abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133676896

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om ieders topic-ervaring zo prettig mogelijk te laten verlopen, verzoeken we je voor het posten in dit topic eerst de gehele OP (OpeningsPost) door te nemen en vooral ook de geldende huisregels onderaan deze post in acht te nemen. Now let's get started!

SPOILER: Meer webshops...
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Discount
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER: Trading markets

SPOILER: Taobao/Tmall
SPOILER: Bestellen d.m.v. een agent (MisterTao-voorbeeld)

SPOILER: Free shipping
SPOILER: Free registered shipping
SPOILER: Express shipping
SPOILER: Tracking
SPOILER: Trackstatus legenda
SPOILER: Tracking van 'free registered shipping' binnen Nederland
SPOILER: Verzendduur gedurende (Chinese) feestdagen
SPOILER: Verpakking en transporthandling
SPOILER: Douane

Dollarkoers - (Waarde 1 EUR -> USD)

PayPal-koers
PayPal verandert dagelijks de wisselkoers. Deze wisselkoers bevat ook een klein percentage, ongeveer 3,4%, dat naar PayPal gaat als onkostenvergoeding. Dit zorgt voor 3 á 4 eurocent verschil met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet één-op-één is met de PayPal-wisselkoers.

Betaalwijzen
SPOILER: PayPal en aankoopbescherming. Hoe gaat dat te werk?
SPOILER: Ik kan ergens alleen met creditcard betalen, deze heb ik echter niet. Hellup!?
SPOILER: Een verkoper wil dat ik geld stort via Western Union. Goed idee?
Webshops/producten
SPOILER: Wat is dat 'dropshipping'?
SPOILER: 1 cent-deals. Hoe, wie, wat, waar?
SPOILER: Ik heb zin om iets te kopen, maar ik weet niet wat?
DON'Ts
SPOILER: Zijn BBGuns, messen en krachtige lasers legaal in Nederland?
SPOILER: Hoe weet ik of iets echt of 'fake' is?

GC / [gadgets] Chinese webshops reviewtopic , het reviewtopic biedt veel inspiratie en informatie. Tevens zetten sommige users adviezen uiteen over wat je bijvoorbeeld het beste kunt kopen op het gebied van oordopjes.

Sommige product(groep)en zijn zo populair dat ze een eigen plekje op FOK! hebben verdiend. De topics bestaan voor een reden en daar concentreert zich alle informatie rondom het onderwerp dat ze behandelen. Heb je een vraag over een van deze producten ben je waarschijnlijk beter af ze daar te stellen.

Topicreeks: Android tablet discussie topic
Topicreeks: Chinese Smartphones #1 - Real smart
Topicreeks: Jiayu #1 - Get ready for the launch!
DIG / Android Sticks en Mediacenters #1 - Making ordinary tv's smart

User stats: http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers (Top 100 (reeks) > Chinese Webshops)

Huisregels (ons anti-Sjonnie-beleid) - Respecteer ze, dan is deze topicreeks nog een lang leven beschoren

• Lui die spullen willen importeren voor doorverkoop zijn hier niet welkom

• Het volgende dient niet te worden besproken: namaak (van merkkleding, schoenen, zonnebrillen, horloges, audio-producten (headphones/oordopjes), et cetera), wapens en andere verboden producten zoals >5mW lasers
Ook niet gaan bedelen om berichtjes van users om je buiten het topic (via DM/PM) hiermee te helpen

First google, then ask. We zijn hier in dit topic geen customer service die op jouw commando alles voor je doen. We gaan geen moeite voor je doen als je die moeite zelf al niet eens op kunt brengen. Wil je ergens ondanks je eigen pogingen toch niet uitkomen, dan kun je het natuurlijk altijd vriendelijk vragen
Tip: vele zaken zijn al besproken; duik de archieven in! Voeg je zoekterm(en) toe aan deze search

• Niet bitchen naar elkaar; houd het constructief

Heb je aanvullingen/aparte vragen?
PM (Personal message) of DM (Direct message) dan even de vaste gebruikers in dit topic:
shiznuts, tokko1, RobertNL, Downstar, monkeybrain e.a.

