Goed punt. Maar dan rem je wel erbij.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:30 schreef Hallojo het volgende:
TVP voor het antwoord. Ik sla vaak de vijfde versnelling over.
Het lijkt me trouwens geen probleem. Met terugschakelen sla je toch ook regelmatig versnellingen over.
maakt ook geen moer uit, gewoon zorgen dat je de koppeling loslaat op het moment van rev match, dan slipt je koppeling ook bijna niet en je voelt niet dat je schakelt.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:14 schreef delano.888 het volgende:
Nou goed nieuws dat het dus allemaal wel mee valt
En is het nog slim om de revs te laten zakken voor je doorschakelt? Of maakt dat ook geen hol uit.
"wat" als in 1 liter per 1000km of 1 liter per 10000kmquote:Op woensdag 27 november 2013 20:09 schreef Pizza_Boom het volgende:
Wacht even... Jij hebt het over hoge toeren, je hebt een benzine turbo injectie en je vindt 3000 toeren hoogtoerig rijden?
Overigens is koud doortrekken wel schadelijk, vindt de motor niet zo leuk. Iets met overmatige slijtage, werken van het materiaal. Er is hier een tijdje terug iemand geweest die een BMW 6 cilinder had en hem koud richting 4k joeg. Ding verbruikte "wat" olie, maarja, dat hoorde wel bij bijna 2 ton.![]()
Een BMW 6 Cilinder lijnblok hoort nog geen olie te verbruiken op nog geen 2 ton.quote:Op woensdag 27 november 2013 21:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
"wat" als in 1 liter per 1000km of 1 liter per 10000kmvind ik nog al een verschil hehe
kromme koppen zijn altijd leukquote:Op woensdag 27 november 2013 21:45 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Een BMW 6 Cilinder lijnblok hoort nog geen olie te verbruiken op nog geen 2 ton.
EDIT: Heb het gevonden, was deze prutser: http://forum.fok.nl/user/history/393893
En in dit topic: PTA / Stoplichtsprinten; hoeveel toeren bij wegrijden?
Overigens geldt het niet alleen voor BMW, je doet geen enkele motor er plezier mee koud te gaan raggen. Als je pech hebt, jaag je je koppakking naar de eeuwige snelwegen en als je nog meer pech hebt trek je ook nog je kop krom.
Vandaar dat industriële motoren, bijvoorbeeld in noodstroom aggregaten en dergelijke, vaak op temperatuur gehouden worden. Zowel olie als koelwater.
Helemaal zakken is niet goed dan moet de koppeling weer het verschil opvangen, koppeling weer omhoog als je denkt dat je qua toeren goed zit, zelf heb ik dat als ik van 2500rpm verder wil schakelen dat de volgende versnelling dan 2000rpm is.quote:Op woensdag 27 november 2013 11:14 schreef delano.888 het volgende:
Nou goed nieuws dat het dus allemaal wel mee valt
En is het nog slim om de revs te laten zakken voor je doorschakelt? Of maakt dat ook geen hol uit.
Want?quote:Op donderdag 28 november 2013 11:06 schreef Palomar het volgende:
Het hoeft idd niet slecht te zijn, echter als je in de 4 bij een te laag toerental vol op het gas gaat om zoveel mogelijk acceleratie te krijgen dan is dat wel slecht.
afhankelijk van het blok natuurlijk, maar in jouw auto is 1250 dus niet te laag. Het is in jouw auto wel slecht als je het bijv. bij 900 tpm gaat doen.quote:Op donderdag 28 november 2013 11:24 schreef Andyy het volgende:
[..]
Want?
Blok in mijn auto levert vanaf 1250 tpm al zijn maximum koppel, niks slecht aan als je dan gaat gassen
Omdat er meer vuilafzetting plaatsvind door inefficiente verbrandingen bij lagere toerentallen.quote:
Helaas geen backfires en ander geweld door de inefficiënte verbrandingquote:Op vrijdag 29 november 2013 17:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Omdat er meer vuilafzetting plaatsvind door inefficiente verbrandingen bij lagere toerentallen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |