Ik ga aangifte doen tegen de beveiliger niet de politie die waren erg vriendelijk ben ook benieuwd heb ook een advocaat gebeldquote:Op woensdag 27 november 2013 17:00 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja, jij gaat jezelf aangeven mbt diefstal en hun aangeven mbt mishandeling, ik ben gewoon benieuwd wat de politie daarmee gaat doen.
Dat schiet niet op, die moet je echt inhuren.quote:
lees dan goed heb niks gestolen!quote:Op woensdag 27 november 2013 17:17 schreef erikkll het volgende:
Waarom ga je spullen lopen stelen? Doe dan ook gewoon normaal, dan hoeft zo'n beveiliger je ook niet te slaan.![]()
Bah.
Jouw definitie van stelen lijkt dat je eerst de winkel uit moet zijn. Misschien heb je juridisch gelijk maar daar gaat zo'n bewaker natuurlijk niet op wachten. Bovendien liep je al bij de poortjes.quote:
Dus het was niet de bedoeling om te stelen?quote:Op woensdag 27 november 2013 17:23 schreef jata het volgende:
Niemand begrijpt er iets van zo te zien en lezen >>close topic>>
Zo te zien lees je over mijn tekst heenquote:Op woensdag 27 november 2013 17:23 schreef jata het volgende:
Niemand begrijpt er iets van zo te zien en lezen >>close topic>>
Oh rly? Het was zelfs een heterdaadje, vandaar burgerarrest. Wat je daarna doet (terugleggenquote:
I rest my case.quote:
Toch adviseer ik haar om geen aangifte te doen.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:49 schreef No.name.for.me het volgende:
Natuurlijk fout, maar dat wil niet zeggen dat iemand onnodig geslagen moet worden.
En dat mag dan best getoetst worden.
Mag ik vragen waarom?quote:Op woensdag 27 november 2013 17:51 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Toch adviseer ik haar om geen aangifte te doen.
Dag zeg je op grond van TS' versie van het verhaal. Ik kan me voorstellen dat dat 'slaan' ook ietsjes anders is gegaan dan TS ons wil doen geloven.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:49 schreef No.name.for.me het volgende:
Natuurlijk fout, maar dat wil niet zeggen dat iemand onnodig geslagen moet worden.
Omdat ze daar zelf ook last van kan krijgen en ik niet denk dat er iets met haar aangifte gaat gebeuren. Ze heeft het geregeld met V&D blijkbaar en mag blij zijn dat het daarmee is geregeld. Ze wint niets als de beveiliger vervolgd wordt.quote:
Als je nou eens duidelijk typt was dat misschien overgekomen. Jat volgende keer maar een Schrijven Voor Dummies of zo.quote:
Dat zeg ik op grond van werkervaringen.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:53 schreef r_one het volgende:
[..]
Dag zeg je op grond van TS' versie van het verhaal. Ik kan me voorstellen dat dat 'slaan' ook ietsjes anders is gegaan dan TS ons wil doen geloven.
Vertel ...quote:Op woensdag 27 november 2013 17:58 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Dat zeg ik op grond van werkervaringen.
Ze heeft iets geregeld? Boete? afkoop?quote:Op woensdag 27 november 2013 17:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Omdat ze daar zelf ook last van kan krijgen en ik niet denk dat er iets met haar aangifte gaat gebeuren. Ze heeft het geregeld met V&D blijkbaar en mag blij zijn dat het daarmee is geregeld. Ze wint niets als de beveiliger vervolgd wordt.
Gelijk waarin?quote:Op woensdag 27 november 2013 18:06 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Ze heeft iets geregeld? Boete? afkoop?
Als de beveiliger zou worden vervolgd dan is de conclusie dat ze gelijk had..
Dat ze reden zien om het te onderzoeken, nog niet direct gelijk, als in uiteindelijk gelijk hebben.quote:
Onderzoek komt vóór vervolging. Beetje een open deur.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:11 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Dat ze reden zien om het te onderzoeken, nog niet direct gelijk, als in uiteindelijk gelijk hebben.
Kun jij ondertussen mooi even vertellen over je werkervaringenquote:Op woensdag 27 november 2013 18:12 schreef No.name.for.me het volgende:
Maar TS is inmiddels gevlogen
Weet ik.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:13 schreef r_one het volgende:
[..]
Onderzoek komt vóór vervolging. Beetje een open deur.
Nee, pas als hij wordt veroordeeld maar zelfs daar heeft ze niets aan. Een pijnlijke wang lijkt mij geen grond voor een enorme schade vergoeding. De (poging tot) diefstal komt dan echter ook strafrechtelijk aan de orde.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:06 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Ze heeft iets geregeld? Boete? afkoop?
Als de beveiliger zou worden vervolgd dan is de conclusie dat ze gelijk had..
Ik ga verder niet op een openbaar forum uitweiden over wat ik voor werk heb gedaan.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:14 schreef r_one het volgende:
[..]
Kun jij ondertussen mooi even vertellen over je werkervaringen![]()
Dat hoef je ook niet maar dan moet je mij niet kwalijk nemen dat ik je overtuiging van TS' woorden in twijfel trek.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:27 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Ik ga verder niet op een openbaar forum uitweiden over wat ik voor werk heb gedaan.
Onze mening is niet hetzelfde en dat mag.![]()
Waarbij beveiliging over de schreef gaat? Dat zal vast en zeker gebeuren. Maar ik heb geen enkele aanleiding te veronderstellen dat dat in TS' geval ook het geval is geweest.quote:Meer toezicht op deze werkgroep is belangrijk. En anders zijn er nog genoeg artikelen te vinden en zelfs uitspraken.
Ik vind dat toezicht op en de preventie van dievenjattuig nog belangrijker is.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:27 schreef No.name.for.me het volgende:
Meer toezicht op deze werkgroep is belangrijk.
quote:Op woensdag 27 november 2013 18:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat hoef je ook niet maar dan moet je mij niet kwalijk nemen dat ik je overtuiging van TS' woorden in twijfel trek.
[..]
Waarbij beveiliging over de schreef gaat? Dat zal vast en zeker gebeuren. Maar ik heb geen enkele aanleiding te veronderstellen dat dat in TS' geval ook het geval is geweest.
Dat mag, ik geloof ook niet alles wat iemand schrijft op een forum. Ik kan alleen spreken vanuit mijn eigen ervaringen en die wens ik in dit geval inderdaad niet te delen met een heel forum.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:41 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat hoef je ook niet maar dan moet je mij niet kwalijk nemen dat ik je overtuiging van TS' woorden in twijfel trek.
[..]
Waarbij beveiliging over de schreef gaat? Dat zal vast en zeker gebeuren. Maar ik heb geen enkele aanleiding te veronderstellen dat dat in TS' geval ook het geval is geweest.
Corrigerende tik geef je niet als iemand al is aangehouden.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:59 schreef hugecooll het volgende:
mja, wat dat betreft geef je iemand aan of je geeft 'm een corrigerende tik; allebei is wat overdreven
er staat toch 'of'?quote:Op woensdag 27 november 2013 19:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Corrigerende tik geef je niet als iemand al is aangehouden.
Ook een agent word dan geschorst of verliest z'n baan eventueel.
Enfin, denk niet dat we TS nog terug gaan zien.
Mwoa... als iemand is aangehouden en blijft verzetten, dan kun je prima een tikkie uitdelen, hoor.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat was hier niet het geval, okay een aanname maar ja nadeel van zulk soort verhalen op fok of waar dan ook, we zijn er met zn allen niet bijgeweest.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:15 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mwoa... als iemand is aangehouden en blijft verzetten, dan kun je prima een tikkie uitdelen, hoor.
Nee, dat sowieso. Al reageerde ik meer in het geval er een aanhouding is in het geval van een agent. Die verliest echt z'n baan niet.quote:Op woensdag 27 november 2013 19:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat was hier niet het geval, okay een aanname maar ja nadeel van zulk soort verhalen op fok of waar dan ook, we zijn er met zn allen niet bijgeweest.
dat waren toch niet je beweegredenen hè?quote:Op woensdag 27 november 2013 19:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee, dat sowieso. Al reageerde ik meer in het geval er een aanhouding is in het geval van een agent. Die verliest echt z'n baan niet.
Ik heb nog nooit verzet gehad bij een eigen aanhoudingquote:Op woensdag 27 november 2013 19:20 schreef hugecooll het volgende:
[..]
dat waren toch niet je beweegredenen hè?
spijtig spijtigquote:Op woensdag 27 november 2013 19:21 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit verzet gehad bij een eigen aanhouding
Dat lukte de laatste keer niet.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:12 schreef No.name.for.me het volgende:
Maar TS is inmiddels gevlogen
Dat klopt zeker.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:11 schreef No.name.for.me het volgende:
Maar het was dus wel duidelijk voor de beveiliging dat je ging jatten?
Als jij denkt dat hij je te hard heeft aangepakt dan zou ik daar zeker aangifte van doen.
Het moet wel in verhouding staan tot wat je gedaan hebt.
Graag..quote:Op woensdag 27 november 2013 17:25 schreef Five_Horizons het volgende:
Zo, heeft iedereen z'n plasje gedaan? Kan het nu weer on topic? TS-bashen note ik en mik ik het topic uit.
Jazeker wel wilde alleen de spullen terugleggen terwijl ik meeliep deze beveiliger reageerde alsof ik hem iets aandeed!quote:Op woensdag 27 november 2013 18:41 schreef r_one het volgende:
[..]
[..]
quote:Op woensdag 27 november 2013 18:50 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
[..]
Dat mag, ik geloof ook niet alles wat iemand schrijft op een forum. Ik kan alleen spreken vanuit mijn eigen ervaringen en die wens ik in dit geval inderdaad niet te delen met een heel forum.![]()
Ik geef alleen aan dat als TS zich zo onjuist behandeld voelt ze daar aangifte van kan doen.
Ook iemand die gejat heeft of een poging tot doet, mag dat.
quote:Op woensdag 27 november 2013 18:50 schreef No.name.for.me het volgende:
[..]
Yep dat ga ik doen morgen opzeker mijn recht
[..]
Dat mag, ik geloof ook niet alles wat iemand schrijft op een forum. Ik kan alleen spreken vanuit mijn eigen ervaringen en die wens ik in dit geval inderdaad niet te delen met een heel forum.![]()
Ik geef alleen aan dat als TS zich zo onjuist behandeld voelt ze daar aangifte van kan doen.
Ook iemand die gejat heeft of een poging tot doet, mag dat.
Ben ik weer moest ook eten en t wachtwoord werkte niet meerquote:Op woensdag 27 november 2013 19:00 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Maar in dit geval liep ik mee en nogmaals haalde ik het stuk eruit terwijl ik meeliepquote:Op woensdag 27 november 2013 19:15 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Mwoa... als iemand is aangehouden en blijft verzetten, dan kun je prima een tikkie uitdelen, hoor.
zo ik het schrijf is het geval geweestquote:Op woensdag 27 november 2013 19:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat was hier niet het geval, okay een aanname maar ja nadeel van zulk soort verhalen op fok of waar dan ook, we zijn er met zn allen niet bijgeweest.
Dat bedoel ikquote:Op woensdag 27 november 2013 21:18 schreef karo30 het volgende:
Als je het poortje nog niet bent gepaseerd, lijkt het mij nog geen diefstal.
wel meegenomenquote:Op woensdag 27 november 2013 21:22 schreef karo30 het volgende:
je was de poortjes nog niet door dus geen diefstal
Nou ja er is nog altijd zoiets als heterdaad en intentie.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:22 schreef karo30 het volgende:
je was de poortjes nog niet door dus geen diefstal
doen ze bij de supermarkt ook.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:24 schreef karo30 het volgende:
ja intentie klopt maar er moet wel een strafbaar feit zijn gepleegd ik kan wel iets in mijn tas stoppen en gewoon willen betalen nog
Huhu, die poortjes staan niet voor niets NA het betaalpuntquote:Op woensdag 27 november 2013 21:24 schreef karo30 het volgende:
ja intentie klopt maar er moet wel een strafbaar feit zijn gepleegd ik kan wel iets in mijn tas stoppen en gewoon willen betalen nog
Ligt eraan wat de huisregels zijn, zomaar iets in je tas stoppen.. volgens mij gaat dat bij de meeste winkeleigenaars er niet in.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:24 schreef karo30 het volgende:
Maar het gaat hier vooral over t moment dat deze meneer totaaal iets onverwachts deedquote:Op woensdag 27 november 2013 21:25 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Ligt eraan wat de huisregels zijn, zomaar iets in je tas stoppen.. volgens mij gaat dat bij de meeste winkeleigenaars er niet in.
uiteindelijk gaat het om dat stukje.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:26 schreef jata het volgende:
[..]
Maar het gaat hier vooral over t moment dat deze meneer totaaal iets onverwachts deed
Klopt helemaal maar toch zit er een vreemd luchtje aan door de reactie van die beveiliging zelf ben en was ik kalm en liep ik meequote:Op woensdag 27 november 2013 21:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
uiteindelijk gaat het om dat stukje.
Het is niet onmogelijk, met een beetje advocaat, om twijfel te zaaien dat je iets wilde stelen.
En zelfs als die twijfel niet weg te nemen valt, dan nog heeft die beveiliger z'n handen thuis te houden.
Maar goed beter dat je nooit meer zoiets doet uiteraard.
We wachten het af wespensteekquote:Op woensdag 27 november 2013 21:36 schreef Wespensteek het volgende:
TS gaat aangifte doen tegen beveiliger.
Beveiliger / V&D doen aangifte tegen TS.
Mijn inschatting: TS krijgt veroordeling, zaak tegen beveiliger wordt geseponeerd.
Ja maar dat zou heel vervelend kunnen uitpakken voor jou. Het klinkt misschien lullig maar je hebt gewoon weinig te winnen bij het opspelen van deze kwestie ook al heb je gelijk dat een beveiliger je niet mag slaan.quote:
Hoe bedoel je vervelend uitpakken you never know untill you knowquote:Op woensdag 27 november 2013 21:40 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ja maar dat zou heel vervelend kunnen uitpakken voor jou. Het klinkt misschien lullig maar je hebt gewoon weinig te winnen bij het opspelen van deze kwestie ook al heb je gelijk dat een beveiliger je niet mag slaan.
Ik begreep dat je de kwestie met V&D hebt geregeld dat moet je volgens mij niet weer overhoop halen door weer olie op het vuur te gooien.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:41 schreef jata het volgende:
[..]
Hoe bedoel je vervelend uitpakken you never know untill you know
nee hoor niks geregeldquote:Op woensdag 27 november 2013 21:47 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Ik begreep dat je de kwestie met V&D hebt geregeld dat moet je volgens mij niet weer overhoop halen door weer olie op het vuur te gooien.
Eerder schreef je:quote:
Beste mensen Ben gestraft omdat ik de intentie had dat klopt .Politie is erwel bijgeweest en hebben gezegd dat ik aangifte moest doen,De verklaring vdbeveiliger heb ik niet gelezen hij heeft wel aandachtig lopen schrijven en langquote:Op woensdag 27 november 2013 21:54 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Eerder schreef je:
"Geeft niet ben gestraft door boet te gaan betalen ..."
Je maakt het wel lastig om precies te bepalen wat er is gebeurd waar en door wie.
Blijkbaar is de politie er ook al bij geweest, heb je hun verteld van de mishandeling en is dat ook genoteerd? Wat was de verklaring van de beveiliging?
terwijl we wegliepen liet ik weten dat ik het eruit haaldequote:Op woensdag 27 november 2013 22:07 schreef mootie het volgende:
Wat nou als hij het gewoon niet vetrouwde dat jij ineens in je tas ging zitten rommelen. Weet hij veel wat jij allemaal meesleept (behalve gestolen goederen).
plus dat geeft nog niet het recht om mij een slag te verkopenquote:Op woensdag 27 november 2013 22:08 schreef jata het volgende:
[..]
terwijl we wegliepen liet ik weten dat ik het eruit haalde
read before you speakquote:Op woensdag 27 november 2013 22:11 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
Kleding jatten en vervolgens hier gaan klagen dat de beveiligers van de winkel niet lief tegen je waren
Waarom niet?quote:Op woensdag 27 november 2013 22:09 schreef jata het volgende:
[..]
plus dat geeft nog niet het recht om mij een slag te verkopen
oh ja sorry je wilde het terugleggen?quote:
hier is wat goedbedoeld advies: blijf met je poten van andermans spullen af.quote:Op woensdag 27 november 2013 16:33 schreef jata het volgende:
Eigenlijk wilde ik advies maar krijg ook veel nutteloze reacties jammer
Helaas ben je nog niet gestraft omdat je gestolen hebt dan wel een poging daartoe deed. Je hebt alleen nog maar met de winkel afgesproken een boete te betalen (of hebt betaald) om hun tegemoet te komen in hun kosten. Het hele strafrecht traject is zelfs nog niet begonnen. Als de winkel ook aangifte heeft gedaan krijg je waarschijnlijk (eerste keer) nog een boete, als de winkel geen aangifte heeft gedaan heb je tot nu toe geluk. Als jij echter (ook) aangifte gaat doen ontstaat weer een nieuwe situatie.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:58 schreef jata het volgende:
[..]
Beste mensen Ben gestraft omdat ik de intentie had dat klopt .Politie is erwel bijgeweest en hebben gezegd dat ik aangifte moest doen,De verklaring vdbeveiliger heb ik niet gelezen hij heeft wel aandachtig lopen schrijven en lang
Op dat soort vragen ga ik niet inquote:Op woensdag 27 november 2013 22:13 schreef mootie het volgende:
[..]
Er is toch geen woord van gelogen?
Je had het eenvoudig kunnen voorkomen hoor. Oorzaak & gevolg. Risico van het "werk" toch? Als je iets probeert te jatten loop je de kans een paar klappen te krijgen. Je komt er m.i. nog goed vanaf.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:17 schreef jata het volgende:
Mijn gezicht doet erg veel pijn morgen weer een dag met hopenlijk een beter gevoel en een betere kijk en vooral ook aangifte in de hoop dat dit niemand meer overkomt 1 moet altijd de eerste zijn om de klappen op te vangen.
lezen!quote:Op woensdag 27 november 2013 22:19 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Je had het eenvoudig kunnen voorkomen hoor. Oorzaak & gevolg. Risico van het "werk" toch? Als je iets probeert te jatten loop je de kans een paar klappen te krijgen. Je komt er m.i. nog goed vanaf.
Vertel maar. Wat heb ik volgens jou niet goed gelezen?quote:
Oorzaak en gevolg gaat niet op, diefstal is geen reden om te mishandelen.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:19 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Je had het eenvoudig kunnen voorkomen hoor. Oorzaak & gevolg. Risico van het "werk" toch? Als je iets probeert te jatten loop je de kans een paar klappen te krijgen. Je komt er m.i. nog goed vanaf.
Oh jawel hoor. Het is een prima reden. Mishandeling is alleen wettelijk niet toegestaan. Dat is niet hetzelfde.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:25 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Oorzaak en gevolg gaat niet op, diefstal is geen reden om te mishandelen.
Dat jij het prima vindt, máákt het nog niet prima. Daarom heeft de wetgever het verboden in de wet. Omdat beschaafde mensen dat gewoon niet doen. We hebben een rechter die straffen uitspreekt. Jíj bepaalt dat (gelukkig) niet.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:26 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Het is een prima reden. Mishandeling is alleen wettelijk niet toegestaan. Dat is niet hetzelfde.
Dan is het een gevolg van jouw opvatting en niet van het stelen, vandaar dat jij dan ook in de problemen komt.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:26 schreef ikbeneenkiwi het volgende:
[..]
Oh jawel hoor. Het is een prima reden. Mishandeling is alleen wettelijk niet toegestaan. Dat is niet hetzelfde.
Als het je om de juridische aspecten gaat moet je het correct verwoorden. Ik ontken niet dat mishandeling verboden is. je zei "Oorzaak en gevolg gaat niet op, diefstal is geen reden om te mishandelen." en daar ben ik het niet mee eens. Dat hij een klap kreeg is een direct gevolg van zijn eigen daden, en in mijn optiek is diefstal voor velen een prima reden om een klap uit te delen. Dat het in een rechtsstaat als verkeerd gezien om eigen rechter te spelen staat buiten kijf, maar het is natuurlijk ook wel een soort bedrijfsrisico voor de dief wanneer hij/zij dingen gaat stelen, wees even realistisch.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:27 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat jij het prima vindt, máákt het nog niet prima. Daarom heeft de wetgever het verboden in de wet. Omdat beschaafde mensen dat gewoon niet doen. We hebben een rechter die straffen uitspreekt. Jíj bepaalt dat (gelukkig) niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |