Diezelfde mensen die zeggen dat Assad banden heeft met Isral zeker. Die heb je ook.quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
Als ik je niet serieus nam om je leeftijd had ik niet eens de tijd genomen om je post in het vorige topic te zoeken, te kopiren en hier weer een reactie onder te typen. Ik probeer je te helpen om dingen te begrijpen. Wie heeft jou nou verteld dat Hezbollah de backbone van Isral is?
Laat maar.quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:49 schreef Peunage het volgende:
[..]
Als ik je niet serieus nam om je leeftijd had ik niet eens de tijd genomen om je post in het vorige topic te zoeken, te kopiren en hier weer een reactie onder te typen. Ik probeer je te helpen om dingen te begrijpen. Wie heeft jou nou verteld dat Hezbollah de backbone van Isral is?
Jup, en Iran. Het is de bekende driehoek. Isral - Syri - Iran.quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:51 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Diezelfde mensen die zeggen dat Assad banden heeft met Isral zeker. Die heb je ook.
Zo gek is dat helemaal niet hoor.quote:Op dinsdag 26 november 2013 21:51 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Diezelfde mensen die zeggen dat Assad banden heeft met Isral zeker. Die heb je ook.
Dat ze de Golan hebben afgestaan aan Isral of zo. Weet ik veel precies wat daar de reden voor was maar het komt erop neer dat het de schuld van de Alawieten was.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:05 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zo gek is dat helemaal niet hoor.
Daar is geen enkele betrouwbare bron voor.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:08 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Dat ze de Golan hebben afgestaan aan Isral of zo. Weet ik veel precies wat daar de reden voor was maar het komt erop neer dat het de schuld van de Alawieten was.
quote:Friction between Iranian, Syrian soldiers surfaces
A pro-Syrian opposition website has published footage on YouTube of an Iranian Revolutionary Guard commander in Syria criticizing the callous behavior of the Assad regime’s forces toward the Syrian people. One clip shows commander Esmail Heydari, who was killed in an ambush in Aleppo province in August along with the filmmaker who recorded the footage, complaining of the “bad habits” of Syrian troops.
“I feel that some of the problems here [in Syria] stem from a cultural problem created by the army,” Heydari says in the video, comparing the behavior of Syrian forces to that of the Iranian military under Iran’s former shah, who is widely reviled in the Islamic Republic and regarded as an oppressive dictator.
“In my meetings with them [Syrian commanders], I am trying to tell them that success comes through winning the respect and trust of the people,” Heydari says.
“I told Syrian commanders, ‘you must be commanders of your people’s hearts, and not act in the Soviet way of just ordering their bodies,’” he says.
“But even when they are driving in their cars, they are kicking up dust on their people,” he complains.
“For some years, people here have been afraid of this army. This army should learn to respect its people,” Heydari says.
Comparing Syrian forces to his own troops, Heydari says that he and his Iranian soldiers have cultivated good relations with the people in the area of his command by treating people with respect and sharing food and medicine with local residents.
“When I want to eat, I’m trying to share our food with anyone around me. If someone is injured, we are trying to give them medical treatment the same as we treat ourselves,” he says.
The video also shows Heydari complaining about the lack of discipline among Syrian troops.
“Here as a cultural habit, they stay up until morning smoking nargileh and drinking mate [tea]. If their smoking and mate are cut off, they will cut off their defense,” he jokes.
Mate is consumed heavily in several rural regions of Syria, including the coast, where the Alawite sect of President Bashar Assad forms a large part of the population.
“We are trying to tell them it’s necessary to practice and drill instead of smoking,” Heydari says.
A separate clip shows Heydari criticizing a member of the Syrian “civil defense” in Aleppo and asking why a nearby engineering base had been left unguarded the previous night.
The Syrian soldier responds that the problem will be corrected, but adds that some of his men want to return to their homes because they’ve been on duty for the last 15 days.
Heydari tells the soldier that he should obtain permission from his commanding officer before departing, volunteering to talk to the Syrian commander to convey the request.
But in another indication of the conflicting ethos of Iranian and Syrian troops, Heydari adds that he himself has been away from his family for more than 48 days and that his own commander had rejected his request for permission to take a short leave.
“So I’m still here,” Heydari says.
The rebel Dawud Brigade is said to have ambushed Heydari’s unit in the province of Aleppo on Aug. 19, killing the commander, as well as cameraman Hadi Baghbani, who was embedded with the troops.
The brigade has periodically released clips of Baghbani’s footage to opposition websites and news outlets.
http://www.dailystar.com.(...)s.ashx#ixzz2lmvUE500
Nee, maar logica dicteert dat Isral absoluut geen vrienden met Syri kan zijn gezien hun relatie met Hamas en Hezbollah. En dat gedoe met de Golan hoogte. En de constante Isralische bombardementen in Syri. En hun geschiedenis aan oorlogen en gebrek aan een vredesakkoord.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar is geen enkele betrouwbare bron voor.
Mijn punt was alleen dat de wereld nooit zo zwart/wit in elkaar steekt dan veel mensen denken.
Spannen natuurlijk allemaal samen tegen de Ummah, en dan vooral het voorbeeldige land Saoedi-Arabi.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jup, en Iran. Het is de bekende driehoek. Isral - Syri - Iran.
Het punt is juist dat "logica" hier niet echt relevant is.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:21 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, maar logica dicteert dat Isral absoluut geen vrienden met Syri kan zijn gezien hun relatie met Hamas en Hezbollah. En dat gedoe met de Golan hoogte. En de constante Isralische bombardementen in Syri. En hun geschiedenis aan oorlogen en gebrek aan een vredesakkoord.
Dat klinkt allemaal heel erg zweverig. Je beoordeelt een situatie natuurlijk met de variabelen die je kent en hebt. Niet op basis van allerlei mogelijke geheime allianties en bondgenootschappen die verborgen moeten worden met bombardementen en het steunen van elkaars vijanden.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het punt is juist dat "logica" hier niet echt relevant is.
Wij weten namelijk erg weinig van het conflict om logisch te kunnen redeneren. Heel veel dingen die daar gebeuren bereiken de media niet eens (daar ben ik van overtuigd).
En ik heb gewoon een natuurlijke wantrouwen jegens mensen met macht.
Jij vindt dat dat zweverig klinkt, ik vind van niet.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dat klinkt allemaal heel erg zweverig. Je beoordeelt een situatie natuurlijk met de variabelen die je kent en hebt. Niet op basis van allerlei mogelijke geheime allianties en bondgenootschappen die verborgen moeten worden met bombardementen en het steunen van elkaars vijanden.
Wel een enorm suggestieve titel. Ja, hij had kritiek op het leger-cultuur in Syri, maar van frictie tussen Iraanse en Syrische soldaten was geen sprake. In tegenstelling zelfs, in die genoemde documentaire claimde Heydari dat door een ander aanpak, de Iraanse officieren geliefd waren onder de Syrische soldaten.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:12 schreef Aloulou het volgende:
De inmiddels omgekomen Iranier in Syrie ergerde zich aan amateurisme van Assad's soldaten.
Terechte klacht, doet me vermoeden dat deze krant pro-rebellen is. Of in ieder geval anti-Assad dan.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:59 schreef Intellectueel het volgende:
Wel een enorm suggestieve titel. Ja, hij had kritiek op het leger-cultuur in Syri, maar van frictie tussen Iraanse en Syrische soldaten was geen sprake. In tegenstelling zelfs, in die genoemde documentaire claimde Heydari dat door een ander aanpak, de Iraanse officieren geliefd waren onder de Syrische soldaten.
Dat deze krant Daily Star, in eigendom van de steenrijke Saoedisch-Libanese soennitische politieke dynastie Hariri, dit soort onzin verkondigt, is pure wanhoop.quote:Op dinsdag 26 november 2013 22:59 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Wel een enorm suggestieve titel. Ja, hij had kritiek op het leger-cultuur in Syri, maar van frictie tussen Iraanse en Syrische soldaten was geen sprake. In tegenstelling zelfs, in die genoemde documentaire claimde Heydari dat door een ander aanpak, de Iraanse officieren geliefd waren onder de Syrische soldaten.
Hariri-krantje, dus ja, anti-Assad. Duidelijk te merken. En veel copy paste van Reuters en Al Arabiya....quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:11 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Terechte klacht, doet me vermoeden dat deze krant pro-rebellen is. Of in ieder geval anti-Assad dan.
Ben jij niet ook van Libanese afkomst trouwens?
Dailystar is inderdaad niet geheel objectief, om het maar enigszins eufemistisch te stellen. Nee, helaas. Niet van Libanese afkomst, al volg ik de politieke ontwikkelingen in Libanon wel op de voet.quote:Op dinsdag 26 november 2013 23:11 schreef Aloulou het volgende:
Terechte klacht, doet me vermoeden dat deze krant pro-rebellen is. Of in ieder geval anti-Assad dan.
Ben jij niet ook van Libanese afkomst trouwens?
Sterker nog, men probeert een wig te drijven tussen de Iraanse troepen op de grond en de Syrische troepen. Kan iemand nog het bericht herinneren, dat verspreidt werd door dezelfde Saoedische/pro-rebellen bronnen, waarin werd geclaimd dat Assad zou zijn geliquideerd door een Iraanse lijfwacht?quote:Op woensdag 27 november 2013 00:04 schreef Veldkamp het volgende:
Dat deze krant Daily Star, in eigendom van de steenrijke Saoedisch-Libanese soennitische politieke dynastie Hariri, dit soort onzin verkondigt, is pure wanhoop.
Men poogt een wig te drijven en de regering verdeeld te tonen, terwijl de Syrische regering juist eenheid toont, tegenover terroristische wanorde en totale verdeeldheid opstandelingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |