read before you speakquote:Op woensdag 27 november 2013 22:11 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Kleding jatten en vervolgens hier gaan klagen dat de beveiligers van de winkel niet lief tegen je waren
Waarom niet?quote:Op woensdag 27 november 2013 22:09 schreef jata het volgende:
[..]
plus dat geeft nog niet het recht om mij een slag te verkopen
oh ja sorry je wilde het terugleggen?quote:
hier is wat goedbedoeld advies: blijf met je poten van andermans spullen af.quote:Op woensdag 27 november 2013 16:33 schreef jata het volgende:
Eigenlijk wilde ik advies maar krijg ook veel nutteloze reacties jammer
Helaas ben je nog niet gestraft omdat je gestolen hebt dan wel een poging daartoe deed. Je hebt alleen nog maar met de winkel afgesproken een boete te betalen (of hebt betaald) om hun tegemoet te komen in hun kosten. Het hele strafrecht traject is zelfs nog niet begonnen. Als de winkel ook aangifte heeft gedaan krijg je waarschijnlijk (eerste keer) nog een boete, als de winkel geen aangifte heeft gedaan heb je tot nu toe geluk. Als jij echter (ook) aangifte gaat doen ontstaat weer een nieuwe situatie.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:58 schreef jata het volgende:
[..]
Beste mensen Ben gestraft omdat ik de intentie had dat klopt .Politie is erwel bijgeweest en hebben gezegd dat ik aangifte moest doen,De verklaring vdbeveiliger heb ik niet gelezen hij heeft wel aandachtig lopen schrijven en lang
Op dat soort vragen ga ik niet inquote:Op woensdag 27 november 2013 22:13 schreef mootie het volgende:
[..]
Er is toch geen woord van gelogen?
Je had het eenvoudig kunnen voorkomen hoor. Oorzaak & gevolg. Risico van het "werk" toch? Als je iets probeert te jatten loop je de kans een paar klappen te krijgen. Je komt er m.i. nog goed vanaf.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:17 schreef jata het volgende:
Mijn gezicht doet erg veel pijn morgen weer een dag met hopenlijk een beter gevoel en een betere kijk en vooral ook aangifte in de hoop dat dit niemand meer overkomt 1 moet altijd de eerste zijn om de klappen op te vangen.
lezen!quote:Op woensdag 27 november 2013 22:19 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Je had het eenvoudig kunnen voorkomen hoor. Oorzaak & gevolg. Risico van het "werk" toch? Als je iets probeert te jatten loop je de kans een paar klappen te krijgen. Je komt er m.i. nog goed vanaf.
Vertel maar. Wat heb ik volgens jou niet goed gelezen?quote:
Oorzaak en gevolg gaat niet op, diefstal is geen reden om te mishandelen.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:19 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Je had het eenvoudig kunnen voorkomen hoor. Oorzaak & gevolg. Risico van het "werk" toch? Als je iets probeert te jatten loop je de kans een paar klappen te krijgen. Je komt er m.i. nog goed vanaf.
Oh jawel hoor. Het is een prima reden. Mishandeling is alleen wettelijk niet toegestaan. Dat is niet hetzelfde.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Oorzaak en gevolg gaat niet op, diefstal is geen reden om te mishandelen.
Dat jij het prima vindt, máákt het nog niet prima. Daarom heeft de wetgever het verboden in de wet. Omdat beschaafde mensen dat gewoon niet doen. We hebben een rechter die straffen uitspreekt. Jíj bepaalt dat (gelukkig) niet.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:26 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Het is een prima reden. Mishandeling is alleen wettelijk niet toegestaan. Dat is niet hetzelfde.
Dan is het een gevolg van jouw opvatting en niet van het stelen, vandaar dat jij dan ook in de problemen komt.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:26 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Het is een prima reden. Mishandeling is alleen wettelijk niet toegestaan. Dat is niet hetzelfde.
Als het je om de juridische aspecten gaat moet je het correct verwoorden. Ik ontken niet dat mishandeling verboden is. je zei "Oorzaak en gevolg gaat niet op, diefstal is geen reden om te mishandelen." en daar ben ik het niet mee eens. Dat hij een klap kreeg is een direct gevolg van zijn eigen daden, en in mijn optiek is diefstal voor velen een prima reden om een klap uit te delen. Dat het in een rechtsstaat als verkeerd gezien om eigen rechter te spelen staat buiten kijf, maar het is natuurlijk ook wel een soort bedrijfsrisico voor de dief wanneer hij/zij dingen gaat stelen, wees even realistisch.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat jij het prima vindt, máákt het nog niet prima. Daarom heeft de wetgever het verboden in de wet. Omdat beschaafde mensen dat gewoon niet doen. We hebben een rechter die straffen uitspreekt. Jíj bepaalt dat (gelukkig) niet.
Ik ben een kiwi. Ik heb geen problemen.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:29 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dan is het een gevolg van jouw opvatting en niet van het stelen, vandaar dat jij dan ook in de problemen komt.
Ik verwoord de dingen prima.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:33 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Als het je om de juridische aspecten gaat moet je het correct verwoorden. Ik ontken niet dat mishandeling verboden is. je zei "Oorzaak en gevolg gaat niet op, diefstal is geen reden om te mishandelen." en daar ben ik het niet mee eens. Dat hij een klap kreeg is een direct gevolg van zijn eigen daden, en in mijn optiek is diefstal voor velen een prima reden om een klap uit te delen. Dat het in een rechtsstaat als verkeerd gezien om eigen rechter te spelen staat buiten kijf, maar het is natuurlijk ook wel een soort bedrijfsrisico voor de dief wanneer hij/zij dingen gaat stelen, wees even realistisch.
Ik verwarde je even met wespensteek.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:37 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik verwoord de dingen prima.
Jij quote iemand anders en ik reageerde daar weer op.
Dat is gewoon larie. Het is geen "bedrijfsrisico" als anderen zich niet aan de wet houden.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:33 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Als het je om de juridische aspecten gaat moet je het correct verwoorden. Ik ontken niet dat mishandeling verboden is. je zei "Oorzaak en gevolg gaat niet op, diefstal is geen reden om te mishandelen." en daar ben ik het niet mee eens. Dat hij een klap kreeg is een direct gevolg van zijn eigen daden, en in mijn optiek is diefstal voor velen een prima reden om een klap uit te delen. Dat het in een rechtsstaat als verkeerd gezien om eigen rechter te spelen staat buiten kijf, maar het is natuurlijk ook wel een soort bedrijfsrisico voor de dief wanneer hij/zij dingen gaat stelen, wees even realistisch.
Simpel gevalletje mijn en dijn. Het is bepaald geen verrassing dat iemand niet wil dat zijn spullen gestolen worden. De eigenaar zou zichzelf daar wel eens fysiek tegen kunnen willen verzetten, en dat weet je als dief ook van te voren. Ik ben het met je eens dat iedereen zich aan de wet moet houden, maar realistisch gezien is de kans vrij groot dat iemand uit emotie, boosheid, een tik uitdeelt. Wettelijk niet goed inderdaad, maar wel begrijpelijk, en een risico dat je als dief neemt. Het is overigens een risico dat vrij eenvoudig te voorkomen is door niet te stelen, dus heb ik weinig sympathie voor TS.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:43 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Dat is gewoon larie. Het is geen "bedrijfsrisico" als anderen zich niet aan de wet houden.
Als je een winkel begint weet je ook dat diefstal een beroepsrisico is dus moet de winkelier helemaal niet zeuren dat hoort er gewoon bij.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:49 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Simpel gevalletje mijn en dijn. Het is bepaald geen verrassing dat iemand niet wil dat zijn spullen gestolen worden. De eigenaar zou zichzelf daar wel eens fysiek tegen kunnen willen verzetten, en dat weet je als dief ook van te voren. Ik ben het met je eens dat iedereen zich aan de wet moet houden, maar realistisch gezien is de kans vrij groot dat iemand uit emotie, boosheid, een tik uitdeelt. Wettelijk niet goed inderdaad, maar wel begrijpelijk, en een risico dat je als dief neemt. Het is overigens eenvoudig te voorkomen door niet te stelen, dus heb ik weinig sympathie voor TS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |