Mensen rijden ook met alcohol op. Dan kun je als overheid zijnde dat nog wel actief ontmoedigen.quote:
Dat valt dan al moeilijker te peilen.quote:En dan zeggen ze gewoon dat iemand toch gewoon niet in het team past?
misschien is er alsnog zat mis met het gebruik van de term ook als het door donkere mensen zelf gebruikt wordt.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:47 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Er is blijkbaar niks mis met het gebruik van de term nigger, aangezien het door die lui zelf vaak gebruikt wordt.
Nee, veel rappers gebruiken het woord "nigga" ipv "nigger" als een geuzennaam.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:47 schreef De_uitblinker het volgende:
[..]
Er is blijkbaar niks mis met het gebruik van de term nigger, aangezien het door die lui zelf vaak gebruikt wordt.
Natuurlijk niet, dat is ook het uitsluiten van iemand op irrelevante kenmerken.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:47 schreef Webschip het volgende:
[..]
Wanneer is het negatief? Mag ik iemand afwijzen omdat hij of zij bruine ogen heeft?
Er staat bijvoorbeeld iets over ergens in iets dat de Grondwet heet... ergens bovenaan geloof ikquote:
Ja. Altijd. Voor iedereen.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:49 schreef DrMabuse het volgende:
[..]
En die bepaal jij van te voren?
Waar ooit wel eens discussie over was, of het wel zinvol is.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:53 schreef Casiotone het volgende:
[..]
Er staat bijvoorbeeld iets over ergens in iets dat de Grondwet heet... ergens bovenaan geloof ik
kun je het niet gewoon ergens opschrijven ofzo want ik begin het wel een beetje vermoeiend te vinden om iedere keer dat context verhaal uit te moeten leggen als een of andere Einstein weer denkt een argument gevonden te hebben in rappers die het woord nigger gebruikenquote:
Dat gaat over gedrag daar kan je iets aan doen. Maar een bruine kan nooit een blanke worden etc.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:51 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mensen rijden ook met alcohol op. Dan kun je als overheid zijnde dat nog wel actief ontmoedigen.
Precies. Maar de reden wordt te pas en onpas gebruikt. Te onpas als je denkt dat je een probleem met de wet krijgt.quote:[..]
Dat valt dan al moeilijker te peilen.
dus is onderscheid op die grond ongeoorloofdquote:Op woensdag 27 november 2013 17:59 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dat gaat over gedrag daar kan je iets aan doen. Maar een bruine kan nooit een blanke worden etc.
Ook als iemand geen benen heeft bijvoorbeeld?quote:Op woensdag 27 november 2013 18:01 schreef Casiotone het volgende:
[..]
dus is onderscheid op die grond ongeoorloofd
Mijn hemel, wat zit je nou moeilijk te doen? Je bent toch niet achterlijk?quote:Op woensdag 27 november 2013 18:02 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ook als iemand geen benen heeft bijvoorbeeld?
Daar gaat het onderscheid niet over.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:59 schreef Webschip het volgende:
[..]
Dat gaat over gedrag daar kan je iets aan doen. Maar een bruine kan nooit een blanke worden etc.
Is dus van een andere orde.
Als dat de functie waarnaar gesolliciteerd wordt in de weg staat is dat een legitieme grond. Of je nu bruin of blank bent maakt voor de uitoefening van je functie geen flikker uit.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:02 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ook als iemand geen benen heeft bijvoorbeeld?
Oke maar wat nou als het iemand is zonder benen... en het is een neger.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:05 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Mijn hemel, wat zit je nou moeilijk te doen? Je bent toch niet achterlijk?
Als je een vrachtwagenchauffeur zoekt is het missen van benen een gegronde reden om mensen af te wijzen, als je een administratieve functie open hebt staan is het geen gegronde reden.
er zijn vast wagens met handgas uit te rustenquote:Op woensdag 27 november 2013 18:05 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Als je een vrachtwagenchauffeur zoekt is het missen van benen een gegronde reden om mensen af te wijzen, als je een administratieve functie open hebt staan is het geen gegronde reden.
Mja, ik vind figuren die dat aandragen nog zieliger dan een Quinsy. Die zien zichzelf als een nog groter slachtoffer en roepen in ieder willekeurig topic "racisme, hihi" omdat ze vinden dat het begrip racisme aan inflatie onderhevig is. Dat los je niet op door daar nog harder aan mee te werken en je als een nog grotere idioot te gedragen.quote:Op woensdag 27 november 2013 17:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
kun je het niet gewoon ergens opschrijven ofzo want ik begin het wel een beetje vermoeiend te vinden om iedere keer dat context verhaal uit te moeten leggen als een of andere Einstein weer denkt een argument gevonden te hebben in rappers die het woord nigger gebruiken
Anders beoordeel je iemand op basis van zijn/haar merites.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:09 schreef 3-voud het volgende:
Tja, ze hebben een stempel op zichzelf gedrukt als onbetrouwbare, luie werknemers.
Nu janken voor de naam die bij de stempel hoort is een beetje mosterd na de maaltijd.
Voor specifieke beroepen uiteraard...quote:Op woensdag 27 november 2013 18:05 schreef Rens_Wilders het volgende:
[..]
Of je voorkomt gezeik. Sollicitanten zat.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:09 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Anders beoordeel je iemand op basis van zijn/haar merites.
Kansloze discussie hequote:Op woensdag 27 november 2013 18:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Oke maar wat nou als het iemand is zonder benen... en het is een neger.
Wat dan, he?
Nee, en dat is discriminatie, en dat zou anders moeten gaan.quote:Op woensdag 27 november 2013 18:10 schreef Webschip het volgende:
[..]
Voor specifieke beroepen uiteraard...
Maar denk je niet dat een rolstoelert net zo makkelijk wordt aangenomen dan eentje met gezonde benen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |