Kun je dan discriminatie onderverdelen in positieve en negatieve? Welke soorten discriminatie moeten we wel maken, en welke juist niet?quote:Op woensdag 27 november 2013 17:36 schreef Webschip het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk. Je begroet toch ook alleen mensen die je leuk, knap of aardig vind? Dat doe je dagelijks.
Mooie mensen worden vriendelijker bejegend dan lelijkers etc.
En wat de denken van partnerkeuze? Dat is een discriminatiefestijn, met het verschil dat het niet aan de oppervlakte komt.
We maken de hele dag door keuzes en beslissingen. Dat kan kan niet zonder onderscheid te maken, wat in in feite discriminatie is. Het woord zegt het al.
Ik hoor straatnegers dat altijd onderling zeggen. Maar o wee, de wereld is te klein, als een buitenstaander dat gebruikt.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:35 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Wie hoor je dat zeggen, behalve rappers?
Wat als je als positief of negatief bestempeld. Overheid had een tijdje terug een dergelijk beleid, je hoort er niet meer over.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:38 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Kun je dan discriminatie onderverdelen in positieve en negatieve? Welke soorten discriminatie moeten we wel maken, en welke juist niet?
Dan geef jij een andere definitie aan het woord discriminatie. Discriminatie is het uiting geven aan vooroordelen; het bestaat uit handelingen die er op zijn gericht een bepaalde groepering en alle leden van die groepering schade te berokkenen. Partnerkeuze is natuurlijk iets totaal anders.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:36 schreef Webschip het volgende:
[..]
Niet zo moeilijk. Je begroet toch ook alleen mensen die je leuk, knap of aardig vind? Dat doe je dagelijks.
Mooie mensen worden vriendelijker bejegend dan lelijkers etc.
En wat de denken van partnerkeuze? Dat is een discriminatiefestijn, met het verschil dat het niet aan de oppervlakte komt.
We maken de hele dag door keuzes en beslissingen. Dat kan kan niet zonder onderscheid te maken, wat in in feite discriminatie is. Het woord zegt het al.
quote:Op woensdag 27 november 2013 17:33 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Nou ik zou zeggen dat de term nigger in het leven gehouden wordt door negers zelf, die het overal en altijd, te pas en te onpas, tegen elkaar gebruiken. Als ze het echt zo afschuwelijk vonden, waarom zouden ze dat nog gebruiken in hun straattaal?
altijd weer dit onzinverhaalquote:Op woensdag 27 november 2013 17:39 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Ik hoor straatnegers dat altijd onderling zeggen. Maar o wee, de wereld is te klein, als een buitenstaander dat gebruikt.
Flikker eens op met je slachtofferrol. Er zijn mensen die dat prima kunnen hebben en er zijn mensen die dat niet kunnen hebben. Big deal.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:39 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Ik hoor straatnegers dat altijd onderling zeggen. Maar o wee, de wereld is te klein, als een buitenstaander dat gebruikt.
Dus soms is nigger of nigga opeens geen probleem?quote:Op woensdag 27 november 2013 17:41 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Flikker eens op met je slachtofferrol. Er zijn mensen die dat prima kunnen hebben en er zijn mensen die dat niet kunnen hebben. Big deal.
Afhankelijk van waar er om wordt gevraagd in de functie, en je aan die richtlijnen kunt voldoen of al voldoet mits het eisen zijn.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:38 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Kun je dan discriminatie onderverdelen in positieve en negatieve? Welke soorten discriminatie moeten we wel maken, en welke juist niet?
Discriminatie is onderscheid maken. Om daaruit keuzes te maken. Niks meer of minderquote:Op woensdag 27 november 2013 17:41 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Dan geef jij een andere definitie aan het woord discriminatie. Discriminatie is het uiting geven aan vooroordelen; het bestaat uit handelingen die er op zijn gericht een bepaalde groepering en alle leden van die groepering schade te berokkenen. Partnerkeuze is natuurlijk iets totaal anders.