Veel plezier met bestellen!

OP Redesign V3.0 by shiznuts
  woensdag 27 november 2013 @ 15:35:47 #2
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_133677014
}:| in korte termijn drie pakjes van de chinese vrienden niet aangekomen }:|

'Gelukkig' via eBay, allemaal via buyer protection opgelost. Maar wel een mindere ervaring, over het algemeen komt eea probleemloos aan...
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_133677070
Haha, Ik zie nu net pas die easteregg. :)

Tja, hier is het erg variërend: Het een heb ik binnen 2 week, maar mijn 1 cent lampje van begin november (dacht ik) is er nog niet..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_133677252
*O* Zojuist weer een pakketje van BIC binnen, 50 dagen onderweg geweest maar het is er daar gaat het om :P

Gaat om de ENB powerbank; nu wil het geval dat ik net in 1 van de afgelopen weken die batterijen naar een mede Fok user heb opgestuurd :'). Ach dan maar weer eens nieuwe bestellen. Met wat geluk dan in januari een complete zet ^O^

[ Bericht 23% gewijzigd door RobertNL op 27-11-2013 16:02:40 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  woensdag 27 november 2013 @ 16:20:10 #5
356543 Brammetjuh94
Hihi okay hihi bayyy
pi_133678498
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 15:44 schreef RobertNL het volgende:
*O* Zojuist weer een pakketje van BIC binnen, 50 dagen onderweg geweest maar het is er daar gaat het om :P

Gaat om de ENB powerbank; nu wil het geval dat ik net in 1 van de afgelopen weken die batterijen naar een mede Fok user heb opgestuurd :'). Ach dan maar weer eens nieuwe bestellen. Met wat geluk dan in januari een complete zet ^O^
Heb je nog tips voor oplaadbare batterijen?
Nobody exists on purpose. Nobody belongs anywhere. We're all going to die. Come watch TV.
pi_133682166
Thanksgiving @ Focalprice. 8% off coupon (Coupon code: THANKU13 , Valid till: Dec.2, 2013).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_133682952
Vandaag 't tweede pakketje waar ik vorige week 'n refund voor heb gekregen alsnog binnen gekregen. Gaat goed :D

Alleen m'n Tmart lampje nog stééds niet :(
"If you're not a manc, you're a wank"
  woensdag 27 november 2013 @ 22:03:26 #8
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_133692395
Ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben wiens pakketjes het ineens laten afweten. Heb nog een aantal pakketten onderweg waarvan 2 van 23 oktober en 2 van 28 oktober.
Maar we wachten rustig af
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
pi_133694899
Heeft iemand nog suggesties waar ik kan kijken voor een gameboy color behuizing? Ik zoek de lime green/apple green kleur. De goedkoopste die ik tegen kom op ebay is 13 dollar inclusief shipping.

En mn order van BIC van 23 oktober nogsteeds niet binnen en ze reageren niet op mn email..
  donderdag 28 november 2013 @ 06:15:09 #10
327191 RobertNL
For your gear.
pi_133701204
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:54 schreef tharonny het volgende:
Heeft iemand nog suggesties waar ik kan kijken voor een gameboy color behuizing? Ik zoek de lime green/apple green kleur. De goedkoopste die ik tegen kom op ebay is 13 dollar inclusief shipping.

En mn order van BIC van 23 oktober nogsteeds niet binnen en ze reageren niet op mn email..
Via de site een message gedaan? of echt een mail? Hier reageren ze gewoon binnen 48 uur op de messages.
pi_133701481
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 06:15 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Via de site een message gedaan? of echt een mail? Hier reageren ze gewoon binnen 48 uur op de messages.
Ik had in eerste instantie een bericht gestuurd via de website. Gisteravond ook inderdaad maar even een poging gedaan via de mail. Hopen dat ze daar wel op reageren.
pi_133702994
Vandaag een bericht terug van een ebay verkoper:

quote:
Sorry for the troubles. We shipped the item on Oct 23There is no tracking number if item price is under US$50.It might be delay during the transportation. There are two ways to solve the problem:1) We FULL REFUND you with NO EXCUSE;2) We send REPLACEMENT to you,it will take about 15-20 days.Which one do you prefer to?If you choose resend, pls kindly close the case first, it really hurts us very much. Then inform us via eBay message after closed, we will arrange the reshipment for you asap. Appreciate for your understanding and waiting for your csoon news to follow up.
Ik wil het product wel, maar ze zeggen dat ik eerst de zaak moet sluiten voordat ze hersturen, is dat wel zo verstandig?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_133703780
Ik zou zeggen: full refund, case sluiten, opnieuw bestellen.
Je hebt dan weer een nieuwe order en dus 'nieuwe' bescherming.
En natuurlijk positieve feedback voor seller als blijk van waardering voor de oplossing die hij biedt.

Maar ja, dat is wat IK zou doen. Of dat ook dé manier is... ;)
  donderdag 28 november 2013 @ 12:06:17 #14
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_133706137
Buyincoins black Friday deals:
http://www.buyincoins.com/st/Black-Friday.html

Zit net echt veel boeiends bij ..
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
  donderdag 28 november 2013 @ 12:40:12 #15
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_133707133
Zo zo, email van Mr. Ban Ki-Moon ontvangen :')

quote:
My Dearest Friend

I have instructed Mr. Paul Heyman to release your funds in an ATM Master card to you, write him through his Email ( mrpaul.hy@gmail.com ) and forward the following details to him.
1.Full Name 2.Country: 3.Delivery Address: 4.Telephone:5.Occupation: Age/Sex.

Thanks
Ik heb ook nog een vervanging ontvangen voor mijn NES usb controller, deze keer wel super strakke knoppen... Handig dit soort QC problemen.
pi_133707354
mijn pakketje heeft nog 1 dag om bij de douane te liggen, dan heeft hij er 30 dagen gelegen. Geen idee waarom hij daar zolang ligt, hopelijk krijg ik hem gauw binnen.
pi_133708502
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 12:47 schreef bram1241 het volgende:
mijn pakketje heeft nog 1 dag om bij de douane te liggen, dan heeft hij er 30 dagen gelegen. Geen idee waarom hij daar zolang ligt, hopelijk krijg ik hem gauw binnen.
Wel even een klacht indienen bij Postnl, dan weten ze tenminste wat de omvang is..
In dit topic zijn er al 3 mensen met het zelfde probleem, op het andere forum las ik ook al problemen... En dan nog wat er niet gemeld word en waar wij dus niks van af weten...
pi_133710629
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 13:31 schreef Downstar het volgende:
Wel even een klacht indienen bij Postnl, dan weten ze tenminste wat de omvang is..
In dit topic zijn er al 3 mensen met het zelfde probleem, op het andere forum las ik ook al problemen... En dan nog wat er niet gemeld word en waar wij dus niks van af weten...
Heb het gemeld, maar die mensen op twitter zeggen dat postnl niet verantwoordelijk is voor de inklaring. Dus met andere woorden, blijf maar wachten. Waar heb jij je klacht ingedient?
  donderdag 28 november 2013 @ 16:07:17 #19
327191 RobertNL
For your gear.
pi_133712599
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 14:52 schreef bram1241 het volgende:

[..]

Heb het gemeld, maar die mensen op twitter zeggen dat postnl niet verantwoordelijk is voor de inklaring. Dus met andere woorden, blijf maar wachten. Waar heb jij je klacht ingedient?
grappig want als Postnl niet verantwoordelijk is dan hoef je ze toch ook niet de btw te betalen?
Schrijven ja, hulp Ho maar.

Postnl doet de inklaring dus die afdeling is gewoon verantwoordelijk.
pi_133713444
quote:
1s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:07 schreef RobertNL het volgende:

[..]

grappig want als Postnl niet verantwoordelijk is dan hoef je ze toch ook niet de btw te betalen?
Schrijven ja, hulp Ho maar.

Postnl doet de inklaring dus die afdeling is gewoon verantwoordelijk.
tegen mij zij de beste man aan de tel, dat de tijd verstreken is wat betreft bij douane liggen, en dat ik allang een brief moest krijgen. hij geefde me als advies dat ik maar bij de afzender(mistertao) moest gaan navragen....
-Real power isn't given, it must be taken-
  donderdag 28 november 2013 @ 16:47:44 #21
327191 RobertNL
For your gear.
pi_133713713
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:36 schreef henk3412 het volgende:

[..]

tegen mij zij de beste man aan de tel, dat de tijd verstreken is wat betreft bij douane liggen, en dat ik allang een brief moest krijgen. hij geefde me als advies dat ik maar bij de afzender(mistertao) moest gaan navragen....
Dat moet je dan maar doen, je gaat het met die telefoon miepen toch niet winnen :').
Laatst hadden ze wel een case voor mij geopend, raar maarja (persoon in kwestie was wel wat onwennig aan de telefoon, wellicht nieuw).

Zou iets in de trand van dit naar MisterTao sturen:
quote:
Dear MisterTao support,

Order: [zet ordernummer hier]
I have a issue with the order above.
The package you send was send out to the Netherlands and it did probably arrive in the Netherlands but is never delivered (and customs say that do not have it).

I told the customs and post office that it should be arrived 30 days ago but they say they can not help me as i am not the sender.

They say that you (the sender) need to open a claim with [postbedrijf, singaporepost? Chinapost?] to find out where it is now.

So please open a case with your post office to see where my package is. This way i can maybe receive it or you can get a compensation.

Thank you for your time, and i hope you can contact your post office soon to open the claim/case.

Thank you a lot,

Henk
Tussen de haakjes/onderstreepte nog even invullen ;) dan moet het goed komen.
Waarschijnlijk zeggen ze eerst wacht nog even bla bla maar zeg dan gewoon nogmaals dat ze een case moeten openen.

Ik weet dat het niet helemaal klopt met de feiten (jij weet dat het hier is) maar het is beter op deze manier. Zo schuiven ze het wat minder snel op je af denk ik ;).
  donderdag 28 november 2013 @ 18:13:16 #22
262852 monkeybrain
High door Nescafé
pi_133715986
3x 18650. Da's niet echt ff een zaklamp die je zo ff op zak hebt. :P
Ben benieuwd naar m'n Sunwayman V11R XM-L2 U3. :9

Ondertussen staat m'n XMAS-deal van 3 Beta's (2x gift, 1x 2013-versie voor mezelf) op de status om morgen al afgeleverd te worden met FedEx, ben benieuwd of er nog gedoe bij komt kijken...
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_133716860
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 16:47 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Dat moet je dan maar doen, je gaat het met die telefoon miepen toch niet winnen :').
Laatst hadden ze wel een case voor mij geopend, raar maarja (persoon in kwestie was wel wat onwennig aan de telefoon, wellicht nieuw).

Zou iets in de trand van dit naar MisterTao sturen:

[..]

Tussen de haakjes/onderstreepte nog even invullen ;) dan moet het goed komen.
Waarschijnlijk zeggen ze eerst wacht nog even bla bla maar zeg dan gewoon nogmaals dat ze een case moeten openen.

Ik weet dat het niet helemaal klopt met de feiten (jij weet dat het hier is) maar het is beter op deze manier. Zo schuiven ze het wat minder snel op je af denk ik ;).
kan ik verder niks doen tegen douane of postnl behalve mt mailen?
-Real power isn't given, it must be taken-
  donderdag 28 november 2013 @ 23:20:09 #25
327191 RobertNL
For your gear.
pi_133729721
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:47 schreef henk3412 het volgende:

[..]

kan ik verder niks doen tegen douane of postnl behalve mt mailen?
Persoonlijk langs gaan (in Leeuwarden) :P? Nee denk het niet.
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 18:19 schreef shiznuts het volgende:
3x 18650. Da's niet echt ff een zaklamp die je zo ff op zak hebt. :P
Ben benieuwd naar m'n Sunwayman V11R XM-L2 U3. :9

Ondertussen staat m'n XMAS-deal van 3 Beta's (2x gift, 1x 2013-versie voor mezelf) op de status om morgen al afgeleverd te worden met FedEx, ben benieuwd of er nog gedoe bij komt kijken...
Geen 2x Beta (2013) en 1 delta dus :P?

En toch weer een avontuur met de ''Fed'' :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')