abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133669728
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:51 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

waarmee hij zch al meteen als kandidaat diskwalificeerd :')
Wat dan weer geen reet boeit, net of je jezelf als kandidaat wíl zien bij een bedrijf die voor een redelijk zware functie zulke debiele, en irrelevante, vragen stelt.
pi_133669733
quote:
Op woensdag 27 november 2013 @ 09:14 schreef Wertos het volgende:
Kan ik er uit opmaken dat hij inderdaad niet veel verstand heeft van computers omdat hij een foto van de mail heeft gemaakt i.p.v. een screenshot?
_O- van de Frontpage.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_133669742
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:45 schreef Deshain het volgende:

Wat dan een minder terecht punt zou zijn aangezien eigen keuze daarin wél mogelijk is in tegenstelling tot het geboren worden als neger en dus vanaf dag één met 3-0 achterstaat.
Ja. Maar dat geldt weer niet voor de lelijke persoon die ook wordt gediscrimineerd.

Maar ik betwist ook niet dat het idioot is, begrijp mij goed.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_133669743
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:53 schreef Deshain het volgende:

[..]

Wat dan weer geen reet boeit, net of je jezelf als kandidaat wíl zien bij een bedrijf die voor een redelijk zware functie zulke debiele, en irrelevante, vragen stelt.
oftewel: iedereen blij ^O^
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
  FOK!fotograaf woensdag 27 november 2013 @ 10:54:08 #180
13368 NiGeLaToR
pi_133669755
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:46 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Wat een irrelevantie, wonen 4 miljard mensen in Azië, scheer ze allemaal over 1 kam met behulp van 3 voorgaande medewerkers. :')
Dat is hoe iedereen geconditioneerd is. Als je je hand drie keer brandt aan een kaars ga je de volgende keer niet nog een keer proberen ook al zegt iemand dat het nu koud vuur is. De ellende is dat het hier alleen om mensen gaat waar vooroordelen de situatie in stand houden - want als je een donkere huidskleur hebt zie je de bui al hangen. Dat is gewoon crap.
pi_133669765
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:53 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

oftewel: iedereen blij ^O^
Ja, dus waarom niet even alsnog ze even laten weten wat je er van vind?
pi_133669793
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:46 schreef Arcadia het volgende:

Wat een irrelevantie, wonen 4 miljard mensen in Azië, scheer ze allemaal over 1 kam met behulp van 3 voorgaande medewerkers. :')
Ja, maar het is geen racisme. Het is dan gewoon "de vorige keren ging het niet goed met X, dus nu proberen we Y". Ik zeg niet dat het daarmee een slimme keuze is.
pi_133669797
quote:
14s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:47 schreef eight het volgende:

[..]

Dat laatste zou eigenlijk een vereiste moeten zijn voor allochtonen.
Als je geen meerwaarde bent heb je hier niets te zoeken.
Heel veel allochtonen hebben een meerwaarde, vooral veel allochtonen die hier zijn geboren en getogen die een universitaire opleiding hebben genoten krijgen nooit een eerlijke kans, terwijl ze steeds vaker het Nederlands beter beheersen dan de meeste Nederlanders. Ik zie zelfs bij studenten dat allochtonen de rotklusjes krijgen, terwijl de autochtonen de leuke parttime baantjes krijgen.
  woensdag 27 november 2013 @ 10:55:52 #184
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_133669798
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:21 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dit.

Afgezien van de mening of er veel racisme in Nederland plaatsvindt, ben ik van mening dat dit:

1. Een interne mail zou moeten zijn.
2. Het woord neger gebruikt mag worden omdat het ook een neger is.
3. De media maakt er weer lekker sensatie van.
4. De rest van de zinnen laat zien dat ze er wel naar hebben gekeken maar dat meneer gewoon te weinig ervaring had.
5. Er worden dagelijks duizenden mensen die solliciteren met een drogreden opgescheept waarom ze het niet geworden zijn.

Ik ben van ook van mening dat het racisme zou zijn als er in de vacature stond dat alleen blanke mensen (of whatever) zouden mogen solliciteren.
Het was vast bedoelt als interne mail maar die knakker weet niet hoe outlook werkt en maakt een pijnlijke fout. Het woord neger om een neger aan te duiden lijkt me ook geen probleem maar iemands kleur gebruiken als reden om hem af te wijzen is een no-go. Iemand afwijzen enkel om het feit dat hij geen ervaring heeft binnen de ICT had al meer dan genoeg geweest. Het gaat dan ook om de eerste indruk die iemand geeft middels de sollicitatie en gezien het feit dat we nog steeds niet heel goed gedachten kunnen lezen (gelukkig maar) moet je er in ieder geval voor zorgen dat je seksistische/racistische zaken voor je houdt.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_133669818
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:50 schreef Leandra het volgende:

Dat zal best, maar dat is dan niet op ras.
Discriminatie is niet erg als het niet op ras is?

(ik neem aan dat je dat niet bedoelde..)
  woensdag 27 november 2013 @ 10:56:41 #186
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133669819
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:51 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

waarmee hij zch al meteen als kandidaat diskwalificeerd :')
Dat dus, in principe kan een potentiële werkgever tijdens een gesprek behoorlijk veel vragen, want mensen zijn bang hun kansen te verspelen als ze niet antwoorden.

Ik heb trouwens ooit de vraag gekregen of het wel de bedoeling was dat mijn toenmalige verkering en ik nog zouden trouwen.... achteraf gezien hadden ze daar graag getrouwde vrouwen, want die zijn wat minder veeleisend qua salaris, en willen vooral een leuke baan hebben :')
Dat ik op dat moment een alleenstaande moeder was, wiens inkomen het enige gezinsinkomen was vonden ze behoorlijk eng, want dat kon betekenen dat mijn directe collega tzt ook meer wilde gaan verdienen :D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_133669820
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:55 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ja, maar het is geen racisme. Het is dan gewoon "de vorige keren ging het niet goed met X, dus nu proberen we Y". Ik zeg niet dat het daarmee een slimme keuze is.
Wanneer ik mijn eigen zaak heb, ga ik al mijn medewerkers meten, als iemand geen goed werk levert, neem ik niemand meer aan met dezelfde lengte :')
  woensdag 27 november 2013 @ 10:57:30 #188
262 Re
Kiss & Swallow
pi_133669833
het feit dat ze hem ongetwijfeld hebben gezien tijdens de sollicitatie maakt de opmerking dat hij donker gekleurd (neger) is natuurlijk een aparte... dat is dan stating the obvious. door er een actie aan te koppelen dat het "niks" is omdat neger maakt het gewoon racistisch. wat je er verder wettelijk aan koppelt is een tweede
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_133669846
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:56 schreef Arcadia het volgende:

Wanneer ik mijn eigen zaak heb, ga ik al mijn medewerkers meten, als iemand geen goed werk levert, neem ik niemand meer aan met dezelfde lengte :')
Prima. Nou eerst maar eens je eigen zaak zien te krijgen!
  woensdag 27 november 2013 @ 10:59:08 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133669859
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:56 schreef DS4 het volgende:

[..]

Discriminatie is niet erg als het niet op ras is?

(ik neem aan dat je dat niet bedoelde..)
Als iemand zich gediscrimineerd voelt, wil dat nog niet zeggen dat hij gediscrimineerd wordt, en afgewezen worden op je piercings en tattoo's is geen discriminatie.
quote:
Discriminatie is het ongelijk behandelen en achterstellen van mensen op basis van kenmerken die er niet toe doen in een situatie. Dan moet je denken aan afkomst, sekse, huidskleur, seksuele voorkeur, leeftijd, religie, handicap of chronische ziekte.
quote:
"Allen die zich in Nederland bevinden worden in gelijke gevallen gelijk behandeld. Discriminatie wegens godsdienst, levensovertuiging, politieke gezindheid, ras, geslacht of op welke grond dan ook, is niet toegestaan."
Dus meneer met IIWII op z'n voorhoofd zal moeten accepteren dat het is wat het is, en het is geen discriminatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133669867
Dit is niets nieuws gebeurt wel vaker.
Ура для россии
pi_133669879
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:55 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Heel veel allochtonen hebben een meerwaarde, vooral veel allochtonen die hier zijn geboren en getogen die een universitaire opleiding hebben genoten krijgen nooit een eerlijke kans, terwijl ze steeds vaker het Nederlands beter beheersen dan de meeste Nederlanders. Ik zie zelfs bij studenten dat allochtonen de rotklusjes krijgen, terwijl de autochtonen de leuke parttime baantjes krijgen.
Vreemd als dat zo is. Ik zou een hoogopgeleide allochtoon juist prefereren.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  woensdag 27 november 2013 @ 11:00:15 #193
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_133669881
Titel klopt niet : Sollicitant afgewezen omdat ie een neger is!.
Zo klopt ie :Neger afgewezen omdat hij niet genoeg ervaring heeft.

Moet zeggen de persoon die mailtje verstuurd heeft moet wel ff op zijn vingers getikt worden..
Er staat nog een vraag voor u open!!
  woensdag 27 november 2013 @ 11:01:27 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133669903
quote:
9s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:59 schreef Woestijnvos het volgende:
Dit is niets nieuws gebeurt wel vaker.
Er gebeuren idd wel vaker dingen, maar op het moment dat je betrapt wordt dan heeft het gevolgen.... er wordt ook wel eens 180 gereden op de snelweg, maar als je gepakt wordt dan ben je je rijbewijs kwijt.
Dat het vaker gebeurt is geen reden er geen gevolgen aan te hangen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133669907
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:59 schreef Leandra het volgende:

Als iemand zich gediscrimineerd voelt, wil dat nog niet zeggen dat hij gediscrimineerd wordt, en afgewezen worden op je piercings en tattoo's is geen discriminatie.
Discriminatie is niets meer en niets minder dan onderscheid maken, maar dat terzijde.

Ik snap jouw punt wel, maar je koppelde het nu ineens aan ras. En je kan natuurlijk ook prima oneigenlijk worden gediscrimineerd op b.v. geslacht.

O well...
pi_133669909
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:00 schreef theguyver het volgende:
Titel klopt niet : Sollicitant afgewezen omdat ie een neger is!.
Zo klopt ie :Neger afgewezen omdat hij niet genoeg ervaring heeft.

Moet zeggen de persoon die mailtje verstuurd heeft moet wel ff op zijn vingers getikt worden..
[ afbeelding ]
Vingers getikt worden? Ontslaan bedoel je? Deze persoon heeft zojuist de naam van je bedrijf ten schande gemaakt, je bedrijf laten profileren als racistisch en als bedrijf onwenselijk gemaakt voor klanten.
  woensdag 27 november 2013 @ 11:02:58 #197
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_133669946
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:01 schreef DS4 het volgende:

[..]

Discriminatie is niets meer en niets minder dan onderscheid maken, maar dat terzijde.

Ik snap jouw punt wel, maar je koppelde het nu ineens aan ras. En je kan natuurlijk ook prima oneigenlijk worden gediscrimineerd op b.v. geslacht.

O well...
Dat is dan ook discriminatie ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_133669947
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:01 schreef Arcadia het volgende:

[..]

Vingers getikt worden? Ontslaan bedoel je? Deze persoon heeft zojuist de naam van je bedrijf ten schande gemaakt, je bedrijf laten profileren als racistisch en als bedrijf onwenselijk gemaakt voor klanten.
Dramaqueen.
Op donderdag 9 mei 2013 16:42 schreef tong80 het volgende:
Je bent de grootste kut-user van FOK! realiseer je je dat ?
pi_133669964
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:01 schreef Arcadia het volgende:

Meteen ongezien ontslaan. Dat is een beetje vergaand op basis van wat we nu weten.
pi_133669975
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 10:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als er had gestaan: prima geschikt, maar ik wens geen neger op de afdeling, dus voorlopig blijft de vacature lekker open is het zonder meer discriminatie.

Wie weet had er ook kunnen staan: het is een neger, maar hij heeft wel een top CV, dus we gaan het toch proberen.

In beide gevallen praat je over discriminatie. In het tweede geval heeft de neger blijkbaar alsnog een achterstand. Als je een kans maakt maar veel beter je best moet doen vanwege je huidskleur / afkomst is dat niet veel minder erg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')