Dat hangt natuurlijk nogal van de context af. Vrouwen die niet op een mannentoilet mogen zeiken is niet zo problematisch als het voorbeeld uit de OP.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:38 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 27 november 2013 17:33 schreef De_uitblinker het volgende:
Nou ik zou zeggen dat de term nigger in het leven gehouden wordt door negers zelf, die het overal en altijd, te pas en te onpas, tegen elkaar gebruiken.
quote:Op woensdag 27 november 2013 17:39 schreef De_uitblinker het volgende:
Ik hoor straatnegers dat altijd onderling zeggen.
nou en?quote:Op woensdag 27 november 2013 17:44 schreef DrMabuse het volgende:
Dit kan gewoon op YouTube.
Bijna een uur lang.
Is ook discriminatie. Maar niemand zeikt daarover.. Tenzij iemand hoognodig moet.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat hangt natuurlijk nogal van de context af. Vrouwen die niet op een mannentoilet mogen zeiken is niet zo problematisch als het voorbeeld uit de OP.
Discriminatie is altijd op een bepaalde grond.. op grond van opleidingsniveau bijvoorbeeld, dat zou een legitime reden zijn bij een sollicitatie. Op grond van huidskleur nietquote:Op woensdag 27 november 2013 17:42 schreef Webschip het volgende:
[..]
Discriminatie is onderscheid maken. Om daaruit keuzes te maken. Niks meer of minder
Discriminatie is onderscheid maken op een negatieve manier, het ontzeggen van het recht op dezelfde behandeling als leden van de dominante groep.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:42 schreef Webschip het volgende:
[..]
Discriminatie is onderscheid maken. Om daaruit keuzes te maken. Niks meer of minder
ik zou het niet downloaden nee maar ik zie niet in wat het ergens mee te maken heeftquote:
Weet ik veel, ik heb collega's tegen wie ik dat eens kan zeggen als we zitten te kutten, maar ik kan me voorstellen dat je daar op straat niet op zit te wachten.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:42 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
Dus soms is nigger of nigga opeens geen probleem?
Wie bepaalt dat?quote:Op woensdag 27 november 2013 17:46 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Discriminatie is altijd op een bepaalde grond.. op grond van opleidingsniveau bijvoorbeeld, dat zou een legitime reden zijn. Op grond van huidskleur niet
een uur die onzin luisteren lijkt me wat te lang iddquote:Op woensdag 27 november 2013 17:45 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Is toch verschrikkelijk@!!@#!#!@#!@#!!!!!!
Racisme moet je niet goedpraten. Je moet het bestaan ervan wel onderkennen, in dit geval bij sollicitatieprocedures. De vraag is, is het probleem (voor sommigen) op te lossen?quote:Op woensdag 27 november 2013 17:38 schreef Casiotone het volgende:
ah dit is nu een topic om racisme goed te praten zie ik!
Wanneer is het negatief? Mag ik iemand afwijzen omdat hij of zij bruine ogen heeft?quote:Op woensdag 27 november 2013 17:46 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Discriminatie is onderscheid maken op een negatieve manier, het ontzeggen van het recht op dezelfde behandeling als leden van de dominante groep.
Er is blijkbaar niks mis met het gebruik van de term nigger, aangezien het door die lui zelf vaak gebruikt wordt.quote:
Logisch, daar hebben niet zoveel mensen last van. Het wordt wel een probleem als je niet aangenomen wordt omdat je niet blank bent. Da's dan ook niet zo'n legitieme vorm van discriminatie.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:45 schreef Webschip het volgende:
[..]
Is ook discriminatie. Maar niemand zeikt daarover.. Tenzij iemand hoognodig moet.
Oh , je collega's.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Weet ik veel, ik heb collega's tegen wie ik dat eens kan zeggen als we zitten te kutten, maar ik kan me voorstellen dat je daar op straat niet op zit te wachten.
Context.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:47 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Er is blijkbaar niks mis met het gebruik van de term nigger, aangezien het door die lui zelf vaak gebruikt wordt.
wie zegt dan dat er wat mis is met het gebruik van de term?quote:Op woensdag 27 november 2013 17:47 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Er is blijkbaar niks mis met het gebruik van de term nigger, aangezien het door die lui zelf vaak gebruikt wordt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |