en betalen bedrijven serieus ook aan de school?
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:32:19 #109
93337 Henk_Telefoon
zo is het, wat jij wil !
pi_32668307
Ik kreeg in Brussel 850 euro netto en mijn huur werd betaald .. Vond ik niet verkeerd
I'm forever blowing Bubbles, pretty Bubbles in the air .
  dinsdag 29 november 2005 @ 12:38:28 #110
28590 I_are_Rudeboy
Elmo kan vliegen!!!
pi_32668428
Zo, dit is een oud topique zeg! Ik zag net dat ik hier 3 jaar geleden nog in heb gepost

Tegenwoordig loop ik stage in Antwerpen, en ook hier krijgen wij niks Het is toch te gek voor woorden!
Fingerbang... BANG! BANG!
pi_32670120
Ik loop nu 5 maanden fulltime stage bij het VUMC, krijg er jammer genoeg helemaal niks voor..
pi_32671120
Ik heb stage gelopen op een middelbare school. Deze school had ook leerlingen 'in dienst' voor wat hand-en-span diensten. Voor deze klusjes dienden de leerlingen ca. 1 uur per dag beschikbaar te zijn en kregen ze 120 gulden.

Toen ik begon met mijn stage, kreeg ik in eerste instantie geen stagevergoeding. Maar omdat er 2 leerlingen binnen het team zaten die voor 'slechts' 1 uurtje per dag vergelijkbare werkzaamheden 120 gulden kregen vond ik het een beetje scheef. Dus ik ben naar mijn stagebegeleider gestapt en gevraagd hoe dat nou zat.

"Ja die jongens studeren hier..."
"Oh? en wat kom ik hier doen dan? UIt mijn neus eten?"
"Ehm.... tsja, het is niet gebruikelijk.... maar ik zal kijken of ik wat kan regellen."

Einde van het verhaal kreeg ik ook 120 gulden voor geboden diensten. Was nog bijna niets (zeker vergeleken met een klasgenoot die 1500 gulden per maand kreeg), maar beter dan helemaal niets.

Die klasgenoot zat overigens wel aan een contract vast dat hij na zijn stage wel bij dat bedrijf aan de slag zou gaan. Dat kon, aangezien de stage de afsluiting van het laatste schooljaar was.

De stagevergoeding is dus per bedrijf en per situatie anders. Je moet gewoon geluk hebben dat een bedrijf zo vrijgevig is.
Don't hurry, be crappy!
pi_32680271
Omdat in [SES] waarschijnlijk meer stagiairs rondlopen (of mensen die binnenkort stage gaan lopen) krijgt dit topic een schopje
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_32690944
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:29 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Wellicht op sommige 'scholen', maar bij de universiteit is hier al helemaal geen sprake van. Op hbo niveau ook niet, lijkt me? Wat voor een opleidingen doe je precies en betalen bedrijven serieus ook aan de school?
Marketing & Communicatie MBO Niveau4...
Fingerspitzgefühl
pi_32691231
quote:
Op woensdag 30 november 2005 10:31 schreef ForumGek het volgende:

[..]

Marketing & Communicatie MBO Niveau4...
Nou zijn de marketing & communicatie richtingen volgens mij momenteel toch al wat problematisch. Ken aardig wat mensen die dat op hbo niveau gedaan hebben, weinig werk in te vinden. Waarschijnlijk daardoor ook weinig interesse in stagaires?
pi_32695158
203 euro pm en dat een half jaar lang, geloof dat t minimum stagevergoeding is
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_32695309
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:43 schreef Roycoooooo het volgende:
203 euro pm en dat een half jaar lang, geloof dat t minimum stagevergoeding is
Hoe langer ik dit topic volg, hoe vrolijker ik word van mijn vorige vergoeding! Damm, daar kon je tenminste wat mee. Als ik nu opeens 200 euro per maand voor een full-time stage zou krijgen, zou ik toch ernstige gaten in mijn budget krijgen...
  woensdag 30 november 2005 @ 13:50:20 #118
29605 Faceoff
Sapperdedosiejo
pi_32695340
1,25 E per uur....

beter dan niks...
pi_32702609
quote:
Op dinsdag 29 november 2005 12:29 schreef Drive-r het volgende:

[..]

euhm het is niet dat ze "officieel" aan school betalen.

misschien ff de uitleg van de constructie bij ons op school (thank god dat afdeling juridisch daar niet aan mee wil doen).

iedereen die stagevergoeding krijgt geeft het weer af aan het BPV bureau (die zorgt voor de stages, ahum... bijna alle stages zoek je zelf, dus die logica volg ik niet). een gedeelte daarvan word dan bewaard voor het BPV-bureau en de rest wordt verdeelt over alle studenten die stage lopen. oftewel, je hebt een super bedrijf, en krijgt veel stagevergoeding, maar er zijn maar 5 mensen in de klas die stagevergoeding krijgen, wat hou je eraan over? misschien 20 euro per maand?

daarom kregen we (bij de vorige opleiding die ik deed) de volgende tips: je moet 36 uur stage lopen, zorg dat je er 40 uur van maakt, en zorg dat je voor de extra 4 uur per week een apart contract krijgt, die 4 uur laat je dan extra uitbetalen.
vraag of het bedrijf ook (bijvoorbeeld) contant vergoeding kan geven, hierdoor weet school er niet van (of zoiets)
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
pi_32703023
0,0 euro (gulden destijds). En SO WHAT???? Je STUDEERT tenslotte en stage maakt daar onderdeel van uit! In die hoedanigheid is een bedrijf wel bereid je stage te laten lopen. Mijn ervaring als stagebegeleider is dat een stagiair vaak meer tijd en geld kost dan dat het oplevert

Maar dat maakt niet uit, je bent tenslotte een investering voor de Nederlandse samenleving in de toekomst.

Kijk, als het jou zo enorm gaat om de "centen" (en dus niet om de ervaring en kennis), nou dan moet je gewoon stoppen met je opleiding en echt gaan werken!
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_32704173
quote:
Op donderdag 24 november 2005 11:46 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Stage in Engeland is super, betaalt tenminste! Ik kreeg rond de 1000 euro per week
Wat gaat je nieuwe stage (waarvoor je naar NY moet) betalen?
New Yorker in spe
http://www.thefootballbox.nl
  Moderator woensdag 30 november 2005 @ 18:59:57 #122
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_32704267
Mijn broer 3 kwart jaar MBO internationale groothandel geen enkele drol.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_32721241
quote:
Op woensdag 30 november 2005 13:49 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Hoe langer ik dit topic volg, hoe vrolijker ik word van mijn vorige vergoeding! Damm, daar kon je tenminste wat mee. Als ik nu opeens 200 euro per maand voor een full-time stage zou krijgen, zou ik toch ernstige gaten in mijn budget krijgen...
Hoeveel kreeg jij dan als ik zo brutaal mag zijn??
A.F.C.A.
pi_32721279
quote:
Op woensdag 30 november 2005 18:18 schreef Demophon het volgende:
0,0 euro (gulden destijds). En SO WHAT???? Je STUDEERT tenslotte en stage maakt daar onderdeel van uit! In die hoedanigheid is een bedrijf wel bereid je stage te laten lopen. Mijn ervaring als stagebegeleider is dat een stagiair vaak meer tijd en geld kost dan dat het oplevert

Maar dat maakt niet uit, je bent tenslotte een investering voor de Nederlandse samenleving in de toekomst.

Kijk, als het jou zo enorm gaat om de "centen" (en dus niet om de ervaring en kennis), nou dan moet je gewoon stoppen met je opleiding en echt gaan werken!
Eensch, maar je doet toch wel wat voor het bedrijf (in mijn geval de vastgoedbranche in kaart brengen), hiermee kunnen ze later aan de slag... Dus ik vind dat t bedrijf wel wat terug kan doen..
A.F.C.A.
  donderdag 1 december 2005 @ 11:33:04 #125
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_32721905
Ik kreeg tussen de 950-1000 euro per maand. Maarja mijn huur was kaal al 650euro en woonde in de eennaduurste stad van de wereld...
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')